Se on nyt kehujensaamisen aika - nimittäin tämä kaksi viikkoa presidentinvaalien 1. ja 2. kierroksen välillä. Lihaa syövä autoileva heteromies sorateiden varsilla tuntee itsensä jos nyt ei ihan kuninkaaksi, niin vähintään kuninkaantekijäksi.
Normaalisti kun kaikki arvot, ajatukset ja teot ovat täysin vääriä, niin nyt ihan yllättävistä suunnista tulee enemmän tai vähemmän verhoiltua kehua ja nuoleskelua. Hetken jos pitäisi paskallakäynnin jälkeen housut alhaalla, niin jostain ilmestyisi kokoomusliberaali tai viherliberaali kielellään pitämään intiimihygieniasta huolta. Koska kai mä nyt ymmärrän, että se hänen ehdokkaansa on juuri minun ja kaikkien puolella.
Mutta on tämä vaikeaakin. Just kun on päätynyt siihen, että ehkä Haavisto, koska toinen on arvaamaton kimpoilija niin sitten näkee jonkin iikkakiven x-ajatuksen:
"Kymmenien tuhansien seuraajien sometilien pyörittäjä tässä hei.
Äänestäkää Haavistoa, hänestä saadaan parempi presidentti."
mikä taas kääntää vaa'an, koska iikkakivi-tyyppi on tyhmä kuin _vasemman_ jalan saapas ja yleensä väärässä kaikesta.
Ja aika lailla samalla tavalla vaikutta myös kaikkien palstasuosittelijoiden mielipiteet. Jos te teette vääriä ja huonoja ratkaisuja yleensäkin kaikessa, niin kumman puolesta luulette suositteluidenne toimivan.
Kehujen aika
23
324
Vastaukset
- Anonyymi
Mä korpiseutujen isänmaallisena maa- ja metsätalousihmisenä ja nuorena naisena olen saanut vain migreenin kakkoskierroksesta.
En todellakaan tiedä, mitä tässä tilanteessa pitäisi tehdä.- Anonyymi
Yöllä ajattelin, päivällä ajattelin, lenkillä ajattelin, suihkussa ajattelin, traktorissa ajattelin, autollakin menin ohi risteyksen kun ajattelin tätä …
Ehkä pitää vaan antaa olla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yöllä ajattelin, päivällä ajattelin, lenkillä ajattelin, suihkussa ajattelin, traktorissa ajattelin, autollakin menin ohi risteyksen kun ajattelin tätä …
Ehkä pitää vaan antaa olla.Ei tämä ole niin vakavaa kuin te keskustan maalaiset siellä kuvittelette. Kiitos M. Koiviston ja perustuslakiuudistuksen.
Anonyymi kirjoitti:
Ei tämä ole niin vakavaa kuin te keskustan maalaiset siellä kuvittelette. Kiitos M. Koiviston ja perustuslakiuudistuksen.
Tuossakin on perää. Joissakin savupirteissä äänestettäisiin näissäkin vaaleissa yhä Urho Kalevaa, 123 vuotta, jos se vain olisi mahdollista.
- Anonyymi
scrg kirjoitti:
Tuossakin on perää. Joissakin savupirteissä äänestettäisiin näissäkin vaaleissa yhä Urho Kalevaa, 123 vuotta, jos se vain olisi mahdollista.
Juuri näin. Ilman Koivistoa meillä olisi nyt vakava vaara saulittua. Keskimääräinen suomalainen on turvallisuushakyisuudessaan täysi muumio.
- Anonyymi
Päätin jo ennen ensimmäistä kierrosta, että jos toisella ovat Stubb ja Haavisto, ääneni saa hampaita kiristellen Stubb.
Kumpikaan ei ole erityisen eduksi Suomelle ollut, mutta Haavisto kuitenkin haitallisempi.
Ps. Jokaisen järkevän kannattaa toimia aina päinvastoin kuin koomikko Kivi suosittelee. Laittaisin sen Palefacen kanssa pussauskoppiin. - Anonyymi
Luin Helena Petäistön kolumnin ennen ykköskierrosta, en palstalaisten juttuja.
Siinä Petäistö kertoi henkilökohtaisia kokemuksiaan ainakin neljästä pääehdokkaasta. Jostain syystä luotan hänen näkemykseensä. Tiedä sitten mitkä vaikuttimet hänellä.- Anonyymi
Petäistön lausunto oli kyllä todella painava. Ei sitä voi ohittaa ja kun omat pohdinnat ennen sitä osui samaan.
Ei kai tässä kannata mitään tehdä, kun Tynkkynen sanoi, että viisaat ja lahjomattomat PS-äänestäjät valitsevat tulevan presidentin
Tynkkynen tietää miten persua nuollaan.Kertokaa ihmeessä, kun näette Haaviston tai Stubbin ensimmäisen kerran punasävyisessä "metsuripaidassa". Tynkkysen äänillä ollaan askelen lähempänä Mäntyniemeä.
- Anonyymi
Stubukka on tuuliviiri mielistelijä. Haavisto pienempi paha.
- Anonyymi
Stubu pelaisi paljon mieluummin sotapelejä. Ei hyvä.
- Anonyymi
Kaikkien olisi pitänyt äänestää taktisesti Olli Rehniä.
- Anonyymi
Kyllä. Siitä olen samaa mieltä. Rehnin kannattaakin kuuden vuoden päästä lähteä kisaan uudelleen.
- Anonyymi
Samaa mieltä täälläkin. Nyt ollaan kiperän valinnan edessä.
- Anonyymi
Jos joku saa tuosta jotain buustia elämäänsä, niin hyvähän se on. Itse koen tuollaisen vähän hassuksi, mutta pidättäydyn nauramasta julkisesti ääneen ja hihittelen vain kotona yksikseni.
- Anonyymi
Mitä itse äänestykseen tulee, niin minua ei oiikeastaan kiinnosta vattujakaan mitä joku kuka lienee "julkkis" asiasta sanoo. Mä olen luonut mielikuvani ja käsitykseni noista ihmisistä ihan itse tässä vuosien varrella, sen perusteella mitä ovat tehneet.
Kummallakaan ehdokkaalla ei ole puhdas historia (kenellä ihmisellä muka on, en ole moista koskaan nähnyt), mutta toisen ongelma minun silmissäni on perusluonteessa ja synnynnäisessä temperamentissa jne. ja se ei ihmisessä koskaan muutu. Minun silmissäni Stubb on ihminen, joka ei vain usein mieti tekemisiään ja sanomisiaan, touhuaa ja möläyttelee kaikenlaista ja on parhaimmillaan, kun pitää suunsa kiinni ja pysyy jossain lenkkipolulla urheilemassa. Hän ei (kai, en tunne häntä henkilökohtaisesti) ole varsinaisesti sen huonompi ihmisenä, mutta on juuri sellainen tyyppi, että jos hänen kanssaan lähtisi johonkin reissuun, niin saisi koko ajan pelätä, että mitä seuraavaksi keksii ja mitä tulee sanoneeksi ja missä. Monilla meistä on varmaan sellaisia tuttavia, joiden kanssa saa aina olla vähän varpaillan ja vain odottaa, koska hän taas "repäisee" ja missä. Moni tykkää sellisesta seurasta. Monien mielestä sellainen seura on hauskaan eikä ole koskaan tylsää. Minusta sellainen seura on rasittavaa ja stressaavaa.
No mutta valittiinpa hommaan kumpi vain, niin eiköhän se koneisto siellä pysty pahimmat kulmat hiomaan ja suurimmat möläytykset pitämään mahassa. Tarkat käsikirjoitukset siihen, että mitä sanotaan ja missä sanotaan ja sooloilut minimiin, niin eiköhän tuostakin selvitä. 🙂 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä itse äänestykseen tulee, niin minua ei oiikeastaan kiinnosta vattujakaan mitä joku kuka lienee "julkkis" asiasta sanoo. Mä olen luonut mielikuvani ja käsitykseni noista ihmisistä ihan itse tässä vuosien varrella, sen perusteella mitä ovat tehneet.
Kummallakaan ehdokkaalla ei ole puhdas historia (kenellä ihmisellä muka on, en ole moista koskaan nähnyt), mutta toisen ongelma minun silmissäni on perusluonteessa ja synnynnäisessä temperamentissa jne. ja se ei ihmisessä koskaan muutu. Minun silmissäni Stubb on ihminen, joka ei vain usein mieti tekemisiään ja sanomisiaan, touhuaa ja möläyttelee kaikenlaista ja on parhaimmillaan, kun pitää suunsa kiinni ja pysyy jossain lenkkipolulla urheilemassa. Hän ei (kai, en tunne häntä henkilökohtaisesti) ole varsinaisesti sen huonompi ihmisenä, mutta on juuri sellainen tyyppi, että jos hänen kanssaan lähtisi johonkin reissuun, niin saisi koko ajan pelätä, että mitä seuraavaksi keksii ja mitä tulee sanoneeksi ja missä. Monilla meistä on varmaan sellaisia tuttavia, joiden kanssa saa aina olla vähän varpaillan ja vain odottaa, koska hän taas "repäisee" ja missä. Moni tykkää sellisesta seurasta. Monien mielestä sellainen seura on hauskaan eikä ole koskaan tylsää. Minusta sellainen seura on rasittavaa ja stressaavaa.
No mutta valittiinpa hommaan kumpi vain, niin eiköhän se koneisto siellä pysty pahimmat kulmat hiomaan ja suurimmat möläytykset pitämään mahassa. Tarkat käsikirjoitukset siihen, että mitä sanotaan ja missä sanotaan ja sooloilut minimiin, niin eiköhän tuostakin selvitä. 🙂Ai niin ja siis tuollainen samanoloinen tyyppi (hieman iäkkäämpi vain) on ollut USA:ssakin nyt pressana. Sellainen, joka oikein tunnetaan möläytyksistään. Onhan hän jatkanut möläyttelyään, mutta jos suurvallan pressakin on saatu pidettyä suht kurissa noissa, niin tokko se Suomellekaan ylipääsemätön ongelma olisi.
Iltapäivälehtien kirjoittelussa on hiukan eroja. Molemmat ovat tiedustelleet Antti Lindtmanin suhdetta Pekka Haavistoon. Toisen lehden mukaan Antti ei ole asettumassa Pekan taakse, kun taas toinen lehti häveliäämmin puhuu tueksi asettumisesta.
Kuitenkin kiinnostaisi miespuolisten poliitikkojen ulostulot: ollaanko Pekan kanssa samassa vaalijunassa vai ei.
- Anonyymi
scrg kirjoitti:
Kuitenkin kiinnostaisi miespuolisten poliitikkojen ulostulot: ollaanko Pekan kanssa samassa vaalijunassa vai ei.
Tästä sivusta totean, että itse en oikeastaan lainkaan arvosta poliitikkojen tuon tyyppisiä ulostuloja. Jos nyt vain antaisivat äänestäjien tehdä omat päätösksensä ilman manipulointiyrityksiä. Pitäköön vaalisalaisuuden.
- Anonyymi
Se joka haluaa ydinaseen mahdollisesti oman kaupunkinsa lähelle, hänen kannattaa äänestää Stubbia.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
4 kuoli kolarissa
Kenen vastuulla tienhoito? Sohjoa ja vettä tie täynnä. Oliko säästetty tienhoidossa? Järkyttävä onnettomuus.41116032Nainen, moraali on koetuksella sun kanssa
Koen nyt olevani rappiolla ja kyllä, omaa syytäni ja itsekontrollin puutetta, mutta olethan kyllä puoleensavetävä, ettei1352526- 941926
- 831778
Onko kenelläkään tästä tietoo?
https://www.haapavesi-lehti.fi/artikkeli/lukijalta-ilkka-repo-etsii-nimettoman-kirjeen-lahettajaa Olisi tärkeä saada te461367- 981275
Ovatko miehet niin heikkoja ja lahjattomia, etteivät siedä tasa-arvoa?
Muutenhan ei ole mitenkään perusteltavissa, miksi miesten pitäisi saada etuoikeuksia ja etumatkaa. Sehän tarkoittaisi, e2811183Suomussalmi News -valvontakameran tunnisteet pojista
Pojat on aina poikia, mutta kiusanteko ja muu ilkivalta ei ole hyväksyttävää. Suomussalmi News -ryhmässä on uunituore vi341180Se helpottaisi oloa jos
Se toinen tietäisi että molemmat tykkäämme toisistamme. Se on asia mikä vaivaa ja ahdistaa minua vaikka tilanne olisikin831159Ihastukselleni
Kun viimeksi nähtiin, niin sisälläni repesi myrsky ja salamat iskivät kuin rajuilma. En halunnut katsoa sinua, en halunn211123