Breitling b17

Anonyymi-ap

Tutkimusteni tulokset ovat nyt kaikkien trollien, palstaääliöiden, ja muunkin kansan nähtävillä. Sikäli mikäli sitä muuta kansanosaa täällä esiintykään minua lukuunottamatta.

Kaliperi b17 on nykyään sama kuin Sellita 200-1 ja täten niin sanottu kellon valmistajan sisäinen koneisto lainkaan. Mitä etuja tästä seuraa kallonostajalle? Ei mitään, maksaa koreasta ulkokuoresta saamatta juuri muuta vastineeksi kuin korean ulkokuoren kellotauluineen rannekeineen. Koneisto on nykyaikana jälkeenjäänyt käyntivaransa puolesta, niin kuin kaikki Etapohjaiset koneistot, ja vaatii jatkuvaa ja ainaista vaivannäköä käynnissä pysyäkseen. Täällä palstaääliöt jankuttavat omiaan, koska tuskin tietävät mistä edes puhutaan kun mainitaan mekaaninen kellokoneisto ja sen eri variaatiot. Jankuttavat: ”pidä kelloa ranteessa” ”vie brenkku benkku huoltoon” ”et osaa käyttää mekaanista kelloa.” Kaikki tämä henkilöön menevin solvauksin. Pahimpana kolli palstatrolli, oikea suurvisiiri ja suuri tietämätön, joka vaihtaa visiiriä aina tilanteen mukaan.

Breitling käy täyteen viännettynä noin 40- tuntia, joka on luvatun kaltainen määrä, kunnes raukeaa laukeaa. Selvää on, että vaikka kelloa pitäisi ranteessa alvariinsa vähintään muutaman viikon välein se on vedettävä täyteen käynnissä pysyäkseen. Ei toivoakaan että siihen riittäisi vain nuo auvoisat lihainliikkeet. Muutenkin koneisto on hitaasti heräävää sorttia, kohtalaisen levon jälkeen. Menee noin kuukausi, ahkerasti vedellen, jotta kello saavuttaa tuon neljäkymmentätuntisen täydestä käyntiajansa loppuun. Puhumattakaan käyntitarkkuudesta. Vasta samankaltaisen ajan kuluttua kello ryhtyy asettumaan. Omassani se ”normaali” on kymmenen sekuntia edistämistä vuorokaudessa. Se on liikaa, mutta en vie sitä myöskään takuuhuoltoon. Kellon availu, ja vesitiivis sukelluskello, eivät sovi samaan lauseeseen.

19

334

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Taas höpö on pihalla ja tiedot puutteelliset.

    • Anonyymi

      Monet ns. paremmatkin valmistajat käyttävät Etan ja Sellitan koneistoja ja he muokkaavat usein niitä paremmiksi. Sitten kun hinta nousee, niin tulee mukaan in-house koneistot. Noita Etan ja Sellitan koneistoista saa muutamia viimeistely vaihtoehtoja jo tehtaalta suoraan riippuen kuinka tarkkaa ja viimeisteltyä asiakas haluaa. Harrastajista osa haluaa mieluummin Eta tai Sellita pohjaisen koneiston kelloonsa, sillä niiden huoltaminen onnistuu helposti muuallakin kuin kalliissa merkkihuollossa.

      • Anonyymi

        Vai että kun hinta nousee? Etapohjaisista saa maksaa pahimmillaan toistakymmentätuhatta euroissa. Valmistajien itse kehittämillä koneistoilla varustettuja saa murto-osalla noista hinnoista. Huolto onnistuu todennäköisesti kyläsepälläkin mutta mistäs sinne saa kellon kruunun ja sopivat tiivisteet? Ei ainakaan tehtaalta eikä valtuutetulta korjaajalta.


    • Anonyymi

      Käyntivara ei ole mikään oleellinen juttu, se on vain yksi ominaisuus jolla välillä halutaan erottua jotenkin. 36-48 h on yleinen käyntivara ja se riittää kun vuorokaudessa on edelleen vain 24 h ja kelloa käytetään yleisesti valveillaolo ajan ranteessa.

      • Anonyymi

        Käyntivaara on oleellista sen vuoksi että ei tarvitse kellon kruunua rääkätä alvariinsa ja sitä kautta koneistoa. Hyvän käyntivaran omaavat käyvät käden liikkein jatkuvasti mutta heikkopeikko tarvitsee kannustusta kruunusta aivan kahden vuorokauden välein.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käyntivaara on oleellista sen vuoksi että ei tarvitse kellon kruunua rääkätä alvariinsa ja sitä kautta koneistoa. Hyvän käyntivaran omaavat käyvät käden liikkein jatkuvasti mutta heikkopeikko tarvitsee kannustusta kruunusta aivan kahden vuorokauden välein.

        Sinun tekemiset eivät ole normaalin kellonkäyttäjän toimia ja sinä itse olet syypää ongelmiisi kellojen suhteen. Suosittelen sinulla kvartsikelloa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinun tekemiset eivät ole normaalin kellonkäyttäjän toimia ja sinä itse olet syypää ongelmiisi kellojen suhteen. Suosittelen sinulla kvartsikelloa.

        Suosittelen sinua ymmärtämään mistä on kysymys ja lopettamaan trollaaminen. Vaan ethän sinä lopeta. Selitä suomeksi mistä johtuu että mekaaninen Grand Seiko käy ja toimii ”väärinkäytettynä”, niin kuin jankutat, jatkuvasti mutta Breitling samoin ”väärinkäytettynä” pysähtelee alle kahden vuorokauden välein. Koska sinulta palstaääliöltä ei järkevää vastausta saa, niin vastaan itse. No siksi, että Breitlingin vetopaino ei jaksa kääriä heikkoa jousikoneistoa niin nopeasti että apuvetoa ei tarvittaisi. Siinä mielessä Breitling on oikea käyttäjän kello. Aina saa olla käyttämässä, tavalla jos toisella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suosittelen sinua ymmärtämään mistä on kysymys ja lopettamaan trollaaminen. Vaan ethän sinä lopeta. Selitä suomeksi mistä johtuu että mekaaninen Grand Seiko käy ja toimii ”väärinkäytettynä”, niin kuin jankutat, jatkuvasti mutta Breitling samoin ”väärinkäytettynä” pysähtelee alle kahden vuorokauden välein. Koska sinulta palstaääliöltä ei järkevää vastausta saa, niin vastaan itse. No siksi, että Breitlingin vetopaino ei jaksa kääriä heikkoa jousikoneistoa niin nopeasti että apuvetoa ei tarvittaisi. Siinä mielessä Breitling on oikea käyttäjän kello. Aina saa olla käyttämässä, tavalla jos toisella.

        Vie se Breikku huoltoon jos ei ”kääri” riittävästi.
        Toisaalta se, että toinen pelittää ja toinen ei kerro toisen paremmuudesta, vaan että koneisto voi olla huoltoa vailla tai olet kovin ”rauhallinen”.


    • Anonyymi

      Kellossasi on vikaa tai olet kovin "liikkumaton" ihminen jos kellosi ei lataa itseään riittävästi jatkuvassa käytössä. Sinun kannattaa suosia kvartsia tai manuaalivetoisia kelloja.

      • Anonyymi

        Kallossasi on vikaa jos ei ymmärrys yletä vaikka äänilevyn neula jäi jumittamaan jo kauan sitten. Sinulle sopisi paremmin cd-levy joka hyppää aina kun ryhtyy jumittamaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kallossasi on vikaa jos ei ymmärrys yletä vaikka äänilevyn neula jäi jumittamaan jo kauan sitten. Sinulle sopisi paremmin cd-levy joka hyppää aina kun ryhtyy jumittamaan.

        No nyt poika ole siivolla ja laita pääsi järjestykseen.


    • Anonyymi

      Nyt sä yllätyt! Nimittäin olen kovasti onnellinen että olen kuullut noita jankutuksia kyllästymiseen saakka. Niinpä olen voinut kyseenalaistaa nuo kaikki Teuvon neuvot täältä palstalta. Joten en ole vienyt Breitlingia huoltoon, ja kyseenalaistin myös väitteen että kova tärräys sekoittaa koneiston jne. Niinpä laitoin Breitlingin ranteeseen kun läksin Joukolla jäätä särkemään. Yksitoikkoinen hakkaava liike ja voimakas täärryyttely sai kuin saikin b17- koneiston ”järkiinsä.” Nyt olen jatkuvasti pitänyt kelloa ranteessa suorittaen voimakkaita liikkeitä vaativissa olosuhteissa. Kello käy jatkuvasti vailla vetoliikkeitä vain lihainliikkeillä nyt jo kymmenettä vuorokautta. Edistäminen on rauhoittunut entisen 10 sek/vrk sijaan kuuteen sekuntiin vuorokaudessa. Luulen että tahti tasaantuu edelleen. Tämä on ihmeellistä meidän silmissämme!

      ”Kun te omaatte b17- koneiston, vahvistakaa käyntiä kunnolla, tä-tä-tärryyttämällä voimakkailla liikkeillä, vallan hyvällä omallatunnolla!”

      • Anonyymi

        Niin, kuten sinua on neuvottu, kelloa pitää käyttää aktiivisesti ja jatkuvasti, niin se toimii.
        Ihan kiva kun tuokin itsestään selvyys menee sitkeimmällekin perille kun vähän "takoo".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, kuten sinua on neuvottu, kelloa pitää käyttää aktiivisesti ja jatkuvasti, niin se toimii.
        Ihan kiva kun tuokin itsestään selvyys menee sitkeimmällekin perille kun vähän "takoo".

        Niin, kuten olen ennenkin todennut. Koneistoissa on huomattavia eroja. Se mikä riittää yhdelle ei riitä toiselle. Lisäksi koneiston koteloinnilla on merkitystä. Kun tässä tapauksessa vesitiivistys on kahteensataan metriin tarkoittaa se myös sitä, että kotelo on massiivista tekoa. Niinpä tällä kertaa avainsana on tä-tä-tärräytys. Sillä irrotettiin ja irroiteltiin ja koneisto heräsi. Jonkun toisenlaisen koneiston ja koteloinnin kohdalla sama tempaus olisi todennäköisesti vain haitaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, kuten olen ennenkin todennut. Koneistoissa on huomattavia eroja. Se mikä riittää yhdelle ei riitä toiselle. Lisäksi koneiston koteloinnilla on merkitystä. Kun tässä tapauksessa vesitiivistys on kahteensataan metriin tarkoittaa se myös sitä, että kotelo on massiivista tekoa. Niinpä tällä kertaa avainsana on tä-tä-tärräytys. Sillä irrotettiin ja irroiteltiin ja koneisto heräsi. Jonkun toisenlaisen koneiston ja koteloinnin kohdalla sama tempaus olisi todennäköisesti vain haitaksi.

        "Kotelointi" ei tuollaisissa tapauksissa merkitse mitään koneisto iskuja täräytyksiä kohtaan".
        Koneisoissa on tietty eroja, mutta noissa perusmyllyissä ei iskunkestävyydellä ole käytnnön eroja. Se on lähinnä tuurista kiinni miten, miten päin ja jopa liipottimen asennossa isku tulee. Sen voin sanoa ettei kellosi ainakaan tärinän iskujen voimasta voimasta alkanut toiminaan, vaan kerrankin se on saanut vetoa kun kätesi on ollut liikkeessä. Automaatti kun ei lataa itseään jos käsi on paikoillaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kotelointi" ei tuollaisissa tapauksissa merkitse mitään koneisto iskuja täräytyksiä kohtaan".
        Koneisoissa on tietty eroja, mutta noissa perusmyllyissä ei iskunkestävyydellä ole käytnnön eroja. Se on lähinnä tuurista kiinni miten, miten päin ja jopa liipottimen asennossa isku tulee. Sen voin sanoa ettei kellosi ainakaan tärinän iskujen voimasta voimasta alkanut toiminaan, vaan kerrankin se on saanut vetoa kun kätesi on ollut liikkeessä. Automaatti kun ei lataa itseään jos käsi on paikoillaan.

        Älähän höpötä senkin ”kollinkotelo.” Kovakorvainen ei joko osaa lukea, tai trollaa tahallaan. Sen voin sanoa, että juuri tär-tär- tärräys ja sen useat yksitoikkoiset toistot laukaisivat ”kivekset” liikkeelle. Olenhan toki käyttänyt tuotakin ”aivan normaalilla tavalla” ranteessa. Se niin sanottu normaali riitti kyllä siivittämään kaksi muuta koneistoa kiitoon, vaan ei tuota koneistoa. Et ymmärrä koneiston koteloinnista, ja sen merkityksestä, mitään. On se merkillistä että se mainitsemasi liipotin on jatkuvasti ns oikeassa asennossa, ja miten oikein päin jne. se isku tuleekaan. Varsinkin kun niitä iskuja on kymmeniä peräjälkeen ja käynti sen kuin paranee. Olen näemmä niin onnekas ihminen että pittääpä oikein pistää lottoa vetämään. Jos näin olisi asiain laita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älähän höpötä senkin ”kollinkotelo.” Kovakorvainen ei joko osaa lukea, tai trollaa tahallaan. Sen voin sanoa, että juuri tär-tär- tärräys ja sen useat yksitoikkoiset toistot laukaisivat ”kivekset” liikkeelle. Olenhan toki käyttänyt tuotakin ”aivan normaalilla tavalla” ranteessa. Se niin sanottu normaali riitti kyllä siivittämään kaksi muuta koneistoa kiitoon, vaan ei tuota koneistoa. Et ymmärrä koneiston koteloinnista, ja sen merkityksestä, mitään. On se merkillistä että se mainitsemasi liipotin on jatkuvasti ns oikeassa asennossa, ja miten oikein päin jne. se isku tuleekaan. Varsinkin kun niitä iskuja on kymmeniä peräjälkeen ja käynti sen kuin paranee. Olen näemmä niin onnekas ihminen että pittääpä oikein pistää lottoa vetämään. Jos näin olisi asiain laita.

        lopeta jo, olet nolo,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        lopeta jo, olet nolo,

        Et sitten keksinyt enää muuta trollattavaa? Ei sinulla paljon järki päätä pakota.


    • Anonyymi

      Jälleen on vettä virrannut ja Breitling käynyt. Koska olen ottanut tavakseni kertaviikkoisen ja monituntisen jään hakkaamisen rautakangella, kera yksitoikkoisin väkevin tärräytysten kello ranteessa, niin käynti on ollut sangen vakaata vaan ei aivan tarkkaa. Parhaimmillaan koneisto on käynyt kahdeksan vuorokautta seisahtumatta. Tämä on määrä jolloin saakin seisahtua koska käyntitarkkuus on silloin enää plus kymmenen sekunnin luokkaa vuorokaudessa. Siinä vaiheessa olen vetänyt kolmekymmentä kierrosta kruunusta vääntämällä.

      Tosin nyt viimeksi käynnistin koneiston vain lihainheilutuksin. Nykyään se tapahtuukin vaivattomasti entisiin aikoihin verrattuna. Lähtö on nopeaa ja käynti vaivatonta. Kaikki tämä säännöllisten tärräysten vaikutuksesta. Luulen tosin että nykyään kävisi jo vailla tärräyksiäkin, vaan eipä nuo pahaa tee. Olen hetken tarkkaillut käyntiä viimeisen lihainheilutuskäynnistyksen jälkeen ja sehän on toistaiseksi sangen vakaata. Aikataulussa pysyvää.

      Kaikki tämä yli vuoden pähkäilyn jälkeen. Tältä palstalta en ole saanut minkäänlaista apua vaan vain silkkaa mielipahaa. Mistään mitään tietämättömät kollinnaattorit vinkuvat ajasta aikaan typeriä jankutuksiaan. Apu minulle on tullut Herralta, joka on luonut taivaan ja maan. On hän luonut kollinnaattoritkin, mutta nämä eivät ole häntä Luojanaan kiittäneet vaan sen sijaan kaikki tyynni kelvottomiksi käyneet.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      250
      2296
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      84
      1891
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      75
      1565
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      132
      1332
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      64
      1200
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      53
      1155
    7. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      19
      1066
    8. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      11
      1064
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      1
      990
    10. AVARN Security ja julkisen toimeksiannon laiton henkilörekisteri

      Kyseessä ei ole VR:än ylläpitämä, vaan Avarnin laiton henkilörekisteri. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000482739.htm
      Turvallisuuspalvelut
      13
      901
    Aihe