Poudan mukaan Suomessa on jatkossa tiedossa kylmiä talvia, ei jäänyt mieleen mihin hän tämän perustaa. Tämä kannattaa tiedostaa, jos harkitsee sähköauton ostoa
Pekka Pouta varoittaa
9
210
Vastaukset
- Anonyymi
Taitaa perustaa puheensa ilmastonmuutokseen, yllättävää vai mitä?
Sähköauton hankinta pitää tehdä miettien omat tarpeet, ajot ja lataus mahdollisuudet.
Ei siinä ole mitään vaikeaa tai ihmeellistä. - Anonyymi
MIssä viipyy ne leudot keskieuroopan talvet?
- Anonyymi
Sitähän ilmastonmuutos juuri tarkoittaa, ääripäiden lisääntymistä. Eikä tilanne ainakaan paranne pakoputkikärryllä köröttelyllä.
- Anonyymi
Sinulle on siis mennyt läpi propaganda polttomoottoriauton pakokaasuista
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinulle on siis mennyt läpi propaganda polttomoottoriauton pakokaasuista
Mikähän tämä propaganda on? Se ettei satojen miljoonien polttomoottoriautojen pakokaasuilla ole vaikutusta ilmastonmuutokseen?
Älä tee narria itsestäsi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikähän tämä propaganda on? Se ettei satojen miljoonien polttomoottoriautojen pakokaasuilla ole vaikutusta ilmastonmuutokseen?
Älä tee narria itsestäsi.Ei varmasti ole, sinä olet hahmottanut väärin ihmisen toiminnan maapallolla
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä tee narria itsestäsi.Kuka tekee narrin itsestään?
Akkukäyttöiset EV:t siirtävät päästöt toiseen paikkaan, eivät juuri vähennä niitä. Kaivosteollisuus käyttää tällä hetkellä 40% teollisesta energiasta, joka on kaikki fossiilista. Malmien metallipitoisuudet heikkenevät koko ajan, joka tarkoittaa, että maata pitää siirtää enemmän ja rikastus on kalliimpaa jokaista marginaalitonnia kohden.
VW on verrannut Golfia ja vastaavan kokoista pienehköllä akulla varustettua akkuautoa ja todennut, että keskimääräisellä Eurooppalaisella sähköntuotannolla, polttomoottoriautolla kestää 7-8 vuotta saavuttaa sähköauton tuotannon ja sähkönkäytön CO2 päästöt. Suurella akulla akkuauto on CO2 mielessä huonompi kuin ICE pitkälle toistakymmentä vuotta. ICE auto on pääosin terästä, kun taas vaikka Teslan kori on painonsäästösyistä alumiinia, jonka tuottaminen on erittäin energiaintensiivistä. Pienellä akkukäyttöisellä autolla voidaan saavuttaa jonkun verran säästöjä CO2 päästöissä auton elinkaaren aikana. Arviot pyörivät 5-20% haarukassa.
ICE CO2 päästöt on helppo laskea, mutta akkuEV:n osalta tämä on tuotantoketjusta johtuen vaikeampaa. Yleisesti voidaan todeta, että datassa on vinouma tai harha vähätellä akkujen ja muiden metallien tuotannosta aiheutuvia päästöjä.
Samalla kannattaa muistaa, että Kiina on maailman merkittävin metallien rikastaja, ja tämä kaikki tehdään hiilivoimalla ja pidemmässä juoksussa tilanne on geopoliittisesti kestämätön. Metallien saatavuudessa on myös kaivosongelma. Nykyinen kapasiteetti mukaanlukien tunnetut uudet kaivoshankkeet eivät yksinkertaisesti kykene tuottamaan tarvittavaa määrää kuparia ja muita metalleja liikenteen sähköistämiseen sekä aurinkopanelien ja tuulivoimaloiden tuottamiseen. IEA:n mukaa uuden kaivoksen tuominen markkinoille kestää keskimäärin 16 vuotta ja länsimaat, Pohjois-Amerikka ja Eurooppa, ovat olleet vihamielisiä uusia kaivoshankkeita kohtaan.
Suosittelen tutustumaan Mark P. Mills:in tuotantoon.
- Anonyymi
Poltiksella ei ole mitään merkitystä ilmastojuttuihin, pitää katsoa näitä voimalaitoksia ja lentäeenä kotia oisit, tämä tahvot jotku menivät johonkin ties minne polttivat
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 943752
Nainen olet minun
Olen ominut sinut itselleni, täysin itsekkäistä syistä. Haluan rakastella sinua nainen, toivottavasti sinäkin minua. Oli453134Sille ei voi enää mitään
Miten kaikki meni aiemmin. Oon aivan lukossa 🔒 Tuskin uskallat enää mitää tehdä. Ehkä pitää luovuttaa vaan.972739Harmi jos ei enään nähdä
Ehkä se on parempi näin kuitenkin. Ehkä jotain uutta löytyy. Uskon ja toivon että olet onnellinen. Sinussa on kaikki572420- 612388
- 1342387
Miten suhtauisitte jos kaivattunne sanoisi, ettei hänestä ole seurusteluun
mutta seksi, hellyys ja yhdessäolo kelpaa kyllä??1172357Vau miten upea nainen!
Näytit todella tyrmäävältä. 🤩😍 En meinannut saada katsettani irti sinusta.212284Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv232266- 642070