Viimeisten hetkien katumus

Palstalla väijyvät hihhulit maalailevat kauhukuvia siitä, kuinka ateistit maailmanlopussa kauhuissaan toteavat Jumalan todeksi, mutta on liian myöhäistä ja ateisti joutuu ikuiseen helvetin kidutukseen.

Pohditaanpa hetki onko tuo totta? Kummat ovat katuneet elämäänsä kuoleman lähestyessä, ateistit vai teistit?

Yksikään ateisti ei ole päättänyt tätä maallista elämäänsä siihen, että kostava Jeesus on pärähtänyt paikalle lieskat perseestä sinkoillen ja ateisteja polttaen. Ateistit ovat nukahtaneet haudan lepoon jumalien ja jeesuksien häiritsemättä.

Sen sijaan miljoonat teistit ovat tunteneet elämänsä aikana, usein pitkiäkin aikoja epävarmuutta uskosta. Uskonko oikeaan jumalaan? Uskonko oikealla tavalla? Olenko muistanut pyydellä kaikki synnit anteeksi? Entä jos Jumala heittää silti helvettiin? Onko Jumalaa edes olemassa?

Kuinka moni on kuolinvuoteella hoksannut juuri ennen kuolemaa, että ei perkele, eihän täällä olekaan mitään valotunnelia, jonka päässä on sädehtivä vuohipaimen ja koko elämä tuli vietettyä valheessa palvoen olematonta vuohipaimenjumalaa.

15

281

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Puhut sellaista mitä ei ole raamatussa!

    • Anonyymi

      Saattohoito-osastolla työskentelevä ystäväni kertoo että monet ikänsä uskossa eläneet kiroavat jumalansa hetkeä ennen kuolemaa.

      Siksi monissa lahkoissa uskonveljet ja -sisaret tulevat kuolevan viereen valvomaan häntä. Perinnön kyttäämisen lisäksi.

    • Anonyymi

      Miksi ateistin mieltä niin kovasti askarruttaa tuonpuoleinen elämä ja maailmanloppu teistisestä näkökulmasta? Eiköhän tämä peli ole jo taputeltu asian suhteen? Ja olisi aika tulla ulos teistinä kaapista?

      • Miksi kukaan ei suostu lyömään vetoa Jeesuksen toisesta tulemuksesta. Olen valmis lyömään vetoa esimerkiksi 100€:10000€ suhteella. Jos Jeesus tulee ennen sovittua päivää, maksan hihhulille 10 000€ ja syön hatullisen paskaa. Jos Jeesus ei tule, hihhuli maksaa vain satasen.

        Noin, avaus on todettu oikeaksi eikä minua ateistina kiinnosta vittuakaan miten heität mielisairaan tyhjiä uhkauksia olemattomasta tulemuksesta ja kuolemanjälkeisestä tuomiosta. Ne on pelkkiä vuohipaimenten sepitelmiä.


      • Anonyymi
        Hard_atheist kirjoitti:

        Miksi kukaan ei suostu lyömään vetoa Jeesuksen toisesta tulemuksesta. Olen valmis lyömään vetoa esimerkiksi 100€:10000€ suhteella. Jos Jeesus tulee ennen sovittua päivää, maksan hihhulille 10 000€ ja syön hatullisen paskaa. Jos Jeesus ei tule, hihhuli maksaa vain satasen.

        Noin, avaus on todettu oikeaksi eikä minua ateistina kiinnosta vittuakaan miten heität mielisairaan tyhjiä uhkauksia olemattomasta tulemuksesta ja kuolemanjälkeisestä tuomiosta. Ne on pelkkiä vuohipaimenten sepitelmiä.

        "Miksi kukaan ei suostu lyömään vetoa Jeesuksen toisesta tulemuksesta. Olen valmis lyömään vetoa esimerkiksi 100€:10000€ suhteella. Jos Jeesus tulee ennen sovittua päivää, maksan hihhulille 10 000€ ja syön hatullisen paskaa. Jos Jeesus ei tule, hihhuli maksaa vain satasen."

        Jos kuolet, niin mitä veikkaat, kuka maksaa vetosi, jos sen syy ilmenee elämäsi jälkeen?
        Vai ajatellaanko ateismissa ajanlaskua siten, että jokainen eläjä määrittää sen itse? Eli ei ole ajanlaskua ennen ateistia tai ateistin jälkeen, vaan olemassa vain aika ateistin aikana?

        "Noin, avaus on todettu oikeaksi eikä minua ateistina kiinnosta vittuakaan miten heität mielisairaan tyhjiä uhkauksia olemattomasta tulemuksesta ja kuolemanjälkeisestä tuomiosta. Ne on pelkkiä vuohipaimenten sepitelmiä."

        Voitko postata kuvan ateistisesta kristallipallosta tai hatusta, josta ennusteesi on vedetty? Vuohen juusto on hyvää. Vastauksessa ei ole esitetty mitään kertomaasi asiaa. Mutta, jotakin mitä ei ole tänäään voi tulla tulevaisuudessa. Ja, jotakin jota ei ole tänään on voinut olla ennen. Käytännössä kertomasi seikat ovat uskonvaraisia asioita.
        Hei camoon, nyt ulos sieltä teistisestä kaapista. Mistä moinen äkä?


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Miksi kukaan ei suostu lyömään vetoa Jeesuksen toisesta tulemuksesta. Olen valmis lyömään vetoa esimerkiksi 100€:10000€ suhteella. Jos Jeesus tulee ennen sovittua päivää, maksan hihhulille 10 000€ ja syön hatullisen paskaa. Jos Jeesus ei tule, hihhuli maksaa vain satasen."

        Jos kuolet, niin mitä veikkaat, kuka maksaa vetosi, jos sen syy ilmenee elämäsi jälkeen?
        Vai ajatellaanko ateismissa ajanlaskua siten, että jokainen eläjä määrittää sen itse? Eli ei ole ajanlaskua ennen ateistia tai ateistin jälkeen, vaan olemassa vain aika ateistin aikana?

        "Noin, avaus on todettu oikeaksi eikä minua ateistina kiinnosta vittuakaan miten heität mielisairaan tyhjiä uhkauksia olemattomasta tulemuksesta ja kuolemanjälkeisestä tuomiosta. Ne on pelkkiä vuohipaimenten sepitelmiä."

        Voitko postata kuvan ateistisesta kristallipallosta tai hatusta, josta ennusteesi on vedetty? Vuohen juusto on hyvää. Vastauksessa ei ole esitetty mitään kertomaasi asiaa. Mutta, jotakin mitä ei ole tänäään voi tulla tulevaisuudessa. Ja, jotakin jota ei ole tänään on voinut olla ennen. Käytännössä kertomasi seikat ovat uskonvaraisia asioita.
        Hei camoon, nyt ulos sieltä teistisestä kaapista. Mistä moinen äkä?

        ”Jos kuolet, niin mitä veikkaat, kuka maksaa vetosi, jos sen syy ilmenee elämäsi jälkeen?”

        Saman kysymyksen voi esittää myös sinulle. Miljoonat kristityt ovat ennustaneet tulemusta oman elämänsä aikana niin mikset sinäkin uskaltaisi veikata tulemusaikaa esimerkiksi ennen vuotta 2035?

        ”Voitko postata kuvan ateistisesta kristallipallosta tai hatusta, josta ennusteesi on vedetty?”

        Perustuu ihan vaan kokemukseen. Jos hihhulit ovat ennustaneet miljoonia kertoja Jeesuksen tulemusta ja aina vetäneet vesiperän niin todennäköisimmin kyseessä on delusionaaliset sepitelmät.


      • Anonyymi
        Hard_atheist kirjoitti:

        ”Jos kuolet, niin mitä veikkaat, kuka maksaa vetosi, jos sen syy ilmenee elämäsi jälkeen?”

        Saman kysymyksen voi esittää myös sinulle. Miljoonat kristityt ovat ennustaneet tulemusta oman elämänsä aikana niin mikset sinäkin uskaltaisi veikata tulemusaikaa esimerkiksi ennen vuotta 2035?

        ”Voitko postata kuvan ateistisesta kristallipallosta tai hatusta, josta ennusteesi on vedetty?”

        Perustuu ihan vaan kokemukseen. Jos hihhulit ovat ennustaneet miljoonia kertoja Jeesuksen tulemusta ja aina vetäneet vesiperän niin todennäköisimmin kyseessä on delusionaaliset sepitelmät.

        "Saman kysymyksen voi esittää myös sinulle. Miljoonat kristityt ovat ennustaneet tulemusta oman elämänsä aikana niin mikset sinäkin uskaltaisi veikata tulemusaikaa esimerkiksi ennen vuotta 2035?"

        En ole esittänyt asiasta mitään näkemystä tai arvioita asiasta. Enkä ala lyömään vetoa asiastasi. Lyöt sen sitten vaikka naapurin Ritvan kanssa. Miksi vuosi 2035 on merkityksellinen asian suhteen? En ole varma miljoonista kristityistä, joiden kerrot ennustaneen esittämääsi asiaa. Mutta asia voi olla niin tai jotenkin toisin. Tarkoitit kai sanoa, että jos on esitetty päivämääriä joistain asioista tulevaisuuden suhteen, niin ne eivät ole toteutuneet?

        "Perustuu ihan vaan kokemukseen. Jos hihhulit ovat ennustaneet miljoonia kertoja Jeesuksen tulemusta ja aina vetäneet vesiperän niin todennäköisimmin kyseessä on delusionaaliset sepitelmät."

        Voi olla niin kuin kerrot tai sitten toisin. Mutta onhan asia toisaalta niinkin, että ateistit ehkä enemmänkin ennustelevat asioita tällä palstalla. Ja onhan ennuste sekin jota kerrot, että Jeesus ei tule takaisin vuoteen 2035 mennessä? Ja, jos löisit vetoakin. Miksi tämä Jeesus on sinulle niin merkityksellinen? Vai oliko tarkoitus painottaa, että erilaiset päivämäärät kertomasi asian suhteen ovat menneet niiden ihmisten osalta pieleen, jotka ovat siihen ryhtyneet.

        En itse jaksa kovin kauan enää jänkätä esittämistäsi teologisista tai teistisistä seikoista, jos et voi osoittaa sitä miten ne kuuluvat ateismiin.


      • Anonyymi
        Hard_atheist kirjoitti:

        Miksi kukaan ei suostu lyömään vetoa Jeesuksen toisesta tulemuksesta. Olen valmis lyömään vetoa esimerkiksi 100€:10000€ suhteella. Jos Jeesus tulee ennen sovittua päivää, maksan hihhulille 10 000€ ja syön hatullisen paskaa. Jos Jeesus ei tule, hihhuli maksaa vain satasen.

        Noin, avaus on todettu oikeaksi eikä minua ateistina kiinnosta vittuakaan miten heität mielisairaan tyhjiä uhkauksia olemattomasta tulemuksesta ja kuolemanjälkeisestä tuomiosta. Ne on pelkkiä vuohipaimenten sepitelmiä.

        Miksi siitä tuomiosta jauhat päivästä toiseen? Syyttelet syyttömiä ateisteja uskovaisiksi? Kirjoittelet tuhansia vuosia sitten syntyneistä kansantaruista ?

        Ei kiihkoisinkaan uskovainen kiihkoisesti mölise kuten sinä.

        Varma Tieto


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miksi siitä tuomiosta jauhat päivästä toiseen? Syyttelet syyttömiä ateisteja uskovaisiksi? Kirjoittelet tuhansia vuosia sitten syntyneistä kansantaruista ?

        Ei kiihkoisinkaan uskovainen kiihkoisesti mölise kuten sinä.

        Varma Tieto

        Mistä moinen peppukipu ateistilla? Asiahan ei sinulle pitäisi kuulua millään tavalla.

        Ota tästä vähän pyllyrasvaa niin voit taas sätkiä lattialla 😆


    • Anonyymi

      D ; saattohoidossa tarinat päinvastoin ovat hyvin toiveikkaita. Veikkaus 90%.
      Kuolemaa ei pelätä laisinkaan koska se on edessä. Ihmiset kyllä katuvat ja yleensä se liittyy läheisiin elettyyn elämään. Tätä tutkimusta tein näin siviilinä vain kuuntelemalla

    • Aloittajalta jälleen hyvää ja osuvaa pohdiskelua. Kiitos siitä!

      Ainoan todellisen helvetin kokevat tosiaan vain uskovaiset. Ja senkin vain eläessään. Muulloinhan ei sitten enää voi mitään kokeakaan.

      • Anonyymi

        Joo kyllä se näin on siino. Onneksi
        ateisteilla on aina viimeinen tieto.
        Paavi korostaa samaa Vatikaanissa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Joo kyllä se näin on siino. Onneksi
        ateisteilla on aina viimeinen tieto.
        Paavi korostaa samaa Vatikaanissa.

        Varmuuteni perustuu siihen, että
        elävää kuollutta hihhulia en ole nähnyt.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      176
      1725
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      977
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      89
      849
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      673
    5. 51
      655
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      41
      557
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      164
      513
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      508
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      191
      453
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      439
    Aihe