Pelaajan vaimo

Anonyymi-ap

Aviomieheni on peliriippuvainen ja on tuhlannut säästöjämme pokeriin. Vuosi sitten kiinni jäätyään hän lupasi, että pelaa jatkossa vain maksuttomia turnauksia. En edes tiedä miten paljon hän oli ehtinyt tuhlata, mutta säästöistämme kolmasosan, ja lisäksi tunnusti ottaneensa lainoja pelaamiseen. En tiedä kuinka paljon on lainaa, koska ei suostunut sanomaan.

Nyt huomasin, että hän on taas luvatta nostanut yli kymppitonnin yhteisistä säästöistämme. Meillä on suurinpiirtein samat tulot, mutta minä olen lähes aina se, joka joutuu maksunaiseksi, jos on jotain hankittavaa. Hänellä useimmiten rahat lopussa tai lompakko unohtunut. Yritin säästää, jos joskus saisi kesämökin tms., mutta nyt säästöt menevät pelifirmoille.

Luottamus on mennyt täysin, ja nyt mietin mitä pitäisi tehdä. Jos eroan, niin joudunko vastaamaan myös hänen henkilökohtaisista lainoistaan, koska ei ole avioehtoa?

6

450

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Onpa kurja tilanne. Sun kannattaa pitää omat rahat niin ettei hän voi niitä käyttää.

• Anonyymi

Olenkin jatkanut säästämistä niin, että ne ovat omassa käytössäni (aloitin rahastosäästämisen), mutta suurin osa elämän aikana yhdessä keräämistämme säästöistä on osakkeissa, jotka ovat yhteisiä, mutta minulla on niihin vain näkyvyys nettipankissa (en pysty itse tekemään niille käsittääkseni mitään, vain mies pystyy ostamaan/myymään). Ja niitä mies käyttää peleihin.

• Anonyymi

Olen kuunnellut miestä joka laittoi pelaamisellaan kaiken leviäksi, rahat meni ja parisuhde kovilla. Sitten mies tuli uskoon ja vapautui peliriippuvuudesta, on nykyään pastori.

• Anonyymi

Houkuttele, uhkaa, kiristä, pakota mies NAA tai AA ryhmään.
      Mies on selvästi uhkapeliriippuvainen, tiedosti hän sitä itse tai ei. Tuo on vain yksi riippuvaisuus alue huume- ja alkoholiriippuvaisuuden lisäksi.

Nuo em. ryhmät toimivat, se on todistettu tuhansi kertoja. MUTTA vain jos ao osallistuu itse. Sinä voit tehdä vain niin paljon, mutta et poistaa riippuvuutta. Miehen on itse haluttava ja haettava apua siihen, ilmeisesti yksin ei kykene.

Tietysti, lisäksi laillisesti erotella sinun varat ja omaisuus ettet joudu vastuuseen hänen veloistaan ja kaivautua taloudelliseen sudenkuoppaan. Enää syvemmälle.

Piste iin päälle on tehdä laillinen lopullinen pesäero.

• Anonyymi

No eiköhän ne henk.kohtaiset lainat ole ihan miehesi omia? Jos et ole mihinkään laittanut nimeäsi niin ei sinulta voi mitään vaatia...

• Nyt viimeistään teette avioehdon ja puolitatte säästönne. Sitten laitat säästösi omalle yksityiselle tilille.Jos mies ei suostu avioehtoon, on parempi erota, kun teillä on vielä jaettavaa.

Voit joutua miehesi pelivelkojen maksajaksi epäsuorasti avioerossa. Avioliitossa sinulla taas on elatusvelvollisuus. Miehesi ei saa tukia mistään, vaikka pelaisi kaiken omaisuutenne, jos vaan sinulla on tarpeeksi hyvät tulot.

Tuo yllämainittu ei ole mikään kosto miehellesi, vaan sinun suojautumista hänen sairaudeltaan. Jos hänellä olisi vaikkapa korona, tekisit varmasti silloinkin toimenpiteitä, ettet itse sairastuisi.

Kyllä itse pitäisin parisuhteen jatkamisen edellytyksenä sitä, että miehesi edes haluaa lopettaa ja hakeutuu hoitoon. Se että lupaa pelata maksuttomia pelejä on kuin alkoholisti lupaisi juoda vain mietoja juomia.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. SDP palauttaa Suomen kansalle kulta-ajat

Hyvinvointivalto on pääosin SDP:n ja osin myös Maalaisliiton rakentama. Hyvinvointivaltion ylläpito edellyttää oikeude
      Maailman menoa
      182
      14880
    2. Aamun Riikka: työttömyydessä lähestytään viime laman synkintä vaihetta

Nopeasti mentiiin upean Marinin hallituksen ennätystyöllisyydestä toiseen ääripäähän, kohti Suomen historian kurjimpia t
      Maailman menoa
      118
      10435
    3. Persut JYTKYTTÄÄ ylös, ohi kepun! +2,1 %

Persut palasi kolmen suurimman joukkoon ja on matkalla kohti kevään 2027 eduskuntavaalivoittoa. Sosialistit ovat syöksy
      Maailman menoa
      72
      9441
    4. Älkää vassarit kuvitelko, että Marinin kulta-ajat palaavat

Vaikka demarit voittaisivat seuraavat vaalit, se ei palauta Marinin taskut-täyteen-kelasta-aikaa takaisin, ei voi eikä h
      Maailman menoa
      108
      9291
    5. Suomen velka kasvoi ennätysvauhtia - Mäkynen repostelee

– Velka kasvoi eniten tilaston historiassa, Mäkynen kirjoittaa. – Vuoden 2025 toisella neljänneksellä selvästi eniten k
      Maailman menoa
      50
      9128
    6. Giorgia Meloni vs Riikka Purra

Kyllä Italian pääministeri on kauniimpi ja seksikkäämpi, kuin Suomen valtiovarainministeri Riikka Purra. Mitä jotkut näk
      Maailman menoa
      52
      6890
    7. 180
      6470
    8. Ohhoh. Kokoomusvirkamiehen mukaan Suomessa ei ole työttömyyskriisiä

Kun kokoomuksen johtama hallitus epäonnistuu täydellisesti talouspolitiikassaan, niin aikaisemmin erittäin pahaksi määri
      Maailman menoa
      31
      5561
    9. Gallup, PS:lle JÄRISYTTÄVÄ nousu, SDP suurin laskija

https://yle.fi/a/74-20186114 PS kovaa vauhtia nousemassa ennen 2027 vaaleja suurimmaksi puolueeksi. Nyt mennään jo etua
      Maailman menoa
      151
      5331
    10. Polttomoottoriauto tulessa parkkihallissa Tampereella

Pystyy näkemättä jo sanomaan, koska sähköautoissa ei ole palavia nesteitä lainkaan. Ihme ettei polttomoottoriautoja ole
      Maailman menoa
      46
      3846
    Aihe