Mielialalääkkeillä lihoneita

Itse olen ennen ollut varsinainen hoikkeliini, mutta sairastuttuani masennukseen olen joutunut käyttämään mielialalääkkeita. Neuroleptien käytön myötä olen lihonut mittoihin 174/66kg. Haluaisinkin tietää että millä te muut lääkkeiden käyttäjät olette saaneet painonne putoamaan? Itse syön vähänlaisesti ja liikuntaakin harrastan, mutta kilot vaan ei lähde. Pitääkö mun kantaa näitä ylikiloja niin kauan kun joudun syömään lääkkeitä?
3309
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 3

Vanhimmat

Mietin vain tässä minkäköhän takia niitä mielialalääkkeitä olet ruvennut syömään..jos olet 174cm pitkä ja painat 66kg, et todellakaan ole lihava!! Hanki jotain oikeita huolen aiheita. Mieti miltä tuntuu kun ihan oikeasti ylipainoiset ihmiset kuulevat aina tollaisia juttua. Painoindeksisi on vähän päälle 21 ja se on juuri sopiva. keskity vain elämääsi äläkä mieti painoasi, koska sitä ei ole liikaa. Ja paljon sitten olet oikein aikasemmin painanut, kiinnostaisi tietää...

Äänestä
  • Huomaa taas että sellanen puhuu, joka ei tiedä mistään mitään. Mun masennukseni syyt ei kuulu sulle, mutta sen voin sanoa että anoreksiaa tai bulimiaa en ole sairastanut. Mä olenkin varmaan niitä harvoja, jotka ei ole turvonnut aivan valtaviin mittoihin (kiitos kovan itsekurini, joka sekin on monasti meinannut pettää).Mutta ne jotka käyttää kyseisiä lääkkeitä, tietää mistä mä puhun. Ja ottaahan se päähän kun ei ole ylimääräistä rahaa ja pitäis ostaa koko vaatevarasto uusiks (vanhat kun ei enää mahdu). Niin että Tipi, jos sulla on ylimääräistä rahaa heittää mulle ni se kyllä kelpaa.Ps. Ja olen ennen painanut 60kg!

    Äänestä

  • Mental kirjoitti:

    Huomaa taas että sellanen puhuu, joka ei tiedä mistään mitään. Mun masennukseni syyt ei kuulu sulle, mutta sen voin sanoa että anoreksiaa tai bulimiaa en ole sairastanut. Mä olenkin varmaan niitä harvoja, jotka ei ole turvonnut aivan valtaviin mittoihin (kiitos kovan itsekurini, joka sekin on monasti meinannut pettää).Mutta ne jotka käyttää kyseisiä lääkkeitä, tietää mistä mä puhun. Ja ottaahan se päähän kun ei ole ylimääräistä rahaa ja pitäis ostaa koko vaatevarasto uusiks (vanhat kun ei enää mahdu). Niin että Tipi, jos sulla on ylimääräistä rahaa heittää mulle ni se kyllä kelpaa.Ps. Ja olen ennen painanut 60kg!

    Mä painoin masennuslääkkeitten aloittaessa 85 kiloa, ja sitten kun 6 kk jälkeen tajuttiin uuden lääkärin kanssa vaihtaa lääkitystä painoin 107 kiloa ja nyt siitä 4 kk, mistä 2 kk ilman lääkkeitä, painoa n. 100kg.... :(
    Minkä vuoksi sitten aloitin tuon atkinssin dieetin... ps... Mulla tuli 1.5 kk aikana tosta lihomisesta 20 kiloo... :(

    Äänestä

Kommentoi aloitusta


Mental kirjoitti:

Itse olen ennen ollut varsinainen hoikkeliini, mutta sairastuttuani masennukseen olen joutunut käyttämään mielialalääkkeita. Neuroleptien käytön myötä olen lihonut mittoihin 174/66kg. Haluaisinkin tietää että millä te muut lääkkeiden käyttäjät olette saaneet painonne putoamaan? Itse syön vähänlaisesti ja liikuntaakin harrastan, mutta kilot vaan ei lähde. Pitääkö mun kantaa näitä ylikiloja niin kauan kun joudun syömään lääkkeitä?

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu