kesä on kuitenkin

tukkusutija

on ilmoja pidelly. ….vää. …..menta, ….yötä.
tervehdyksiä joka toiseen lähtöön, tuloon ja siltä väliltä.

daaliat säily hiiriltä vintin rappusissa ja nyt lojuvat muhkeassa mullassa joriininjuurten kera. omena kukkii puussaan, tulppaanit touhulan korkeudella parhaimmillaan. narsissin lumo kuihtuu. mutta uutta on itämään, kasvamaan pantu, mansikoita, mataroita, orvokkeja sun muuta perennoja?

vanhat tuttavat ovat pesueitaan tehneet: lähijärvelle kuikka ja joutsen, jatkuva riita kuuluu varmaan läpi koko kesän. kaakkuri piilottelee pesuettaan mäentaan lammella ja joutuu eväänsä hakemaan taas pidemmältä matkalta. kurppapari yrittelee viime vuoden virhettä ja istuu iltaansa sitkeästi torpan ja tien välissä, vaikka koirat sitä jatkuvasti häiriköivät. talitintti vintillä, ja pöntöissä siepot sun muut. räksyt matoja kaivaa. Satakieli laulaa ja iltapäivällä ja kisailee pitkään mustarastaan kanssa illan mollista tai duurista. käsi kertoo tulevat vuodet.

pihaan on ilmaantunut keinu. kaksi rinnan ja kaksi nassut vasten toista. vauhtia saa ottaa täpöillä, lupa on. ja otetaankin, että pois alta. hiekkaloota uusi ja täynnä leikin emmettä. pajupilliin puhallettu eka kertaa.

surukin käynyt on suuri. snadin ainut kohdussa kehittynyt pentu jouduttiin auttamaan maailmaan keisarinleikkauksella. vaan ei ollut tarkoitus senkään henkiin jäädä. kaksi päivää hoidettiin ja koirien taivaaseen saatettiin. sääli. pikkuveljen ja isosiskon äiti suree vieläkin. pikkuveli ei ymmärrä ja isosisko hautasi murheensa yhdessä pennun kanssa. ”pehmeä arkku, nimi kyljessä ja kaksi leegonappulaa matkalle mukaan.” kolme orvokkia haudalla.

vaan taivas on auki sataa vettä paistaa auringon. antaa tulla. met olemma valmiit. isosiskolla vaihtuu hampaat, pikkuveli saa ihan uusia, kesä tulee ja se oikeasti on jo, ja koirista karvas lähtee. paskan marjat met pienestä sateesta. amen.

9

464

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tähtitoimittaja ejk

mutta kun on niin kylmä prkl että kohta joutuu villahousut kaivamaan esiin.
      Vai niin kävi koiranpennulle, voi sentään, mutta aikuinen sitä kauemmin tosiaan suree. Lapsilla on muut puuhat, muistan kun yksi natiainen pesi kastematoa tiskiharjalla pesusoikossa...

• tukkusutija

moon samaa mieltä tästäkin surusta. mulla se vaan kauemmin kestää. äiti itki hetken, minä kaksi, ja uusi pentu on tulosa.

muta jopa takuuksessa villahousut auttaa, ja kun tarpeeks monta kertaa käyttää, niin syntyypi vilttitossuja.

ps. terveisiä sano vaikka mistä

• johansson senior

Tämä Samulisedän (monikansallinenko) yhtiö, joka niit myrkyi keittää, on tehnyt
      tököttejä, jota ovat tuottaneet tonttimme itikoille ikävän yllärin.

Niitä on kaksikin erilaista, toinen tervan hajuinen;
      mikä riemastuttavinta, molemmat tepsivät niihin saatanan verenimijöihin.

Yölaulajat, muiden yö örveltäjien tapaan sungaavat parhaillaan.

Kesäpäiväntasaukseen pariviikkoa.
      En kuitenkaan hokaa, miksi naapurin työtön mies laulelee:
      syksykin jo tulla vois - se tulee manaamattakin.

• tukkusutija

mainostaa. kerro hiljaisesti tehoyllärin nimi.

yöjodlaamisiin tai muihin.

• Noo, vaikka sataa lotisee, kesä on kerran vuodessa, nautitaan siitä. Ja kohta saa mansikoita.

*tulispa talvi ja lunta*, häh.

Otan osaa pikkuisen pennun menetykseen. Minulla on 14-vuotias 'vanhus' jonka pitäisi kohta päästä sinne koirien taivaaseen. Suru on suuri jo etukäteen.

• tukkusutija

ilkeyksissään kaikelle sateen narinoille.

aurinko paistaa. ny ainakin hetken.

• Johanin poika

Ettei ihmiset menis liian kevyis syin hirteen tai
        ryntäilis velkaeuroillaan
        etelään tauteja hankkimaan.

Oikeastaan näin keskipaikan rakentajalle juur sopivaa tämä 10-16 raatia.
        Ei tarvi kellariin hellettä pakoon mennä.

Akka kuitenkin arvaa, että sen kossupullojämän takia se sinne änkeis!

• n52

sun tarinoita kun niissä on niin vahvasti läsnä tuo sinun ylpeytesi lapsistasi ja rakkautesi jonka voi lukea jokaisesta jutustasi.

• kesäheinä

ja niin kesäinen tarina------------lämmim:-)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      30
      6332
    2. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      14
      4764
    3. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      41
      3314
    4. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      62
      3151
    5. Israel aloitti 3. maailmansodan

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.
      Maailman menoa
      360
      1770
    6. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      11
      1598
    7. Haluaisin lähettää sulle viestin

Mutta en enää uskalla. Miehelle.
      Ikävä
      72
      1418
    8. Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista

Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas
      Ikävä
      86
      1368
    9. Nainen, meidän talossa on säännöt

1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E
      Ikävä
      241
      1328
    10. Miellytänkö sinun silmää?

Varmaan ainakin vähän, jos tykkäät minusta. Siis jos tykkäät.
      Ikävä
      84
      1244
    Aihe