Minulle on usein sanottu että mukamassa vedän käsijarrun liian tiukalle ja jotta vaijerit voi mennä poikki. Itse en tähän usko että ainakaan ehjät vaijerit menevät tästä paskaksi ellei sitten ole jo valmiiksi täysin rispaantunut. Vai onko kelleen sattunut muka niin että vaijerit poikki tästä syystä
Käsijarruvaijerit poikki
40
1083
Vastaukset
- Anonyymi
Mitä sitä hulluna repii kun vähempikin riittää?
- Anonyymi
Revinkö mä sinua kohta?
- Anonyymi
On minulla joskus mennyt kässärin vaijeri poikki käytettäessä, mutta ei siinä sitten muuta kuin uusi tilalle, molemmin puolin. Nykyisin ei tarvitse käsin kiskoa kun sekin toimii sähköllä. Näin oli jo edellisessäkin, ja hyvin pelasi.
- Anonyymi
Mikä ei hajoasi sähkövehkeissä. Ei ole katkennut yhdessäkään tavallisessa, yhteen vanhaan vaihdettu kun ei palautunut kunnolla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä ei hajoasi sähkövehkeissä. Ei ole katkennut yhdessäkään tavallisessa, yhteen vanhaan vaihdettu kun ei palautunut kunnolla.
Jaa enpä tiedä. Jo toisessa on sähköinen käsijarru, eikä näissä ole mitään ongelmaa ollut. Ensimmäinen oli yhteisellä moottorilla pyörien välissä, tässä nykyisessä kummallakin pyörällä omansa. Ei näitä tarvitse pelätä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jaa enpä tiedä. Jo toisessa on sähköinen käsijarru, eikä näissä ole mitään ongelmaa ollut. Ensimmäinen oli yhteisellä moottorilla pyörien välissä, tässä nykyisessä kummallakin pyörällä omansa. Ei näitä tarvitse pelätä.
Käsijarru vaan on mekaanisena turvallisempikin kun voi tehdä helpommin käsijarrukäännöksen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Käsijarru vaan on mekaanisena turvallisempikin kun voi tehdä helpommin käsijarrukäännöksen.
Tuo toimii, kunhan käsijarru vaikuttaa takapyöriin. Etupyöriin vaikuttavalla käsijarrulla ei käännös onnistu, ei vaikka rattiakin kuinka vääntäisi. Tuo kannattaa tarkastaa, mikäli aiot leiķkiä vieraalla autolla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo toimii, kunhan käsijarru vaikuttaa takapyöriin. Etupyöriin vaikuttavalla käsijarrulla ei käännös onnistu, ei vaikka rattiakin kuinka vääntäisi. Tuo kannattaa tarkastaa, mikäli aiot leiķkiä vieraalla autolla.
Onnistuu peruuttamalla ja aika harvassa se etupyöriin vaikuttaa.
- Anonyymi
Ei kunnossa olevat vaijerit katkea normaalissa käytössä. Vanhat ja ruosteiset voi katketakin, parempi olisikin jos ne katkeaisi käsijarrua vetäessä eikä itsekseen parkissa ollessa, jolloin auto voi valua ties minne. Käsijarrun lisäksihän kannattaa laittaa myös vaihde ykköselle pykälään, mäessä kääntää vielä ohjauksen niin että jos auto valuisi, se valuu kadun reunakiveä vasten.
- Anonyymi
Tai pakille, etenkin alamäessä. Saabeissa oli aina pakilla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tai pakille, etenkin alamäessä. Saabeissa oli aina pakilla.
Jos auto valuisi pakki päällä, eikö se pyörittäisi moottoria väärinpäin, mikä ei välttämättä ole jakopäälle terveellistä, jako voi mennä sekaisin ja kone paskaksi seuraavassa käynnistyksessä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos auto valuisi pakki päällä, eikö se pyörittäisi moottoria väärinpäin, mikä ei välttämättä ole jakopäälle terveellistä, jako voi mennä sekaisin ja kone paskaksi seuraavassa käynnistyksessä?
kyllä sen moottorin pitää käydä välillä takaperin, sehän menisi ihan pyörryksiin jos aina pyörii suuntaisesti. Kyllä sinäkin olisit pyörryksissä jos aina samaan suuntaan pyörit
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos auto valuisi pakki päällä, eikö se pyörittäisi moottoria väärinpäin, mikä ei välttämättä ole jakopäälle terveellistä, jako voi mennä sekaisin ja kone paskaksi seuraavassa käynnistyksessä?
Eipä jaksa pakilla pyörittää mihinkään suuntaan. Välityksillähän se liikkumissuunta vaihdetaan, ei moottorin pyörimissuunnalla. Yhtä hyvin voisi vetää käyntiin takaperin pakilla, mutta isompi vaihde parempi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos auto valuisi pakki päällä, eikö se pyörittäisi moottoria väärinpäin, mikä ei välttämättä ole jakopäälle terveellistä, jako voi mennä sekaisin ja kone paskaksi seuraavassa käynnistyksessä?
Joskus lapsena valutin isän nissan picupia 5 päällä alamäkeen taaksepäin siinä tietysti jakopää hammasrattailla. Luulisi että esim ketju saattaisi hyvinkin hypätä äkkiä kun kone pyörii väärään suuntaan
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos auto valuisi pakki päällä, eikö se pyörittäisi moottoria väärinpäin, mikä ei välttämättä ole jakopäälle terveellistä, jako voi mennä sekaisin ja kone paskaksi seuraavassa käynnistyksessä?
OLiko Esson baarin takapöydän varma tieto. Onko se saletti ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos auto valuisi pakki päällä, eikö se pyörittäisi moottoria väärinpäin, mikä ei välttämättä ole jakopäälle terveellistä, jako voi mennä sekaisin ja kone paskaksi seuraavassa käynnistyksessä?
Kerrohan lisää AkuAnkan vinkkejä!
- Anonyymi
Ja lisäksihän käsijarrua kannattaa käyttää aina eikä niinkuin jotkut vanhat jäärät että ei ainakaan talvella koska jäätyy. Minulla ei ole missään viidestä autostani ikinä jäätynyt
- Anonyymi
Viisi napsua riittää....
- Anonyymi
Jos ottaa 5 napsua niin pitää kävellä ettei poliisin kanssa tule sanomista.
- Anonyymi
Nykyautoissa napista kässäri päälle ja vaihde P:lle, mikäli ei ole asettanut käsijarrua menemään päälle, kun auton sammuttaa.
- Anonyymi
Oletko testannut käsijarrukäännöstä napilla?
- Anonyymi
On niitä perinteisellä kahvallakin olevia vielä, isoveli alkaa vaan piippaamaan moittivasti kojetaulussa jos vetää käsijarrua yhtään päälle ajon aikana käkkärikäännöksen tehdäkseen.
- Anonyymi
Sitten kun rele hajoaa niin kässäri jää päälle.?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oletko testannut käsijarrukäännöstä napilla?
Oletko testannut käsijarrukäänöstä etujarruihin vaikuttavalla käsijarrulla. Kokeile, niin yllätyt.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sitten kun rele hajoaa niin kässäri jää päälle.?
Siihenkin löytyy käyttöoppaasta ohje.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siihenkin löytyy käyttöoppaasta ohje.
No ei siihen korajusohjeita löydy...jotain hätätilanneta varten voi löytyä..?
https://club.autodoc.fi/magazin/sahkoinen-kasijarru-toimintaperiaate-ja-viat - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oletko testannut käsijarrukäänöstä etujarruihin vaikuttavalla käsijarrulla. Kokeile, niin yllätyt.
Kätevä peruuttaessa.
- Anonyymi
Sitäpä en tiedä vedätkö liian tiukalle, mutta noin niin kuin yleensäkään ei mitään kannata tarpeettoman lujasti runnoa. Kyllä se sitten lopulta saattaa näkyä nopeampana rikkoutumisena.
- Anonyymi
Vanhoissa Land-Rovereissa vaikutti käsijarru etu ja takapäähän.Käsijarrurumpu kardaanin ympärillä piti hyvin jos oli hyvin säädetty.
- Anonyymi
Vaihde vapaallakin käynnissä ollessa?
- Anonyymi
Tätä ihanuutta sähköisessä maailmassa.
https://www.vagarena.fi/index.php?topic=12727.0 - Anonyymi
Vanha ruostunut vaijer voi män poikki...joissain vanhemmissa malleissa oli osittain avovaijeri ja ne ruostu ja jumitti herkästi esim Opel Ascona.? Jne....muut merkit...
- Anonyymi
Käsijarrua pitää nimenomaan käyttää ettei se ruostu jumiin, mutta eihän
sitäkään tarvitse hampaat irvessä repiä. Suojaavien haitarikumien alle
voi ihan itsekin ruiskuttaa öljyä niin kättöikä pitenee.- Anonyymi
Öljy pilaa kumiosat, jarrujen liukutappirasva voisi olla parempi, se ei ainakaan tuhoa sitä kumia.
- Anonyymi
Kyllä sen pitää kestää tiukalle veto. onko nää niiden ihmisien kommentteja että mottoria ei saa käyttää yli kolmen tonnin koska hajoaa sekin muka
- Anonyymi
Rattia ei saa kääntää yli puolen kierroksen ettei nivelet kulu, jarrua ei saa painaa senttiä enempää ettei palat ja levyt kulu ja vaihdekeppiä on käsiteltävä varoen kuin se olisi foliosta tehty.
- Anonyymi
Niin no niitä ihmisiä olen, jonka mielestä moottoria ei kannata huudattaa yli punarajan kierroksilla, rattia ei kannata yrittää runnoa topparista eteenpäin, eikä vaihteitakaan ole hyvä rusautella väkisin päälle turhalla kiireellä.
- Anonyymi
Joillakin ihmisillä näyttää olevan vaikeuksia käsittää, että hulluna riuhtomisen ja tarpeettoman hissuttelun välimaastossa sijaitsee normaali asiallinen käyttötapa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin no niitä ihmisiä olen, jonka mielestä moottoria ei kannata huudattaa yli punarajan kierroksilla, rattia ei kannata yrittää runnoa topparista eteenpäin, eikä vaihteitakaan ole hyvä rusautella väkisin päälle turhalla kiireellä.
Kaikissa ei edes ole rajoitinta vaan oikeasti rasittaa ohjauslaitteita jos vääntää väkisin.
Jotkut ajaa risteykseen vapaalla ettei jarrut kulu, vaikka jarruja on hyvä välillä käyttää tehokkaamminkin ja myös liikkeelle lähtö kohtuullisen rípeästi.
Jotkut taas kiertää pikkukuoppiakin jyrkillä likkeillä, kumpikohan kuluttanee osia enemmän.
- Anonyymi
Eräs ihminen joka ei automaattiautossaan koskaan käytä käsijarrua vaan ainoastaan siirtää vaihteen p asentoon. Nyt joutui käyttämään käsijarrua poikkeuksellisesti kun jätti auton niin jyrkälle kadulla parkkiin. Käsijarru jäi kantamaan nyt kun vissiin paikat menneet jumiin käytön puutteessa. Suosittelen kaikkia köyttämään käsijarrua säännöllisesti myös talvipakkasilla koska tällöin se myös pelaa silloinkin eikä melko varmasti jäädy päälle
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi1092820Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap302385Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen212320Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631041930- 1141620
Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k1691341Aatteleppa ite!
Jos ei oltaisikaan nyt NATOssa, olisimme puolueettomana sivustakatsojia ja elelisimme tyytyväisenä rauhassa maassamme.2841169- 711024
- 801024
Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi243979