1.000 km sähköautolla menee heittämällä Suomen talvessa

Anonyymi-ap

61

468

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Itse en ole ikinä edes ajanut 1.000km yhdessä päivässä.
      Jos joutuu istumaan autossa noin paljon on tehnyt elämässään huonoja valintoja.

      • Anonyymi

        En minäkään kuin muutaman kerran, mutta 600-700 km päivämatkat loma yms. reissuilla ovat enempi sääntö kuin poikkeus.
        Ennätys on 1180 km päivässä, tosin vähän pakon sanelemana.


      • Anonyymi

        Olen ajanut yksin putkeen Münchenistä Tukholmaan ennen Ison-Beltin siltaa. 1600 km ja kaksi lauttaa. Muutenkin on tullut aika paljon ajeltua Euroopassa, tykkään road-tripeistä. En tule koskaan hankkimaan patteriautoa.


    • Anonyymi

      Testin pilasi se, että asuntovaunu oli oikeasti vain kesäkäyttöön soveltuva 2 hengen jarruton, kevyt retkeilyvaunu. Ihan sama jos olisi ollut kevyt kuomukärry perässä.

      • Anonyymi

        Niin, pienikin oikea asuntovaunu painaa 1500 kg kuormattuna, myös ilmanvastus on ihan eri luokkaa. Joskus kokeilin vetää Solifer 6+ vaunua 2l bensasuperbilla. Kulutus 16 l/100 km, kun ilman vaunua pääsi alle 7 litran. Mahtaisi sähkiksenkin kulutus pompsahtaa melkoisille lukemille....


    • Anonyymi

      Pitäisi tehdä testi näillä -20-35 pakkasilla, joita on ollut tammikuun alusta alkaen. Vasta silloin selviäisi todellinen talvikelpoisuus

      • Anonyymi

        juuri olleet kylmyys teki sähkädeistä kauppa kasseja, kun antama jäi 40km,


    • Anonyymi

      Heh.

      Olen ajanut nykyisellä dieseli-cittarillani nyt vajaat 150.000 km. Ja ihan ’heittämällä’ .
      Tuohon sisältyy ajoa joka vuodenaikaan, peräkärryllä ja ilman.

      En ole pitänyt tätä minkäänlaisena uutisena. Ehkä sähköautoille on uutinen, kun niillä on ajettu jo peräti 1000 km.

      • Anonyymi

        Ei tuo ole kenellekään täyspäiselle mikään uutinen.
        Tarkoitus oli vain kertoa näille pahil´mmille polttis-trolleille että niiden öyhötys on niin paljon metsässä että menee komedian puolelle.

        Teslabjörn on vedellyt sähköautoilla näitä 1.000km siivuja jo vuosia ja parhaimmillaan aikaa on mennyt noin 9:30 h:min.
        Näin asiat ovat todellisuudessa olleet jo pitkään ja öyhöttäjien jutut ovat noin 10 vuotta aikaansa jäljessä niinkuin essonbaarin "asiantuntijoilla" aina on ollut..


      • Anonyymi

        Eikö ole edes diesel hyytynyt kertaakaan. Tai urea jäätynyt putkiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö ole edes diesel hyytynyt kertaakaan. Tai urea jäätynyt putkiin.

        Monta kertaa on EGR korjattu?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Monta kertaa on EGR korjattu?

        Joka talvi, parjaina kaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö ole edes diesel hyytynyt kertaakaan. Tai urea jäätynyt putkiin.

        Ei ole. Eikä ole ollut mitään muutakaan vikaa. Huolto-ohjelman mukaiset huollot on riittänyt…

        Miksi diesel muka ’hyytyisi’ ja mitä ihmettä sillä tarkoitat? Dieseleillähän ajetaan Suomessa kuten muuallakin maailmassa ne ’kovimmat’ ja vaativammat ajot ja eniten kilometrejä. Jokaisena vuodenaikana hyytävissä pakkasista tuskaisiin helteisiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Monta kertaa on EGR korjattu?

        Ei koskaan.


    • Anonyymi

      Miksi kukaan haluisi istua tuollaista matkaa autossa ilman taukoja? Järjetöntä hommaa sellainen ainakin perheelliselle ihmiselle.

      • Anonyymi

        Älä sure kyllä se sinun dieselkärry on ihan riittävä auoksi.


      • Anonyymi

        Ei kai monikaan. Ei siinä olekaan mitään järkeä.
        Pointtihan onkin siinä, että tauot voi pitää kuljettajan/perheen ehdoilla, ei auton. Myös taukojen pituus sen mukaan mitä nyt kahvikupponen tms vaatii, ei auton vaatimuksen mukaan. Ja paikannin voi valita sen mikä miellyttää, ei sen mukaan löytyykö vapaa latauspaikka tai onko latauspaikkaa laisinkaan.,

        Polttoainetankkaus on niin lyhyt hetki, muutama minuutti, että sen vuoksi ei taukopaikkaa tarvi valita.


    • Anonyymi

      Heh, Lahdesta piti kierrellä Kuusamoon 1.000 km Teslan superchargereiden kautta. Lyhyin matka Lahdesta Kuusamoon on 700 km. Kyllä on sähköautolla matkanteko vaivalloista.

      • Anonyymi

        Oletko ihan oikeasti noin tyhmä?


    • Anonyymi

      Täällä pohjoisemmassa jos vastaan tulee sähköauto niin ei niillä ole kyllä ikinä mitään peräkärryjä sun muita perässä että ihan pskanjauhantaa taas tämäkin

    • Anonyymi

      Mites kun Norjassa ihmiset vaihtaa sähköautot takaisin polttomoottoriautoihin kun sähköautot ei toimi pakkasessa

      • Anonyymi

        Miksi sähköauto ei toimisi pakkasessa Norjassa, kun se toimii Suomessakin?
        Ainoat joilla sähköauto ei toimi, on vanhoilla polttomoottoriautoilla ajavat persaukiset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi sähköauto ei toimisi pakkasessa Norjassa, kun se toimii Suomessakin?
        Ainoat joilla sähköauto ei toimi, on vanhoilla polttomoottoriautoilla ajavat persaukiset.

        Lue aiempi kommentti urpo


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lue aiempi kommentti urpo

        Persaukinen tuli näköjään ilmoittautumaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Persaukinen tuli näköjään ilmoittautumaan.

        Tai sitten muualla on vain herätty


    • Anonyymi

      Heittämällä voi mennäkin, ajamalla pääsee 150 km.

    • Anonyymi

      Suolisto24 valvojapimut ovat epäpäteviä jutunkehittäjiä.

    • Anonyymi

      1000km menee mutta hinurin lavalla ja hintaa tulee

      • Anonyymi

        Sähköauton 1.000km maksaa noin 15 euroa. Polttiksella 100 euroa vähintään.

        Maksamisen iloa kun tietää että tavallinen suomalainen ajaa sen 1.000km hyvin pienissä pätkissä monen päivän aikana. Ja koko ajan ktilatauksen piirissä.

        Nämä 1.000km ryntäämiset läpi Suomen ovat pelkkää diipadaapaa tavalliselle suomalaiselle.
        Ei mitään merkitystä taviksen arkeen.

        Taviksen duuni on 20km säteellä. samoin kaupat, harrastukset, ystävät ja kaikki muu oleellinen,
        Miksi vidussa pitäisi alkaa kimpoilemaan ympäri Suomea 1.000km päähän? Ja ilman taukoja.

        Teidän pää on aivan sekaisin.


    • Anonyymi

      "Vettä" heittämällä 3-4 kertaa ABC:llä.

      • Anonyymi

        Ei niin tyhmää ihmistä olekaan joka ajaisi 1.000km yhdeltä istumalta. Kyllä tuollaiselle matkalle tulee taukoja aivan välttämättä.

        Eikö teillä ole yhtään maalaisjärkeä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei niin tyhmää ihmistä olekaan joka ajaisi 1.000km yhdeltä istumalta. Kyllä tuollaiselle matkalle tulee taukoja aivan välttämättä.

        Eikö teillä ole yhtään maalaisjärkeä?

        Vaivaako jo eturauhanen?


    • Anonyymi

      Homohtava laite ei kuule kuin renkaiden meteli. Kuka täysjärkinen noilla ajelee turvattomiakin vielä?

    • Anonyymi

      Kuinka monella polttomoottorisella autolla noi kilsat on jo täyttynyt? Aivan turhaan te jauhatte täällä pskaa kun ei sillä sähköromulla koskaan pääse edes käytettyjen polttisten tasolle. Katotaan sitten kun sähköromut on 16vuotta

      • Anonyymi

        ”Katotaan sitten kun sähköromut on 16vuotta”
        Aivan sama miten sähköauto toimii tai ei tuon ikäisenä. Onko se joku haave saada ajaa aina 16 vuotta vanhalla autolla? Niitä parsitaan kuntoon samalla tavalla, kuin nykyisiä ikäloppuja. Ja turha kuvitella että nykyiset uudet polttomoottoriautot autot kulkevat ”perushuolloilla” 16 vuoden päästä.


    • Anonyymi

      Sähköautoissa on yksi hyvä puoli. Tunnistaa idiootit 😀

    • Anonyymi

      Mukavaa ja halpaa matkaa Suomen talvessa. Asuntovaunulla tai ilman.

      • Anonyymi

        Asuntovaunun vetäminen on typerintä, mitä autolla voi tehdä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asuntovaunun vetäminen on typerintä, mitä autolla voi tehdä.

        No milläs sitä sitten pitäisi sun mielestäsi vetää?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No milläs sitä sitten pitäisi sun mielestäsi vetää?

        Miksi pitää vetää jotakin henkilöauton perässä, tämä on kummallinen suomalainen päähänpinttymä. Joka autoon pitää saada peräkoukku että pääsee vetämääm ja leikkimään rekkakuskia.
        - Hotellissa on mukavampaa kuin asuntovaunussa ja se on pitkän päälle myös halvempaa.
        - Pari kertaa vuodessa pakettiauton lainaaminen tulee halvemmaksi kuin sen peräkoukun tilaaminen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi pitää vetää jotakin henkilöauton perässä, tämä on kummallinen suomalainen päähänpinttymä. Joka autoon pitää saada peräkoukku että pääsee vetämääm ja leikkimään rekkakuskia.
        - Hotellissa on mukavampaa kuin asuntovaunussa ja se on pitkän päälle myös halvempaa.
        - Pari kertaa vuodessa pakettiauton lainaaminen tulee halvemmaksi kuin sen peräkoukun tilaaminen.

        Sinun mielestäsi ehkä mukavampaa, mutta pelkästään Suomesta löytyy muutama toisinajattelija.
        Suomessa oli vuoden 2020 lopussa rekisterissä 126 916 matkailuajoneuvoa. Näistä 60 668 kappaletta (47,8 %) oli matkailuautoja ja 66 248 kappaletta (52,2 %) matkailuvaunuja.

        Jotkut ovat ilmeisesti eri mieltä myös koukun ja peräkärryn tarpeellisuudesta.
        Suomen teillä liikkuu nyt noin miljoona perävaunua. 2021 uusia perävaunuja on rekisteröity Traficomin mukaan noin 30 000 kappaletta ja perävaunujen määrä Suomessa on kasvanut jo noin miljoonaan kappaleeseen.

        Kannattaisi näissäkin asioissa muistaa, että on muitakin kuin se minä, minä, minä....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinun mielestäsi ehkä mukavampaa, mutta pelkästään Suomesta löytyy muutama toisinajattelija.
        Suomessa oli vuoden 2020 lopussa rekisterissä 126 916 matkailuajoneuvoa. Näistä 60 668 kappaletta (47,8 %) oli matkailuautoja ja 66 248 kappaletta (52,2 %) matkailuvaunuja.

        Jotkut ovat ilmeisesti eri mieltä myös koukun ja peräkärryn tarpeellisuudesta.
        Suomen teillä liikkuu nyt noin miljoona perävaunua. 2021 uusia perävaunuja on rekisteröity Traficomin mukaan noin 30 000 kappaletta ja perävaunujen määrä Suomessa on kasvanut jo noin miljoonaan kappaleeseen.

        Kannattaisi näissäkin asioissa muistaa, että on muitakin kuin se minä, minä, minä....

        Se jos suuri osa Suomalaisista tekee jollakin tavalla ei tee siitä mitenkään viisasta tai järkevää.


      • Anonyymi
        UUSI

        Ainakin erään autolehden testien mukaan, yhtä automallia lukunottamatta, Patteriauton kokonaiskustannukset olivat korkeammat kuin vastaavan polttiksen... eli ei nyt niinkään halpaa matkaa, ja varsinkaan talvella, jolloin patteriauton kulutus lisääntyy 30-50%.


    • Anonyymi

      sähköauton kehitys työ on pahasti kesken,

      • Anonyymi

        Millään käyttövoimalla kulkeva auto ei ole koskaan loppuun kehitetty.
        20 vuotta vanhat polttikset ovat täysin muinaisjäänteitä tämän päivän polttiksiin nähden. Samoin 20 vuotta vanhat sähköautot.

        Ainoa pysyvä asia on kehitys. Tämän päivän sähköauto pieksee tämän päivän polttiksen kevyesti. 10 vuoden päästä markkinoilla on parempia sähköautoja mutta edelleen vuoden 2024 sähköautolla ajaa halvalla verkkosähköllä vain murto-osalla bensakuluista.

        10 vuoden päästä bensa-autolla ei edes saa ajaa isjen kaupunkien keskustoissa vaikka olisi kuinka rahaa maksaa kalliista bensasta..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Millään käyttövoimalla kulkeva auto ei ole koskaan loppuun kehitetty.
        20 vuotta vanhat polttikset ovat täysin muinaisjäänteitä tämän päivän polttiksiin nähden. Samoin 20 vuotta vanhat sähköautot.

        Ainoa pysyvä asia on kehitys. Tämän päivän sähköauto pieksee tämän päivän polttiksen kevyesti. 10 vuoden päästä markkinoilla on parempia sähköautoja mutta edelleen vuoden 2024 sähköautolla ajaa halvalla verkkosähköllä vain murto-osalla bensakuluista.

        10 vuoden päästä bensa-autolla ei edes saa ajaa isjen kaupunkien keskustoissa vaikka olisi kuinka rahaa maksaa kalliista bensasta..

        Verotuksella tullaan hoitamaan, että autoilu on samanhintaista käyttövoimasta riippumatta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Verotuksella tullaan hoitamaan, että autoilu on samanhintaista käyttövoimasta riippumatta.

        Väärin, niin kauan kuin tavoite on vähentää lähipäästöjä niin polttomoottoriautojen käyttöä verotetaan ja tullaan verottamaan enemmän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Verotuksella tullaan hoitamaan, että autoilu on samanhintaista käyttövoimasta riippumatta.

        Nyt olet pihalla kuin lintulauta.

        Jos katsot edes vähän mikä on ollut todellisuus jo pitkään niin näet että suomalaiset ovat äänestäneet meille sellaiset hallitukset jotka ovat ajaneet politiikkaa jossa sähköautoille annetaan verokevennyksiä ja hankitatukia. Polttisautoja ei tarvitse erikseen rankaista, niiden verokuorma on jo entuudestaan massiivinen.

        Polttiksien asema valtion lypsylehmänä tulee säilymään niin kauan kun niitä liikenteessä on. Sähköautojen verotaakka tulee nousemaan joskus tulevaisuudessa mutta se tulee olemaan aina pienempi kuin saastuttavien polttiksien.

        Tässä maailmassa ei ole ollut pitkään aikaan tilaa millekään muulle politiikalle kuin fossiilisten poistaminen liikenteestä. Hyvällä tai pahalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt olet pihalla kuin lintulauta.

        Jos katsot edes vähän mikä on ollut todellisuus jo pitkään niin näet että suomalaiset ovat äänestäneet meille sellaiset hallitukset jotka ovat ajaneet politiikkaa jossa sähköautoille annetaan verokevennyksiä ja hankitatukia. Polttisautoja ei tarvitse erikseen rankaista, niiden verokuorma on jo entuudestaan massiivinen.

        Polttiksien asema valtion lypsylehmänä tulee säilymään niin kauan kun niitä liikenteessä on. Sähköautojen verotaakka tulee nousemaan joskus tulevaisuudessa mutta se tulee olemaan aina pienempi kuin saastuttavien polttiksien.

        Tässä maailmassa ei ole ollut pitkään aikaan tilaa millekään muulle politiikalle kuin fossiilisten poistaminen liikenteestä. Hyvällä tai pahalla.

        Mäinhän se on, jollakin tavalla fossiilivapaat autot on saatava yleistymään. Se ei tapahdu verottamalla ja sähköautoilun kuluja lisäämällä.


      • Anonyymi

        Mikäs siinä on pahasti kesken, selitä, vai etkö kykene ..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Verotuksella tullaan hoitamaan, että autoilu on samanhintaista käyttövoimasta riippumatta.

        No ei se ihan noinkaan mene jos tavoitteena on fossiilivapaa liikenne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ei se ihan noinkaan mene jos tavoitteena on fossiilivapaa liikenne.

        Täysin fossiilivapaa liikenne on utopiaa mutta fossiisen käytön mittava vähentäminen Suomen liikenteessä on ollut käynnissä jo pitkään ja edistyy hyvin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täysin fossiilivapaa liikenne on utopiaa mutta fossiisen käytön mittava vähentäminen Suomen liikenteessä on ollut käynnissä jo pitkään ja edistyy hyvin.

        Fossiilivapaata siirtymää voi nopeuttaa haittaverotuksella. Fossiiliautojen käyttö on tehtävä mahdollisimman kalliiksi ja sähköautojen edulliseksi. Kerättävien verojen määrä voidaan pitää vakiona tai nostaa mutta pitää tarkkaan miettiä mihin se kohdennetaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Fossiilivapaata siirtymää voi nopeuttaa haittaverotuksella. Fossiiliautojen käyttö on tehtävä mahdollisimman kalliiksi ja sähköautojen edulliseksi. Kerättävien verojen määrä voidaan pitää vakiona tai nostaa mutta pitää tarkkaan miettiä mihin se kohdennetaan.

        "Fossiiliautojen käyttö on tehtävä mahdollisimman kalliiksi ja sähköautojen edulliseksi."

        Juuri näin Suomessa on toimittu jo pitkään ja tuota hinta-eroa kasvatetaan sitä mukaa kun valtio tarvitsee lisää rahaa. Määrätään uusia käyttömaksuja jotka määräytyvät päästöjen mukaan.
        Aina kun sähköautoille tulee joku maksu niin se sama maksu tulee isompana polttiksille.


      • Anonyymi

        Kehitystyö on yhdyssana.


    • Anonyymi

      "Yli 20 sähköautoa ajoi 1000 kilometriä Suomen talven pääkallokelissä – Näin kävi
      Akun esilämmityksellä varustetulla sähköautolla ei pitkän matkan ajo ole juttu eikä mikään, selvisi suomalaistestissä. Ei, vaikka perässä olisi asuntovaunu.

      – Aika lailla myytti tuli murrettua, ja tulos on, että sähköautolla pystyy vaivatta ja edullisesti siirtymään Suomessa vaikka keskitalvella 1 000 kilometrin matkan lähes samassa ajassa kuin polttomoottoriautollakin matkatessa, Leppo kommentoi."

      https://www.iltalehti.fi/sahkoautot/a/f94e2f06-82fa-42a3-8baf-b9ada19cea36

      • Anonyymi

        Se testin "asuntovaunu" ei ollut asuntovaunu ja teki siksi koko testistä idioottimaisen.


    • Anonyymi

      Mutta kun minä persaukinen en halua uskoa ja mua vituttaa kaikki uudet autot ja varsinkin sähköautot.

    • Anonyymi

      "Tästä voi lukea että 1.000 km Suomen talvessa ei ole edes mikään haaste sähköautolle."

      Olipas hauska Provo taas aloituksena... yli 99% suomessa olevista patteriautoista jää suorituskyvyssään kesällä alle 500km ja talvella alle 300km. Se, että joku yritys valmistaa jollain erikoisakuilla 150 000€ maksavan patteriauton, ei tosiaankaan tarkoita "kaikkia" patteriautoja.

      • Anonyymi
        UUSI

        Nyt on taas junasta jääneellä polttispenalla paniikki päällä.

        Sähköautolla ajaa joka 100km alle kahdella eurolla kun polttispena maksaa yli kympin.
        Sähköautolla ei pääse ajamaan yhdellä istumalla Lappiin vaan sinne siirrytään sivistyneesti pari ruoka/kusitaukoa pitäen. Niinkuin sivistyneet ihmiset ovat polttiksellakin Lappiin ajaneet.

        Sähköautolla tekee kaiken mitä polttiksellakin mutta ei joudu maksamaan törkeitä veroja polttoaineesta.


    • Anonyymi

      Pääseehän lataushybridilläkin viikossa tuon 1000km, kun vaan latailee 50-100km välein... Olipas TAAS ihan älytön avaus...

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      307
      2786
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      105
      2178
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      81
      1631
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      187
      1508
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      66
      1328
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      53
      1225
    7. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      19
      1086
    8. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      11
      1084
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      1
      1030
    10. AVARN Security ja julkisen toimeksiannon laiton henkilörekisteri

      Kyseessä ei ole VR:än ylläpitämä, vaan Avarnin laiton henkilörekisteri. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000482739.htm
      Turvallisuuspalvelut
      13
      921
    Aihe