Siksi kysyn koska en ole itse löytänyt.
Ja osaako joku sanoa mistä noissa kappaleiden sanoissa on kyse, kiitos'?
Aknestik-Maanalle
Aknestik-Myrrysmies
Aknestik-Metsänpeto vei rakkaimpani
Aknestik-Somaa
Pankaa tohon alapuolelle näiden seuraavien Aknestikin biisien sanoitukset, kiitos
3
150
Vastaukset
- Anonyymi
tässä linkissä on ainakin yksi https://www.letras.com/aknestik/1422964/
- Anonyymi
kiitos omaperäistä tekstiä arvostan sitä jos on ajatus mukana tekstissä. Ei kait takalon jukka oo suomen tunnetuin tai ansioitunein sanoittaja, mut kyl hänkin on osannu rustata perusfiksua tekstiä. Vai ootko sammaa mielt?
Jos kiinnostaa aknestikin musa niin käy tutustumassa. Aknestikin sanoittaja Jukka takalolla on myös sooloura. Voin auttaa sinua hieman ensin eli levyt valassaaret ja ojat on rajat on suht samanlaisia niin tekstimaailman kuin kappaleiden osalta. Sitä kutsutaan villasukkakauden aknestikin musaksi. Kolmas studiolevy onni muuttaa musamuotoaan hieman eri suuntaan, muttei voida vielä puhua täydellisestä muutoksesta mut tolla kiakolla bändi eli murrosvaihetta. Neljännellä studiolevyllä yhtye alkoi muuttua enempi bändivetoisemmaksi ja alkoi suosia kansainvälisiäkin melodiakoukkuja ja voimisti selvästi niin rumpu kuin kitarasoundeja ja alkoi kuulua esim suede-vaikutteet jne. Kappale suomirokkia yhtyeen tunnetuin ja rakastetuin. Minusta yhtyeen vuonna 85 tehty maanalle on kaikkein nerokkain kappale jossa on vivahde post punkkia ja indierokkia. Tuo kappale metsänpeto vei rakkaimpani jonka tekstin näytit minulle tuon linkin kautta, on sävelletty vuonna 1987 ja se on tyylillisesti aika indie tyylinen veto. Jotenkin poikkeukselliset sävelrakenteet tuossa biisissä (etenkin kertosäkeessä ja erityisesti tuo kertosäe kiehtoo mua rutosti!).
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde232692Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292292- 1482254
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532170Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211782Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3891642Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961576- 2931461
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131409- 1331408