Kolesterolin synty

Anonyymi-ap

Mistähän voisin kysyä tätä, kun lääkäri ei tiennyt.
On kokonais- ja huono kolesteroli korkea. Koska on vain yksi riskitekijä, käypähoitosuositus sanoo, että lääkettä ei silloin määrätä. Kaikki muut arvot ovat täydellisesti viitearvojen sisällä. Syön terveellisesti, enkä pidä rasvasta, mutta käytän hyviä öljyjä salaateissa ja kokojyväpuurossa.
Elimistö valmistaa itse kolesterolia, se valmistaa aina kovaa rasvaa. Esim. metsän eläimillä on tosi korkea kolesteroli. Voiko olla että elimistöni valmistaa kolesterolia itse, jos se ei saa riittävästi rasvaa. Tuntuu oudolta lisätäkään sen käyttöä. Että pitäisi oikein lusikalla öljyä itseensä ammentaa. Ylipainoa ei vielä ole mutta ehkä öljyn lappaamisesta voi tulla. Tällaista olen alkanut pohtimaan.

5

163

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      mikä sulla on se riskitekijä

      • Anonyymi

        On vain se korkea huono- ja kokonaiskolesteroli. Ei ole mitään muuta, siis jos ajatellaan Finnrisk-testiä tai sydän- ja verisuonitauteja. Juuri sen vuoksi yritän keksiä, miten ne saisi alas jollain konstilla. Ei ole elintavoissa mitään korjattavaa. Eikä tarvitse pyyrkiä, yrittää tai kieltäytyä, pakottaa itseään liikkumaan, ne terveelliset elämäntavat ovat ihan luonnostaan.
        Aloitin nyt kol-lääkkeen ja kokeilen 3 kk. Ymmärrän toki sen että jos suonten seinämiin kerääntyy plakkia, olkoon se sitten kuinka salaperäisestä syystä tahansa, se tukkii suonia ja ilmeisesti tässä tapauksessa ainut on lääke joka voisi auttaa. En tietenkään haluaisi suonitukoksia.
        Siksi juuri pohdin tätä elimistön itse valmistamaa kolesterolia.


    • Anonyymi

      Miten metsän eläimet liittyy tähän. Älä nyt sotke metsän eläimiä tähän. Miten eläimet tarkenee talvella kun niillä ei ole vaatteita. et sä voi verrata eläimiä ihmisen elimistöön.

      • Anonyymi

        Luen terveyteen liittyviä artikkeleita. Joissakin niissä oli esimerkkinä juuri kettu. Kuinka sillä on korkea kolesteroli, Sehän ei syö kasviksia, pelkkää lihaa. Ja slti se vaan liukkaana luikkii metsän siimeksessä olematta sairas suonien sisäisestä rasvasta. Kaikki syyt vaan koetan miettiä, omaan ehkä vahän tutkija-luonnetta.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1515
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      170
      1213
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      104
      1060
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      957
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      83
      875
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      66
      803
    7. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      40
      777
    8. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      60
      744
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      743
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      738
    Aihe