Dometic jääkaapin suutin?

Anonyymi-ap

Katselin uutta jääkaapin poltinta. Mutta mihin se suutin asennetaan?
Se hatun näköinen jossa yksi reikä keskellä?

Polttimessahan näkyy sellainen pieni kupu jossa kehällä pieniä reikiä. Sellainen näkyy minun jääkaapin polttimessa mutta en kyllä näe tuollaista hatun näköistä suutinta missään?

9

211

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Löytyi jo paikka, se onkin polttimen etupäässä siinä mihin kiinnittyy kaasuputki.
      Onkohan tuo liitos tiukassa?..jos itse vaihtaisi polttimen ja suuttimen.
      Onko liitoksessa tiivistettä vai onko se putkikierre tms

      • Anonyymi

        On tosi tiukassa. Ota vasara käyttöön ja reilusti voimaa, kun naputtelet irti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On tosi tiukassa. Ota vasara käyttöön ja reilusti voimaa, kun naputtelet irti.

        Tarvitsetko rautakangen, semmoinenkin mulla on.


      • Anonyymi

        Monesti pelkkä suutinprikan vaihto ei ratkaise ongelmaa kuin lyhyeksi ajaksi. Mutta jospa vaihdattaisit vielä sen putkenkin, joka liitetään siihen suuttimelle. Se kun tuppaa olemaan rautaputki, joka aikaa myöten tukkii ruostepölyllä sen suutinprikan pienen reiän. Uusi suutin auttaa vähän, mutta ongelma palaa pian. Kupari-nikkeli putki tilalle, niin se auttaa paljon. Tosin nuo kaikki ovat laillistetun ammatti-ihmisen töitä, luvanvaraisia siis. Homma ei paljon maksa ammattimiehen toimesta. Muutenhan ei asialla ole niin merkitystä, mutta jos vaunu syttyy esim. leirintäalueella tai toisen metsäalueella, niin tee-itse-miehellä on aika paljon maksettavaa vahinkoa kärsineille sivullisille!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Monesti pelkkä suutinprikan vaihto ei ratkaise ongelmaa kuin lyhyeksi ajaksi. Mutta jospa vaihdattaisit vielä sen putkenkin, joka liitetään siihen suuttimelle. Se kun tuppaa olemaan rautaputki, joka aikaa myöten tukkii ruostepölyllä sen suutinprikan pienen reiän. Uusi suutin auttaa vähän, mutta ongelma palaa pian. Kupari-nikkeli putki tilalle, niin se auttaa paljon. Tosin nuo kaikki ovat laillistetun ammatti-ihmisen töitä, luvanvaraisia siis. Homma ei paljon maksa ammattimiehen toimesta. Muutenhan ei asialla ole niin merkitystä, mutta jos vaunu syttyy esim. leirintäalueella tai toisen metsäalueella, niin tee-itse-miehellä on aika paljon maksettavaa vahinkoa kärsineille sivullisille!

        Mistäpä kukaan pystyy päättelemään kuka osia vaihtanut monella omistajalla olleeseen autoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Monesti pelkkä suutinprikan vaihto ei ratkaise ongelmaa kuin lyhyeksi ajaksi. Mutta jospa vaihdattaisit vielä sen putkenkin, joka liitetään siihen suuttimelle. Se kun tuppaa olemaan rautaputki, joka aikaa myöten tukkii ruostepölyllä sen suutinprikan pienen reiän. Uusi suutin auttaa vähän, mutta ongelma palaa pian. Kupari-nikkeli putki tilalle, niin se auttaa paljon. Tosin nuo kaikki ovat laillistetun ammatti-ihmisen töitä, luvanvaraisia siis. Homma ei paljon maksa ammattimiehen toimesta. Muutenhan ei asialla ole niin merkitystä, mutta jos vaunu syttyy esim. leirintäalueella tai toisen metsäalueella, niin tee-itse-miehellä on aika paljon maksettavaa vahinkoa kärsineille sivullisille!

        Ei maksa niin,ei maksa paljoa. Tämä on nähty näiden ammattimiesten kanssa.
        Meille kävi sähkömies asentamassa kaksi pistorasiaa ja kytki kylpyhuoneen poistopuhaltimen ja kylpyhuoneen peilikaapin valaisimen kytki myös...hinta 800e.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistäpä kukaan pystyy päättelemään kuka osia vaihtanut monella omistajalla olleeseen autoon.

        No, esimerkiksi epäpätevän tekemä suuttimen vaihto ei ratkaissut ongelmaa kuin hetkeksi, koska tumpelo ei tiennyt koko järjestelmän heikoimpia kohtia. Ja sen jälkeen kaappi kylmeni kyllä hetken ja vika palasi. Tai sitten saattoi vaunu tulla turhan kuumaksi!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No, esimerkiksi epäpätevän tekemä suuttimen vaihto ei ratkaissut ongelmaa kuin hetkeksi, koska tumpelo ei tiennyt koko järjestelmän heikoimpia kohtia. Ja sen jälkeen kaappi kylmeni kyllä hetken ja vika palasi. Tai sitten saattoi vaunu tulla turhan kuumaksi!

        Kyllä täytyy olla aika tumpelo jos suuttimen vaihtaa niin että palaa auto.


    • Anonyymi

      Jos uusi suutin menee tukkoon niin sitten vaan liitos taas irti ja putsataan..ja reissu jatkuu.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      77
      5756
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2516
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1997
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      60
      1758
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1611
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1398
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1317
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1301
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1249
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1203
    Aihe