MansikanPoiminta

mansikka

Eli onko kellään kokemuksia mansikanpoiminnasta?
Itse oon menossa tänä kesänä ensimmäistä kertaa.
Minkälaista palkkaa ootte saanu kerättyy??
Oisko jotain mitä ois hyvä tietää ennen ku menee sinne, vaikka mitä kannattaa ehdottomasti ottaa mukaan??

80

70944

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mitä mukaan

      Niin, eli siis aurinkovoide kannattaa ottaa ehdottomasti mukaan! Mansikkapellolla käristyy helposti. Ja jos haluat että hiukset pysyy päässä, niin huivi / hattu ja kunnon hoitoaineet.

      Itsestäänselviä tietysti: mukavat kengät (tai voi niitä mansikoita poimia avojaloinkin) ja vaatteet. Pelikortit illanviettoon jos majoitut paikan päällä.

      • riks

        hei.meit on 10 viro henkilöt ja halumme kesätyöt mansika [email protected] voi puh 0465859536


      • Donitsi01

        Moikka! Oon 12-vuotias tyttö ja asun etelä-suomessa,oisko sielläpäin mitään hyviä paikkoja?Ja saanko ees tän ikäsenä poimia niitä? xD


    • Lissu

      Ota semmoset vaatteet että ei haittaa jos menee likaseks. Siitä on kyllä jo vuosia kun ite olin poimimassa mansikoita, tienasin sillon noin 3000 mk kolmelta viikolta eli se tekis noin 170 e viikko. Mut päivät oli pitkiä.

      • riks

        hei.meit on 10 viro henkilöt ja haluamme kesätyöt masika [email protected] tai 0465859536


      • clasuasd

        mistä sait 170 e viikos!?


    • ent. poimija

      Ota sadetakki tänä kesänä mukaan. Hellettä ja aurinkoa luvattiin vasta elokuussa.

      • Myös entinen poimija

        ...sadehousut, on mukavampi kontata siinä vaiheessa kun vettä sataa todella... tai on satanut aikaisemmin.


      • Ei elä
        Myös entinen poimija kirjoitti:

        ...sadehousut, on mukavampi kontata siinä vaiheessa kun vettä sataa todella... tai on satanut aikaisemmin.

        Niin, mukavaa hommaa kesällä.Saa olla ulkona.
        Mutta ,niillä palkoilla ei todella elätä itseään saatikka perhettä.
        Lisä tienestinä menee kyllä.
        Voimia kaikille kerääjille.


    • minä

      korvalappustereot ovat kätevät.polvisuojat suojaavat polvia kiviltä.paikat tulevat kipeiksi muista aina venytellä kunnolla se helpottaa.vaatetta kannattaa aina varata kun saman päivän aikana voi sataa ja paistaa....ni ei tartte märissä vaatteissa olla

    • Kaisa

      Muista ottaa sellaista särkylääkettä joka auttaa kun jäsenet on jumissa. Itse olin vuosia sitten mansikassa ja en päässyt yhtenä aamuna sängystä ylös kun selkä oli niin jumissa. Ketorin auttoi ainakin minua jaksamaan loppuajan.

    • poro

      paljon tupakkia homma ei ole ollenkaan mukavaa vaan aivan hirveetä ...... ite olin 3vuotta sitten ja sain 4 päivään semmosen 150euroa

      • ehkä

        Onks tietoo,ett onks eroja missä päin (Suomea) mansikoita poimii? Palkka ja olosuhteet?
        Miten metsämarjat ja lakka?
        Terv. HP.


      • tiggr
        ehkä kirjoitti:

        Onks tietoo,ett onks eroja missä päin (Suomea) mansikoita poimii? Palkka ja olosuhteet?
        Miten metsämarjat ja lakka?
        Terv. HP.

        Tuskin mitään suurempia eroja..
        Oon tänä kesänä menossa poimimaan. Aika rankkaa työtä kai se on, eikä palkkakaan paras. Mutta työtä kuitenkin, ja saa olla ulkona=)
        Metsämarjoista en tiiä, mutta lakkoja oon poiminut. Niistä saa hyvän hinnan, etenkin jos myy suoraan asiakkaille eikä välikäsille esim torikauppiaille. Ja lakkojen poimiminen on kivaa!!


      • Hartsa
        tiggr kirjoitti:

        Tuskin mitään suurempia eroja..
        Oon tänä kesänä menossa poimimaan. Aika rankkaa työtä kai se on, eikä palkkakaan paras. Mutta työtä kuitenkin, ja saa olla ulkona=)
        Metsämarjoista en tiiä, mutta lakkoja oon poiminut. Niistä saa hyvän hinnan, etenkin jos myy suoraan asiakkaille eikä välikäsille esim torikauppiaille. Ja lakkojen poimiminen on kivaa!!

        Muuten mukavaa, mutta itikat ja pörriäiset puree aika v**tumaisesti... alle 8€ kilo ei kannata myydä.


      • Kokemusta on
        tiggr kirjoitti:

        Tuskin mitään suurempia eroja..
        Oon tänä kesänä menossa poimimaan. Aika rankkaa työtä kai se on, eikä palkkakaan paras. Mutta työtä kuitenkin, ja saa olla ulkona=)
        Metsämarjoista en tiiä, mutta lakkoja oon poiminut. Niistä saa hyvän hinnan, etenkin jos myy suoraan asiakkaille eikä välikäsille esim torikauppiaille. Ja lakkojen poimiminen on kivaa!!

        Vahingoniloista naurua...Terv. Entinen poimija


    • Jonsok

      Oon ollu tosi monena kesänä poimimassa. Markka-aikaan sai n. 10 mk/koppa, joka on n. 3,5 kg. Noita koppia keräs tilanteen mukaan 2-6/tunti. Eli, jos marjoja oli hyvin niin tienasi ihan kivasti, mutta huonoina kesinä ei sitten kummemmin. Rankkaa puuhaa se on, käy selkään ja jalkoihin. Plussapuoli on, että saa olla ulkona ja mikäli aurinko paistaa niin ruskettuu. Kannattaa varautua joka sään vaatteilla sekä päähineellä, ötökkämyrkyllä sekä "retkimielellä". Ja kannattaa muistaa, että selkä ja jalat vertyy loppua kohti, pari ekaa päivää tuntuu pahimmalta. Tsemppiä!

    • linnunpelätti

      Mansikan poimiminen on ihan kivaa.Yleensä pelloilla on paljon poimijoita joista iso-osa on ulkomaalaisa.Voi tutustua naapurimaan ihmisiin ,vertailla kulttuureja,tapoja,tulla ystäviksi.mansikat maistuu hyvälle.jos on näppärät sormet ja selkä kunnossa niin voi tienata hyvin.suuressa sakissa ei pikku vaivat tunnu.hyttysmyrkky ,kirurgin hanskat nokkosia varten jos sellaisia sattuu mansikka puskassa olemaan.kaikki muu tarpeellinen taisi jo edellisissä viesteissä olla.aurinkoista kesää.

      • Haluaa tietää

        Mikä mansikka paikka olisi lähin jos asun Porissa ja pääsisikö sinne vielä töihin ku raha olis tarpeeseen.


    • piita

      mansikanpoiminta on oikeesti hauskaa. jos löytää kivan paikan jossa on uimaranta ja yöpymispaikkakin tarjolla niin sinne vaan. musta on ainakin kiva lähtee pois kotoa johki muualle poimiin niit mansikoi, saa vähä reissattuakin :D
      mukaan kannattaa ottaa myös vapaa-ajan välineitä, sillä saattaa tulla tylsää vapaa-ajalla. parmoja piisaa. polvisuojat saattaa olla käytännölliset...
      palkka nyt riippuu omasta aktiivisuudesta, mutta parilta viikolta mä sain joskus 250 euroa, tänä kesänä pyrin kyllä parempaan :D
      hammasharja!

      hehee

      • piita

        niin ja kannattaa ottaa myös semmosta löysähköä ihorasvaa että kun iho kunnolla palaa niin kaveri voi rasvata selkää...


      • pääkaupunkilaiselle?

        Sitä mansikanpoiminta työtä?
        mistä ihmeestä voisi kysellä?


      • piita
        pääkaupunkilaiselle? kirjoitti:

        Sitä mansikanpoiminta työtä?
        mistä ihmeestä voisi kysellä?

        mä ainakin olen työni etsinyt MOL:in sivuilta ja sitten soitellut... suonenjoelta saa, sehän on mansikkaparatiisi :DD


    • entinen

      Mansikkamaan työ on melko rankkaa, eikä palkkakaan ole yleensä mikään loistava mutta toisaalta eipä kesätöistä kannata valittaa jos sellaisen aarteen onnistuu löytämään!:) itselläni tosin oli tuntipalkka(tosin kehno sellainen) mutta urakkapalkka on varmaan yleisempi..kannataa varautua siihen että pitkää päivää kyykkiessä selkä on aika rankoilla ja ekan päivän jälkeen ei pääsekkään enää liikkelle..joten työ on aika rankka kropalle! mutta kyllä siihen pian tottuu!plussaa on tietysti se että mansikkapellolla saa aivan mielettömän hyvän rusketuksen!eipähän tarvii enää vapaaajalla itteensä krillailla;) mutta arskarasva pitää ottaa mukaan koska palaminen käy nopeesti ja huomaamatta!mutta sitkeyttä ja ilosta mieltä vaan mukaan niin kyllä sä selviit! :)

      • kesätyön tarpeessa

        mitä sä oot löytäny mansikkapoiminta paikan vai ootko sä päässy sinne suhteilla? mä oon viän nii nuori et ei mä en pääsis mihinkää muual töihin ja kyl sitä rahaaki tarvis=( jo netist kattois ni mi mist kannattais ettii??


      • girl86
        kesätyön tarpeessa kirjoitti:

        mitä sä oot löytäny mansikkapoiminta paikan vai ootko sä päässy sinne suhteilla? mä oon viän nii nuori et ei mä en pääsis mihinkää muual töihin ja kyl sitä rahaaki tarvis=( jo netist kattois ni mi mist kannattais ettii??

        Moikka! Oon Lohjalta päin, mistä saisin mansikkamaiden yhteystiedot?? Hmm..en edes tiedä missä päin täällä Lohjalla on mansikkamaita. En oo saanut kaupungilta kesätöitä, joten haluisin ansaita edes vähän rahaa?(Mutta kyllähän mansikanpoiminnasta saa jonkin verran!:)) Miksi kesätyön saaminen tuntuu aina niin vaikealta, vaikka kuinka kovasti yrittää etsiä ja täyttää kaikenmaailman hakemuksia!?:( Joo..


      • Menossa
        girl86 kirjoitti:

        Moikka! Oon Lohjalta päin, mistä saisin mansikkamaiden yhteystiedot?? Hmm..en edes tiedä missä päin täällä Lohjalla on mansikkamaita. En oo saanut kaupungilta kesätöitä, joten haluisin ansaita edes vähän rahaa?(Mutta kyllähän mansikanpoiminnasta saa jonkin verran!:)) Miksi kesätyön saaminen tuntuu aina niin vaikealta, vaikka kuinka kovasti yrittää etsiä ja täyttää kaikenmaailman hakemuksia!?:( Joo..

        Melkein kaikkien mansikkamaiden yhteystiedot löydät www.mol.fi
        Lohjalla ei välttämättä ole edes mansikkamaata, en tiedä. Asun oulussa ja lähen taas tänä kesänä suonenjoelle. Rankkaa on, mutta rahaa saa:)


      • On se vaikeeta...
        kesätyön tarpeessa kirjoitti:

        mitä sä oot löytäny mansikkapoiminta paikan vai ootko sä päässy sinne suhteilla? mä oon viän nii nuori et ei mä en pääsis mihinkää muual töihin ja kyl sitä rahaaki tarvis=( jo netist kattois ni mi mist kannattais ettii??

        www.mol.fi
        jos ei sielt löydy niin kannattaa sit kokeilla vaikka
        http://kartat.yritystele.fi/kartta-haku.php
        sekä kannattaa tietenkin kysellä naapureilta, kavereilta sukulaisilta
        ja jos ei muu auta niin epätoivoisen viimeinen apu on googlettaa...
        ...niin mäkin tänne päädyin :(


    • mansikka

      siis kiitti kaikille jotka on vastaillu! :)
      Mutta vielä ois semmosta, että mihin aikaan teillä on alkanu poimiminen? siis aamulla. Kun mulla alkaa vasta 8 ja kestää 4:ään, niin eikö työpäivät yleensä lopu aikasemmin mansikkamaalla?

      • melkein pääsin!

        täälpäin ainaki (keski-uusimaa) olis ollu niin, et työt alkaa noin klo 6 aamulla ja loppuu jo klo 11. just paahtavan auringon takia. se on aika fiksuu. mut ehkä tilakohtasta.ja sateella ei olis ollu töitä lainkaan! mut käytännön kokemus puuttuu, en päässy tilalle kun ei ollu ajokorttii ja ne ei luottanu et oisin jaksanu pyöräillä sinne... :p pistin taas tänä vuonna hakemuksen, mut eivät oo soittaneet. ei mol:ista löydy mansikkatiloja enää ainakaan!


    • näppyräpylä

      Käsivarret kannattaa ehdottomasti suojata, ainakin minulla ne lehdet ja kaikenmaailman risut ja rehut repivät päivän mittaan ihoa niin, että loppuloman ajan sain kärsiä punottavista, näppyisistä ja ERITTÄIN kutisevista käsistä :S
      Pitkähihainen pusero ei mikään maailman paras vaihtoehto kuumana päivänä ole, ja hanskat kädessä poimiminen on raivostuttavaa, mutta ehdottomasti kumpikin ovat parempi vaihtoehto, ainakin jos sattuu olemaan herkkä, tai herkähkö iho.

      • kesätyökarpänen

        Eli, onko täällä Keski-Pohjanmaalla vielä mansikkamailla tilaa, ja jos on niin yhteystiedot? Siis 14-vuotiaalle poimijalle. Onko sellaista mansikanpoimimistilaa kuin kuhmalahti? Siitä tietoa ja yhteystietoja?


      • kesätyttö2
        kesätyökarpänen kirjoitti:

        Eli, onko täällä Keski-Pohjanmaalla vielä mansikkamailla tilaa, ja jos on niin yhteystiedot? Siis 14-vuotiaalle poimijalle. Onko sellaista mansikanpoimimistilaa kuin kuhmalahti? Siitä tietoa ja yhteystietoja?

        Mistäs sieltä molin sivuilta löytää niitä yhteystietoja mansikkatiloille? muuta kuin ne ilmoitukset jotka siellä on...


      • j trewjhdsafb ygf
        kesätyttö2 kirjoitti:

        Mistäs sieltä molin sivuilta löytää niitä yhteystietoja mansikkatiloille? muuta kuin ne ilmoitukset jotka siellä on...

        http://www.google.fi
        laittakaa ihmiset hakusanaksi esim. pohjanmaan mansikkamaat, mansikanpoiminta siltä ja siltä paikkakunnalta. kyllä google löytää ja sivuilta saa puhelin nro:t ja ROHKEESTI vaan soittamaan.mäki soitin paikkakunnan mansikkamaalle ja sain heti paikan tai se käski lähettää sen spostiin mun osoitteen, puhelin nro:n ja sellasta.
        nyt kannattaa jo kiireesti kysellä.
        mä meen ekaa kertaa, ja kaikki sanoo et 2viikolta saa vaan 100e palkkaa? :O
        paljonko ootte saanu palkkaa? täällä oli jo muutamalla, mutta kauanko olitte(?päivää/ ? tuntia)


      • Possy
        j trewjhdsafb ygf kirjoitti:

        http://www.google.fi
        laittakaa ihmiset hakusanaksi esim. pohjanmaan mansikkamaat, mansikanpoiminta siltä ja siltä paikkakunnalta. kyllä google löytää ja sivuilta saa puhelin nro:t ja ROHKEESTI vaan soittamaan.mäki soitin paikkakunnan mansikkamaalle ja sain heti paikan tai se käski lähettää sen spostiin mun osoitteen, puhelin nro:n ja sellasta.
        nyt kannattaa jo kiireesti kysellä.
        mä meen ekaa kertaa, ja kaikki sanoo et 2viikolta saa vaan 100e palkkaa? :O
        paljonko ootte saanu palkkaa? täällä oli jo muutamalla, mutta kauanko olitte(?päivää/ ? tuntia)

        Sieltä saa palkkaa sen verran mitä on keränny =) Itsekkin menen keski - pohjanmaalle mansikkamaalle =)


      • jgdjhgf
        Possy kirjoitti:

        Sieltä saa palkkaa sen verran mitä on keränny =) Itsekkin menen keski - pohjanmaalle mansikkamaalle =)

        tämä saa palkkaa sen verran mitä on keränny tarkoittaa siis jos kerää oikein kovasti niin paljonko voi tienata


      • oonad44
        j trewjhdsafb ygf kirjoitti:

        http://www.google.fi
        laittakaa ihmiset hakusanaksi esim. pohjanmaan mansikkamaat, mansikanpoiminta siltä ja siltä paikkakunnalta. kyllä google löytää ja sivuilta saa puhelin nro:t ja ROHKEESTI vaan soittamaan.mäki soitin paikkakunnan mansikkamaalle ja sain heti paikan tai se käski lähettää sen spostiin mun osoitteen, puhelin nro:n ja sellasta.
        nyt kannattaa jo kiireesti kysellä.
        mä meen ekaa kertaa, ja kaikki sanoo et 2viikolta saa vaan 100e palkkaa? :O
        paljonko ootte saanu palkkaa? täällä oli jo muutamalla, mutta kauanko olitte(?päivää/ ? tuntia)

        et tietäiskö joku mist voisin löytää kesätyöpaikan vantaalt tai helsingist!? jos joku sattuis tietää nii voisko ilmottaa vaik mansikankeräilyy!!?? :) :D XD


    • INNOKAS kesätyön hakija

      tietääkö kukaan oisko tampereen lähellä jotain paikkaa jonne pääsis kesätöihin kuten mansikanpoimintaa tai jäätelö kioskille???:)

    • oonad44

      mistä löysit ton työpaikan?? :D!!

      • oonad44

        siis manskikankeräily paikan??! :) :)


    • Töyt

      Ensimmäisenä päivänä varastat kaikkien muiden keräämät mansikat, otat niistä rahat itsellesi ja elelet "herroiksi"! En tiedä päteekö tämä viisaus mansikanpoimintaan mutta joihinkin aloihin tuntuu pätevän: "Ei täällä kusettamatta pärjää kukkaa!"

      Äläkä syö liikaa niitä mansikoita kun et sitten pysty vuosiin syömään niitä ja ne kuitenkin on todella hyviä.

      Ja tässä vaiheessa huomaan että viesti on vuodelta 2005. Jos näet tämän viestin niin kerrotko omia kokemuksiasi seuraaville keräilijöille?

      • sartsaaaa

        Kerro vaan mieluusti omia kokemuksia. Itse pääsin mansikkamaalle töihin 4 viikoksi. Palkasta kysyisin sen verran että,kun meillä on urakkapalkka,niin jos on ahkera/todella ahkera niin kuinka paljon voi tienata?


      • eppiiiiiiiiiiiiiii
        sartsaaaa kirjoitti:

        Kerro vaan mieluusti omia kokemuksia. Itse pääsin mansikkamaalle töihin 4 viikoksi. Palkasta kysyisin sen verran että,kun meillä on urakkapalkka,niin jos on ahkera/todella ahkera niin kuinka paljon voi tienata?

        kui vanha oot


      • mansikanpoimija ry
        sartsaaaa kirjoitti:

        Kerro vaan mieluusti omia kokemuksia. Itse pääsin mansikkamaalle töihin 4 viikoksi. Palkasta kysyisin sen verran että,kun meillä on urakkapalkka,niin jos on ahkera/todella ahkera niin kuinka paljon voi tienata?

        kun minä olin töissä mansikkapellolla kilohinta oli 6,12€. Kun tehin töitä reippaasti sain kokoon 398€ viikossa.


    • riks

      hei meitä on 10 viro henkilöt ja haluamme kesätyöt mansika [email protected] voi soitta 0465859536

      • lassi ja leevi

        kuinka vanha tarvisee olla että niitä saa mennä poimimaan?


      • lassi ja leevi
        lassi ja leevi kirjoitti:

        kuinka vanha tarvisee olla että niitä saa mennä poimimaan?

        siis ku ollaa 13v nii pääseekö sinne


      • 1a2b3c
        lassi ja leevi kirjoitti:

        siis ku ollaa 13v nii pääseekö sinne

        en usko että pääse, aika monessa paikkassa on sille että sinne pääse 16v täytäneet
        kannattaa kuitenki kysyä ;)


      • TRY IT!!
        lassi ja leevi kirjoitti:

        siis ku ollaa 13v nii pääseekö sinne

        yleensä niillä on vakituiset poimijat jotka on poiminu about 13-14-vuotiaast mut sit ku ne on sen 17-18 ne saaparempii hommii ja sit ne voi ottaa myös 13v. porukkaa mut kyl ne mieluummin ottaa yli 15v. koska ne saa työskennellä pitempään ym.
        MUTTA KOKEILE!!!
        PS:mene aikaisin ei enää kesän alussa vaan jo keväällä!


      • pakste

        ei kiitos!


    • Sähköamkki

      Itekki vois hakee, jos sellasta 1800€/kk palkkaa sais. Ei taida omista sähkötekniikan opinnoista olla apua mansikkamaalla mutta ei näytä oman alan töitä tulla tänä vuonna. Joko on liian nuori, liian vanha, liian vähän työkokemusta tai ylikoulutettu, mikään ei tunnu työnantajille kelpaavan. Täytyy kysästä myös onko tota työtä mahdollista laittaa opintoihin mukaan harjoittelutyönä XD

    • fdhdkkgt

      pääseeks 13v poimiin mansikoita ? ku luulis et 14 vähintään päsee.

    • sedf

      15 on yleensä se ikäraja ja harvat ees pääsee kun sieltä venäjältä tulee kaiken maailman poimiat. ite olin ekaa kertaa 10 v, mut pääsin sen takia kun se oli mun kaverin tuttu.

    • 13 vee

      palkaahan sieltä saa vähän sen mukaan miten jaksaa/viittii poimia niitä.kyllä mulle satanenki kelpais palkaks.kyl sillä nyt jotain ostelis kesälomalla.

    • blöäääääää

      Haluisin kysellä et tiiättekö mitään paikkoja joita ois porissa ? :)
      Oon 13-vuotias jote muuta työtä tuski mistään saa.
      Kiva jos joku vastais ni saisin tietoo tästä (:

      • vastaa

    • ay

      Pääseekö 11 vuotias mansikanpoimintaan Helsinkiin,Espooseen tai Vantaalle?

    • hohhoijjjaa

      Etsikää uusavuttomat itse sitä tietoa! Löytyy kyllä. 11-vuotias ei pääse todennäköisesti kesätöihin ilman suhteita.

    • daaah..

      Itse menen Kouvolassa kesätöihin poimimaan mansikoita :)

    • mansikkkka

      Itse olen ollut nyt yhden päivän keräämässä mansikoita (olin jtn 5h).
      Sain kerättyä n.15kg mansikoita ja palkkaa tuli 15e.
      Eli euron kilo.
      Ja voin sanoa,että on selkä kipee ku tulee kotiin ja jalat kanssa,mutta teen sen rahan vuoksi,sekä muutaman mansikan,jonka saa syödä ;).
      Ja niille,jotka etsivät mansikankeruupaikkaa: Vierumäessä on yksi pieni,mutta hyvä paikka. Eli kun tulee Nastolasta Vierumäkeen päin,vähän ennen Vierumäkeä kääntyy yks karikoskentie,ni siel on semmoi mansikkapaikka.

      Ja tuonne pääsee ihan pienetkin. Eli jos oot tyylii joku 10-13vee ni ihan hyvin pääset,koska siel on paljon pienempiiki poiminu. Taukoa saa pitää millon vaan,mutta koska itse olen niin rahan perään,että kerään melkee koko ajan. xDD

    • hgfhshjs

      Vau... pitäisi kai olla tyytyväinen omaan keräysvauhtiini o_O Olin Suonenjoella kesällä 2009, jolloin mansikkakausi alkoi poikkeuksellisen myöhään. Kerättävää riitti n. 3 viikoksi ja joka päivä sain kerättyä n. 20-35 korillista. Sain yhdestä kopasta 2e, joten parhaimmillani tienasin 70e päivässä. Muistaakseni loppusaldoni oli kolmen viikon kuluttua 1100e..

      Yhtenä päivänä kerätty korimäärä riippui myös mitä mansikkalaatua keräsi. Jos oli isoa, niin täyttyi kori nopeammin. Jos oli pieniä, niin oli tiukkaa saada tuo 20.

      Viisaana otin mukaan myös polvisuojat, paljon kivempaa oli keräillä :D Sateella oli sitten sadevaatteet ja silloin tuli myös määrällisesti kerättyä vähemmän.
      Päivien pituudet vaihtelivat, välillä oli aamu 7:stä 17 asti, toisinaan aamu 7:stä 14 asti.. :D Sitä kyllä enemmän toivoi nimenomaan pitkiä päiviä, mutta jos ei ollut mansikoita kerättäväksi niin päivä loppui nopeammin..

    • mansutyttö

      Alotin viimeviikon maanantaina ja oon siis nyt tänää ollu viikon ja viikko vielä edessä. Joka päivä oon saanu kerättyä mansikoita noin 100€ edestä eli jotain 10 isoa lavallista päivässä on tullu. Lavoihi mahtuu suunnilleen 9,5-10 kiloa mansikoita. Suosittelen et laittaa sellaset housut joilla voi istuu märässäkii paikassa ja polvisuojille iso kiitos! Mansikanpoiminnassa sormet tulee tosi punasiks ja likasiks (varsinkii kynnenaluset) joten suosittelen jotain kertakäyttökumihanskoja käsii. Aurinkoisena päivänä hattu, aurinkolasit ja semmoset vaatteet päälle joissa pystyy olemaa kuumalla juomapullo. Kengät saattaa mennä likasiks myös joten croksit tms kengät on hyvät. Mitäs vielä... Vaihtele asentoo usein muute kipeytyy paikat etkä jaksa keräillä, just tän takii huolettomat vaatteet joilla voi vaikka maata maassa koska loppupäivää kohti on jo semmone olo et asentoja ei oo tarpeeks. Ite oon siis ollu aamu 7 johokkii iltapäivä 2-3 ja tähä asti oon pärjänny hyvi vaikka homma onkii rankkaa mut tartteen ne rahat.

      • nnnnnnnnnngggg

        Ootpa ollut toooosi mansikanpoimija. Olin neljä kertaa mansikanpoiminnassa ja kyllä ahkera tienasi hyvin. Tosin joka kerta oli muutama laiskimus, jotka piereskeli ja naureskeli kaikki päivät ja eivät tainneet saada juuri mitään palkkaa.


    • ronnniieeee

      Hakekaa paikkaa torimyyjiksi kesällä. Saatte iha mukavasti rahaa ja homma on lepposaa. Jos tuuri käy voit päästä kaverin kanssa. Ahkerat ja sinnikkäät saa töitä!

    • Peten marjat

      Tiedoksi vaan kiinnostuneille, vuoden 2013 poimintapalkka mansikalla: Kilotaksa 0,97 euroa poimittu mansikkakilo ja palkkalaskelmassa pitää näkyä vielä lisäksi 12,5% lomakorvaus. Näin mennään, kun palkkasuositusta noudatetaan. Toinen ketjussa iät ajat sitten kysytty asia on ikäraja. Kesätöihin voidaan ottaa 14 vuotias, tai sellainen 13 vuotias, joka kyseisen vuoden loppuun mennessä täyttää 14 vuotta.

    • hehehh

      Oliviime kesänä mansikka maalla neljä päivää sain 240 :)

    • Mansikan kerääilijä

      Mansikan poimuusta mä sain aineski jotai 3-4 euroo tunti ..

    • nykyset
    • hey ihmiset!

      HEI IHMISET!
      Nyt auttakakaa mua!
      Milloin ootte laittanu hakemusta sinne mansikkapelloille?
      Onko liian aikaista tai tyhmää laittaa jo nyt sinne hakemusta, vai liian myöhäistä?

      Kiitos! :)

    • mansikkapoika

      itse söin kolmekiloa mansikoita 5 tuntiin ja en todellakaan halua virua tässä kuumeessa enää koko kesää puhumattakaan tästä mansikka ihottumasta, soitin ja sanoin kiitos riitti tältä kesältä mansikan syönti. jos tarviitte ens kesänä niin ottakaa yhteyttä , saa nähä miten käy.hyvää ja mansikkaista kesää kaikille.

      • mites lakkaan

        ajattelitko käydä lapissa lakassa, kun noin maistuu marja.


      • mansikkapoika
        mites lakkaan kirjoitti:

        ajattelitko käydä lapissa lakassa, kun noin maistuu marja.

        kyllä menen ja nautin niitten syömisestä ,mutta puolukan jätän väliin kun ne pierettää meikäläistä niin pirusti.mutta sanotaan että ,kyllä maailmaan ääntä mahtuu ja toimiihan ne loka kuskitkin suomessa ja harva nenäänsä nirpistää työmaallansasa.


    • Kolmekymppinennainen

      Itse menin tänä kesänä lähitilalle mansikanpoimijaksi ja ensimmäisen 2vkon palkka oli yht 770€ verojen yms jälkeen. Pitkää päivää tehtiin 8-11h 6pv vkossa, mutta mitäpä ei työtön persaukinen tekisi rahan eteen ;) Nyt on saatu pahimmat velat maksettua ja taloustilanne näyttää valoisalta jo ehkä syyskuussa. Kunhan jaksaa vain painaa nyt kun niitä töitä vielä on tarjolla.

      Nyt sain siirtyä viikoksi sisätöihin tuntipalkalla (8€/h) ja kun vadelmat kypsyvät, pääsen taas keruupuuhiin. Kyllä tälläkin voi väliaikaisesti tienata, mikäli tilanne oikein pakottaa. Ja ulkona on ihana olla ;)

      Ja töitä tuosta paikasta keksin hakea vasta kesäkuun alussa, facebookin välityksellä. Tärppäsi, onneksi!

    • vemaju

      Ei ainakaan Enoon marjatila Heiskasille kannata mennä. Kyytiin et välttämättä pääse vaikka luvataan. Mitään ei kerrota palkasta, nopea opastus ja pellolle vaan. Luvataan vähintään 5h päiviä mutta vain 1,5 tuntia oli ensimmäinen päivä ja yli 4 tuntia kyydin odottelua itikoiden purtavana ennen kuin pääsi takaisin. HUONO kokemus.

    • Anonyymi

      Eilen olin poimimassa, 2 tuntia ja 8 koria poimin. Kori taksa 3 euroa,eli tienasin 24 euroa.pimeästi. Kovaa hommaa on

    • Anonyymi

      On rankkaa työtä!

    • Anonyymi

      On

      • Anonyymi

        Veikkaan, että mansikanpoiminta menee ukrainalaisille tänäkin vuonna. Ulkomaisen työvoiman suosio kasvaa vuosittain.


    • Anonyymi

      Helpmmallakin saa rahhaapitaa nousta aikaisin, manskut kerataan aikaisin kun on viileeta. Ite olin keraamassa 80-90luvulla,,tytot tyoskentelivat korkealle leikatuissa uimapuvussa ja bikineissa, mutta Paar mat purivat ja oli kuuma luuli olevan sa helvetissa, nykyisin keraavat aikaisin kun on viileeta, mansikan tule at hyvalaatuisia, mutta biksutyttoja ei nae

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 135
      3933
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      109
      3589
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      20
      2525
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1861
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1717
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1609
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1585
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1506
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1481
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      88
      1471
    Aihe