Luther juutalaisista ja heidän valheistaan

Juutalaisista ja heidän valheistaan

-Olen lukenut Lutherin elämänkerran ja ms. Kirja "juutalaisista ja heidän valheistaan", olen lukenut kokonaan. Kirja on lahkolaisten taholta väärin ymmärretty. Luther ei ollut antisemitisti rodun tähden, eikä muunkaan tähden. Luther kertoi ainoastaan epäuskoisille juutalaisille, heidän omaa lakiaan, miten heille käy sen mukaan, kun elävät vanhaa liittoa. Siihen aikaan oli tapana, että kenen maa, sen kanssa. Juutalaiset joutivat hyvin omaan maahansa harjoittamaan seremonia laki uskoaan, sen ajan katsomuksen ja lain mukaisesti. Tuskinpa minullakaan olisi tuolloin ollut tuota ajatusta vastaan mitään.
Epäuskoiset juutalaiset olivat siis, käyttäytymisellään saaneet kaiken aikaan. Jeesus itse sanoo lihallisia juutalaisia, saatanan synagogaksi: Ilm.2:9. "Minä tiedän sinun ahdinkosi ja köyhyytesi - sinun, joka kuitenkin olet rikas. Minä tiedän, miten sinua herjaavat nuo, jotka sanovat itseään juutalaisiksi, vaikka eivät ole - Saatanan synagogaa he ovat!
Jeesus siis toteaa epäuskoisista juutalaisista, että he sanovat olevansa juutalaisia, vaikka eivät olekaan. Oikeita juutalaisia ovat Kristukseen uskovat. Messiaan vastaanottaneet:
Room.2:28. Oikea juutalainen ei ole se, joka on juutalainen ulkonaisesti, eikä oikea ympärileikkaus ole se, joka on ulkonaisesti näkyvänä ruumiissa. 29. Oikea juutalainen on se, joka on juutalainen sisimmässään, ja oikea ympärileikkaus on sydämen ympärileikkaus, jota ei saa aikaan laki, vaan Henki. Tällainen juutalainen saa kiitoksen Jumalalta, ei ihmisiltä. uudessa liitossa on olemassa hengellinen Israel, johon kuuluvat kaikki uskovaiset: ”Mutta te olette valittu suku, kuninkaallinen papisto, pyhä heimo, OMAISUUSKANSA, julistaaksenne sen jaloja tekoja, joka on pimeydestä kutsunut teidät ihmeelliseen valkeuteensa; te, jotka ette ennen olleet kansa, mutta nyt olette Jumalan kansa, jotka ennen, ette olleet armahdetut, mutta nyt olette armahdetut” (1Piet.2:9-10). Edelleen: ”Se on: eivät ne, jotka lihan puolesta ovat lapsia, ole Jumalan lapsia, vaan lupauksen lapset, ne luetaan siemeneksi” (Room.9:8). Vielä kasteesta sanotaan: Gal.3:27: "Sillä Kaikki te jotka olette Kristukseen kastetut, olette Kristuksen päällenne pukeneet...Mutta jos te olette Kristuksen omat, niin te olette Aabrahamin siementä, perillisiä lupauksen mukaan” (Gal.3:29)
Luther oli Jumalan käyttämä uskonpuhdistaja. Niin se on asia tänäänkin, että juutalaiskysymys on Raamattukysymys, ei ajan kysymys. Juutalaisethan elivät itse lakiliitossa, eikä he olleet Jumalan lapsia. Maailmanliiton nimiluterilaisten herätysliikejohtajien anteeksipyynnöt ovat pelkkää potaskaa ja kuinka kirja on todella väärin ymmärretty.
Pitäydyn täysin tuohon kirjaan, mitä se opettaa lihallisista juutalaisista. Hehän kerskasivat olevansa Aabrahamin lapsia, Jeesus sanoi, että he ovat Isästä perkeleestä (Joh.8: 39-44). Tosin liikkeellä on käännöksiä, joita lahkolaiset ovat peukaloineet, mutta, koska Jumalan miehiä ei olisi pilkattu. Jokaisesta turhasta sanasta saa palkan.

18

199

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vaikka juutalaiset tappoivat Jeesuksen, on Jeesus kuollut heidänkin puolesta. Lihallinen juutalainen, voi tänä armon aikana kääntyä. Tämän armonajan jälkeen ei voi kääntyä. Näihän siitä sanotaankin:

      Room.11:15. Sillä jos heidän hylkäämisensä on maailman sovinto, mitäs heidän korjaamisensa (ts. armoon-ottamisensa) muuta on kuin elämä kuolleista?

      • Anonyymi

        On epäeettistä ja epämoraalista jaella ajatusta siitä, että joku viaton on kidutettava kuoliaaksi, koska sinä itse et pysy horjumatta kaidalla tiellä, ja tekosi ovat niin pahoja, ettet kestä - etkä halua - vastata niistä itse, vaan haluat hankkia itsellesi jonkun sijaiskärsijän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On epäeettistä ja epämoraalista jaella ajatusta siitä, että joku viaton on kidutettava kuoliaaksi, koska sinä itse et pysy horjumatta kaidalla tiellä, ja tekosi ovat niin pahoja, ettet kestä - etkä halua - vastata niistä itse, vaan haluat hankkia itsellesi jonkun sijaiskärsijän.

        Ja sijaiskärsijäksi valitset juuri sen henkilön, joka opetti moraalia ja etiikkaa, että sinäkin pystyisit hänen opetuksin ihan itse vastaamaan omista teoistasi.

        Missä vika?


      • Anonyymi kirjoitti:

        On epäeettistä ja epämoraalista jaella ajatusta siitä, että joku viaton on kidutettava kuoliaaksi, koska sinä itse et pysy horjumatta kaidalla tiellä, ja tekosi ovat niin pahoja, ettet kestä - etkä halua - vastata niistä itse, vaan haluat hankkia itsellesi jonkun sijaiskärsijän.

        2. Kor. 5:19

        "Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan".


      • Anonyymi
        Luterilainen kirjoitti:

        2. Kor. 5:19

        "Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan".

        Niinpä, Jumala oli Kristuksessa kirottuna Gal.3:13, teurastettuna 1.Kor.5:7 sekä syötynä 1.Kor.11:23 Herran kuoleman julistamiseksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä, Jumala oli Kristuksessa kirottuna Gal.3:13, teurastettuna 1.Kor.5:7 sekä syötynä 1.Kor.11:23 Herran kuoleman julistamiseksi.

        Näin kävi Jumalalle kristinuskon mukaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin kävi Jumalalle kristinuskon mukaan.

        Ja sitten menette helvettiin Saatanan luo 1.Kor.3:13 tulenliekkeihin.


      • ”Mutta te olette valittu suku, kuninkaallinen papisto, pyhä heimo, OMAISUUSKANSA, julistaaksenne sen jaloja tekoja, joka on pimeydestä kutsunut teidät ihmeelliseen valkeuteensa; te, jotka ette ennen olleet kansa, mutta nyt olette Jumalan kansa, jotka ennen , ette olleet armahdetut, mutta nyt olette armahdetut” (1Piet.2:9-10).

        Siis, Tekstin mukaisesti: Me pakanat emme ennen olleet kansa, mutta nyt olemme omaisuuskansa...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja sitten menette helvettiin Saatanan luo 1.Kor.3:13 tulenliekkeihin.

        Ja kun luet tuon 3. luvun viimmeisen lauseen - te olette Kristuksen ja Kristus on Jumalan. Nyt tulee kaksi Jumalaa, koska Jumala oli jo Kristuksessa, ja nyt se Jumala onkin Jumalan. Jälkimmäinen on Saatana - mistä tulee juuri tuli tuohon päivään, joka saattaa ilmi mikä teidän TEKO oli. Ja se teko oli palvoa Kristus -nimeen tosi Jumalan uhraamista Saatanalle.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ja sijaiskärsijäksi valitset juuri sen henkilön, joka opetti moraalia ja etiikkaa, että sinäkin pystyisit hänen opetuksin ihan itse vastaamaan omista teoistasi.

        Missä vika?

        Yksi on hyvä ja yksi pystyy ja hän on tehnyt sen puolestamme: Room.5:19 "sillä niinkuin yhden ihmisen tottelemattomuuden kautta monet ovat joutuneet syntisiksi, niin myös yhden kuuliaisuuden kautta monet tulevat vanhurskaiksi". Edelleen: Ef.2:8 "Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta. Se ei ole teistä. Se on Jumalan lahja.
        9 Se ei ole teoista, ettei kukaan kerskaisi.
        10 Sillä olemme hänen tekonsa, luodut Kristuksessa Jeesuksessa hyviä töitä varten, jotka Jumala on edeltäpäin valmistanut, jotta niissä vaeltaisimme".


      • Anonyymi
        Luterilainen kirjoitti:

        Yksi on hyvä ja yksi pystyy ja hän on tehnyt sen puolestamme: Room.5:19 "sillä niinkuin yhden ihmisen tottelemattomuuden kautta monet ovat joutuneet syntisiksi, niin myös yhden kuuliaisuuden kautta monet tulevat vanhurskaiksi". Edelleen: Ef.2:8 "Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta. Se ei ole teistä. Se on Jumalan lahja.
        9 Se ei ole teoista, ettei kukaan kerskaisi.
        10 Sillä olemme hänen tekonsa, luodut Kristuksessa Jeesuksessa hyviä töitä varten, jotka Jumala on edeltäpäin valmistanut, jotta niissä vaeltaisimme".

        Luojajumalan sanoi ihminen tuli tiedolla JUMALIEN KALTAISEKSI. Löytyy 1.Moos.3:22, ei pahaksi ja syntiseksi.

        Jumalan paratiisissa ei ollut, eikä edes voisi olla Saatanaa ja syntiä. Tarina on Luojajumalan herjaamista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luojajumalan sanoi ihminen tuli tiedolla JUMALIEN KALTAISEKSI. Löytyy 1.Moos.3:22, ei pahaksi ja syntiseksi.

        Jumalan paratiisissa ei ollut, eikä edes voisi olla Saatanaa ja syntiä. Tarina on Luojajumalan herjaamista.

        Armo on luterilaisuudessa sitä, että pääset pois helvetistä mihin Paavalin opilla joudut palvomalla tosi Jumalan kiroamista ja teurastamista 1.Kor.3:13 Kristus nimeen, jos YKSIN ARMOSTA, se uhrilahjana itsesi puolesta palvoma Jumala tulee helvetistä sinut pelastamaan. Tämä on se Lutherin uskonpuhdistus kohta - katoliset ostivat itsensä sieltä aneilla, rahalla vapaaksi maksamalla kirkolle.


      • Anonyymi
        Luterilainen kirjoitti:

        Yksi on hyvä ja yksi pystyy ja hän on tehnyt sen puolestamme: Room.5:19 "sillä niinkuin yhden ihmisen tottelemattomuuden kautta monet ovat joutuneet syntisiksi, niin myös yhden kuuliaisuuden kautta monet tulevat vanhurskaiksi". Edelleen: Ef.2:8 "Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta. Se ei ole teistä. Se on Jumalan lahja.
        9 Se ei ole teoista, ettei kukaan kerskaisi.
        10 Sillä olemme hänen tekonsa, luodut Kristuksessa Jeesuksessa hyviä töitä varten, jotka Jumala on edeltäpäin valmistanut, jotta niissä vaeltaisimme".

        Onko sinulla koskaan tullut mieleen, että miksi Joh.8 Jeesus on kirjoitettu sanoman, että juutalaisten Jumala on Saatana ja KAIKEN VALHEEN ISÄ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko sinulla koskaan tullut mieleen, että miksi Joh.8 Jeesus on kirjoitettu sanoman, että juutalaisten Jumala on Saatana ja KAIKEN VALHEEN ISÄ?

        Jos juutalaisen opilla päätyy helvettiin 1.Kor.3:13, niin mitä järkeä on kopioida, toistaa, lukea ja jankata Paavalin liirumlaarumia kuin facehuijarin ihastus/rakkaustarinointia ennen rahan pyytämistä? Raamatun tarinassa voi sentään nähdä lopputuloksen ennen kuin ryhtyy edes uskomaan, toisin kuin facehuijarin kyseessä ollen.


      • Anonyymi
        UUSI

        😋😋😋😍😍😍😍😋😋😋

        😋 ­­N­­y­­m­­f­­­o­m­­a­a­­­n­­i -> https://ye.pe/finngirl21#18274322

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞


    • Anonyymi

      Luther toi opin ( Raamatun mukaisen ) uskon kautta vanhurskaudesta ) mutta hän meni itse harhaan myöhemmin.

      • Anonyymi

        YKSI USKOSTA tämä kataluus syntyykin, että suostutte perisyntivalheen perusteella uhraamaan itsenne puolesta tosi Jumalan Kristus nimeen Saatanalle. Ja pelastus päästä sitten pois helvetistä tulee YKSIN ARMOSTA


    • Anonyymi

      Niin kilpailijoista puhutaan tai pikemminkin verivihollisista !

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5005
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3167
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1817
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1780
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1635
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1501
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1257
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1256
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1237
    10. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1217
    Aihe