Kertokaa selkokielellä Reasta...

jutta

Kertokaa minulle, vaikka selkokielellä, että miksi tällä palstalla vainotaan Reaa??
Siis ihan käytännön esimerkein, mitkä hänen kirjoituksensa ovat vastoin raamattua.

Olen vain puolisilmällä silmäillyt palstaa ja huomannut pientä piikitystä Rean suuntaan. Eli, mistä oikein on kysymy??

Ja jos joku innostuu kommentoimaan, olisi reilua tuoda käytännön esimerkkejä! Reilusti siis!

15

747

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • "Miinuun kuultaani kaunis on vaikka ooon vähän suurisuuineen."

En tosin muista häntä nähneeni, mutta kyllä me keskenämme "tullaan...tullaan... toimehen me tullaan... Minä talvella tukkitöissä ja sinä rukkia rullaati...rullaati, rullaatii rullaa..."

Saattoipa Reasta tarttua minuun runosuoni ja joku maailman juoni ko noitarallatuksia nousi mieleen. Nehän on melkein kuin tämän maailman kielilläpuhumista: "ruma relluma rilluma, hilluma, killuma, hei,...ruma rellu... Huh huh, on niin rumia sanoja että on pakko lopettaa!

• jutta

Empäs tullut hullua hirskaammaksi...

• ReaStr

Här sitter jag, tänker litegran rimma
        eller pappersbitarna ihop kanske limma?
        Pappret gick sönder, hur skall jag göra
        ända till staden måste jag köra!

Och hämta ett nytt, viktigt dokument
        tänderna borsta med det nya Pepsodent!
        Lustiga ord är roligt ibland slänga
        som en liten dans, på köksgolvet svänga!

Med orden jag leker, som ett litet barn
        vill ej sitta och jobba med en nysta garn!
        Gummorna gamla , sitter och gungar
        tänker och skrattar, som grannens ungar!

Här sitter jag, och tankarna flyr
        snart några av dom ihop jag syr!
        Syr en matta av dom roliga och glada
        sen får dom här i lung och ro bada!

• Vaikea täällä taitaa olla selkokielellä mitään sanoa: puhutaan "kaanaan kieltä ja raamatunlauseilla. Eipä sen puoleen, että henkilöä henkilökohtaisesti tuntematta nyt sitten osaisi muutenkaan mitään paljon sanoa. Palstan keskustelujen perusteella syntyy sitten vain jonkinlainen hatara mielikuva, joka voi sekin olla sitten aivan "päin mäntyä".

Lainataan nyt sitten kuitenkin tähän vähän Raamattua, palstan tavan mukaan.

Apt.18:12-16

Mainio mies tuo roomalainen käskynhaltija Gallion!

• itsestään

ainakin osoitteessa: groups.msn.com/vapaasana.

• Baskeri.

Vaino kohdistuu häneen lähinnä siksi, että hän nimeltä mainiten kertoo, ketkä saarnaajat opettavat harhaoppia. Häntä on nimitelty täällä kaikin mahdollisin "kristillisin" (!) haukkumanimin ja jonkun verran maallisinkin. Hänen vihaajansa puuttuvat hänen persoonaansa, hän itse taas vihaajiensa opetukseen.

• zxcvbn

• Baskeri.
        zxcvbn kirjoitti:

Siinä tapauksessa, jos hän väittää harhaoppia löytyvän sellaiselta, jolta sitä ei löydy, olisi kovin suotavaa, että osoittaisitte ja Raamatulla perustelisitte, missä hän on väärässä - sen sijaan, että alatte haukkua häntä portoksi, riivatuksi ym. Uskotko, että 0 % hänen tarinoistaan on totta? Jos uskot, niin... MIESPARKA!

• ReaStr

Hei Jutta!

Minulla on profiili josta voit lukea ja msn foorumi, jota olen pitänyt ystäväni/ rakkaan uskonsisareni Hellevi Raitosalon kanssa.
      Jos kiinnostaa tietää, laita hakuun nimeni, niin näet mitä olen kirjoittanut.
      Suosittelen omaa arviotasi.
      Minä en koskaan kuuntele juoruja kenestäkään vaan otan aina tarkkaan selvää, ennenkuin muodostan mielipiteeni.

http://groups.msn.com/vapaasana/_whatsnew.msnw

• Palstalainen.

Linkin takaa löytyy samaa tiettyjen saarnamiesten solvaamista kuin ennen tällä palstalla. Kyseinen henkilö pyrkii kiertotietä ujuttamaan solvauksiaan tänne.

POIS!!

• DoctorT
        Palstalainen. kirjoitti:

Linkin takaa löytyy samaa tiettyjen saarnamiesten solvaamista kuin ennen tällä palstalla. Kyseinen henkilö pyrkii kiertotietä ujuttamaan solvauksiaan tänne.

POIS!!

Kyllä Rea ihan oikeita puita haukkuu, pääsääntöisesti. Ja osaa nimetä ihan oikein harhaoppien levittäjät, ihan oikein
        Ja hyvä on, että jaksaa räksyttää, sellainen piski pääsee saaliinjaollekin joskus!

Mutta kun kun paljon räksyttää, saattaapi siinä tulla räksytettyä puita ja niiden varjojakin.

Mutta kuten sanottu, kyllä hän hyvin hajulla on!

• tutkittuani
        DoctorT kirjoitti:

Kyllä Rea ihan oikeita puita haukkuu, pääsääntöisesti. Ja osaa nimetä ihan oikein harhaoppien levittäjät, ihan oikein
        Ja hyvä on, että jaksaa räksyttää, sellainen piski pääsee saaliinjaollekin joskus!

Mutta kun kun paljon räksyttää, saattaapi siinä tulla räksytettyä puita ja niiden varjojakin.

Mutta kuten sanottu, kyllä hän hyvin hajulla on!

olen havainnut, että haukkuu väärässä metsässä.

Ei olisi vielä niin vakavaa jos väärän puun alla olisi räkyttämässä ,vaan nyt astit ovat johtaneet harhaan , ja pahasti.

• mielestäsi
        tutkittuani kirjoitti:

olen havainnut, että haukkuu väärässä metsässä.

Ei olisi vielä niin vakavaa jos väärän puun alla olisi räkyttämässä ,vaan nyt astit ovat johtaneet harhaan , ja pahasti.

Kertoisitko meille muillekin, että tietäisimme, missä kohdassa osui pieleen?

• vertauksilla
        mielestäsi kirjoitti:

Kertoisitko meille muillekin, että tietäisimme, missä kohdassa osui pieleen?

Jos on oikein pahasti harhassa kuin R, B, H niin ei enää tunnista onko mäntymetsä vai palmumetsä. He seisovat sukset jalassa palmun alla ja puhuvat talvesta 35 asteen lämmössä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      52
      5941
    2. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      51
      5414
    3. Onko kaipaamallasi

Naisella silikonit 🤔
      Ikävä
      53
      3778
    4. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      14
      3715
    5. Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?

Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise
      Vimpeli
      104
      3588
    6. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      31
      3156
    7. Oletko nyt

Onnellinen mies naisesi kanssa?
      Ikävä
      59
      2904
    8. Rakastatko?

Ala kertomaan se ja heti
      Ikävä
      59