Jos voisitte valita minkä tahansa suomalaisen artistin Euroviisuihin niin mikä se olisi?

Jos unohdetaan hetkeksi UMK:n valikoima ja voisitte valita vapaasti minkä kotimaisen artistin lähettäisitte niin kuka tai mikä bändi se olisi?

Mainitaan nyt vaikka aluksi Poets of the Fall:

 ♪ Poets of the Fall –  Requiem for My Harlequin
  https://genius.com/Poets-of-the-fall-requiem-for-my-harlequin-lyrics
  https://youtu.be/SWLReEoxjFk
  https://open.spotify.com/track/1rGfXJcBE3WVY0YJQ3hqFp?si=6d981494122a44b3

17

238

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Antti Sarpila Swing Band

      • Anonyymi
        UUSI

        😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍

        💋 ­­­N­­­y­­­m­­­f­­­o­­­m­­­a­­a­­n­­i -> https://ye.pe/finngirl21#18275959

        🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞


    • Anonyymi

      Vaikea kysymys kun on niin monia kovia suomimusanimiä joilla joku kovanluokan biisi.

      Tässä kovia nimiä=

      1.Islaja-Skeleton walk
      2.Kim Lönnholm-Minulla on koti
      3.Edu kettunen-Lentäjän poika
      4.Juice leskinen-Rakkauden haudalla
      5.Draama-helmi-Lepra
      6.J.karjalainen-Sankarit
      7.Neumann-Gwaihir
      8.Jonna tervomaa-Etsii
      9.Maija vilkkumaa-Kristallitiara
      10.Riki sorsa-Kellot ja peilit
      11.Pelle miljoona-Kosminen blues
      12.Tavaramarkkinat-Kevät
      13.Kauko Röyhkä-Kotona
      14.Dave lindholm-Menneisyys
      15.Hector-Meiran laulu
      16.Tuomari nurmio-oi mutsi mutsi
      17.Maarit-Tuskan tanssi
      18.Karita mattila-Fierrabras
      19.Jaakko eino kalevi-Dissolution
      20.Milla rumi-Opettelen ilmeitä
      21.Jukka kuoppamäki-Paljon sanomatta jää
      22.Olli koskelin-Exalte
      23.Lotta wennäkoski-Sade avaa
      24.Erja lyytinen-Waiting for the daylight
      25.Pekka pohjola-Tehdasmusiikkia
      26.Wigwam-Losing hold
      27.paula koivuniemi-Perhonen
      28.Elisa keltto-Yö väistyy
      29.Liina harja-asteroidi
      30.George malmsten-mikkihiiri merihädässä
      31.Annikki tähti-Ranskalaiset korot
      32.Tapio rautavaara-Päivänsäde ja menninkäinen
      33.Marjatta airas-Mustalaisruhtinatar
      34.Juha ooppera by leevi madetoja jonka esittävät baritoni jorma hynninen&sopraano maija loikka&tenori eero erkkilä&
      35.Juha ooppera by aarre merikanto jonka esittävät ulf söderblom&raili kostia&matti lehtinen&taru valjakka
      36.sibelius-finlandia (joku esittäjä en osaa sanoa kuka)
      37.Melartin-Häämarssi en keksi esittäjää
      38.helvi leiviskä sinfonia no 3 esittäjänä siis joku pätevä
      39.sara siipola-paskana
      40.salla hakkola-the big boss lizard
      41.rosita luu-maaginen elävä
      42.teija niku-Memento
      43.oranssi pazuzu-ilmestys
      44.Lyijykomppania-Jänisrutto
      45.Kaisa kulmala trio -Kevätpiirrelmiä I&II
      46.Kari vepsä-Eldorado
      47.Chisu-Baden baden
      48.seija simola -kun aika on
      49.kerkko koskinen-kaislikossa kuhisee
      50.Janita-not what youre used to

      kaikki kovanluokan teoksia, mut jos noista pakko valita yksi niin ehkä eniten tunteisiini vetoava kim lönnholmin minulla on koti jossa intialainen ja suomalainen musa kohtaa sekä afrikkalaisen musan juuret myös.

    • Anonyymi

      ja kävin lukkeen avauspostaaja sinun profiilis = oot nmielenkiintonen persoona ja vaikutat älykkäältä ja hyvältä tyypiltä =)

      olen itse mies. Olen sama postaaja joka postasi tuon pitkän postauksen. Mä pidän myös kaikista eri musalajigenreistä. Menee esim ooppera, jatsi, punk, blues, new age, folk, keskitien rock, suomirock, pop, progepop, ambient, schoegaze, post-minimalism, serialism, african drum music, alternative dance, tango, bossanova, progerock, math rock, krautrock, punk blues, mutant disco, chiptune, rockabilly, nederpop, klezmer, hip hop, experimental rock, american rock, hc punk, celtic new age, persian classical music, japanese folk, dirty south, impressionism, cantata, hindustian music, throat singing, vocal jazz, soviet estrada, smooth soul, chamber music, lied, groove metal, tribal house, heavy trance, tropical pop, exotica, bedroom pop ....... lista loputon eri genrelajeista = kaikki käy

      tuu jutteleen kanssani mut missä voitais jutella ja onko mahdollista että tässä jutellaan musiikista? ei olis kovin älykkään korrektia jutella kovin kaikesta vaan kun tämä on musa-aiheinen postaus musapalstalla niin luontevasti ja loogisesti voitais vaihdella musakuulumisia. Yritän panna nimesi mieleeni. Ehkä kirjoitan paperille jotta muistan paremmin. Mä tykkään jutella ihmisten kanssa syväanalyyttisemmin musasta ja suurella intohimolla. Tekstini voi tosin olla puisevia joskus

      • Itsekin pidän syväluotaavasta analyysista musiikin suhteen ja teen myös omaa musiikkia. Kuulostat kyllä mielenkiintoiselta tyypiltä mutta epäröin vähän sen suhteen että laitan yhteystietoni julkisesti Suomi24 sivustolle.

        Minut tosin tapaa silloin tällöin täällä Kahvila-chatistä (joka on usein melko asiallinen), mutta sinne pääsy edellyttää rekisteröitymistä.


      • Anonyymi
        Elionrie kirjoitti:

        Itsekin pidän syväluotaavasta analyysista musiikin suhteen ja teen myös omaa musiikkia. Kuulostat kyllä mielenkiintoiselta tyypiltä mutta epäröin vähän sen suhteen että laitan yhteystietoni julkisesti Suomi24 sivustolle.

        Minut tosin tapaa silloin tällöin täällä Kahvila-chatistä (joka on usein melko asiallinen), mutta sinne pääsy edellyttää rekisteröitymistä.

        en tietenkään tarkottanut että yhteystietosi panisit julkisesti. Ei suinkaan.


      • Anonyymi
        Elionrie kirjoitti:

        Itsekin pidän syväluotaavasta analyysista musiikin suhteen ja teen myös omaa musiikkia. Kuulostat kyllä mielenkiintoiselta tyypiltä mutta epäröin vähän sen suhteen että laitan yhteystietoni julkisesti Suomi24 sivustolle.

        Minut tosin tapaa silloin tällöin täällä Kahvila-chatistä (joka on usein melko asiallinen), mutta sinne pääsy edellyttää rekisteröitymistä.

        aha kiva kuulla nice ! kun oot musapuolella saanks kyssyy että keikkailetko ihan ja onko oma bändi sulla? Miten paljon tienaat musalla ja ootko ollenkaan musabisneksessä mukana vai omaksi iloksi harrastuksena? Lyökö musa leiville miten hyvin sulla? minkä tyylistä musaa teet ja mitä soitinapuvälineitä käytät?

        minäkin tavallaan teen musaa tai siis teen, mutta ne jää vain minulle ne biisit ja ihan itsekseni kotona tulee säveliä päähäni. Saatan joskus hyräillä niiden tahtiin ja joskus en ollenkaan sillä niitä melodiajuttuja tulee vain päähäni. Esim yöaikaankin voi tulla ja viimeks toissapäivänä tuli yks melodia aamuyöstä johon heräsin ja nauhoitin sen kännykkääni. Tyylilajiltaan se oli jotakin soulin ja funkin tyylistä rokkia. Viimeisen kertosäkeen vedin räväkämmin jossa emotionaalista tunnetasoa nostin eli lauloin asenteella sen isommin.

        Osan kappaleistani nauhoitan kännykkääni mut suurinta osaa en. suurin osa haihtuu pois mielestäni. Eka sävel tuli vuonna 1988 kun olin 6 -vuotias ja se oli proggressiivista rokkia ja se oli sellainen yksittäinen kohta vaan ja myöhemmin 25 vuotiaana sävelsin koko kappaleen ja 6-vuotiaana se melodia joka tuli mieleeni, oli kertosäe jonka kappaleen myöhemmin jalostin kokonaiseksi kappaleeksi. Mietin aina kaikki instrumentit päässäni kun sovitan ne kappaleisiini. Ensin hyräilen melodiaa ja sanat ei muodostu heti mieleeni vaan semmosta hyräilyä ja sitte vasta tulee sanat. mulle on tullut mieleeni tässä useiden vuosien aikana monenlaisia eri musagenrejä. Jos oisin soolouralla niin se voisi olla hyvin kirjavaa ja poikkoilevaa. Apuvälineinä en käytä mitään soittimia mut joskus kun teen taidemusaa niin saatan esim käyttää apuvälineinä juomalaseja, kirjan kansia ja astioita. Ja kuten sanoin saatan hyräillä niitä melodioita.


    • Anonyymi

      keitä suomalaisia bändejä &artisteja tai säveltäjii pijät suures arvosa? Ketkä? Mitä musaostoksia sulta löytyy vaan ootko niit jotka kuuntelee musaa esim spotifyn kautta? Mä kai joskus siirtyä spotifyyn mut eiks se oo maksullinen vai onko? youtubesta löytyy myös hyvin musaa. Mä kuitenki oon fyysisten musaostojen fanittaja eli tykkään että löytyy ostos fyysisessä muodossa. Vinyylit tekee uutta tuloaan. Mut kai jos menhään 20-30 vuotta etiäpäin niin voi olla ettei niille ole kysyntää kun ikäpolvet vanhenee ja nuoria ei ehkä kiinnosta nämä vinyylit, CD:t ja C.kasetit+DVD kiakot.

      en ole rajoittunut musakuuntelussa ainoostaan suomalaiseen musaan vaan esim tutkinut paljon eri kulttuurien musaa. Romanialainen musa yllätti minut positiivisesti eli erityisesti romanialainen klezmer musa ja romanialainen folkki.

      Ruotsimusa usein duuria ja ruotsista löytyy paljon iso määrä laadukasta musaa. Esim nynningen ja tomas ledin sekä monica törnell ja monica zetterlund.

      sukupuolella ei myöskää väliä kun kuuntelen musaa . Musta on aika älytöntä kun nykyäänkin on aika paljon miehiä jotka sanoo "ei en mä voi kuunnella naisen esittämää musaa koska se on nainen" niin tommoset tyypit on ihan älyttömiä.

      Naissäveltäjät 1800-luvulla ja myös 1900 -luvulla joutui usein syrjityksi. Esim fanny mendelssohn oli niin huippukova tekijä että hänet moni unohti koska häntä miesten toimesta syrjittiin rankasti. Silmäys tai kuuntelu hänen tuotantoon paljastaa sen minusta, että ei tehnyt juuri koskaan sekundaa vaan paljon upeita teoksia ja vaikkei hän tehnyt esim yhtä paljon hittejä kuin joku bach tai mozartti niin hänen tasalaatuisuus oli erinomaista tasoa.

      • Ei Spotify ole maksullinen. Maksaminen on vapaaehtoista, tosin ilmaisella tilillä joutuu 15 min välein kuuntelemaan mainoksia, radion tyyliin. Eiköhän noille retroformaateille löydy aina harrastajia.

        "sukupuolella ei myöskää väliä kun kuuntelen musaa . Musta on aika älytöntä kun nykyäänkin on aika paljon miehiä jotka sanoo "ei en mä voi kuunnella naisen esittämää musaa koska se on nainen" niin tommoset tyypit on ihan älyttömiä."

        Samaten. Jos lauluun samaistuu jollakin tasolla niin mitä väliä on laulana sukupuolella...


      • Anonyymi
        Elionrie kirjoitti:

        Ei Spotify ole maksullinen. Maksaminen on vapaaehtoista, tosin ilmaisella tilillä joutuu 15 min välein kuuntelemaan mainoksia, radion tyyliin. Eiköhän noille retroformaateille löydy aina harrastajia.

        "sukupuolella ei myöskää väliä kun kuuntelen musaa . Musta on aika älytöntä kun nykyäänkin on aika paljon miehiä jotka sanoo "ei en mä voi kuunnella naisen esittämää musaa koska se on nainen" niin tommoset tyypit on ihan älyttömiä."

        Samaten. Jos lauluun samaistuu jollakin tasolla niin mitä väliä on laulana sukupuolella...

        mut en ole pystynyt spotify palvelua käyttämään koska sinne pitää kai rekisteröityä vai onko näin vai enkö ymmärrä jotain juttua siellä? Youtube on siitä hyvä että sinne ei tarvi rekisteröityä.


    • Anonyymi

      kuuntelin eilen aarre merikannon juha-oopperan loppuun asti . Oli noin yli puolitoista tuntinen teos. Nyt tänä aamuna aloitin kuunteleen leevi madetojan juha-oopperan. ;Molemmat tosi hyviä mut sanoisin että merikannon aarren juha -ooppera vetää hieman pitemmän korren. molemmissa tosin omat vahvuutensa. Tässä esim madetojan juhassa on suurin vahvuus musan huikea sointi &harmonia. Rauhoittaa paremmin sielun. Toisaalta merikannon juhassa viehättää teoksen monipuolisuus ja taidokkuus johon käytetty paljon älyä ja siit löytyy myös tunnettakin.

    • Anonyymi

      mitä tullee euroviisuihin niin ei kai tämän vuoden 2024 viisuja pitäs ees järijesttää kun jos israel on siel mukana. Israelin ja hamasin toimet tuomitsen. hamas on kaikkein pahin osapuoli tossa, mutta israeli on tehnyt myös pahoja juttuja kun tappanut tosi paljon sellaisia ihmisiä joita ei ois saanu tappaa eli miäleeni tullee ekana lapset ja vanhukset, etenki lapset.

      • Anonyymi

        Samaa mieltä,koko viisut pois tai ISRAEL, järkevää-


    • Anonyymi

      Nightwish. Korjattaisiin samalla se 2000-luvun alun "asiantuntijaraadin" tekemä moka, jolla Suomi menetti ensimmäisen euroviisuvoittonsa.

      • Niinpä. Vaikka ymmärrän raatien roolin, eivät he ole aina oikeassa. Nightwishistä sentään tuli yksi Suomen ehdottomasti suurimmista musiikkiprojekteista ja koskettaa monia yhä edelleen.


      • Anonyymi
        Elionrie kirjoitti:

        Niinpä. Vaikka ymmärrän raatien roolin, eivät he ole aina oikeassa. Nightwishistä sentään tuli yksi Suomen ehdottomasti suurimmista musiikkiprojekteista ja koskettaa monia yhä edelleen.

        niinku tuolla alko porukat "kiusaamaan" mua haukkumalla mua diktaattoriksi ja sanoi että mene venäjälle kun siellä pärjäisit hyvin kun oot diktaattori, mut ehkä he heitti sarkastista huumoriläppää mut vaikutti olevan kyllä ihan tosissaan mut sitten mä kiittelin heitä ja sanoin "kyllä me ihmiset voimme välillä muuttaa ajattelukantojamme, eli kiitos kun kritisoitte minua ja minä aionkin muuttaa ajattelutapaani ja olitte oikeassa sillä raadit jossa raadit valitsee viisuihin edustajan niin se on diktatuuria sillä kansanäänestys on demokratiaa eli vielä kerran sanon teille kiitos vaikka sanoitte ehkä hieman tylysti kun sanoitt että mee venäjälle siellä sä nauttisit olla"

        myö oon ihmistyyppi joka haluaa tarvittaessa muuttaa omia tapojaan &juttujaan. Oon joskus nuorempana tehnyt virheitä. Piti ottaa opiksi niistä. Mikään vankilakundi en ole koskaan ollut. mutta niinku ollut semmosia juttuja mitä pitäny skarpata kuten yhdessä välissä riitelin liikaa jne


    • Anonyymi

      Antti TUISKU sekä Diandra.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 154
      4493
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      116
      4095
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      25
      2740
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1901
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1764
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1659
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      21
      1653
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      92
      1590
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1563
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1521
    Aihe