Miksi Espanjan eläjät valitsevat asuntoauton?

Anonyymi-ap

Ymmärrän oikein hyvin asuntoauton ostamisen, kun harrastus on liikkuva. On kuitenkin hyvin vaikea ymmärtää näitä ihmisiä, jotka seisottavat suurta autoa Espanjassa puoli vuotta tai enemmän ja sitten liikkuvat polkupyörillä tai skootterilla tai ties millä.

Ihanko oikeasti se jumalattoman kallis suuri auto kannattaa hankkia seisomaan? Eikö nimenomaan siihen vaunu olisi parempi?

59

716

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Vaunun jättäisi sitten mieluummin sinne kokonaan eikä turhaan hinaisi sitä edestakaiisin.

      • Anonyymi

        Jos vaunu, niin ehkä se kannattaisi ostaa paikan päältä.
        Tosin ymmärrän hyvin miksi mennään autolla. Vaunu on hankalampi laivassa ja muuallakin. Toisekseen auto on aina käytettävissä, jos tulee tarvetta reissata paikan päällä. Meille olisi vieras ajatus lähteä Etelään ja olla samassa paikassa puoli vuotta. Ei hitossa...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos vaunu, niin ehkä se kannattaisi ostaa paikan päältä.
        Tosin ymmärrän hyvin miksi mennään autolla. Vaunu on hankalampi laivassa ja muuallakin. Toisekseen auto on aina käytettävissä, jos tulee tarvetta reissata paikan päällä. Meille olisi vieras ajatus lähteä Etelään ja olla samassa paikassa puoli vuotta. Ei hitossa...

        Onhan myös siirrettäviä pyörättömiä taloja, joita voi siirtääkin lavetilla toiselle camping-alueelle ja toiselle kausipaikalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos vaunu, niin ehkä se kannattaisi ostaa paikan päältä.
        Tosin ymmärrän hyvin miksi mennään autolla. Vaunu on hankalampi laivassa ja muuallakin. Toisekseen auto on aina käytettävissä, jos tulee tarvetta reissata paikan päällä. Meille olisi vieras ajatus lähteä Etelään ja olla samassa paikassa puoli vuotta. Ei hitossa...

        Eiks sulla oo hyttiä laivalla.


    • Anonyymi

      Jyytyypissä olen katsonut sitä autossa asumista Fuengirolan leirintäalueen sepelialustalla .
      Ei olisi mun juttu.
      Ahdasta ja karua.

      Asuntoauto on liikkuvalle kiva. Ei kököttäjälle.

    • Anonyymi

      Berseloonan vuokrat ovat nousseet pilviin, teltassa ei taida olla turvallista asustella Francon helmassa?🔱

    • Anonyymi

      Mitä toisten tekemiset muille kuuluu? Toinen tykkää toisesta ja toinen valittaa kaikesta.

      • Anonyymi

        Mutta miksi sanovat itseäni karavaanareiksi jos auto puoli vuotta kököttää Espanjassa paikoillaan.


    • Anonyymi

      Ostakaa se linnunpönttö (rivariasunto) joltakin vuorenrinteeltä ja nauttikaa.

    • Anonyymi

      Miks pitää ylipäätään lähteä johonkin turistirysään asumaan!

    • Anonyymi

      Kateus on ansaittava

    • Anonyymi

      En minäkään ymmärrä. Toisi paljon vapautta, kun olisi auto käytössä. Ei sitä mikään skootteri korvaa.

      • Anonyymi

        Skootterilla on kuitenkin hauskempaa ajaa, kunhan ei tarvitse ajaa satojen kilometrien päähän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Skootterilla on kuitenkin hauskempaa ajaa, kunhan ei tarvitse ajaa satojen kilometrien päähän.

        Minä ajan taksilla😊


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä ajan taksilla😊

        Rahtikuljetuksena oleminen ei ole ajamista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä ajan taksilla😊

        Minä istun taksin kyydissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä istun taksin kyydissä.

        Toisen kyydissä istumisen sijaan omalla ajeleminen on mukavampaa sekä vapaata.


    • Anonyymi

      Kun noilla suurilla autoilla liikkuvat liisaajatkin, niin katsokaapa, paljonko liisaaminen maksaa. Monta tonnia kuussa. Vaikka hintaa saisi reilusti alas yhteistyösopimuksilla, niin aivan järjettömän kallista se silti on.

      Liisaamiseen kuluvalla rahalla maksaisi pois oman vaunun ja vähän vanhemman auton. Eihän auton tarvitsisi uusi olla, jos sillä ajetaan vain Espanjaan ja siellä silloin tällöin.

      Ja mitään kateutta tähän on turha sekoittaa. Kunhan ihmettelen rahankäyttöä ja toiminnan käytännöllisyyttä. Auton hinnasta merkittävä osa on muuta kuin itse asuinosaa. Mitä järkeä sitä on seisottaa?

      https://bestcaravan.fi/tuote/51698-matkailuauto-hymer-b-ml-i-880-espoo/?leasing=1

    • Anonyymi

      Miten jotkut viitsii mennä läskejään tiristämään Espanjaan.
      Minä mieluummin viileässä kun helteessä.

      • Anonyymi

        Toiset tykkää lämpimästä ja toiset viileästä, se voi olla osa syynä ja ehkä muutenkin erilainen ympäristö ja tavat ym. tekee siitä mukavampaa kuin suomalainen ahdistuneisuus ja epävarma ja suurimman osaa vuotta paska sää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toiset tykkää lämpimästä ja toiset viileästä, se voi olla osa syynä ja ehkä muutenkin erilainen ympäristö ja tavat ym. tekee siitä mukavampaa kuin suomalainen ahdistuneisuus ja epävarma ja suurimman osaa vuotta paska sää.

        Ja kun se " paska sää" on myös mieltymyskysymys .

        Iän karttuessa helle tuntuu aina vaan epämiellyttävämmältä. Lämmönsäätely ei toimi niinkuin nuorena , rannalle ei enää tee mieli aurinkoa ottamaan.

        Koen että Suomen kesää parempaa vaihtoehtoa ei ole. Se on valoisa ja sopivan viileä.
        Ihmisetkin Suomessa ovat enimmikseen mukavia. Toki kielteinen ihminen kokee ahdistusta helpommin .
        Skootteri on kyllä mukava, myös Suomessa!


      • Anonyymi

        Talvi Espanjassa ei ole käristämistä ja pakkanen Suomessa ei ole viileyttä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja kun se " paska sää" on myös mieltymyskysymys .

        Iän karttuessa helle tuntuu aina vaan epämiellyttävämmältä. Lämmönsäätely ei toimi niinkuin nuorena , rannalle ei enää tee mieli aurinkoa ottamaan.

        Koen että Suomen kesää parempaa vaihtoehtoa ei ole. Se on valoisa ja sopivan viileä.
        Ihmisetkin Suomessa ovat enimmikseen mukavia. Toki kielteinen ihminen kokee ahdistusta helpommin .
        Skootteri on kyllä mukava, myös Suomessa!

        Kyllä on parempiakin vaihtoehtoja. Pohjois-Norjan kesä. Ei ole hyttysiä kun menee niin kauas kohti merta kun pystyy.
        Sopivan lämmintä, ei hyttysiä, turskaa saa helposti joka päivä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä on parempiakin vaihtoehtoja. Pohjois-Norjan kesä. Ei ole hyttysiä kun menee niin kauas kohti merta kun pystyy.
        Sopivan lämmintä, ei hyttysiä, turskaa saa helposti joka päivä.

        Norjan kesä voi olla mitä vaan. Pikkusen pakkasta tai aurinkoa +25. Kaikki ollaan mekin koettu, enempi jääneet Norjan kylmät kesäkelit mieleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Norjan kesä voi olla mitä vaan. Pikkusen pakkasta tai aurinkoa 25. Kaikki ollaan mekin koettu, enempi jääneet Norjan kylmät kesäkelit mieleen.

        Niin ja tuulet ovat voimaltaan ihan toista luokkaa kuin Suomessa kun oikein puhaltaa.


    • Anonyymi

      Miksi viettäisin elämääni missään styroksiboxissa kun talotkin on keksitty?

      • Anonyymi

        Noi kaikki styroksiboxit on aina pieniä. Miksi mennä lomalle kärvistelemään muutama neliön tilaan kun maailmassa on tilaa vaikka kuinka paljon.


      • Anonyymi

        Katsos kun siellä lämpimässä ilmassa sille talviasuttavassa talossa asumiselle ei ole tarvetta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noi kaikki styroksiboxit on aina pieniä. Miksi mennä lomalle kärvistelemään muutama neliön tilaan kun maailmassa on tilaa vaikka kuinka paljon.

        Vessaan joutuu menemään takaperin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Katsos kun siellä lämpimässä ilmassa sille talviasuttavassa talossa asumiselle ei ole tarvetta.

        Joo se tiedetään nämä Espanjan/Portugalin talot. Kosteutta tihkuu seinät sisällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo se tiedetään nämä Espanjan/Portugalin talot. Kosteutta tihkuu seinät sisällä.

        Nytkö se styroksiboksi väittämä muuttuikin kosteaksi taloksi.


    • Anonyymi

      Minäkin menen talveksi aina etelään, Kotkaan.

      • Anonyymi

        Hovila Lukkarinkatu on paikka, josta on 10 km matka viiden tähden leirintäalueelle, sieltä asumme 2kk vuodessa. Vaunussa emme peseydy, ja kakalla käymme paikallisessa ravintolassa.


    • Anonyymi

      Jos kyllästyy paikkaan, niin asuntoauton kanssa on helppo vaihtaa paikkaa ja sitä voi käyttää kun haluaa muutenkin hieman kierrellä ja katsella paikkoja laajemmin. Asuntovaunu on hankala.

      • Anonyymi

        Kun minä olen halunnut viettää aikaa muualla kuin kotona niin olen vuokrannut sieltä talon.
        En ymmärrä miksi haluaisin raahata täältä Suomesta isolla vaivalla jonkun pikkuruisin styroxiboxin sinne ja kärsiä tilanahtaudesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun minä olen halunnut viettää aikaa muualla kuin kotona niin olen vuokrannut sieltä talon.
        En ymmärrä miksi haluaisin raahata täältä Suomesta isolla vaivalla jonkun pikkuruisin styroxiboxin sinne ja kärsiä tilanahtaudesta.

        Suomi turistit ei oikein ole tervetulleita Espanjaan.Portugali teki sopimuksen Suomen kanssa veroasiassa että sillä hillitsee näitä suomalaisia änkäytymästä Portugaliin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomi turistit ei oikein ole tervetulleita Espanjaan.Portugali teki sopimuksen Suomen kanssa veroasiassa että sillä hillitsee näitä suomalaisia änkäytymästä Portugaliin.

        Ilman turismia olisivat pulassa, joten


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun minä olen halunnut viettää aikaa muualla kuin kotona niin olen vuokrannut sieltä talon.
        En ymmärrä miksi haluaisin raahata täältä Suomesta isolla vaivalla jonkun pikkuruisin styroxiboxin sinne ja kärsiä tilanahtaudesta.

        Kun et ymmärrä, niin miksi sitten käyt ja kirjoitat karavaanari-palstalla?


      • Anonyymi

        Asuntovaunu on edullinen, tilava, halvat käyttökustannukset, hyvä jälleenmyyntiarvo, helppo pakata ja helppo paikoittaa. Aina auto käytössä ja saa muita kulkupelejä mukaan.


    • Anonyymi

      Aika harvakseltaanon kukaan kysellyt noissa turistikohteissa että mistäs olet kotoisin.

      • Anonyymi

        Kyllä ne kuule suomalaisen tunnistaa ja ylipäätään noissa turisti paikoissa on alettu katsomaan kieroon turisteja olipa ne suomalaisia tai ruotsalaisia tai ketä vaan.


      • Anonyymi

        Ei ne kyselekään kun ne tietää. Suomalaisen tunnistaa kun suomalainen asioi baarissa tai ravintoloissa.
        Tunnistaa siitä kun ovat lähes mykkiä.


    • Anonyymi

      Ne on kermaperseitä nämä Espanjan eläjät.

      • Anonyymi

        Joo kermaperseitä ovat.


    • Anonyymi

      Harmaa tukkaisia enimmäkseen eivätkä osaa peruuttaa.

      • Anonyymi

        Harmaa tukkaisia kermapetseotä jotka eivät osaa peruuttaa. Peruutusvaihde on heille aivan turha.


    • Anonyymi

      Kyl on rumaa kun Suomi karavaanari riisuu paidan Espanjan auringon alla. Napa kääntynyt jo ajat sitten väärin päin. Maha niin pinkeä että näyttäisi räjähtävän millä hetkellä tahansa.

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Siis alle 18 €/päivä.


      • Anonyymi

        Tiedä muista, mutta meille koko reissu on lomaa - kotipihasta alkaen. Joku määränpää on useimmiten, mutta mikäs kiire sinne. Matkan varrella on paljon näkemistä, reissasipa sitten kotimaassa tai ulkomailla. Siksi usein ajellaankin pitkin pienempiä teitä.
        En meidän tapaa kenellekään tyrkytä, mutta paljon jää näkemättä jos painellaan vain pitkin valtateitä.
        Joskus oltiin isommalla porukalla mp-reissulla Euroopassa. Mieleen tältä reissulta jäi 600 km / 10 tuntia autobaanaa päivässä ja kymmenet huoltoasemat. Ei oikeastaan mitään muuta.
        Vauhtia riitti, mutta jatkuva pysähtely tankkaamaan, juomaan, syömään, kahville, kuselle jne. tappoi keskinopeuden ja päivät menivät tien päällä. Oli eka ja vika reissu tuntemattomien kanssa.


    • Anonyymi

      Tuolla hinnalla saa vuokrattua Suomestakin kaksion.

      • Anonyymi

        Mistä löydät kalustetun kaksion 18 €/päivä? Tyhjälle kaksiolle reissaajan on ehkä vaikea keksiä käyttöä. Edes airbnb:stä et löydä tuolla rahalla majoitusta.


      • Anonyymi

        Tuskin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä löydät kalustetun kaksion 18 €/päivä? Tyhjälle kaksiolle reissaajan on ehkä vaikea keksiä käyttöä. Edes airbnb:stä et löydä tuolla rahalla majoitusta.

        Eikös se pitäisi asia siinä asuntoautossa jos on karavaanari?


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Kokeilkaa tuolta. Suomestakin löytää 18 eurolla päivä. Se tekee 540 euroa kuukaudessa.

      Laittakaa maksimikuukausivuokraksi 540 euroa ja kokeilkaa, mitä tulee vastaan. Espanjasta saattaa saada halvemmalla, kun menee maaseudulle.

      https://www.vuokraovi.com/vuokra-asunnot

      • Anonyymi

        Miten kalustamattomat vuokra-asunnot liittyvät reissaamiseen ja reissussa majoittumiseen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten kalustamattomat vuokra-asunnot liittyvät reissaamiseen ja reissussa majoittumiseen?

        Espanjan kermaperseille.


    • Anonyymi

      🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒

      💋 ­V­­i­t­t­­­u­ ­t­ä­­m­­­ä­­­ ­k­­u­­­u­m­­a­­ ­n­­a­r­­­t­­­t­­­u­ -> https://siz.la/hotcat21

      🔞❤️💋❤️💋❤️🔞💋❤️💋❤️💋🔞

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4613
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2259
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1774
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1508
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      27
      1443
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1308
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1227
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1146
    9. 23
      1092
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe