Ärsyttävä rytmihäiriö

En ole liikkunut riittävästi ja silloin kun on noin, niin toisinaan saan rytmihäiriöitä.
Nyt on turhan nopea pulssi ja välillä yksittäisiä lisälyöntejä.
Vaarattomiksi ovat ovat nuo todenneet jo aikoja sitten, mutta koska tätä on vain useiden vuosien välein, niin betasalpaajaresepti ei tietenkään ole voimassa.
(ongelma poistuisi muutaman päivän lääkityksellä)

Pöh jne.
(pitäisi vain urheilla ja raskaasti, mutta ei ole tullut urheilluksi)

159

979

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rytmihäiriöt ovat ikävän tuntuisia ja niitä usein vähän säikähtääkin, kun sydän muljahtaa… mulle tulee niitä jos oon valvonut liikaa, saanut liikaa kofeiinia, tai olen kovin stressaantunut pitemmän aikaa.

      • Itse olen nukunut viimeyöt kehnosti, ja herännyt ilmeisesti naapurin herätyskellon ääneen, joka kuulostaa ovikelloltani. Naapurini lähtee näköjään todella varhain töihin.

        (itse olen yökyöpeli ja hommia on paras tehda silloin kun muut nukkuvat, eikä ole mitään häiriöitä)


      • buddy-love kirjoitti:

        Itse olen nukunut viimeyöt kehnosti, ja herännyt ilmeisesti naapurin herätyskellon ääneen, joka kuulostaa ovikelloltani. Naapurini lähtee näköjään todella varhain töihin.

        (itse olen yökyöpeli ja hommia on paras tehda silloin kun muut nukkuvat, eikä ole mitään häiriöitä)

        En ole minäkään nukkunut viimeöinä kovin hyvin, olen heräillyt yöllä yms… onpas naapurillesi kova ääni herätyskellossa ja teillä kehnot äänieristeet😵‍💫


      • Prinsessasi kirjoitti:

        En ole minäkään nukkunut viimeöinä kovin hyvin, olen heräillyt yöllä yms… onpas naapurillesi kova ääni herätyskellossa ja teillä kehnot äänieristeet😵‍💫

        Ilmeisesti hän nukkuu hyvin sikeästi, tai sitten vain itse kuulen unissani hyvin (ja mahdollisesti tosiaan noin, sillä herään kun kissa tulee huoneeseen).


      • Anonyymi
        UUSI

        🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑

        🍑 ­­N­­y­m­­­f­­o­­m­­­a­­­a­­n­­i -> https://ye.pe/finngirl21#18279245

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞


    • Anonyymi

      No niin, kaveri, kuuleppa, sydämesi hyppii sambaansa kuin Riossa konsanaan, kun et ole liikuttanut peffaa aikoihin. Ei ihme, että syke on sekaisin, jos olet maannut sohvalla kuin mäyräkoira talviunessa!

      Muistatko ne kerrat aiemmin, kun sydämesi yritti karata rinnasta kuin villieläin häkistä? Silloin taisit popsia niitä betasalpaajia kuin karkkeja ja kaikki oli taas kunnossa. No, eiköhän ne auta tälläkin kertaa. Lääkärille vaan soittoa ja reseptiä pyytämään!

      Mutta hei, älä luule, että selviät pelkällä pillerillä! Pitäisi vähän aktivoitua, kaveri. Ei se sydän tykkää laiskuudesta. Ulos lenkkeilemään ja hikoilemaan, niin rytmihäiriötkin katoavat kuin tuhka tuuleen.

      Ja jos et jaksa lenkkeillä, niin voit aina kokeilla jotain hauskempaa. Tanssi salsaa, hyppää trampoliinilla tai ryhdy hulavannevirtuoosiksi. Tärkeintä on, että liikut ja saat sydämesi pumppaamaan.

      Muista, että elämä on liian lyhyt makoiluun sohvalla. Nauti elämästä ja pidä sydämesi kunnossa!

      P.S. Jos rytmihäiriöt jatkuvat, vaikka olet alkanut liikkua, niin älä panikoi. Onhan maailmassa muitakin ihmisiä, joilla on sydänongelmia. Voit esimerkiksi perustaa oman rytmihäiriökerhon ja vertailla kokemuksia.

      • Ihan normaalilla ja hyvin lievällä betasalpaajalla se on korjautunut.
        (paitsi silloin 12 vuotta sitten se oli tosiaan kunnolla sekaisin, mutta kun päivystyksessä viimein ehtivät tutkia minua, niin se oli vartissa korjattu).
        ((tosin se ehtimään pääsy vaati 12 tunnin odotuksen, sillä niillä oli vain yksi lääkäri ja monta vakavaa tapausta hoidossa))
        En viitsisi soitella minnekään , eli kun pääsen huomenna takaisin kotiin, niin taidan pyytää äidiltäni muutaman tabletin (meillä on molemmilla ihan samoja vaivoja).
        Ja sitten kuntopyörä esiin.


    • Anonyymi

      Mulla toisinaan suorastaan kai rojahtaa syömmentahti. Nääs kun pahaa aavistamati lasetan käteni kurkulle ja nappasen pintsettitarrauksella kiini muonaväylän molemin puolin niin hoksaan syömmen iskujen välissä hiisin pitkän tuntuisen tauvon. Eli urheilijamaisen kauan huilaa pumppu enneku viitii uudelleen sykähtää. Sit se kyllä säikähdyksestä tomeroituneena alkaa jytkyttää jotain 60:tä iskua minuutissa. Tuota inhaa kokeemust aon voinntu edeltää tuntikausia istuskelua tuolilla ja netissä oloa. Vähän kuitenki sylettäviä nuo syömmen hidastelutkin vaikkeivät mitenkään muutoin paljastukaan mulle kuin sormin kopeloimalla. Reilu vuosi sitten muudanna iltana syän rytki tunti toista varmaan 113 iskun minuuttivauhdilla vaikka vain istuin. En tiiä oliko se nopea rytmihäiriö ja tuleeko toisinaan taas sitten hitaita. pitäis kyllä enemän liikkua varmasti vaikka lihava en olekaan, 171 ja 75, äijjä 40v.
      Laihaläskiä voi olla ja se on aika petolisesti jakautunut ympäri kehoa piiloon katseilta melkeinpä. Nimittäin käytyäni joka kohdan läpi puristelemalla, löytyy tympeän paljon pehmeyttä. Täytyisi pystyä vaihtaan se lihaksi, ettei vaan tulis sokuritautia tahi rasvamaksaa. Sokerihiiriydestä vain eroon paastoilemalla enemmän ja syömällä nälkään enemä protskua ja hitaasti salpoutuvia hiilihytröjä. Lihaa kun ois enemmän kehossa niin sokuri menis niien energiaksi eikä varastoistuisi rasvaksi. Toisaalt apitäis myös nukkua enemmän eikä aina jostain yökolmesta aamukahdeksaan, kun kerkeisin kuitenni usein jo 22 tai 23 aikaan menemään petiin

      • Anonyymi

        Korjasin vähän ymmärrettävempään muotoon tuota sinun kirjoitustasi! Tässä olehyvä:

        Syöminen ja sykkeen vaihtelut

        Joskus syömiseni tahti suorastaan rojahtaa. Kun laitan käteni kurkulle ja tunnustelen pulssia, huomaan sykkeen välillä hidastuvan merkittävästi. Pumppu lepää urheilijamaisen pitkään ennen kuin viitsii sykähtää uudelleen. Sitten se säikähtää ja alkaa jyskyttää noin 60 iskua minuutissa.

        Tätä inhaa kokemusta voi edeltää useiden tuntien istuminen tuolilla ja netissä surffaaminen. Hidas syke ei tunnu miltään muuten, mutta sen voi havaita sormin tunnustelemalla.

        Reilu vuosi sitten sykkeeni oli eräänä iltana tuntikausia noin 113 iskua minuutissa, vaikka vain istuin. En tiedä, oliko se nopea rytmihäiriö ja tuleeko niitä toisinaan taas. Pitäisi varmasti liikkua enemmän, vaikka en olekaan lihava. Olen 171 cm pitkä ja painan 75 kg, ja ikää minulla on 40 vuotta.
        Laihaläskiä ja unen puutetta

        Vaikka en ole lihava, minulla voi olla laihalihaa ja sitä on petollisesti jakautunut ympäri kehoa piiloon katseilta. Kun käyn läpi kaikki kehonkohdat puristelemalla, löydän paljonkin pehmeää. Pehmeys pitäisi pystyä vaihtamaan lihakseksi, jotta välttäisin sokeritaudin ja rasvamaksan.

        Sokerihiiriydestä eroon pääsen vain paastoilemalla enemmän ja syömällä nälkään enemmän proteiinia ja hitaasti pilkkoutuvia hiilihydraatteja. Lihaa kun olisi enemmän kehossa, sokeri menisi sen energiaksi eikä varastoituisi rasvaksi.

        Toisaalta pitäisi myös nukkua enemmän eikä aina kolmesta yöunesta kahdeksaan aamulla. Usein menen kuitenkin nukkumaan jo klo 22 tai 23.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Korjasin vähän ymmärrettävempään muotoon tuota sinun kirjoitustasi! Tässä olehyvä:

        Syöminen ja sykkeen vaihtelut

        Joskus syömiseni tahti suorastaan rojahtaa. Kun laitan käteni kurkulle ja tunnustelen pulssia, huomaan sykkeen välillä hidastuvan merkittävästi. Pumppu lepää urheilijamaisen pitkään ennen kuin viitsii sykähtää uudelleen. Sitten se säikähtää ja alkaa jyskyttää noin 60 iskua minuutissa.

        Tätä inhaa kokemusta voi edeltää useiden tuntien istuminen tuolilla ja netissä surffaaminen. Hidas syke ei tunnu miltään muuten, mutta sen voi havaita sormin tunnustelemalla.

        Reilu vuosi sitten sykkeeni oli eräänä iltana tuntikausia noin 113 iskua minuutissa, vaikka vain istuin. En tiedä, oliko se nopea rytmihäiriö ja tuleeko niitä toisinaan taas. Pitäisi varmasti liikkua enemmän, vaikka en olekaan lihava. Olen 171 cm pitkä ja painan 75 kg, ja ikää minulla on 40 vuotta.
        Laihaläskiä ja unen puutetta

        Vaikka en ole lihava, minulla voi olla laihalihaa ja sitä on petollisesti jakautunut ympäri kehoa piiloon katseilta. Kun käyn läpi kaikki kehonkohdat puristelemalla, löydän paljonkin pehmeää. Pehmeys pitäisi pystyä vaihtamaan lihakseksi, jotta välttäisin sokeritaudin ja rasvamaksan.

        Sokerihiiriydestä eroon pääsen vain paastoilemalla enemmän ja syömällä nälkään enemmän proteiinia ja hitaasti pilkkoutuvia hiilihydraatteja. Lihaa kun olisi enemmän kehossa, sokeri menisi sen energiaksi eikä varastoituisi rasvaksi.

        Toisaalta pitäisi myös nukkua enemmän eikä aina kolmesta yöunesta kahdeksaan aamulla. Usein menen kuitenkin nukkumaan jo klo 22 tai 23.

        Kiitos poikaseni. Näennäisen takelteleva tyyli on oikeestaan pelkkää ilottelua koska kirjakieli uomen tuotto on henkisesti niin raskasta ja hidasta että lähtisi sillon nopsasti koko tekstintuoton halu.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos poikaseni. Näennäisen takelteleva tyyli on oikeestaan pelkkää ilottelua koska kirjakieli uomen tuotto on henkisesti niin raskasta ja hidasta että lähtisi sillon nopsasti koko tekstintuoton halu.

        Paastoaminen on oikeastaan aika helppoa, eli kun vain päättää ettei ole nälkä, niin sitten ei parin päivän kuluttua enää ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos poikaseni. Näennäisen takelteleva tyyli on oikeestaan pelkkää ilottelua koska kirjakieli uomen tuotto on henkisesti niin raskasta ja hidasta että lähtisi sillon nopsasti koko tekstintuoton halu.

        Testasin vaan tekoälyn rajoja. Mielestäni referoi aika hyvin tekstiäsi, vaikka olikin kiejoitettu tankerokielellä!

        --Tekoälymies--


      • Anonyymi
        buddy-love kirjoitti:

        Paastoaminen on oikeastaan aika helppoa, eli kun vain päättää ettei ole nälkä, niin sitten ei parin päivän kuluttua enää ole.

        Niin no, ei ole mutt päätä särkee pirusti ja palelee niin ettei saa edes nukutuksi, päänsärkyä pois. Neljäs päivä yleensä tuo helpotuksen, muttei aina vielä sekään. Viidennen päivän jälkeen ei taatusti ole nälkä, mutt juoda pitää vähintäänkin 2 litraa päivässä, kesällä jopa 3 litraa, vaikkapa seljamehua ; ) mikä on aivan kammottavaa petroolia maultaan minusta.

        Mieluummin porkkana mehuakin. Vesi tilkalla sitruunaa, maistuu todella hyvälle!
        10 -12 vrk, paasto, eikä pätkääkään enempää, ei ainakaan aloittelija. Sillä se saattaa johtaa ihan sairaalahoitoon, kun nälän tunne on kadonnut.
        Elimistö kuitenkin on tottunut saamaan säännölliseti ravinteita, ja yhtäkkinen pitkä paasto saa aikaseksi puutostiloja, kalkin, raudan, kaliumin ja vitamiinien kouhdalla, vaikka ylimääräisiä rasvakerroksia vielä olisikin. Ja mä puhun omasta kokemuksestani!

        Mä ajauduin tuohon suohon, ihan tämän palstalaisten mielipiteiden vuoksi. Multa tiedusteltiin pituutta painoa ja ikää. Mä vastasin ett 24 vuotta, 160cm ja n. 70 kg.
        Olinhan mä pyöreäposkinen, mutt ei mulla roikkuvia läskejä ollut, 1 cm verran ehkä ns. jenkkakahvaa lantiolla. Hirveä haloohan siitä täällä nousi ja suositeltiin possun laihduttavan itsensä edes ihmistä muistuttavaksi. Itkin aikani sitäkin surkeutta, kaiken muun epäonneni päälle... koska en tehnyt itsemurhaa; päätin laihduttaa itseni ihanne painoiseksi, aloitin paastolla... 20 vrk jälkeen olinkin laihtunut, mutten pysynyt omilla jaloillani. Oikeesti viimeinenkin itsekunnioitus oli ½m, maanpinnan alapuolella eikä millään ollut enää mitään väliä.

        Siinä vaiheessa mun Emo palasi Espanjasta takaisin Suomeen, ja otti munt asumaan luokseen Toisin sanoen piti silmällä koko ajan ja istui ruokapöydässä mua vastapäätä; vahtien kuin haukka ett mä söin juuri sen määrän kuin lääkäri sille aterialle oli suositellut syötävän. Muussa tapauksessa mä olisin joutunut takaisin sairaalaan; siellä kyllä on keinot saada ruokaa vatsalaukkuun. Letkuttamalla jqa mullahan oli ollut viikon ajan nenä-maha letku, ja vellimäinen nesteruokinta, jotta elimistö saatiin jälleen tasapainoon.
        Mä siis söin kuten neuvottiin, sillä sairaalaan nyt viimeeksi halusin joutua, omantahdon vastaisesti. Eli pikkasen pitäisi itseään aina rakastaa, oli minkä näköinen ja kokoinen tahansa. Ja täällä on ihan turha altistaa itseään arvosteluille, varsinkaan jos ei omista sellaista elefantin nahkaa, jollainen mulla nykyään on!

        Maailma opettaa; jollei muuta niin hiljaa kävelemään, sanoi kerran yks vanhamies; opetellen kulkemaan proteesin kanssa. Toinen jalka oli katkaistu säärestä; diabetes vaurioiden vuoksi. Ihan opetus mielessä kerroin tämän! Vain pikkuhiljaa hyvää tulee!
        trollikka

        Ensimmäinen työpäivä takana; noin 280- 300 annosta ruokaa tehty ja lähes kaikki myyty.
        Wolt kyllä toimitti osan ruuasta tilaajille perille asti.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin no, ei ole mutt päätä särkee pirusti ja palelee niin ettei saa edes nukutuksi, päänsärkyä pois. Neljäs päivä yleensä tuo helpotuksen, muttei aina vielä sekään. Viidennen päivän jälkeen ei taatusti ole nälkä, mutt juoda pitää vähintäänkin 2 litraa päivässä, kesällä jopa 3 litraa, vaikkapa seljamehua ; ) mikä on aivan kammottavaa petroolia maultaan minusta.

        Mieluummin porkkana mehuakin. Vesi tilkalla sitruunaa, maistuu todella hyvälle!
        10 -12 vrk, paasto, eikä pätkääkään enempää, ei ainakaan aloittelija. Sillä se saattaa johtaa ihan sairaalahoitoon, kun nälän tunne on kadonnut.
        Elimistö kuitenkin on tottunut saamaan säännölliseti ravinteita, ja yhtäkkinen pitkä paasto saa aikaseksi puutostiloja, kalkin, raudan, kaliumin ja vitamiinien kouhdalla, vaikka ylimääräisiä rasvakerroksia vielä olisikin. Ja mä puhun omasta kokemuksestani!

        Mä ajauduin tuohon suohon, ihan tämän palstalaisten mielipiteiden vuoksi. Multa tiedusteltiin pituutta painoa ja ikää. Mä vastasin ett 24 vuotta, 160cm ja n. 70 kg.
        Olinhan mä pyöreäposkinen, mutt ei mulla roikkuvia läskejä ollut, 1 cm verran ehkä ns. jenkkakahvaa lantiolla. Hirveä haloohan siitä täällä nousi ja suositeltiin possun laihduttavan itsensä edes ihmistä muistuttavaksi. Itkin aikani sitäkin surkeutta, kaiken muun epäonneni päälle... koska en tehnyt itsemurhaa; päätin laihduttaa itseni ihanne painoiseksi, aloitin paastolla... 20 vrk jälkeen olinkin laihtunut, mutten pysynyt omilla jaloillani. Oikeesti viimeinenkin itsekunnioitus oli ½m, maanpinnan alapuolella eikä millään ollut enää mitään väliä.

        Siinä vaiheessa mun Emo palasi Espanjasta takaisin Suomeen, ja otti munt asumaan luokseen Toisin sanoen piti silmällä koko ajan ja istui ruokapöydässä mua vastapäätä; vahtien kuin haukka ett mä söin juuri sen määrän kuin lääkäri sille aterialle oli suositellut syötävän. Muussa tapauksessa mä olisin joutunut takaisin sairaalaan; siellä kyllä on keinot saada ruokaa vatsalaukkuun. Letkuttamalla jqa mullahan oli ollut viikon ajan nenä-maha letku, ja vellimäinen nesteruokinta, jotta elimistö saatiin jälleen tasapainoon.
        Mä siis söin kuten neuvottiin, sillä sairaalaan nyt viimeeksi halusin joutua, omantahdon vastaisesti. Eli pikkasen pitäisi itseään aina rakastaa, oli minkä näköinen ja kokoinen tahansa. Ja täällä on ihan turha altistaa itseään arvosteluille, varsinkaan jos ei omista sellaista elefantin nahkaa, jollainen mulla nykyään on!

        Maailma opettaa; jollei muuta niin hiljaa kävelemään, sanoi kerran yks vanhamies; opetellen kulkemaan proteesin kanssa. Toinen jalka oli katkaistu säärestä; diabetes vaurioiden vuoksi. Ihan opetus mielessä kerroin tämän! Vain pikkuhiljaa hyvää tulee!
        trollikka

        Ensimmäinen työpäivä takana; noin 280- 300 annosta ruokaa tehty ja lähes kaikki myyty.
        Wolt kyllä toimitti osan ruuasta tilaajille perille asti.

        Painonpudotukseni ei nyt ole ihan täydellä paastolla, eli syön päivittäin hiukan leipää ja juustoa, sekä yhden banaanin ja maitorahkaa, jossa on vähän appelsiinimarmeladia.
        Pari palaa suklaata myös päivässä, paitsi että nyt se on loppu.
        Kuukauden tällä olen jo tullut toimeen.
        (ja vitamiineja sekä magnesiumia)
        (teetä kuluu myös paljon)
        ((vihanneksia pitäisi lisätä, mutta ei vain ole huvittanut))

        Kerran minulla oli vaihe, jolloin ihan yrittämättä ei vain ollut tippaakaan nälkä ja olin muutaman päivän syömättä, mutta Lisko huolestui siitä ja komensi minut syömään

        Itse pidän seljamehusta, mutta siinä on tolkuttomasti sokeria seassa (siis se Ikean versio).

        ((minä pidän siitä jos minua yritetään arvostella ja varsinkin trollata, sillä se huvittaa minua))


      • Anonyymi
        buddy-love kirjoitti:

        Painonpudotukseni ei nyt ole ihan täydellä paastolla, eli syön päivittäin hiukan leipää ja juustoa, sekä yhden banaanin ja maitorahkaa, jossa on vähän appelsiinimarmeladia.
        Pari palaa suklaata myös päivässä, paitsi että nyt se on loppu.
        Kuukauden tällä olen jo tullut toimeen.
        (ja vitamiineja sekä magnesiumia)
        (teetä kuluu myös paljon)
        ((vihanneksia pitäisi lisätä, mutta ei vain ole huvittanut))

        Kerran minulla oli vaihe, jolloin ihan yrittämättä ei vain ollut tippaakaan nälkä ja olin muutaman päivän syömättä, mutta Lisko huolestui siitä ja komensi minut syömään

        Itse pidän seljamehusta, mutta siinä on tolkuttomasti sokeria seassa (siis se Ikean versio).

        ((minä pidän siitä jos minua yritetään arvostella ja varsinkin trollata, sillä se huvittaa minua))

        Tee porkkanaraaste hienolla terällä ja lisää 2porkkanan raasteeseen pieni purkki säilöttyä ananasmurskaa. Sen liemen voi lähes kokonaan poistaa ja kostean hedelmän antamaan makua ja mehevyyttä raasteelle. Käy hyvin hedelmän tilalle välipalaksi.
        Mä ostin seljamehuni luontaiskaupasta, sokeriton versio; = järkyttävän makuista!
        Aikaa tuohon tapahtumaan on sellainen 14 vuotta osapuilleen, minäkin olen henkisesti kasvanut jo aikuiseksi... pienet myrskytkään eivät mun luonnettani enää heilauta!

        Mukavaa iltaa sulle ja muillekin palstalaisille, mulla on vähän askarreltavaa; Mimmin suojapuvun suhteen. Hitonmoinen palkeenkieli ja neidin lempi haalarit, isi ostanut!
        Pakko nuo on saada korjattua, ei tuota märinää ja nyyhkytystä jaksa kuunnella.
        Eivät ole ainoat ulkoilu haalarit, mutt tällä hetkellä kyllä siltä kuulostaa. Mimmi oli jäänyt johonkin naulankantaan kiinni: heidän leikkiessä naapurin pihalla! Silkka vahinko, eikä tapahtunut muuta vahinkoa kuin haalarit rikkoontui!

        Tsemppiä ja malttia siihen paastoilu touhuun.
        trollikka


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tee porkkanaraaste hienolla terällä ja lisää 2porkkanan raasteeseen pieni purkki säilöttyä ananasmurskaa. Sen liemen voi lähes kokonaan poistaa ja kostean hedelmän antamaan makua ja mehevyyttä raasteelle. Käy hyvin hedelmän tilalle välipalaksi.
        Mä ostin seljamehuni luontaiskaupasta, sokeriton versio; = järkyttävän makuista!
        Aikaa tuohon tapahtumaan on sellainen 14 vuotta osapuilleen, minäkin olen henkisesti kasvanut jo aikuiseksi... pienet myrskytkään eivät mun luonnettani enää heilauta!

        Mukavaa iltaa sulle ja muillekin palstalaisille, mulla on vähän askarreltavaa; Mimmin suojapuvun suhteen. Hitonmoinen palkeenkieli ja neidin lempi haalarit, isi ostanut!
        Pakko nuo on saada korjattua, ei tuota märinää ja nyyhkytystä jaksa kuunnella.
        Eivät ole ainoat ulkoilu haalarit, mutt tällä hetkellä kyllä siltä kuulostaa. Mimmi oli jäänyt johonkin naulankantaan kiinni: heidän leikkiessä naapurin pihalla! Silkka vahinko, eikä tapahtunut muuta vahinkoa kuin haalarit rikkoontui!

        Tsemppiä ja malttia siihen paastoilu touhuun.
        trollikka

        Porkanaraaste ei oikein sovi itselleni, sillä jostain syystä se ärsyttää siellä sisällä.
        Lantturaaste vielä enemmän.
        Hiukan voin kuitenkin molempia syödä.

        Vaatteiden korjaukseen on nykyään tämä vaihtoehto:
        https://vaatelaastari.fi/
        S-kaupasta ainakin saa noita ja lasten malleinakin.

        (jo kauan purjehtijat ovat käyttäneet spinnuteippiä vaatteidensa korjailuun, mutta tuo on paremmalta näyttävä vaihtoehto)

        Kerro Mimmille, että netissä sanottiin, että haalarin kuuluukin mennä välillä rikki, tai muutoin ei ole leikitty tarpeeksi ja kunnolla.


      • Anonyymi
        buddy-love kirjoitti:

        Porkanaraaste ei oikein sovi itselleni, sillä jostain syystä se ärsyttää siellä sisällä.
        Lantturaaste vielä enemmän.
        Hiukan voin kuitenkin molempia syödä.

        Vaatteiden korjaukseen on nykyään tämä vaihtoehto:
        https://vaatelaastari.fi/
        S-kaupasta ainakin saa noita ja lasten malleinakin.

        (jo kauan purjehtijat ovat käyttäneet spinnuteippiä vaatteidensa korjailuun, mutta tuo on paremmalta näyttävä vaihtoehto)

        Kerro Mimmille, että netissä sanottiin, että haalarin kuuluukin mennä välillä rikki, tai muutoin ei ole leikitty tarpeeksi ja kunnolla.

        Hyvä havainto sulta; olet ajan hermolla mukuloidenkin vaatteiden paikkauksesta!
        =)

        Neuloin käsin siististi palkeenkielen kiinni, ja sen jälkeen paikkasin repyden jälkiä vielä silitetävällä vaatelaastarilla. Tuli todella siisti paikkaus; nyt vaan saan pelätä; joudunko paikkaamaan enemmänkin Mimmin vaatteita! Sen verran leveä ja tyytyväinen virne naamallaan, ja sitä paikattua kohtaa nyt kädellään silitteli! Näytti olevan enemmän kuin tyytyväinen paikkaukseen!

        Ihan kivat terveiset Mimmille lähetit; mua vaan arveluttaa jo muutenkin... Mitä tuon pennun päässä raksuttaa; niin tyytyväiselle ilme näytti! Tuo paikattukohta oli selvästi hänen mieleensä. Toivottavasti huomenna ei taas tarvitse haalareita paikata; sattuneen vahingon takia! Toivottavasti mun epäilyni; on ilmasta tempaistu!
        Reippaasti Mimmi leräsi itse lelunsa lattialta, käytiin kylppärissä ja pestiin hampaat; kasvot, kädet, jalat ja pylly. Pyjama päälle ja neiti meni nukkumaan, musiikin soidessa nyt soittorasiasta, joka on hänellä ollut jo vauva-ajoista lähtien, Soittaa ns. tuutulaulua!

        Pyykit pesty ja pitää ripustaa ne telineeseen, huomenna saan iltapäivällä jo kerätä kuivan pyykin pois ja laskostaa kaappiin, jotain ehkä silittääkin.
        Vanhemmilleni jäi illallisesta vielä, huomenna lounaaksi mikrossa lämmitettävää ruokaa.
        Joten sekin asia on kunnossa ja huominen palapaisti on kaakeliuunissa rautapadassa ja aamulla nostan sen kylmään. Klo viiden päivällinen; siis enemmän kuin puoliksi valmis!

        Illanjatkoja, mä taidan alkaa pelaamaan hetkeksi aikaa; systerikin vielä naapurissa auttamassa: Emoa ilta askareissa ennen nukkumaan menoa.

        https://www.youtube.com/watch?v=KW8tpiJbCFY&pp=ygUhbGV2b24gaGV0a2kgbnl0IGx5w7YgaW5zdHJ1bWVudGFs
        Hyvää yötä, sävelmä on sama mitä Mimmi kuunteli, ilman laulantaa, hetki sitten!
        trollikka


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä havainto sulta; olet ajan hermolla mukuloidenkin vaatteiden paikkauksesta!
        =)

        Neuloin käsin siististi palkeenkielen kiinni, ja sen jälkeen paikkasin repyden jälkiä vielä silitetävällä vaatelaastarilla. Tuli todella siisti paikkaus; nyt vaan saan pelätä; joudunko paikkaamaan enemmänkin Mimmin vaatteita! Sen verran leveä ja tyytyväinen virne naamallaan, ja sitä paikattua kohtaa nyt kädellään silitteli! Näytti olevan enemmän kuin tyytyväinen paikkaukseen!

        Ihan kivat terveiset Mimmille lähetit; mua vaan arveluttaa jo muutenkin... Mitä tuon pennun päässä raksuttaa; niin tyytyväiselle ilme näytti! Tuo paikattukohta oli selvästi hänen mieleensä. Toivottavasti huomenna ei taas tarvitse haalareita paikata; sattuneen vahingon takia! Toivottavasti mun epäilyni; on ilmasta tempaistu!
        Reippaasti Mimmi leräsi itse lelunsa lattialta, käytiin kylppärissä ja pestiin hampaat; kasvot, kädet, jalat ja pylly. Pyjama päälle ja neiti meni nukkumaan, musiikin soidessa nyt soittorasiasta, joka on hänellä ollut jo vauva-ajoista lähtien, Soittaa ns. tuutulaulua!

        Pyykit pesty ja pitää ripustaa ne telineeseen, huomenna saan iltapäivällä jo kerätä kuivan pyykin pois ja laskostaa kaappiin, jotain ehkä silittääkin.
        Vanhemmilleni jäi illallisesta vielä, huomenna lounaaksi mikrossa lämmitettävää ruokaa.
        Joten sekin asia on kunnossa ja huominen palapaisti on kaakeliuunissa rautapadassa ja aamulla nostan sen kylmään. Klo viiden päivällinen; siis enemmän kuin puoliksi valmis!

        Illanjatkoja, mä taidan alkaa pelaamaan hetkeksi aikaa; systerikin vielä naapurissa auttamassa: Emoa ilta askareissa ennen nukkumaan menoa.

        https://www.youtube.com/watch?v=KW8tpiJbCFY&pp=ygUhbGV2b24gaGV0a2kgbnl0IGx5w7YgaW5zdHJ1bWVudGFs
        Hyvää yötä, sävelmä on sama mitä Mimmi kuunteli, ilman laulantaa, hetki sitten!
        trollikka

        Itse tulin juuri verstaalta ja olen ihan laikanpölyssä ja hitsauskäryssä.

        Vaatteiden korjaus on hyvin tuttua, sillä usein on joku kohta repaleina, kun ympäristössä on paljon teräviä kappaleita. Farkkujen taskut menevät myös aina puhki ja niitä paikkaan juuri noilla silitettävillä lapuilla (tietysti voisin vaihtaa koko taskun paksumpaan kankaaseen, mutta silityspaikka on nopeampi ja kestää useimmiten riittävän pitkään).
        Yhden melkein uuden takin revin ties mihin ja juuri etutaskun keskelta, mutta kun siihen liimasi heijastinnauhaa, niin se näyttää siltä kuin se kuuluisi tehtaalta asti juuri siihen.

        Tuo on klassinen sävellys:
        https://en.wikipedia.org/wiki/Wiegenlied_(Brahms)


        Ja tässä aikuistennukutuskappale:
        https://www.youtube.com/watch?v=9E6b3swbnWg


      • Anonyymi
        buddy-love kirjoitti:

        Itse tulin juuri verstaalta ja olen ihan laikanpölyssä ja hitsauskäryssä.

        Vaatteiden korjaus on hyvin tuttua, sillä usein on joku kohta repaleina, kun ympäristössä on paljon teräviä kappaleita. Farkkujen taskut menevät myös aina puhki ja niitä paikkaan juuri noilla silitettävillä lapuilla (tietysti voisin vaihtaa koko taskun paksumpaan kankaaseen, mutta silityspaikka on nopeampi ja kestää useimmiten riittävän pitkään).
        Yhden melkein uuden takin revin ties mihin ja juuri etutaskun keskelta, mutta kun siihen liimasi heijastinnauhaa, niin se näyttää siltä kuin se kuuluisi tehtaalta asti juuri siihen.

        Tuo on klassinen sävellys:
        https://en.wikipedia.org/wiki/Wiegenlied_(Brahms)


        Ja tässä aikuistennukutuskappale:
        https://www.youtube.com/watch?v=9E6b3swbnWg

        Kiitos, Chopin on aina kiehtovaa! Tuota Bramssin sävelmää, mä en instrumentaali kappaleena löytänyt, tosin en sitä paljon edes vaivautunut etsimään, lasten tuutulaulua aikuiselle miehelle! Ansio työpäivä pulkassa ja kotityöt odottavat, vuoroaan.

        NIGHTWISH - The Phantom Of The Opera
        https://www.youtube.com/watch?v=tL25rbnvM4o&pp=ygUWbmFpZ3dpc3QgdGFyamEgdHVydW5lbg==

        Sääli et,Nightwish hajosi... ei nuo sen jälkeen tulleet solistit yltäneet läheskään
        Tarja Turusen ja Marko Hietalan muodostaman duon tasolle, vaikka yritystä kyllä oli, jonkin aikaa. Turunen ja Hietala jatkavat soolo uriaan... tietääkseni.

        Nightwish - Wish I Had An Angel Turunen - Hietala
        https://www.youtube.com/watch?v=7aNW6LEmK5Y

        Työt kutsuu... illanjatkoja;
        muuten haalarit on yhä ehjät, ei ole tullut uusia palkeenkieliä!
        trollikka


      • buddy-love kirjoitti:

        Itse tulin juuri verstaalta ja olen ihan laikanpölyssä ja hitsauskäryssä.

        Vaatteiden korjaus on hyvin tuttua, sillä usein on joku kohta repaleina, kun ympäristössä on paljon teräviä kappaleita. Farkkujen taskut menevät myös aina puhki ja niitä paikkaan juuri noilla silitettävillä lapuilla (tietysti voisin vaihtaa koko taskun paksumpaan kankaaseen, mutta silityspaikka on nopeampi ja kestää useimmiten riittävän pitkään).
        Yhden melkein uuden takin revin ties mihin ja juuri etutaskun keskelta, mutta kun siihen liimasi heijastinnauhaa, niin se näyttää siltä kuin se kuuluisi tehtaalta asti juuri siihen.

        Tuo on klassinen sävellys:
        https://en.wikipedia.org/wiki/Wiegenlied_(Brahms)


        Ja tässä aikuistennukutuskappale:
        https://www.youtube.com/watch?v=9E6b3swbnWg

        Tuskinpa tieto mitenkään yllättää mutta hitsauskaasujen hengittämisestä saattaa myöskin sydän lyödä vähän miten sattuu ja laikkapölystähän eivät tykkää kenenkään keuhkot


      • E-Lukka kirjoitti:

        Tuskinpa tieto mitenkään yllättää mutta hitsauskaasujen hengittämisestä saattaa myöskin sydän lyödä vähän miten sattuu ja laikkapölystähän eivät tykkää kenenkään keuhkot

        Maski on käytössä ja kun hitsaan enemmän, niin laitan ilmanpoiston päälle (pikkuhitsauksiin en viitsi laittaa, sillä silloin verstas kylmenee liikaa).


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos, Chopin on aina kiehtovaa! Tuota Bramssin sävelmää, mä en instrumentaali kappaleena löytänyt, tosin en sitä paljon edes vaivautunut etsimään, lasten tuutulaulua aikuiselle miehelle! Ansio työpäivä pulkassa ja kotityöt odottavat, vuoroaan.

        NIGHTWISH - The Phantom Of The Opera
        https://www.youtube.com/watch?v=tL25rbnvM4o&pp=ygUWbmFpZ3dpc3QgdGFyamEgdHVydW5lbg==

        Sääli et,Nightwish hajosi... ei nuo sen jälkeen tulleet solistit yltäneet läheskään
        Tarja Turusen ja Marko Hietalan muodostaman duon tasolle, vaikka yritystä kyllä oli, jonkin aikaa. Turunen ja Hietala jatkavat soolo uriaan... tietääkseni.

        Nightwish - Wish I Had An Angel Turunen - Hietala
        https://www.youtube.com/watch?v=7aNW6LEmK5Y

        Työt kutsuu... illanjatkoja;
        muuten haalarit on yhä ehjät, ei ole tullut uusia palkeenkieliä!
        trollikka

        Nightwish on melko hyvä, mutta se olisi parempi, jos ne pitäisivät kappaleidensa rakenteen paremmin koossa. Sama ongelma on minusta Iron Maidenin kanssa.
        Mutta olen tunnetusti ylikriittinen.

        Yritin etsiä mielestäni rakenteellisesti hyvää kappaletta ja tämä on siihen suuntaan:

        https://www.youtube.com/watch?v=5ClCaPmAA7s


      • E-Lukka kirjoitti:

        Tuskinpa tieto mitenkään yllättää mutta hitsauskaasujen hengittämisestä saattaa myöskin sydän lyödä vähän miten sattuu ja laikkapölystähän eivät tykkää kenenkään keuhkot

        Ai niin ja lisäyksenä, että nanokokoiset hiukkaset pääsevät osin verenkiertoon ja saattavat aiheuttaa siellä veritulppia.

        (mutta maskini on tiukka)


      • buddy-love kirjoitti:

        Maski on käytössä ja kun hitsaan enemmän, niin laitan ilmanpoiston päälle (pikkuhitsauksiin en viitsi laittaa, sillä silloin verstas kylmenee liikaa).

        Kyllähän mä tuon arvasinkin, olen vain itse aikoinaan tupeloinut puutteellisten puhdistusten kanssa ja hommasin siinä samassa astman melkein, tai no oikeastaan astman oireisiin paljastui pääsyylliseksi sisätiloissa tupakoiva vaimo 🙄


      • E-Lukka kirjoitti:

        Kyllähän mä tuon arvasinkin, olen vain itse aikoinaan tupeloinut puutteellisten puhdistusten kanssa ja hommasin siinä samassa astman melkein, tai no oikeastaan astman oireisiin paljastui pääsyylliseksi sisätiloissa tupakoiva vaimo 🙄

        Itse olen hiukan herkistynyt homeille, sillä yliopistolla oli laitoksen katossa kosteusongelma (tasakatto) ja siellä monille tuli lopulta pahoja oireita. Samaan aikaan tein myös tutkimusta, johon iski jatkuvasti homekasvustoja ja kun koehuonettani tutkittiin, niin havainto oli, että homeita on niin paljon, että mittari loppuu kesken.
        Mutta ei se vaivaa kuin silloin, kun lumet sulavat keväällä ja ilmaan pöllyää maassa lymynneitä homepölyjä ja silloin ovat putket hiukan tukossa.


      • buddy-love kirjoitti:

        Itse olen hiukan herkistynyt homeille, sillä yliopistolla oli laitoksen katossa kosteusongelma (tasakatto) ja siellä monille tuli lopulta pahoja oireita. Samaan aikaan tein myös tutkimusta, johon iski jatkuvasti homekasvustoja ja kun koehuonettani tutkittiin, niin havainto oli, että homeita on niin paljon, että mittari loppuu kesken.
        Mutta ei se vaivaa kuin silloin, kun lumet sulavat keväällä ja ilmaan pöllyää maassa lymynneitä homepölyjä ja silloin ovat putket hiukan tukossa.

        Samoja vikoja, se on noitten pölyjen ja pieneliöitten kanssa aika paljon niin että jos joskus sattumoisin on niille liikaa altistunut niin taipumus yliherkkyyteen jää pysyvästikin. Niiden kanssa on vain sitten elettävä, pari kissaa antaa siedätyshoitoa kissa-allergiaan...tietenkin pitkäkarvaisia 🙂...toiminee, sillä allergia ei ole pahemmaksi muuttunut vuosien mittaankaan.


      • E-Lukka kirjoitti:

        Samoja vikoja, se on noitten pölyjen ja pieneliöitten kanssa aika paljon niin että jos joskus sattumoisin on niille liikaa altistunut niin taipumus yliherkkyyteen jää pysyvästikin. Niiden kanssa on vain sitten elettävä, pari kissaa antaa siedätyshoitoa kissa-allergiaan...tietenkin pitkäkarvaisia 🙂...toiminee, sillä allergia ei ole pahemmaksi muuttunut vuosien mittaankaan.

        Siedättäminen tosiaan toimii ja sitä käytetään ihan virallisena hoitona mm. koivuallergiaan.
        Eräillä oli koira, joka vanhuuttaan kuoli ja kun uusi koira hankittiin taloon, niin totesivat, että perheestä kaksi on sille allergisia, vaikka se aiempi koira ei aiheuttanut mitään oireita. Olivat siis siedättneet itsensä juuri sille koiralle.


      • buddy-love kirjoitti:

        Siedättäminen tosiaan toimii ja sitä käytetään ihan virallisena hoitona mm. koivuallergiaan.
        Eräillä oli koira, joka vanhuuttaan kuoli ja kun uusi koira hankittiin taloon, niin totesivat, että perheestä kaksi on sille allergisia, vaikka se aiempi koira ei aiheuttanut mitään oireita. Olivat siis siedättneet itsensä juuri sille koiralle.

        Yksilöllisyyttä kuulemma esiintyy, ei onneksi omalla kohdalla.


      • buddy-love kirjoitti:

        Porkanaraaste ei oikein sovi itselleni, sillä jostain syystä se ärsyttää siellä sisällä.
        Lantturaaste vielä enemmän.
        Hiukan voin kuitenkin molempia syödä.

        Vaatteiden korjaukseen on nykyään tämä vaihtoehto:
        https://vaatelaastari.fi/
        S-kaupasta ainakin saa noita ja lasten malleinakin.

        (jo kauan purjehtijat ovat käyttäneet spinnuteippiä vaatteidensa korjailuun, mutta tuo on paremmalta näyttävä vaihtoehto)

        Kerro Mimmille, että netissä sanottiin, että haalarin kuuluukin mennä välillä rikki, tai muutoin ei ole leikitty tarpeeksi ja kunnolla.

        Olet ihanan hellä. En ole nähnyt kovin paljoa, tätä puolta sinusta kun kirjoitit ja olit niin hellä .

        ” netissä sanottiin, että haalarin kuuluukin mennä välillä rikki, tai muutoin ei ole leikitty tarpeeksi ja kunnolla.”

        https://tenor.com/fi/view/milk-and-mocha-gif-24469382


      • valtakunta kirjoitti:

        Olet ihanan hellä. En ole nähnyt kovin paljoa, tätä puolta sinusta kun kirjoitit ja olit niin hellä .

        ” netissä sanottiin, että haalarin kuuluukin mennä välillä rikki, tai muutoin ei ole leikitty tarpeeksi ja kunnolla.”

        https://tenor.com/fi/view/milk-and-mocha-gif-24469382

        Pärjään oikein hyvin lasten kanssa ja lukion jälkeen tein opettajansijaisuuksia myös alaluokille.


      • buddy-love kirjoitti:

        Pärjään oikein hyvin lasten kanssa ja lukion jälkeen tein opettajansijaisuuksia myös alaluokille.

        Ooh. Olen niin moneen kertaan käynyt pikkulasten kasvunvaiheet minulle oli yllätys nuorten vaikeus nukahtaa heillä on hyvin vaikea malttaa nukkua kun talo hiljelee ne niin juttelisivat tai menevät mieluusti tekemään muuta kuin nukahtaa. Jätättäytyy vaan istumaan olohuoneeseen kun muita nukutetaan, juttelemalla peleistä( parempi se on jotain kuunnellaan ja tuotetaa) mutta taas joku vaatii sen jälkeen iltasatuakin tai muuta suihkua/ kirjan lukua / ohjelmaa kuin aikuiset katsoisi, eivät siis malta nukkumaan menemään.


      • Anonyymi
        buddy-love kirjoitti:

        Nightwish on melko hyvä, mutta se olisi parempi, jos ne pitäisivät kappaleidensa rakenteen paremmin koossa. Sama ongelma on minusta Iron Maidenin kanssa.
        Mutta olen tunnetusti ylikriittinen.

        Yritin etsiä mielestäni rakenteellisesti hyvää kappaletta ja tämä on siihen suuntaan:

        https://www.youtube.com/watch?v=5ClCaPmAA7s

        Moikka! Muksu nukkumassa ja kotityöt tehty, lopultakin! Leivoin muropipareita maapähkinä muruilla maustettuja, Mimmin lemppareita, joskus niitäkin. Useimmiten teen kaneliässiä, ne taas on vanhempieni suosikkeja, ja monen muunkin tuttavapiiristämme.

        Tuota niin; Tool´ in esitys, kyllähän tuota kuunteli, mutt mun makuuni se oli tasapaksu!

        Nightwish - Wish taas on klassista ja rokkia; mukaansa tempaava yhdistelmä!
        Marko Hietalan karkea ääni sopii Turusen klassiseen; kuin silmät päähän, luonnollisesti!
        Musiikista ei kannata kinata edes minun; makuja kun on niin monenlaisia, jokainen meistä on oikeassa omalta kohdaltaan.
        Mä muuten pidän Iron Maidenin (tanssii kuoleman kanssa), levytyksestä!

        Hyvää yötä! Mä taidan mennä jo nukkumaan, aikainen herätys aamulla taas!
        trollikka


      • buddy-love kirjoitti:

        Pärjään oikein hyvin lasten kanssa ja lukion jälkeen tein opettajansijaisuuksia myös alaluokille.

        Niin kuin lukittauduttu lukemaan kirjaa yöksi vessaan kun oli niin jännittävä kirjakin. Tuollaisa lapset on ja syytellään koukusta kännykän käytöstä yöseen aikaan koska näin lukee yksi esimerkki aivojen kehityksessä

        https://www.mll.fi/vanhemmille/lapsen-kasvu-ja-kehitys/12-15-v/nuoren-aivojen-kehitys/

        Tämän olen pistänyt moneen kertaa.
        ” Välitön palkinto voittaa harkinnan
        Joskus murrosikäinen tuntuu hakevan elämyksiä hyvin riskialttiilla tavalla. Nuorta haluaa tuntea välitöntä mielihyvää (ns. palkkiohakuisuus) ja tulla hyväksytyksi kavereiden joukossa.

        Nuoruudessa aivojen palkkiojärjestelmät kehittyvät nopeasti. Samaan aikaan kuitenkin aivojen säätelytoiminnot (inhibitio) ovat vielä keskeneräiset, jotta nuori pystyisi aina käyttämään riittävää harkintaa tunnepitoisissa tai voimakasta mielihyvää tuottavissa tilanteissa. Tämän ajatellaan selittävän sitä, miksi nuori usein tavoittelee nopeaa ja voimakasta mielihyvän tunnetta. Tämä korostuu erityisesti silloin, kun nuori on ikäistensä seurassa. Tällöin tekojen ikävät seuraukset voivat jäädä vähemmälle huomiolle.

        Hyvänä esimerkkinä on juuri ajokortin saanut nuori, joka kavereidensa kannustamana saattaa ajaa ylinopeutta ajattelematta, millaisia seurauksia onnettomuudella voisi olla. Tai nuori ei malta lopettaa houkuttelevan tietokonepelin pelaamista illalla, vaikka tietää, että myöhään valvominen kostautuu aamulla väsymyksenä.

        Nuoren kyky kontrolloida impulsseja ja arvioida seurauksia, hänen strateginen suunnittelunsa sekä kyky vastustaa ryhmäpainetta paranevat varhaisaikuisuudessa.

        Koska nuoren aivot kaipaavat välitöntä palkintoa, ne eivät kykene motivoitumaan sillä perusteella, että jostain asiasta on hänelle hyötyä viiden vuoden päästä. Nuoren mieltymys välittömiin palkintoihin ja tunnekokemuksiin on huipussaan 14–16-vuotiaana.


        Näissä kohti on suurin ikävin vaihe johonkin riippuvuuteen ajautua.

        Harmi kun eivät tajua että se olisi tärkein vaihe kehittää itseään. Onneksi esikoinen tykkää pienon soittamisesta ja harjoittelee sitä ja nuorempi taulun maalauksia.


      • buddy-love kirjoitti:

        Pärjään oikein hyvin lasten kanssa ja lukion jälkeen tein opettajansijaisuuksia myös alaluokille.

        Eli olen pettynyt siihen vaikka kuinka selitän tuon meille 70 tunnin välein väännetään lastensuojelu ilmoituksia koulun poissaolojen takia lapset osaa äänestää jaloilla.

        Koulu on järkyttävä paikka nuorille jotka on herkässä iässä. Trauma aiheuttaa pysyvän pelon ja unohtamisen kokemuksia kouluun pitäisi palkata erityisen paljon koulunkäynti avustajia eikä niin että traumatisoituvat oppilaat muiden väkivallasta yms. Halvempi kuin menettää sijoitukseen lapsia. Vaikka kodissa ei ole mitään vikaa siltikin vaan enimissö väärin joutuu kotoa pois jossa on perheessä hyvä olla ja taas palautetaan enissä kotiin lapsia jotka kuolevat.
        https://yle.fi/a/74-20075553


        ” Mietin, miksi hyvistä perheistä huostaanotetaan lapsia, kun samaan aikaan lapsia palautetaan perheisiin, joissa heidät tapetaan.
        Mirja

        ” Lapsia huostaanotetaan, koska palveluita ei ole

        Iso osa huostaanotoista voitaisiin Aila Puustinen-Korhosen mukaan välttää sillä, että lasten ja perheiden ongelmiin tartuttaisiin varhaisessa vaiheessa ja heille tarjottaisiin apua terveydenhuollosta sekä tukea koulunkäyntiin.

        – On väärin, että lapsia huostaanotetaan jonkun muun palvelun puuttumisen vuoksi.

        Myös Mirja ja Elina ajattelevat, että huostaanotolta olisi vältytty, jos heidän lapsensa olisivat saaneet alusta saakka riittävän tuen kouluun sekä kunnollista apua terveydenhuollosta.”

        Eli tämä tuo meille jo epätoivoa.


    • Anonyymi

      Minulle niitä tulee joskus makuulla ollessani kun yritän saada unen päästä kiinni. Mahdollisesti liian vähän aikaa kulunut raskaasta liikuntasuorituksesta ennen nukkumaanmenoa, kun liikun (=juoksen) lähinnä vasta iltaisin.

    • Anonyymi

      Perskaatta kun täytyisi taas navettatöilä piip ahtaa ja se oliski vallan vaivatonta näin lauhalla tuola ulkopihatossa hommailla, mutta meneekö taas tunteja netissä ja vasta aamuyöllä käyn jotain välttämätöntä sielä puuhailemassa etteivät jää liian pitkäksi aikaa hoitamati pakollisimmat hommat. Väseneenä väkisinvalvonta toki piristää siinämielessä että nauru irtoaa edes silloin, kiitos yleensä jonkiin sattumalta löydetyn hyvän youtube-vireon. Mutta lisäpiristystä hakee mässäilemällä ja siintä ei ruuansulaatus pitäne.
      Aamu tympeine töinensä kuitenki tulee aika inhan nopsaan nukkumalla. Jos taas olisin nuhakuumeessa tai jossain muussa vietävänmöisessä tilassa niin yö tuntuis loputtoman pitkältä ainakin silloin mutta mieluummin silti kulutan yön nopeantuntuisesti ja terveenä. Fyysillisesti yleisterveen'ä oon jo ihmeellisen pitkään ollutkin, mutta se onkin sitten mieli ja käytös joka alkaa tökkiä, ilmeten riippuvuuksissa vellontana ja ylivalvontana

      • Tuota hommaa voi nykyään automatisoida sekä lehmän edessä että takana.


    • Anonyymi

      Rytmihäiriöt ja sydänkohtaukset on new normal!

      Älkää nyt enää ainakaan lisää niitä piikkejä hae...

      • Ei tämä niistä johdu, vaan luultavasti armeijasta, sillä sen aikana minulla oli useimmat varuskunnassa liikkuneet virukset ja sairastelun seurauksena voi tulla sydänjuttuja.
        (todennäköisesti siellä on jokin oikolinja, joka ei haittaa normaalisti, mutta kun velttoilen, niin se innostuu sotkemaan asioita)


      • Anonyymi

        No ei oo pelkoo että piikkien takia tulisi kun rokotteita en ole otellut sitten mortti-ajan alkutarkastuksen 2003


      • Anonyymi
        buddy-love kirjoitti:

        Ei tämä niistä johdu, vaan luultavasti armeijasta, sillä sen aikana minulla oli useimmat varuskunnassa liikkuneet virukset ja sairastelun seurauksena voi tulla sydänjuttuja.
        (todennäköisesti siellä on jokin oikolinja, joka ei haittaa normaalisti, mutta kun velttoilen, niin se innostuu sotkemaan asioita)

        Armeijassa on PIIKKI sydänoireissa miehillä.... koska ennen sitä truutataan ne kaikki piikit. Vaikkei uusimpaa mallia oliskaa


      • Anonyymi kirjoitti:

        Armeijassa on PIIKKI sydänoireissa miehillä.... koska ennen sitä truutataan ne kaikki piikit. Vaikkei uusimpaa mallia oliskaa

        Ääh. ei johtunut niistäkään rokotuksista, vaan ihan vain useammasta peräkkäisesti virusinfektiosta. Ilmiö on tunnettu.


      • Anonyymi
        buddy-love kirjoitti:

        Ääh. ei johtunut niistäkään rokotuksista, vaan ihan vain useammasta peräkkäisesti virusinfektiosta. Ilmiö on tunnettu.

        Infektion voi aiheuttaa elävä viruskanta rokotteessa. Sekin ihan tunnettu ilmiö.

        Suna miettisin että tarviiks käydä piikillä nii usein


      • Anonyymi
        buddy-love kirjoitti:

        Ei tämä niistä johdu, vaan luultavasti armeijasta, sillä sen aikana minulla oli useimmat varuskunnassa liikkuneet virukset ja sairastelun seurauksena voi tulla sydänjuttuja.
        (todennäköisesti siellä on jokin oikolinja, joka ei haittaa normaalisti, mutta kun velttoilen, niin se innostuu sotkemaan asioita)

        Mitäs menit inttiin nöyryytettäväksi, se on äärimmäisen noloa ja epäterveellistäkin.

        Myös korona-injektoidut saavat nyt ja pitkälle tulevaisuuteen erilaisia sydänoireita.



    • Anonyymi

      Siis Rytmihäiriö ssä ollaan lähellä kuolemaa.
      Ylimääräiset sydämmen takomiset ovat eri asia.
      Jos olet nuori ihminen, niin kuitenkin tsekkaat lääkäri.

      • Ääh, näitä samoja on ollut jo kauana ja häipyvät joko itsekseen kun liikun, tai sitten niillä betasalpaajilla.

        Tein juuri 3*20 kyykkyyn ja ylös, ja lepopulssi tuntuu laskevan.

        (evoluutio on sopeuttanut minut ankariin oloihin ja kehnolle ravinnolle, ja tämä nykyinen elämä ei oikein sovi minulle (vaikka en kyllä pitäisi siitä ankaruudesta ja kehnoudesta))


    • Anonyymi

      Vaikka etenkin nuorten ihmisten rytmihäiriöistä suurin osa kai on vaarattomia, olisi nuo varmasti hyvä uudelleen tutkituttaa, varsinkin jos ovat nyt toistuvia.

      Sinä et taida enää kovin nuori olla, ja kannattaa muistaa, että työikäisten miesten yleisin kuolinsyy Suomessa ovat pitkään olleet sydän- ja verisuonitaudit. Vakavimmillaan kun nuo rytmihäiriöt voivat aiheuttaa vaikka äkkikuoleman, esim. kammiovärinä sydämenpysähdyksen ja eteisvärinäkin pidempään jatkuessaan verisuonitukoksia ja pahimmillaan aivohalvauksen.

      Nuo epäterveelliset elintavat, kuten liikkumattomuus ja epäterveellinen ruokavalio, sekä mm. lihavuushan ovat myös tunnettuja sydän- ja verisuonitautien riskitekijöitä. Ylipaino pitkään jatkuessaan on esim. yhdistetty edellistä lievempiinkin sydänvaurioihin. Ylipainoinen lienet edelleen.

      Sitten vielä ainakin se migreeni. Migreeni (sekä aurallinen että auraton) on pitkään yhdistetty lisääntyneeseen erityyppisten sydän- ja verisuonitautien riskiin. Erityisesti aivohalvauksen, mutta myös mm. ahtauttavan sepelvaltimotaudin, sydäninfarktin, eteisvärinän sekä sydän- ja verisuoniperäisten kuolemien riskiin.

      Miehet usein eivät hevillä lääkäriin lähde, mutta jos vaikka pumppu pettää kun olet yksin kotona, siinä voi olla vitsit vähissä. Itsekin tiedän useamman miehen, jonka elämä on päättynyt noin. Sydän jos lakkaa lyömästä ihminen pysyy tajuissaan vain sekunteja, siinä ei enää itselleen ehdi apua hakea.

      • Sama ongelma tämä on kuin ennenkin, eikä ole eteisvärinä tai muu hankalampi juttu.
        Aurallisessa migreenissä on sen todettu aiheuttavan osalle pienikokoisia veritulppia aivoihin, mutta aurattomassa tuota ei ole havaittu. Minulla itselläni ei ole koskaan ollut aurallista versiota.
        Minulla on matala kolesteroli, eikä suvussa muutenkaan ole sydänvaivaisia sen suhteen.

        Eli jos menisin taas näyttämään tätä tilannetta, niin taas vain sanoisivat, että vaarattomia ovat.


      • Anonyymi
        buddy-love kirjoitti:

        Sama ongelma tämä on kuin ennenkin, eikä ole eteisvärinä tai muu hankalampi juttu.
        Aurallisessa migreenissä on sen todettu aiheuttavan osalle pienikokoisia veritulppia aivoihin, mutta aurattomassa tuota ei ole havaittu. Minulla itselläni ei ole koskaan ollut aurallista versiota.
        Minulla on matala kolesteroli, eikä suvussa muutenkaan ole sydänvaivaisia sen suhteen.

        Eli jos menisin taas näyttämään tätä tilannetta, niin taas vain sanoisivat, että vaarattomia ovat.

        Koronapiikkien jälkeen ne on kyllä ottaneet sydänvaivat ihan vakavasti. yhdelle jos toiselle tutulle on tullut verenohennuslääkettä ym.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Koronapiikkien jälkeen ne on kyllä ottaneet sydänvaivat ihan vakavasti. yhdelle jos toiselle tutulle on tullut verenohennuslääkettä ym.

        Voi olla, mutta tämä on se sama tilanne kuin ennenkin.


      • Anonyymi
        buddy-love kirjoitti:

        Sama ongelma tämä on kuin ennenkin, eikä ole eteisvärinä tai muu hankalampi juttu.
        Aurallisessa migreenissä on sen todettu aiheuttavan osalle pienikokoisia veritulppia aivoihin, mutta aurattomassa tuota ei ole havaittu. Minulla itselläni ei ole koskaan ollut aurallista versiota.
        Minulla on matala kolesteroli, eikä suvussa muutenkaan ole sydänvaivaisia sen suhteen.

        Eli jos menisin taas näyttämään tätä tilannetta, niin taas vain sanoisivat, että vaarattomia ovat.

        Ehkä on samankaltainen ongelma kuin ennen, mutta sinä et ole sama kuin ennen. Olet ikääntyneempi versio itsestäsi mm. ilmeisesti merkittävästi suuremmalla rasvakudoksen määrällä varustettuna.

        Sekä aurallisen että aurattoman migreenin ja useiden sydän- ja verisuonitautien välillä on nähdäkseni tutkimuksissa havaittu yhteyksiä. Kohonneen kolesterolin lisäksi sydän- ja verisuonitautien riskitekijöihin kuuluvat esim. korkea verenpaine ja vaikka tyypin 2 diabetes, joilla puolestaan molemmilla on myös vahva yhteys ylipainoon ja elintapoihin.


    • Olet ollut talven aikana flunssassa ja kipeänä. Useampaan kertaan. Silloin yleiskunto on alentunut, se voi heijastua jaksamiseen ja vanhat oireet nousevat esiin.

      Olisiko sinulla mahdollisuutta hakea uusi resepti niitä beetasalpaajia, jotta saisit rytmihäiriösi hallintaan? Mahdollisimman pian.

      • Voisinhan pistää sen uusintaan ja oikeastaan viime lääkärikäynnillä olisin voinut mainita siitä, muttei tullut silloin mieleen. Takavuosina pidin sitä voimassa, mutta nyt ei yli kymmeneen vuoteen ole ollut ongelmaa, niin se on jäänyt.


      • buddy-love kirjoitti:

        Voisinhan pistää sen uusintaan ja oikeastaan viime lääkärikäynnillä olisin voinut mainita siitä, muttei tullut silloin mieleen. Takavuosina pidin sitä voimassa, mutta nyt ei yli kymmeneen vuoteen ole ollut ongelmaa, niin se on jäänyt.

        Tänä talvena olet ollut useamman kerran kipeänä. Keho kaipaa palautumista ja sinun pitää uusia se resepti. Kaikki vaikuttaa kaikkeen.

        Willi veikkaus: - Olen melko varma siitä, että kymmenen vuotta sitten olit nuorempi ja paremmassa fyysisessä kunnossa kuin nyt.
        Nyt on aika huolehtia omasta terveydestä ja hyvinvoinnista.

        Kannattaisi varata se lääkäriaika ja käydä terveystarkastuksessa. Milloin olet viimeksi käynyt?


    • valtakunta

      Oireet viittaa selkeästi pitkään koronaan.

      • Muuten aiemmeat rytmihäiriöt voinut tulla stressistäkin
        Minulla näin ainakin mennyt. Long covit tuli sitten ilman stressiä alkoi rytmihäiriöt ne häipyi mutta minulla 2 vuotta kesti korona jälkeen.


      • Oli korona, mutta se häipyi kolmessa päivässä.
        Keuhkoputkentulehdus jatkui pidempään sen jälkeen.


      • valtakunta kirjoitti:

        Muuten aiemmeat rytmihäiriöt voinut tulla stressistäkin
        Minulla näin ainakin mennyt. Long covit tuli sitten ilman stressiä alkoi rytmihäiriöt ne häipyi mutta minulla 2 vuotta kesti korona jälkeen.

        Nukun hiukan kehnosti ja heräilen keskellä yötä, ja sillä lienee vaikutusta tähän tilanteeseen.


      • buddy-love kirjoitti:

        Oli korona, mutta se häipyi kolmessa päivässä.
        Keuhkoputkentulehdus jatkui pidempään sen jälkeen.

        Ei se estä tulemasta rytmihäriöitä kun tukos riski on vuoden verran.
        Keuhkoputkentulehdus kuuluu koronaa kun se on se sama virus mikä aiheuttaa se ” jälkioireen” isällänihän kesti yli kuukausi . Sen erittely on se ongelma näissä kun korona tukkii ja ahtauttaa kun pääsee verenkiertoon isällänihän 6 kuukauden päästä koronasta tukoksen kehittyi vaikka sillä on lääkkeet verihyytymiin ja joutunut leikkaukseen monta kertaan.

        https://www.pihlajalinna.fi/ajankohtaista/koronavirus-tietoa-ja-toimintaohjeita/koronan-kesto-ja-jalkioireet

        Sehän tuossa thl vikana onkin kun erittelee nämä kun kuolee siihen koronasta aiheutettuun tulehdukseen/ tukokseen aiheuttavaan kun se koko kehon sairaus. Se koronasta piikki piikkiproteeni jaa verenkiertoon pyörimään.

        https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/korona-sekoittaa-kehon-hyytymisjarjestelman-ja-voi-johtaa-vaarallisiin-tukoksiin-kaikkialla-erityisessa-vaarassa-nama-potilaat/7914918#gs.5cp55i

        https://aijaa.com/SL3i9P

        Tuo on maksullinen sivu miksi sitten otin kuvan.

        Vuosi koronasta on hyytymisen riski suurta.



    • Anonyymi

      Kuule buddy-love, ei sydänoireet koskaan ole pikku asia, se alkuperäinen pikkuasia saattaa kehittyä ajan mittaan vakavaksi sydänkohtaukseksi.
      Akuutissa sepelvaltimo kohtauksessa sä tunnet vihlaisevia rinta kipuja.
      Se on silloin jo merkki käydä lääkärin luona. Tekevät taatusti paremman diaknosoinnin mihin me maallikot ei edes pystytä!
      Mutt verenkierto häiriöitä ilmenee varsinkin; ihmisen ikääntyessä. Istumatyö ja varsinkin yötyt, rasittavat ihmistä kuin ihmistä.

      Jos ett tykkää käydä kävelylenkeillä, niin hankippa kuntopyörä vaikka makkariisi. Sitä aina joutessasi, vaikka päivittäin hieman poljet, niin saat sopivasti liikuntaa.
      Verikin kiertää suonistossa paremmin ja keuhkojen hapetuskyky paranee, sekä sydäninfraktin vaara pienenee, kunhan ett liikaa rääkkää ilseäsi, tee se maltilla.
      Mä pidän tuolijumppaa vanhemmilleni, ainakin kahdesti viikossa, jotta jotain liikutaa saisivat säännöllisesti. Tosin Faija liikkuu muutenkin pihalla, Mimmin ja Koiran kanssa, mun siivotessani huushollejamme.
      trollikka

      • Usein on noin, mutta nämä ovat edelleen niitä samoja, joita on ollut armeijan jälkeen.
        Suvussa ei ole ollut sydänkohtauksia ja vahemmillanikin on sydämet muutoin kunossa, mutta äidilläni on myös rytmihäiriötaipumusta.
        Perhelääkärimme (iäkäs ja eläkkeellä jo pitkään) on ollut sitä mieltä, että tiedän mikä minua vaivaa ja että osaisin enimmäkseen määrätä myös lääkitykseni (ilmoitti minun olevan "tutkijatyyppiä").

        Mutta sen kuntopyörän etsin kyllä esille ja käytän elokuvien ajan siinä samalla kuntoiluun.

        Joskus aikanaan kun tätä rytmiongelmaa tutkittiin rasituskokeessa, niin minulla oli selvästi normaalia korkeampi hapenottokyky, vaikka olin silloinkin velttoillut liikunnan määrässä.
        Muutoinkin raskas liikunta sopii fysiikalleni, vaikka muutoin en siitä pidäkään.
        Silloin kymmenkunta vuotta sitten kun olin kevyempi ja liikuin enemmän, niin kymppi meni ajassa 52 minuuttia ja sillä reitillä oli korkea mäkikin. Polarin mittari oli silloin sitä mieltä, että hapenkulutukseni oli omituisen matalaa, mutta se onkin sovitettu standardihenkilön arvoihin.

        Mutta nyt kiireesti kaupoille, sillä hankintalista on vielä vajaa.


      • Anonyymi
        buddy-love kirjoitti:

        Usein on noin, mutta nämä ovat edelleen niitä samoja, joita on ollut armeijan jälkeen.
        Suvussa ei ole ollut sydänkohtauksia ja vahemmillanikin on sydämet muutoin kunossa, mutta äidilläni on myös rytmihäiriötaipumusta.
        Perhelääkärimme (iäkäs ja eläkkeellä jo pitkään) on ollut sitä mieltä, että tiedän mikä minua vaivaa ja että osaisin enimmäkseen määrätä myös lääkitykseni (ilmoitti minun olevan "tutkijatyyppiä").

        Mutta sen kuntopyörän etsin kyllä esille ja käytän elokuvien ajan siinä samalla kuntoiluun.

        Joskus aikanaan kun tätä rytmiongelmaa tutkittiin rasituskokeessa, niin minulla oli selvästi normaalia korkeampi hapenottokyky, vaikka olin silloinkin velttoillut liikunnan määrässä.
        Muutoinkin raskas liikunta sopii fysiikalleni, vaikka muutoin en siitä pidäkään.
        Silloin kymmenkunta vuotta sitten kun olin kevyempi ja liikuin enemmän, niin kymppi meni ajassa 52 minuuttia ja sillä reitillä oli korkea mäkikin. Polarin mittari oli silloin sitä mieltä, että hapenkulutukseni oli omituisen matalaa, mutta se onkin sovitettu standardihenkilön arvoihin.

        Mutta nyt kiireesti kaupoille, sillä hankintalista on vielä vajaa.

        No mites olis älykello joka mittaa sydämen toimintaa? Jos itse haluat tutkia. Näet sitten dataa miten usein poikkeamia


      • Anonyymi kirjoitti:

        No mites olis älykello joka mittaa sydämen toimintaa? Jos itse haluat tutkia. Näet sitten dataa miten usein poikkeamia

        Koska harrastan mittalaitteita, niin asia on käynyt mielessäni, mutta tämä ongelma poistunee kuten ennenkin, eikä sen jälkeen mittauksissa olisi mitään mielenkiintoista.


      • Anonyymi
        buddy-love kirjoitti:

        Koska harrastan mittalaitteita, niin asia on käynyt mielessäni, mutta tämä ongelma poistunee kuten ennenkin, eikä sen jälkeen mittauksissa olisi mitään mielenkiintoista.

        Hyvälaatuiset kellot huomaa nekin mitä itse ei välttämättä huomaa. Siinä mielessä tulee viisaammaksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hyvälaatuiset kellot huomaa nekin mitä itse ei välttämättä huomaa. Siinä mielessä tulee viisaammaksi.

        Mahdollisesti, mutta tutkimusten mukaan, silloin kun minulla ei ole rytmihäiriötä, niin ei näy mitään epästandardia.


    • Anonyymi

      Meikälänen on muutaman kerran heränyt yöllä, ettei olo ole ihan normaali.
      No kokeilin pulssia ja pulssi hakkasi jotain 120-140 kertaan minuutissa.
      Lisäksi huomasin oudon ilmiön, katsoin kellon sekuntiviisaria ja sekuntiviisari liikkui normaalia hitaammin, mikä tuntui oudolta.
      Menihän siinä jonkun aikaa, että pulssi alkoi laskeman.
      Meikäläisellä normaali lepopulssi on 48-58 välillä.
      Välillä tulee hetkiä, joloin jää lyönti väliin.
      Missään lääkärisä en ole käynyt, kun mediassa uutisoidaan, ettei se ole vaarallista, vaikka pulssi on joskus korka ja jää lyöntejä väliin.
      Enkä ole edes lihava ja olen koko elämän liikkunut.

      • Äidilläni on juuri noita yöllisiä sydänjuttuja ja on niistä aina kovin huolissaan, mutta kun tutkitaan, niin ei löydy mitään erityistä (ja on tutkittu erittäin huolellisesti).


    • Anonyymi

      Noihin tilanteisiin kokeilin hitaita venyttelyharjoituksia laajassa, kurottelevassa kaaressa ja uloshengitys liikkeen loppupäässä. Vaikutti rauhoittavan. Miten verenpaine? - cu-

      • Anonyymi

        Se kannattaa mitata omassa kodissa. Laitteet ovat halpoja. Terveydenhoitajalla pulssini hakkasi joskus todella lujaa ja sitten kun mittasin kotonani kaikessa rauhassa niin syke oli matalampi kuin keskivertoihmisellä. Kun mittari puristuu käden ympärille niin siinä voi alkaa jännittämään. Omaan hengitykseen kannattaa keskittyä ja olla mahdollisimman rentona sillä hetkellä, jotta mittaus olisi suunnilleen totuudenmukainen.


      • Verenpaine on normaalitilanteessa normaali ja tiheälyöntisyyden aikana hiukan koholla, mutta siitä on sanottu, ettei aiheuta huolta (vain jos jäisi koholle, niin sitten siihen puututtaisiin, mutta ei jää).


    • Anonyymi

      Heh. Mönkkärionnettomuuden jälkeen minua kiidätettiin teholle. Lääkäri ambulanssissa totesi, että sydän löi vähän miten sattuu.

      Totesi kuitenkin, että kyllä se hieman tasoittui ja pääasia, että pumppasi.

      Joskus krapulassa on tuntunut, että nyt se pysähtyy ja kuolema tulee.

      Vielä ei ole ollut aikani mennä. Ystäviäni on kyllä mennyt jo yllättävän paljon, vaikka olenkin nuori. (Omasta mielestä)

      >simiti<

    • Raportoin, että otin kahtena päivänä yhden beetasalpaajatabletin ja rytmihäiriö on poissa.
      (muutama lisälyönti enää koko päivän aikana ja nekin tuntuvat häviävän kokonaan)

      • Anonyymi

        Palstan käyttöä pitää myös rajoittaa. Se rauhoittaa.

        Ja olethan harjannut ja huollattanut hampaasi? Sydän tulehtuu jos hampaissa on häiriöitä.


      • Hyvä uutinen. Mukava kuulla, että voit paremmin.

        Kävitkö uusimassa reseptin, vai onko sinulla vanhoja beetasalpaajia tallessa?


      • tosi.typy kirjoitti:

        Hyvä uutinen. Mukava kuulla, että voit paremmin.

        Kävitkö uusimassa reseptin, vai onko sinulla vanhoja beetasalpaajia tallessa?

        Isältäni lainasin ja koska siltä on puoliettu annos muuttamatta reseptiä, niin ei aiheuta ongemia kulutuksessa.


      • Anonyymi
        buddy-love kirjoitti:

        Isältäni lainasin ja koska siltä on puoliettu annos muuttamatta reseptiä, niin ei aiheuta ongemia kulutuksessa.

        Reseptilääkkeethän ovat aina henkilökohtaisia, ja yksityisen henkilön lääkkeiden myynti ja luovuttaminen laitonta. Lääkerikoksesta mainitaan ainakin Rikoslain 44 luvun 5 pykälässä. Siitä voidaan määrätä sakkoa tai vankeutta.

        Toki toisen henkilön lääkkeiden syöminen on myös tyhmää. Reseptilääkkeet ovat reseptilääkkeitä hyvästä syystä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Reseptilääkkeethän ovat aina henkilökohtaisia, ja yksityisen henkilön lääkkeiden myynti ja luovuttaminen laitonta. Lääkerikoksesta mainitaan ainakin Rikoslain 44 luvun 5 pykälässä. Siitä voidaan määrätä sakkoa tai vankeutta.

        Toki toisen henkilön lääkkeiden syöminen on myös tyhmää. Reseptilääkkeet ovat reseptilääkkeitä hyvästä syystä.

        No ihan se sama resepti minulla oli itselläni ja samalla annostuksella silloin kun se oli voimassa.
        Kauan eläkkeellä ollut omalääkärini oli sitä mieltä, että kykenen määräämään lääkityksen itselleni.
        Ja nytkin olisin voinut soittaa lähipiirin lääkärille ja pyytää häntä uusimaan reseptini, mutten viitsi olla vaivaksi.


      • Anonyymi
        buddy-love kirjoitti:

        No ihan se sama resepti minulla oli itselläni ja samalla annostuksella silloin kun se oli voimassa.
        Kauan eläkkeellä ollut omalääkärini oli sitä mieltä, että kykenen määräämään lääkityksen itselleni.
        Ja nytkin olisin voinut soittaa lähipiirin lääkärille ja pyytää häntä uusimaan reseptini, mutten viitsi olla vaivaksi.

        Jos uskot kun joku mahdollisesti dementoitunut vanhus sanoo sinulle, että pystyt tekemään lääkärin työn täysin ilman siihen vaadittavaa kuutisen vuotta kestävää koulutusta, niin ei sinulla tosiaan paljon järki päätä pakota. Mihin edelliseen tietysti viittaa sekin, että huutelet läheisesi syyllistyneen rikokseen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos uskot kun joku mahdollisesti dementoitunut vanhus sanoo sinulle, että pystyt tekemään lääkärin työn täysin ilman siihen vaadittavaa kuutisen vuotta kestävää koulutusta, niin ei sinulla tosiaan paljon järki päätä pakota. Mihin edelliseen tietysti viittaa sekin, että huutelet läheisesi syyllistyneen rikokseen.

        Lausunnon antaessaan oli vielä täydessä työkunnossa ja vakinaisessa virassaan suuren sairaalan ylilääkärinä.

        (ja mistä sinä tiedät mitä kaikkia aloja olen sattunut opiskelemaan)

        Nyt voisitkin sitten kammata tuosta ne viittaamasi lainkohdat:
        https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1987/19870395#L8

        (sinun pitäisi yrittää jollain tavalla ovelampaa ärsyttämistä, sillä tuo nykyinen tyylisi lähinnä huvittaa minua)


      • Anonyymi
        buddy-love kirjoitti:

        Lausunnon antaessaan oli vielä täydessä työkunnossa ja vakinaisessa virassaan suuren sairaalan ylilääkärinä.

        (ja mistä sinä tiedät mitä kaikkia aloja olen sattunut opiskelemaan)

        Nyt voisitkin sitten kammata tuosta ne viittaamasi lainkohdat:
        https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1987/19870395#L8

        (sinun pitäisi yrittää jollain tavalla ovelampaa ärsyttämistä, sillä tuo nykyinen tyylisi lähinnä huvittaa minua)

        Ihan voit laittaa ko. lain nimen linkin sijaan, etenkin kun olet tainnut joskus mainita pystyväsi muita paikantamaan.

        Ainakin taipumuksesi argumentointivirheisiin sekä joko tahattomaan tai tahalliseen ainoastaan omaa näkemystäsi ja tavoitteitasi tukevien tietojen esiin nostaminen (mahd. cherry picking) voisi kieliä koulutuksen puutteellisuudesta useammallakin saralla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ihan voit laittaa ko. lain nimen linkin sijaan, etenkin kun olet tainnut joskus mainita pystyväsi muita paikantamaan.

        Ainakin taipumuksesi argumentointivirheisiin sekä joko tahattomaan tai tahalliseen ainoastaan omaa näkemystäsi ja tavoitteitasi tukevien tietojen esiin nostaminen (mahd. cherry picking) voisi kieliä koulutuksen puutteellisuudesta useammallakin saralla.

        Mielenkiintoista, että koet koko tuon lain tukevan näkemyksiäni.
        ;)


      • Anonyymi
        buddy-love kirjoitti:

        Mielenkiintoista, että koet koko tuon lain tukevan näkemyksiäni.
        ;)

        Paha sanoa. Aika usein kuitenkin tunnut tyyliin nostavan ehkä kymmenestätuhannesta tutkimuksesta esiin yhden omaa näkemystäsi tukevan, ja jos joku väittää vastaan livistät paikalta tai turvaudut johonkin ad hominemiin tms.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Paha sanoa. Aika usein kuitenkin tunnut tyyliin nostavan ehkä kymmenestätuhannesta tutkimuksesta esiin yhden omaa näkemystäsi tukevan, ja jos joku väittää vastaan livistät paikalta tai turvaudut johonkin ad hominemiin tms.

        Lue nyt vain tuo linkittämäni laki ja etsit sielä mielestäsi asiaan liittyviä kohtia.


      • Anonyymi
        buddy-love kirjoitti:

        Lue nyt vain tuo linkittämäni laki ja etsit sielä mielestäsi asiaan liittyviä kohtia.

        Käyttämättä linkkiäsi huomauttaisin, että en näe mitään järkeä tässä yhteydessä perehtyä Lääkelain jo kumottuun lukuun. En ole kyseiseen lakiin viitannut.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Käyttämättä linkkiäsi huomauttaisin, että en näe mitään järkeä tässä yhteydessä perehtyä Lääkelain jo kumottuun lukuun. En ole kyseiseen lakiin viitannut.

        Paljastit juuri avannneesi linkin. ;)

        No, eikö sieltä löydy mitään käyttökelpoista niistä muista luvuista?


      • Anonyymi
        buddy-love kirjoitti:

        Paljastit juuri avannneesi linkin. ;)

        No, eikö sieltä löydy mitään käyttökelpoista niistä muista luvuista?

        Mieti mitä muuta kautta lait voi löytää, vaikkei niitä ulkoa muistaisikaan.

        Jos Lääkelakia haluat käyttää, niin varmaan voit itse osoittaa mielestäsi omalta kannaltasi käyttökelpoiset lainkohdat.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mieti mitä muuta kautta lait voi löytää, vaikkei niitä ulkoa muistaisikaan.

        Jos Lääkelakia haluat käyttää, niin varmaan voit itse osoittaa mielestäsi omalta kannaltasi käyttökelpoiset lainkohdat.

        No niitä on tässä tilanteessa yhtä vähän kuin siinä luvussa 8 on kohtia.
        Mutta koska sinä otit asian esille, niin tietysti sinulla on valmiina kaikki lainkohdat jossain ylhäällä, jotka tähän soveltuvat, eli nyt vain listaa esille.


      • Anonyymi
        buddy-love kirjoitti:

        No niitä on tässä tilanteessa yhtä vähän kuin siinä luvussa 8 on kohtia.
        Mutta koska sinä otit asian esille, niin tietysti sinulla on valmiina kaikki lainkohdat jossain ylhäällä, jotka tähän soveltuvat, eli nyt vain listaa esille.

        Sinulle on annettu asiaankuuluva viittaus kerrottuun lähteeseen ja käsket osoittamaan kohtia aivan toisesta lähteestä? Minkä lain linkität seuraavaksi? Ehkä Lastensuojelulain, koska puhuit vanhemmistasi?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinulle on annettu asiaankuuluva viittaus kerrottuun lähteeseen ja käsket osoittamaan kohtia aivan toisesta lähteestä? Minkä lain linkität seuraavaksi? Ehkä Lastensuojelulain, koska puhuit vanhemmistasi?

        No, et ilmeisesti ole huomannut, että viittaamasi lainkohta tukeutuu kokonaan lääkelakiin, eli nyt sitten etsit sieltä mielestäsi päteviä kohtia.
        Hus hus penkomaan sitä.


      • Anonyymi
        buddy-love kirjoitti:

        No, et ilmeisesti ole huomannut, että viittaamasi lainkohta tukeutuu kokonaan lääkelakiin, eli nyt sitten etsit sieltä mielestäsi päteviä kohtia.
        Hus hus penkomaan sitä.

        Kyse oli rikoksesta ja viittaus on Rikoslakiin.

        Tämä ylemmyydentuntoinen räpiköintisi kuvaannollisessa juoksuhiekassa se vasta huvittavaa on.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyse oli rikoksesta ja viittaus on Rikoslakiin.

        Tämä ylemmyydentuntoinen räpiköintisi kuvaannollisessa juoksuhiekassa se vasta huvittavaa on.

        Viittamasi rikoslaki ei toimi kuin lääkelain kautta ja koska lääkelaissa ei ole asiaan kieltoja, niin asia on sillä loppuun käsitelty.

        Juristien mielestä on kummallista, miten niin usein tulee vastaan tilanteita, joissa kansalainen väittää olevan olemassa lain, jonka hän on ihan itse keksinyt.


      • buddy-love kirjoitti:

        Viittamasi rikoslaki ei toimi kuin lääkelain kautta ja koska lääkelaissa ei ole asiaan kieltoja, niin asia on sillä loppuun käsitelty.

        Juristien mielestä on kummallista, miten niin usein tulee vastaan tilanteita, joissa kansalainen väittää olevan olemassa lain, jonka hän on ihan itse keksinyt.

        Tuota kuulen myös on ihana kun olet olemassa🤔🥰


      • buddy-love kirjoitti:

        Viittamasi rikoslaki ei toimi kuin lääkelain kautta ja koska lääkelaissa ei ole asiaan kieltoja, niin asia on sillä loppuun käsitelty.

        Juristien mielestä on kummallista, miten niin usein tulee vastaan tilanteita, joissa kansalainen väittää olevan olemassa lain, jonka hän on ihan itse keksinyt.

        Siis kuulen lapselta olen keksinyt lain kun pitäisi kotisääntöja noudattaa 😅


      • valtakunta kirjoitti:

        Siis kuulen lapselta olen keksinyt lain kun pitäisi kotisääntöja noudattaa 😅

        Kerrot, että kyseessä on yksityisoikeudellinen sopimus, jonka hänen huoltajanaan joudut tekemään hänen puolestaan.
        :)


      • Anonyymi
        buddy-love kirjoitti:

        Viittamasi rikoslaki ei toimi kuin lääkelain kautta ja koska lääkelaissa ei ole asiaan kieltoja, niin asia on sillä loppuun käsitelty.

        Juristien mielestä on kummallista, miten niin usein tulee vastaan tilanteita, joissa kansalainen väittää olevan olemassa lain, jonka hän on ihan itse keksinyt.

        Voit koittaa puhua puuta heinää itsesi pussiin niin syvälle kuin jaksat, suoranainen valehtelu kyllä on paheksuttavaa, mutta siitä et pääse mihinkään että kyseessä on lain vastainen teko.

        Huvittavaa pätemistä kertakaikkiaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Voit koittaa puhua puuta heinää itsesi pussiin niin syvälle kuin jaksat, suoranainen valehtelu kyllä on paheksuttavaa, mutta siitä et pääse mihinkään että kyseessä on lain vastainen teko.

        Huvittavaa pätemistä kertakaikkiaan.

        Keksin juuri lain, jonka mukaan et saa kirjoittaa noin.
        Tuosta rikoksesta rangaistuksena on kolme tuntia muurahaispesässä istumista ensi juhannuksena.
        ;)


      • Anonyymi
        buddy-love kirjoitti:

        Keksin juuri lain, jonka mukaan et saa kirjoittaa noin.
        Tuosta rikoksesta rangaistuksena on kolme tuntia muurahaispesässä istumista ensi juhannuksena.
        ;)

        Jaa-a. Mitähän kaikkia argumentointivirheitä olet taas hyödyntänyt. Ainakin täällä yhtä yleisimmistä, eli trollausta, eikä trollin kanssa kannata keskustella.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jaa-a. Mitähän kaikkia argumentointivirheitä olet taas hyödyntänyt. Ainakin täällä yhtä yleisimmistä, eli trollausta, eikä trollin kanssa kannata keskustella.

        Jatketusta rikoksesta seuraa kolme lisätuntia istumista ja sinappia syöden.

        ;)


      • buddy-love kirjoitti:

        Isältäni lainasin ja koska siltä on puoliettu annos muuttamatta reseptiä, niin ei aiheuta ongemia kulutuksessa.

        Pääasia on, että jostain löytyi apua ja sinulla on parempi olla.

        Onko teillä suvussa rytmihäiriöt periytyviä? Onko veljelläsikin?


      • buddy-love kirjoitti:

        Isältäni lainasin ja koska siltä on puoliettu annos muuttamatta reseptiä, niin ei aiheuta ongemia kulutuksessa.

        Täysin tämän ketjun aiheeseen kuulumaton kysymys.
        Mainitsit tuolla toisessa ketjussa uuden laitteen suunnitelmasta ja mielenkiintoisesta vekottimesta. Saanko olla utelias? Mikä se on ja mihin se liittyy? Kertoisitko edes vähän?


      • tosi.typy kirjoitti:

        Pääasia on, että jostain löytyi apua ja sinulla on parempi olla.

        Onko teillä suvussa rytmihäiriöt periytyviä? Onko veljelläsikin?

        Äidilläni on täsmälleen samoja ongelmia ollut aina, mutta veljelläni ja isälläni ei ikinä mitään noita. Äitiä on viime aikoina tutkittu enemmänkin ja hänelläkin on aina todettu, että harmittomia ovat (on huolestuvaa tyyppiä ja huolestuminen lisää oireita).


      • tosi.typy kirjoitti:

        Täysin tämän ketjun aiheeseen kuulumaton kysymys.
        Mainitsit tuolla toisessa ketjussa uuden laitteen suunnitelmasta ja mielenkiintoisesta vekottimesta. Saanko olla utelias? Mikä se on ja mihin se liittyy? Kertoisitko edes vähän?

        Pitäisi tehdä pellistä muutama osa, joita ei saa mistään.
        Testasin prässäystä, mutta pelti ei liiku siinä tasaisesti ja voimaakin pitäisi olla enemmän.
        Siispä testaan miten se onnistuu räjäyttämällä.
        (jännähköä ja aion pysyä kaukana siitä vempeleestä juuri sillä toimintahetkellä)

        Muuten en tekisi tuohon laitetta, mutta sitä voi käyttää myöhemmin muuhunkin.

        Ja on täysin mahdollista, ettei pelti siltikään suostu venymään ja liikkumaan oikein, ja sitten pitää vain tehdä se eräällä toisella tavalla.


      • buddy-love kirjoitti:

        Äidilläni on täsmälleen samoja ongelmia ollut aina, mutta veljelläni ja isälläni ei ikinä mitään noita. Äitiä on viime aikoina tutkittu enemmänkin ja hänelläkin on aina todettu, että harmittomia ovat (on huolestuvaa tyyppiä ja huolestuminen lisää oireita).

        Tietysti äitisi huolestuminen lisää myös stressiä ja se saattaa kohottaa verenpainetta. Liika miettiminen ja asioiden veivaaminen vain pahentaa ahdistusta.
        Ymmärrän. Äidit nyt vaan ovat sellaisia. Huolestuvat ihan kaikesta.


      • buddy-love kirjoitti:

        Pitäisi tehdä pellistä muutama osa, joita ei saa mistään.
        Testasin prässäystä, mutta pelti ei liiku siinä tasaisesti ja voimaakin pitäisi olla enemmän.
        Siispä testaan miten se onnistuu räjäyttämällä.
        (jännähköä ja aion pysyä kaukana siitä vempeleestä juuri sillä toimintahetkellä)

        Muuten en tekisi tuohon laitetta, mutta sitä voi käyttää myöhemmin muuhunkin.

        Ja on täysin mahdollista, ettei pelti siltikään suostu venymään ja liikkumaan oikein, ja sitten pitää vain tehdä se eräällä toisella tavalla.

        Kuulostaa aivan professorin koelaboratoriolta. Testiverstas. Älä ainakaan ole hajamielinen, muuten tapahtuu kauheita. Tarkkana niiden vempeleiden ja räjähteiden kanssa.
        Tuo kaikki kuulostaa kovin hämmentävältä ja vaaralliselta.

        Menestystä projektiin ja toivottavasti keksintösi onnistuu.


      • tosi.typy kirjoitti:

        Kuulostaa aivan professorin koelaboratoriolta. Testiverstas. Älä ainakaan ole hajamielinen, muuten tapahtuu kauheita. Tarkkana niiden vempeleiden ja räjähteiden kanssa.
        Tuo kaikki kuulostaa kovin hämmentävältä ja vaaralliselta.

        Menestystä projektiin ja toivottavasti keksintösi onnistuu.

        Raportoin tilanteesta kun on jotain testattuna.
        Mutta tämä ei ole kiireinen projekti ja osia tarvitaan vasta monen kuukauden päästä, joten en pidä tällä kiirettä.
        Lisäksi minulta puuttuu rautaa ja romukauppoja ei ole enää lähimaillakaan.

        (varmaan pitää jossain vaiheessa lähteä käymään jossain levyleikkaamossa, jossa pilkotaan laivoihin käytettäviä teräslevyjä, sillä niiltä jää aina lukkujen kokoisia jätepaloja ja ne käyvät projekteihini oikein hyvin)
        (mutta en tunne noita firmoja niin hyvin, että tietäisin mistä kyselen)


      • buddy-love kirjoitti:

        Raportoin tilanteesta kun on jotain testattuna.
        Mutta tämä ei ole kiireinen projekti ja osia tarvitaan vasta monen kuukauden päästä, joten en pidä tällä kiirettä.
        Lisäksi minulta puuttuu rautaa ja romukauppoja ei ole enää lähimaillakaan.

        (varmaan pitää jossain vaiheessa lähteä käymään jossain levyleikkaamossa, jossa pilkotaan laivoihin käytettäviä teräslevyjä, sillä niiltä jää aina lukkujen kokoisia jätepaloja ja ne käyvät projekteihini oikein hyvin)
        (mutta en tunne noita firmoja niin hyvin, että tietäisin mistä kyselen)

        Seuraavan kerran, kun käyt Helsingissä, kannattaa käyttää tilaisuutta hyväksi.
        Löytyy useampi metallialan yritys, joista voi kysellä jätepaloja.

        Helsingin Levytyö Oy
        Linna Metalli Oy
        Vantaan Metalli Oy
        Markner Oy
        Hakaniemen Metalli Oy

        ... jne, jne. Tuossa on vain muutama, jos kiinnostaa.

        Taas änkeän neuvomaan, vaikka ei edes pyydetty. Normi meininki! :)


      • tosi.typy kirjoitti:

        Seuraavan kerran, kun käyt Helsingissä, kannattaa käyttää tilaisuutta hyväksi.
        Löytyy useampi metallialan yritys, joista voi kysellä jätepaloja.

        Helsingin Levytyö Oy
        Linna Metalli Oy
        Vantaan Metalli Oy
        Markner Oy
        Hakaniemen Metalli Oy

        ... jne, jne. Tuossa on vain muutama, jos kiinnostaa.

        Taas änkeän neuvomaan, vaikka ei edes pyydetty. Normi meininki! :)

        Kiitän listasta ja saatan käydä kyselemässä.
        (mistä ihmeestä sinulla oli tuollainen noin nopeasti?)


        Hernesaaren romu myy edelleen myös yksittäisiä metallinkappaleita ja olen aikoinaan hakenut sieltä kaikkea hyödyllistä. Useimmat romukaupat nykyään vain ostavat ja lähettävät kaiken heti sulatukseen.


      • buddy-love kirjoitti:

        Kiitän listasta ja saatan käydä kyselemässä.
        (mistä ihmeestä sinulla oli tuollainen noin nopeasti?)


        Hernesaaren romu myy edelleen myös yksittäisiä metallinkappaleita ja olen aikoinaan hakenut sieltä kaikkea hyödyllistä. Useimmat romukaupat nykyään vain ostavat ja lähettävät kaiken heti sulatukseen.

        Nopeus nousee uteliaisuudesta, motivaatio kiihdyttää vauhtia. Meillä kaikilla on omat vahvuutemme ja heikkoutemme.
        Minä pidän suunnittelemisesta ja järjestän asioita menemään eteenpäin. Tutkin, otan selvää ja annan neuvoja, vaikka niitä ei kukaan kysy. :)

        Hernesaaren Romu Oy on jossain Jakomäessä päin, vai kuinka?
        Vantaan Romu Oy on nimestään huolimatta Siltamäessä, Helsingin puolella.


      • tosi.typy kirjoitti:

        Nopeus nousee uteliaisuudesta, motivaatio kiihdyttää vauhtia. Meillä kaikilla on omat vahvuutemme ja heikkoutemme.
        Minä pidän suunnittelemisesta ja järjestän asioita menemään eteenpäin. Tutkin, otan selvää ja annan neuvoja, vaikka niitä ei kukaan kysy. :)

        Hernesaaren Romu Oy on jossain Jakomäessä päin, vai kuinka?
        Vantaan Romu Oy on nimestään huolimatta Siltamäessä, Helsingin puolella.

        Ei ihan siellä asti, eli Tattarisuolla ovat.

        Kyläsaaressa oli aikoinaan hyvä romukauppa ja sieltä sai helposti rakenteluaineita, mutta koko aluehan on nyt sivistetty kerrostaloilla ihan pilalle. :)

        Minua saa neuvoa aina ja silloinkin kun en kysy.


      • buddy-love kirjoitti:

        Ei ihan siellä asti, eli Tattarisuolla ovat.

        Kyläsaaressa oli aikoinaan hyvä romukauppa ja sieltä sai helposti rakenteluaineita, mutta koko aluehan on nyt sivistetty kerrostaloilla ihan pilalle. :)

        Minua saa neuvoa aina ja silloinkin kun en kysy.

        Ilmeisesti siellä on jätetty yksi yrittäjä rauhaan. Kyläsaaressa on Kannon Romu Oy, Kyläsaarenkatu 5. Avoinna arkisin ma-pe. 7.15 - 16.15. Niillä on näköjään valtion virastojen aukioloajat.
        Tämä yritys on Kyläsaaren Kierrätyskeskuksen läheisyydessä.

        Jos Helsingissä ollessa sattuu olemaan luppoaikaa, niin juoksujalkaa sinne sitten.


      • tosi.typy kirjoitti:

        Ilmeisesti siellä on jätetty yksi yrittäjä rauhaan. Kyläsaaressa on Kannon Romu Oy, Kyläsaarenkatu 5. Avoinna arkisin ma-pe. 7.15 - 16.15. Niillä on näköjään valtion virastojen aukioloajat.
        Tämä yritys on Kyläsaaren Kierrätyskeskuksen läheisyydessä.

        Jos Helsingissä ollessa sattuu olemaan luppoaikaa, niin juoksujalkaa sinne sitten.

        Kävin joskus kysymässä niiltä alumiinilevyä, mutta siellä hyvin ylimielinen apuhenkilö ilmoitti, etteivät myy mitään ulos ja kaikki menee ison tehtaan sulattamoon.
        Tosin niiden varastoa katsomalla näyttää siltä, ettei siltä myydä mitään sinne tehtaallekaan, sillä tavara ei näytä liikkuvan.


      • buddy-love kirjoitti:

        Kävin joskus kysymässä niiltä alumiinilevyä, mutta siellä hyvin ylimielinen apuhenkilö ilmoitti, etteivät myy mitään ulos ja kaikki menee ison tehtaan sulattamoon.
        Tosin niiden varastoa katsomalla näyttää siltä, ettei siltä myydä mitään sinne tehtaallekaan, sillä tavara ei näytä liikkuvan.

        Vielä muutama vuosi siinä lähellä oli puutavaraa myyvä firma ja sen jätepalalavalta sai käydä vapaasti hakemassa vanerin paloja. Kun tein remonttia, niin niistä paloista oli paljon apua.
        Harmillisesti se meni konkurssiin (ilmeisesti ihmiset tekevät nykyään niin vähän itse, etteivät nuo pienet firmat enää kannata).


      • buddy-love kirjoitti:

        Kävin joskus kysymässä niiltä alumiinilevyä, mutta siellä hyvin ylimielinen apuhenkilö ilmoitti, etteivät myy mitään ulos ja kaikki menee ison tehtaan sulattamoon.
        Tosin niiden varastoa katsomalla näyttää siltä, ettei siltä myydä mitään sinne tehtaallekaan, sillä tavara ei näytä liikkuvan.

        Olipa harmittavan nuivaa käytöstä. Pitäkööt romunsa. Ei pidä lannistua. Vaihtoehtoja on useita. Kannattaa vaan käydä niitä yrityksiä läpi. Löydät varmasti tarvitsemasi materiaalit.

        öitä! :)


      • tosi.typy kirjoitti:

        Olipa harmittavan nuivaa käytöstä. Pitäkööt romunsa. Ei pidä lannistua. Vaihtoehtoja on useita. Kannattaa vaan käydä niitä yrityksiä läpi. Löydät varmasti tarvitsemasi materiaalit.

        öitä! :)

        Täytyy kysellä.
        (ehkäpä laitan vielä joskus lehteen ilmoituksen, että tarvitsen rautaa rakentelutarkoituksiin ja ostan ihmisten sekalaisista romukasoista valikoituja paloja)

        Öitä


    • Anonyymi

      Sydämestä voidaan polttaa se häiriötä tekevä suoni. Oletko kysynyt siitä?

      • Ei sitä ole niin tarkasti tutkittu ja voi olla vagus-hermon yliaktiivisuuttakin.


      • En huomannut tarkentaa, että katetriablaatiossa ei polteta suonia, vaan ylimääräinen ja siksi ongelmia aiheuttava hermorata.
        Lisään tuon siksi, ettei kenellekään jäisi asiasta väärä käsitys.


    • Anonyymi

      Minulla ei ole koskaan lapauuden jälkeen näkynyt sydänfilmeissä mitään rytmihäiriöitä eikä muljahteluita, ja lapsenakin taisi olla vain sivuääni. Mutta syke tikkaa välillä ja välillä jää joku lyöntejä väliin. Aina ollut.

      Suvussa kuollaan äkkinäisesti kun pumppu vaan tilttaa. Terveet kovakuntoiset ihmiset.

      Sitä odotellessa. Kun ei piirturissa mitään näy, siinä leppoisasti selallään maaten, niin eipä voi lääkitäkään, olematonta.

      "Seuraillaan". 🙄

      xLiner


      • buddy-love kirjoitti:

        Pyydä, että tekevät sinulle tuon, niin satunnaishäiriöt saadaan näkyviin:

        https://www.terveyskirjasto.fi/snk99009

        Samaa tutkimusta meinasin ehdottaa sinullekin. Mutta, oikeesti, teille kummallekin, Linerinkään ei pidä väheksyä ongelmaa jos suvussa on ollut äkkimenehtymisiä.

        Holterointia on esim päivän, kolmen ym pituudella, mutta voi sinne ihon alle ommella rytmiseurantalaitteenkin, jolla valvoa pidemmän päälle. Silloin kiinni jää eri tilanteissa tulevat rytmihäiriöt vaikka vuoden ajalta. Ehkei ole mitään järkeä seurata muuten terveitä henkilöitä sairaalassa valvontahuoneessa tai telemetriassa, kun sen voi hoitaa kotioloissakin.

        Rytmihäiriöissä kuitenkin kyse on sydämen sähköisen liikenteen ongelmista. Tauot - varsinkinkaan pitkittyessään - ei ole hyvä asia. Ja epäsäännöllinen rytmi pitää aina selvittää jatkuessaan.

        Nyt ei siis keskustella sydämen läppäongelmista eikä sepelvaltimotaudista. Ne ovat omia itsenäisiä vaivojaan, joita tietysti voi olla samanaikaisestikin.

        Typy antoikin jo hyviä ohjeita tuolla. Mutta terve-elämäntavoillakin eläjällä voi olla pitkittyessään vakavia rytmihäiriöitä. Aina ei ole kyseessä ne elintavat. Ja tuosta beetasalpaajasta vielä, voisi mahdollisesti toimia Buddy sulla myös migreeniinkin estolääkkeenä. Ja tietenkin, suosittelen käymään kardiologilla. Molempia. Jos mitään ei löydy, ihan jees, mutta onpahan varmistettu.


      • elisakettu kirjoitti:

        Samaa tutkimusta meinasin ehdottaa sinullekin. Mutta, oikeesti, teille kummallekin, Linerinkään ei pidä väheksyä ongelmaa jos suvussa on ollut äkkimenehtymisiä.

        Holterointia on esim päivän, kolmen ym pituudella, mutta voi sinne ihon alle ommella rytmiseurantalaitteenkin, jolla valvoa pidemmän päälle. Silloin kiinni jää eri tilanteissa tulevat rytmihäiriöt vaikka vuoden ajalta. Ehkei ole mitään järkeä seurata muuten terveitä henkilöitä sairaalassa valvontahuoneessa tai telemetriassa, kun sen voi hoitaa kotioloissakin.

        Rytmihäiriöissä kuitenkin kyse on sydämen sähköisen liikenteen ongelmista. Tauot - varsinkinkaan pitkittyessään - ei ole hyvä asia. Ja epäsäännöllinen rytmi pitää aina selvittää jatkuessaan.

        Nyt ei siis keskustella sydämen läppäongelmista eikä sepelvaltimotaudista. Ne ovat omia itsenäisiä vaivojaan, joita tietysti voi olla samanaikaisestikin.

        Typy antoikin jo hyviä ohjeita tuolla. Mutta terve-elämäntavoillakin eläjällä voi olla pitkittyessään vakavia rytmihäiriöitä. Aina ei ole kyseessä ne elintavat. Ja tuosta beetasalpaajasta vielä, voisi mahdollisesti toimia Buddy sulla myös migreeniinkin estolääkkeenä. Ja tietenkin, suosittelen käymään kardiologilla. Molempia. Jos mitään ei löydy, ihan jees, mutta onpahan varmistettu.

        Minut aikanaan on holteroitu ja myös rasitustestattu, ja tulkinta oli, että vaarattomia ovat, eikä tilanne vaikuta muuttuneen.
        (eli en osaa olla huolissani)
        ((käyn näyttäytymässä, jos tulee uusia oireita))

        Migreenini ei ole nyt juuri vaivannut, enkä muista miten oli silloin kun kiltisti söin lähes purkin beetasalpaajia (kunnes totesin, että rytmihäiriöongelma oli poistunut jo aikaa sitten). Siitä voisi ehkä olla apua, mutta vähän hankala testata, sillä migreenini tulee ja menee ennustamattomasti.


      • buddy-love kirjoitti:

        Minut aikanaan on holteroitu ja myös rasitustestattu, ja tulkinta oli, että vaarattomia ovat, eikä tilanne vaikuta muuttuneen.
        (eli en osaa olla huolissani)
        ((käyn näyttäytymässä, jos tulee uusia oireita))

        Migreenini ei ole nyt juuri vaivannut, enkä muista miten oli silloin kun kiltisti söin lähes purkin beetasalpaajia (kunnes totesin, että rytmihäiriöongelma oli poistunut jo aikaa sitten). Siitä voisi ehkä olla apua, mutta vähän hankala testata, sillä migreenini tulee ja menee ennustamattomasti.

        Jospa sinulla on progressiivinen sydän ja veri. Eivät suostu pelkästään keinumaan ja vierimään.


      • scrg kirjoitti:

        Jospa sinulla on progressiivinen sydän ja veri. Eivät suostu pelkästään keinumaan ja vierimään.

        On niin progressiivinen, että lopettivat rasitustestin siinä vaiheessa, kun heidän mielestään meni ylikierroksille, vaikka omasta mielestäni olisi ollut vielä varaa (ja olisikin ollut, sillä ylitin tuon pulssin selvästi lenkkeillessäni ja ilman ongelmia).
        Veri oli aiemmin ihan liian paksua, mutta onneksi se on nykyään enää normaalin ylärajalla.
        Ylin mitattu hemoglobiini oli joskus ennen armeijaa 183.

        https://www.youtube.com/watch?v=c2zurZig4L8


    • Anonyymi

      mutyts niin palsta aiksz hauska jos jaksaa höpöttää tyttöjernkin kansxsxza azxioits

    • Anonyymi

      aamun tuikeaan hrtää jo höpöyyelemään tyttöjrn kanssa hassuja

    • Anonyymi

      pyjaqmamies riehuu jälleen eli tyuo ukrainan zlenski hpohoh

    • Anonyymi

      lue jotain brochyytriä inyerlin ptroxsrorteridfin rekisistereistä hsh

    • Anonyymi

      jooh niin tuokin ele haaveilijan kan kanssajotain haSSUJ

    • Anonyymi

      jotenkin haxxu mikxi hlus juy gaaveukuhaqb jabssa hiytsu gsxxdyh hytyth

      nimiyukxiä

      Au
      Pikveinel
      Har
      Rifdomri
      Munnimiondis
      Pikta

    • Anonyymi

      MUNSYON KUIN mIOLS YSO ÅOÅRÖOYÄM LIOM ÅPÅÅRF MUTTAA NIIN.

    • Anonyymi

      jod yulrr iydr bihsmirlidrkswekzi tietokoneelle niin ei toimi... niin joz on ozsia jotain eivät rikkoudu mouka4oimallakaan jot5kin

    • Anonyymi

      joo Imioz on Linuka, nmäe unta joxytin tytöixtä xzitten

    • Anonyymi

      tuollainen joo jos aurollA LWNNÄTR YLÖZS ALAISIN MILLE TUNTUU HAH

    • Anonyymi

      olen jouytunuyt miryytytimään yhtä jutytus jryyä miyrn lsiysn bdldiyukdrn yuohon johonkin full hd-juttuun

    • Anonyymi

      20.5 asisaä ulko 1.3 yuo juytytu pitäixi niin laittss rti psikkaan ruo ja joku vslsidyuy yuoll

    • Anonyymi

      Kuuntele heavymetalia.


      • Anonyymi
        buddy-love kirjoitti:

        Tietysti, ja siksikin, että se on hyvin lähellä klassista musiikkia:

        https://www.youtube.com/watch?v=HFzDKTNLr2k

        Etkä kuuntele. Kuuntele oikeasti niin rytmit pysyy taajuuksilla dude.


    • Itse kärsin myös joskus 15v sitten samasta vaivasta.. se on ikävän tuntuista.. sain myös itse silloin siihen jonkun lääkkeen..

      Voitko jo paremmin?

      • Ihan ok tilanne jo, eli muuten normaali, mutta toisinaan on lisälyönti ja jonkun verran enemmän silloin kun ryhdyn nukkumaan.
        Eli ongelma on taas häviämässä, kunnes palaa joskus vuosien kuluttua.


      • Anonyymi
        buddy-love kirjoitti:

        Ihan ok tilanne jo, eli muuten normaali, mutta toisinaan on lisälyönti ja jonkun verran enemmän silloin kun ryhdyn nukkumaan.
        Eli ongelma on taas häviämässä, kunnes palaa joskus vuosien kuluttua.

        Aineet tekee sitä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aineet tekee sitä

        Haluat kai päästä niistä

        Se sixx pääsi irti

        Vaikka oli ihan finito


      • buddy-love kirjoitti:

        Ihan ok tilanne jo, eli muuten normaali, mutta toisinaan on lisälyönti ja jonkun verran enemmän silloin kun ryhdyn nukkumaan.
        Eli ongelma on taas häviämässä, kunnes palaa joskus vuosien kuluttua.

        Juu tuo on kyllä jännä miten se ei vaivaa koko ajan vaan vaikka sitten harvakseltaan.. niin ja sitten siinä nukkumaan mennessä se häiritsee unen saantia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Aineet tekee sitä

        Siteeraan tunnettua filosofiaa:
        Voisin lopettaa teenjuonnin milloin tahansa, mutten halua.

        :)

        (ei kyllä normaalisti tule siitä, vaikka kittaan sitä ihan liikaa)


      • Haaveilija39 kirjoitti:

        Juu tuo on kyllä jännä miten se ei vaivaa koko ajan vaan vaikka sitten harvakseltaan.. niin ja sitten siinä nukkumaan mennessä se häiritsee unen saantia.

        Pari yskäisyä ja kyljen kääntö näyttää auttavan.
        (tosin voisin kyllä lainata isältäni lisää sitä lääkitystä, mutta ongelma on niin vähäinen, että seuraan sen luontaista kehitystä)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Haluat kai päästä niistä

        Se sixx pääsi irti

        Vaikka oli ihan finito

        Suklaa on ollut melkein kokonaan tauolla nyt kuukauden verran.


    • Anonyymi

      Huomenta,kahvi juotu ja kepollinen vispipuuroa syöty, nyt pitää joutua jo töihin lähtemään. Flikat nukkuu vielä, panin kellon soimaan heille. Iitu vie Mimmin naapuriin hoitoon, kun itse lähtee kaupungille opiskelemaan.
      Nyt mulle tulee kiire; työt alkaa klo 06.00! Terve!
      trollikka

      • Aikaisin lähdet liikkeelle.
        Itseni kohdalla noin aikaiset aamut olisivat kauhistus, sillä olen illanvirkku ja mieluummin nukun pitkään (ja silloin kun koulutuspäivinä joudun nousemaan aikaisin, niin olen koko aamupäivän hiukan uninen (tosin kouluttajakaverini on sanonut, ettei sitä huomaa mistään, eikä se siten haittaa koulutusta).

        Itse taidan tästä lähteä verstaalle, sillä projekti on kesken.


    • Anonyymi

      Teen töitä lounasruokalassa, joten työpäivä alkaa usein klo 6 aamulla. jotta saan tehtyä kaiken sen ruuan valmiiksi. Päälystettyihin voileipiin asti, joita myydään ruokasalin puolella, kahvin, teen, tai maidon kera, alkaen jo aamusta, jolloin muutamat hakevat, aamupalansa tai päivän välipalan.

      Klo 10 pitää keitojen olla valmiina myyntiin, ½ tuntia myöhemmin muu lounasruoka.
      Ja oikeesti, töitä tehdään todella pienellä porukalla ja myyntiä on paljon.
      Sen mukaan saadaan myös palkkaa, eli omistaja maksaa tehdystä työstä, paremmin mitä muualla. Salin puolella mä en ole vielä joutunut työskentelemään, luultavasti ens viikolla sitten. Silloin työpäiväkin alkaa vasta, siinä 8-9 aikaan, ruuan pöytään kantona, päytien siivoiluina, rahastuksena jne. olen mä tuota tehnyt ennenkin, joten uskoisin pärjääväni siinäkin. Ja Woltti hoitaa kotiruuan jakelua kaupungille!

      Omistaja on nyt hoitanut salin puolta, hampaat irvessä; sanoi ettei pahemmin siitä jopista tykkää, mieluummin vaikka keittiössä, tiskin kanssa. On muuten itse kokki ammatiltaan ja nyt mulla on oikeesti näytönpaikka, keittiön puolella... Koska hygieniapassi mulla on; mutt ei virallista kokin koulutusta.
      Koska mä olen pyörittänyt omaa yritystä, sain tilaisuuden tehdä töitä myös hänelle, vaikka mulla ei ole sitä "toisen asteen kolutustakaan"!
      trollikka

      • Olen ymmärtänyt, että tuo on lähes poikkeuksetta erittäin rankkaa ja kiireistä työtä.
        Muista, että pitää myös levätä, sillä muutoinkin sinulla taitaa olla kiireistä.

        Täällä on huomenna "aikainen" herätys, sillä tänään soitettin, että tien pitäisi olla aamusta kunnossa (veljeni kanssa sitä jo putsasimme, mutta se on sen verran sohjoinen, eikä sitä juuri paremmaaksi saa, että voi olla kiskomishommia huomenna aamusta tiedossa ja tällä säällä se lisäksi pehmenee joka ajokerralla (eikä tuo isompikaan tie ole oikeasti kunnossa)).


      • Anonyymi
        buddy-love kirjoitti:

        Olen ymmärtänyt, että tuo on lähes poikkeuksetta erittäin rankkaa ja kiireistä työtä.
        Muista, että pitää myös levätä, sillä muutoinkin sinulla taitaa olla kiireistä.

        Täällä on huomenna "aikainen" herätys, sillä tänään soitettin, että tien pitäisi olla aamusta kunnossa (veljeni kanssa sitä jo putsasimme, mutta se on sen verran sohjoinen, eikä sitä juuri paremmaaksi saa, että voi olla kiskomishommia huomenna aamusta tiedossa ja tällä säällä se lisäksi pehmenee joka ajokerralla (eikä tuo isompikaan tie ole oikeasti kunnossa)).

        Mulla on yleensä perjantait ja viikonloppu vapaana, ehdin siten tekemään ne kotityöni sekä avustamaan yhtä vanhempaa sukulais tätiä, kuten tänäänkin. Oltiin Mimmin kanssa yhdessä, ensin tekemässä tädille loppuviikon ostokset. Mä siivosin ja he seurustelivat pelaten hullunkurisia perheitä. Mimmi ei osaa lukea, mutt tuntee nuo perheet ulkonäöltä! Täti osaa lukea, mutt sotkee kuitenkin, kun yrittää myös tuntea jo perheet kuvista!
        Ei voinut, kun nauraa; pikku likka opetti varatuomaria, tunnistamaan perheet oikein!

        EiiKä ku, hyh ja lopusta ei aina saanut selvää, mutt tarkoituksen kyllä ymmärsi; väärin yritetty pelata! Pikku neiti päti; oikein viimeisen päälle ja järjesteli kaikki kortit perheettäin. Eikä ollut ainuttakaan perhettä sekoittanut, 3 vuotiaaksi mahtava muisti, koska ei osaa taatusti lukea! Mukava päivä kerrassaan ja täti tuli kylvetetyäkin, tiistaina mä pistäydyn hänen luonaan seuraavan kerran. Nyt viikonloppuna hänen tyttären tyttärensä vierailee hänen luonaan. Mukavaa, vaihtelua sekin hänen elämäänsä.

        Pitäisi mennä lämmittämään pihasauna ja 80 litran muuripata, saunailta tulossa.
        Leipätaikina tehty ja on jääkaapissa nousemassa, paistan vasta huomenna leipää.
        Tänään on kaikkea muuta mitä pitää ehtiä tekemään, ennen iltaa ja saunomista, Iitu kun kotiutuu vasta ilta myöhäisellä. Joten ei ole jakamassa hommia mun kanssani, onnksi Faija pystyy vahtimaan Mimmiä, heidän puolellaan... ja pelaamaan korttia!

        Kesäkeittoa illaksi, koska saunotaan, en tee mitään raskasta ruokaa. Faija on jo vanhamies ja on eri perso ruualle sekä saunassa kipakkaan löylyttelyyn.
        Mä teen kevyemmän illallisen, niin ei ainakaan ole ääriään myöten vatsa täynnä, saunomassa. Saa sitten saunakahvin kanssa kroisantteja ja pähkinäpipareita.
        Toivottavasti Mikko tulee saunomaan Faijan kanssa, mulla olisi turvallisempi olo, kun Ukko ei ihan yksikseen saunoisi. Emokin pitäisi suihkuttaa vielä tänään, mä lupasin hänelle, kunolin petaamassa puhtaat lakanat heille sänkyihin.

        Ja katit tahtoo ilmeisesti ruokaa, käyvät kiehnaamassa tuossa mun jalkoja vasten.
        Armas, jos hermostuu odottamaan sapuskaansa; se saattaa purra näykkäistä kipeästi, ainakin pari kertaa komentanut mua; ja nyt sitä ruokaa, tässä on jo kova nälkä!
        Ne on aamulla 8 aikaan viimeeksi ruokittu lihalla. Kuivamuona pipanoita jätin kumpaankin kuppiin muutaman, mutt eihän ne niitä innostu syömään... kuivattu kala; sen sijaan menee kuin kuumille kiville! Illan jatkoja, mulla olis vähän hommia kesken!
        trollikka


      • Anonyymi
        buddy-love kirjoitti:

        Olen ymmärtänyt, että tuo on lähes poikkeuksetta erittäin rankkaa ja kiireistä työtä.
        Muista, että pitää myös levätä, sillä muutoinkin sinulla taitaa olla kiireistä.

        Täällä on huomenna "aikainen" herätys, sillä tänään soitettin, että tien pitäisi olla aamusta kunnossa (veljeni kanssa sitä jo putsasimme, mutta se on sen verran sohjoinen, eikä sitä juuri paremmaaksi saa, että voi olla kiskomishommia huomenna aamusta tiedossa ja tällä säällä se lisäksi pehmenee joka ajokerralla (eikä tuo isompikaan tie ole oikeasti kunnossa)).

        Jaaha ja sitä nukutaan vielä, lauantai aamuna pitkään! Mä olen aamutoimeni tehnyt, perhe ruokittu aamiaisella ja sitä ennen paistettu; eilen illalla tekemäni leipätaikina. Nyt mä lähden koiran kanssa aamulenkille, se kävi jo sireenipuskassa aamu tarpeillaan, mutt lapinkoira tarvitsee kyllä muutakin liikuntaa, kuten minäkin. Joten se on moron, ehkä iltapäivällä ehdin tarkistamaan; oletko mahdollisesti jo herännyt talvihorrokseta! =D)
        trollikka


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jaaha ja sitä nukutaan vielä, lauantai aamuna pitkään! Mä olen aamutoimeni tehnyt, perhe ruokittu aamiaisella ja sitä ennen paistettu; eilen illalla tekemäni leipätaikina. Nyt mä lähden koiran kanssa aamulenkille, se kävi jo sireenipuskassa aamu tarpeillaan, mutt lapinkoira tarvitsee kyllä muutakin liikuntaa, kuten minäkin. Joten se on moron, ehkä iltapäivällä ehdin tarkistamaan; oletko mahdollisesti jo herännyt talvihorrokseta! =D)
        trollikka

        Totta, nukuin todella myöhään, sillä pari edellistä yötä olin nukkunut kehnosti (toinen johtui pakollisesta aikaisesta herämisestä ja toinen siitä, että kissa oli seurallisella tuulella ja tunki viereen nukkumaan). Kissan käytökseen saattaa liittyä se, että pakkasesta löytyi sinne unohtunutta hirven jauhelihaa ja se on saanut sitä nyt reilusti.

        Itse lähden nyt tuonne hankeen huoltamaan yhtä vempelettä, joka lakkasi käynnistymästä.
        Kävelymatkan päässä pihasta sentään, mutta pitää ottaa sangollinen työkaluja valmiiksi mukaan, niin ei tarvitse rampata edestakaisin.


      • Anonyymi
        buddy-love kirjoitti:

        Totta, nukuin todella myöhään, sillä pari edellistä yötä olin nukkunut kehnosti (toinen johtui pakollisesta aikaisesta herämisestä ja toinen siitä, että kissa oli seurallisella tuulella ja tunki viereen nukkumaan). Kissan käytökseen saattaa liittyä se, että pakkasesta löytyi sinne unohtunutta hirven jauhelihaa ja se on saanut sitä nyt reilusti.

        Itse lähden nyt tuonne hankeen huoltamaan yhtä vempelettä, joka lakkasi käynnistymästä.
        Kävelymatkan päässä pihasta sentään, mutta pitää ottaa sangollinen työkaluja valmiiksi mukaan, niin ei tarvitse rampata edestakaisin.

        Moikka on ollut tavallisen kiireinen päivä mulla. Mites sun huoltohommat sujui, joko starttaa? Sangollinen; eikö sulla työkalupakkia ole? Mullakin on auton perässä sellainen hyvin snadi työkalupakki, vaikka mä en niitä itse osaakkaan käyttää; paitsi vasaraa!
        Löytyy sieltä erikokoisia ruuvimeisseleitä, rengasavain sarja, muutama renkaaseen sopiva pultti, sekä ruuveja, sellaista joista en edes tiedä mihin käytetään! Mutt onpahan kaikenlaista mitä tien päällä liikkuessa saattaa tarvita, ainoastaan käyttäjä/osaaja puuttuu. Mutt oikeesti heitä liikkuu tien päällä; ihan vapaaehtoisia auttajia!

        Pakkaseen, mihin pakkaseen? Turussa ainakin on lämpömittari plussan puolella päivisin, yöllä ehkä -2 asteta ollut! Eli sä taidat olla jossain Keski-Suomessa tällä hetkeellä, rannukolla ollaan plussan uolella vahvasti, ainakin vielä huomennakin sanoo säätiedotuskin. Pitää mennä Mimmin kanssa kylppäri reissu tekemään ja vahtia ett hampaat tulee kunnolla pestyä, eikä ainoastaan hammastahnaa syödyksi!
        Jordan Kids, maistuu vadelmalle; ja sitä tahtoo kulua, kun tuppaa loppuun kesken pesun!
        Pikku tipunen; alkaa olemaan valmis piakkoin yöpuulleen!
        Öitä sinnekin!
        trollikka


      • Anonyymi kirjoitti:

        Moikka on ollut tavallisen kiireinen päivä mulla. Mites sun huoltohommat sujui, joko starttaa? Sangollinen; eikö sulla työkalupakkia ole? Mullakin on auton perässä sellainen hyvin snadi työkalupakki, vaikka mä en niitä itse osaakkaan käyttää; paitsi vasaraa!
        Löytyy sieltä erikokoisia ruuvimeisseleitä, rengasavain sarja, muutama renkaaseen sopiva pultti, sekä ruuveja, sellaista joista en edes tiedä mihin käytetään! Mutt onpahan kaikenlaista mitä tien päällä liikkuessa saattaa tarvita, ainoastaan käyttäjä/osaaja puuttuu. Mutt oikeesti heitä liikkuu tien päällä; ihan vapaaehtoisia auttajia!

        Pakkaseen, mihin pakkaseen? Turussa ainakin on lämpömittari plussan puolella päivisin, yöllä ehkä -2 asteta ollut! Eli sä taidat olla jossain Keski-Suomessa tällä hetkeellä, rannukolla ollaan plussan uolella vahvasti, ainakin vielä huomennakin sanoo säätiedotuskin. Pitää mennä Mimmin kanssa kylppäri reissu tekemään ja vahtia ett hampaat tulee kunnolla pestyä, eikä ainoastaan hammastahnaa syödyksi!
        Jordan Kids, maistuu vadelmalle; ja sitä tahtoo kulua, kun tuppaa loppuun kesken pesun!
        Pikku tipunen; alkaa olemaan valmis piakkoin yöpuulleen!
        Öitä sinnekin!
        trollikka

        Huolto sujui kohtalaisesti, eli ensin piti purkaa peltejä ulkopuolelta (jotka olivat osin jumissa), mutta sen jälkeen homma onnistui helposti.
        Siinä oli siis polttoaineongelma ja vaihdoin ensin suodattimen ja sitten puhdistin tankilta tulevan putken (kahdesti, sillä ensimmäisen kerran jälkeen tankista nousi vielä omituista massaa putkeen).
        Tankkiin on jossain vaiheessa päässyt roskia ja vaikka se on puhdistettu, niin silti siellä on vielä jotain (todennäköisesti alkanut kasvaa bakteereita, eli se pitää pestä kesällä kunnolla ja käsitellä kloriitilla).
        Tuon jälkeen kone toimi hyvin ja se on tällä viikolla taas käytössä (mutta jätin sen pellin kiinnittämättä, siltä varalta että putkea pitää vielä puhdistaa).

        Ei pakkaseen, vaan lumihankeen, sillä täällä on edelleen paljon lunta.

        Tänään asentelen wlan-linkkiä verstaan suuntaan, sillä kun yle lopetti puhekanavansa, niin minulla ei ole järkevää kuunneltavaa (eli areena ja nettiradiot käyttöön tietokoneen kautta).
        Ylellä on kyllä kirjattuna se sivistysvelvoite, mutta tyhjänpäiväinen lörpöttely musiikin välissä on ilmeisesti tärkeintä (pöh).


    • Anonyymi

      minulla ei varmaankaan ole tuollaista jotainm sisäelimien vikaa

    • Anonyymi

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍

      😋 K­­­u­­u­m­­a­t­­ ­t­­­y­t­ö­­­t­­­ ­­o­­­d­­­o­­­t­­­t­­a­­v­­­a­­t­ ­­­s­­­i­­­n­­­u­a­­­ -> https://us4.fun/kissgirl?18279245

      🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 126
      3299
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      91
      3031
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2298
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      26
      1809
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1678
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1539
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1514
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1447
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      20
      1427
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      81
      1355
    Aihe