Elämän tarkoitus

Anonyymi-ap

Mikä on teidän mielestänne elämän tarkoitus? Mikä on mielestänne elämässä tärkeää?

Lightning

77

604

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rakastaa Jumalaa yli kaiken ja lähimmäistä kuten itseään. Vihamiestä täytyy yrittää myös rakastaa... Niin paljon kun se itsestä on kiinni. Sanoo raamattu.

      • Anonyymi

        Onko se sinun elämäsi koko tarkoitus? Rakastaa Jumalaa ja lähimmäisiä. Se on aika yleisluontoinen lause. Uskovat varmastikin tuon sanoisi, onhan se tavallaan se pääkäsky Jeesukselta Raamatun mukaan. Synnyitkö tänne täyttämään vain kyseistä käskyä? Olet yksilö ja sinulla on täysin oman persoonan mukainen ajattelu, kaikki aivojen synapsit ja elämäntilanteiden muovaamat reitit aivoissa ovat tehneet sinusta sinut, olit kuitenkin jo lapsena vain sinä. Syntyikö se pieni tyttö vain tekemään muille hyvää ja palvelemaan jotain näkymätöntä?

        Lightning


    • Anonyymi

      Ainoa merkittävä asia jokaisen ihmisen maallisessa elämässä on se, löytääkö hän Jeesuksen vai ei. Se määrää, kummassako paikassa hän viettää ikuisuutensa.

      Jeesus tulee pian. Jotain dramattista tapahtunee 8.4. Olisiko se myös ylöstempauksen päivä? Tiedämme, että elämme viimeisiä aikoja. Kaikki merkit viittaavat siihen, että tänä keväänä olisi pelastuksemme hetki.

      • Anonyymi

        Olipa tarkka päivämäärä. Helppoa heitellä kun kukaan ei muista 8.4 mitään tapahtuneen...ja päivä meni ohi ..kuinkahan monta päivämäärää uskovat ovat tuoneet merkittäviksi. Ärsyttävää sokeutta.

        Lightning


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olipa tarkka päivämäärä. Helppoa heitellä kun kukaan ei muista 8.4 mitään tapahtuneen...ja päivä meni ohi ..kuinkahan monta päivämäärää uskovat ovat tuoneet merkittäviksi. Ärsyttävää sokeutta.

        Lightning

        Minun ei ole tarvinnut koskaan etsiä Jeesusta, koska minä olen itse oma Jeesukseni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olipa tarkka päivämäärä. Helppoa heitellä kun kukaan ei muista 8.4 mitään tapahtuneen...ja päivä meni ohi ..kuinkahan monta päivämäärää uskovat ovat tuoneet merkittäviksi. Ärsyttävää sokeutta.

        Lightning

        Kukaan ei tiedä ylöstempauksen päivämäärää, mutta Raamattu kertoo, että ne, jotka ovat valon lapsia, eivät elä pimeydessä, eikä Jeesus tule heille kuin varas yöllä, vaikka maailmalle tuleekin yllätyksenä. Jotain tapahtuu 8.4., tai jotain alkaa siitä. Rangaistus ainakin USA:lle. 1800-luvulla oli samanlainen merkki Amerikan yllä ja silloin risteyskohdassa oli valtava maanjäristys. Jos kiinnostaa, tietoa löytyy vaikka youtubesta. 'God a Minute' -kanavalla ja muuallakin.

        Kaikki viittaa pian tapahtuvaan uskovien pois pääsyyn, siihen suureen lohdutukseen. Homottaminen, sukupuolisekoilu, naispapittaret, satanismi, ufot, maiden rajojen rikkominen, suuresti lisääntyneet maanjäristykset viime vuosina, sodat ja huhut sodista. Israelin tilanne on kypsä psalmin 83 sodalle, jossa Jumala tuhoaa sen vihollisnaapurit. Israel voi istten rakentaa temppelinsä. Heillä on jo ne uhraamiseen tarvittavat hiehot ja kaikki temppelitarvikkeet.

        Lopun aikoina tulee pilkkaajia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minun ei ole tarvinnut koskaan etsiä Jeesusta, koska minä olen itse oma Jeesukseni.

        Noin houkutteli saatana jo Eevaa syömään hyvän ja pahan tiedon puusta ja tulemaan viisaaksi kuin Jumala. Se on hyvin koukuttava valhe. Lankesin itsekin siihen vuosia sitten. Olet menossa helvettiä kohti. Nöyrry, tajua syntisyytesi, usko Jeesukseen ja ota hänet vastaan oman syntisyytesi kohdalle, niin sinäkin pelastut. Kukaan ei pelastu omilla teoillaan. Kuka tahansa pelastuu Jeesuksen veren kautta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kukaan ei tiedä ylöstempauksen päivämäärää, mutta Raamattu kertoo, että ne, jotka ovat valon lapsia, eivät elä pimeydessä, eikä Jeesus tule heille kuin varas yöllä, vaikka maailmalle tuleekin yllätyksenä. Jotain tapahtuu 8.4., tai jotain alkaa siitä. Rangaistus ainakin USA:lle. 1800-luvulla oli samanlainen merkki Amerikan yllä ja silloin risteyskohdassa oli valtava maanjäristys. Jos kiinnostaa, tietoa löytyy vaikka youtubesta. 'God a Minute' -kanavalla ja muuallakin.

        Kaikki viittaa pian tapahtuvaan uskovien pois pääsyyn, siihen suureen lohdutukseen. Homottaminen, sukupuolisekoilu, naispapittaret, satanismi, ufot, maiden rajojen rikkominen, suuresti lisääntyneet maanjäristykset viime vuosina, sodat ja huhut sodista. Israelin tilanne on kypsä psalmin 83 sodalle, jossa Jumala tuhoaa sen vihollisnaapurit. Israel voi istten rakentaa temppelinsä. Heillä on jo ne uhraamiseen tarvittavat hiehot ja kaikki temppelitarvikkeet.

        Lopun aikoina tulee pilkkaajia.

        No jääpä sinä sitä odottelemaan ja tempaustasi.

        Lightning


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olipa tarkka päivämäärä. Helppoa heitellä kun kukaan ei muista 8.4 mitään tapahtuneen...ja päivä meni ohi ..kuinkahan monta päivämäärää uskovat ovat tuoneet merkittäviksi. Ärsyttävää sokeutta.

        Lightning

        Eivät nuo ole aidosti kristittyjen "uskovien" laatimia päivämääriä, vaan helluntailaisten okkultistien.

        Ei tuolloin tapahdu mitään merkittävää. Jokin asia voi tapahtua, jonka nämä huijarit sitten korottavat pelotteeksi. Miksi? Koska näin he, ihmisten peloilla keräävät rahaa.

        Joka päivä tapahtuu jossain jotakin merkittävää.

        7.4.30. oli Jeesuksen tod.näk. kuolinpäivä.

        8.4. Hän siis oli haudassa, poissa luotamme (eräänlainen "sapatti"). Näin OLI, muttei enää ole.

        Ilm. 9.4.30 oli Kristuksen ylösnousemuspäivät (päivä, jota kaikki sapatistit vihaavat, adventistit nimittävät peräti Pedon merkiksi). Kristinuskon syntymäpäivä.


    • Anonyymi

      taistella pahoja kiduttajia vastaan. he kuuluvat helvettiin iuisesti eikä sitä kannata surra. he ovat itse valinneet pahat jumalattomat saatanalliset teot ja kieltävät Jumalan olemassaoloakin röyhkeästi ja älyllisesti lapsen tasolle jääneinä.

      https://www.youtube.com/watch?v=Zjiw7cCGd7w

      • Anonyymi

        Mikäs niiden pahojen kiduttajien elämän tarkoitus on ja kuka heidän elämälleen on tarkoituksen asettanut?


    • Anonyymi

      Mun elämän tarkoitus on Jeesus.

      Mun elämän tarkoitus on elää uskossa Jeesukseen harhautumatta sivutielle, joka on Helvettiin viitoitettu.

      Ykklsasija on pysyä uskossa Jeesukseen Pyhän Hengen sinetöimänä siihen asti kunnes poistun maan päältä maan alle tai maan päälle jump aroundaan. Eli Helvettiin joutumattomuus on main target purposellisuuvessa.

      https://www.youtube.com/watch?v=jrL_LzX5wv4

      Selef Urge

      • Anonyymi

        Paremminkin ruoan syöminen ja sen syömisestä kertominen.

        Lightning


      • Anonyymi kirjoitti:

        Paremminkin ruoan syöminen ja sen syömisestä kertominen.

        Lightning

        Ja vieläpä erittäin huomolaatuisen sapuskan mainostaminen.

        selef kuolee sydäriin ennenkuin löytää tarpeeksi tyhmän naikkosen täyttääkseen lisääntymiskäskyn.


      • Anonyymi
        he-ma kirjoitti:

        Ja vieläpä erittäin huomolaatuisen sapuskan mainostaminen.

        selef kuolee sydäriin ennenkuin löytää tarpeeksi tyhmän naikkosen täyttääkseen lisääntymiskäskyn.

        Selef kertoi aikoinaan etsivänsä vaimokseen nuorta neitsyttä. Onneksi nykynuoriso on sen verran valveutunutta, etteivät edes alkaisi porsastelevan ja vanhan? (en tiedä minkä ikäinen on, mutta käsittääkseni aikuinen ikilapsi) ukon morsiamiksi.

        Lightning


      • Anonyymi kirjoitti:

        Selef kertoi aikoinaan etsivänsä vaimokseen nuorta neitsyttä. Onneksi nykynuoriso on sen verran valveutunutta, etteivät edes alkaisi porsastelevan ja vanhan? (en tiedä minkä ikäinen on, mutta käsittääkseni aikuinen ikilapsi) ukon morsiamiksi.

        Lightning

        Onnekseen selefillä on ainakin hallitsevassa vemppauskädessä 420 mm haba.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Selef kertoi aikoinaan etsivänsä vaimokseen nuorta neitsyttä. Onneksi nykynuoriso on sen verran valveutunutta, etteivät edes alkaisi porsastelevan ja vanhan? (en tiedä minkä ikäinen on, mutta käsittääkseni aikuinen ikilapsi) ukon morsiamiksi.

        Lightning

        Tuossa voisi olla vaimo Selefille:

        https://www.youtube.com/watch?v=3sPp6B4JTBI


      • Anonyymi

        Jos olet uskossa, eli uudestisyntynyt, et voi menettää pelastumistasi, vaikka haluaisit! Voit menettää Kristuksen tuomioistuimessa jaettavia palkintoja, mutta et pelastustasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos olet uskossa, eli uudestisyntynyt, et voi menettää pelastumistasi, vaikka haluaisit! Voit menettää Kristuksen tuomioistuimessa jaettavia palkintoja, mutta et pelastustasi.

        Tuo ei ole raamatullista kristinoppia, vaan helluntailaista valhetta.
        Pelastuksensa voi myös menettää.

        Luuk. 21:36 Valvokaa siis joka aika ja rukoilkaa, että saisitte voimaa paetaksenne tätä kaikkea, mikä tuleva on, ja seisoaksenne Ihmisen Pojan edessä."

        1. Piet. 5:8 Olkaa raittiit, valvokaa. Teidän vastustajanne, perkele, käy ympäri niinkuin kiljuva jalopeura, etsien, kenen hän saisi niellä.

        "Valvokaa." Keille tämä on sanottu? Miksi?
        - Jeesuksen seuraajille.
        - Jottemme menettäisi pelastustamme.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo ei ole raamatullista kristinoppia, vaan helluntailaista valhetta.
        Pelastuksensa voi myös menettää.

        Luuk. 21:36 Valvokaa siis joka aika ja rukoilkaa, että saisitte voimaa paetaksenne tätä kaikkea, mikä tuleva on, ja seisoaksenne Ihmisen Pojan edessä."

        1. Piet. 5:8 Olkaa raittiit, valvokaa. Teidän vastustajanne, perkele, käy ympäri niinkuin kiljuva jalopeura, etsien, kenen hän saisi niellä.

        "Valvokaa." Keille tämä on sanottu? Miksi?
        - Jeesuksen seuraajille.
        - Jottemme menettäisi pelastustamme.

        Tuo selitys ei ollut sitä, mitä noissa Raamatun kohdissa sanotaan. OIi omaa tulkintaa, kuvitelmaa siitä, mitä tarkoittavat.


    • Anonyymi

      Elää hyvä elämä, jossa koen olevani välitetty ja arvostettu. Saada olla rohkea, välittämättä niistä, jotka ylenkatsovat ja tekevät vääriä olettamuksia. Etten antaisi kenenkään polkea jalkoihinsa, vaan osaisin siinä nähdä olla varma siitä, että osaan ja kykenen.

      Lightning

      • Anonyymi

        Elämäsi ei ole hyvää.


    • Elämä on ruokaa ja bonuksia.

      • Anonyymi

        Ai, samat intohimot kuin selefillä? Vai mikä on kirjoituksen sanoma. Mitkä on ne bonukset?

        Lightning


      • Sitä tulee olemaan ainakin mun elämä myös kun maanantaina aloitan elämäntapavalmennuksen. Meneekin koko ruokavalio uusiksi.
        Mutta lightning kysäisit riittääkö mulle toteuttaa rakkauden kaksoiskäskyä elämäntarkoitukseksi...
        Olenko tullut palvelemaan muita.. Olen. Se on hyvä elämäntarkoitus. "ja palvelemaan jotain näkymätöntä". Se ei ole ihan yksinkertainen juttu aina.


      • Anonyymi
        auroraboreallis kirjoitti:

        Sitä tulee olemaan ainakin mun elämä myös kun maanantaina aloitan elämäntapavalmennuksen. Meneekin koko ruokavalio uusiksi.
        Mutta lightning kysäisit riittääkö mulle toteuttaa rakkauden kaksoiskäskyä elämäntarkoitukseksi...
        Olenko tullut palvelemaan muita.. Olen. Se on hyvä elämäntarkoitus. "ja palvelemaan jotain näkymätöntä". Se ei ole ihan yksinkertainen juttu aina.

        Hei auroraboreallis. oletko tutustunut Karpalo projekti netistä voi lukea siitä.
        voisit ehkä olla kiinostunut.
        Hyvää illan jatkoa.


      • Anonyymi
        auroraboreallis kirjoitti:

        Sitä tulee olemaan ainakin mun elämä myös kun maanantaina aloitan elämäntapavalmennuksen. Meneekin koko ruokavalio uusiksi.
        Mutta lightning kysäisit riittääkö mulle toteuttaa rakkauden kaksoiskäskyä elämäntarkoitukseksi...
        Olenko tullut palvelemaan muita.. Olen. Se on hyvä elämäntarkoitus. "ja palvelemaan jotain näkymätöntä". Se ei ole ihan yksinkertainen juttu aina.

        Okei, jos koet niin.

        Ajattelen niin, että harvoin on olemassa täysin pyyteetöntä rakkautta, muuta kuin lapsiaan kohtaan.

        Elämän realiteetit tulee vastaan. En esimerkiksi halua kärsiä siitä, että kiltteyttä pyritään käyttämään hyödyksi. Elämässä ei hyödytä antaa kaikkeaan ihan kaikille.

        Lightning


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hei auroraboreallis. oletko tutustunut Karpalo projekti netistä voi lukea siitä.
        voisit ehkä olla kiinostunut.
        Hyvää illan jatkoa.

        Kiitos!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Okei, jos koet niin.

        Ajattelen niin, että harvoin on olemassa täysin pyyteetöntä rakkautta, muuta kuin lapsiaan kohtaan.

        Elämän realiteetit tulee vastaan. En esimerkiksi halua kärsiä siitä, että kiltteyttä pyritään käyttämään hyödyksi. Elämässä ei hyödytä antaa kaikkeaan ihan kaikille.

        Lightning

        No ei se tosiaan aina hyödytä auttaa kaveria.,kun se sitä tarvitsee... Mutta kaikki muu on moraalisesti kestämätöntä ja itsekästä.
        Totta on että voin taas tulla hyväksi käytetyksi... Mutta menneistä olen oppinut ja osaan pitää rajat kyllä..


      • Anonyymi
        auroraboreallis kirjoitti:

        No ei se tosiaan aina hyödytä auttaa kaveria.,kun se sitä tarvitsee... Mutta kaikki muu on moraalisesti kestämätöntä ja itsekästä.
        Totta on että voin taas tulla hyväksi käytetyksi... Mutta menneistä olen oppinut ja osaan pitää rajat kyllä..

        Jos se on todellinen kaveri, kaikki eivät sitä ole,vaikka antaisivat niin ymmärtää.

        En olisi liian luottavainen, on monenlaista kulkijaa tällä telluksella. Tahdon uskoa hyvään ja luottaa ihmisen sanaan, mutta aika usein on saanut pettyä.

        Lightning


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos se on todellinen kaveri, kaikki eivät sitä ole,vaikka antaisivat niin ymmärtää.

        En olisi liian luottavainen, on monenlaista kulkijaa tällä telluksella. Tahdon uskoa hyvään ja luottaa ihmisen sanaan, mutta aika usein on saanut pettyä.

        Lightning

        Niin, se on totta kyllä. Ja menneisyydessä oli läheinen joka melkein tuhosi mun elämän. Käyttämällä hyväksi. Pistin välit poikki ihan hiljattain ja se on tehnyt hyvää mulle. Naisihminen jota pidin ystävänä enkä tajunnut kun mua hänestä varoiteltiin.
        Tutut tai puolitutut.. Niistä ei ole harmia... Mulla on sellainen pikkuinen piiri tässä vain.
        Perhe. Me autetaan toisiamme. Hengellistin sen🫣🤔🤐


      • Anonyymi
        auroraboreallis kirjoitti:

        Niin, se on totta kyllä. Ja menneisyydessä oli läheinen joka melkein tuhosi mun elämän. Käyttämällä hyväksi. Pistin välit poikki ihan hiljattain ja se on tehnyt hyvää mulle. Naisihminen jota pidin ystävänä enkä tajunnut kun mua hänestä varoiteltiin.
        Tutut tai puolitutut.. Niistä ei ole harmia... Mulla on sellainen pikkuinen piiri tässä vain.
        Perhe. Me autetaan toisiamme. Hengellistin sen🫣🤔🤐

        Joskus täytyy tehdä mitä täytyy.
        Sellaista se on elämä.

        Lightning


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ai, samat intohimot kuin selefillä? Vai mikä on kirjoituksen sanoma. Mitkä on ne bonukset?

        Lightning

        Kauanko ihminen pärjäisi ilman ruokaa? Viikon, kaksi, ehkä kuukauden? Ei ainoastaan hengestä ihminen elää.


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        Kauanko ihminen pärjäisi ilman ruokaa? Viikon, kaksi, ehkä kuukauden? Ei ainoastaan hengestä ihminen elää.

        No se on polttomoottori, toki ihmisen täytyy syödä elääkseen ja sen voi nähdä halutessaan elämisen tarkoituksena. Sanoisin sitä elämää ylläpitäväksi asiaksi ihmisessä, en niinkään ihmisen elämän tarkoituksena tai no, miten kukakin katsoo, moni sanoisi ehkä että elämän tarkoitus on lisääntyminen, kuten kaikilla laeilla.

        Meinaan ehkä enemmän sitä mitä filosofisesti ihminen pitää elämänsä tarkoituksena. Joku piti elämässä tarkoituksena jotain itsestä ulkopuolista uskonnon Jumalaa eli oma eläminen koettiin varsin tarkoituksettomana..


        Lightning


      • Anonyymi kirjoitti:

        No se on polttomoottori, toki ihmisen täytyy syödä elääkseen ja sen voi nähdä halutessaan elämisen tarkoituksena. Sanoisin sitä elämää ylläpitäväksi asiaksi ihmisessä, en niinkään ihmisen elämän tarkoituksena tai no, miten kukakin katsoo, moni sanoisi ehkä että elämän tarkoitus on lisääntyminen, kuten kaikilla laeilla.

        Meinaan ehkä enemmän sitä mitä filosofisesti ihminen pitää elämänsä tarkoituksena. Joku piti elämässä tarkoituksena jotain itsestä ulkopuolista uskonnon Jumalaa eli oma eläminen koettiin varsin tarkoituksettomana..


        Lightning

        Jos halutaan puhua elämästä filosofisesti, silloin ei voi puhua "tarkoituksesta". On mielekkämpää puhua merkityksestä.

        "Tarkoitus" käsitteenä pitää sisällään, että sen kohteella on jokin päämäärä, joka palvelee tiettyä tarkoitusta. Minusta on epäloogista yrittää mahduttaa elämä ihmisen ymmärryksen sisälle palvelemaan ihmisen rajallisia käsityksiä maailmasta.

        Sanoit esim., että joidenkin mielestä elämän tarkoitus on lisääntyminen. Itse taas ajattelen niin, että lisääntyminen on merkityksellistä elämän kannalta, mutta on vain yksi osatekijä monen muun joukossa. Lisääntyminen on siis elämän johdannainen, ei toisinpäin. Samoin myös kuolema, joka on erottamaton osa elämää. Millainen tuntemamme maailma olisi, jos kaikki vain lisääntysivät, mutta edellisten sukupolvien aiemmin oppima tieto ei välittyisi koskaan eteenpäin?!


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        Jos halutaan puhua elämästä filosofisesti, silloin ei voi puhua "tarkoituksesta". On mielekkämpää puhua merkityksestä.

        "Tarkoitus" käsitteenä pitää sisällään, että sen kohteella on jokin päämäärä, joka palvelee tiettyä tarkoitusta. Minusta on epäloogista yrittää mahduttaa elämä ihmisen ymmärryksen sisälle palvelemaan ihmisen rajallisia käsityksiä maailmasta.

        Sanoit esim., että joidenkin mielestä elämän tarkoitus on lisääntyminen. Itse taas ajattelen niin, että lisääntyminen on merkityksellistä elämän kannalta, mutta on vain yksi osatekijä monen muun joukossa. Lisääntyminen on siis elämän johdannainen, ei toisinpäin. Samoin myös kuolema, joka on erottamaton osa elämää. Millainen tuntemamme maailma olisi, jos kaikki vain lisääntysivät, mutta edellisten sukupolvien aiemmin oppima tieto ei välittyisi koskaan eteenpäin?!

        No tarkoitus tai merkitys. Pääasia että ymmärtää mitä tarkoitetaan. Toki syömistä ihminen aika usein ajattelee ja siihen vaikuttavat aika paljon myös hormonit, siitä voi myös nauttia tai ei kaikki nauti ihmeemmin siitäkään... kuitenkin itse toivoisin kun tuolla aivoissa on se elämä tietyllä tapaa, siis se mikä tekee minusta minut, että löytäisin tarkoitusta/merkitystä elää hyvää elämää, mieluummin kuin toteuttaa perustarvetta, kuten seksi tai hyvä uni.

        Ja ei tehdä asiasta liian monimutkaista, välillä ei jaksa edes ajatella kaikkea liian monimutkaisesti.

        Elämisen tarkoitus voi olla vaikka siinä syömisessä, mutta mieluummin niin, että söisi hyvässä seurassa läheisten kanssa ja hyvässä "hengessä".

        Lightning


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No tarkoitus tai merkitys. Pääasia että ymmärtää mitä tarkoitetaan. Toki syömistä ihminen aika usein ajattelee ja siihen vaikuttavat aika paljon myös hormonit, siitä voi myös nauttia tai ei kaikki nauti ihmeemmin siitäkään... kuitenkin itse toivoisin kun tuolla aivoissa on se elämä tietyllä tapaa, siis se mikä tekee minusta minut, että löytäisin tarkoitusta/merkitystä elää hyvää elämää, mieluummin kuin toteuttaa perustarvetta, kuten seksi tai hyvä uni.

        Ja ei tehdä asiasta liian monimutkaista, välillä ei jaksa edes ajatella kaikkea liian monimutkaisesti.

        Elämisen tarkoitus voi olla vaikka siinä syömisessä, mutta mieluummin niin, että söisi hyvässä seurassa läheisten kanssa ja hyvässä "hengessä".

        Lightning

        Enkä tarkoita ettemmekö pyri täyttämään perustarpeita elämisemne ehtona, mutta elämässä tulisi olla sisältöä, elämme niin lyhyen ajan loppuviimein.

        Lightning


    • Anonyymi

      Elämällä ei ole tarkoitusta. Elämä vain on. Jos elämässä on onnellisuutta, niin hyvä. Kaikilla sitä ei ole. Ei rakkautta. Ja moni on yksin.

      • Anonyymi

        Riippuu mistä kulmasta asiaa pohtii. Vaikken koe minulla olevan tarkoitusta, joku toinen voi siitä sellaisen ehkä itselleen löytää.

        Lightning


    • Anonyymi

      Elämän tarkoitus on löytää tämän elämän aikana elämä.

      13 Menkää ahtaasta portista sisälle. Sillä se portti on avara ja tie lavea, joka vie kadotukseen, ja monta on, jotka siitä sisälle menevät;
      14 mutta se portti on ahdas ja tie kaita, joka vie elämään, ja harvat ovat ne, jotka sen löytävät. ( Matt 7)

      Jeesus sanoo:

      27 Älkää hankkiko sitä ruokaa, joka katoaa, vaan sitä ruokaa, joka pysyy hamaan iankaikkiseen elämään ja jonka Ihmisen Poika on teille antava; sillä häneen on Isä, Jumala itse, sinettinsä painanut."
      .
      48. Minä olen elämän leipä. ( Joh 6)

      Etsikää ensin ..

      31 Älkää siis murehtiko sanoen: 'Mitä me syömme?' tahi: 'Mitä me juomme?' tahi: 'Millä me itsemme vaatetamme?'
      .
      33 Vaan etsikää ensin Jumalan valtakuntaa ja hänen vanhurskauttansa, niin myös kaikki tämä teille annetaan.
      34 Älkää siis murehtiko huomisesta päivästä, sillä huominen päivä pitää murheen itsestään. Riittää kullekin päivälle oma vaivansa."

      Elämän sanan ja sydämen uskon puolesta.

      Usko Toivonen

      • Anonyymi

        No tuo oli taas tuota kirjan kopiointia, voihan sekin olla elämisen tarkoituksen kokemus, elää elämäänsä fanaattisesti uskovana.


        Lightning


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No tuo oli taas tuota kirjan kopiointia, voihan sekin olla elämisen tarkoituksen kokemus, elää elämäänsä fanaattisesti uskovana.


        Lightning

        Aarteesta ( Elämän sanasta ) on niin paljon ammennettavaa.

        9 Sillä te tunnette meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen armon, että hän, vaikka oli rikas, tuli teidän tähtenne köyhäksi, että te hänen köyhyydestään rikastuisitte.
        ( 2Kor 8)

        Mikä on sinun sydämesi aarre?

        Elämän sanan ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aarteesta ( Elämän sanasta ) on niin paljon ammennettavaa.

        9 Sillä te tunnette meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen armon, että hän, vaikka oli rikas, tuli teidän tähtenne köyhäksi, että te hänen köyhyydestään rikastuisitte.
        ( 2Kor 8)

        Mikä on sinun sydämesi aarre?

        Elämän sanan ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen

        Sydämeni aarteet, ovat lapseni. Ja ne ihmiset ympärilläni, joihin koen voivani luottaa ja tukeutua vaikeina hetkinä.

        Lightning


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aarteesta ( Elämän sanasta ) on niin paljon ammennettavaa.

        9 Sillä te tunnette meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen armon, että hän, vaikka oli rikas, tuli teidän tähtenne köyhäksi, että te hänen köyhyydestään rikastuisitte.
        ( 2Kor 8)

        Mikä on sinun sydämesi aarre?

        Elämän sanan ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen

        Elämänsä tarkoituksena voi toki ja sydämensä antaa olemattomuudelle, kuten uskonnolla ja Jeesukselle. Se on hukkaan heitettyä elämää.

        Lightning


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Elämänsä tarkoituksena voi toki ja sydämensä antaa olemattomuudelle, kuten uskonnolla ja Jeesukselle. Se on hukkaan heitettyä elämää.

        Lightning

        Itse sinä olet näemmä nyt antautunut heittämään oman elämäsi hukkaan. Kannattaisi ehkä vähän enemmän varoa sanojaan kun lähtee tuolla tavoin kieltämään Jumalan Pojan.

        "Kuinka paljon ankaramman rangaistuksen ansaitseekaan mielestänne se, joka polkee jalkoihinsa Jumalan Pojan, pitää epäpyhänä liiton verta, jolla hänet itsensä on pyhitetty, ja häpäisee armon Henkeä! Mehän tunnemme hänet, joka on sanonut:

        – Minun on kosto, minä olen maksava,

        sekä myös:

        – Herra on tuomitseva kansansa.

        On kauheaa joutua elävän Jumalan käsiin."
        -Hepr. 10-

        Ihmisen elämän tarkoitus nyt vain tosiaan on etsiä Jumalaa. Sitä varten ihmissuku on luotu. Sokean tavoin hapuilemalla hänet voi ehkä löytää.

        "Yhdestä ihmisestä hän on luonut koko ihmissuvun, kaikki kansat asumaan eri puolilla maan päällä, hän on säätänyt niille määräajat ja asuma-alueiden rajat,

        jotta ihmiset etsisivät Jumalaa ja kenties hapuillen löytäisivät hänet.

        Jumala ei kylläkään ole kaukana yhdestäkään meistä: hänessä me elämme, liikumme ja olemme."
        -Ap. t. 17-


    • Anonyymi

      Niin, ilman Jumalaa elämämme tarkoitus on vain kuolema. Jumala yksin Kristuksessa antaa tulevaisuuden ja toivon.

      "Jeremia 29:11-14 Sillä minä tunnen ajatukseni, jotka minulla on teitä kohtaan, sanoo Herra: rauhan eikä turmion ajatukset; minä annan teille tulevaisuuden ja toivon."

      • Anonyymi

        Höpö höpö. Toivo on turha. Katteettomia lupauksia.


    • Anonyymi

      Monty Pythonin elokuvan Monty Python – Elämän tarkoitus (Monty Python's Meaning of Life, 1983) lopussa kysymykseen elämän tarkoituksesta vastataan: "No, se ei ole mitään kovin erikoista. Hmm, yritä olla kiva ihmisille, varo syömästä rasvaa, lue hyvä kirja silloin tällöin, kävele hieman, ja yritä elää rauhassa ja sopusoinnussa yhdessä kaikkien uskontojen ja kansojen edustajien kanssa".[5]

    • Anonyymi

      Elämäni tarkoitus:
      - Gal. 2:20 ja minä elän, en enää minä, vaan Kristus elää minussa; ja minkä nyt elän lihassa, sen minä elän Jumalan Pojan uskossa, hänen, joka on rakastanut minua ja antanut itsensä minun edestäni.
      - Elää Jumalan tahdossa, Jeesuksen herruudessa, Pyhän Hengen voimassa.
      - Olla jatkuvassa yhteydessä Jumalaan.

      Ajattelen paljon kuolemaani. Tämä kuolevaisuuteni muistaminen pitää virkkuna huomioida kaikki hengellisestä näkökulmasta.

      Kuolema voi tulla rauhallisesti, ajallaan. Tai sitten yllättäen, milloin vain.

      Mutta tuosta ruumiin kuolemasta henki jatkaa elämäänsä, siirtyy omalle paikalleen maailmankaikkeudessa.

      https://www.youtube.com/watch?v=CjeO-WbrgTk
      ✨🧚‍♀️✨✨✨

    • Anonyymi

      Elämän tarkoitus on ikävän karkoitus.

    • Anonyymi

      Tietääkö kukaan tätä hengellistä laulua, jossa sanat: Kohta valkenee aamu ihana. Enempää en muista sanoista.

      • Anonyymi

        Tämä ei taida olla etsimäsi laulu, mutta ihana kumminkin:
        Kirkas aamu pian koittaa
        jälkeen aikojen yön.
        Päivä varjot jo voittaa
        kautta Golgatan työn.
        Huomenkellojen soiton
        kaiku sielussa soi.
        Meille kertoen: voiton
        Jeesus matkaamme toi.


      • Anonyymi

        Ihana valo, ihana, sinä olet aurinko...


        Lightning


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä ei taida olla etsimäsi laulu, mutta ihana kumminkin:
        Kirkas aamu pian koittaa
        jälkeen aikojen yön.
        Päivä varjot jo voittaa
        kautta Golgatan työn.
        Huomenkellojen soiton
        kaiku sielussa soi.
        Meille kertoen: voiton
        Jeesus matkaamme toi.

        Tämä on yksi lempilauluistani, Kirkas aamu pian koittaa.

        Patmos radiosta kuulin tämän laulun, mieleeni jäi vain sanat: Kohta valkee päivä ihana. En löytänyt hengellisiä lauluja sivultakaan, kun en muista miten se alkaa.


      • Anonyymi

      • Anonyymi

        Kysymyksessä on Maiset koetukset vaan - laulu.

        "Maiset koetukset vaan täällä seuraa ainiaan,
        kun mä tietäni käyn lupausten maahan ihanaan.
        Mutta yhä enemmän Herran johtoon ymmärrän,
        kun mä seuraan Häntä tiellä elämän.

        Kohta valkee aamu ihana, Herran kotiin pyhät käydä saa.
        Siellä tunnen Herran yhä paremmin,
        siellä kerron kuinka voiton saavutin."

        https://www.youtube.com/watch?v=0QceH51R3dE

        Elämän sanan ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kysymyksessä on Maiset koetukset vaan - laulu.

        "Maiset koetukset vaan täällä seuraa ainiaan,
        kun mä tietäni käyn lupausten maahan ihanaan.
        Mutta yhä enemmän Herran johtoon ymmärrän,
        kun mä seuraan Häntä tiellä elämän.

        Kohta valkee aamu ihana, Herran kotiin pyhät käydä saa.
        Siellä tunnen Herran yhä paremmin,
        siellä kerron kuinka voiton saavutin."

        https://www.youtube.com/watch?v=0QceH51R3dE

        Elämän sanan ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen

        Kiitos että sinä löysit. Etsija olin minä.

        1234567---


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos että sinä löysit. Etsija olin minä.

        1234567---

        1234567---, laulut eivät vie epäjumalien palvojaa taivaseen, ei vaikka, kuinka näyttelisIt pyhää ja uskovaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        1234567---, laulut eivät vie epäjumalien palvojaa taivaseen, ei vaikka, kuinka näyttelisIt pyhää ja uskovaa!

        Minun ei tarvitse näytellä yhtään mitään.

        1234567---


    • Anonyymi

      Kilvoitella hyvä uskon kilvoitus.

    • Anonyymi

      Ainoa tarkoitus on mielestäni tyydyttää Jumalan kaipuu valtavasta ja ikuisesta ja ikuisesti kasvavasta perheestään.Hän käski lisääntyä ja täyttää maa. Tällä logiikalla meidän täytyy täyttää koko ääretön universumi, kun opiskelemme kohti Jumaluutta. Taivaan Isällämme on hyvätahto lapsiaan kohtaan. Kaikki Hänen tekonsa ovat kokonaisuuden kannalta hyviä. Vaikka ne eivät näin lihallisesta ensimmäisen polven ihmisestä siltä näytäkkään. Jumala antoi Raamatun, jonka ohjein, vapaan tahtomme mukaisesti, voimme valikoitua Hänen perheeseensä, tai hylätä tarjous. Vain vapaa valinta on ainoa mahdollinen, sillä mikään saasta ei pääse pyhään valtakuntaan. Siellä vallitsee Jumalinen rauha, ilo ja rakkaus. Pahuus saa palkkansa oman valintansa perusteella ja jää ulos. Siellä on itku ja hammasten kiristys, kun saatanan valinneet katuvat.

      • Anonyymi

        helluntailaisen opin mukaan , Jeesus Jumalan Poika on : tarjouksessa ,
        >>>"hylätä TARJOUS tai hyväksyä TARJOUS . . . .

        Raamattu kylläkin puhuu , uskon LAHJASTA , eikä uskon tarjouksesta . . .
        "ette itsenne kautta - se on Jumalan LAHJA" Ef: 2


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        helluntailaisen opin mukaan , Jeesus Jumalan Poika on : tarjouksessa ,
        >>>"hylätä TARJOUS tai hyväksyä TARJOUS . . . .

        Raamattu kylläkin puhuu , uskon LAHJASTA , eikä uskon tarjouksesta . . .
        "ette itsenne kautta - se on Jumalan LAHJA" Ef: 2

        Niin Raamatun ilmoitus todistaa uskon kautta annettavasta lahjasta.

        8 Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne kautta-se on Jumalan lahja-
        9 ette tekojen kautta, ettei kukaan kerskaisi. ( Ef 2)

        Ja se on tarjolla olevan elämän sanan kautta.

        16 tarjolla pitäessänne elämän sanaa, .. ( Fil 2)

        Uskohan tulee elämän sanan kuulemisen kautta.

        13 Hänessä on teihinkin, sittenkuin olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, uskoviksi tultuanne pantu luvatun Pyhän Hengen sinetti,
        14 sen, joka on meidän perintömme vakuutena, hänen omaisuutensa lunastamiseksi-hänen kirkkautensa kiitokseksi. ( Ef 1)

        Elämän sanan ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin Raamatun ilmoitus todistaa uskon kautta annettavasta lahjasta.

        8 Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne kautta-se on Jumalan lahja-
        9 ette tekojen kautta, ettei kukaan kerskaisi. ( Ef 2)

        Ja se on tarjolla olevan elämän sanan kautta.

        16 tarjolla pitäessänne elämän sanaa, .. ( Fil 2)

        Uskohan tulee elämän sanan kuulemisen kautta.

        13 Hänessä on teihinkin, sittenkuin olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, uskoviksi tultuanne pantu luvatun Pyhän Hengen sinetti,
        14 sen, joka on meidän perintömme vakuutena, hänen omaisuutensa lunastamiseksi-hänen kirkkautensa kiitokseksi. ( Ef 1)

        Elämän sanan ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen

        kyllä se usko tulee , Jumalan sanan lukemisen ja tutkimisen kauttakin .
        Alkuseurakunnan aikaan ei kansan kesken lukutaito ollut yleistä , eikä ollut kansalla raamattuakaan , ja Suomessakin vasta n. 400 vuotta .

        Jumala antaa sydämen uskon, vaikka ei olisi raamattua ikinä nähnytkään.
        (eihän menneet sukupolvet todellakaan olleet nähneetkään raamattua)

        "Te tutkitte kirjoituksia , sillä teillä on mielestänne NIISSÄ iankaikkinen elämä , ja ne
        juuri todistavat minusta." Joh: 5: 39


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kyllä se usko tulee , Jumalan sanan lukemisen ja tutkimisen kauttakin .
        Alkuseurakunnan aikaan ei kansan kesken lukutaito ollut yleistä , eikä ollut kansalla raamattuakaan , ja Suomessakin vasta n. 400 vuotta .

        Jumala antaa sydämen uskon, vaikka ei olisi raamattua ikinä nähnytkään.
        (eihän menneet sukupolvet todellakaan olleet nähneetkään raamattua)

        "Te tutkitte kirjoituksia , sillä teillä on mielestänne NIISSÄ iankaikkinen elämä , ja ne
        juuri todistavat minusta." Joh: 5: 39

        >>>"uskon lahja"<<<


        -Erämaan hiekastakin kasvaa puutarha, uskon verso nousee Herra LAHJANASI -


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        helluntailaisen opin mukaan , Jeesus Jumalan Poika on : tarjouksessa ,
        >>>"hylätä TARJOUS tai hyväksyä TARJOUS . . . .

        Raamattu kylläkin puhuu , uskon LAHJASTA , eikä uskon tarjouksesta . . .
        "ette itsenne kautta - se on Jumalan LAHJA" Ef: 2

        Tietenkin tarjouksen hyväksymällä saa pelastuksen lahjan. Koetetaan välttää saivartelua ja Jumalan hyvyyden aliarvostamista. Sillä Jumalan armo on suuri, meitä vajavaisia kohtaan. Eihän sinun maallinen isäsikään hylkää sinua, ellet itse halua eroon isästäsi.


    • Anonyymi

      ei saa! olen heikko nuori tyttö minihameessa. ei saa raiskata.

    • Anonyymi

      Tärkeintä on terveys ja ihmissuhteet ...ja terveet ihmishteet.

    • Anonyymi

      Luste poltetaan ikuisessa tulessa.Ikuisessa HelvetinTulessa on itku ja hammasten kiristys.

      • Anonyymi

        Muistinkin että olisi pitäisi tehdä helvettiopista jokin aloitus. Sillä uskonnot ovat pyrkineet hallitsemaan alamaisia. Vieläkin on niin vedätettäviä ihmisiä, että se menee täydestä.

        Lightning


      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Rakkaus. Rakastaminen on tärkeää.

    • Anonyymi

      Gods Truth is worth fighting for.

      Elämällä on monija tarkoituksija, joijenkin mielestä se on ikävän maahantunkeutujain karkoitus?

      Kaikkein tärkeintä on elää niin että ei pääjy Helvettiin. Juttelin tänään jumalattoman äitini kanssa ja jos hän kuolisi tänään niin hän päätyisi......sinne...oli kyllä hirveä keskustelu siinä mielessäkin ettei tehnyt mitään eroa helluntailaisen ja jehovan totistajan välillä ja jumalattomuus suorastaan huokui hänen äänessä. Sanoin hänelle että kun olet Helvetissä niin silloin tuumit että olisinpa vaan evankelioinut häntä, kun hän ei halua kuulla evankeliumia, uskonasijoista.

      "Sittenhän sen näkee kun kuolee" ja sitten vielä naurahti sen päälle, oli hänen vastauksensa. Voipi sanoa niinkin että on hieman vaikea tilanne Jumalalla mun mutsin pelastamisessa? Ainakaan mä en pysty siihen. Koko suku mutsin puolelta taitaa olla jumalattomia. Minä kuulemma olen ainoa "kaltaiseni suvussa" kuten äiti asijan ilmaisi.

      Lihaksikkaasti taistellen voitokkaasti,

      Selef Urge

    • Anonyymi

      Elämän tarkoitus näkyy olevan, että yksi hullu määrää koko maailman kohtalosta. Eikö tälle systeemille kukaan voi mitään tehdä? Missä esim. luuraa kaikkivaltias Jumala, Jeesus tai kuka hyvänsä rauhantekijä?

    • Anonyymi

      Tässä nyt ihan Raamatusta se, miten Jumala asian näkee:

      Apostolien teot 17
      26 Ja hän on tehnyt koko ihmissuvun yhdestä ainoasta asumaan kaikkea maanpiiriä ja on säätänyt heille määrätyt ajat ja heidän asumisensa rajat,
      27 että he etsisivät Jumalaa, jos ehkä voisivat hapuilemalla hänet löytää - hänet, joka kuitenkaan ei ole kaukana yhdestäkään meistä;

      Eli on tarkoitus löytää Jumala ja Jumalan valmistama pelastus ja sitä kautta palautua Jumalan yhteyteen, voisi sanoa jopa että tavallaan paratiisiin takaisin.

      Voidaan myös sanoa, että palata Kotiin / Taivaan Kotiin.

    • Anonyymi
      UUSI

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑

      😋 ­­­V­­i­­­t­­t­­u­­­ ­­­t­ä­­­m­ä­­ ­­­k­u­­­u­­­m­­­a­ ­­n­­­a­­­r­t­­­t­­­u­­­ -> https://siz.la/hotcat21

      🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      430
      3075
    2. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      106
      2431
    3. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      367
      2227
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      158
      2005
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      7
      1827
    6. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1267
    7. 166
      1255
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1176
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      71
      1082
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      88
      957
    Aihe