Aloittaminen ja sen vaikeus

Anonyymi-ap

Olen jo jokseenkin kypsään ikään päässyt, mutta jostain syystä olen jostain syystä halunnut opetella soittamaan sähkökitaraa. Nuorena halusin soittaa mutta isä vainaa sanoi että muut harrastukset jo riittää. Pelasin aikoinaan lätkää ja futista jälkimmäistä ihan armeija ikään asti. Sitten tuli lapset ja asunto lainat jne... Mutta nyt 46v. Jokin tuolla takaraivossa sanoo että tee se! Mutta se kuuluisa mutta... Sormet tuntuu jo hieman jäykemmiltä mitä nuorempana. Sitä keksii itselleen tekosyitä miksi ei aloita. En ole koskaan ollut musikaalinen mutta olen kyllä halunnut oppia soittamaan sähkökitaraa. Mitä musiikki ihmiset ovat mieltä, pitäisikö vain ostaa kitara ja lopettaa jahkailu ennen kuin kasvaa horsmaa. Vai pitäisikö mennä lammelle syöttämään ankkoja.

3

183

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Turha miettiä enää kun tarvittavat välineet saa niin edullisesti. Itse aloitin muutama vuosi sitten kuuskymppisenä ja soolot koko otelaudan pituudella sujuu, mutta sitä sitä pitää tehdä päivittäin. Kaiken perusta duuriasteikko eli major scale iskostuu mieleen ja lihasmuistiin vasta pitkäaikaisella toistolla, ja kaikki muut moodit ja skaalat perustuu siihen duuriasteikkoon, eli nekin oppii sitten helposti kun major scale on iskostunut mieleen ja lihasmuistiin. Olen hakenut kaikki opit ilmaisilta nettisivuilta ja Youtube-videoilta. Musiikkiteoriaksi opettele Circle of Fifths. Nuotinlukua ei kuitenkaan tarvitse osata voidakseen soittaa.

    • Anonyymi

      Nuotit kannattaa opetella. Sitten voi kehittää korvaa, että oppii soittamaan ilman nuotteja. Puoliakustisella voi rämpytellä ilman sähköjäkin. Nopeus on mitä on. Ikä ei ole este eikä hidaste.

      • Anonyymi

        Nuottienlukutaito ei ole yhtä kuin nuottien oppiminen. Kirjoitetut nuotit on kirjoitusta ja sen lukemista. Soittaminenkin keksittiin jo kauan ennen nuottien kirjoittamista. Nuotit ja asteikot otelaudalla voi hyvin opetella ilman nuottien paperilta lukemista, ja niin useimmat kitaristit tekevätkin, eikä esim. Jimi Hendrix ja moni muu kuuluisuus osannut lukea nuotteja mutta osasivat nuotit.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      4
      1509
    2. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      18
      1133
    3. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      5
      1021
    4. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      13
      1019
    5. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      19
      1018
    6. 4
      922
    7. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      1
      918
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      3
      911
    9. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      4
      899
    10. En koskaan

      Aliarvoinut, nauranut/pitänyt pilkkana, tai ajatellut mitään negatiivista sinusta. Jos nämä asiat uskot ja luotat sen v
      Ikävä
      49
      880
    Aihe