Iron maidenilla harvinainen kyky luoda paljon laadukkaita julkaisuja!

Anonyymi-ap

Moni varmasti kade, mut tässä nyt toisaalta kuuntelen bändin studiolevyä nimeltä no prayer for the dying joka osoittautuukin minulle isoksi pettymykseksi kun tähän mennessä kuuntelemani 3 iron maidenin studiolevyä(uskokaa tai älkää mä en 41 ikävuoteni aikana ole tutustunut juuri yhtään iron maidenin musaan, joka aika noloa eli sivistyksessäni oli tosi iso iron maidenin mentävä aukko mut kai parempi myöhää kuin ei koskaan!) on tosi laadukkaita joista yhdelle annoin täydet 5/5 eli se on powerslave levy ja vuoden 98 virtual XI levylle annoin 4/5 jossa pidin sen levyn uudistushengestä eli kai pitkät ikävuodet toi kypsyyttä ja syvyyttä musaan mut samalla tolla julkaisulla pitää ,myös kiinni vanhoistakin perinteistä kuten alkupään yhdessä biisissä tulee esille hianosti 70-luvun tyylinen huilu(sovitus) ja levyn vika biisi on tosi emotionaalinen ja melodinen musapala. Arvostan iron maidenia näiden kolmen kuuntelemani levyn takia siksi, koska ne uudistaa hyvin musaansa mut säilyttää silti vanhat perinteensä eli siis oon tähän asti kuunnellut nämä seuraavat iron maidenin studiolevyt; 1.Powerslave 2.Virtual XI 3.seventh son of a seventh son 4. No prayer for the dying

mahtavuutta edustaa powerslave! Nam aivoille suurherkkua. Ja eikä kauas powerslavesta jää seventh son of a seventh son. Ja tykkään paljon myös levystä virtual XI. No prayer for the dying levyn biiseissä on hyvä potku, mut sävlelykset ei parasta iron maidenii.

Nämä on makuasioita enkä väitä mielipiteitäni faktoina. Ottakee tää huomioon !

19

477

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Hienoa, että muitakin Virtual tykkääjiä löytyy! Varsin aliarvostettu levy, jossa ei muuta heikkoa kuin Angel and the gamblerin loputon toisto.
      X-factor onkin sitten aikasta paljon synkempi teos, olisi mielenkiintoista kuulla kommenttia siitä levyst:)

      • Anonyymi

        Aha okei pittääpä panna korvan taa levysuosituksesi nimeltänsä X-factor. Mitäs vuosimallai se edustaa eli minä vuonna julkaistu se? Varmaan huomenna käyn kuunteleen levyn ja annan siitä arvionja aion myös käydä pisteyttämässä ja tekemässä sanallisen arvion siitä www.rateyourmusic.com sivulla joka maailman ehkä suurin musasivu jossa oon amatöörikriitikkona arvioimassa musiikkia. Jos kiinnostaa nuo sivut niin tervetulloo sinne käyttäjäx! Kunhan luot mahdollisimman vaikean&oudon salasanan ettei rosvot pian yllätä.


      • Anonyymi

        Powerslavilla etenkin 3 viimeisintä biisiä ihan kuningasbiisei! Todellisia jamituksia myös kuulee niissä. Ei mitään radiokamaa noi kolome viimeisintä käsittääkseni koska harvoin kait radioihin kelpuutetaan yli 6 tai yli 10 minuuttisia _metallibiisejä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aha okei pittääpä panna korvan taa levysuosituksesi nimeltänsä X-factor. Mitäs vuosimallai se edustaa eli minä vuonna julkaistu se? Varmaan huomenna käyn kuunteleen levyn ja annan siitä arvionja aion myös käydä pisteyttämässä ja tekemässä sanallisen arvion siitä www.rateyourmusic.com sivulla joka maailman ehkä suurin musasivu jossa oon amatöörikriitikkona arvioimassa musiikkia. Jos kiinnostaa nuo sivut niin tervetulloo sinne käyttäjäx! Kunhan luot mahdollisimman vaikean&oudon salasanan ettei rosvot pian yllätä.

        1995 on julkaistu X factor ja se oli ensimmäinen levy Maidenille yhdessä Blaze Bayleyn kanssa. Varsinkin Sign of the cross, man on the edge ja vaikkapa Lord of the flies on tykkikamaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Powerslavilla etenkin 3 viimeisintä biisiä ihan kuningasbiisei! Todellisia jamituksia myös kuulee niissä. Ei mitään radiokamaa noi kolome viimeisintä käsittääkseni koska harvoin kait radioihin kelpuutetaan yli 6 tai yli 10 minuuttisia _metallibiisejä.

        Maidenille on kyllä tosiaan hienoja noita pitempiä biisejä. Mm Powerslavelta Rime of the ancient mariner on aikamoinen helmi:)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aha okei pittääpä panna korvan taa levysuosituksesi nimeltänsä X-factor. Mitäs vuosimallai se edustaa eli minä vuonna julkaistu se? Varmaan huomenna käyn kuunteleen levyn ja annan siitä arvionja aion myös käydä pisteyttämässä ja tekemässä sanallisen arvion siitä www.rateyourmusic.com sivulla joka maailman ehkä suurin musasivu jossa oon amatöörikriitikkona arvioimassa musiikkia. Jos kiinnostaa nuo sivut niin tervetulloo sinne käyttäjäx! Kunhan luot mahdollisimman vaikean&oudon salasanan ettei rosvot pian yllätä.

        Pitääpä tutustua tuohon rateyourmusic sivustoon, kiitos paljon vinkistä:)


    • Anonyymi

      Suosittelen tutustumaan vuoden 1986 levyyn Somewhere in time, siinä vasta tykkilevy nimittäin!

      • Anonyymi

        tiiän sen levyn joka ei ole minun mielestäni ollenkaan hyvä. Sen sijaan Virtual XI , debyyttistudiolevy iron maide, killers, the number of the beast, piece of mind, seventh of a son ja etenkin powerslave on minulle tykkikamaa ja siis etenkin powerslave joka on minulle kautta aikain kovin iron maiden levy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        tiiän sen levyn joka ei ole minun mielestäni ollenkaan hyvä. Sen sijaan Virtual XI , debyyttistudiolevy iron maide, killers, the number of the beast, piece of mind, seventh of a son ja etenkin powerslave on minulle tykkikamaa ja siis etenkin powerslave joka on minulle kautta aikain kovin iron maiden levy.

        Nuo on kyllä kaikki klassikko levyjä, ei voi vikaan mennä noilla levyillä:)


    • Anonyymi

      Hienoa, että otit esille Virtualin Como estais amigos, nimittäin niin hieno biisi kuin olla voi ja tunteikasta vetoa Blazelta. 5/5

    • Anonyymi

      Yksi levy mitä vahvasti suosittelen ”maiden sukupuusta” on Bruce Dickinsonin Chemical Wedding 1998. Aivan hiukea teos alusta loppuun asti, hakkaa monet maiden levytkin helposti.:)

      • Anonyymi

        aijaa kiitos suosituksesta pittääpä panna korvan taa ! =)


    • Anonyymi

      Moi oon avauspostaaja! The x factor levy on hyvä = 3/5 joka ääripäiden levy jossakin määrin (ei liikaa) kun esim kappaleet the edge of darkness(alku tuo pienet metallica -vivahteet mut muuttuu sitten pian iron maideniksi ) , sign od the cross ja blood on the worlds hands on suosikkejani. Esim bloods on the worlds hands ensimmäiset 20 sekuntia on huikea. Yhydyn kommenttiin jossa joku sano "tummempi iron maiden levy" eli sammaa mieltä oon siitä. Tunnistaa kyllä iron maidenin mut tummaa on. Jopa aika-ajoin pienet neo classical metal -vivahteet ja dark metal vai miksi niitä genrelajeja sanotaan ja semmoset genrelajit tiedän kuin doom ja death metalli, mut ei niitä ainakaan ole tällä levyllä ja sinfonisen metallin tiiän myös, muttei ole sinfonista metallia tää. Kuvaukseen tuolla musasivulla on pantu heavy metal ja progemetal ja itse samaa mieltä että noi kaksi eniten kuuluu. Progemetalli ja "perusmetallin" lisäksi pienet neo classical metal -vivahteet on. Onnistunut albumi siis. Ei ihan klassikkolevy johtuen epätasaisuudesta.

      • Anonyymi

        vielä unohdin sanua, että toki toi pisteytykseni voi muuttua vielä yhen stepin parempaan suuntaan (ei ainakaan yhden stepin taakkepäin). Mut tällä hetkel 3/5 annan tolle, mut voi mieli muuttuu viälä kun pitää kuunnella sitä lissää =)
        Ymmärrettähän 3/5 on hyvä , pätevä arvosana ko se on yli keskitason levy . En anna puolikkaita tähtiä koskaan levyille vaan mä arvostelen asteikolla 1/5 &2/5&3/5&4/5 &5/5.


      • Anonyymi

        neo metal vivahteet siis x factor levyssä, korjaan kommenttiani en tarkoottanut neo classical vaan neo metal mut siis hyvin pienet sellaiset vivahteet saan, eli hyvin pienet.


      • Anonyymi

        Hyvä, että mainitsit Blood on the worlds hands, minulla myös ksi ehdoton suosikki levyllä. Hieno kertsi biisissä ja väkisin mieleen tulee välilllä tuota kuunnellessa, että miltä majtaisi kuulostaa jos Bruce laulaisi tuon livenä, varmasti olisi nannaa korville:) kiitos arvostelusta!


    • Anonyymi

      the x factorin viimeinen raita unbeliever tuntuu maukkaan herkulliselta biisiltä!

      • Anonyymi

        Tuo on kyllä hienon kokeellinen biisi maideniltä, niitä voisivat tehdä useamminkin:)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo on kyllä hienon kokeellinen biisi maideniltä, niitä voisivat tehdä useamminkin:)

        juu saman ilmiön minäkin hiffasin eli kuten sanoit "kokeellinen biisi".


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      114
      8955
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2653
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      129
      2390
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1999
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1756
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1550
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1507
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      10
      1438
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1306
    10. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      5
      1257
    Aihe