Eri artisteilla ja bändeillä on sekä hyviä että huonoja biisejä tässä kerron omat näkemykseni

Anonyymi-ap

Tästä voi tulla pitkä viesti.

Kolmas nainen ;

Hyvät kappaleet esimerkiksi;

1.Tästä asti aikaa(mieleenjäävä kertosäe ja hyvä syvyystaso ja tyylikäs kitarasoolo)

2.Pitkin vihreätä linjaa(omaperäinen A-osa ja kekseliäs, aika latinotyylinen kitarakuvioja joka muuttuu lopussa tuo kitarakuvio jopa aika egyptiläistyyliseksi irroitteluksi ja kertosäe ehkä silti kaikkein paras osa tätä biisiä tai ehkä tuo lopussa hieman sävellajia muuttava kitarajuttu joka menee egyptiläistyyliseksi , melkein jammailuksi)

3.Kiitti jätkät (hieman baarikappaleeksikin sopiva mut ehkä hieman liian kunnianhimoinen semmosiksi juomalauluiksi, mut en varma ,mut siis onhan tuossa esim pesolan hienoa kitarointia ja kappaleen kertosäkeestä löytyy muutamat kohdat jotka tekee vaikutuksen mut kertsin loppu ei niin hyvä osa kertsiä ja taustalla mm väliosassa taustalla soi kivikankaan letkeän rauhaisa kitarakuvio )

4.Taskut täynnä rahaa(tiukka rock-kappale jossa on energiaa ja simppelin tehokas kertsi)

5.Sylistäsi heräsin(ehkä löyvän ideoima kitarajuttu tuossa alussa ja väliosassa joka on kappaleen suurinta herkkua)

6.Puhuva apina(miksei tästä biisistä puhuta mut ehkä osittain siihen voi olla syynä hieman ehkä monotoninen paulin tulkinta ja kappaleen aavistuksen monotoniset rakenteet mutta vain lievästi monotoniset ja kappaleessa on ihan kaikki eri osiota kohdallaan, enemmän kuin hyvin ja teksti on myös onnistunut joka on hyvin tässäkin ajassa oleva poliittinen teksti)


Kolmas nainen huonoimmat;

1.Dägrädädägväg ( kuka tätä jaksaa kuunnella siis oikeasti? Haloo! Niin keskeneräinen ja vaivaannuttava jollotus)

2.Uupumusharhaa(kappale menee hieman pieleen sanojen ja melodioiden yhteensopimattomuuden takia mikä eniten kuuluu pahimpana kertsissä ja tuo pesolan soolo on liian väkinäinen)

3.Timpurit( vaivaannuttava kappale ja tuo kitarariffi jota toistetaan pitkin biisiä ei oikein ota tuulta purjeisiin ja kappaleessa kompuroidaan aikalailla kertosäevaiheessa kun esim tekstien rakenteet ja laulumelodian rakenteet eivät kohtaa, ei sinne päinkään!)




CMX;n hyvät kappaleet;

1.Liekkisusi ja sulkakäärme(aivan mieletön kokeilunhaluisuus jossa bändi kiertää kaukaa radiot ja suuren kansan suosion)

2.nahkaparturi(edelleen vuonna 2024 yhtä upea kuunnella jossa hc punk kohtaa ja kertosäkeen lopun koukeroinen kitarakuvio)

3.Kaksi jokea(eipä paljoo tätä biisiä ole "mainostettu" koskaan ikinä missään, jossa kappaleessa on kaikki eri vaiheet kohdallaan ja etenkin se miten biisi päättyy "toiseen syntyneet, toiseen kuolleet" -kohta ja lopun tipin kitarasoolo + rasion kitarointi)

4.Marian ilmestys(upea choral-laulu biisin loppuun ja myös punk-rock paahtoa aika rankalla soittotyylillä varustettuna ja A-osan rumpusovitus yhdistettynä psykedeeliseen meininkiin ja kappaleessa on niin hitaita kuin nopeitakin kohtia ja hyvällä harmonialla kaikki tehty)

CMX; huonot biisit;

1. ensimmäisen mainoskatkon päätteeksi(noh biisin nimi ei varmaan mennyt nyt oikein, mut on kyllä aikamoinen konttaus tää biisi sil ois joutanu pöytälaatikkoon

2.Suojelusperkele(ihme että joskus jopa pidin tästä varsin kankeasta tekeleestä)

3.Luotisuora(ihan ok kertsin laulumelodia mut kokonaisuudessa aika heikko esitys)

4.Valehtelijoiden maailmassa valehtelija on kuningas(no en muista biisin nimeä mut kyllä te cmx-fanit varmaanki tiiätte mist biisistä on kyse eli tämä on kyllä suoraan sanoen pohjanoteeraus jossa biisin keskeneräisyys kuuluu ikävällä tavalla)

5

130

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Yön hyviä lauluja;

      1.Vain vuoksi toisten(huikean omaperäinen ja isoja melodialinjoja kulkeva kertosäe ja petanderin hyvät kitarajutut&riffi)

      2.Joutsenlaulu(tässä kulminoituu syvyys, äly, taito ja melodiantaju sekä tunne)

      3.Napoli(new waven tunnelmissa kulkeva punkrock-laulu jossa nokkela teksti)

      4.Pieni ihminen suuressa maailmassa(jussin kappale jossa hyvä teksti&melodia)

      5.Hyvää yötä(suuret tunteet aikaansaava instrumentaalinen laulu)

      Yön huonompaa puolta (ei niitä kovin huonoja yö-biisejä löydy)

      1.Peni(keskeneräinen pahemman kerran)

      2.Anna mulle voimaa(hukkuu äärimmäiseen patetiaan)

      3.Ukkokultas(kömpelöt sävelrakenteet joita ei paranna myöskään ollin kankea laulu)

      4.Älä mulle ala(heikkotasoinen sävellys jota heikentää myös kankea soitto)


      Klamydian hyviä lauluja;

      1.Pienet mainosvalot(nokkela teksti ja melodia)

      2.Pilke silmäkulmassa(isot massat fanittaa tätä biisiä ja onhan tässä paljon hyvää eli mieleen tulee eka-kehuna huippuhyvä ja mieleenjäävä melodia)

      3.Nimee ei keksitty(klamydian ikioma vihreämielinen kappale)


      Huonompaa klamydiaa;

      1.Paras perse(heikko, tosi heikko kappale joka keskeneräinen ja surkea kertsin omaava)

      2.Mä oon tyhmä(alkaa jollakin pianolla ja siis kertsi on niin surkea että käy titteliä kautta aikain huonoin klamydian kertosäe)

      3.Eliksiirii(kappale on niin huono että olen kuunnellut sen vain pari kertaa)

    • Anonyymi

      Popeda hyvät;

      1.Avaruusseikkailu(hyvinrakennettu tarina ja mielenkiintoinen rakenne kertosäkees)

      2.Korppi(opettavainen teksti ja huikea kertsin loppu jonka pate laulaa huikean emotionaalisesti = menee tunteisiin siten että iho kananlihalle)

      3.Mönkiäislaulu(huikea kitaratyö ja teksti &sävellys )



      Huonoo popedaa;

      1.Mehumaija ja temppu-eeva(jäykkä kappale jota huonontaa myös kankea soitto)

      2.kansainvälinen herran pelko(kappaleen loistava teksti pilataan äärikankealla soitolla ja äärikankeilla sävelrakenteilla eli kappale ei svengaa sitten yhtään)

      3.Keskiyön blues(lähinnä surkuhupaisa riffi ja kertosäe eli tuo kertosäe on lähinnä melkein vitsi )



      Apulanta hyvät kappaleet;

      1.Systeemi kusee(huikea temosen basso biisin loppuvaiheilla)

      2.Ahdistaa(teksti osittain naiivistinen mut sävellys vaikuttava)

      3.Turvallista matkaa helvettiin(kappaleessa hidas A-osa ja kertosäe voimakassoundista menoa)


      Huonoa apulantaa;

      1.Vasten mun kasvojani(äärikankea laulu rakenteiltaan ja soiton osalta)

      2.Hiekka(köykäinen sävellys)

      3.Zombeja(kappale on karmea niin sovituksen, tekstin kuin sävellyksen osalta)

    • Anonyymi

      kotiteollisuus hyvät laulut;

      1.Kuolemanvakavaa(pysyy ykkösenä ku on ollu mulla jo pitempään KT;n ykkösässäbiisi eli ensinnäki huikee syvyystaso, emotionaalinen taso ja kunnianhimon taso pantu myös rima erittäin korkealla ja kaiken kruunaa huikeat melodiat!)

      2.Tuonen joutsen(muistaakseni itse hynynen pitää tätä bändinsä parhaana teoksena ja etenkin loppu kruunaa kaiken eli huikean mahtipontista melodian maalailua eli en tiedä mistä soittimesta se melodia lähtee mutta ei tietääkseni ainakaan kitarasta)

      3.suurelle tuntemattomalle(tää voi tulla monelle yllätyksenä kun panin tähän kolmossijalle eli tässä kuuluu vielä virtasen ideoimat progevivahteiset kitarajutut ja tää on sitä aikakautta kun bändin nimi taisi olla hullu ukko&kotiteollisuus mut korjatkaa mun kommenttiani jos oon väärässä!)


      Huonoa kotiteollisuutta edustavat nää kolome;

      1.Minä olen(kurjuus iskee kun tätä pinnallisenoloista ja halpaa kertosäkeen omaavaa teosta kuuntelee eli sanoisin että lähinnä uppoaa suureen massaan eli ns lumipalloefekti-vyöry eli joskus heikot sävelrakenteet puree hyvin isoihin massoihin mut en tarkoota tietenkään sitä että suosittu musa olisi aina huonompaa, ja nää on makuasioita)

      2.Musta kuu(voi että on niin huono että voi että senthään)

      3.yötä vasten(maailmanloppu levyllä mm nuo kax surkeeta biisiä eli tämä ja musta kuu ja tää on niin huono että on melkeinpä kuin vitsi)




      Mamba hyvät kappaleet ;

      1.Eilinen tyttö(tyylikäs kappale amen!)

      2.Wiklundin parempi jatzi(tää on ihan huikea sävellys ja huikee soitto = hunajaa!)

      3.Kun olin kuustoista(herkkä teksti jossa ryvetään itsesäälissä ja sävellys on vaikuttavaa tasoa)



      Huonoo mambaa (noh huonoa mambaa ei ole jkovin paljoa!)


      1.Valokuvia(ennalta-arvattava ja liian paljon kunnianhimoisuudelle keskisormen näyttöä ja jotenkin liian kliininen melodia)

      en keksi nyt muuta huonoa mamba biisiä ja kait se johtuu siitä kun ei niil niin paljoo ole huonoja




      juice leskinen hyvät biisit;

      1.Im woman youre woman(teksti joka kertoo miehestä joka kokee olevansa kuin nainen?? Mut siis joo huikee kappale)

      2.Myrkytyksen oireet(synkkä teksti maailman tilasta ja huikea sävelly jossa melodian maalailu hakee vertaansa vailla)

      3.Slam slam slam(moni ei nosta tätä tauko II levyn kappaletta esille mut minä nostan eli huikea esitys eli tän orkesteri esittää livenä ja etenki se jammailu-kohta on huikee!)


      Huonoa juicea;

      1.Paskaa (ois joutanu pöytälaatikkoon eikä tekstikään ole nokkela vaan enemmänkin muka-nokkela)

      2.Mikä hätänä(jollottavan monotoninen biisi)

      3.Elämänura( ei sisältöä eikä oikein mitään vaan pelkkää mitäänsanomatonta melodian osalta ja sisältöäkään ei siis)

      • Anonyymi

        myös juicen erkkae reggae on niin kova biisi että voisin kelpuuttaa top3;een eli puntaroin kovasti valkatakko se kolmossijalle vaiko slam slam slam -laulu mut päädyin jälkimmäiseen, mut siis erkkae reggae myös huikea kappale joka taitaa olla suomen eka reggaerock-biisi vai onko


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 187
      2128
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      53
      1982
    3. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      157
      1659
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      136
      1614
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1334
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1247
    7. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      11
      1214
    8. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1185
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      12
      1155
    10. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1148
    Aihe