12V akku ei lataudu ja jäätyy luulisi jo 2000 luvulla sen osattavan kun se ei ole ollut ongelma polttomoottorisissakaan
Miksei sähköautoja osata tehdä
16
263
Vastaukset
- Anonyymi
Ei kai se 12v akku jäädy jos vieressä on iso tulikuuma metallimötikkä elikkä polttomoottori.
- Anonyymi
Ei minulla ainakaan polttomoottori lämmitä akkua, kun akku ei ole moottoritilassa. Eikä nuukaksi vedetty dieseli lämpene muutenkaan kovin kuumaksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei minulla ainakaan polttomoottori lämmitä akkua, kun akku ei ole moottoritilassa. Eikä nuukaksi vedetty dieseli lämpene muutenkaan kovin kuumaksi.
Vai ei dieseli lämpene muutenkaan kovin kuumaksi? Kuitenkin sen dieselin käyttämästä polttoaineesta vähintään 60 % muuttuu lämmöksi. Kyllä sillä pienemmänkin dieselmoottorin hukkalämmöllä suurempaakin omakotitaloa talvipakkasilla lämminnä pitäisi. Piekkinkin se on niin, ettei niitä lämpöjä Suomen pienen asiakaskunnan takia kannata ottaa talteen. Yulee halvemmaksi tehdä huonompi lämmityslaite, sehän riittää etelän vetelille.
- Anonyymi
Bemarissa akku takakontissa eikä koskaan ole jäätynyt ja akku kesti 12vuotta koskaan ei akun kanssa mitään ongelmia joten surkuhupaisaa luettavaa noi sähköautojen ongelmat
- Anonyymi
Eiköhän se isompi huolen aihe ole se 400 volttiin ja Taycanissa ja tulevissa malleissa se 800 volttiin jännitetty ajoakku. Varmaa on, että se jännite purkautuu tavalla tai toisella. Jos iskuna, niin sitä voisi jo sanoa lataukseksi. Jos liekkien saattelemana, niin palomiehet kiroilevat tuntitolkulla.
- Anonyymi
Sitten ei kannata asua talossa jossa on sähkölaitoksen muuntamo jossa on 20 000 voltin jännite.
- Anonyymi
Jokin siinä sähköauton 12 v akun latauksessa tökkii ilmeisesti liian vaikea toteuttaa että akku latautuisi ajoakusta laturin tavoin ja miksi ihmeessä niissä edes pitää olla se jos kerran on virtaa tarjolla isossa akussa
- Anonyymi
Kyllä meidän talouden sähköautossa nimenomaan tapahtuu niin, että se latailee siitä isosta akusta sen pienen akun aina kun pikku akun jännite putoaa. Eikä siis tartte latailla sitä 12 V akkua erillisillä ratkaisuilla kuten polttomoottoriautoissa täytyy. Auto vielä kertoo asian, eli tiedän niin tapahtuvan.
Kyllä tuo naapurikin joutui niillä 25-30 asteen pakkasilla lataamaan polttiksen akkua useamman kerran bensiksellä käynnin lisäksi, meikäläinen hoiti vaan normilatailut pakkasen kovuudesta riippumatta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä meidän talouden sähköautossa nimenomaan tapahtuu niin, että se latailee siitä isosta akusta sen pienen akun aina kun pikku akun jännite putoaa. Eikä siis tartte latailla sitä 12 V akkua erillisillä ratkaisuilla kuten polttomoottoriautoissa täytyy. Auto vielä kertoo asian, eli tiedän niin tapahtuvan.
Kyllä tuo naapurikin joutui niillä 25-30 asteen pakkasilla lataamaan polttiksen akkua useamman kerran bensiksellä käynnin lisäksi, meikäläinen hoiti vaan normilatailut pakkasen kovuudesta riippumatta.Sano naapurillesi , että korjauttaa autonsa . Ei ehjän auton akkua tarvitse ylimääräisesti latailla pakkasellakaan .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sano naapurillesi , että korjauttaa autonsa . Ei ehjän auton akkua tarvitse ylimääräisesti latailla pakkasellakaan .
Kyllä kunnossakin olevan polttiksen akkua joutuu talvella latailemaan jos ajaa vain muutaman kilometrin työ- ja kauppareissua. Kylmä akku ottaa vastaan latausvirtaa vain hyvin vähän. Akkuun ei saada ladattua lyhyellä ajomatkalla sitä sähkömäärää mikä on raskaassa startissa kulutettu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä meidän talouden sähköautossa nimenomaan tapahtuu niin, että se latailee siitä isosta akusta sen pienen akun aina kun pikku akun jännite putoaa. Eikä siis tartte latailla sitä 12 V akkua erillisillä ratkaisuilla kuten polttomoottoriautoissa täytyy. Auto vielä kertoo asian, eli tiedän niin tapahtuvan.
Kyllä tuo naapurikin joutui niillä 25-30 asteen pakkasilla lataamaan polttiksen akkua useamman kerran bensiksellä käynnin lisäksi, meikäläinen hoiti vaan normilatailut pakkasen kovuudesta riippumatta.Ja meikäläisen ei ole koskaan tarvinnut 35 -vuotiaan Ranskan Rapean akkua latailla ja aina se vain käynnistyy kovemmillakin pakkasilla kuin palmun alta. Ikääkin on vasta 35 vuotta. Auton oma laturi pitää akun latauksessa vaikka talvisaikaan ajelut on lähes pelkästään kaupungissa kaupoilla tai kirjastossa käyntejä. Ei ole akku vajaantunut!
Niinpä, että koeta keksiä joku uskottavampi tarina!
- Anonyymi
Miksi sähköautoissa on niin usein ongelmia 12 V:n akun kanssa?
Sähköautoissa täyteen ladattu pääakku ei vielä riitä, vaan niissä on myös käynnistysakku. Vioittunut 12 voltin akku aiheuttikin sähköautoissa jopa 55,6 prosenttia tiepalvelun tehtävistä.
Usein syynä on se, että ensimmäisen sukupolven sähköautojen 12 V:n akut ovat tulossa odotetun neljän tai viiden vuoden käyttöikänsä päähän, jolloin ne täytyy vaihtaa. Jossain malleissa ongelmia aiheuttaa se, että 12 V:n akku syöttää virtaa kaikille elektronisille ohjauslaitteille.
– Joidenkin sähköautojen valmistajien järjestelmissä 12 V:n akkujen latausstrategiaa ei ole vielä viilattu täysin kuntoon, sanoo Clariosin suunnitteluosaston johtaja Nadine Dehnert. Jo on lyhyt akun ikä 4-5 v- Anonyymi
Se ohjauselektroniikka ja muut härpättimet toimii 12 voltilla ja vain auton sähkömoottorit sillä "isolla" akulla.
Jo seuraavissa sähköautomalleissa nuokin ongelmat on otettu paremmin huomioon ja toimintavarmuus paranee, ainakin muissa kuin kiinalaisissa.
- Anonyymi
Nyt on polttiksiin tulleet ns. kevythybridit. Niissä on 48V litium akku ja lisäksi 12V normaali lyijyakku. Saadaan kaikki samat huolet jokaiseen polttikseenkin ja tietysti tuo pieni 48V litiumakku kuluu käytössä ja pitää vaihtaa tämän tästä. Marmorilla tavataan...
- Anonyymi
Niinpä kuka haluaa kaikki ongelmakohdat samaan autoon on polttomoottorin jakoketju ongelmat imukanavat tukkeutumiset yms ja siihen päälle kaikki sähkö ongelmat juu ei kiitooos
- Anonyymi
Kyse on rahasta. Autoteollisuuden kaikki härpäkkeet on 12V mukaan tehtyjä. On helpompi pistää 12V akku ja kaikki elektroniikka samana mikä on olemassa olevaa tekniikkaa. Se on halpaa supermassatuotantosälää.
Lisäksi on saatu erotettua korkeajännitteinen ajoakku kontaktorilla kun autoa ei ajeta. Tämä on turvallisempaa.
Kaikki tämä kyllä löytyy netistäkin jos asia kiinnostaa ja haluaa asiaa sevittää mutta aloittaja taisi haluta vain valittaa.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi1323326Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen382623Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap302465Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631172338Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .302023- 1141760
Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k1741438Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi3131413Aatteleppa ite!
Jos ei oltaisikaan nyt NATOssa, olisimme puolueettomana sivustakatsojia ja elelisimme tyytyväisenä rauhassa maassamme.3121321- 641157