Maksan mielelläni helppoudesta arjessa ja siksi ajan bensa autolla

Anonyymi-ap

Vaikka se bensa olisi 4e litra. Ajaisin silti. Olkoon sähköautoilu vaikka ilmaista niin maksan mielelläni elämää helpottavista asioista kuten siitä ettei koskaan tarvitse ladata autoa. Ei minulla ole aikaa semmoiseen leikkiin. Johdon kanssa ihmetellä abc lounaalla. Huomennakin lähden kuopioon yhden yön reissuun tekemään oikeita töitä, ajan vantaa-kuopio-vantaa.. Siinä jos vielä ladata pitäisi niin hermot menisi. Tuolla reitillä varmaan muutama muukin lataa lounas aikaan.

34

282

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Pitäisi näköjään ladata Mikkelissä 18 minuuttia.

    • Anonyymi

      Mutta jos lataa kotona ja se riittää, ei lienee iso rasite ja ongelma?

    • Anonyymi

      On se hauskaa kun persaukinen duunari joutuu pitkälle työkeikalle, eikä ole varaa kunnolliseen autoon sittenkään. Noloja ulostulojahan tuollaiset tilitykset on.

      • Anonyymi

        Sähköauto ja tulvavedet on huono yhdistelmä. Akku vikaantuu, kun saa vettä kombonentteihin. Matkan teko on varmempaa polttisautoilla ja perille pääsy, eikä tarvitse aina olla syömässä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköauto ja tulvavedet on huono yhdistelmä. Akku vikaantuu, kun saa vettä kombonentteihin. Matkan teko on varmempaa polttisautoilla ja perille pääsy, eikä tarvitse aina olla syömässä.

        Taitaa kuitenkin se polttis olla herkempi vedelle kuin sähköauto jonka akut on kuitenkin suojattu roiskevedeltä. Kuka sitä aina on syömässä, mutta kyllä se työpäivän aikana on hyvä tehdä vähintään parikertaa, ihmisen tulee syödä viisi kertaa vuorokaudessa.


    • Anonyymi

      Vantaalta voi ajaa mikkeliin lataamaan, jos sattuu saamaan laturiin? Mutta kieltämättä polttiksella onnistuu helpommin tuommoiset matkat.

      • Anonyymi

        Ihan kuin latureita olisi todella vähän, et sä ainakaan tyhmä ole?


    • Anonyymi

      Bensan hinta laskee kysynnän laskiessa. Markkinatalous.

      • Anonyymi

        Mutta tuotanto kallistuu mitä vähemmän tuotetaan. Jossain vaiheessa laskukäyrää hinta lähtee siksi taas nousuun.


      • Anonyymi

        Ja jos verotulot laskee liikaa, niin laitetaan lisää veroa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja jos verotulot laskee liikaa, niin laitetaan lisää veroa.

        Sähkölle vai bensalle?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähkölle vai bensalle?

        Molemmille ja kaikille.


    • Anonyymi

      Tulit kertomaan sähkö- ja hybridiautopalstalle, että sinulla ei ole kyseisestä vehkeestä kokemusta, etkä omista etkä halua. Tuli tosi paljon lisäarvoa keskuteluun.
      Pitäisiköhän käydä soitinfoorumilla kertomassa että on omista soittimia, enkä osaa soittaa, enkä halua opetella. Valitsen mielummin vanha c-kasettisoittimen ja kuuntelen kun muut soittaa :)

      • Anonyymi

        Uusilla digi kosketusnäyttö patteriautoilla ei tosimies aja. Ihan huonoja autoja. Olen omistanut enkä omista enää koskaan. Yhtä latailua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uusilla digi kosketusnäyttö patteriautoilla ei tosimies aja. Ihan huonoja autoja. Olen omistanut enkä omista enää koskaan. Yhtä latailua.

        Ei tarvitse olla enää ”patteriauto” missä on tämä tosimiesten inhokit, eli kosketusnäytöt. Tosimies varmaan soittaa yhä lankapuhelimella ja paskantaa kerosiiniä..


    • Anonyymi

      Olen mielelläni maksamatta törkeän kallita bensaveroja ja bonuksena tulee vielä päälle se että ei tarvitse käydä koskaan pönöttämässä bensiksellä haiseva letku kädessä.
      Auto latautuu kotipihassa yöllä pörssisähköllä joka ei siirtomaksuinenkaan maksa yhtään mitään bensaan verrattuna.

      • Anonyymi

        Pointti se on tuokin, mutta itse katson autoilun kustannuksia nimenomaan kokonaisuutena. En väitä etteikö sähköauto voi kokonaisuutenakin olla edullisempi, mutta vähänkään arvokkaammassa autossa polttoainekustannusten osuus ei ole mitenkään merkittävä erä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pointti se on tuokin, mutta itse katson autoilun kustannuksia nimenomaan kokonaisuutena. En väitä etteikö sähköauto voi kokonaisuutenakin olla edullisempi, mutta vähänkään arvokkaammassa autossa polttoainekustannusten osuus ei ole mitenkään merkittävä erä.

        Polttoainekustannuksista viis, helppous on tärkeintä.

        Täyssähköauto on niin äärimmäisen helppo kuin olla voi.

        Riittää lataa ("kaapelijumppaan" menee reilusti alle 10 sekuntia, mittasin"), vaihtaa raitisilmasuodattimen ja talvirenkaat tarpeen mukaan ja lisää lasinpesunestettä.

        Talvella olen ladannut lähes joka päivä, vaikka ei tarvitsisi; latauskaapeli tulee kytkettyä puolihuomaamatta rutiinilla. Kesällä usein vain kerran viikossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pointti se on tuokin, mutta itse katson autoilun kustannuksia nimenomaan kokonaisuutena. En väitä etteikö sähköauto voi kokonaisuutenakin olla edullisempi, mutta vähänkään arvokkaammassa autossa polttoainekustannusten osuus ei ole mitenkään merkittävä erä.

        "vähänkään arvokkaammassa autossa polttoainekustannusten osuus ei ole mitenkään merkittävä erä."

        Merkittävä tai ei niin maksan silti mieluummin alle kaksi euroa sadasta kilsasta kuin reilusti yli kympin. Miksi maksaisin monta kertaa enemmän ajamisesta aivan huvikseni?
        Polttikset on myös laiskoja liikkumaan. Sähköauton voimalinja on aivan ylivertainen vääntönsä osalta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "vähänkään arvokkaammassa autossa polttoainekustannusten osuus ei ole mitenkään merkittävä erä."

        Merkittävä tai ei niin maksan silti mieluummin alle kaksi euroa sadasta kilsasta kuin reilusti yli kympin. Miksi maksaisin monta kertaa enemmän ajamisesta aivan huvikseni?
        Polttikset on myös laiskoja liikkumaan. Sähköauton voimalinja on aivan ylivertainen vääntönsä osalta.

        Mutta ei ne sähköautot Suomeen sovi. Täällä on talvi jolloin sähköauto ei toimi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta ei ne sähköautot Suomeen sovi. Täällä on talvi jolloin sähköauto ei toimi.

        "Yli 20 sähköautoa ajoi 1000 kilometriä Suomen talven pääkallokelissä – Näin kävi
        Akun esilämmityksellä varustetulla sähköautolla ei pitkän matkan ajo ole juttu eikä mikään, selvisi suomalaistestissä. Ei, vaikka perässä olisi asuntovaunu.

        – Aika lailla myytti tuli murrettua, ja tulos on, että sähköautolla pystyy vaivatta ja edullisesti siirtymään Suomessa vaikka keskitalvella 1 000 kilometrin matkan lähes samassa ajassa kuin polttomoottoriautollakin matkatessa, Leppo kommentoi."

        https://www.iltalehti.fi/sahkoautot/a/f94e2f06-82fa-42a3-8baf-b9ada19cea36


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "vähänkään arvokkaammassa autossa polttoainekustannusten osuus ei ole mitenkään merkittävä erä."

        Merkittävä tai ei niin maksan silti mieluummin alle kaksi euroa sadasta kilsasta kuin reilusti yli kympin. Miksi maksaisin monta kertaa enemmän ajamisesta aivan huvikseni?
        Polttikset on myös laiskoja liikkumaan. Sähköauton voimalinja on aivan ylivertainen vääntönsä osalta.

        Tuota edullisuutta voisi kysyä vaikka niiltä jotka pari vuotta sitten ostivat Teslan? Sähköön ei ole mennyt paljon mitään, mutta oliko noin kokonaisuutena edullisia kilometrejä kun auton arvonalenema on parin vuoden aikana ollut yli 30 k€? Mikä on siis huomattavasti vastaavaa polttisautoa enemmän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuota edullisuutta voisi kysyä vaikka niiltä jotka pari vuotta sitten ostivat Teslan? Sähköön ei ole mennyt paljon mitään, mutta oliko noin kokonaisuutena edullisia kilometrejä kun auton arvonalenema on parin vuoden aikana ollut yli 30 k€? Mikä on siis huomattavasti vastaavaa polttisautoa enemmän.

        Tesla on vain yksi merkki joka tekee sähköautoja. Amerikkalaiset ovat aina epäonnistuneet Euroopassa.

        Tässä parempi esimerkki.

        Skoda Enyaq ja Toyota RAV4 hybridi. Molempien perusmalli maksaa noin 46.000€.
        Kolmevuotiaina molempien pyyntihinnat ovat samalla tasolla keskenään.

        Vertailu RAV4 - Enyaq 60.000km

        RAV4
        6.0 litraa / 100km = 600x6x1,8 =6.500€
        Huollot x 4 = 1800€

        Yht 8.300€


        Enyaq

        20 kWh/100km x 600 x 10snt/kWh = 1.200€
        2v tarkastus 180€

        Yht 1.380€


        8.300- 1.380 on noin 7.000

        Vakuutusmaksut käytiin läpi tuoss ylempänä. Skodalla ne ovat halvemmat.

        https://www.nettiauto.com/listAdvSearchFindAgent.php?id=234709500&tb=tmp_find_agent&PN[0]=adv_search&PL[0]=advSearch.php?id=234709500@posted_by=@tb=tmp_find_agent


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tesla on vain yksi merkki joka tekee sähköautoja. Amerikkalaiset ovat aina epäonnistuneet Euroopassa.

        Tässä parempi esimerkki.

        Skoda Enyaq ja Toyota RAV4 hybridi. Molempien perusmalli maksaa noin 46.000€.
        Kolmevuotiaina molempien pyyntihinnat ovat samalla tasolla keskenään.

        Vertailu RAV4 - Enyaq 60.000km

        RAV4
        6.0 litraa / 100km = 600x6x1,8 =6.500€
        Huollot x 4 = 1800€

        Yht 8.300€


        Enyaq

        20 kWh/100km x 600 x 10snt/kWh = 1.200€
        2v tarkastus 180€

        Yht 1.380€


        8.300- 1.380 on noin 7.000

        Vakuutusmaksut käytiin läpi tuoss ylempänä. Skodalla ne ovat halvemmat.

        https://www.nettiauto.com/listAdvSearchFindAgent.php?id=234709500&tb=tmp_find_agent&PN[0]=adv_search&PL[0]=advSearch.php?id=234709500@posted_by=@tb=tmp_find_agent

        Hyhhyh skodahan on itäauto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tesla on vain yksi merkki joka tekee sähköautoja. Amerikkalaiset ovat aina epäonnistuneet Euroopassa.

        Tässä parempi esimerkki.

        Skoda Enyaq ja Toyota RAV4 hybridi. Molempien perusmalli maksaa noin 46.000€.
        Kolmevuotiaina molempien pyyntihinnat ovat samalla tasolla keskenään.

        Vertailu RAV4 - Enyaq 60.000km

        RAV4
        6.0 litraa / 100km = 600x6x1,8 =6.500€
        Huollot x 4 = 1800€

        Yht 8.300€


        Enyaq

        20 kWh/100km x 600 x 10snt/kWh = 1.200€
        2v tarkastus 180€

        Yht 1.380€


        8.300- 1.380 on noin 7.000

        Vakuutusmaksut käytiin läpi tuoss ylempänä. Skodalla ne ovat halvemmat.

        https://www.nettiauto.com/listAdvSearchFindAgent.php?id=234709500&tb=tmp_find_agent&PN[0]=adv_search&PL[0]=advSearch.php?id=234709500@posted_by=@tb=tmp_find_agent

        Tesla nyt on kuitenkin Suomessa muutaman viime vuoden aikana ollut ylivoimaisesti eniten myyty sähköauto, joten sen hintakehitys on aivan hyvä vertailukohta. Vastaavia esimerkkejä löytyy toki muiltakin, esim. Polestar 2:n hinnasta lähtee ensimmäisen vuoden aikana helposti 15-20 k€ pois. Eli siitä vaan sitten ajamaan edullisia kilometrejä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tesla nyt on kuitenkin Suomessa muutaman viime vuoden aikana ollut ylivoimaisesti eniten myyty sähköauto, joten sen hintakehitys on aivan hyvä vertailukohta. Vastaavia esimerkkejä löytyy toki muiltakin, esim. Polestar 2:n hinnasta lähtee ensimmäisen vuoden aikana helposti 15-20 k€ pois. Eli siitä vaan sitten ajamaan edullisia kilometrejä.

        Teslan ja Polestarin hintakehitys on niiden merkkien ongelma, ei käyttövoiman. Ei vaikuta mitenkään muunmerkkisiin sähköautoihin niinkuin tuosta Enyaqin esimerkistä nähdään.

        Samoin se että Alfan ja Lexuksen hyvitys vaihdossa on täysin surkea ei johdu niiden käyttövoimasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tesla on vain yksi merkki joka tekee sähköautoja. Amerikkalaiset ovat aina epäonnistuneet Euroopassa.

        Tässä parempi esimerkki.

        Skoda Enyaq ja Toyota RAV4 hybridi. Molempien perusmalli maksaa noin 46.000€.
        Kolmevuotiaina molempien pyyntihinnat ovat samalla tasolla keskenään.

        Vertailu RAV4 - Enyaq 60.000km

        RAV4
        6.0 litraa / 100km = 600x6x1,8 =6.500€
        Huollot x 4 = 1800€

        Yht 8.300€


        Enyaq

        20 kWh/100km x 600 x 10snt/kWh = 1.200€
        2v tarkastus 180€

        Yht 1.380€


        8.300- 1.380 on noin 7.000

        Vakuutusmaksut käytiin läpi tuoss ylempänä. Skodalla ne ovat halvemmat.

        https://www.nettiauto.com/listAdvSearchFindAgent.php?id=234709500&tb=tmp_find_agent&PN[0]=adv_search&PL[0]=advSearch.php?id=234709500@posted_by=@tb=tmp_find_agent

        Tesla nyt kuitenkin on sähköautojen ehdoton ykkönen, etumatka muihin on todella suuri.
        Ja mitä jenkkiautoihin tulee, niin onhan ne olleet aina kehityksessä muiden edellä, vaikka täällä puolikommunistisessa maassa punaiset lehdet on jenkkiautoja aina haukkunut.


    • Anonyymi

      Sähköautot sopii lämpimään maahan mutta ei todistetusti suomeen. Suomessa ei semmoisilla tee mitään. Huomaa selkeästi että jotka väittää että talvella pärjää sähköautolla eivät ole koskaan semmoista omistaneet.

      • Anonyymi

        "Yli 20 sähköautoa ajoi 1000 kilometriä Suomen talven pääkallokelissä – Näin kävi
        Akun esilämmityksellä varustetulla sähköautolla ei pitkän matkan ajo ole juttu eikä mikään, selvisi suomalaistestissä. Ei, vaikka perässä olisi asuntovaunu.

        – Aika lailla myytti tuli murrettua, ja tulos on, että sähköautolla pystyy vaivatta ja edullisesti siirtymään Suomessa vaikka keskitalvella 1 000 kilometrin matkan lähes samassa ajassa kuin polttomoottoriautollakin matkatessa, Leppo kommentoi."

        https://www.iltalehti.fi/sahkoautot/a/f94e2f06-82fa-42a3-8baf-b9ada19cea36


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Yli 20 sähköautoa ajoi 1000 kilometriä Suomen talven pääkallokelissä – Näin kävi
        Akun esilämmityksellä varustetulla sähköautolla ei pitkän matkan ajo ole juttu eikä mikään, selvisi suomalaistestissä. Ei, vaikka perässä olisi asuntovaunu.

        – Aika lailla myytti tuli murrettua, ja tulos on, että sähköautolla pystyy vaivatta ja edullisesti siirtymään Suomessa vaikka keskitalvella 1 000 kilometrin matkan lähes samassa ajassa kuin polttomoottoriautollakin matkatessa, Leppo kommentoi."

        https://www.iltalehti.fi/sahkoautot/a/f94e2f06-82fa-42a3-8baf-b9ada19cea36

        Mutta ei sähköautot silti sovi suomeen: kokeile ajaa radio ohjattavalla pakkasessa niin akku hyytyy äkkiä. Samaa tekniikkaa sähköautoissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta ei sähköautot silti sovi suomeen: kokeile ajaa radio ohjattavalla pakkasessa niin akku hyytyy äkkiä. Samaa tekniikkaa sähköautoissa.

        Nämä 20 autoa joilla ajettiin 1.000km Suomen talvessa eivät olleet RC-autoja. Jos RC-autot hyytyvät talvella niin se on ainoastaan niiden ongelma. Ei vaikuta oikeisiin autoihin mitenkään.


    • Anonyymi

      "HYVÄ"!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • Anonyymi

      TRÖÖÖÖÖLLL ! ! TROLLITEHTAAN TAATTUA KURAPASKOO ! ! ÄLÄ KOMMENTOI ! ! ÄLÄ RUOKI NARSU SEEKOPÄÄ LAITOSHOIDOKKI VAAJUUK KEEHARIN TROLLITEHDASTA ! !

    • Anonyymi

      Toivottavasti polttoaineet maksavat pian tuon 4€/l

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5630
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3567
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1692
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      207
      1690
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      91
      1156
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      28
      1119
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      917
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      846
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      829
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      828
    Aihe