Olen pitänyt sähköautoilijoita hieman tyhminä

Anonyymi-ap

Ja oikeaan se taisi osua kovin ovat hehkuttaneet kuinka mahtavaa huoletonta ja halpaa on omistaa sähköauto no nyt se on kongretisoitunut halpaa se ei todellakaan ole hinnat ovat syöksyneet huoletontakaan ei ole jos kolhaisee vaikka jää polanteeseen pohjan eikä jatkuva 12v akun loppuminen sekä lämmityslaitteen hajoaminenkaan nyt unelmalta tunnu

32

288

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tunne on molemminpuolinen.

      • Anonyymi

        Sähköautotkin pitävät omistajia tyhminä?


      • Anonyymi

        🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑

        🔞 ­­­N­y­­m­­f­o­­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://ye.pe/finngirl21

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞💋❤️💋❤️💋🔞


    • Anonyymi

      Kaikista fiksuinta on ajaa Toyotan itselataavalla. Siinä on pienet polttoaine kulut ja se on lähes ikuinen auto.

      • Anonyymi

        Se on polttomoottoriauto jonka jokainen kilometri ajetaan bensiinillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on polttomoottoriauto jonka jokainen kilometri ajetaan bensiinillä.

        Siis se on itsesaastuttava fossiiliauto, jonka ainoa energianlähde on fossiilinen polttoaine. Jota sitten kuluu valmistajan lupausten mukaan 3,5 sataselle ja todellisuudessa 2 litraa enemmän, jos ei joka paikassa kihnuta tientukkoja. Aika useinhan nämä, kuten patteriautotkin, kihnuttaa moottoritielläkin 80 km/h rekkoja peesaten.

        Näille bensansäästäjille on tyypillisä, että luotetaan ajotietokoneen lupauksiin, kun pitää itselleen vakuutella, että tuli tehtyä oikea valinta. Samaa ilmiötä tullut vastaan myös Kiakuskeilla. Myös Kialla ajotietokone vetää 1,5 litraa kotiinpäin -> ei kannata laskea kulutusta tankkauksista, niin ei tule paha mieli.


    • Anonyymi

      Olen pitänyt noita polttiskuskeja hieman tyhminä ja pidän edelleen. Mutta siedän niitä koska ne maksavat puolestani autoilun kustannuksia. Jatkakaa vain samaan malliin.

      • Anonyymi

        Valtio tarvitsee näitä lypsylehmiä jotka maksavat joka käänteessä veroja. Kun ostaa sen polttiksen. Kun tankkaa sen latauskelvottoman polttiksen.
        Ei valtio voi tukea sähköautoja jos joku ei maksa sitä tukemista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valtio tarvitsee näitä lypsylehmiä jotka maksavat joka käänteessä veroja. Kun ostaa sen polttiksen. Kun tankkaa sen latauskelvottoman polttiksen.
        Ei valtio voi tukea sähköautoja jos joku ei maksa sitä tukemista.

        Juuri näin, kiitokset polttiskuskeille että nurisematta makselette veroja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri näin, kiitokset polttiskuskeille että nurisematta makselette veroja.

        Juuri niin. Kiitos! Lisää bensaa!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri niin. Kiitos! Lisää bensaa!!

        Ilman polttoaineveron maksajia sähköautolla ei voisi ajaa näin halvalla.
        Muistakaa joka kerta tankilla kun maksatte että joku toinen ajaa teidän rahoillanne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilman polttoaineveron maksajia sähköautolla ei voisi ajaa näin halvalla.
        Muistakaa joka kerta tankilla kun maksatte että joku toinen ajaa teidän rahoillanne.

        Aika harva sentään vrk käyttää bensaan 10-20 000€, minkä sähkisten arvo laskenut :D
        Puhumattakaan vaihtoarvosta kun akku alkaa olla loppu, iso kierrätysmaksuhan niistä pitäisi vaatia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri näin, kiitokset polttiskuskeille että nurisematta makselette veroja.

        Kiitos näille alkeellisten sähkisten ostajille kun ostatte kalliilla, myöhemmin sitten saa parempia kohtuullisella hinnalla kun akut kehittyy ja lastentaudit saatu pois.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos näille alkeellisten sähkisten ostajille kun ostatte kalliilla, myöhemmin sitten saa parempia kohtuullisella hinnalla kun akut kehittyy ja lastentaudit saatu pois.

        Harmillisesti patteriuskoville kelpaa kehnompikin laatu. Esim. vaikka nyt volkkarin lämmityslaitteen käyttöliittymä (jotain fucking tunnottomia hipausiliukukytkimiä, joita ei ole edes valaistu = sokkona sohit talvisäässä).

        Joten ei ole valmistajilla mitään kiirettä karsia lastentauteja ja suunnittelun kukkasia pois.

        Esim. talviautotesteissä on nähty, että patteriauton pitäisi olla 4-vetoinen. Luistonesto kun toimii monessa autossa paljon kehnommin kuin polttomoottoriautoissa, minkä vuoksi etenemiskyky voi olla etu/takavetomalleilla perin kehno. Lisäksi etenkin takavetoisissa käytettävät rumpujarrut ylikuumenevat helposti, jos luistonesto joutuu töihin.

        Osa takavetoisista patteriautoista on liukkaalla suorastaan vaarallisia, kun yli-innokas regenerointi saa vetävät pyörät luistoon. Polttomoottoriautoissa on jo 20 vuotta käytetty luistonestoa, joka sudittelun ohella suitsiii myös liian voimakasta moottorijarrutusta....

        Ei siis ole jaksettu hioa luistonestojärjestelmiä edes sille tasolle, missä ne ovat nykyisissä karvalakkimallin bensa-autoissa, Jollaisen saa kaupasta 10-20 tonnia halvemmalla. Vaan pitää löydä 10 k€ tjsp enemmän pöytään paikatakseen ongelman 4-vetomallilla. Toki samalla logiikalla korjaantuu myös toimintasäde - ostaa vaan sen kalleimman ja isoakkuisimman mallin... eihän se sitten maksa kuin 70 tonnia tjsp

        Akun esilämmitykset a) puuttuu edelleen b) tulee sitten joskus myöhemmin ohjelmistoäivityksen myötä.

        Justiinsa tuli töllöttimestä ihasteltua upouuden Volvo EX30 koeajoa. Avaimeton lukitus toimi miten sattui. Noo, toivotaan toivotaan, että ohjelmistopäivityksellä korjaantuu....

        40-50 tonnin hintasissakin autoissa voi sisustuksen materiaalit olla kuin jostain 21 tonnin karvalakkimallista repäistyjä. Mutta hei, on sentään laitettu sininen lednauha jonnekin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Harmillisesti patteriuskoville kelpaa kehnompikin laatu. Esim. vaikka nyt volkkarin lämmityslaitteen käyttöliittymä (jotain fucking tunnottomia hipausiliukukytkimiä, joita ei ole edes valaistu = sokkona sohit talvisäässä).

        Joten ei ole valmistajilla mitään kiirettä karsia lastentauteja ja suunnittelun kukkasia pois.

        Esim. talviautotesteissä on nähty, että patteriauton pitäisi olla 4-vetoinen. Luistonesto kun toimii monessa autossa paljon kehnommin kuin polttomoottoriautoissa, minkä vuoksi etenemiskyky voi olla etu/takavetomalleilla perin kehno. Lisäksi etenkin takavetoisissa käytettävät rumpujarrut ylikuumenevat helposti, jos luistonesto joutuu töihin.

        Osa takavetoisista patteriautoista on liukkaalla suorastaan vaarallisia, kun yli-innokas regenerointi saa vetävät pyörät luistoon. Polttomoottoriautoissa on jo 20 vuotta käytetty luistonestoa, joka sudittelun ohella suitsiii myös liian voimakasta moottorijarrutusta....

        Ei siis ole jaksettu hioa luistonestojärjestelmiä edes sille tasolle, missä ne ovat nykyisissä karvalakkimallin bensa-autoissa, Jollaisen saa kaupasta 10-20 tonnia halvemmalla. Vaan pitää löydä 10 k€ tjsp enemmän pöytään paikatakseen ongelman 4-vetomallilla. Toki samalla logiikalla korjaantuu myös toimintasäde - ostaa vaan sen kalleimman ja isoakkuisimman mallin... eihän se sitten maksa kuin 70 tonnia tjsp

        Akun esilämmitykset a) puuttuu edelleen b) tulee sitten joskus myöhemmin ohjelmistoäivityksen myötä.

        Justiinsa tuli töllöttimestä ihasteltua upouuden Volvo EX30 koeajoa. Avaimeton lukitus toimi miten sattui. Noo, toivotaan toivotaan, että ohjelmistopäivityksellä korjaantuu....

        40-50 tonnin hintasissakin autoissa voi sisustuksen materiaalit olla kuin jostain 21 tonnin karvalakkimallista repäistyjä. Mutta hei, on sentään laitettu sininen lednauha jonnekin.

        Kiina-laatua volvoissa :)


    • Anonyymi

      Ihan kun jokainen ajelisi jossain metsäteillä ja päättömästi ojanpohjilla rikkomassa akustoa ja raapimassa autonsa pohjaa. Ja jos tuollainen harvinainen asia sattuu, niin sitten on auton vakuutus joka korvaa vahingot.

      • Anonyymi

        " päättömästi ojanpohjilla rikkomassa akustoa ja raapimassa autonsa pohjaa. Ja jos tuollainen harvinainen asia sattuu, niin sitten on auton vakuutus joka korvaa vahingot."

        Olen ajanut autolla 80-luvulta saakka. Metsäteitä, mökkiteitä ja asvalttia. Toista miljoonaa kilomteriä.
        Yhtään kertaa ei ole käynyt sellaista tilannetta että kivi olisi hypännyt mun auton pohjaan. Pari kertaa olen ajanut kiveen mutta se on mun oma moka ja olen ne korjaukset maksanut itse.

        Jos ajaa autolla jonka kiveen ajaminen maksaa paljon niin sitten ei kannata ajaa kiveen. Se on 100% oma valinta. Kivi ei koskaan hyppää rikkomaan sun autoasi.


      • Anonyymi

        Ei taida vakuutukset korvata, onhan siitä jo ennakkopäätöskin. Hyvin monet ajaa metsäteitä mökille, marjastamaan, sienestämään, metsästämään, kalastamaan, ulkoilemaan... Ja hyvin usein siellä ottaa jokin pohjaan kiinni tavallisellakin autolla, saati sähkiksellä missä pieni maavara. Miten ne pääsee edes hidasteiden yli kolhiintumatta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei taida vakuutukset korvata, onhan siitä jo ennakkopäätöskin. Hyvin monet ajaa metsäteitä mökille, marjastamaan, sienestämään, metsästämään, kalastamaan, ulkoilemaan... Ja hyvin usein siellä ottaa jokin pohjaan kiinni tavallisellakin autolla, saati sähkiksellä missä pieni maavara. Miten ne pääsee edes hidasteiden yli kolhiintumatta.

        Miten te niillä autoilla oikein ajatte? Itse liikun pikkuteillä harrastusten vuoksi ja vaikka auto on matala (maavara jotain 12-13 cm) niin en ole kertaakaan sitä tai edellisiäkään autoja onnistunut ajamaan pohjasta kiinni. Toki pitää vähän katsoa mistä ajaa, mutta kuskista se ennenkaikkea on kiinni, ei autosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei taida vakuutukset korvata, onhan siitä jo ennakkopäätöskin. Hyvin monet ajaa metsäteitä mökille, marjastamaan, sienestämään, metsästämään, kalastamaan, ulkoilemaan... Ja hyvin usein siellä ottaa jokin pohjaan kiinni tavallisellakin autolla, saati sähkiksellä missä pieni maavara. Miten ne pääsee edes hidasteiden yli kolhiintumatta.

        "Ja hyvin usein siellä ottaa jokin pohjaan kiinni tavallisellakin autolla,"

        Vain tyhmä ajaa autonsa pohjan kiveen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei taida vakuutukset korvata, onhan siitä jo ennakkopäätöskin. Hyvin monet ajaa metsäteitä mökille, marjastamaan, sienestämään, metsästämään, kalastamaan, ulkoilemaan... Ja hyvin usein siellä ottaa jokin pohjaan kiinni tavallisellakin autolla, saati sähkiksellä missä pieni maavara. Miten ne pääsee edes hidasteiden yli kolhiintumatta.

        Pohjan ajo kiveen tulee aina hintoihinsa, mutta patteriauton pohjalevyn taivuttamieen muutamalla millimetrillä riittää pelkkä aurausvallin läpi puskeminen risteyksessä.

        Sitten onkin auto lunastuskunnossa, koska pienikin painuma akkukotelossa tai helmoissa on hylkäysperuste!

        No, toki sen pohjalevyn voi vaihtaa. Moottorilehen koeajossa joku Kia, jolle kustannusarvio ao. operaatiosta nimelliset 15 000 €. Sisältäen pohjalevyn irrotuksen, akkumodulien tarkastuksen ja uuden pohjalevyn kiinnityksen ja tiivistyksen. Hinta toki nousee, jos akkumoduleita pitää vaihtaa. Suuren veden takana oli äskettäin älämölöä tapauskesta, missä akusto piti uusia kokonaan ja hintalappua moiselle 60 000 €. Jep, koko akuston uusiminen voi kustantaa enenmmän kuin auton hankintahinta uutena!

        Muutaman millin painuma pateriauton pohjassa maksaa enemmän kuin polttomoottorin uusiminen (esim sen jäljiltä, kun ajettu öljypohja paskax ja ajoa jatkettu kiinnileikkaamiseen asti).

        Näiden vaurioiden yleisyydestä ja järjettömistä korjauskustannuksista johtuen Hertz on jo päättänyt USA:ssa luopua patteriautoista vuokra-autoina ja Suomessa IF on päättänyty olla myöntämättä kaskoa tietyille patteriautomalleile. Että turha vedota siihen, että "vakuutus korvaa". Ei korvaa, kun siperia opettaa ja muutkin yhtiöt rajaavat akut takuun ulkopuolelle.

        Arvonalenema.... patteriuskovat hihhuloi pari vuotta sitten, ettei arvo laske lainkaan. Niin, ei autojen arvo laskenut, kun uusien toimitusajat venyivät jopa yli vuoteen. Mutta nyt ollaan normaalissa tahdossa, voi laskea, että uuden hinnasta 20 % pois, kun ajat liikkeen kynnyksen yli, ja siitä eteenpäin 15 %/vuosi tjsp.

        Eli 50 000 € hintaisen patteriauton arvo alenee suunnilleen 1 €/tunti. Viikonlopun aikana arvosta sulaa 50 €. Lisäksi pelkät rengaskulut 1-2 €/100 km, Arvonalenema yms. huomioiden käyttökulu kaikkiaan noin 50 €/100 km mm. parin TM käyttötestin mukaan. Hieman eri lukema kuin patteripetterien valehtelema 2 €/100 km.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pohjan ajo kiveen tulee aina hintoihinsa, mutta patteriauton pohjalevyn taivuttamieen muutamalla millimetrillä riittää pelkkä aurausvallin läpi puskeminen risteyksessä.

        Sitten onkin auto lunastuskunnossa, koska pienikin painuma akkukotelossa tai helmoissa on hylkäysperuste!

        No, toki sen pohjalevyn voi vaihtaa. Moottorilehen koeajossa joku Kia, jolle kustannusarvio ao. operaatiosta nimelliset 15 000 €. Sisältäen pohjalevyn irrotuksen, akkumodulien tarkastuksen ja uuden pohjalevyn kiinnityksen ja tiivistyksen. Hinta toki nousee, jos akkumoduleita pitää vaihtaa. Suuren veden takana oli äskettäin älämölöä tapauskesta, missä akusto piti uusia kokonaan ja hintalappua moiselle 60 000 €. Jep, koko akuston uusiminen voi kustantaa enenmmän kuin auton hankintahinta uutena!

        Muutaman millin painuma pateriauton pohjassa maksaa enemmän kuin polttomoottorin uusiminen (esim sen jäljiltä, kun ajettu öljypohja paskax ja ajoa jatkettu kiinnileikkaamiseen asti).

        Näiden vaurioiden yleisyydestä ja järjettömistä korjauskustannuksista johtuen Hertz on jo päättänyt USA:ssa luopua patteriautoista vuokra-autoina ja Suomessa IF on päättänyty olla myöntämättä kaskoa tietyille patteriautomalleile. Että turha vedota siihen, että "vakuutus korvaa". Ei korvaa, kun siperia opettaa ja muutkin yhtiöt rajaavat akut takuun ulkopuolelle.

        Arvonalenema.... patteriuskovat hihhuloi pari vuotta sitten, ettei arvo laske lainkaan. Niin, ei autojen arvo laskenut, kun uusien toimitusajat venyivät jopa yli vuoteen. Mutta nyt ollaan normaalissa tahdossa, voi laskea, että uuden hinnasta 20 % pois, kun ajat liikkeen kynnyksen yli, ja siitä eteenpäin 15 %/vuosi tjsp.

        Eli 50 000 € hintaisen patteriauton arvo alenee suunnilleen 1 €/tunti. Viikonlopun aikana arvosta sulaa 50 €. Lisäksi pelkät rengaskulut 1-2 €/100 km, Arvonalenema yms. huomioiden käyttökulu kaikkiaan noin 50 €/100 km mm. parin TM käyttötestin mukaan. Hieman eri lukema kuin patteripetterien valehtelema 2 €/100 km.

        Skoda Enyaq ja Toyota RAV4 hybridi. Molempien perusmalli maksaa noin 46.000€.
        Kolmevuotiaina molempien pyyntihinnat ovat samalla tasolla keskenään.

        Kun laskee vaikka että kolmessa vuodessa on ajanut 60.000km niin sähköautolla on säästänyt vähintään 6.000 euroa bensalaskussa + noin 1.500 euroa huoltokuluissa.

        Kalliita ovat latauskelvottoman kilometrit kun lasketaan kaikki kustannukset.

        60.000km

        RAV
        6.0 litraa / 100km = 600x6x1,8 =6.500€
        Huollot x 4 = 1800€

        Yht 8.300€


        Enyaq

        20 kWh/100km x 600 x 10snt/kWh = 1.200€
        2v tarkastus 180€

        Yht 1.380€


        8.300- 1.380 on noin 7.000

        Vakuutusmaksut Skodalla ovat halvemmat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pohjan ajo kiveen tulee aina hintoihinsa, mutta patteriauton pohjalevyn taivuttamieen muutamalla millimetrillä riittää pelkkä aurausvallin läpi puskeminen risteyksessä.

        Sitten onkin auto lunastuskunnossa, koska pienikin painuma akkukotelossa tai helmoissa on hylkäysperuste!

        No, toki sen pohjalevyn voi vaihtaa. Moottorilehen koeajossa joku Kia, jolle kustannusarvio ao. operaatiosta nimelliset 15 000 €. Sisältäen pohjalevyn irrotuksen, akkumodulien tarkastuksen ja uuden pohjalevyn kiinnityksen ja tiivistyksen. Hinta toki nousee, jos akkumoduleita pitää vaihtaa. Suuren veden takana oli äskettäin älämölöä tapauskesta, missä akusto piti uusia kokonaan ja hintalappua moiselle 60 000 €. Jep, koko akuston uusiminen voi kustantaa enenmmän kuin auton hankintahinta uutena!

        Muutaman millin painuma pateriauton pohjassa maksaa enemmän kuin polttomoottorin uusiminen (esim sen jäljiltä, kun ajettu öljypohja paskax ja ajoa jatkettu kiinnileikkaamiseen asti).

        Näiden vaurioiden yleisyydestä ja järjettömistä korjauskustannuksista johtuen Hertz on jo päättänyt USA:ssa luopua patteriautoista vuokra-autoina ja Suomessa IF on päättänyty olla myöntämättä kaskoa tietyille patteriautomalleile. Että turha vedota siihen, että "vakuutus korvaa". Ei korvaa, kun siperia opettaa ja muutkin yhtiöt rajaavat akut takuun ulkopuolelle.

        Arvonalenema.... patteriuskovat hihhuloi pari vuotta sitten, ettei arvo laske lainkaan. Niin, ei autojen arvo laskenut, kun uusien toimitusajat venyivät jopa yli vuoteen. Mutta nyt ollaan normaalissa tahdossa, voi laskea, että uuden hinnasta 20 % pois, kun ajat liikkeen kynnyksen yli, ja siitä eteenpäin 15 %/vuosi tjsp.

        Eli 50 000 € hintaisen patteriauton arvo alenee suunnilleen 1 €/tunti. Viikonlopun aikana arvosta sulaa 50 €. Lisäksi pelkät rengaskulut 1-2 €/100 km, Arvonalenema yms. huomioiden käyttökulu kaikkiaan noin 50 €/100 km mm. parin TM käyttötestin mukaan. Hieman eri lukema kuin patteripetterien valehtelema 2 €/100 km.

        "pohjalevyn taivuttamieen muutamalla millimetrillä riittää pelkkä aurausvallin läpi puskeminen risteyksessä."

        No sitten ei varmaan kannata puskea sen aurausvallin läpi. Idiootti.

        Olen ajanut autolla 80-luvulta saakka eikäole koskaan tullut tilannetta vastaan että olisi ollut pakko ajaa auton pohja paskaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ja hyvin usein siellä ottaa jokin pohjaan kiinni tavallisellakin autolla,"

        Vain tyhmä ajaa autonsa pohjan kiveen.

        On siellä kiviä ja kaikkea muutakin heinien seassa, sadekelillä syksyllä voi upota ihan yllättäenkin ja raskaammat patteriautot vielä helpommin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "pohjalevyn taivuttamieen muutamalla millimetrillä riittää pelkkä aurausvallin läpi puskeminen risteyksessä."

        No sitten ei varmaan kannata puskea sen aurausvallin läpi. Idiootti.

        Olen ajanut autolla 80-luvulta saakka eikäole koskaan tullut tilannetta vastaan että olisi ollut pakko ajaa auton pohja paskaksi.

        Patteriautoja jo 80-luvulla :D


    • Anonyymi

      Nämä palstan polttipojat ovat tottuneet koluuttelemaan autonsa kiviin ja ilmeisesti viettävät suuremman osan ajastaan autonsa kanssa ojassa kuin maantiellä.

    • Anonyymi

      Joo ei siinä näitä sähköautoilijoita tunnu yhtään haittaavan,että lapsiorjat kaivaa mineraalit heidän autojensa akkuihin kunhan vaan saa osoittaa olevansa "parempi" ihminen kun ajaa sähköautolla

      • Anonyymi

        Ne samat lapset oli ennen orjina öljykentillä. Ei mikään ole muuttunut.


      • Anonyymi

        Vai lapsiorjat, tyhmähän sinä olet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ne samat lapset oli ennen orjina öljykentillä. Ei mikään ole muuttunut.

        Koneet öljyn nostaa maasta ja miehet asentaa, ei siinä lapset pärjää.


    • Anonyymi

      Sitäpaitsi uutissa on ollut joku kiinanihme (uusi merkki, en jaksa muistaa mikä, kun näitä on jo 13 tusinassa), jolla pohjalevyyn tuli painuma vuoden 2023 lopulla. Auto seissyt jo monta kuukautta korjaamolla odottamassa uuttapohjalevyä ja korjausohjeita. Aikataulusta ei vielä mitään tietoa - pessimistisin arvio oli, että voi mennä ensi vuoden puolelle ennen kuin auto taas liikenteessä.

      Hienosti on myös vakuutusmaksut nousussa. Eräällä foorumilla patteriautoilijat "kehui", miten täysillä bonuksilla liikenne+kaskovakuutus nyt 1200, kun pari vuotta sitten riitti 800 ja tämä 1200 tosiaan halvin mitä nyt saa (useimpien yhtiöiden tuoreet tarjoukset 1600 €/vuosi).

    • Anonyymi

      Paleface'illä tuli mieleen lahti,hemohess ja hiihto, itselläni wc paperi,koivuklapi, jodi tabletti ja sähköauto

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      203
      8158
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      43
      4622
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      28
      2230
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      20
      2137
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      28
      1935
    6. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      40
      1815
    7. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1736
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      23
      1726
    9. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1643
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      39
      1448
    Aihe