Oikea tapa syödä,liikuntaa harrastava ei liho.Verenpaine parantunut.

Anonyymi-ap

Oikea syömistapa on syödä pieniä annoksia HYVÄÄ ruokaa monta kertaa päivässä.
Mielummin tavallista lämmintä ruokaa jossa PUOLET lautasesta on täytetty salaatilla ja muilla kasviksilla.🥒🫘🧄🥦🥬
Lautasen toisella puolella riisiä,perunaa,lihaa 🥩🍗🥔

Jos syö ensin liian isoja annoskokoja,se aiheuttaa sen että syö sitten esim vain salaatin,se taas aiheuttaa sen että kaupassa käydessä tulee jatkossa mielihaluja ostaa erillaisia lihottavia ruokia kuten munkkeja tai pullaa.
Tästä johtuen kalorit nousee helposti noin 4000- 5000 kaloriin päivässä ja LIHOO

Vaikka syöty ruoka on kevyttä ruokaa se lihottaa siltikin JOS sitä syö liikaa LIIAN suuria annoskokoja.

LIIKUNTAA HARRASTAVA SAA SYÖDÄ PALJON
Jos harrastaa runsaasti liikuntaa suurien annoskokojen ja herkkujen syöminen ei lihota.
Olen itse ennen ennaltaehkäissyt liikunnalla lihomista noin 20-30 kiloa vuodessa.
Tämän hetkinen painoni on 67 kiloa ja vyötärön ympärysmitta 85 cm
Pihtimitat alavatsa 20 mm ylävatsa 24
Tavoite on saada vyötärön ympärysmitta 78 senttiin.

Lihomiseni SYY oli nyt se ettei OLLUT AIKAA harrastaa ollenkaan liikuntaa suuren työmäärän takia eikä yhtään haluja ja huono terveys joka johtui kohonneesta verenpaineesta ja raudan puutteesta.
Verenpaineeni sain parannettua kun lopetin suolan,salmiakin ja leipien syömisen.

Verenpaineeni yläpaine on pysynyt nyt 120-124 vaikka olen syönyt suolaista lämmintä ruokaa
Salmiakkia en syö yhtään ja leipää erittäin vähän
-verenpaineen parantumiseen meni noin kuukausi.
Suurin SYY verenpaineeseen OLI salmiakki jota söin noin 60 grammaa joka päivä ja leipää (leivät sisältää erittäin paljon suolaa)
Karkkia olen syönyt yleensä noin 150- 200 grammaa joka päivä.(tästä en ole koskaan lihonut)
Lihomisen TULI nyt aivan juuston syömisellä ennätys nopeasti.Vyötärönympärysmitta kasvoi viikossa1 cm kun söin 270 g Polarjuustoa ja leipäjuustoa noin 150g joka päivä

10

187

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      "Jos syö ensin liian isoja annoskokoja,se aiheuttaa sen että syö sitten esim vain salaatin,se taas aiheuttaa sen että kaupassa käydessä tulee jatkossa mielihaluja ostaa erillaisia lihottavia ruokia kuten munkkeja tai pullaa.
      Tästä johtuen kalorit nousee helposti noin 4000- 5000 kaloriin päivässä ja LIHOO"

      Palstahistorian perusteella vain sinulle käy aina näin. Älä siis kirjoita passiivissa, vaan käytä ihan reilusti yksikön ensimmäistä persoonaa.

      • Anonyymi

        Eikö muka kenellekään muulle käy niin.


    • Anonyymi

      Mulla tällaisia ruokia sun muita eli voin antaa esimerkkejä tässä(suosin aina pieniä annoskokoja) ;

      Aamupalana kananmunaleipä ja vettä+kahvia sekä rasvaton jugurtti ja maissihiutaleita

      lounas noin 11.00 aikaan= punajuuriporkkanaraaste+pottumuussi+kananrintaleikettä +juomana maito

      päivällinen 14.00 =
      sama ruoka

      syönti 17.00 = sama ruoka ja ruisleipää

      iltapala= rasvaton jugurtti+ vähäsokerista mysliä+banaania+ siemennäkkäri


      Toinen päivä;

      Aamupala= ruispuolukkapuuroa+kahvia+jugurttia

      lounas= naudanjauhelihamakaroonisekoitus(tummaa makaroonia) ja porkkanaraaste +juomana maito

      17.00 lämmin ruoka= sama kuin lounasruoka

      iltapala = ruisleipää 3 palaa lohiviipaleilla


      Kolmas päivä;

      aamupala= suolalohta+ ruisleipää 2 palaa ja maitoo +kahvi

      lounas= mannapuuroa mansikkasopan kanssa(suosia vähäsokerista mansikkasopppaa) + vettä

      17.00 lämmin ateria= sama ruoka kuin lounas

      iltapala= suolalohikananmunajääsalaattileipä 2x +maito+ pähkinämysli(vähäsokerinen mutta hyviä rasvoja sisältävä)

      Aterioiden välissä vettä muistaa tankata!Juon noin 2-3 litraa vettä vuorokaudessa. Kahvia juon 5 kuppia päivässä.Joskus korvaan kahvin teellä (esim jäätee persikalla maustettuna)

      • Anonyymi

        Syöt terveellisesti.Parhaiten se toimii kun suunnittelee oman henkilökohtaisen ruokavalion.
        Saa siinä olla vähän isokaloristakin ruokaa mutta ei missään nimessä paljon.
        Itse syön vähän karkkeja ja kaakauta Vanajan kanelikorpuilla mutta kaikki muu on terveellistä ruokaa.
        Leipää erittäin vähän muutaman kerran viikossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Syöt terveellisesti.Parhaiten se toimii kun suunnittelee oman henkilökohtaisen ruokavalion.
        Saa siinä olla vähän isokaloristakin ruokaa mutta ei missään nimessä paljon.
        Itse syön vähän karkkeja ja kaakauta Vanajan kanelikorpuilla mutta kaikki muu on terveellistä ruokaa.
        Leipää erittäin vähän muutaman kerran viikossa.

        se riippuu yksilöstä eli yksilö joka taipuvaisempi kovvaan lihoomiseen, niin sellainen ihminen vaikka harrastaisi usein aktiivista ja keskiraskasta &raskasta liikuntaa niin ei silloinkaan välttämättä sovi isot kalorimäärät koska tuppaa lihota = kokemusta on = minä itte joten piti vähän säätää noita juttuja. Kyllä mä pystyn nauttimaan myös ns herkkuruokaa&herkkujälkiruokia& jossa on esim rasvaa&kaloreita&sokeria, mutta maltillisesti ja mun pitää olla varovainen niiden kanssa jotka voi nostattaa kolesterolia. Mulla oli kolesteroliarvot aika korkealla pari vuotta sitten mut saanut niitä pudotettu kiitettävän hyvin. Siitä terveyshoitajakin oli iloinen. Terveydenhoitaja sanoi minulle "älä ala vaan liian paljon viilaamaan pilkkua eli muista sallia itsellesi herkuttelua, mutta tee se huolellisesti ja mä uskon ja luotan sinuun koska vaikutat ihan perusfiksulta näin puhelimen välityksellä"


    • Anonyymi

      Olen alkanut vähentämään annoskokoja. Syön joka päivä reilun salaatin. Aamupäivällä rahkaa, viiliä, soijarouhetta viilin päällä plus hilloa.aamulla puuro plus omatekoista rieskaa, jossa on sekoitettuna proteiini-pähkinäsekoitus 360 Vanilja.Päivällä 1 kookas peruna, broilerin jauheliha pihvi tai broilerin kokoliha pihvi, kalaa tai jotain jauhelihasta. Illalla näkkäriä, kaakaota ja jotain tuoretta, porkkanaa tai omenaa. Margariinia olen rajusti vähentänyt, puuronkin kanssa omana sosetta. Paino alkaa edes pysyä jossakin, ettei se koko ajan nouse.

      • Anonyymi

        hyviä rasvoja myös me immeiset tarvihimme. Sopivasti tosin sillä liikakin tai keskisuurikin määrä myös hyvää rasvaa alkaa näkyä vyötäröllä, etenkin jos et liiku paljoo. Oon vähentänyt leivän päällä margariinin määrää. Lihominen &laihtuminen on yksilöllistä mut kovalla työllä pystyy jokainen laihtumaan.


      • Anonyymi

        Se salatti kannattaa syödä ruokailun yhteydessä,ja siinä SAA olla myöskin salattikastike koska ei se salatti sellaisenaan maistu niin hyvälle.
        Se salatti on se mikä lisää ruokiin huomattavan paljon makua.


      • Anonyymi

        Ei sitä tosiaan liho yhtään jos jättää pois ne pahimmat lihomista aiheuttavat tuotteet.
        Tämä terveellisempi syönti parantaa samalla myös oloa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se salatti kannattaa syödä ruokailun yhteydessä,ja siinä SAA olla myöskin salattikastike koska ei se salatti sellaisenaan maistu niin hyvälle.
        Se salatti on se mikä lisää ruokiin huomattavan paljon makua.

        kyllä salaatti käy ilman kastiketta jos osaa taitavasti lisätä salaattiin suolaa, mausteita ja lisää pikkupisaran rypsiöljyä ja puristaa sitruunasta mehua. Kyllä nuo minulle ainakin riittää.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      83
      6004
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2546
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      28
      2043
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      62
      1805
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1621
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1418
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1327
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1321
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1259
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1213
    Aihe