Hinnat romahtaa, ehkä.

Anonyymi-ap

Sähkärien hinnat on tulleet alas rytinällä.
Saapas nähdä ulottuuko pudotukset pian myös polttomoottorisiin ja plugareihin.
Jos sähkärien hinnan pudotus alkaa purra ja kauppa parantua ja edelleen siirtyä pois ei-sähkäreistä voi tehtaille tulla paineita pudottaa hintoja koko valikoimassa.

Jos polttiksienkin hinnat lähtee tippumaan (varmaan alkaakin viimeistään kun Kiinalaiset niitäkin lähtee tuomaan eurooppaan) niin aika aika moni siirtää auton vaihtoa tulevaisuuteen odottaessaan että hinnat laskisi vielä enemmän.

8

175

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Haluatko sinä ostaa Kiinalaisen auton ? Eivät tule niin halvoiksi että minä ostaisin .

      • Anonyymi

        Ehkä sinä et osta kiinalaista mutta moni ostaa Euroopassa ja se vaikuttaa hintakilpailuun mikä laskee polttiksien ja siis myös Euroautojen hintoja.
        Kiinalaiset kyllä tulee polttiksillakin markkinoille tai ainakin plugareilla.


    • Anonyymi

      Dieseleiden osalta ei tarvii arvailla mikä on käytettyjen hyvitys. Diesel kelpaa enää vain vaihdossa kalliimpaan dieseliin.

      " Yrittäjämedioiden saamien tietojen mukaan dieselautot seisovat nyt liikkeiden varastoissa, koska niille ei ole kysyntää.

      – Emme tällä hetkellä pysty ottamaan diesel-autoja vaihdossa lainkaan, hämeenlinnalaisen RR-Kaaran myyntijohtaja ja yrittäjä Eemeli Niemelä vahvistaa.

      Poikkeuksena ovat kaupat, joissa dieselauto vaihdetaan toiseen dieseliin. Muussa tapauksessa dieseleitä ei haluta seisomaan varastoon.

      – Kysyntä on käytännössä nolla. Seuraamme jatkuvasti tilastoja esimerkiksi dieselautojen huutokaupoista. Niissä ei tule ensimmäistäkään huutoa. "

      https://www.yrittajat.fi/uutiset/dieselista-tuli-kirosana-autokauppiaille-viela-kaksi-kuukautta-sitten-kaikki-oli-toisin-kysynta-on-kaytannossa-nolla/

    • Anonyymi

      Sähköautojen hinnat putoaa siksi että niiden sähkötekniikan valmistuskulut alenee koko ajan. Lisäksi koronan aiheuttama komponenttipula on ohi ja autoja saadaan markkinoille normaalisti. Sama tilanne ei koske polttomoottori- ja hybridiautoja, niissä tekniikka on säilynyt ennallaan, eikä hybridin vähäinen sähkölaiteosuus ratkaise.

      • Anonyymi

        Sähköautojen hinnat putoavat lähinnä kiinalaisten sähköautojen rynnistyksen ja hintasodan takia. Ostajat tietenkin odottavat hintojen laskuja ja kun maailman talous on pohjilla, niin kauppoja vaan ei haluta tehdä, vaikka intoa toisaalta olisikin.
        Vasta sitten kun sähköautot mahdollisesti halpenevat vielä reilusti lisää ja kotilataus paikat lisääntyy myös kerrostaloyhtiöissä, niin polttiksien ostaminen ja hinnat laskee. Ladattavien hybridien hinnat ei kauheasti laske lähivuosina, koska ne kehittyvät kokoajan akkujen koon kasvaessa.


    • Anonyymi

      Sähköautojen hintojen alentumisen todellinen uhri on uutena ostetut polttikset. Kun tarjolle tulee halpoja käytettyjä sähköautoja joilla ajaminen maksaa vain alle kaksi euroa per sata kilsaa niin kuka ostaisi polttiksen jolla ajaminen maksaa 10-14 euroa joka sataselle?

      • Anonyymi

        Esimerkiksi ne joilla ei ole kotilatausmahdollisuutta tai jotka ajavat vähän jolloin polttoainekustannuksilla ei käytännössä ole mitään merkitystä.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      577
      3846
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3298
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2781
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2729
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2124
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2071
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1947
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1845
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1790
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1739
    Aihe