Tehkää tämä minun muistokseni

Anonyymi-ap

Jeesus asetti ehtoollisen sovituksensa muistoateriaksi.

1 Kor 11:23-29

Sillä minä olen saanut Herralta sen, minkä myös olen teille tiedoksi antanut, että Herra Jeesus sinä yönä, jona hänet kavallettiin, otti leivän,
kiitti, mursi ja sanoi: "Tämä on minun ruumiini, joka teidän edestänne annetaan; tehkää tämä minun muistokseni".
Samoin hän otti myös maljan aterian jälkeen ja sanoi: "Tämä malja on uusi liitto minun veressäni; niin usein kuin te juotte, tehkää se minun muistokseni".
Sillä niin usein kuin te syötte tätä leipää ja juotte tämän maljan, te julistatte Herran kuolemaa, siihen asti kuin hän tulee.
Sentähden, joka kelvottomasti syö tätä leipää tai juo Herran maljan, hän on oleva vikapää Herran ruumiiseen ja vereen.
Koetelkoon siis ihminen itseänsä, ja niin syököön tätä leipää ja juokoon tästä maljasta;
sillä joka syö ja juo erottamatta Herran ruumista muusta, syö ja juo tuomioksensa.

63

514

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jumalalta ymmärrystä saaneet ylistävät Jeesusta ja kiittävät valtavasta pelastuksesta! 😁

      • Anonyymi

        Totta puhuen kysymyshän on ns:sta "luojalta saaliiseen jääneistä! 😁


    • Anonyymi

      Kannibalusmi ei vaan ole se mun juttu.

    • Anonyymi

      Ei tuossa ole kyse mistään ruokailusta, vaan uskonelämästä. Nykyajan uakovilla ei ole mitään pakollisia ruokailuja joissa nyt pitäisi käyttäytyä tietyllä tavalla. Sensijaan, uskova joutuu vastaamaan Herralle siitä, miten elää elämäänsä uskovaisena, miten toimii armahdettuna ja Jumalan omana.

      Kelvottomasti syö leipää, ilman juustoako?
      Kelvottomasti juo, pitää pikarin varresta kiinni käsi nyrkissä? Kyse on siitä, miten me uskovat elämme ylipäätään, ei siitä, miten käyttäydymme yhdessä tilaisuudessa.

    • Anonyymi

      Ei ehtoollinen ole mikään pelkkä muistiharjoitus.

      Ehtoollinen on syntien anteeksisaamiseksi asetettu sakramentti.
      Samalla tavalla kuin Kristillinen yksi kaste on syntisyyden vuoksi tehtävä Jumalan asettama sakramentti.

      Harhaoppiset jenkkilahkot, kuten helluntailaiset jättävät sekä kasteesta että ehtoollisesta pois se todellisen merkityksen "syntien anteeksisaamisen".

      Jenkkilahkot ja ns. vapaat suunnat on paha eksytys, heresia, mikä kannattaa kiertää kaukaa.

      • Anonyymi

        Ei siitä myöskään maha täytyy eikä saa höveliä käytöstä. Itsesuggestiota ehtoollinen parhaimmillaan ehkä on.


      • Anonyymi

        Tiivistemehujen käyttö ehtoollisella on Jeesuksen veren pilkkaamista.

        Vain väkevä loppuun asti käynyt viini on Jeesuksen veri, joka puhdistaa synnistä.

        Joh. 6:56

        Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, pysyy minussa, ja minä pysyn hänessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tiivistemehujen käyttö ehtoollisella on Jeesuksen veren pilkkaamista.

        Vain väkevä loppuun asti käynyt viini on Jeesuksen veri, joka puhdistaa synnistä.

        Joh. 6:56

        Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, pysyy minussa, ja minä pysyn hänessä.

        "Mutta älä turmele öljyä äläkä viiniä."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Mutta älä turmele öljyä äläkä viiniä."

        helluntailainen sanoo , että "hedelmäpuu" on myös viinipuu . . .
        noh, olihan siellä paratiisissa "kielletyn hedelmän puu"

        "Heidän HEDELMISTÄÄN te tunnette heidät." Eihän orjantappuroista kerätä viinirypäleitä , eikä ohdakkeista viikunoita." Matt: 7: 16
        että siis , - helluntailainen vaihtaneet ehtoollisviinin , rypälemehuun !

        "pistää miettimään"


      • Anonyymi

        Suomeen toi norjalainen Barrat opetuksen Pyhän Hengen kasteesta, joka on RaamatussApt " : 38, 39
        38: Niin Pietari sanoi heille: Tehkää parannus ja OTTAKOON KUKIN TEISTÄ KASTEEN Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi , NIIN TE SAATTE PYHÄN HENGEN LAHJAN
        39:Sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu, ja kaikille, jotka kaukana ovat, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme kutsuu.
        Ehtoollisessa me julistamme Herran kuolemaa, siihen asti, kun hän tulee. Emme syö ja juo ehtoollisessa syntejämme anteeksi. Synnit antaa Jeesus anteeksi
        1 joh 1: 9
        , Kun me tunnustamme syntimme, Hän antaa syntimme anteeksi ja puhdistaa kaikesta vääryydestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        helluntailainen sanoo , että "hedelmäpuu" on myös viinipuu . . .
        noh, olihan siellä paratiisissa "kielletyn hedelmän puu"

        "Heidän HEDELMISTÄÄN te tunnette heidät." Eihän orjantappuroista kerätä viinirypäleitä , eikä ohdakkeista viikunoita." Matt: 7: 16
        että siis , - helluntailainen vaihtaneet ehtoollisviinin , rypälemehuun !

        "pistää miettimään"

        Ei helluntailainen ole vaihtanut viiniä mehuun. Eri seurakunnissa on erilaisia tapoja, Yleensä ehtoollisastian mehut on keskellä, niille, jotka eivät ota viiniä. Minä otan aina aitoa viiniä. Välillä on ollut jossakin vääntöä, kun jotkut ovat halunneet viinin mehuksi. Minun seurakunnassani on kumpaakin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei helluntailainen ole vaihtanut viiniä mehuun. Eri seurakunnissa on erilaisia tapoja, Yleensä ehtoollisastian mehut on keskellä, niille, jotka eivät ota viiniä. Minä otan aina aitoa viiniä. Välillä on ollut jossakin vääntöä, kun jotkut ovat halunneet viinin mehuksi. Minun seurakunnassani on kumpaakin

        Helluntailaisten ehtoollinen ei liity syntien anteeksisaamiseeen mitenkään.

        Helluntailaisuus on Amerikasta tänne tuotu harhaoppinen lahkoliike, paha heresia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        helluntailainen sanoo , että "hedelmäpuu" on myös viinipuu . . .
        noh, olihan siellä paratiisissa "kielletyn hedelmän puu"

        "Heidän HEDELMISTÄÄN te tunnette heidät." Eihän orjantappuroista kerätä viinirypäleitä , eikä ohdakkeista viikunoita." Matt: 7: 16
        että siis , - helluntailainen vaihtaneet ehtoollisviinin , rypälemehuun !

        "pistää miettimään"

        Miksi sinä valehtelet?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tiivistemehujen käyttö ehtoollisella on Jeesuksen veren pilkkaamista.

        Vain väkevä loppuun asti käynyt viini on Jeesuksen veri, joka puhdistaa synnistä.

        Joh. 6:56

        Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, pysyy minussa, ja minä pysyn hänessä.

        Jeesus antaa synnit anteeksi. Uudestisyntyneen uskovan elämä on jokapäiväistä kilvoittelua Hän elää veren alla joka päivä. Siinä veressä on syntien anteeksiantamus.Ei meillä ole uskonto, vaan elävä suhde ylösnousseeseen Jeesukseen.


      • Anonyymi

        Minä pidän etäisyyttä vihamielisiin ihmisiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei siitä myöskään maha täytyy eikä saa höveliä käytöstä. Itsesuggestiota ehtoollinen parhaimmillaan ehkä on.

        Kun et ymmärrä, niin et ymmärrä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun et ymmärrä, niin et ymmärrä.

        Turha heille mitään on sanoa.


    • Anonyymi

      Raamattu:
      "Sillä , joka syö ja juo erottamatta Herran ruumista muusta , syö ja juo itselleen
      tuomion." 1 Kor: 11: 29

    • Anonyymi

      Sekä Kristillisessä yhdessä kasteessa että Kristillisessä ehtoollisessä on mukana Jeesuksen kuoleman ja sovintoveren osallisuus syntien anteeksisaamiseksi.

      Mark. 10:39

      "Voimme", he vastasivat. Silloin Jeesus sanoi heille: "Sen maljan, jonka minä juon, te vielä juottekin, ja sillä kasteella, jolla minut kastetaan, kastetaan myös teidät."

      Room.6:3
      Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa kastetut?

      • Anonyymi

        Viini=Veri
        Matt.26
        27 Ja hän otti maljan, kiitti ja antoi heille ja sanoi: "Juokaa tästä kaikki;
        28 sillä tämä on minun vereni, liiton veri, joka monen edestä vuodatetaan syntien anteeksiantamiseksi.


    • Anonyymi

      Helluntailaisille ja muille Jenkkilahkoille Kaste eikä Ehtoollinen ei liity mitenkään ihmisen syntiongelmaan. Ne on heille pelkkiä ihmistekoja, rituaaleja.

      • Anonyymi

        helluntailaisuuden opin mukaan , Jeesuksen käskyt VOI VAIHTAA , mutta kaikki
        IHMISKÄSKYT , ne Jeesuksen käskyjä TÄRKEÄMMÄT , > "älä koske , älä maista".

        helluntailaisuus on IHMISOPPI , Jeesus tulee vasta "minun käskyjeni" > JÄLKEEN . . .


      • Anonyymi

        Ei Helluntailaisuus ole jenkkilahko. Suomalaiset miehet ovat perustaneet SuomenHelluntaiseurakunnat. Se syntyi noin 1910. Ryhmiä, jotka rukoilivat Jumalalta jotai lisää, oli Viipurissa, Helsingissä ja Tampereella. Norjalainen Barrat kutsuttiin Suomeen pienen lestadiolaisryhmän kutsumana. Hän antoi ymmärryksen Raamatusta Pyhästä Hengestä , ja muista Uuden Testamentin opetuksista. Suomalaiset miehet perustivat suomalaiset seurakunnat


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei Helluntailaisuus ole jenkkilahko. Suomalaiset miehet ovat perustaneet SuomenHelluntaiseurakunnat. Se syntyi noin 1910. Ryhmiä, jotka rukoilivat Jumalalta jotai lisää, oli Viipurissa, Helsingissä ja Tampereella. Norjalainen Barrat kutsuttiin Suomeen pienen lestadiolaisryhmän kutsumana. Hän antoi ymmärryksen Raamatusta Pyhästä Hengestä , ja muista Uuden Testamentin opetuksista. Suomalaiset miehet perustivat suomalaiset seurakunnat

        Charles Fox Parham was the father of modern Pentecostalism.

        Charles Fox Parham perusti helluntailiikkeen Amerikassa, jonka lahkon opit toi Suomeen Gerhard Olsen-Smild. Norjalainen homo, joka perusti tänne 40 ens. hell. srk. Ensin Helsinkiin v. 1920. Vietiin vankilaan sodomiasta v. 1925 ja karkotettiin Norjaan.

        Parhami vietiin vankilaan sodomiasta nuoren juutalaispojan J.J.Jourdanin kanssa.

        Olsen-Smidtin ohjauksessa yhä useammat omaksuivat aikuiskasteen näkemyksen. Helluntaiherätyksen ensimmäiset kasteet järjestettiin vuonna 1912 helluntaiherätyksen kesäjuhlilla Lempäälässä vuonna 1912. Lempäälän juhlilla puhuivat Gerhard Olsen-Smidt, Pekka Brofeldt sekä yhdysvaltalainen pastrori J. H. King.[10]

        Gerhard Olsen-Smidt järjesti 1920 Helsingissä Helluntaiseurakunnan, jonka kokoontumispaikka oli Ludviginkadulla Helsingin Sanomain salissa 4. kerroksessa ja myöhemmin Liisankatu 17:ssä.
        Keväällä 1925 Olsen-Smidt pidätettiin Helsingissä ”homoseksuaalisen hurjastelun” takia,[20] ja hänet tuomittiin huhtikuussa 1925 kuudeksi kuukaudeksi vankeuteen haureudesta,[21] sillä hänellä oli ollut seksuaalisuhteita kahteen nuorukaiseen, jotka toimivat seurakunnassa.[17] Vankeustuomion jälkeen hänet karkotettiin Norjaan.[22] Tuomio merkitsi helluntailiikkeelle huomattavaa kriisiä.[17]


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Charles Fox Parham was the father of modern Pentecostalism.

        Charles Fox Parham perusti helluntailiikkeen Amerikassa, jonka lahkon opit toi Suomeen Gerhard Olsen-Smild. Norjalainen homo, joka perusti tänne 40 ens. hell. srk. Ensin Helsinkiin v. 1920. Vietiin vankilaan sodomiasta v. 1925 ja karkotettiin Norjaan.

        Parhami vietiin vankilaan sodomiasta nuoren juutalaispojan J.J.Jourdanin kanssa.

        Olsen-Smidtin ohjauksessa yhä useammat omaksuivat aikuiskasteen näkemyksen. Helluntaiherätyksen ensimmäiset kasteet järjestettiin vuonna 1912 helluntaiherätyksen kesäjuhlilla Lempäälässä vuonna 1912. Lempäälän juhlilla puhuivat Gerhard Olsen-Smidt, Pekka Brofeldt sekä yhdysvaltalainen pastrori J. H. King.[10]

        Gerhard Olsen-Smidt järjesti 1920 Helsingissä Helluntaiseurakunnan, jonka kokoontumispaikka oli Ludviginkadulla Helsingin Sanomain salissa 4. kerroksessa ja myöhemmin Liisankatu 17:ssä.
        Keväällä 1925 Olsen-Smidt pidätettiin Helsingissä ”homoseksuaalisen hurjastelun” takia,[20] ja hänet tuomittiin huhtikuussa 1925 kuudeksi kuukaudeksi vankeuteen haureudesta,[21] sillä hänellä oli ollut seksuaalisuhteita kahteen nuorukaiseen, jotka toimivat seurakunnassa.[17] Vankeustuomion jälkeen hänet karkotettiin Norjaan.[22] Tuomio merkitsi helluntailiikkeelle huomattavaa kriisiä.[17]

        Gerhard Olsen-Smidt perusti Suomeen 40 hell.srk. Ensin Helsinkiin ja sitten muualle maahan aina Haapavedelle asti, jossa kävi ahkerasti..

        Jakautuminen seurakuntakäsityksen pohjalta

        Helluntailaisten mielipiteitä jakanut ehtoolliskysymys ratkaistiin eräässä kastekokouksessa Betel-kirkossa Iso Roobertinkadulla. Kokouksessa olivat muun muassa Olsen-Smidt ja Väinö Plafer, Eino I. Manninen, Vilho Pylkkänen ja useita muita. Olsen-Smidt kysyi: ”Emmekö tahdokin kulkea siinäkin sanaan luottaen, että vain kastetuille uskoville kuuluu ehtoollinen?” Kädennostolla koko joukko hyväksyi esityksen. Tämä oli ensimmäinen julkinen tilaisuus, jossa asia tuli esille. Helluntailaiset jakaantuivat 1920 ehtoolliskysymyksen vuoksi helluntaiystäviin ja helluntaiseurakuntiin.[19]


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Gerhard Olsen-Smidt perusti Suomeen 40 hell.srk. Ensin Helsinkiin ja sitten muualle maahan aina Haapavedelle asti, jossa kävi ahkerasti..

        Jakautuminen seurakuntakäsityksen pohjalta

        Helluntailaisten mielipiteitä jakanut ehtoolliskysymys ratkaistiin eräässä kastekokouksessa Betel-kirkossa Iso Roobertinkadulla. Kokouksessa olivat muun muassa Olsen-Smidt ja Väinö Plafer, Eino I. Manninen, Vilho Pylkkänen ja useita muita. Olsen-Smidt kysyi: ”Emmekö tahdokin kulkea siinäkin sanaan luottaen, että vain kastetuille uskoville kuuluu ehtoollinen?” Kädennostolla koko joukko hyväksyi esityksen. Tämä oli ensimmäinen julkinen tilaisuus, jossa asia tuli esille. Helluntailaiset jakaantuivat 1920 ehtoolliskysymyksen vuoksi helluntaiystäviin ja helluntaiseurakuntiin.[19]

        Helluntailaisten päätös kasteesta pelkästään aikuisille ja ehtoollisen kuulumisesta vain heille itselleen, sai sen ajan kristilliset piirit äänestämään jaloillaan ja he hylkäsivät yhteistyön helluntailaisten kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helluntailaisten päätös kasteesta pelkästään aikuisille ja ehtoollisen kuulumisesta vain heille itselleen, sai sen ajan kristilliset piirit äänestämään jaloillaan ja he hylkäsivät yhteistyön helluntailaisten kanssa.

        Jeesus kylläkin laittoi LAPSEN esikuvaksi.

        "Mutta Jeesus KUTSUI LAPSET tykönsä ja sanoi: "SALLIKAA lasten tulla minun tyköni ,
        älkääkä estäkö heitä , sillä senkaltaisten on Jumalan valtakunta." Luuk: 18: 16

        lapsi nimenomaan EI KYSEENALAISTA , "ei laske perustuksia" , vaan LUOTTAA.
        "usko on syvä LUOTTAMUS" Hebr: 11: 1


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus kylläkin laittoi LAPSEN esikuvaksi.

        "Mutta Jeesus KUTSUI LAPSET tykönsä ja sanoi: "SALLIKAA lasten tulla minun tyköni ,
        älkääkä estäkö heitä , sillä senkaltaisten on Jumalan valtakunta." Luuk: 18: 16

        lapsi nimenomaan EI KYSEENALAISTA , "ei laske perustuksia" , vaan LUOTTAA.
        "usko on syvä LUOTTAMUS" Hebr: 11: 1

        Kaikki syntyy tähän maailmaan. Ei kukaan synny suoraan sisälle Jumalan valtakuntaan.

        Jeesus sanoo, että lapsenkin on jotain otettava vastaan.

        "Joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa, niinkuin sen tekee lapsi, ei pääse sinne sisälle ollenkaan."

        Mitä Jeesus tarkoittaa Jumalan valtakunnan vastaanottamisella?

        Kasteen lahja Pyhä Henki on se Jumalan valtakunnan vastaanottaminen, jonka jokainen tarvitsee ikään ja sukupuoleen katsomatta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Charles Fox Parham was the father of modern Pentecostalism.

        Charles Fox Parham perusti helluntailiikkeen Amerikassa, jonka lahkon opit toi Suomeen Gerhard Olsen-Smild. Norjalainen homo, joka perusti tänne 40 ens. hell. srk. Ensin Helsinkiin v. 1920. Vietiin vankilaan sodomiasta v. 1925 ja karkotettiin Norjaan.

        Parhami vietiin vankilaan sodomiasta nuoren juutalaispojan J.J.Jourdanin kanssa.

        Olsen-Smidtin ohjauksessa yhä useammat omaksuivat aikuiskasteen näkemyksen. Helluntaiherätyksen ensimmäiset kasteet järjestettiin vuonna 1912 helluntaiherätyksen kesäjuhlilla Lempäälässä vuonna 1912. Lempäälän juhlilla puhuivat Gerhard Olsen-Smidt, Pekka Brofeldt sekä yhdysvaltalainen pastrori J. H. King.[10]

        Gerhard Olsen-Smidt järjesti 1920 Helsingissä Helluntaiseurakunnan, jonka kokoontumispaikka oli Ludviginkadulla Helsingin Sanomain salissa 4. kerroksessa ja myöhemmin Liisankatu 17:ssä.
        Keväällä 1925 Olsen-Smidt pidätettiin Helsingissä ”homoseksuaalisen hurjastelun” takia,[20] ja hänet tuomittiin huhtikuussa 1925 kuudeksi kuukaudeksi vankeuteen haureudesta,[21] sillä hänellä oli ollut seksuaalisuhteita kahteen nuorukaiseen, jotka toimivat seurakunnassa.[17] Vankeustuomion jälkeen hänet karkotettiin Norjaan.[22] Tuomio merkitsi helluntailiikkeelle huomattavaa kriisiä.[17]

        V.1911 norjalainen Barrat tuli ensi kerran Suomeen pienen lestadiolaisryhmän kutsumana. Hän toi ymmärryksen Raamatuta, Pyhästä Hengestä ja muista Uuden Testamentin opetuksista. Suomalaisia rukoilevia ryhmiä oli Viipurissa, Helsingissä ja Tampereella.Suomeen syhtyi kaksikielinen Filadejfia kirkko1920.joka järjesti raamattukoulutusta. 1925 pimeneksi sinne tuli Eino Manninen.1934 Saalem yhdistyi toisen helluntaiseurakunnan, Siiloamin kanssa.
        Suomalaiset helluntaiseurakunnat ovat suomalaisten miesten perustamia. Jos siinä alkuaikoina joku syntinen kävi, tuomittiin ja karkoitettiin, sillä ei ole merkitystä. Juudaskin oli jopa ihan apostoli, mutta ei hänestäkään jälkeä jäänyt muuta kuin että tappoi itsensä, eikä meillä ole mitään edes kirjoitusta hänestä. Niin käy niille, jotka syntiä tekevät. Kyllä jumala heidät hoitaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helluntailaisten päätös kasteesta pelkästään aikuisille ja ehtoollisen kuulumisesta vain heille itselleen, sai sen ajan kristilliset piirit äänestämään jaloillaan ja he hylkäsivät yhteistyön helluntailaisten kanssa.

        ei ne kovin äänestäneet jaloillaan. Kuuluin Saalem-seurakuntaan, ja siellä oli alkuun niin, että ehtööllinen kuului vain seurakunnan jäsenille, siis kastetuille. Mukana oli noin 3000 tuhatta henkeä Saalemissa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei Helluntailaisuus ole jenkkilahko. Suomalaiset miehet ovat perustaneet SuomenHelluntaiseurakunnat. Se syntyi noin 1910. Ryhmiä, jotka rukoilivat Jumalalta jotai lisää, oli Viipurissa, Helsingissä ja Tampereella. Norjalainen Barrat kutsuttiin Suomeen pienen lestadiolaisryhmän kutsumana. Hän antoi ymmärryksen Raamatusta Pyhästä Hengestä , ja muista Uuden Testamentin opetuksista. Suomalaiset miehet perustivat suomalaiset seurakunnat

        Juuri näin.


      • Anonyymi

        Vai niin. Valhetta pukkaa.


    • Anonyymi

      Hurmoslahkoissa ihmiseen pumpataan sisälle villitsevä hurmoshenki, niin ei sinne sydämeen silloin enää Pyhä Henki tule, koska siellä on asukas jo valmiina.

      • Anonyymi

        Jokainen istutus, mikä ei ole minun taivaallisen isäni istuttama, on ensin juurinensa revittävä pois.
        Joka ei luovu kaikesta, mitä hänellä on, ei voi olla minun seuraajani.


      • Anonyymi

        Olen uudestisyntynyt yksinäisyydessä. Sain heti pelastusvarmuuden. Olin ollut hyvin sulkeutunut. En kyennyt kommunikoimaan ihmisten, varsinkin vieraampien , kanssa vapaasti. Vapauduin uudestisyntymän yhteydessä heti. Sitten odotin Pyhän Hengen kastetta kolme vuotta. Helsingin Lähetysseurakunnassa vanhimmat rukoilivat puolestani ja täytyin Pyhällä Hengellä. En paljon puhunut kielillä, mutta voima tuli elämään. Se on ollut kanssani kaikki kymmenet vuodet. Kolme-nelikymppisenä sain valtavan kriisin. Pyhä Henki auttoi minua siinäkin


    • Anonyymi

      Hienoa oli tänään käydä Herran Jeesuksen Kristuksen pyhällä ehtoollisella. 😁

      • Anonyymi

        Minä kävin parantelemassa kohmeloa, paikallisessa kuppilassa. 😁


    • Anonyymi

      Kiitos Jeesukselle muistoateriasta! 😁

      • Anonyymi

        Osaako se kokata?


      • Anonyymi

        Aamen!


      • Anonyymi

        Älä taas valehtele, satujeesuksesi ei ole tarjonnut sinulle minkään sortin ateriaa, eikä tarjoa!


      • Anonyymi

        Lähtikö nälkä vai pitikö käydä leipäjonossa hakemassa lisää?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lähtikö nälkä vai pitikö käydä leipäjonossa hakemassa lisää?

        Miksei se jeesus voisi mennä sinne leipäjonoon jakamaan sitä leipää? Sehän ei tarvitsisi, kuin 5 leipää ja 2 kalaa, joilla pystyisi ruokkimaan tuhansia ihmisiä.


    • Anonyymi

      Kristittyjen Ehtoollisen todellinen merkitys usein salataan puhumalla pelkästä "muistoateriasta".

      Herran Pyhässä Ehtoollisessä Jeesus antaa kaikki synnit anteeksi ja Jeesuksen veri puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.

      • Anonyymi

        Matt. 26:28

        sillä tämä on minun vereni, liiton veri, joka monen edestä vuodatetaan syntien anteeksiantamiseksi.

        Mark. 14:24

        Ja hän sanoi heille: "Tämä on minun vereni, liiton veri, joka vuodatetaan monen edestä.

        Joh. 6:54

        Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, sillä on iankaikkinen elämä, ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.

        Joh. 6:55

        Sillä minun lihani on totinen ruoka, ja minun vereni on totinen juoma.

        Joh. 6:56

        Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, se pysyy minussa, ja minä hänessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Matt. 26:28

        sillä tämä on minun vereni, liiton veri, joka monen edestä vuodatetaan syntien anteeksiantamiseksi.

        Mark. 14:24

        Ja hän sanoi heille: "Tämä on minun vereni, liiton veri, joka vuodatetaan monen edestä.

        Joh. 6:54

        Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, sillä on iankaikkinen elämä, ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.

        Joh. 6:55

        Sillä minun lihani on totinen ruoka, ja minun vereni on totinen juoma.

        Joh. 6:56

        Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, se pysyy minussa, ja minä hänessä.

        Jopa on tyypillä sairaat fantasiat, miten tuollainen saa olla irrallaan?


      • Anonyymi

        Huom!, jos me tunnustamme syntimme!

        ”Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.”
        1 Joh 1:9

        Kyseisessä kohdassa EI puhuta ehtoollisesta mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huom!, jos me tunnustamme syntimme!

        ”Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.”
        1 Joh 1:9

        Kyseisessä kohdassa EI puhuta ehtoollisesta mitään.

        Raamatussa on paljon erilaisia asiayhteydestä irrallaan olevia puhekielen huudahduksia ja lyhenteitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamatussa on paljon erilaisia asiayhteydestä irrallaan olevia puhekielen huudahduksia ja lyhenteitä.

        Monet ihmiset on kerännyt niitä muisteluita ja lausahduksia, joita on sitten kerätty yhteen ja laitettu tunnettujen ihmisten kirjoittamiksi. Aikaa on voinut kulua satakin vuotta siitä alkuperäisestä puhumisesta.

        Raamatun tutkimuksessa on selvinnyt paljon factatietoa, esim. koko Markuksen evankeliumin loppuosa ei olekaan Jeesuksen puhetta, vaan täysin tuntemattoman kulkumiehen satojen vuosien perästä kirjoittamaa tekstiä kirkolliskokousta varten evankeliumin pidentämiseksi.

        Asiasta on huomautus ja varoitus v. -92 painoksessa Mark.16:9 kohdalla näin kauniisti asia ilmaisten:

        Jeesus ilmestyy lähimmilleen
        9 Kun Jeesus oli varhain sapatin jälkeisenä päivänä noussut kuolleista, hän ilmestyi ensiksi Magdalan Marialle, josta hän oli ajanut ulos seitsemän pahaa henkeä. [Markuksen evankeliumi päättyi alkuaan jakeeseen 16:8.Joku varhaiskristillinen kirjoittaja on täydentänyt evankelistan esitystä muualta tunnetulla, luotettavaksi katsotulla perimätiedolla.]


    • Anonyymi

      Jeesus osaa tehdä verilettuja ja mustaa makkaraa.

    • Anonyymi

      Ihminen voi tehdä toiselle ihmiselle vain ns. psykologisen syntien anteeksiannon, mikä helpottaa ihmisen psyykettä. Se tapahtuu ihmismielen tasolla.

      Jumalan tekemä syntien anteeksiantaminen on eri asia ja se tulee konkretian tasolle, kasteen vedessä ja veressä ja ehtoollisen leivässä ja viinissä eli sovintoveressä.

      • Anonyymi

        1.Joh.5

        Kristillinen yksi kaste, Ef.4:5, hen baptisma.

        6 Tämä on se, joka vedellä ja verellä tulee, Jesus Kristus, ei ainoastansa vedellä, vaan vedellä ja verellä. Ja Henki todistaa, että Henki on totuus.
        7 Sillä kolme ovat, jotka todistavat taivaassa: Isä, Sana ja Pyhä Henki, ja ne kolme yksi ovat:
        8 Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        1.Joh.5

        Kristillinen yksi kaste, Ef.4:5, hen baptisma.

        6 Tämä on se, joka vedellä ja verellä tulee, Jesus Kristus, ei ainoastansa vedellä, vaan vedellä ja verellä. Ja Henki todistaa, että Henki on totuus.
        7 Sillä kolme ovat, jotka todistavat taivaassa: Isä, Sana ja Pyhä Henki, ja ne kolme yksi ovat:
        8 Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat."

        Ehtoollisen väkevä viini: "Tämä ON minun vereni, joka vuodatetaan syntien anteeksisaamiseksi."

        Verensuoja saadaan sekä kasteessa että Herran pyhässä ehtoollisessa.

        Joh. 6:56

        Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, se pysyy minussa, ja minä hänessä.

        Matt. 26:28

        sillä tämä on minun vereni, liiton veri, joka monen edestä vuodatetaan syntien anteeksiantamiseksi.

        Mark. 14:24

        Ja hän sanoi heille: "Tämä on minun vereni, liiton veri, joka vuodatetaan monen edestä.

        Joh. 6:54

        Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, sillä on iankaikkinen elämä, ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehtoollisen väkevä viini: "Tämä ON minun vereni, joka vuodatetaan syntien anteeksisaamiseksi."

        Verensuoja saadaan sekä kasteessa että Herran pyhässä ehtoollisessa.

        Joh. 6:56

        Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, se pysyy minussa, ja minä hänessä.

        Matt. 26:28

        sillä tämä on minun vereni, liiton veri, joka monen edestä vuodatetaan syntien anteeksiantamiseksi.

        Mark. 14:24

        Ja hän sanoi heille: "Tämä on minun vereni, liiton veri, joka vuodatetaan monen edestä.

        Joh. 6:54

        Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, sillä on iankaikkinen elämä, ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.

        Ilman uskoa Raamatun ilmoittaman yhden kasteen ja ehtoollisen Raamatulliseen merkitykseen niiden merkitys on yhtä tyhjän kanssa.

        Siksi lahkolaiset, kuten helluntailaiset yrittävät harhaopeillaan kumota ja vääristää sekä kasteen että ehtoollisen oikean merkityksen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilman uskoa Raamatun ilmoittaman yhden kasteen ja ehtoollisen Raamatulliseen merkitykseen niiden merkitys on yhtä tyhjän kanssa.

        Siksi lahkolaiset, kuten helluntailaiset yrittävät harhaopeillaan kumota ja vääristää sekä kasteen että ehtoollisen oikean merkityksen.

        1.Joh.5

        Kristillinen yksi kaste, Ef.4:5, hen baptisma.

        6 Tämä on se, joka vedellä ja verellä tulee, Jesus Kristus, ei ainoastansa vedellä, vaan vedellä ja verellä. Ja Henki todistaa, että Henki on totuus.
        7 Sillä kolme ovat, jotka todistavat taivaassa: Isä, Sana ja Pyhä Henki, ja ne kolme yksi ovat:
        8 Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat."

        Mikäli Kristillisen yhden kasteen yksikin kolmesta todistajasta puuttuu, kyse ei ole Kristilisestä kasteesta.

        Pelkkien villitsevien irtohenkien tekemiä "kasteita ja kosketuksia" pitääkin varoa.

        1. Tim. 4:1

        Mutta Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja.


    • Anonyymi

      Missä ne kaikki sadat ihmisten jumalat oikein piileksivät?

      • Anonyymi

        Oikea Jumala on salattu Jumala.

        Jes. 45:15

        Totisesti, sinä olet salattu Jumala, sinä Israelin Jumala, sinä Vapahtaja.

        Väärät jumalat lahkoissa viskoo ihmisiä selälleen ja suusta voi tulla epämääräistä voihkintaa ja vaahtoa. Jotkut hurmospäissään karjuvat eläinteen äänillä. Toronton helluntailaiset ovat siitä varoittava esimerkki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oikea Jumala on salattu Jumala.

        Jes. 45:15

        Totisesti, sinä olet salattu Jumala, sinä Israelin Jumala, sinä Vapahtaja.

        Väärät jumalat lahkoissa viskoo ihmisiä selälleen ja suusta voi tulla epämääräistä voihkintaa ja vaahtoa. Jotkut hurmospäissään karjuvat eläinteen äänillä. Toronton helluntailaiset ovat siitä varoittava esimerkki.

        Amerikassa nauhoitettiin hurmoslahkolaisten kielilläpuhumista ja verrattiin sitä oikeisiin ääniin.
        Yksikin nainen kirkui niin mahdottomasti ja kun ääntä verrattiin oikeisiin äääniin, niin se vastasi kojootin kiimahuutoa.


      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Aamen!

    • Anonyymi

      Joo, mutta nykyään esim. ortod.kirkko ei salli sitä muille kun kirkkoon kuuluville.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Onks sulle väliä, jos jokin kaivattusissa

      ei ole täydellistä? Esim. venytysmerkit, arvet, selluliitti, epäsymmetriset rinnat, vinot hampaat jne?
      Ikävä
      87
      4568
    2. Ei sinussa ollut miestä

      Selvittämään asioita vaan kipitit karkuun kuin pikkupoika.
      Ikävä
      127
      3988
    3. Shokkiyllätys! 31-vuotias Hai asuu vielä "kotona" - Anna-vaimon asenne ihmetyttää: "No ei tämä..."

      Hmmm, mitenhän sitä suhtautuisi, jos aviomies/aviovaimo asuisi edelleen lapsuudenperheensä kanssa? Tuore Ensitreffit-vai
      Ensitreffit alttarilla
      33
      2541
    4. Eikö Marin ollut oikeassa kokoomuksen ja persujen toiminnasta

      Ennen vaaleja Marin kertoi mitä kokoomus tulisi hallituksessa tekemään ja tietysti persut suostuu kaikkeen, mitä kokoomu
      Maailman menoa
      198
      1571
    5. Wiisaat Lappajärvellä iät.

      Nyt nimiä listaan menneistä ja nykyisistä Wiisaista Lappajärveläisistä. Itseäkin voi tuoda esille kaikessa Wiisaudessa.
      Lappajärvi
      12
      1286
    6. Missä Steffe hiihtää?

      Missä reppuli luuraa? Ei ole Seiskassa mitään sekoiluja ollut pariin viikkoon? Onko jo liian kylmä skulata tennistä ulko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1253
    7. Olet elämäni rakkaus

      On ollut monia ihastumisia ja syviäkin tunteita eri naisia kohtaan, mutta sinä olet niistä kaikista ihmeellisin. Olet el
      Ikävä
      36
      1208
    8. Ratkaiseva tekijä kiinnostuksen heräämisessä

      Mikä tekee deittikumppanista kiinnostavan? Mitä piirrettä arvostat / et arvosta?
      Sinkut
      62
      1193
    9. Milloin nainen, milloin?

      Katselet ja tiedän, että myös mieli tekee. Voisit laittaa rohkeasti viestin. Tiedät, että odotan. Ehkä aika ei ole vielä
      Ikävä
      61
      1163
    10. Olen menettänyt yöunet kokonaan

      Nytkin vain tunnin nukkunut. En tiedä johtuuko se sinusta vai tästä palstasta. Olis mukava nähdä oikeasti eikä arvuutel
      Tunteet
      17
      1075
    Aihe