Miehen puolelta eroaikeet

Anonyymi-ap

Olemme olleet 22 vuotta yhdessä, pian 17v naimisissa. Mies otti syksyllä puheeksi ensimmäistä kertaa halunsa erota. Tämä tuli täysin yllätyksenä minulle, vaikka tiedostankin ettei meillä aina helppoa ole ollut eikä parisuhde ole ollut sellaista, mitä itsekin olisin kaivannut. Itse jotenkin laitoin kaiken ruuhkavuosien piikkiin ja ajattelin, että kyllä se siitä vielä muuttuu, kun saadaan asiat tasapainoon.

Mies on sanonut, että tunteet hiipuneet ihan nolliin ja miettinyt eroa jo useamman vuoden. Hän ei halua edes yrittää saada parisuhdetta enää toimimaan eikä saada apua edes itselleen. Hän haluaa kuitenkin pitää minut tässä, ystävänä ja saman katon alla. Kai siihen pystyy, jos niitä tunteita ei ole? Itse en tällä hetkellä koe pystyväni, mutta pakko minun on yrittää.

Lisäksi tässä on nyt mies lähtenyt suin päin jo etsimään uutta. Eräs nainen hänellä onkin, johon on tutustunut. On kuulemma samanlaisessa tilanteessa. Mitään fyysistä ei ole kuulemma tapahtunut, mutta helvetin pahalta tämäkin jo minusta tuntuu. On jotenkin niin hylätty ja petetty olo. Koen, ettei minua edes tarvitse arvostaa ja kunnioittaa.

Kaikki on ihan avoinna, erotaanko vai ei tai miehelle tuntuu olevan ero jo päätetty, mutta ajankohta auki.

Suurin ongelma on parisuhteessamme ollut puhumattomuus ja toisen väärin ymmärtäminen, minun huono itsetuntoni ja seksin vähyys. Itsekin olisin seksiä paljon useammin halunnut, mutta kun mies kokee tulleensa torjutuksi niin monta kertaa että on odottanut minun aloitettani. Itse taas koen, että on puuttunut uskallus siihen monesti. Olen lukenut miehen eleet ja puheet väärin ja toisinpäin. Näistä asioista on nyt puhuttukin, mutta miehen puolesta kaikki on myöhäistä nyt yrittää korjata.

Minulla ei ymmärrys riitä tähän, mitä ihmettä sille miehelle on tapahtunut, että haluaa heittää kaiken hukkaan?

10

398

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Toinen nainen hänelle tapahtui. Joka on puhunut miehesi pään sekaisin.

    • Anonyymi

      Pitää sinua varalta ja talouskoneena.

      Pistä stopit ja kerro ehdot millä jatkat tuota jos jatkat.

      Muuten teet jatkossa kaiken kuten ennenkin ja mies huitelee
      ties missä.

    • Anonyymi

      Et maininnut lapsista mitään, oletettavasti jo omillaan , jos heitä on.

      Olisiko laillinen ero parasta tehdä nyt. Tuolloin kumpikin voi aloitaa ja jatkaa (kuten miehesi) helpmmin omaa elämää.
      Miksi edes roikkua saman katon alla kun yhteisymmärrystä avioelämään ei ole.

    • Anonyymi

      Pitää sinua vaan varalta siltä varalta, että homma ei onnistukaan sen uuden naisen kanssa. Ota nyt helvetissä itseäsi niskasta kiinni ja lähde kävelemään. Missä omanarvontunto!

    • Anonyymi

      Kannattaa hommata oma asunto.

    • Anonyymi

      Suunnilleen noiden vuosikymmenten tietämissä kyllästyin vaimoni passiivisuuteen.
      Hän ei koskaan osoittanut vähäisintäkään vastahakoisuutta seksiin joka oli rutinoitunut pariin, kolmeen viikkokertaan.
      Keskustelimme asiasta ja päädyimme siihen, että vastaisuudessa elämme vaimoni aktiivisuuden mukaan.
      Tämä järjestely on toiminut tyydyttävällä tavalla nämä reilu 30 vuotta mutta aivan viime vuosina on vaimoni biologia asettanut esteitä kanssakäymisemme muodoille.
      Minä koen olevani enemmän saavana osapuolena mutta vaimokaan ei vaikuta uhrautuvalta.
      24 eläkevuottamme ovat menneet viikottaisten harrastustemme ohjailemina. Vaimolla on tiistaisin ja torstaisin harrastuspäivät ja minulla on kevyempi keskiviikko ja joutilas lauantai.
      Emme ole koskaan keskustelleet avioerosta!
      Vaimoni terveyden alkaessa oikuttelemaan teimme kaikki mieleen tulevat testamentit ja tahdot. Samoihin aikoihin syntyi myös keskustelu mahdollisesta leskeytymsestäni. En todellakaan kuvitellut voivani aloittaa yhteiselämää kekenenkään uuden feminan kanssa.
      Jatkamme hiljaa hiipuen.

    • Jos olisit mies, niin sanoisin, että "ole mies ja laita moiselle pelleilylle stoppi"

      Mieshän roikuttaa sinua ns löysässä hirressä kunnes saa varmistettua elämän tuosta eteenpäin.

      "Eräs nainen hänellä onkin, johon on tutustunut. On kuulemma samanlaisessa tilanteessa. Mitään fyysistä ei ole kuulemma tapahtunut, mutta helvetin pahalta tämäkin jo minusta tuntuu."

      En uskoisi yhtään mitä hän selostaa.

      "Itse en tällä hetkellä koe pystyväni, mutta pakko minun on yrittää."
      Miksi on pakko.

    • Anonyymi

      No ei ihmistä oo tarkotettu oleen yhden kumnppanin kanssa kun se aika että jälkikasvu on kasvanut minkä muun vuoksi mies voisi siittää jälkeläisiä vielä huomattavan vanhanakin jos ei sen takia että kerkeäisi tehdä jälkikasvua juurikin useamman naisen kanssa eikä vain yhden..

      • Anonyymi

        Vanhan miehen lapsista tulee paljon todennäköisemmin sairaita henkisesti ja fyysisesti kuin nuoren miehen lapsista. Aika itsekäs on jos rupeaa tekemään sairaita lapsia tänne kärsimään.


    • Anonyymi

      Joo siis on meillä lapsia, kolme ja alaikäisiä ovat, Lapset onkin yksi syy, miksi en halua lähteä pois ja toinen syy on, ettei yksinkertaisesti ole varaa asuntolainan lisäksi hankkia vuokra-asuntoa.

      Saman suuntaisia ohjeita olen kavereiltakin saanut, että pitäisi itseään arvostaa. Olenkin tässä nyt alkanut keskittyä itseeni ja omaan hyvinvointiini. Aikaa annan miehelle, koska hetkessä mitään eroa tässä ei aikaan saada. Itselläni ei ole kiire lähteä uutta etsimään ja rytinällä muutoksia tarvii tehdä, jos selviää, että on pettänyt..

      Nimenomaan löysältä hirreltä tämä elämä tuntuukin,

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      63
      2669
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      344
      2521
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      96
      2168
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      66
      1846
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1753
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1734
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1583
    8. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      65
      1564
    9. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      121
      1533
    10. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      5
      1389
    Aihe