Amerikasta tulee runsaasti roskapostia, joskus ihan postin täydeltä. Tuleeko teillekin?
Ainakaan näitä ei pitäisi avata sillä ne sisältävät ehkä viruksia.
Tuhotkaa lukematta - varmuuden vuoksi.
Roskaposti
13
710
Vastaukset
- eltk
Huomenta, Eipä ole minulle vielä tullut.
Enkä todella kaipaakaan, sellaista postia. Hyvä että varoitit kaikille.- eltk
Ruuneperi kirjoitti:
joku muu kuin suomi24:n sähköposti?
Muuta kuin Internetin. Mutta minulla on vahva suojaus ollut koko ajan. Nytkin on Puhelin laitoksen suojaus. Osasinkohan antaa tyhjentävän vastauksen.
Poikani on huolehtinut tämän puolen, hän on siinä"expertti".
- Hintriika
Roskapostisuodatuksesta huolimatta läpi tulee viestejä, jotka on merkitty spam-viesteiksi. Niistäkin pääsee eroon määräämällä sähköpostiasetuksissa, että kaikki viestit, joiden otsikossa on tämä sana "SPAM", poistetaan suoraan. Minua ei roskaposti ole häirinnyt sen jälkeen, kun tein tämän operaation.
Jos epäilee jotakin menettävänsä, voi määrätä ko. viestit ensin roskikseen, josta ne voi halutessaan vielä lukea ja poistaa itse.Onko suomi24:ssäkin tällainen mahdollisuus? Taidan olla aika alkeellinen näissä hommissa. Täytyy tarkistaa! Kiitos!
- annuli1
Viimeaikoina ei ole spämmejä "luukkuuni" ilmaantunut, vuosi sitten sitäkin enemmän. Yleensä senjälkeen kun olin yhteyksissä "jenkkeihin" tuli Porvoon mitalla, kiertokirjeinä yms.
Mutta tämä Skype yllättää joskus pahan kerran.
Tuli yhteydenotto Kairosta, hauska veikko kertoi olevansa opettaja 30v?? halusi seuraa Suomesta. Kyseli kaikenlaista, vastasin olen jo vähän varttuneenpi tyttö, mummoiässä, hauskan juttutuokion jälkeen eipä ole uutta tarjousta tullut.
Kummallinen ajatus tuli mihin tarkoitukseen hän
nuorehkoa tyttöä etsi - minä en siis kelvannut olin yli-ikäinen. Hauska olotila tuli olin kuin "nauruherätyksen" saanut. saada roskapostia.
Nyt kun olen saanut toisen laajakaistan, niin heidän toimestaan on tehty kaikki voitava roskapostin estämiseksi.
Poikani on myös auttanut minua anti-spam-ohjelman kanssa.
Nyt ei enää ole tullut roskapostia aikoihin.- Läksyn oppinut
Älä anna sähköpostiosoitettasi ikinä mihinkään, ellet ole täysin varma, että sivu on luotettava. Esim. tämä sivusto on.
Blokkaa kaikki cookiet. Ohjelma kysyy erikseen, jos haluat sallia cookiet (evästeet) sillä sivulla. Jos sinulla on laajakaista, niin evästeiden blokkaaminen ei hidasta yhtään minkään sivuston aukeamista.
Blokkaa kaikki pop-up-ikkunat. Ohjelma kysyy haluatko saliia ne, jos on tarve.
Rastita internet-asetuksiin kohta, jossa sanotaan, että kaikki internet-tiedostot hävitetään, kun kone suljetaan.
Hanki ilmainen AD-Aware Se Peronal. Huomasin, että tällä sivustolla tietotekniikkaosastolla suhtauduttiin hyvin ivallisesti kaikkiin vakoiluohjelmia etsiviin ohjelmiin, kuten AD-Awareen. Kirjoittajat eivät tiedä, mistä puhuivat. Vaikka minulla on kaikki mahdolliset estot, joita koneeseen voi asettaa, niin aina joskus jokin vakoiluohjelma onnistuu pääsemään läpi. Aja se AD Avare päivittain ja lataa päivitykset, joita tulee joka viikko.
Jos käytät Outlookia, niin siinä on mahdollisuus asetuksiin, joilla voi deletoida tai lähettää roskapostikansioon spämmääjien viestit. Lue lähdekoodi (tai mikä sen nimi nyt sitten onkin), ja tee asetuksia, jotka blokkaavat kaikki mahdolliset siitä osoitteesta tai sen lähettäjän nimiä muistuttavista osoitteista tulevat viestit.
Olen taistellut työpaikallani lähes 9 vuotta saman spämmääjän kanssa. Nyt olen lopultakin onnistunut nujertamaan sen. Se ei lähettänyt roskiaan vain Amerikasta, vaan myös Ranskasta. Se muutti osoitettaan ja nimeään kaiken aikaa, mutta NYT OLEN VOITTAJA.- stiplu2
"Hanki ilmainen AD-Aware Se Peronal...suhtauduttiin hyvin ivallisesti......blaablaa....Kirjoittajat eivät tiedä, mistä puhuivat."
Onhan Ad-aware hieman parempi kuin ilman, mutta vain hieman:))
"Lue lähdekoodi (tai mikä sen nimi nyt sitten onkin), ja tee asetuksia,....Olen taistellut työpaikallani lähes 9 vuotta....jäkätijäkäti....vain Amerikasta, vaan myös Ranskasta. Se muutti osoitettaan....blaablaablaa....NYT OLEN VOITTAJA. "
Sinun täytyy olla raudanluja ammattilainen !!
Joku amatööri olisi voinut sortua hankkimaan esim. MailWasher (ilmainen)
tai vastaavan ohjelman. - olitko nerkaskin?
stiplu2 kirjoitti:
"Hanki ilmainen AD-Aware Se Peronal...suhtauduttiin hyvin ivallisesti......blaablaa....Kirjoittajat eivät tiedä, mistä puhuivat."
Onhan Ad-aware hieman parempi kuin ilman, mutta vain hieman:))
"Lue lähdekoodi (tai mikä sen nimi nyt sitten onkin), ja tee asetuksia,....Olen taistellut työpaikallani lähes 9 vuotta....jäkätijäkäti....vain Amerikasta, vaan myös Ranskasta. Se muutti osoitettaan....blaablaablaa....NYT OLEN VOITTAJA. "
Sinun täytyy olla raudanluja ammattilainen !!
Joku amatööri olisi voinut sortua hankkimaan esim. MailWasher (ilmainen)
tai vastaavan ohjelman.Voi onneton, vie ohjeesi 70 v sivulle, ja aika hidas olet kun kuusi vuotta aloitettuun viestiin ehdit nyt vastata!
- santerikascxz
Mukavaa lisä ajan kulua,jos lueskelee,joskus jopa hyödyllistä.
Pääsin roskapostista eroon, kun älysin tilata/maksaa roskapostisuojasta. Löytyy vasemasta laidasta ainakin Luukussa. Suomi 24 postini olen ohjannut tulemaan Luukkuun.
Ainakin joulun aikoihin oli joskus jopa 40-50 "ihanaa viestiä". Yritin laittaa niille estoja, mutta ei se toiminut.
Hyvät oli neuvot, asenna sitä ja asenna tätä. Minulle ne vain ovat edelleen yhtä monimutkaiset. Olen joskus kokeillut ja kone on sekaisin minun lisäkseni.Hassua, minulle ei ole roskapostia tullut kuin joskus viitisen vuotta sitten enkä muista tehneeni mitään muutoksia postiini. No nyt kun näin kehun niin johan pläjähtää.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 412760
- 562588
Oletko pitkävihainen ja onko sinulla " huono muisti muisti "?
Mitä asioita et unohda tai anna anteeksi ? Mitä asioita voit " unohtaa" tai unohtaa? Vastaa koskien kaivattuasi tai yle492222Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta
Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas3351940- 1371682
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161515Ikävöin sua
Sä vaan pyörit mun mielessä, en saa sua unohdettua. Tilanteesta tekee vaikean sen kun molemmat ollaan varattuja ja tilan71348Neljä kuukautta vankeutta, kenelle?
Kuka tuomittiin ehdottomaan neljän kuukauden vankeustuomioon ja korvauksiin?101207- 421126
Oho! Esko Eerikäinen joutuu palaamaan "kalakukkokaupunkiin" - Tämä syy ei jätä kylmäksi!
Esko Eerikäinen on kyllä monessa mukana ja uskaltaa heittäytyä. Hatun nosto siitä! Eerikäinen palasi “kalakukkokaupunkii661086