Olen 57-vuotias ja jäin työttömäksi. Olen tehnyt lähes 40 vuotta työtä. Nyt kun olen työtön saan ansiosidonnaista ja aikanaan se sitten päättyy. Ansiosidonnaisen jälkeen jos en ole työllistynyt alan saada sitä ihan tavallista työttömyyskorvausta (kai alle 600e/kk käteen). Jos en työllisty niin saanko tuota työttömyyskorvausta vaikka eläkeikääni saakka vai loppuuko se aiemmin?
Työttömyyskorvaus. Saako sitä loputtomasti?
18
381
Vastaukset
- Anonyymi
Nykylakien mukaan kyllä kunhan täytät päivärahan saamisen kriteerit. Oma te- virkailija kertoo miten tulee toimia.
- Anonyymi
Mitkä ne kriteerit on?
- Anonyymi
😋😍😋😍😋😍😋😍😋
🍒 Nymfomaani -> https://ye.pe/finngirl21
🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞
- Anonyymi
ne kriteerit on aika lailla samat kuin sinulla nyt on kun olet vielä työttömyyskassan ansiosidonnaisella. Varmaan tiedät ne kriteerit. Ne on sinulle kerrottu ja sinä olet ne hyväksynytkin. Sillä erotuksella että kriteerit tulevat Kelan maksamilla peruspäivärahalla tai työmarkkinatuella ollessa tiukempaan seulaan. Ansiosidonnaisella sait hieman vapaamatkustella ( TE-virkailija katsoi sormien läpi) mutta kun putoat KELAn peruspäiväraha /työmarkkinatuelle niin vapaamatkustelun aika on ohitse. Silloin näet valon.
- Anonyymi
Minkä valon?
- Anonyymi
Ei ansiosidonnainen mitään vapaamatkustelua salli, sama kohtelu. Haet työpaikkoja sulle annetun määrän mukaan kuukausittain. Todella vaikeaa työllistyä vajaa 6-kymppisenä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ansiosidonnainen mitään vapaamatkustelua salli, sama kohtelu. Haet työpaikkoja sulle annetun määrän mukaan kuukausittain. Todella vaikeaa työllistyä vajaa 6-kymppisenä.
harvemmin kiusataan 6-kymppistä muilla jutuilla ja jumpilla kuin työn hakemisella.
Peruspäivärahalla tai työmarkkinatuella olevaa nuoremnpaa jumpaataan monin tavoin TE-systeemin toimesta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
harvemmin kiusataan 6-kymppistä muilla jutuilla ja jumpilla kuin työn hakemisella.
Peruspäivärahalla tai työmarkkinatuella olevaa nuoremnpaa jumpaataan monin tavoin TE-systeemin toimesta.Niinhän se pitääkin mennä, nuorille töitä. Turhauttavaa vaan vanhemmalla iällä olla heittopussina työnantajille. Olen tehnyt sijaisuuksia, kun tarjottu - päivän tai viikon. Aina se tuntuu kuitenkin pahalle, jos työnantaja ohittaa surutta iäkkäämmän sijaisen pidemmissä työpätkissä. Olen jopa perehdyttänyt sijaisena uutta, nuorta sijaista tilalleni ja tämän jälkeen ollut työttömänä uudestaan.
- Anonyymi
Haet vaan 0-4 työpaikkaa kuukaudessa, sillä mennään eläkkeeseen asti. Itsellä sama juttu ja olen 55v, anssi loppuu joskus syyskuussa. Mun tarvii hakee vaan kahta paikkaa kunnan työtilanteesta johtuen.
- Anonyymi
Ei saa loputtomasti työttömyyskorvausta eli se loppuu alimman eläkeiän kohdalla.
- Anonyymi
Hah minä olen ollut samanverran työttömänä saanko 60 vuotiaana työtä..?
- Anonyymi
Kelan rahalle....palkkatuella ei enää nousta liiton rahalle niin eipä sitä palkkatuettua työtä kannata vanhemman ottaa edes vastaa edes yhdistykseltä......eihän vanhempi aasikaan nouse ylös jos porkkana viedään silmien edestä....parempi vaan köllötellä ja ihmetellä kun hallitus riitelee ja antaa keppiä työttömille..
- Anonyymi
Valon pisaroita ...kun liiton rahat loppuu niin kaupunki työllistää palkkatuella vuodeksi.mutta liiton rahoille ei enää nousta palkkatuetulta työltä.?
- Anonyymi
Joo ei kerrytä palkkatuki enää työssäoloehtoa, eikä taida enää olla sitä velvoitetyö hommaakaan kunnilla ?
- Anonyymi
Tuolla jottai tietoa tulevista muutoksista.
https://www.tyj.fi/lakimuutokset/ - Anonyymi
Hei,,
Ole kiitollinen työvuosista. On säästöistä varmaan hyötyä, voit tulla kohtaamaan karun kokemuksen, kun ansiosidonnainen loppuu.
Jos kohtaat osamisvajavaisuutta, tukityöllisyyttä, asetettuja ei toden mukaisia laiminlyöntejä, moitittavaa toimintaa, jos et hyväksy työnhakusuunnitelmaa osaamisvajavaisena. - Anonyymi
Huomioi myös että kun jäät sinne peruspäivärahalle ja on aika epätodennäköistä että kovin ihmeellistä työtä enää saat niin 40 työvuoden aikana kertynyt työeläke sulaa tuon 67 v eläkeikää odottaessasi aika pieniin kun ei enää kerry mistään eläkettä.
Että siinä oli edellinen "heikommassa asemassa olevien" puolella ollut vasemmistohallitus, ajoi kaikki tästä eteenpäin 50 v täyttäneet työttömäksi joutuvat siihen eläkeläisköyhyyteen. - Anonyymi
🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑
❤️ Vittu tämä kuuma narttu -> https://siz.la/hotcat21
🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .18010380Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde523555Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja543301- 642875
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että2072243- 1162203
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai252033Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä671638Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t221456Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1121386