Agressiivista uutista nyt naistenpäivästä.

Onpas nyt ikävää.

Kaupallisuus ärsyttää

Tyypillisesti naistenpäivänä naisia muistetaan kukilla ja suklaalla. Päivän kaupallistuminen ja alkuperäisen merkityksen unohtuminen keräsi monelta vastaajalta kritiikkiä. Osa kyselyyn vastanneista naisista vertasi naistenpäivää ystävänpäivään, jonka päätarkoitus on pelkästään antaa naisille suklaata ja kukkia.


Osaa vastaajista ärsytti taas esimerkiksi se, että julkisuudessa naistenpäivänä nostetaan esiin vain negatiivisia asioita.

Harmittaa ja ahdistaa, koska mediassa naistenpäivä on nykyään lähinnä ”tässä 101 eri syytä, miksi on paskaa olla nainen” ja tuodaan esille pääasiassa sitä, kuinka huono naisten asema edelleenkin on. Miehet myös aina jaksavat vääntää samoja vanhoja väsyneitä vitsejä, että ”mites miestenpäivä??”
Laura Salonen
Eräs vastaajista toivoi, että naistenpäivänä keskityttäisiin tyttöjen ja naisten kohtaamiin ongelmiin maailmalla kuten ympärileikkauksiin, lapsiavioliittoihin, koulutuksen puutteeseen sekä oltaisiin kiitollisia siitä kuinka hyvin asiat Suomessa on.

Usea vastaajista oli myös sitä mieltä, että naistenpäivä on täysin turha juhlapäivä. Naistenpäivää kutsuttiin muun muassa teennäiseksi ja monelle päivän merkitys oli epäselvä.

Osalle siihen liittyi tuskallisempiakin kokemuksia.”


https://yle.fi/a/74-20077902

Tulipas ahdistunut olo tästä uutisesta itsenään.

13

192

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • Miten sitä tämän naisellisempi voi olla , on naisen kroppa syntyjään.
        https://tenor.com/fi/view/tkthao219-peach-goma-love-gif-26956345

        Tottakai naisena voi nauttia miehestä täysin siemauksinz🤔

        Miten päivää voisi saada tänään naisellisemmaksi. Ei edes liputeta. Mikä ihme naistenpäivä tänään,eikä edes lippua salossa. lippu salosakin muistuttaa naiseudesta kuin suomenneidosta🇫🇮

        Erityisesti pitää aamu alkaa hyvä pressa kertoo päivän arvartaakseen kuinka mahtavaa” olla nainen ” kunniamerkkikin kannettava muistoseppele kaikille naisille ja oma saattue, joka naisen perässä🤔 kukkaistanssit pidettävä iltanumerona ja hetki romanttisten kirjojen parissa


    • Hyvää naistenpäivää toivotan kaikille meille ihanille naisille🤗🌹

      Sukupuolten välinen epätasa-arvo ja naisten halveksunta/alistaminen ovat läsnä Suomessa vielä tänäkin päivänä, valitettavasti. Vaikka täällä Suomessa on naisten asiat ja oikeudet todella hyvällä tolalla, jos mietitään koko maailman mittakaavassa. Silti Suomi on kyseenalaisen korkealla naisiin kohdistuvan väkivallan tilastoissa.

      Naistenpäivä tuntuu itsestäni tärkeämmältä kuin miestenpäivä, ei pelkästään siksi, että olen itse nainen. Vaan ehdottomasti siksi, että naisten ja tyttöjen oikeudet ovat niitä, mitä tässä maailmassa täytyy puoltaa ja ajaa eteenpäin. Miehet ovat valta-asemassa tässä maailmassa edelleen; ovat olleet aikojen alusta saakka. Miesten antama kritiikki siitä, että naistenpäivä olisi muka turha, kertoo juurikin niistä asenteista naisia kohtaan.

      • Ihanan hienoa suloisten naisten päivää Sinulle 👸🏼
        https://tenor.com/fi/view/good-morning-quotes-gif-14502445230534062331

        ”Miesten antama kritiikki siitä, että naistenpäivä olisi muka turha, kertoo juurikin niistä asenteista naisia kohtaan.”

        Toivotan ovet vaan muutama kolistelija, joiden herääminen naisten pyhyydestä ja osittain elämän lähteenä unohtunut.


      • valtakunta kirjoitti:

        Ihanan hienoa suloisten naisten päivää Sinulle 👸🏼
        https://tenor.com/fi/view/good-morning-quotes-gif-14502445230534062331

        ”Miesten antama kritiikki siitä, että naistenpäivä olisi muka turha, kertoo juurikin niistä asenteista naisia kohtaan.”

        Toivotan ovet vaan muutama kolistelija, joiden herääminen naisten pyhyydestä ja osittain elämän lähteenä unohtunut.

        Ovet siis on ovat😅


    • En tiedä, mutta,
      Miehet voisivat ihan itse ruveta puffaamaan sitä miestenpäivää suositummaksi ja vastaavanlaiseksi kui tää naistenpäivä, ettei sitte jokaikinen naistenpäivä tarvis olla kitisemässä, et "eNtÄs MiEsTeNpÄiVä!?!"

      Ite en tätäkään päivää sen kummemmin "vietä", enkä vingu keltään kukkia ja suklaata, kuten en ystävän- tahi muinakaan "pakollisina" lahjomispäivinä,

      Tän päivän lahjomisrahat ois oikeestaan parempi suunnata johki naisten asemaa parantavaan hyväntekeväisyyteen,
      Mun mielestä🤔

      • Anonyymi

        Siveysvyö kaikille naisille!


      • ”Ite en tätäkään päivää sen kummemmin "vietä", enkä vingu keltään kukkia ja suklaata, kuten en ystävän- tahi muinakaan "pakollisina" lahjomispäivinä,”

        Olkaa hyvä 💐🍫


        ”Tän päivän lahjomisrahat ois oikeestaan parempi suunnata johki naisten asemaa parantavaan hyväntekeväisyyteen,
        Mun mielestä🤔”
        0€ 💸

        Tottakai voi olla juhlimattakin.


      • ”Miehet voisivat ihan itse ruveta puffaamaan sitä miestenpäivää suositummaksi ja vastaavanlaiseksi kui tää naistenpäivä, ettei sitte jokaikinen naistenpäivä tarvis olla kitisemässä, et "eNtÄs MiEsTeNpÄiVä!?!"”

        Samaa mieltä


      • Anonyymi kirjoitti:

        Siveysvyö kaikille naisille!

        Se on hieno aivan mahtava idea🥰 jokaisen lukon voi avata vain yksi haltia ihanan kupliva ajatus🫧 voi juosta seiniä pitkin eikä kukaan pääse pöksyihin ilman lupaa.


      • valtakunta kirjoitti:

        ”Ite en tätäkään päivää sen kummemmin "vietä", enkä vingu keltään kukkia ja suklaata, kuten en ystävän- tahi muinakaan "pakollisina" lahjomispäivinä,”

        Olkaa hyvä 💐🍫


        ”Tän päivän lahjomisrahat ois oikeestaan parempi suunnata johki naisten asemaa parantavaan hyväntekeväisyyteen,
        Mun mielestä🤔”
        0€ 💸

        Tottakai voi olla juhlimattakin.

        No tietenkään jossei rahaa ole, nii tarvi siihen hyväntekeväisyyteenkään laittaa, ei mulla ittelläkään nyt ole, kunhan vaan ehdotin..

        Mut jos sitä on johki semmoseen turhakkeeseen ku kukkapukettiin vara tuhlata, nii täytyyhän sitä sillon olla ylimääräistä🤔

        Se toki pitäs sit ennalta sopia mahd. kumppanin kanssa, ettei se raukka sit luule et toinen niitä lahjuksia oottaa ja ostaa sen kukkapuketin "ku niin nyt vaan kuuluu tehä"

        Amöriikan hapatuksia nää "prinsessapäivät" mun mielestä,


      • m.wurst kirjoitti:

        No tietenkään jossei rahaa ole, nii tarvi siihen hyväntekeväisyyteenkään laittaa, ei mulla ittelläkään nyt ole, kunhan vaan ehdotin..

        Mut jos sitä on johki semmoseen turhakkeeseen ku kukkapukettiin vara tuhlata, nii täytyyhän sitä sillon olla ylimääräistä🤔

        Se toki pitäs sit ennalta sopia mahd. kumppanin kanssa, ettei se raukka sit luule et toinen niitä lahjuksia oottaa ja ostaa sen kukkapuketin "ku niin nyt vaan kuuluu tehä"

        Amöriikan hapatuksia nää "prinsessapäivät" mun mielestä,

        Enkä toki tarkottanut et tää naistenpäivä sinällään olis niitä "Amöriikan hapatuksia" vaan se kaikki pakollinen äklöromantiikka mitä siihen on ympätty,


    • Anonyymi

      Millaista on istua pankin päällä?

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      4985
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      31
      3154
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1817
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1770
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1635
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1491
    7. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1256
    8. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1247
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1237
    10. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1217
    Aihe