UPM lomauttaa, lakon paikka?

Anonyymi-ap

Kaikki UPM:n sellutehtaat, sahat ja painopaperitehtaat aloittavat muutosneuvottelut lomautuksista joten oisko lakon paikka? Ei nää urpot lakkoilijat tajua että kortistosta käsin on vaikea lakkoilla

15

299

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Lakkokiimaiset tulevat saamaan sitä mitä kerjäävät. lomautuksia, irtisanomisia ym. ym.

      • Anonyymi

        niinhän se on kapitalismissa. Jos lakkoilet oikeukeuksiesi ja toimeentulosi puolesta saat ensimäisenä kenkää. Jos sen sijaan annat periksi ja alistut niin oikeuksiasi poljetaan ja palkaasi pienennetään ja sinuun kohdistetaan paikallista sopimista. Sellaista se on duunarin elämä ollut kautta historian ajan.


    • Anonyymi

      112 päivän UPM:n työntekijöiden lakko ei tuonut mitään. Tuli liiketoimintakohtaiset sopimukset ja korotukset, kuten ennen lakkoa olisi tulleet. Vientivetoinen malli. Kyllä on tyhmää ja itsepäistä porukkaa ammattiliitoissa.

      • Anonyymi

        Vanha sanonta "joukossa tyhmyys tiivistyy". Erityisesti tämä ilmenee SAK:laisen ammattiosaston kokouksessa. Kurkut suorana kiljutaan kuorossa prc:t penkkiin prkl. Suunnaton tyhmyys leijuu ilmassa. Sitä voi käsin koskettaa, sitä voi kepillä hämmentää.


      • Anonyymi

        Jaksat toistaa tuota potaskaa, etkä selvästi tiedä mitään tuosta upm-lakosta😅

        Iso osa heikennyksistä torpattiin, ja tuntipalkan korotus oli suurempi kuin mitä kymmeniin vuosiin on tullut.


    • Anonyymi

      nyt kannattaa lakkoilla, ei tarvtse kauaa enää töitä tehdä...

    • Anonyymi

      Pääasia että pesonen saa ensi vuonna enemmän kuin 6.3miljoonaa. No taitaa olla jo eläkkeellä mutta joku muu sitten seuraavana vuorossa oleva

      • Anonyymi

        jokainen on palkkansa ansainnut, niin sinäkin lakkoileva luuse
        ri.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        jokainen on palkkansa ansainnut, niin sinäkin lakkoileva luuse
        ri.

        No ei ainakaan pesonen tai kukaan muukaan noin isoa summaa.


    • Anonyymi

      Siitä vaan alat lakkoilemaan, edelliset muutosneuvottelut oli vuoden alussa. Ei tuolla ilmoituksella ole mitään tekemistä poliittisten lakkojen kanssa. Mutta tarjoa asiantuntemustasi vaikka elinkeinoelämän keskusliittoon, siellä tarvitaan tuollaisia teräviä älykköjä.

    • Anonyymi

      Onko upm työntekijät lakossa ? Ei ole, joten älä jauha .....kaa.

    • Anonyymi

      Ne muutosneuvottelut nyt olis tulleet, oli lakkoja tai ei.
      Työntekijöiden pelottelua ja kusetusta.

    • Anonyymi

      Nyt loppui myös palkanmaksu UPM:n tehtaalla!!! Ja taas lakkokenraalit itkee ja duunari syö kynsiään

    • Anonyymi

      Mutta entä se omistajapuoli ?
      Duunari saa sentään työttömyyskorvausta jotakin, mutta omistajataho ei.

      • Anonyymi

        Vain lakkoileva duunari voi olla näin tyhmän kommentin takana


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      574
      3814
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3298
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2781
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2719
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2114
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2071
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1917
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1835
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1770
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1729
    Aihe