Tuulilasi-lehti on sähköauto- ja kitkarengasvastainen jäärä. Eipä ole yllätys.

Anonyymi-ap

Esimerkiksi Tuulilasi-lehden vuoden 2024 ensimmäisessä numerossa haikaillaan etanoliautojen perään, höpistään Toyotan Mirai-vetyautosta (josta Toyota on jo luopunut) ja esitellään sivukaupalla fossiileja ja jopa vanhoja käytettyjä fossiileja.

Dieseliä ylistetään vähän väliä ja kaksi juttua kskittyivät kitkarenkaiden haukkumiseen (toinen juttu koski 70-luvun nastattomia talvirenkaita). V6 ja V8 ovat Jumalan asemassa, kunhan ne ovat dieseleitä.

Pohjanoteeraus oli vuosimallin 1989 käyttöauton esittely.

Kun tietää minkälaisia vanhoja ukkoja tuolla Tuulilasissa enää työskentelee, lehden nykytilanne ei ole yllätys. Tuulilasi on jo pitkään ollut vanhojen Esson baarin asiakkaiden raamattu. Nimeksi voisi vaihtaa "Museoautot".

Onneksi Tekniikan Maailma elää enemmän tätä päivää.

26

277

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Sähköauto ei ole mikään ympäristöystävällinen ajoneuvo eikä mikään ekoteko. Akut ovat sen ongelma kun louhoksista ympärimailmaa kaivetaan mineraalit akustoihin.
      Sähköautolla ajavat ovat veronkiertäjiä ja niitä kuuluisi verottaa kuten muitakin autolla kulkevia.

      • Anonyymi

        Mikä auto on sitten ekoteko? Laitathan meille tiedoksi auton tarkan merkin ja mallin sekä puolueettoman uskottavan tutkimuksen joka tukee väitettäsi että sähköauto on "megasaastetta".

        Vanha tunnettu kansainvälinen ympäristöjärjestö Greenpeace kehoittaa ostamaan sähköauton jos auton aikoo ostaa. Voitko laittaa meille myös jonkun uskottavan ympäristöjärjestön lausunnun joka kehoittaa olla ostamatta sähköautoa?

        Sähköautot kuormittavat ympäristöä kyllä, mutta ilmeisesti selvästi vähemmän mitä polttomoottoriautot kun verrataan koko ketjua alusta loppuun KOKONAISUUTENA. Tätä sähköauto saaste VALHETTA jatkuvasti levitetään netissä sähköauto vihaajien toimesta eikä USEISTA kyselyistäni huolimatta ole mitään uskottavia ympäristöraportteja toimitettu sähköautoja vastaan tämän saasteväittämän tueksi.

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/17241661/greenpeace-ei-nae-sahkoautoja-quotmegasaasteenaquot-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä auto on sitten ekoteko? Laitathan meille tiedoksi auton tarkan merkin ja mallin sekä puolueettoman uskottavan tutkimuksen joka tukee väitettäsi että sähköauto on "megasaastetta".

        Vanha tunnettu kansainvälinen ympäristöjärjestö Greenpeace kehoittaa ostamaan sähköauton jos auton aikoo ostaa. Voitko laittaa meille myös jonkun uskottavan ympäristöjärjestön lausunnun joka kehoittaa olla ostamatta sähköautoa?

        Sähköautot kuormittavat ympäristöä kyllä, mutta ilmeisesti selvästi vähemmän mitä polttomoottoriautot kun verrataan koko ketjua alusta loppuun KOKONAISUUTENA. Tätä sähköauto saaste VALHETTA jatkuvasti levitetään netissä sähköauto vihaajien toimesta eikä USEISTA kyselyistäni huolimatta ole mitään uskottavia ympäristöraportteja toimitettu sähköautoja vastaan tämän saasteväittämän tueksi.

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/17241661/greenpeace-ei-nae-sahkoautoja-quotmegasaasteenaquot-

        Sähköautot ehkä rasittavat ympäristöä vähemmän, jos ne vain kestävät käyttöä yli 30 vuotta normaaleilla ajokilometreillä. Lisäksi sähköautojen akkujen pitäisi olla helposti huollettavissa ja vaihdettavissa. Jos akkua ei voi helposti mikä tahansa huoltamo huoltaa tai vaihtaa niin sitten tuollaisen sähköauton myynti pitäisi kieltää. Eli Teslan integroidut akut, joita ei lähes kukaan osaa huoltaa (uudemmissa Tesloissa siis) pitäisi olla laittomia.


      • Anonyymi

        vaikka brasilia onkin tunnettu sademetsän tuhooaja, ajetaan siellä joukoin juuri ympäristöystävällisillä autoilla.
        Ne ovat keveitä etanolia polttavia autoja.
        1000 kilon painoinen auto, jonka valmistuksessa käytetään kovin vähän eksoottisia metalleja ja käyttöenergia saadaan uusiutuvista, aika vaikea on sähköautosta saada yhtä ympärisöystävällistä.


    • Anonyymi

      Aivan samaa mieltä! Kirjastossa käyn lukemassa lehtiä ja Tuulilasia ja Vauhdin Maailmaa en pysty enää lukemaan punaniskaisten toimittajien vuoksi. Olen kyllä Teknarinkin toimittajia oikaissut renkaan ja pyörän erosta, kurssin " reivaamisesta" ja kiitotien oikeasta nimestä, se ei ole mikään "rata".

      • Anonyymi

        No sinähän se olet melkoinen poika antamaan palautetta.


    • Anonyymi

      Ei mitään vetyautoja kannata kehitellä. Eikä akkukäyttöisetkään ole järkeviä. Odotellaan synteettisiä polttoaineita, ne käyvät perinteisiin polttomoottoreihin.

      • Anonyymi

        Synteettisissä heitetään harakoille yli 80% energiasta. Täysin hölmöläismeininkiä.


      • Anonyymi

        Sanoo peruskoulun käynyt perinteinen punaniskajuntti ja SUURI PORVARI!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sanoo peruskoulun käynyt perinteinen punaniskajuntti ja SUURI PORVARI!

        Siis tuo edellinen joka odottaa...😂


    • Anonyymi

      Tuulilasi on ollut vanhakantainen autolehti jo kauan ennen sähköautojen uutta tulemista. Esim. aikoinaan yleisiä 3-sylinterisiä moottoreita Tuulilasi kutsui "vajaasylinterisiksi".


      Myöhemmin sähköautojen yleistyessä polttomoottoria on sanottu "oikeaksi moottoriksi."

      • Anonyymi

        Ei tuossa mitään vanhakantaista ole. En itse ainakaan ostaisi sähköautoa ennen kuin sähköauton käyttöikä on minimissään 20 vuotta. Sen lisäksi sähköautonkin pitäisi pystyä huoltamaan missä tahansa huoltamossa tai jopa kotona. En huolla autojani merkkihuoltamoissa, koska merkkihuoltamot ovat ylihintaisia huijareita. Ja akun pitää pystyä helposti korjaamaan ja vaihtamaan. Esimerkiksi sähköauton akun pitäisi pystyä vaihtamaan tonnilla uuteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tuossa mitään vanhakantaista ole. En itse ainakaan ostaisi sähköautoa ennen kuin sähköauton käyttöikä on minimissään 20 vuotta. Sen lisäksi sähköautonkin pitäisi pystyä huoltamaan missä tahansa huoltamossa tai jopa kotona. En huolla autojani merkkihuoltamoissa, koska merkkihuoltamot ovat ylihintaisia huijareita. Ja akun pitää pystyä helposti korjaamaan ja vaihtamaan. Esimerkiksi sähköauton akun pitäisi pystyä vaihtamaan tonnilla uuteen.

        Sano nyt vielä että autoilun pitäisi olla ilmaista koska se on ihmisoikeuskysymys!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sano nyt vielä että autoilun pitäisi olla ilmaista koska se on ihmisoikeuskysymys!

        Missä kohtaa sanoin, että autoilun pitäisi olla ilmaista? Sanoin vain, että sähköauton pitäisi pystyä huoltamaan missä tahansa huoltamossa ja akun pitäisi olla helposti korjattavissa ja vaihdettavissa. Polttomoottoriautoja ei ole pakko viedä merkkihuoltamoon, joten sähköautojakaan ei pitäisi viedä merkkihuoltamoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missä kohtaa sanoin, että autoilun pitäisi olla ilmaista? Sanoin vain, että sähköauton pitäisi pystyä huoltamaan missä tahansa huoltamossa ja akun pitäisi olla helposti korjattavissa ja vaihdettavissa. Polttomoottoriautoja ei ole pakko viedä merkkihuoltamoon, joten sähköautojakaan ei pitäisi viedä merkkihuoltamoon.

        Pitäisi ja pitäisi! Sinunkin pitäisi pitää mölyt mahassasi, mutta kun et pidä niin et pidä. Näin se maailma makaa junttiseni, pienoiseni!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitäisi ja pitäisi! Sinunkin pitäisi pitää mölyt mahassasi, mutta kun et pidä niin et pidä. Näin se maailma makaa junttiseni, pienoiseni!

        Polttomoottoriautot voi huoltaa missä tahansa korjaamossa, miksi ei sitten sähköautojakin? Ja miksi akkujen ei pitäisi olla helposti huollettavia ja vaihdettavia? Ei ole yhtäkään hyvää perustelua miksi akkuja ei pitäisi voida helposti huoltaa ja vaihtaa.

        Miksi autot pitäisi viedä aina huollettavaksi merkkihuoltamoihin eli ylihintaisille huijareille? En ole vienyt polttomoottoriautoja merkkihuoltamoihin joten en tule viemään sähköautoakaan merkkihuoltamolle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Polttomoottoriautot voi huoltaa missä tahansa korjaamossa, miksi ei sitten sähköautojakin? Ja miksi akkujen ei pitäisi olla helposti huollettavia ja vaihdettavia? Ei ole yhtäkään hyvää perustelua miksi akkuja ei pitäisi voida helposti huoltaa ja vaihtaa.

        Miksi autot pitäisi viedä aina huollettavaksi merkkihuoltamoihin eli ylihintaisille huijareille? En ole vienyt polttomoottoriautoja merkkihuoltamoihin joten en tule viemään sähköautoakaan merkkihuoltamolle.

        Maailmassa monta on ihmeellistä asiaa, ne hämmästyttää kummastuttaa pientä kulkijaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Polttomoottoriautot voi huoltaa missä tahansa korjaamossa, miksi ei sitten sähköautojakin? Ja miksi akkujen ei pitäisi olla helposti huollettavia ja vaihdettavia? Ei ole yhtäkään hyvää perustelua miksi akkuja ei pitäisi voida helposti huoltaa ja vaihtaa.

        Miksi autot pitäisi viedä aina huollettavaksi merkkihuoltamoihin eli ylihintaisille huijareille? En ole vienyt polttomoottoriautoja merkkihuoltamoihin joten en tule viemään sähköautoakaan merkkihuoltamolle.

        Oi, miksi, miksi, oi miksi, en syntynyt portsariksi?


    • Anonyymi

      Pitääpä tilata lehti heti kun noin kehuit, tekniikan maailman tilaamisen lopetin lehden käydessä vihreäksi

      • Anonyymi

        Tuulilasi on paras autolehti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuulilasi on paras autolehti.

        Tuulilasin toimituslinja on järkevä ja vastaa suomalaisen autoilijan ajattelutapaa.


    • Anonyymi

      Itse lopetin Tuulilasin tilauksen jo vuosia sitten. Oli jotenkin jälkeen jäänyt autolehti.

      • Anonyymi

        Ovatko sähköautoilijat jääneet tukea vaille? Eikö Tuulilasi-lehti osaa paapoa heitä riittävästi?


    • Anonyymi

      ota kitkat ja kuole?

      • Anonyymi

        Have a break, have a kitkat


    • Anonyymi

      Nastarenkaat olisi nykyisessä taloustilanteessa hyvä kieltää. Tiestön kunnossapitoon ei riitä rahaa ja oikeasti me kaikki tiedämme, että todellinen tiestön kuluttaja on nastarengas.
      Tai ei nastarengasta välttämättä tarvitse kieltää, noin 200% haittavero ajaa riittävällä tarkkuudella saman asian.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      116
      9343
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      46
      2760
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      154
      2513
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2029
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1776
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1570
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1527
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      11
      1464
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      8
      1356
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1326
    Aihe