Onko avioliitto todella sen arvoinen?

Syväluotaavassa haastattelussa Brad Wilcox o(sosiologian professori Virginian yliopistossa ja USA:n kansallisen naimaprojektin johtaja) käsittelee avioliiton, muiden suhteiden, deittailemisen yms. ongelmia nykyajassa.

Is Marriage Actually Worth It? - Brad Wilcox
https://www.youtube.com/watch?v=aQTegkjmX7g

Aiheet:
00:00 Onko avioliitto huono sopimus miehille ja naisille
04:29 Avioliittojen vähäisyyden syyt
07:40 Mitä normaalit ihmiset sanovat avioliitosta
12:07 Onko avioliitto huono sopimus taloudellisesti
18:48 Korvaako avioliiton onnellisuus sen eteen tehtyjä uhrauksia
30:42 Avioliiton miiminen luonne
38:48 Lapsihalujen rooli avioliitossa
43:23 Naimisissa olevien vanhempien kasvattama lapsi
46:31 Miten poliittiset kannat vaikuttavat avioliittoon
55:19 Ovatko sielunkumppanit todellisia
1:01:44 Miesten tulojen merkitys avioliitossa
1:04:02 Bradin neuvot pojilleen 1:09:59
Onko manosfäärissä jotain oikein?
1:12:14 Deittailu- ja avioliittoneuvoja naisille

61

419

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Näitä tutkimuksia riittää. Mutta kuten jo maalaisjärkikin sanoo, eivät nämä tutkimukset merkitse yksilötasolla mitään vaan riippuu ihan siitä, keitä tutkimuksissa on ollut mukana. Ihmismieli ja -käyttäytyminen on arvaamatonta ja sille ei ole yleispätevää kaavaa.

      Toki kulttuuri ja arvomaailma merkitsevät jotain ja voivat suunnata käyttäytymistä samaan suuntaa isommillakin massoilla mutta sieltäkin löytyy yksilöllisyyttä niin ajatuksissa kuin teoissakin.

      Ihmissuhteissa on aina enemmän tai vähemmän ongelmia, asenne ratkaisee, miten niihin suhtautuu ja minkä arvon tai merkityksen niille antaa

      • Anonyymi

        Kyseessä on haastattelu, ei tutkimus.

        Pʀɪᴍᴀʟᴅᴀᴅᴅʏ, ᴇᴛ ᴀʟ.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyseessä on haastattelu, ei tutkimus.

        Pʀɪᴍᴀʟᴅᴀᴅᴅʏ, ᴇᴛ ᴀʟ.

        Haastattelu on yksi tutkimuksen menetelmä...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Haastattelu on yksi tutkimuksen menetelmä...

        Tuo väite on hieman vinossa, oikein on: Yksi tutkimusmenetelmistä voi olla haastattelu. Siis kaikki haastattelut eivät ole tutkimuksia, eikä aivan kaikkea voi haastatella, mutta kaikkea voi tutkia.

        Pʀɪᴍᴀʟᴅᴀᴅᴅʏ, ᴇᴛ ᴀʟ.


    • Anonyymi

      Avioliito on muinainen reliikki ja täydellinen turhake.

      • Anonyymi

        Olen ollut samaa mieltä koko ikäni, kirkollinen jäämä, mutta olen kuitenkin siihen jamaan joutunut, onneksi on ollut avioehtoa.

        Haastattelun sisällön voi suoraan tulkita tarkoittavan mitä tahansa pitkäksi aikajaksoksi hahmoteltua/ajateltua miehen ja tytön välistä liittoa, kuten avoliittoa. Avoliiton ja avioliiton ero on vain koreografinen, joko pappi tai tuomari pajattaa litaniat.

        Pʀɪᴍᴀʟᴅᴀᴅᴅʏ, ᴇᴛ ᴀʟ.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen ollut samaa mieltä koko ikäni, kirkollinen jäämä, mutta olen kuitenkin siihen jamaan joutunut, onneksi on ollut avioehtoa.

        Haastattelun sisällön voi suoraan tulkita tarkoittavan mitä tahansa pitkäksi aikajaksoksi hahmoteltua/ajateltua miehen ja tytön välistä liittoa, kuten avoliittoa. Avoliiton ja avioliiton ero on vain koreografinen, joko pappi tai tuomari pajattaa litaniat.

        Pʀɪᴍᴀʟᴅᴀᴅᴅʏ, ᴇᴛ ᴀʟ.

        Kukaan ei siihen joudu, jollri sitten ole ihan tahdoton tossukka.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen ollut samaa mieltä koko ikäni, kirkollinen jäämä, mutta olen kuitenkin siihen jamaan joutunut, onneksi on ollut avioehtoa.

        Haastattelun sisällön voi suoraan tulkita tarkoittavan mitä tahansa pitkäksi aikajaksoksi hahmoteltua/ajateltua miehen ja tytön välistä liittoa, kuten avoliittoa. Avoliiton ja avioliiton ero on vain koreografinen, joko pappi tai tuomari pajattaa litaniat.

        Pʀɪᴍᴀʟᴅᴀᴅᴅʏ, ᴇᴛ ᴀʟ.

        En tiedä mikä jumalaton hinku miehillä on naimisiin, mutta siitä on onneksi helppo kieltäytyä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen ollut samaa mieltä koko ikäni, kirkollinen jäämä, mutta olen kuitenkin siihen jamaan joutunut, onneksi on ollut avioehtoa.

        Haastattelun sisällön voi suoraan tulkita tarkoittavan mitä tahansa pitkäksi aikajaksoksi hahmoteltua/ajateltua miehen ja tytön välistä liittoa, kuten avoliittoa. Avoliiton ja avioliiton ero on vain koreografinen, joko pappi tai tuomari pajattaa litaniat.

        Pʀɪᴍᴀʟᴅᴀᴅᴅʏ, ᴇᴛ ᴀʟ.

        "Avoliiton ja avioliiton ero on vain koreografinen, joko pappi tai tuomari pajattaa litaniat."

        Mitä se oikein sekoilet? Jos tuomari pajattaa ne litaniat, niin se on siviilivihiminen ja avioliitto. Avoliitossa ei litanioita ladella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen ollut samaa mieltä koko ikäni, kirkollinen jäämä, mutta olen kuitenkin siihen jamaan joutunut, onneksi on ollut avioehtoa.

        Haastattelun sisällön voi suoraan tulkita tarkoittavan mitä tahansa pitkäksi aikajaksoksi hahmoteltua/ajateltua miehen ja tytön välistä liittoa, kuten avoliittoa. Avoliiton ja avioliiton ero on vain koreografinen, joko pappi tai tuomari pajattaa litaniat.

        Pʀɪᴍᴀʟᴅᴀᴅᴅʏ, ᴇᴛ ᴀʟ.

        Avoliiton ja avioliiton ero on valtavan paljon muutakin kuin koreografinen. Niiden välillä on valtava ja täydellinen ero ja mm. lain silmissä avopuoliso ei ole puolisolleen yhtään mitään. Avopuoliso (mies) ei mm. ole syntyvien lasten vanhempi, jollei sitä erikseen tunnusteta (joka tosin on minun mielestäni hyvä juttu ja samoin soisi olevan myös avioliitoissa).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Avoliiton ja avioliiton ero on vain koreografinen, joko pappi tai tuomari pajattaa litaniat."

        Mitä se oikein sekoilet? Jos tuomari pajattaa ne litaniat, niin se on siviilivihiminen ja avioliitto. Avoliitossa ei litanioita ladella.

        Aaaa, no joo. Mä tuossa edellä totesin, ettei kukaan "siihen jamaan joudu", kuten kanankoipimies tuossa kirjoitteli. Mutta tuo kieltämättä selittää. Jos on niin auttamattoman pihalla asioista, että ei tajua siviilivihkimisen johtavan ihan oikeaan avioliittoon, niin voi kai sitä sitten vain "joutua siihen jamaan". Tosin luulisi tuossa olevan jo perusteet liiton mitätöimiselle, vajaavaltaisuuden perusteella.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Avoliiton ja avioliiton ero on vain koreografinen, joko pappi tai tuomari pajattaa litaniat."

        Mitä se oikein sekoilet? Jos tuomari pajattaa ne litaniat, niin se on siviilivihiminen ja avioliitto. Avoliitossa ei litanioita ladella.

        Aivan, ajatukseni käväisi eri aikakaudella ja eri maassa. Mutta kuten sanottu, haastattelun sisällön voi suoraan tulkita tarkoittavan mitä tahansa pitkäksi aikajaksoksi hahmoteltua/ajateltua miehen ja tytön välistä liittoa, kuten susipareja, avoliittoja ja avioliittoja.


      • Anonyymi
        Primaldaddy kirjoitti:

        Aivan, ajatukseni käväisi eri aikakaudella ja eri maassa. Mutta kuten sanottu, haastattelun sisällön voi suoraan tulkita tarkoittavan mitä tahansa pitkäksi aikajaksoksi hahmoteltua/ajateltua miehen ja tytön välistä liittoa, kuten susipareja, avoliittoja ja avioliittoja.

        Kerrohan ihmeessä missä maassa avoliitot muka on koskaan pajatettu litanioilla tuomarin edessä. Ei missään eikä koskaan. Ne ovat tosin olleet laittomia monissa maissa ja ovat joissain edelleen, mutta mitään tuomareita ei ole niissä käytetty. Siviilivihkimistäkään en monissa maissa edes tunneta käsitteenä.


      • Anonyymi
        Primaldaddy kirjoitti:

        Aivan, ajatukseni käväisi eri aikakaudella ja eri maassa. Mutta kuten sanottu, haastattelun sisällön voi suoraan tulkita tarkoittavan mitä tahansa pitkäksi aikajaksoksi hahmoteltua/ajateltua miehen ja tytön välistä liittoa, kuten susipareja, avoliittoja ja avioliittoja.

        Taas sä sekoilet. Susipari = avoliitto. 😂


      • Anonyymi kirjoitti:

        Taas sä sekoilet. Susipari = avoliitto. 😂

        Eivät ole samoja. On muun muassa avoliittosopimus, mutta susiparisopimusta ei ole.


      • Anonyymi
        Primaldaddy kirjoitti:

        Eivät ole samoja. On muun muassa avoliittosopimus, mutta susiparisopimusta ei ole.

        Kyllä se on täysin sama asia. Etkö sä edes suomea osaa?


      • Anonyymi
        Primaldaddy kirjoitti:

        Eivät ole samoja. On muun muassa avoliittosopimus, mutta susiparisopimusta ei ole.

        "Susipari = avoliitossa elävä pariskunta

        Tämä ilmaisu on alkujaan negatiivissävyinen, mutta yleistyessään muuttunut hieman neutraalimmaksi."

        https://urbaanisanakirja.com/word/susipari/


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kukaan ei siihen joudu, jollri sitten ole ihan tahdoton tossukka.

        Noh, ihan saappaat jalassani, ei tossut, tein virhearvion jonka takia jouduin naimisiin, en siis tanssien tai kiljuen mennyt vihille vaan päädyin.


      • Anonyymi
        Primaldaddy kirjoitti:

        Noh, ihan saappaat jalassani, ei tossut, tein virhearvion jonka takia jouduin naimisiin, en siis tanssien tai kiljuen mennyt vihille vaan päädyin.

        Eli siis puhtaasti tyhmyyttäsi ja typeryyttäsi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Susipari = avoliitossa elävä pariskunta

        Tämä ilmaisu on alkujaan negatiivissävyinen, mutta yleistyessään muuttunut hieman neutraalimmaksi."

        https://urbaanisanakirja.com/word/susipari/

        https://www.suomisanakirja.fi/susipari

        https://www.kotus.fi/nyt/kolumnit_artikkelit_ja_esitelmat/kieli-ikkuna_(1996_2010)/kaupunkisudet#:~:text=Susipari on ihmisiin viitatessaan sävyltään,susiparin lisäksi ollut muitakin nimityksiä.

        https://www.synonyymit.fi/susipari

        Susipari todellakin tarkoittaa AVOPARIA. Ei ole olemassa erikseen mitään hyväksyttyjä avopareja ja sitten susipareja. Molemmat ovat ihan sama asia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se on täysin sama asia. Etkö sä edes suomea osaa?

        Avoliittoa säädellään laissa: https://www.finlex.fi/fi/laki/haku/?search[type]=pika&search[pika]=avoliitto

        Susiparia ei käsitellä laissa, eikä myöskään avoparia.


      • Anonyymi
        Primaldaddy kirjoitti:

        Avoliittoa säädellään laissa: https://www.finlex.fi/fi/laki/haku/?search[type]=pika&search[pika]=avoliitto

        Susiparia ei käsitellä laissa, eikä myöskään avoparia.

        Avoliittolaki on jostain 2020-luvulta. Susipari taas on paljon vanhempi sana. Avoliitto = susiparina eläminen. Ei tuo sun tyhmällä jankuttaisellasi muutu. Myönnä mokanneesi ja se siitä.


      • Anonyymi
        Primaldaddy kirjoitti:

        Avoliittoa säädellään laissa: https://www.finlex.fi/fi/laki/haku/?search[type]=pika&search[pika]=avoliitto

        Susiparia ei käsitellä laissa, eikä myöskään avoparia.

        Mitä enemmän jankutat tyhmyyksiä, niin sitä ääliömäisemmän kuvan sä taas itsestäsi annat. Kannattaa myöntää virheensä nopeasti, eikä kaivaa itselleen vaan syvempää kuoppaa noilla jorinoilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En tiedä mikä jumalaton hinku miehillä on naimisiin, mutta siitä on onneksi helppo kieltäytyä.

        Pitää sada omistaa.

        Minua ei omista kukaan muu kuin minä!


      • Anonyymi
        Primaldaddy kirjoitti:

        Avoliittoa säädellään laissa: https://www.finlex.fi/fi/laki/haku/?search[type]=pika&search[pika]=avoliitto

        Susiparia ei käsitellä laissa, eikä myöskään avoparia.

        "Avoliittoa säädellään laissa: https://www.finlex.fi/fi/laki/haku/?search[type]=pika&search[pika]=avoliitto"

        Ja tuo onkin täysin idioottimaista. Avoliiton koko idea on ollut, että se ei ole juuridisesti säädelty liitto, johon ei liity mitään juridisia kuvioita. Jo on halunnut juridiikan siihen kuvioon mukaan, niin sitten on menty naimisiin. Nykyään ei voi enää asua avoliitossakaan turvallisesti, vaan siihenkin on sotkettu juridiikkaa ja lainsäädäntöä. Aivan umpityperää ja tuossa on yksi syy lisää, miksi ihmiset eivät enää pariudu samalla tavalla. Ei ole enää olemassa juridiikkavapaata parisuhdetta, jossa asuttaisiin samassa osoitteessa. Ei mikään ihme, että mm. erillissuhteet yleistyvät kovaa tahtia. On siihen tietysti muitakin syitä, mutta se on mm. ainoa tapa olla parisuhteessa ilman juridiikkaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitää sada omistaa.

        Minua ei omista kukaan muu kuin minä!

        Jotain tuollaista mäkin olen uumoillut. Siinä on tietysti se huono puoli, että se liitto sitten loppuu siihen, kun miehen on pakko kosia, vaikka olen aina ollut selkeä siinä, että en tule menemään naimisiin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Avoliittolaki on jostain 2020-luvulta. Susipari taas on paljon vanhempi sana. Avoliitto = susiparina eläminen. Ei tuo sun tyhmällä jankuttaisellasi muutu. Myönnä mokanneesi ja se siitä.

        "Avoliitto = susiparina eläminen"

        Ei ole.

        Susipari on lähellä avoparia, mutta ei sama.


      • Anonyymi
        Primaldaddy kirjoitti:

        "Avoliitto = susiparina eläminen"

        Ei ole.

        Susipari on lähellä avoparia, mutta ei sama.

        Se on täysin sama asia. Kuinka kauan aiot vielä näyttää avoimesti, että et osaa edes suomea?


      • Anonyymi
        Primaldaddy kirjoitti:

        "Avoliitto = susiparina eläminen"

        Ei ole.

        Susipari on lähellä avoparia, mutta ei sama.

        Sinulle näytettiin jo virallisen suomea määrittävän tahokin sivustolta, että susipari = avoliitossa elävä pari. Kauanko ajattelit vielä vinkua, että sinä muka tiedät paremmin?


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Avoliiton ja avioliiton ero on vain koreografinen, joko pappi tai tuomari pajattaa litaniat."

        Mitä se oikein sekoilet? Jos tuomari pajattaa ne litaniat, niin se on siviilivihiminen ja avioliitto. Avoliitossa ei litanioita ladella.

        OK, avoliittoon voi joutua ilman litanioita ja tuomaria https://fi.wikipedia.org/wiki/Avoliitto mutta sillä ei ole juurikaan mitään taloudellista vaikutusta. Joka tapauksessa on mahdollista laatia avoehto. Mistään ei löydy milloin avoliitto laki teknisesti alkaa, saattaa olla että olen ollut avoliitoissa useammin kuin tiedän.

        On siis olemassa susipari, avopari ja avoliitto. Susipari on vanhempi käsite kuin avopari, ne tarkoittavat lähes samaa. Ja jossain vaiheessa avopari menee (tai määrätään, määritellään) avoliittoon, jotenkin. Vaikuttaakohan tähän kihlautuminen, tai se missä on kirjoilla?


      • Anonyymi
        Primalman kirjoitti:

        OK, avoliittoon voi joutua ilman litanioita ja tuomaria https://fi.wikipedia.org/wiki/Avoliitto mutta sillä ei ole juurikaan mitään taloudellista vaikutusta. Joka tapauksessa on mahdollista laatia avoehto. Mistään ei löydy milloin avoliitto laki teknisesti alkaa, saattaa olla että olen ollut avoliitoissa useammin kuin tiedän.

        On siis olemassa susipari, avopari ja avoliitto. Susipari on vanhempi käsite kuin avopari, ne tarkoittavat lähes samaa. Ja jossain vaiheessa avopari menee (tai määrätään, määritellään) avoliittoon, jotenkin. Vaikuttaakohan tähän kihlautuminen, tai se missä on kirjoilla?

        Vähemmänlaisesti löytyy tietoa siitä milloin/miten avopari -suhde muuttuu avoliitoksi.

        https://www.minilex.fi/a/avoliiton-määritelmä kertoo että "Avoliitto tarkoittaa vakiintuneesti parisuhdetta, jossa kaksi henkilöä asuvat yhteisessä taloudessa, mutta eivät ole avioliitossa keskenään."

        Voiko se tarkoittaa että kun ty𝗍tö tulee luokseni viikonlopuksi, niin silloin ollaankin avoliitossa?


      • Anonyymi
        Primalman kirjoitti:

        OK, avoliittoon voi joutua ilman litanioita ja tuomaria https://fi.wikipedia.org/wiki/Avoliitto mutta sillä ei ole juurikaan mitään taloudellista vaikutusta. Joka tapauksessa on mahdollista laatia avoehto. Mistään ei löydy milloin avoliitto laki teknisesti alkaa, saattaa olla että olen ollut avoliitoissa useammin kuin tiedän.

        On siis olemassa susipari, avopari ja avoliitto. Susipari on vanhempi käsite kuin avopari, ne tarkoittavat lähes samaa. Ja jossain vaiheessa avopari menee (tai määrätään, määritellään) avoliittoon, jotenkin. Vaikuttaakohan tähän kihlautuminen, tai se missä on kirjoilla?

        Muistan kirkkaasti että -70 luvulla susipari oli sellainen joka ei ollut kihloissa, ja sitten kun menivät kihloihin olivat avopari.

        Pʀɪᴍᴀʟᴅᴀᴅᴅʏ, ᴇᴛ ᴀʟ.


    • Anonyymi

      Miksi ostaa lehmä jos maitoa saa muutenkin???

      • Anonyymi

        Joo. Eikä kannata ostaa koko sikaa, jos haluaa vain palan makkaraa.


      • Anonyymi

        AI että, ihanko itse keksit?


    • Anonyymi

      Sinä päivänä kun naisille tuli ehkäisypillerit niin avioliittojen arvostus romahti.Ennen mentiin naimisiin ja sitten vasta sekstailtiin ja se johti lapsiin.Pillereiden jälkeen pystyi sekstailemaan ilman pelkoa raskaaksi tulemisesta

      • Aina on harrasteteltu seksiä (coitus) ennen avioliittoon menoa, sitä ei ole kyennyt estämään mikä uskonto tai muu järjestyksenvalvoja, koskaan.

        Ennen hormonaalisia ehkäisymenetelmiä jotka tuli markkinoille 1960 lopulla oli yhtä luotettavia kondomeja 1920 alkupuolelta lähtien.


      • Anonyymi
        Primaldaddy kirjoitti:

        Aina on harrasteteltu seksiä (coitus) ennen avioliittoon menoa, sitä ei ole kyennyt estämään mikä uskonto tai muu järjestyksenvalvoja, koskaan.

        Ennen hormonaalisia ehkäisymenetelmiä jotka tuli markkinoille 1960 lopulla oli yhtä luotettavia kondomeja 1920 alkupuolelta lähtien.

        Puhuinkin arvostuksesta.Avioton lapsi oli kauhistus aikanaan eikä sitä hyväksytty ja siksi monet menikin naimisiin kun oli jo raskaana


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puhuinkin arvostuksesta.Avioton lapsi oli kauhistus aikanaan eikä sitä hyväksytty ja siksi monet menikin naimisiin kun oli jo raskaana

        Hölmöt toimii vieläkin noin.


    • Anonyymi

      kuvittele olevasi yksin, eikä kukaan pidä sinusta huolen
      mitä teet?
      kun et saa mitään mistään hankittua itsellesi

      siksi olen työtön koska olen yksin

      kukaan ei auta sinua
      jokainen auttaa omia lapsiaan

      jotta yhteiskunta olisi avioliitoton, silloin sen pitää olla avoin muuten
      esimerkiksi kun on nälkä, niin menen kauppaan ja syön ilmaiseksi
      ja muut perustarpeet

      avioliitto on voimavara jaksaa elämässä puskea
      yksin ei jaksa puskea ja voi vaikka tappaa itseään vaihteeksi

      ja miksi sinkut hakevat aina seksiseuraa
      samaan aikaan kun seksin osto on kriminalisoitu?
      yhteiskunta niin älykäs että kieltää seksin
      paskan marjat!
      sinkkujen maassa on auki oleva bordelli ja halvalla ja ilmai-seksi

      ja paljon muuta

    • Anonyymi

      kuka sinkkua halaa, kuka sinkkua rakastaa?

      EI KUKAAN

      sinkku on aikuisen malli ei lapsen eikä nuoren

    • Anonyymi

      MIES VANOOUTUU SINKKOUTEEN JA SEURAAVAKSI JUOKSEE VANHEMPIENSA LUOKSE

      säälittävää jeesustelua sitä kun kieltäytyy perheestä ja kääntyy itse äitinsä ja isänsä puoleen

      nykynaiset sitä tekevät, että eroavat miehestään, kieltävät lapsiltaan isän, mutta itse aikuisen äidit juoksevat vanhan äitinsä luokse saamaan lohtua ja rakkautta

      kyllä naiset ovat kaksinaamaisia ja asettavat itsensä jopa ennen lapsia vaikka lapsille kuuluisi kaikki, teorian mukaan

      samoin sinkut eivät lisäänny ja sinkun vanhemmat saavat stressiä
      jos vanhemmat ovat luisuja, niin hyväksyvät lapsilapsettomuus
      ja jos ovat realisteja, niin painavat lastaan lisääntymään
      varsinkin jos suku sammuu sinkku lapseen

    • Anonyymi

      Ei ole mielestäni koskaan ollut, siis avioliitto minkään arvoinen. Nykyään ei vain ole enää avoliittokaan sen arvoinen, kun sitäkin säädellään lakipykälillä, muka jonkun turvaksi. Menisivät naimisiin, jos lakipykäliä kaipaavat. Tekisivät sopimuksia ja papereita, jos turvaa kaipaavat. Nykyään kukaan ei voi enää mennä avoliittoon(kaan) ilman lakipykäliä ja se on typerää.

      • Anonyymi

        Niin vaikka asut vain avoliitossa ja tulee ero niin menetät puolet kaikesta vaikka olisit itse omilla rahoilla ostanut.Siksi en ikinä muuta yhteen


      • Anonyymi

        raha tärkeämpi kun yhteiskunta, kotimaa, perhe, rakkaus, lapset

        kun ei ole rahaa, niin millään ole väliä

        rikas kuolee köyhänä



        siksi olla köyhä luonnostaan on etuoikeus


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin vaikka asut vain avoliitossa ja tulee ero niin menetät puolet kaikesta vaikka olisit itse omilla rahoilla ostanut.Siksi en ikinä muuta yhteen

        Noinpa. Enää ei kannata muuttaa kenenkään kanssa saman katon alle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        raha tärkeämpi kun yhteiskunta, kotimaa, perhe, rakkaus, lapset

        kun ei ole rahaa, niin millään ole väliä

        rikas kuolee köyhänä



        siksi olla köyhä luonnostaan on etuoikeus

        Kannattaa siis mennä suoraan naimisiin, niin ei tarvitse miettiä noita raha asioita.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin vaikka asut vain avoliitossa ja tulee ero niin menetät puolet kaikesta vaikka olisit itse omilla rahoilla ostanut.Siksi en ikinä muuta yhteen

        Avoliitto on eri asia kuin avopari. Avopari voi elää samassa taloudessa ilman lailla säädettyjä taloudellisia kiemuroita jota avoliitossa on.

        Pʀɪᴍᴀʟᴅᴀᴅᴅʏ, ᴇᴛ ᴀʟ.


      • Anonyymi
        Primaldaddy kirjoitti:

        Avoliitto on eri asia kuin avopari. Avopari voi elää samassa taloudessa ilman lailla säädettyjä taloudellisia kiemuroita jota avoliitossa on.

        Pʀɪᴍᴀʟᴅᴀᴅᴅʏ, ᴇᴛ ᴀʟ.

        Ei ole. Avopari on avoliitossa.


      • Anonyymi
        Primaldaddy kirjoitti:

        Avoliitto on eri asia kuin avopari. Avopari voi elää samassa taloudessa ilman lailla säädettyjä taloudellisia kiemuroita jota avoliitossa on.

        Pʀɪᴍᴀʟᴅᴀᴅᴅʏ, ᴇᴛ ᴀʟ.

        Sulla on säälittävän naiivi kuvitelma tuosta asiasta.


      • Anonyymi
        Primaldaddy kirjoitti:

        Avoliitto on eri asia kuin avopari. Avopari voi elää samassa taloudessa ilman lailla säädettyjä taloudellisia kiemuroita jota avoliitossa on.

        Pʀɪᴍᴀʟᴅᴀᴅᴅʏ, ᴇᴛ ᴀʟ.

        Ei ole olemassakaan enemmän juridista tai vähemmän juridista avoliittoa. On olemassa tasan yhdenkaltaisia avoliittoja ja kaikki avoparit ovat samanlaisessa avoliitossa. Ei kannata olla naiivi ja kuvitella höpöjä, kuten sinä kuvittelet. Avoliitto ei nykyään ole enää turvallinen parisuhdemuoto ja on kaukana siitä millaiseksi se on alunperin tarkoitettu. Avoliittoon ei kannata enää nykyään lähteä lainkaan, Joko avioon tai sitten asutaan erillään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole olemassakaan enemmän juridista tai vähemmän juridista avoliittoa. On olemassa tasan yhdenkaltaisia avoliittoja ja kaikki avoparit ovat samanlaisessa avoliitossa. Ei kannata olla naiivi ja kuvitella höpöjä, kuten sinä kuvittelet. Avoliitto ei nykyään ole enää turvallinen parisuhdemuoto ja on kaukana siitä millaiseksi se on alunperin tarkoitettu. Avoliittoon ei kannata enää nykyään lähteä lainkaan, Joko avioon tai sitten asutaan erillään.

        Tai sitten tulee ennen määräaikaa tehdä ehdot sun muut sopimukset kuntoon. Koittaa sitten plarata sieltä pykäläviidakosta mitä kaikkea pitää huomata. -sivusta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tai sitten tulee ennen määräaikaa tehdä ehdot sun muut sopimukset kuntoon. Koittaa sitten plarata sieltä pykäläviidakosta mitä kaikkea pitää huomata. -sivusta

        Se kun ei auta täydellisellä varmuudella. Suomessa on tapana, että noita ehtoja todella usein kohtuullistetaan, jos toinen päättääkin eron sattuessa riittauttaa ne ehdot. Se ei oikeasti ole lainkaan epätavallista, että oikeus määrää erossa toiselle osapuolelle enemmän kuin mitä olis avioehdonkin mukaan oikeutettua. Sitä siis kutsutaan kohtuullistamiseksi ja se on hyvin tavallista, jos erotessa on onkin enemmän, josta toinen osapuoli jää paitsi, kuin mitä hänen olisi ollut realistista ajatella ehtoa allekirjoittaessaan tai jos hän on esimerkiksi jäänyt kovasti omissa tuloissaan ja urakehityksessään jälkeen, esimerkiksi hoitamalla lapsia kotona. Ei oikeasti kannata luottaa noihin ehtoihin sun muihin sopimuksiin ja siihen, että ne oikeasti Suomessa pitäisivät, jos toinen päättää ne riitauttaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Se kun ei auta täydellisellä varmuudella. Suomessa on tapana, että noita ehtoja todella usein kohtuullistetaan, jos toinen päättääkin eron sattuessa riittauttaa ne ehdot. Se ei oikeasti ole lainkaan epätavallista, että oikeus määrää erossa toiselle osapuolelle enemmän kuin mitä olis avioehdonkin mukaan oikeutettua. Sitä siis kutsutaan kohtuullistamiseksi ja se on hyvin tavallista, jos erotessa on onkin enemmän, josta toinen osapuoli jää paitsi, kuin mitä hänen olisi ollut realistista ajatella ehtoa allekirjoittaessaan tai jos hän on esimerkiksi jäänyt kovasti omissa tuloissaan ja urakehityksessään jälkeen, esimerkiksi hoitamalla lapsia kotona. Ei oikeasti kannata luottaa noihin ehtoihin sun muihin sopimuksiin ja siihen, että ne oikeasti Suomessa pitäisivät, jos toinen päättää ne riitauttaa.

        Kiitoksia, en ollenkaan tiennyt tuosta: https://www.minilex.fi/a/avioehto-ja-kohtuullistaminen ❛ Kohtuullistaminen tehdään siten, että avioehdossa avio-oikeuden ulkopuolelle rajattu omaisuus tulee osaksi tai kokonaan avio-oikeuden alaiseksi omaisuudeksi❜.

        Varakkaamman tai suurituloisemman ei kannata mennä naimisiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole. Avopari on avoliitossa.

        Avopari on avoliitossa vasta sitten kun ne ehdot täyttyvät jotka määrittävät avoliiton. En tiedä mitä sellaiset ehdot ovat, en löydä laista. Luulen että kun asutaan yhdessä, ilman että ollaan kihloissa ja ilman että ollaan kirjoilla samassa osoitteessa niin ei täyty.

        Pʀɪᴍᴀʟᴅᴀᴅᴅʏ, ᴇᴛ ᴀʟ.


    • Anonyymi

      naiset ovat hyvin idiootteja mutta vain väliaikaisesti

      keksivät virheensä niin repeävät persettään oikeaan päin

      jättäen homot oman tiensä onneen

      siksi älä kuuntelee naisia kun niiden järki ei ole miehen

      miehen järki on ainutlaatuista, siksi älä myy naiselle

      • Anonyymi

        jopa suomalaisessa alastomassa saunassa miesten kesken

        aikuisen miehen järki ei ole seksuaalista

        ollaan alasti mutta ei seksuaalisesti

        se on aika korkeata olemista sitä

        mieli on puhdas eikä likainen

        likaa tuo saunaan epäkypsä ei-miehen mieli


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        jopa suomalaisessa alastomassa saunassa miesten kesken

        aikuisen miehen järki ei ole seksuaalista

        ollaan alasti mutta ei seksuaalisesti

        se on aika korkeata olemista sitä

        mieli on puhdas eikä likainen

        likaa tuo saunaan epäkypsä ei-miehen mieli

        saunassa on paljon homoja ja biseksuaaleja
        mietin, että onko suomi homo tai joku muu syy
        todellisuudessa on että väestö on lapseton
        ei ole lapsia tehty ja ikää on paljon

        LAPSETTOMAN MIEHEN MIELESSÄ PIILEE HOMOUS
        se voi olla pillohomous, ei aktiivinen
        HOMO AJATUKSISTA PÄÄSEE EROON SYNNYTTÄMÄLLÄ LAPSIA

        isäksi tullutta miestä ei kannata yrittää vakuuttaa lapsettomalla homoudella


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        saunassa on paljon homoja ja biseksuaaleja
        mietin, että onko suomi homo tai joku muu syy
        todellisuudessa on että väestö on lapseton
        ei ole lapsia tehty ja ikää on paljon

        LAPSETTOMAN MIEHEN MIELESSÄ PIILEE HOMOUS
        se voi olla pillohomous, ei aktiivinen
        HOMO AJATUKSISTA PÄÄSEE EROON SYNNYTTÄMÄLLÄ LAPSIA

        isäksi tullutta miestä ei kannata yrittää vakuuttaa lapsettomalla homoudella

        kun lapseton homo itkee kyrpää saunassa niin hetero voi seota ja tappaa homon
        tai hakata oikaistakseen sille järjen juoksun

        pahinta jos homo on siksi, koska on raha ahne


        MIEHEN PITÄÄ TEHDÄ MITÄ MIEHEN PITÄÄ TEHDÄ
        sanonta kertoo, että kun mies jänistää tehdä lapsen
        silloin hän ei ole enää mies
        mies jänistää lasten teossa, koska pelkää elatuksen maksuja
        olkoon vaikka yhteiskunta epäoikeudenmukainen miehelle
        mutta sellainen se on vielä tänään

        järkeä ei ole sitä, että välttää lasten tekoa
        järkeä on sitä, että saa lapsia tehtyä ajoissa nuorena tai edes vanhana joskus

        ja kärsiä väärin rakennettu maailmaa
        kantaa kärsimys jonka asettaa rikas homo mies ja nainen elatuksen maksuina
        on miehekästä
        vaikka ei kävisi missään töissäkään koska vastustaa väärin rakentuvaa maailmaa
        koska taistelee vääryyksiä vastaan jo tässä ajassa eikä myöhemmin


      • Anonyymi

        Huudappa hoitajille sieltä pyöreestä huoneesta notta sulle on annettu nyt väärät napit.


    • Anonyymi

      kytissä töissä avioliitossa onnellisesti eläviä RIKKAITA suomalaisia
      he erottavat köyhiä perheitä ja jättävät rikollistumaan
      rikkaat mielellään tuomitsevat ja sakottavat köyhiä
      koska tuntevat itseään tärkeiksi ja paremmiksi
      todellisuudessa he leikkaavat itseltään oksan millä istuvat
      koska voi olla että todellisempi ja oikeampi elämä on köyhien elämä
      eikä harvojen rikkaiden
      rikas poliisi ei ylläpidä yhteiskunnan kauan vaikka itse jäisi avioliittoon
      kun muut kaikki on erotettu
      köyhillä ei ole perhettä ja rikkaalla on
      mutta se ei tarkoita, että rikkaan perheen malli on oikea
      se tarkoittaa, että rikas ei ole ymmärtänyt elämässä perus asioita
      rikas on sokea eikä pitkäkestoinen

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8406
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2565
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      122
      2277
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1946
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1684
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1499
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1399
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1282
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe