Työttömän halveeraminen pitäisi kieltää laissa!

Anonyymi-ap

Johan on markkinat kun työttömät on huuttolaisen asemessa?
- "Halvin huuto voittaa asenteella"...

On työmarkkinat ja työmarkkinatori joka vähättelee työttömiä ja asettaa ne kuin "torille" myyntiin helppoheikin myytäväksi alehintaan orjiksi?

Suomessa osataan lyödyn lyöminen oikein hyvin, mutta olisi jo aika alkaa sivistymään ja lopettaa lyödyn potkiminen maanrakoon!

31

338

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Onnea uusille työttömille tervetuloa joukkoomme. Ehkä mieli ja asenne muuttuu ajansaatossa👍🏼👍🏼

      • Anonyymi
        UUSI

        😍😋😍😋😍😋😍😋😍

        🔞 ­N­y­­­m­f­o­­­m­­a­­­a­n­­i -> https://l24.im/ecC7ux#kissagirl21

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞


    • Anonyymi

      Mikäli kaikki työttömät olisivat saman aatteen takana, hallitus olisi kaadettu ja saattaisi Arkadianmäellä olla muutakin vauriota

    • Anonyymi

      Tämä on ihan totta ja varsinkin viime aikoina jatkuvaa syyllistämistä, "loinen", "mene töihin" jne. Kovasti kummastuttaa, eikö nämä huutelijat yhtään asetu työttömän asemaan? Varsinkin, kun harvan työpaikka on taattu ja saatat olla samassa jamassa.

      • Anonyymi

        Ei muutu. On asennevammaisia kokkarekatkerajamppoja jotka innostuvat kun joku heikossa asemasa oleva menehtyy ennenaikaisesti tai muutn voi huonosti. Luonnevika paljastui jo teininä. Mikä lie kieroon kasvua aiheuttaa? Onneksi tuo tapaus ei lisäänny. On niin kokkaretta luxustalon velka niskassaan..


      • Anonyymi

        Teknisten liuottimien ja kaasujen imppaus lamaannuttaa yleisesti keskushermostoa, ja päihtymystila muistuttaa alkoholihumalaa. Monien impattavien aineiden käytössä on suuri yliannostuksen ja äkkikuoleman riski. Imppaus aiheuttaa psyykkistä ja fyysistä riippuvuutta, joten se kannattaa lopettaa.


      • Anonyymi

        Teollisuus alas ja ulos Suomesta.Hallitus leikkaa menkää töihin,mutta minne?Tehtaat asutusalueina ja konkurssit vähentää vieläkin väkeä ulos.Pitäisi hankkiatyöpaikat kaikille ja lisää tuleville työttömille.Ennen oli ruuhkia esim klo 16.nyt ei huomaa kenenkään menevän tai tulevan töihin tai töistä.Töitä kaikille sitten leikatan.


    • Anonyymi

      Yli 30v ajan myin työpanosta ( niin omaa kuin työntekijöidenkin) tarjouksilla.
      Eli lähetin tarjouksen asiakkaalle ja hän teki päätöksen.
      Useinmiten tarjoukseni ei olleut halviin mutta asiakas päätti kuitenkin tilata työn meiltä.
      Loppuajasta alkoi kuitenkin tuo luottamus rapautua, eräs asiakas kertoikin että minä itse olen huipputekijä mutta samaa ei voi sanoa työntekijöistä.
      Korjasin tilanteen supistamalla toimintaa siten että olin itse läsnä joka ikisellä työmaalla, eli minun lisäksi oli 1 työntekijä.

      Eli yrityksissä joudutaan myymään se duunarin työpanos eteenpäin ja jos markkinat kertovat että eivät ole tyytyväisiä niin ei sitä työpanosta voi silloin enään myydä.
      Olisi aika erikoista jos työntekijän ei tarvitse ensin myydä omaa osaamistaan työnantajalle.

      Me kaikki ollaan kauppatavaraa, niin yrittäjä kuin työntekijäkin.
      Mitä nopeammin työttömät tajuavat tuon tilanteen ja tekevät jotain että olevat houkuttelevampi ostettava niin sitä paremmin työllistyy.
      Jos ei ole myydä ammattitaitoa niin silloin pitää tarkastella hintaa.

      • Anonyymi

        Tämähän on ihan tyypillistä työnantajille, varsinkin nämä pienyrittäjät. Vika on aina siinä työntekijässä ja ilman minua, sitä pomoa, ei mikään toimi. Tuo itsekehuskelu kuulostaa aika huvittavalta, tee sitten yksin? Nykyään on ihan sama, kuinka paljon on motivaatiota tai kokemusta työhön, kun halutaan vain se halvimmaksi tuleva ja mielellään nollasopparilla oleva työntekijä. Milloin työnantaja osaa myydä osaamistaan työntekijälle, ettei laittaisi käsiään pas*aan ja kohdeltaisiin kuin ihmistä. "Me kaikki ollaan kauppatavaraa", tuossahan se työnantajan ajatusmaailma tulee hyvin esiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämähän on ihan tyypillistä työnantajille, varsinkin nämä pienyrittäjät. Vika on aina siinä työntekijässä ja ilman minua, sitä pomoa, ei mikään toimi. Tuo itsekehuskelu kuulostaa aika huvittavalta, tee sitten yksin? Nykyään on ihan sama, kuinka paljon on motivaatiota tai kokemusta työhön, kun halutaan vain se halvimmaksi tuleva ja mielellään nollasopparilla oleva työntekijä. Milloin työnantaja osaa myydä osaamistaan työntekijälle, ettei laittaisi käsiään pas*aan ja kohdeltaisiin kuin ihmistä. "Me kaikki ollaan kauppatavaraa", tuossahan se työnantajan ajatusmaailma tulee hyvin esiin.

        Hyvähän se on haukkua.
        Samalla kuviolla oli menfty toistakymmentä vuotta ja tuottavuus huipussa ja katetta jöi.
        Sitten sairastapausten ja eläkkelle jääntien takia porukka muuttui ja tuottavuus laski kuin lehmän häntä.
        Ei auttanut vaikka vasta-alkaja pääsi tydellä osuudella urakoihin.
        Ei auttanut 30% korkeampi urakka kuin tes määritteli.
        Mutta mitäpä siitä, saivat hakea toisen työnantajan jolle kitissä.


      • Anonyymi

        "Me kaikki ollaan kauppatavaraa"

        Noin puhuu itsensä myynyt, tehden samalla loogisen virhepäätelmän itsestään yleistäessään.

        Ei, hyvä huora, me ihmiset emme ole mitään tavaraa. Emmekä varsinkaan kauppatavaraa. Etkö tiedä, että ihmisten omistaminen, ostaminen ja myyminen on rikollista; orjuus on kielletty.

        Hinnan pistäminen ihmiselle on ihmisyyden vastaista, ihmisen dehumanisointia, sivistymättömyyden ilmaus ja siis erittäin typerää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Me kaikki ollaan kauppatavaraa"

        Noin puhuu itsensä myynyt, tehden samalla loogisen virhepäätelmän itsestään yleistäessään.

        Ei, hyvä huora, me ihmiset emme ole mitään tavaraa. Emmekä varsinkaan kauppatavaraa. Etkö tiedä, että ihmisten omistaminen, ostaminen ja myyminen on rikollista; orjuus on kielletty.

        Hinnan pistäminen ihmiselle on ihmisyyden vastaista, ihmisen dehumanisointia, sivistymättömyyden ilmaus ja siis erittäin typerää.

        "Hinnan pistäminen ihmiselle on ihmisyyden vastaista"
        Tuossa oli varsinainen kasoismoraalinlin esikuva.
        Kun työnantaja määrittelee palkan on kyseeä moraaliton tapahtuma.
        Mutta kun itse vaadit 2000-3000€ sosialituet on kyseessä moraalinen tapahtuma.
        Eli määrittelet itsellesi hinnan.

        Jos nyt toimisit oman moraalikäsitteesi mukaan niin olisit tyytyväinen mitä sulle annetaan niin silloin et aseta hintaa itsellesi mutta heti kun alat vaatia jotakin asetat itsellesi hinnan.

        Eli sinun moraalikäsitys on vääristynyt, sinä saat tehdä sitä mitä pidät toisen tekemänä moraalisesti vääränä.
        Ulottuuko tämä sinun moraalikäsitys muuallekkin, eli saat varastaa mutta sinulta ei sa varastaa.
        Saat pahoinpidellä mutta sinua ei saa pahoinpidellä, jne.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Me kaikki ollaan kauppatavaraa"

        Noin puhuu itsensä myynyt, tehden samalla loogisen virhepäätelmän itsestään yleistäessään.

        Ei, hyvä huora, me ihmiset emme ole mitään tavaraa. Emmekä varsinkaan kauppatavaraa. Etkö tiedä, että ihmisten omistaminen, ostaminen ja myyminen on rikollista; orjuus on kielletty.

        Hinnan pistäminen ihmiselle on ihmisyyden vastaista, ihmisen dehumanisointia, sivistymättömyyden ilmaus ja siis erittäin typerää.

        Siis, olette työttömiä.


      • Anonyymi
        rytmimunat kirjoitti:

        Siis, olette työttömiä.

        Ketkä "te"?

        Ja mikä rytmimuna on? Joka ketjuun pitää pistää jotakin typerää tyhjäpäistä piikkiä. Nimimerkkisi valinta kuvastaa varmaan jonkun pyhän vähemmistöseksuellin huikeaa älyllistä kapasiteettia ja ihailtavan kaunista ja fiksua sielunmaisemaa sekä vastuuntuntoista asennetta elämässä. Puhumattakaan rytmimunan elämänsisältöä kun lorvii vuodesta toiseen töllöttämässä nettipalstoilla silmät soikeena työttöminä esiintyvien nettitrollien haisevia ripulointeja ja haluaa väen väkisin uskotella itselleen että nämä ne ovat niitä oikeita työttömiä ja tämä heidän todellinen mielenmaisemansa.

        Että rytmimuna sais tuntea itsensä edes vähän paremmaksi.


    • Anonyymi

      Olen ollut eri kaupoissa pitkään töissä. Nyt en kelpaa enää. On automyyjän koulutus. En kelpaa enää. On kokin koulutus. En kelpaa enää. Olen päivittänyt tietojani. En kelpaa. Olen tehnyt kotipalvelua. En kelpaa. Tiedän ettei vika ole minussa. Mutta missä se vika on ?

      • Anonyymi

        Loppuu sultakin se ylimielinen asenne. Kortisto on ihan perseestä.


    • Anonyymi

      Viimeisessä haastattelussa minulle sanottiin, että etsimme nuorempaa ja kokemattomampaa tekijää. Minua ei olisi tarvinnut opettaa. Olisin voinut heti aloittaa.

      • Anonyymi

        Se on kato se palkkaluokka. Nuoren saa halvemmalla.


    • Anonyymi

      Ei pääse edes haastatteluun, vaikka on työkokemusta ja koulutusta. Eikä edes vastata hakemuksiinkaan mitään. Tämä on sitä nykyaikaa?

    • Anonyymi

      Meno vain pahenee kokkareiden toimesta.
      Tapahtuisipa ihme ja Suomen kansa pelastuisi hirmuhallinnolta.

      • Anonyymi

        Ja kuntakokeilun kehittäjälle ja hyväksyjälle kaikkea pahaa. Saisittepa yhtä paljon huonoa itsellenne kuin kiusaamiskehitelmä aiheuttaa kohteilleen pahaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja kuntakokeilun kehittäjälle ja hyväksyjälle kaikkea pahaa. Saisittepa yhtä paljon huonoa itsellenne kuin kiusaamiskehitelmä aiheuttaa kohteilleen pahaa.

        Suomen ei pidä rahaa käyttää kansalaistensa kiusaamiseen.


    • Anonyymi

      Ällö pinkki työmarkkinatori 🤮. En mene.

    • Anonyymi

      Tervetuloa uudet pers sämpylät kortistoon. Ehkä silmätkin avartuu.

    • Anonyymi

      29.8.2023 - 26.1.2024 Ammattitutkinto
      Omavalmentaja katkoo työmarkkinatuen työnhaun sähköisen asioinnin. 4 kieltäytymistä 12 kk aikana ja moitittavaa toiminta. Arvi-lausunto hukkuu. Suunnitelma pöytälaatikko ja karenssi tallaista peliä pelaa Jkl kuntakokeilu ja valehtelee 29.2.2024 koulua jatkettu kahdella viikolla. Hanna Lähteelä kiristys karensilla, kun en antanut uusia selvityksiä 11.3.2023 ja 8.6.2024 tässä tapauksessa tämä 12.1.2024 katkojatyyppi pelasi kolleekansa tunnuksilla ja allekirjoituksilla aloitti 11.4.2023 kieltäytymisiä 4 12.5.2023 sellaista valehtelua, että oksat pois
      Osaamisvajavaiseksi leimaamista, 6.10.2023 oli toinen henkilö mukana ja nauhoitettiin käyty tapaaminen. Koulutuksen jälkeen ei muuta kuin valituksia valheellisesta toiminnasta

    • Anonyymi

      Naurettavia nuo yrittäjät jotka eivät saa työntekijöitä. Suuri osa sellaisia jossa työolosuhteet päin persua ja sitte julkeasti julkisesti itketään, että ei työ kelpaa. Penut elikäs persunnuolijat on valheineen ja lusmuiluineen "hyviä" työntekijöitä, onhan ne kun toiset tekevät heidänkin työnsä, että firma pyörii.

    • Anonyymi

      Jkl kuntakokeilu osataat työnhaku, osaamisvajavainen, tukityöllistettävä, valehdellaan Työnhakijasta ja asetetaan karensseja, keinoja tähän kaihtamatta.
      URA järjestelmään syötetty Arvi-lausunto pysyy järjestelmässä 2 vuotta. Minun kohdalla sen on tehnyt vastuukouluttaja itsestään ja minulle ei sitä ole näytetty. Näin valehtelee Jkl kuntakokeilu pääkallo paikan pomo Hanna Lähteelä, olen sanonut Juridisesti pätemätön, ei ole minun allekirjoituksilla ja Saa lähettää TE-toimisto.

    • Anonyymi

      Työttömien halveeraaminen on jo kielletty laissa. Eikä missä tahansa laissa vaan oikein perustuslaissa, sekä jopa ihmisoikeusartikloissa.


      https://finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1999/19990731

      §1. Valtiosääntö turvaa ihmisarvon loukkaamattomuuden ja yksilön vapauden ja oikeudet sekä edistää oikeudenmukaisuutta yhteiskunnassa.

      § 10 Jokaisen yksityiselämä, kunnia ja kotirauha on turvattu.

    • Anonyymi

      Vain ääliöoikeisto ei ymmärrä mitä tuo tarkoittaa.

    • Anonyymi

      Se joka tuntee että häntä halveerataan työntekijänä niin kannattaisi kokeilla yrittäjän elämää.
      Jos kokeilee vaikka vain 1 vuoden yrittämistä niin tulee hinku päästä taasen työntekijäksi, jos nimittäin kriteeri on se halventaminen.

      • Anonyymi

        Puhuttiin työttömien halveerauksesta, ei työntekijöiden.

        Mikä on kun ei yrittäminen onnistu kun ei edes lukutaito ole handussa. 🤦

        Ja mikä vitun asenne on se että kilpaillaan kenellä on paskinta? Onko se joku mitali rintaasi paljonko olet kärsinyt yrittäjänä ja kuinka paljon helpommalla ne sun paskat työntekijät pääsevät? Että älä kuule yhtään valita kun toisella menee vieläkin huonommin.

        Yhteiskunta ei muutu tuollaisella asenteella piiruakaan paremmaksi. Valittaa pitää silloin kun on valittamisen aihetta. Muuten asiat eivät muutu.


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4623
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2259
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1784
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1518
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      28
      1448
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1308
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1227
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1146
    9. SOSIALI DEMOKRATIA

      AATE , JOKA ETENEE.
      Suomen sosialidemokraattinen puolue
      23
      1092
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe