Löytyykös täältä yhtään Nazareth fania?
Nazareth on siis jo yli 50 vuotta toiminnassa ollut skotlantilainen hard rock yhtye. Suurimmassa suosiossa bändi oli 70-luvulla ja 80-luvun alussa. Tänä päivänä Nazareth on mielestäni todella aliarvostettu ja unohdettu.
Itse löysin Nazarethin alkuvuodesta kun ostin Loud and proud levyn ja sen jäkeen onkin bändin musiikki ollut kuuntelussa lähes joka päivä.
Nazarethin kaikki 70-luvun levyt ovat mielestäni loistavia ja huonoja biisejä ei niiltä löydy. Eniten olen kuitenkin kuunnellut 80-luvun alkupuolen Malice in Wonderland ja The Fool Circle levyjä.
Varin hienon ja kattavan levytysuran on Nazareth tehnyt. Nykyään yhtyeessä on uusi laulaja Carl Sentance, kun legendaarinen Dan McCafferty kuoli marraskuussa 2022.
Nazareth (1971)
Exercises (1972)
Razamanaz (1973)
Loud ’N’ Proud (1974)
Rampant (1974)
Hair of the Dog (1975)
Close Enough for Rock ’N’ Roll (1976)
Play ’n’ the Game (1976)
Expect No Mercy (1977)
No Mean City (1979)
Malice in Wonderland (1980)
The Fool Circle (1981)
2XS (1982)
Sound Elixir (1983)
The Catch (1984)
Cinema (1986)
Snakes ’N’ Ladders (1989)
No Jive (1991)
Move Me (1994)
Boogaloo (1998)
The Newz (2008)
Big Dogz (2011)
Rock 'n' Roll Telephone (2014)
Tattooed on My Brain (2018)
Surviving the Law (2022)
Suosittelen tutustumaan mm.
Hair of the dog
Razamanaz
Ja place in your heart biiseihin, vikassa on kyllä oikein hyvän mielen musiikkivideo:)
Nazareth faneja paikalla?
5
318
Vastaukset
- Anonyymi
Place in your heart
https://www.youtube.com/watch?v=9XG7vS7bi8w
Loistava tulkitsija oli Dan Maccafferty:) - Anonyymi
Olet tehnyt hyvän löydön. Itse näin ensimmäisen kerran livenä Kotkan silloisessa Tähtipalatsissa vappuna "Snake and ladders" kiertueella....ja silloin aloittivat perinteisesti "Telegramilla".
Viimeksi kävin katsomassa Nazarethin Tampereella -23 hiukan ennen joulua ja vaikka kaipaankin Dania niin kyllä Carl menettelee.
Sain vihdoin tavattua orkesterinkin.
Tulin pari päivää sitten Hesasta ja mukaan tarttui taas muutama uusi Nazarethin levy, CD:nä tosin. Vinyylinä löytyy alkuperäisinä "Snake and laddersiin" asti vain "Close enough rock`n`roll" on Castle painos. Jostain syystä alkuperäistä ei löydy mistään.
Jos fyysiset levyt kiinnostavat niin suosittelen levymessuilla käyntiä. Vaikka ei välttämättä osta mitään, niin sieltä löytyy varmasti juttukavereita...ja tietoa.
Jos sattuu vinyylinä näkymään "Catch" tai "Cinema" niin kannattaa ostaa. Ne painettiin alkuperäisinä vain Hollannissa jostain syystä.
Cinemalta löytyy minun mielestä kovin kaunis kappale "Just another heartache", Mannyn käsialaa :-)
Vaikka ystäväni välillä naureskelevatkin, niin Nazareth kuulostaa aina hyvältä. - Anonyymi
Kun olet löytänyt hyvän musan niin etsi käsiisi "April wine" tai "Styx". Nekin hyvin aliarvostettuja bändejä. Ensin mainittu Canadasta, Myles Goodwynin ääni persoonallinen. Styx taasen jenkkilästä, kerran käynyt Suomessa.
- Anonyymi
Triumph voidaan mielestäni mainita myös. Triumph on myös kanadalainen bändi.
- Anonyymi
Olen Nazareth fani :)
Olen myös Zal Cleminson fani. Mielestäni erittäin taitava kitaristi, soitti myös The Sensational Alex Harvey Bandissa.
Molemmat bändit ovat oikein kuunneltavia, Skotlannista on tullut hyvää rokkia :)
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3097062Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill662106- 1751807
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä151317- 1121267
Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181691190Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie71186RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j541106Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411051Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.288992