Kumpaa suosit

Anonyymi-ap

Aspartaamia vai sokeria kumpaa käytät ja kumpi on terveellisempää ihmiselle

15

170

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ehdoton ei aspartaamille multa, maistan sen sekä tulee huono olo.

      • Anonyymi

        Sama juttu ja paljon ikäviä haittavaikutuksia


      • Anonyymi

        😋😋😋😍😍😍😍😋😋😋

        💋 ­­N­­­y­­m­f­­­o­m­­a­­a­­­n­i -> https://ye.pe/finngirl21

        🔞💋❤️💋❤️💋🔞💋❤️💋❤️💋🔞


    • Anonyymi

      Sokeri voittaa mennen tullen keinotekoiset makeutusaineet, jotka on ihan kuraa 🤮

      • Anonyymi

        Sokeri on luonnontuote


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sokeri on luonnontuote

        Siksipä juuri 👍 Suosin muutenkin kaikkea mahdollisimman luonnonmukaista. Haluan tietää mitä kehooni tungen :)


    • Anonyymi

      Suosin makeutusaineita. Pieninä määrinä eivät ole haitaksi terveydelle.

    • Mieluummin sokeri, kuin keinotekoinen makeutusaine.
      Sokeri on luonnon tuote tosiaan. Sopivina määrinä ihan hyvä. Aspartaamistakaan ei varmaan ole haittaa pieninä määrinä. Mutta sokeri mieluummin.

      • Määkin tykkään sokerista kun punasesta polkypyörästä. Mun suurherkussa, ābolu un brūkleņu ievārījumsissa eli omppu-puolukkahillossa on melkisten puolet hillosokerii. Latviassa sitä myydään valmiina kaikissa ruokakaupoissa. Voi olla, että rautakaupoissakin on erityinen ievārījums-osasto. 🌹👀


    • 60 vuotta sitten aspartaami havaittiin yhtäkkiä erittäin vaaralliseksi ja kamaloitteelliseksi. Opiskelutoverini, joka sairasti 1-tyypin diabetesta, ei voinut nauttia sokeria eikä muitakaan hiilihydraatteja, perunankin tilalla pookkanaa, kuten jussukka. Totesi että eletään hyvää aikaa, kun aspartaamituotteet ovat nykyisin niin halpoja.

      Sitten taas yhtä yhtäkkiä havaittiin, ettei aspartaami ole ollenkaan kamaloitteellista. Molemmat päätelmät tekivät ns. ravitsemusasiantuntijat.

    • Anonyymi

      Minun makeutusaineessa on dekstroosia, aspartaamia ja oikeaa sokeria.

      Laitan sitä yhden tabletin aamupuuron sekaan. Muuten olen totutellut olemaan ilman makeaa, koska tuo itse aiheutettu diapetes (2 tyyppi).

      >simiti<

    • Vältän kaikkia keinotekoisia makeutusaineita, etenkin puhtaasti synteettisiä. Aspartaamin haistaa metrin päässä olevasta limulasista enkä pidä sen mausta yhtään.

      Sokeri on terveellisin makeutusaine, ongelmat syntyvät vasta, kun sokeria käytetään liikaa. Eli ihmisolento ihan itse huijaa itseään kun siirtyy keinotekoisiin makeutusaineisiin sen sijaan, että hillitsisi makeutettujen elintarvikkeiden nauttimisen määrää. Liika on liikaa ihan missä tahansa asiassa.

    • Anonyymi

      Pyrin välttämään molempia. Tosin joskus harvoin otan vähän aspartaamia. Vaikka sokeri onkin luonnontuote, ei se sovellu minulle. Muuttuu läskiksi ja toisekseen, kun lääkäri löysi minulta T2 diabeteksen, joka oli keikkunut siinä rajalla ainakin 40 vuotta. Löysi se muutakin ja itse lisää, mutta tutkikoot sitten ruumiinavauksessa ennen polttoa jos haluavat. Nyt olen vasta 80 v ja yhä sinkku.

      • Anonyymi

        Tervetuloa meidän 2 tyyppien kerhoon. Tuosta tuhkaamisesta tuli mieleen.
        Ajatteleppas jos kuolee kesken väkijuoman nauttimisen.
        Sitten maksakin lopettaa polttamisen ja elimistöön jää erittäin tulenarkaa etanolia...

        Uutisissa sitten kerrotaan, kuinka krematorio oli räjähtänyt ja poliisi tutkii syytä. 🤣

        >simiti<


    • Anonyymi

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑

      😋 K­­u­u­­­m­­a­t­ ­­t­y­­t­­­ö­­­t­­ ­o­d­o­­t­­t­­­a­­­v­­­­a­­t­­­ ­­s­­i­n­­­u­­­a­­­ -> https://us4.fun/kissgirl?18317069

      🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      121
      1748
    2. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      150
      1117
    3. Olisi hauska tietää

      Koska huomasit pitäväsi minusta? Itse taisin ihastua sinuun heti silloin kun tavattiin ensimmäistä kertaa. Miehelle, jon
      Ikävä
      62
      1113
    4. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      76
      920
    5. Apua. Onks mä jotenki erikoinen ?

      Oon ihastunu paljon vanhempaan mieheen.
      Ikävä
      97
      915
    6. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      24
      911
    7. Minun on vaan päästettävä irti

      Toiveesta. Satutan vain itseäni😥😔. Toivon sinulle pelkkää hyvää, eläthän elämäsi parasta aikaa, mutta en halua enää k
      Ikävä
      37
      850
    8. Kertoisit jo

      Rakastatko minua vai olenko käsittänyt väärin onko tämä vaan ystävyyttä tai kaveruutta? En haluaisi enää nolata itseäni
      Ikävä
      42
      769
    9. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      61
      764
    10. En koskaan saanut asiattomia kuvia!

      Silloin kun olin vielä nuori, kukaan mies ei koskaan lähettänyt minulle asiattomia kuvia itsestään. Jos tiedätte mitä ta
      Sinkut
      156
      731
    Aihe