Kohti pääsiäistä

Pääsiäisenä juhlitaan Jeesuksen ylösnousemusta. Ennen sitä ehditään vielä keskustella vähän muustakin.

https://arthive.net/res/media/img/oy800/work/5d2/323509.webp

Tutki oheista maalausta. Millaisia ajatuksia ja tuntemuksia maalaus sinussa herättää?

21

261

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Puolialaston nainen ei liity helluntailaisuuteen.

      • Sehän on selvä, että puolialaston mies kuuluu helluntailaisuuteen, mutta nainen ei. Onhan helluntaiherätyksen juuret sivällä homoseksuaalisuudessa.


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        Sehän on selvä, että puolialaston mies kuuluu helluntailaisuuteen, mutta nainen ei. Onhan helluntaiherätyksen juuret sivällä homoseksuaalisuudessa.

        Kun valehtelet, niin muista, että saatana on valheen isä.


    • Anonyymi

      Aloituksen on tehnty nimimerkki "Henki", joka on tunnustuksellinen saatananpalvoja ja vaarallinen sekopää.

      Hän on ottanut käyttöön myös uudet nimimerkit "imbecille", "K.T.S.", "he-ma" ja "Holokrates" sekä rekisteröitymättömät nimimerkit "Ei-helluntailainen kommentti:", "Lightning", "KTS" ja "Pe.ku".

      Asiasta on esitetty pitävät todisteet täällä:

      https://keskustelu.suomi24.fi/t/17992903/jeesuksen-synnittomyys---osa-3#comment-122835492

      Nimimerkki "Henki" on tullut tänne vain provosoimaan uskovia. Hänellä on hillitön tarve vääristellä toisten sanomisia ja valehdella.

      Hänen kommentteja ei kannata lukea eikä hänen kanssa kannata keskustella ollenkaan.

      Perkeleen Temppeli ry on aktivoitunut ja alkanut levittää somessa kaikenlaisia valheita.

      https://keskustelu.suomi24.fi/t/18224869/perkeleen-temppeli-ryta-johtaa-kirjastotyontekija-henri-hiljander-espoon-kirjastosta

      • Anonyymi

        Mitkä pitävät todisteet?


      • >>> Aloituksen on tehnty nimimerkki "Henki"...

        Edellinen kommentti on hyvä esimerkki lahkolaisten, joihin myös helluntailaiset saumattomasti kuuluvat, uskosta: "pitävien todisteiden" esittämistä, joilla ei ole mitään kosketuspintaa todellisuuteen.


    • Ellei olis pääsiäistä, ei olei pelastustakaan ihmiselle, eikä ihmis kunnalle olisimme matkalla helvettiin.

      • Miksi ihmiset olisivat matkalla helvettiin? Onko siihen jokin syy?


      • Anonyymi

        Pääsiäinen oli Egyptin pakkosiirtolaisuudesta vapautumisen juhla.


      • Henki kirjoitti:

        Miksi ihmiset olisivat matkalla helvettiin? Onko siihen jokin syy?

        Joka tekee syntiä on synnin orja, synnin palkka on kuolema.


      • Henki kirjoitti:

        Miksi ihmiset olisivat matkalla helvettiin? Onko siihen jokin syy?

        Syyn on siinä joka ei ole Jeesusen oma, on tästä maaimasta sen palkka on kuolema sitätävarten Jeesut tuli maaimaan kantaakseen kaikkien synti taakan kuoli minun sinun puolesta että saisimme elämä hänen kauttaan.


      • kirjotaja2 kirjoitti:

        Syyn on siinä joka ei ole Jeesusen oma, on tästä maaimasta sen palkka on kuolema sitätävarten Jeesut tuli maaimaan kantaakseen kaikkien synti taakan kuoli minun sinun puolesta että saisimme elämä hänen kauttaan.

        Kirjoitat tänne - olet elossa.


      • Henki kirjoitti:

        Kirjoitat tänne - olet elossa.

        En minä elä enään olen kuolut tälle maaimalle, Jeesusksessa ole elävä hänen kauttaan olen vielä lihassa, kaipuu alkaa täytyä poi päästä täältä parenmpaan elämään . Jossa ei ole kuolemalla valtaa enään eikä sairausilla. Täällä olen vaja vainen kerra onlen täydellinen kuten Jeesus kin on täydellinen.


    • Maalauksesta tulee mieleen tietenkin Jeesus ja pelastettava nainen. Koska verinen niin sairas nainen, tosi kyseessä. 🙄

      • Sitä sanotaan, että Jeesus kantoi ihmisten synnit. Hyvä huomio.


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        Sitä sanotaan, että Jeesus kantoi ihmisten synnit. Hyvä huomio.

        Kuvaako tämä sitä sitten, että nainen on synnin perikuva?

        Sopii tietenkin hyvin siihen, että uskonnon ovat keksineet miehet.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kuvaako tämä sitä sitten, että nainen on synnin perikuva?

        Sopii tietenkin hyvin siihen, että uskonnon ovat keksineet miehet.

        Ei minulle synnit tullut tosta mieleen vaan se kaikki mitä Jeesuksesta on kerrottu. Selef linkitti lempilauluuni."halki kylmän karun maan mua Isän kädet kannattaa. On suurin lahja Jumalan saada olla lapsenaan."
        Ehkä joku mies jolla on tosi kieroutunut mielikuvitus voi nähdä naisen synnin symbolina.. Minäkään en näe vaikka kuinka pinnistän.


      • Anonyymi
        auroraboreallis kirjoitti:

        Ei minulle synnit tullut tosta mieleen vaan se kaikki mitä Jeesuksesta on kerrottu. Selef linkitti lempilauluuni."halki kylmän karun maan mua Isän kädet kannattaa. On suurin lahja Jumalan saada olla lapsenaan."
        Ehkä joku mies jolla on tosi kieroutunut mielikuvitus voi nähdä naisen synnin symbolina.. Minäkään en näe vaikka kuinka pinnistän.

        Miten Selefin linkki liittyy tähän yhtään mitenkään? Ei tässä ketjussa ole mitään Selefin linkkiä. Sitä minäkään en näe vaikka kuinka pinnistän.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miten Selefin linkki liittyy tähän yhtään mitenkään? Ei tässä ketjussa ole mitään Selefin linkkiä. Sitä minäkään en näe vaikka kuinka pinnistän.

        Toisessa ketjussa on. Ja se liittyy niin että laulussa lauletaan että"halki kylmän karun maan mua Isän kädet kannattaa".. Ihan niin kuin tuossa aloittajan maalauksessa.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      En tiedä maalauksen kuvan tarinaa, mitä taiteilija on kertomassa.
      Mutta, voihan se olla, että hädän keskellä vaikka isä kantaa tytärtään turvaan- kaikki muu on menetetty.
      Voihan siinä olla - miehen ja vaimon matka- vastaavassa tilanteessa.

      Ajassa voi menettää kaiken, mutta halu on elämässä- se elämä itse. Haetaan uutta paikkaa - elämälle.

      Elämä ja ihmisten valinnat voivat saada vastaavan tilanteen, otan verrokiksi Venäjän hyökkäyksen Ukrainaan. Maalauksen tarina, se voi hyvin sellaisenkin tarinan kertojaksi.

      Hyökkääjän hedelmä- vie elämältä tarpeellisen.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      435
      3141
    2. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      109
      2549
    3. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      379
      2439
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      158
      2045
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      7
      1877
    6. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1287
    7. 168
      1280
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1186
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      72
      1121
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      88
      977
    Aihe