Automaatti räppäsi pitkät päälle väärässä paikassa

Anonyymi-ap

Ajoin eilen illalla Volkkarin Taigolla. Autossa oli ns automaattipitkät ja kyllähän ne nätisti, jopa hienosti toimivat. Kaksi ongelmaa tuli esiin, vaarattomampi on, että pitkällä suoralla, kun toinen tulee vastaan yli kilometrin päässä, volkkari kytki pitkät pois päältä. Siinä ajelin sitten pitkään lyhyillä.

Vakavampi tilanne oli kun saavuin kohtaan, jossa alkaa jyrkkä alamäki. mäen alaosaan oli tulossa rekka. Volkkari kytki pitkät pois ihan oikein. Kun rekka kytki myös pitkät pois (rekka oli paljon minua alempana) volkkaripa kytki taas pitkät päälle. Rekkakuskikin hätääntyi ja alkoi pitkiä räpsimään, anteeksi, minulla meni hetki sekunti-kaksi ennen kuin sain lyhyet päälle.

Mietin tuota, miksi näin kävi. Kun rekka oli mäen alla ja minä mäen päällä paljon korkeammalla, ymmärsikö volkkari että rekka meni jo, lyhyet eivät olleet vielä kohdanneet. Jokin tämmöinen logiikka tässä täytyi olla, muuten volkkarin automaattivalot toimivat kyllä hyvin.

Onko jollain vastaavia kokemuksia tai suoraan selitystä miksi näin kävi?

7

115

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mikään automaatti ei ole ajatuksenlukija vaan toimii sen mukaan mitä anturit sille kertoo, tässä tapauksessa etukamera.

      • Anonyymi

        😍😋😍😋😍😋😍😋😍

        🍒 ­­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­­­a­a­n­­i -> https://l24.im/ecC7ux#kissagirl21

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞


    • Anonyymi

      Kyllä se volkkari-audi-osastolla toimii suhteellisen luotettavasti, mersu, nissan ja muutama muu on kyllä vähän enemmän oikuttelevia.

      Joskus vastaantulevat katoaa mäen alaosaan kun sammuttaa pitkät. Autosi luuli että edessä ei ole ketään ja kytki pitkät. Ihan oikein toimi, usein mäkisellä tiellä automatiikka ei handlaa tilannetta täydellisesti. Opetelkaa käyttämään automatiikkaa, se helpottaa elämää.

    • Anonyymi

      Kyllä se automaatti äkkiä heittää pitkät pois kun havaitsee valot edessään ja minulla on ainakin valittavana kolme eri "nopeutta" hidas-normaali-nopea.
      Tuo reilun kilometrin päästä reagointi ei tunnu oikealta, tai sitten vastaantulijalla oli jotkut näistä järjettömistä kilpavarustelu tykeistä keulallaan.

    • Anonyymi

      Helpoin homma on kytkeä koko automatiikka pois päältä, kuten olen tehnyt (omassa merkissäni sen voi tehdä valikosta). Eikä se kamerakaan ole aina "näkökykyinen". Valot vaihdetaan sitten vuosikymmenten aikana tulleen kokemuksen perusteella.

      • Anonyymi

        Jos on hyvin toimiva adaptiivinen järjestelmä, niin se on kovin pätevä ja siksi pidän sen toiminnassa, eikä kukaan ole vilkutellut tai protestoinut valoista.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      181
      1693
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      60
      1180
    3. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      55
      947
    4. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      69
      829
    5. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      135
      809
    6. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      40
      775
    7. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      54
      768
    8. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      709
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      71
      684
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      309
      649
    Aihe