Missä matkailuautossa tai asuntovaunussa on suurin vessa?

Anonyymi-ap

Joskus leikittelen ajatuksella ostaa asuntovaunu tai matkailuauto. Kun olen katsonut erilaisia esittelyvideoita, niin tuntuu kuitenkin, että melkein kaikissa vessa on todella pieni.

Minä voisin luopua suihkusta ja käyttää leirintäalueen suihkua, jos suihkun tila hyödynnettäisiin vessaan.

17

264

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Auto tai vaunu mittatilauksena, niin saat sellaisen vessan kuin haluat.

    • Anonyymi

      Miksi sen suihkuttoman vessan pitäisi olla iso?

      • Anonyymi

        En ole aloittaja, mutta minunkin mielestä vessa saisi olla hieman isompi. Edellisessä vaunussa oli hieman parempi, nykyisessä autossa joutuu istumaan pytyllä ovi auki. Harvoin tarve autossa isompaan hätään, mutta enpä viitsi kuppiin seisoviltaan tähtäillä, pysyy paikat siistimpänä. Olen184 cm / 95 kiloinen, isompikokoiselle vessan käyttö taitaisi olla mahdotonta.
        Suihkusta en silti luopuisi ja suihkukaappi toimii myös vaatekomerona.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole aloittaja, mutta minunkin mielestä vessa saisi olla hieman isompi. Edellisessä vaunussa oli hieman parempi, nykyisessä autossa joutuu istumaan pytyllä ovi auki. Harvoin tarve autossa isompaan hätään, mutta enpä viitsi kuppiin seisoviltaan tähtäillä, pysyy paikat siistimpänä. Olen184 cm / 95 kiloinen, isompikokoiselle vessan käyttö taitaisi olla mahdotonta.
        Suihkusta en silti luopuisi ja suihkukaappi toimii myös vaatekomerona.

        Isommassa autossa on ihan riittävä vessa. Olen 189cm ja 97 kg ja byrren Argos 747:n vessa-tila on ihan riittävä. Ei iso, mutta riittävä siihen mihin se on tarkoitettu lavuaareineen. Siinä hoituu parranajot, rouvan meikkauksen yms. Teinitkään eivät ole valittaneet ja se on jo kova juttu.


    • Anonyymi

      Jos nostaa Portapotan keskelle vaunua, niin on tilaa ähertää, ja saa lehdenkin levälleen.

      • Anonyymi

        Nostele pottias ihan rauhassa, pelle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nostele pottias ihan rauhassa, pelle.

        Pottias minäkin nostelen


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämän saa litistettyä kompaktiksi istunnon jälkeen:

        https://youtu.be/j_Z5uIMi0is?si=j3MMGEXreuzb3E1Q

        No niin! Jatkossa ei tarvitse enää pitää vessataukoja, vaan voi ajaa kertaistumalla Helsingistä Luostolle (vaihtoehto esitetään videossa).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No niin! Jatkossa ei tarvitse enää pitää vessataukoja, vaan voi ajaa kertaistumalla Helsingistä Luostolle (vaihtoehto esitetään videossa).

        Tällähän voi soittaa täyttämisen jälkeen haitaria:

        https://youtu.be/VdbvqZaZlcc?si=J4cNlflULvwfk190

        Vielä helpommallahan pääsis tekemällä vaan isoon jätesäkkiin jalanreiät.


    • Anonyymi

      Etsin aiheesta keskustelua englanniksi. Pienistä vessoista näyttävät kärsivän muutkin.

      Valmistajien kannattaisi edes tarjota suurempiin malleihin vaihtoehtoa, jossa suihkutila uhrattaisiin suuremman vessan rakentamiseksi.

      • Anonyymi

        Itse olen aika normi kokoinen, 178 pitkä ja 90kg eikä ole outokumpua mahan kohdalla niin kyllä aika ahdas on Dethleffsin WC.
        Ovesta kun menee niin vas. jää käsienpesuallas ja sitten on portapotta, portapotan takana on erillinen suihkutila joka erotettu suihkuverholla.
        Ihan toimiva ratkaisu mutta ei suurikokoisille tarkoitettu.
        Oikeastaan portapotalla asiointi on ahtaampaa kuin suihkussa käynti mutta onnistuu.
        Portapotalla olisi enemmän tilaa jos WC:n ja parisängyn välinen seinä olisi edes 5cm kauempana portapotasta. Tietysti silloin sänky kapenee.
        Muuten kyllä tuo pohjaratkaisu meille ihan hyvä.
        Ruokailu ryhmässä molemmin puolin omat penkit eli ruokailu ryhmässä ei käytetä kuskin penkkiä.
        Näin ruokailu ryhmästä saan itselleni sängyn ja vaimo saa nukkua ruhtinaallisella sängyllä koiran kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse olen aika normi kokoinen, 178 pitkä ja 90kg eikä ole outokumpua mahan kohdalla niin kyllä aika ahdas on Dethleffsin WC.
        Ovesta kun menee niin vas. jää käsienpesuallas ja sitten on portapotta, portapotan takana on erillinen suihkutila joka erotettu suihkuverholla.
        Ihan toimiva ratkaisu mutta ei suurikokoisille tarkoitettu.
        Oikeastaan portapotalla asiointi on ahtaampaa kuin suihkussa käynti mutta onnistuu.
        Portapotalla olisi enemmän tilaa jos WC:n ja parisängyn välinen seinä olisi edes 5cm kauempana portapotasta. Tietysti silloin sänky kapenee.
        Muuten kyllä tuo pohjaratkaisu meille ihan hyvä.
        Ruokailu ryhmässä molemmin puolin omat penkit eli ruokailu ryhmässä ei käytetä kuskin penkkiä.
        Näin ruokailu ryhmästä saan itselleni sängyn ja vaimo saa nukkua ruhtinaallisella sängyllä koiran kanssa.

        Portapotta oli vaunussa joskus 80-luvulla, ei ollut ainakaan enää 2002 Soliferissa. Meinaan, että eikös käytännössä kaikissa vaunuissa ja autoissa ole Thetfordin kasettivessa.


    • Anonyymi

      Jos on isomötkö akka , niin ei se mihinkään vaunun paskahuusin sovi

      • Anonyymi

        Pitääkö tehdä istumakohtaan sisä- ja ulkoseiniin pullistukset.


    • Anonyymi

      Entäs missä autossa on suurin portapotan säiliö? Tulee vedettyä neljäkin grillimakkara pakettia illassaan ja vielä rieskaa päälle niin kunnon jytkyjä tulee.

    • Anonyymi

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑

      🍑 K­­u­u­­­m­a­­­t­ ­t­y­­t­­ö­­t­ ­­o­d­o­­t­­­t­­­a­­­v­­­­a­­t­ ­­s­­i­­­n­u­­a­ -> https://us4.fun/kissgirl?18321501

      🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      697
      6669
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      533
      3786
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      193
      3697
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      173
      2866
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      10
      2559
    6. 301
      2391
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      24
      1633
    8. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      118
      1548
    9. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      100
      1459
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1240
    Aihe