Motivaatio otetaan aina huomioon.

Anonyymi-ap

Ihmiset voivat siis suorittaa samoja toimintoja (ulkoisesti voi näyttää siltä, että he kaikki toimivat samalla tavalla), mutta tulos vaihtelee henkilön motivaatiosta riippuen.

Seuraavassa esimerkissä kolme ihmistä tekee samaa asiaa, mutta he kaikki ovat eri gunojen vaikutuksen alaisina.

Kaikki nämä ihmiset saavat erilaisen karmallisen reaktion samanlaiseta toimista.

Kolme miestä kantoi kiviä kärryissä.
Yhdeltä heistä kysyttiin:
- Mitä teet täällä?
Hän pysähtyi, pyyhki hikeään ja vastasi väsyneenä:
- Hän sanoi väsyneenä: "Kannan kiviä. (Tamo-guna)

Sama kysymys esitettiin toiselle miehelle. Hän vastasi:
- Hän sanoi: " Tienaan rahaa. Minulla on suuri perhe, ja minun on ruokittava heidät (Rajas-guna)

Kolmas mies, joka kuuli saman kysymyksen, vastasi:
- Rakennan Temppeliä! (Sattva-guna)


Ihmisiin vaikuttaa kolme eri gunaa. Tämän ymmärtämiseksi:
https://keskustelu.suomi24.fi/t/18271273/gunat---materian-kolme-olomuotoa

https://keskustelu.suomi24.fi/t/18271908/gunat---materian-kolme-olomuotoa--osa2

Aineellisessa maailmassa voimme havaita kolme perusprosessia, joita tapahtuu kaikkialla mikroskooppisesta tasosta universaalille tasolle:
-Luominen, alku
-Ylläpito, säilyminen
-Tuhoaminen, loppu
Vedat opettavat, että ulkoisten, näkyvien luomisen, ylläpitämisen ja tuhoutumisen prosessien takana on piilossa hienovaraisia voimia, jotka läpäisevät kaiken aineellisessa maailmassa. Näitä voimia kutsutaan gunoiksi. Sana "guna" tarkoittaa suomeksi "laatua", "modusta". Kirjaimellisesti sanskritin kielestä se tarkoittaa "köyttä". Tämä tarkoittaa sitä, että köysien tavoin nämä kolme aineen tilaa sitovat ja ehdollistavat sielua. Sanskritiksi kolmea gunaa kutsutaan seuraavasti:

81

402

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Seuraava aihe:


      Parampara. Tiedon siirto

      Guru-parampara on henkisten opettajien ketju.

      Yleensä jokaisella opettajalla on paljon oppilaita, joten parampara on kuin puun oksat. Puun juurena on Jumaluuden Korkein Persoonallisuus, puussa on neljä runkoa - sampradayat, joita johtavat Hänen ensimmäiset oppilaansa: Brahma, Lakshmi, Shiva, Kumarat, ja niistä lähtee lisää oksia.

      Kuten kaikissa puissa, tässäkin puussa osa oksista kuivuu. Tämä ei johdu Vedojen tai tiedonvälitysjärjestelmän epätäydellisyydestä, vaan aineellisen maailman luonteesta ja elävien olentojen vapaasta tahdosta. Aineellisessa maailmassa kaikki on altis entropialle (hajoamiselle). Siksi Herra tekee määräajoin korjauksia.


      "Näin tämä suuri tiede siirtyi eteenpäin henkisten opettajien ketjun kautta, ja vanhurskaat kuninkaat ymmärsivät sen. Mutta ajan kuluessa opettajien ketju katkesi, ja tämä tieto alkuperäisessä muodossaan katosi. Tänään paljastan sinulle tämän ikivanhan tieteen elävän olennon ja Korkeimman Herran välisestä suhteesta, sillä sinä olet hartaani ja ystäväni, ja siksi pystyt tunkeutumaan tämän jumalallisen tieteen salaisuuteen."
      Bhagavad-gita sellaisena kuin se on, 4.2-4.3 (katso kommentit).

      Joku päättää olla hyväksymättä opetuslapsia, ja hänen paramparan haaransa päättyy hänen mukanaan. Toinen tapaus on, kun joku poikkeaa shastrojen tiukasta noudattamisesta ja keksii jotain omaa, jolloin hänen haaransa rappeutuu.

      Samalla tavalla ihmiset, erityisesti kali-yugassa, ovat alttiita pettämään muita. Aineellisessa maailmassa itsekkäät ihmiset voivat vääristää minkä tahansa hyvän asian ja käyttää sitä omiin itsekkäisiin tarkoituksiinsa.

      Nykyään, kun rappio on levinnyt laajalle, monet ihmiset yrittävät käyttää hyväkseen Vedojen auktoriteettia ja väittävät olevansa Vedojen seuraajia, vaikka heillä ei ole mitään tekemistä Vedojen tai arvovaltaisten sampradayojen ja guru-paramparan kanssa.


      He yksinkertaisesti käyttävät Veda-terminologiaa ja keksivät omia vääriä opetuksiaan johtaakseen ihmisiä harhaan, julistavat itsensä suuriksi opettajiksi ja jopa Jumalan inkarnaatioiksi.

      • Anonyymi

        He yksinkertaisesti käyttävät Veda-terminologiaa ja keksivät omia vääriä opetuksiaan johtaakseen ihmisiä harhaan, julistavat itsensä suuriksi opettajiksi ja jopa Jumalan inkarnaatioiksi.



        Sai Baba, Osho, Maharishi, Sadhguru ja vastaavat ovat kaikki eksyttäjiä. Heidän kuvitteelliset opetuksensa eivät ole shastrojen mukaisia.


        Kaikella tällä niin sanotulla "hindulaisuudella" ja sen nykyaikaisella muunnoksella ei ole mitään tekemistä arvovaltaisen, vedalaisen tiedon kanssa.



        Välttääkseen tämän hänen tulisi tutkia huolellisesti shastroja saadakseen selkeän käsityksen Vedoista, etsiä niitä, jotka myös opiskelevat shastroja ja noudattavat niitä käytännössä, ja kommunikoida heidän kanssaan.



        Yhdessä vilpittömien oppilaiden kanssa ei ole vaikeaa löytää todellista henkistä opettajaa. Näin liitymme paramparan elävään haaraan, opimme, palvelemme, palautamme suhteemme Jumalaan ja täydellisyyden saavutettuamme palaamme kotiin ...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        He yksinkertaisesti käyttävät Veda-terminologiaa ja keksivät omia vääriä opetuksiaan johtaakseen ihmisiä harhaan, julistavat itsensä suuriksi opettajiksi ja jopa Jumalan inkarnaatioiksi.



        Sai Baba, Osho, Maharishi, Sadhguru ja vastaavat ovat kaikki eksyttäjiä. Heidän kuvitteelliset opetuksensa eivät ole shastrojen mukaisia.


        Kaikella tällä niin sanotulla "hindulaisuudella" ja sen nykyaikaisella muunnoksella ei ole mitään tekemistä arvovaltaisen, vedalaisen tiedon kanssa.



        Välttääkseen tämän hänen tulisi tutkia huolellisesti shastroja saadakseen selkeän käsityksen Vedoista, etsiä niitä, jotka myös opiskelevat shastroja ja noudattavat niitä käytännössä, ja kommunikoida heidän kanssaan.



        Yhdessä vilpittömien oppilaiden kanssa ei ole vaikeaa löytää todellista henkistä opettajaa. Näin liitymme paramparan elävään haaraan, opimme, palvelemme, palautamme suhteemme Jumalaan ja täydellisyyden saavutettuamme palaamme kotiin ...

        Maailmankaikkeutemme luomisen kynnyksellä Krishna henkilökohtaisesti välitti Veda-tiedon ensimmäiselle elävälle olennolle Brahmalle, joka välitti sen pojalleen Naradalle, Narada välitti sen oppilaalleen Vyasadevalle, joka välitti sen monille opetuslapsilleen, mukaan lukien Shukadevalle ja Madhavalle, ja Madhavalta Veda-tieto saavutti paramparan kautta Srila Prabhupadanja muutamat muut, jotka paljastivat sen maailmalle.


        Sri Krishna on Jumaluuden Korkein Persoonallisuus;
        Brahma on universumimme toissijainen luoja ja hallitsija, sampradayamme perustaja;


        Narada - Brahman poika, koko maailmankaikkeuden henkinen opettaja;
        Srila Vyasadeva (Vyasa) - shakti-avesha avatara, Jumalan kirjallisuuden inkarnaatio, Veda-käsikirjoitusten laatija;



        jne. jne. nykypäivään asti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maailmankaikkeutemme luomisen kynnyksellä Krishna henkilökohtaisesti välitti Veda-tiedon ensimmäiselle elävälle olennolle Brahmalle, joka välitti sen pojalleen Naradalle, Narada välitti sen oppilaalleen Vyasadevalle, joka välitti sen monille opetuslapsilleen, mukaan lukien Shukadevalle ja Madhavalle, ja Madhavalta Veda-tieto saavutti paramparan kautta Srila Prabhupadanja muutamat muut, jotka paljastivat sen maailmalle.


        Sri Krishna on Jumaluuden Korkein Persoonallisuus;
        Brahma on universumimme toissijainen luoja ja hallitsija, sampradayamme perustaja;


        Narada - Brahman poika, koko maailmankaikkeuden henkinen opettaja;
        Srila Vyasadeva (Vyasa) - shakti-avesha avatara, Jumalan kirjallisuuden inkarnaatio, Veda-käsikirjoitusten laatija;



        jne. jne. nykypäivään asti.

        Tämä Paramparan prosessi jatkuu yhä laajemmassa mittakaavassa tähän päivään asti. Nyt tämä vedalaisen viisauden aarre on monien saatavilla, ja he voivat opiskella ja soveltaa tätä tietoa, tehdä elämästään menestyksekästä ja auttaa koko yhteiskuntaa saavuttamaan täydellisyyden.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä Paramparan prosessi jatkuu yhä laajemmassa mittakaavassa tähän päivään asti. Nyt tämä vedalaisen viisauden aarre on monien saatavilla, ja he voivat opiskella ja soveltaa tätä tietoa, tehdä elämästään menestyksekästä ja auttaa koko yhteiskuntaa saavuttamaan täydellisyyden.

        Vedat ovat sanskritinkielinen tiedon kokonaisuus, joka on peräisin Jumalasta, ja joka välittyy muuttumattomassa muodossa opetuslapseuden ketjun (parampara) kautta.

        Jokainen opettaja parampara-ketjussa on ylempien opetuslapsi ja palvelija, eli hän on oman opettajansa palvelija jne.


        ja näin sielu toteuttaa ikuisen määränpäänsä.


        Kali-yugassa, rappion aikakaudella, jossa nyt elämme, ihmiset vajoavat tietämättömyyteen, heidän intellektinsä ja muistinsa heikkenevät, joten suuret pyhät tietäjät kirjoittivat Vedat ylös Shastrojen - Pyhien Kirjoitusten - muodossa.

        Noin 5000 vuotta sitten Jumalan kirjallisuuden ruumiillistuma, suuri tietäjä Srila Vyasadeva, jakoi yhden Vedan neljään osaan: "Sama-veda", "Yajur-veda", "Rig-veda" ja "Atharva-veda".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vedat ovat sanskritinkielinen tiedon kokonaisuus, joka on peräisin Jumalasta, ja joka välittyy muuttumattomassa muodossa opetuslapseuden ketjun (parampara) kautta.

        Jokainen opettaja parampara-ketjussa on ylempien opetuslapsi ja palvelija, eli hän on oman opettajansa palvelija jne.


        ja näin sielu toteuttaa ikuisen määränpäänsä.


        Kali-yugassa, rappion aikakaudella, jossa nyt elämme, ihmiset vajoavat tietämättömyyteen, heidän intellektinsä ja muistinsa heikkenevät, joten suuret pyhät tietäjät kirjoittivat Vedat ylös Shastrojen - Pyhien Kirjoitusten - muodossa.

        Noin 5000 vuotta sitten Jumalan kirjallisuuden ruumiillistuma, suuri tietäjä Srila Vyasadeva, jakoi yhden Vedan neljään osaan: "Sama-veda", "Yajur-veda", "Rig-veda" ja "Atharva-veda".

        Selittääkseen neljän Vedan opetuksia hän kirjoitti Mahabharatan (jonka osa Bhagavad-gita on), 18 puranaa, 108 upanishadia, samhitoja ja muita teoksia.

        Hän kiteytti kaikkien Vedojen ytimen lyhyiden aforismien (sutrojen) muotoon filosofisessa teoksessa Vedanta-sutra ("Brahma-sutra") ja selitti sen sitten Srimad-Bhagavatamissa ("Bhagvata-purana").

        Guru-parampara noudattaa tiukasti näitä shastroja. Tämä on tietämyksen välittämistä koskevan vedalaisen järjestelmän pääperiaate - välittää tietoa lisäämättä, vähentämättä tai muuttamatta mitään. Gurun jokaisen lausuman on perustuttava shastrojen johtopäätöksiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Selittääkseen neljän Vedan opetuksia hän kirjoitti Mahabharatan (jonka osa Bhagavad-gita on), 18 puranaa, 108 upanishadia, samhitoja ja muita teoksia.

        Hän kiteytti kaikkien Vedojen ytimen lyhyiden aforismien (sutrojen) muotoon filosofisessa teoksessa Vedanta-sutra ("Brahma-sutra") ja selitti sen sitten Srimad-Bhagavatamissa ("Bhagvata-purana").

        Guru-parampara noudattaa tiukasti näitä shastroja. Tämä on tietämyksen välittämistä koskevan vedalaisen järjestelmän pääperiaate - välittää tietoa lisäämättä, vähentämättä tai muuttamatta mitään. Gurun jokaisen lausuman on perustuttava shastrojen johtopäätöksiin.

        Srila Vyasadevan jälkeen myös hänen seuraajansa opetuslapseusketjussa kirjoittivat teksteja, jotka perustuvat shastroihin, joten myös heidän teoksensa ovat veda-aiheisia.

        Erityisen merkittävä niistä on "Sri Chaitanya Charitamrita" - Jumaluuden Korkeimman Persoonallisuuden inkarnaation, Sri Krishna Chaitanya Mahaprabhun, elämäkerta ja opetukset.

        Hän ilmestyi Gaudan maahan 1400-luvulla ja perusti yuga-dharman - henkisen kohoamisen menetelmän kali-yugan ihmisille - Jumalan Pyhien Nimien toistaminen ja veisaus.

        Tämä maha-mantra (suuri mantra) on vetoomus Jumalalle, jotta hän ottaisi meidät palvelukseensa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Srila Vyasadevan jälkeen myös hänen seuraajansa opetuslapseusketjussa kirjoittivat teksteja, jotka perustuvat shastroihin, joten myös heidän teoksensa ovat veda-aiheisia.

        Erityisen merkittävä niistä on "Sri Chaitanya Charitamrita" - Jumaluuden Korkeimman Persoonallisuuden inkarnaation, Sri Krishna Chaitanya Mahaprabhun, elämäkerta ja opetukset.

        Hän ilmestyi Gaudan maahan 1400-luvulla ja perusti yuga-dharman - henkisen kohoamisen menetelmän kali-yugan ihmisille - Jumalan Pyhien Nimien toistaminen ja veisaus.

        Tämä maha-mantra (suuri mantra) on vetoomus Jumalalle, jotta hän ottaisi meidät palvelukseensa.

        Monissa muissa uskonnoissa ihmiset ottavat Jumalan palvelukseensa: "anna minulle sitä ja tätä", mutta Vaishnavismissa he pyytävät mahdollisuutta palvella Jumalaa. Tämä on ero vaishnavismin ja muiden uskontojen välillä.

        K: Millaista rukousta meidän pitäisi rukoilla? Mitä meidän pitäisi pyytää? Jos meillä on vaikeuksia, miten voimme häiritä Gurudevaa ja Krishnaa ongelmillamme?

        Srila Govinda Maharaj: Tämä on luonnollista, koska tämä on bhaktan asenne: koettelemusten ja vaikeuksien aikana Krishna on hänen ainoa turvapaikkansa. Mutta rukous... (Srila Govinda Maharaj siteerasi jakeita englanniksi, niiden merkitys on seuraava:) ”Anna meille jokapäiväinen leipämme, pidä meistä huolta rakkaudella ja anna meille kaikki, mikä tekee tästä maailmasta niin kauniin”. Rukous ei saa olla tällaista. Rukouksen ainoana tarkoituksena tulisi olla — pyytää antaumuksellista omistautumista Krishnalle. Mutta jos meillä on suuria vaikeuksia, on myös luonnollista kääntyä Krishnan puoleen. Mutta bhaktan pyyntö on ensisijaisesti antaumuksen pyyntö.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Monissa muissa uskonnoissa ihmiset ottavat Jumalan palvelukseensa: "anna minulle sitä ja tätä", mutta Vaishnavismissa he pyytävät mahdollisuutta palvella Jumalaa. Tämä on ero vaishnavismin ja muiden uskontojen välillä.

        K: Millaista rukousta meidän pitäisi rukoilla? Mitä meidän pitäisi pyytää? Jos meillä on vaikeuksia, miten voimme häiritä Gurudevaa ja Krishnaa ongelmillamme?

        Srila Govinda Maharaj: Tämä on luonnollista, koska tämä on bhaktan asenne: koettelemusten ja vaikeuksien aikana Krishna on hänen ainoa turvapaikkansa. Mutta rukous... (Srila Govinda Maharaj siteerasi jakeita englanniksi, niiden merkitys on seuraava:) ”Anna meille jokapäiväinen leipämme, pidä meistä huolta rakkaudella ja anna meille kaikki, mikä tekee tästä maailmasta niin kauniin”. Rukous ei saa olla tällaista. Rukouksen ainoana tarkoituksena tulisi olla — pyytää antaumuksellista omistautumista Krishnalle. Mutta jos meillä on suuria vaikeuksia, on myös luonnollista kääntyä Krishnan puoleen. Mutta bhaktan pyyntö on ensisijaisesti antaumuksen pyyntö.

        Kaikista vedalaisista teoksista seuraavat ovat meille kaikkein tärkeimpiä:

        Bhagvad-gita sellaisena kuin se on - Veda-tieteen ABC;
        Srimad-Bhagvatam - vedalaisen tieteen instituutio;
        Chaitanya-charitamrita - vedalaisen tieteen jatkokoulu.


        1900-luvun jälkipuoliskolla Bhaktivedanta Swami Prabhupada, Srila Vyasadevan edustaja opetuslapseusperimyksessä, käänsi nämä ja muut teokset englanniksi ja esitteli ne maailmalle.



        Hänen oppilaansa ja hänen oppilaittensa oppilaat käänsivät ne kaikille maailman kielille ja levittivät niitä ympäri maailmaa.


        Tämä prosessi jatkuu yhä laajemmassa mittakaavassa tähän päivään asti. Nyt tämä vedalaisen viisauden aarre on kaikkien saatavilla, jokainen voi opiskella ja soveltaa tätä tietoa, tehdä elämästään menestyksekästä ja auttaa koko yhteiskuntaa saavuttamaan täydellisyyden.



        "Näin tämä suuri tiede siirtyi eteenpäin henkisten opettajien ketjun kautta, ja vanhurskaat kuninkaat ymmärsivät sen. Mutta ajan kuluessa opettajien ketju katkesi, ja tämä tieto alkuperäisessä muodossaan katosi. Tänään paljastan sinulle tämän ikivanhan tieteen elävän olennon ja Korkeimman Herran välisestä suhteesta, sillä sinä olet hartaani ja ystäväni, ja siksi pystyt tunkeutumaan tämän jumalallisen tieteen salaisuuteen."
        Bhagavad-gita sellaisena kuin se on, 4.2-4.3 (katso kommentit).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikista vedalaisista teoksista seuraavat ovat meille kaikkein tärkeimpiä:

        Bhagvad-gita sellaisena kuin se on - Veda-tieteen ABC;
        Srimad-Bhagvatam - vedalaisen tieteen instituutio;
        Chaitanya-charitamrita - vedalaisen tieteen jatkokoulu.


        1900-luvun jälkipuoliskolla Bhaktivedanta Swami Prabhupada, Srila Vyasadevan edustaja opetuslapseusperimyksessä, käänsi nämä ja muut teokset englanniksi ja esitteli ne maailmalle.



        Hänen oppilaansa ja hänen oppilaittensa oppilaat käänsivät ne kaikille maailman kielille ja levittivät niitä ympäri maailmaa.


        Tämä prosessi jatkuu yhä laajemmassa mittakaavassa tähän päivään asti. Nyt tämä vedalaisen viisauden aarre on kaikkien saatavilla, jokainen voi opiskella ja soveltaa tätä tietoa, tehdä elämästään menestyksekästä ja auttaa koko yhteiskuntaa saavuttamaan täydellisyyden.



        "Näin tämä suuri tiede siirtyi eteenpäin henkisten opettajien ketjun kautta, ja vanhurskaat kuninkaat ymmärsivät sen. Mutta ajan kuluessa opettajien ketju katkesi, ja tämä tieto alkuperäisessä muodossaan katosi. Tänään paljastan sinulle tämän ikivanhan tieteen elävän olennon ja Korkeimman Herran välisestä suhteesta, sillä sinä olet hartaani ja ystäväni, ja siksi pystyt tunkeutumaan tämän jumalallisen tieteen salaisuuteen."
        Bhagavad-gita sellaisena kuin se on, 4.2-4.3 (katso kommentit).

        Samalla tavalla ihmiset, erityisesti kali-yugassa, ovat alttiita pettämään muita. Aineellisessa maailmassa itsekkäät ihmiset voivat vääristää minkä tahansa hyvän asian ja käyttää sitä omiin itsekkäisiin tarkoituksiinsa.

        Nykyään, kun rappio on levinnyt laajalle, monet ihmiset yrittävät käyttää hyväkseen Vedojen auktoriteettia ja väittävät olevansa Vedojen seuraajia, vaikka heillä ei ole mitään tekemistä Vedojen tai arvovaltaisten sampradayojen ja guru-paramparan kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samalla tavalla ihmiset, erityisesti kali-yugassa, ovat alttiita pettämään muita. Aineellisessa maailmassa itsekkäät ihmiset voivat vääristää minkä tahansa hyvän asian ja käyttää sitä omiin itsekkäisiin tarkoituksiinsa.

        Nykyään, kun rappio on levinnyt laajalle, monet ihmiset yrittävät käyttää hyväkseen Vedojen auktoriteettia ja väittävät olevansa Vedojen seuraajia, vaikka heillä ei ole mitään tekemistä Vedojen tai arvovaltaisten sampradayojen ja guru-paramparan kanssa.

        He yksinkertaisesti käyttävät Veda-terminologiaa ja keksivät omia vääriä opetuksiaan johtaakseen ihmisiä harhaan, julistavat itsensä suuriksi opettajiksi ja jopa Jumalan inkarnaatioiksi.


        Kaikella tällä niin sanotulla "hindulaisuudella" ja sen nykyaikaisella muunnoksella ei ole mitään tekemistä arvovaltaisen, vedalaisen tiedon kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        He yksinkertaisesti käyttävät Veda-terminologiaa ja keksivät omia vääriä opetuksiaan johtaakseen ihmisiä harhaan, julistavat itsensä suuriksi opettajiksi ja jopa Jumalan inkarnaatioiksi.


        Kaikella tällä niin sanotulla "hindulaisuudella" ja sen nykyaikaisella muunnoksella ei ole mitään tekemistä arvovaltaisen, vedalaisen tiedon kanssa.

        A.C. Bhaktivedanta Swami Prabhupadan kirjat sisältävät alkuperäisen sanskritin kielen, translitteraatioita, sanasta sanaan -käännöksiä, kirjallisia käännöksiä ja yksityiskohtaisia kommentteja tiukasti shastrojen ja aiempien opettajien (acharyojen) selitysten mukaisesti. Esittämällä vedalaisen tiedon arvovaltaisella tavalla kielellä, jota nykyihmiset voivat ymmärtää, Srila Prabhupada on tehnyt siitä koko ihmiskunnan ulottuvilla olevaa ja merkityksellistä. Srila Prabhupadan oppilaat, jotka noudattavat tiukasti shastroja, välittävät samaa tietoa eteenpäin, ja parampara jatkuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        A.C. Bhaktivedanta Swami Prabhupadan kirjat sisältävät alkuperäisen sanskritin kielen, translitteraatioita, sanasta sanaan -käännöksiä, kirjallisia käännöksiä ja yksityiskohtaisia kommentteja tiukasti shastrojen ja aiempien opettajien (acharyojen) selitysten mukaisesti. Esittämällä vedalaisen tiedon arvovaltaisella tavalla kielellä, jota nykyihmiset voivat ymmärtää, Srila Prabhupada on tehnyt siitä koko ihmiskunnan ulottuvilla olevaa ja merkityksellistä. Srila Prabhupadan oppilaat, jotka noudattavat tiukasti shastroja, välittävät samaa tietoa eteenpäin, ja parampara jatkuu.

        Kuvaus kahdesta tietämystavasta:
        1. Induktiivinen (nouseva) tiedon tie (aroha-pantha) - erityisestä yleiseen. Tarkastellaan monia erityistapauksia, mutta johtopäätös on silti epävarma ja aikaa vievä.
        2. Deduktiivinen (laskeva) tietämisen tie (avarokha-pantha) - on mahdollista tehdä tietty, loogisesti oikea johtopäätös, kun tunnetaan yleinen laki. Tällä tavoin säästetään aikaa.
        Avarokha-panthan hyväksyminen tarkoittaa todellisuudessa henkisen opettajan hyväksymistä, jolta saamme shabdan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuvaus kahdesta tietämystavasta:
        1. Induktiivinen (nouseva) tiedon tie (aroha-pantha) - erityisestä yleiseen. Tarkastellaan monia erityistapauksia, mutta johtopäätös on silti epävarma ja aikaa vievä.
        2. Deduktiivinen (laskeva) tietämisen tie (avarokha-pantha) - on mahdollista tehdä tietty, loogisesti oikea johtopäätös, kun tunnetaan yleinen laki. Tällä tavoin säästetään aikaa.
        Avarokha-panthan hyväksyminen tarkoittaa todellisuudessa henkisen opettajan hyväksymistä, jolta saamme shabdan.

        Neljä elämän tosiasiaa, joita kaikkien pitäisi miettiä

        Ihmiset ovat hyvin kiireisiä tärkeinä pitämiensä asioiden kanssa. Useimmat heistä eivät kiinnitä huomiota niihin neljään aineellisen maailman elämän tosiasiaan, joita he pelkäävät kovasti, joita he haluaisivat välttää, joita he eivät mielellään ajattele ja joihin he ovat alistuneet uskoen, etteivät he voi tehdä asialle mitään, joten heidän pitäisi vain nauttia elämästä niin kauan kuin voivat. Syntymä, sairaus, vanhuus ja kuolema koskettavat kaikkia, ja voimme ratkaista nämä ongelmat lopullisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Neljä elämän tosiasiaa, joita kaikkien pitäisi miettiä

        Ihmiset ovat hyvin kiireisiä tärkeinä pitämiensä asioiden kanssa. Useimmat heistä eivät kiinnitä huomiota niihin neljään aineellisen maailman elämän tosiasiaan, joita he pelkäävät kovasti, joita he haluaisivat välttää, joita he eivät mielellään ajattele ja joihin he ovat alistuneet uskoen, etteivät he voi tehdä asialle mitään, joten heidän pitäisi vain nauttia elämästä niin kauan kuin voivat. Syntymä, sairaus, vanhuus ja kuolema koskettavat kaikkia, ja voimme ratkaista nämä ongelmat lopullisesti.

        Vaikka tiedemiehet vahvistavat paljon siitä, mitä Srimad-Bhagavatam sanoo sikiön kehityksestä, he eivät ole vielä saaneet selville, kuinka paljon sikiö kärsii prosessin aikana. Emme muista kohdussa koettua kärsimystä, aivan kuten unohdamme vuosien takaiset vammat ja traumat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikka tiedemiehet vahvistavat paljon siitä, mitä Srimad-Bhagavatam sanoo sikiön kehityksestä, he eivät ole vielä saaneet selville, kuinka paljon sikiö kärsii prosessin aikana. Emme muista kohdussa koettua kärsimystä, aivan kuten unohdamme vuosien takaiset vammat ja traumat.

        "Äkillinen ilmapyrähdys pakottaa hänet ulos äitinsä kohdusta. Suurissa tuskissa, pää alaspäin, hän tulee maailmaan hengästyneenä ja menettänyt muistinsa kovasta kivusta."
        Srimad-Bhagavatam, 3.31.23.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Äkillinen ilmapyrähdys pakottaa hänet ulos äitinsä kohdusta. Suurissa tuskissa, pää alaspäin, hän tulee maailmaan hengästyneenä ja menettänyt muistinsa kovasta kivusta."
        Srimad-Bhagavatam, 3.31.23.

        Mutta kuten kaikki äidit voivat todistaa, lapsen kärsimys ei lopu syntymän myötä. Avuton lapsi ei pysty selittämään, mitä se tarvitsee, ja kun hänelle annetaan jotain, mitä se ei halua, se ei voi edes kieltäytyä siitä, vaan se vain huutaa. Hän ei pysty raapimaan tai edes liikkumaan ja itkee ruoansulatushäiriöistä, koliikista, hampaiden puhkeamisesta, ärtymyksestä ja erilaisista kivuista, joista vain hän yksin tietää. Me käymme kaiken tämän läpi syntymästä toiseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta kuten kaikki äidit voivat todistaa, lapsen kärsimys ei lopu syntymän myötä. Avuton lapsi ei pysty selittämään, mitä se tarvitsee, ja kun hänelle annetaan jotain, mitä se ei halua, se ei voi edes kieltäytyä siitä, vaan se vain huutaa. Hän ei pysty raapimaan tai edes liikkumaan ja itkee ruoansulatushäiriöistä, koliikista, hampaiden puhkeamisesta, ärtymyksestä ja erilaisista kivuista, joista vain hän yksin tietää. Me käymme kaiken tämän läpi syntymästä toiseen.

        Vanhuus

        ...
        ... Niinpä vanhukset, joita sukulaiset alkavat pitää liian suurena taakkana, päätyvät hoitokoteihin, joissa he kuihtuvat loppuelämänsä. Ja jos he jäävät kotiin, "kuin pihakoirat, he syövät kaiken, mitä heille heitetään" (Srimad-Bhagavatam, 3.30.15).


        Kapila selittää, että he kärsivät lukuisista vaivoista, syövät vain kourallisen ruokaa päivässä ja muuttuvat vähitellen avuttomiksi raajarikoiksi. Käsittämätön ja armoton aika uuvuttaa ja tuhoaa heidän ruumiinsa. Vanhojen miesten ruumiit, ajan kuivattamat kuoret, ovat kuin hylättyjä taloja - tyhjiä, epämukavia rakennelmia ilman mitään mukavuuksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vanhuus

        ...
        ... Niinpä vanhukset, joita sukulaiset alkavat pitää liian suurena taakkana, päätyvät hoitokoteihin, joissa he kuihtuvat loppuelämänsä. Ja jos he jäävät kotiin, "kuin pihakoirat, he syövät kaiken, mitä heille heitetään" (Srimad-Bhagavatam, 3.30.15).


        Kapila selittää, että he kärsivät lukuisista vaivoista, syövät vain kourallisen ruokaa päivässä ja muuttuvat vähitellen avuttomiksi raajarikoiksi. Käsittämätön ja armoton aika uuvuttaa ja tuhoaa heidän ruumiinsa. Vanhojen miesten ruumiit, ajan kuivattamat kuoret, ovat kuin hylättyjä taloja - tyhjiä, epämukavia rakennelmia ilman mitään mukavuuksia.

        Aika, joka on ottanut vanhuuden muodon, on kuoleman kutsu, kutsu, josta kukaan ei voi kieltäytyä. Valitettavasti sen sijaan, että vanhukset valmistautuisivat loppuun, he pystyttävät tylsiä julkisivuja ryppyineen, värjättyine hiuksineen ja kirkkaine vaatteineen. He elävät "kultaisina vuosina" kerätyillä eläkkeillä ja nauttivat tammea pelatessaan, surffaillessaan ja ostosmatkoillaan - kunnes kuolema saapuu ja heidän ruumiinsa ja "julkisivunsa" kuolevat,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika, joka on ottanut vanhuuden muodon, on kuoleman kutsu, kutsu, josta kukaan ei voi kieltäytyä. Valitettavasti sen sijaan, että vanhukset valmistautuisivat loppuun, he pystyttävät tylsiä julkisivuja ryppyineen, värjättyine hiuksineen ja kirkkaine vaatteineen. He elävät "kultaisina vuosina" kerätyillä eläkkeillä ja nauttivat tammea pelatessaan, surffaillessaan ja ostosmatkoillaan - kunnes kuolema saapuu ja heidän ruumiinsa ja "julkisivunsa" kuolevat,

        Sairaudet

        Huolimatta laajasta lääketieteellisestä tutkimuksesta, erinomaisesti varustetuista sairaaloista ja ahkerista lääkäreistä ihmiset eivät ole sairastuneet vähemmän. Keho syntyy ja kuolee väistämättä. Ja aivan yhtä väistämättä se joutuu kärsimään yhdestä tai useammasta lukemattomasta sairaudesta...

        Vaikka sairautta pidetään poikkeamana normaalista, on itse asiassa aivan luonnollista, että ehdollistuneiden sielujen kehot sairastuvat, koska niiden on pakko totella luonnonlakeja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sairaudet

        Huolimatta laajasta lääketieteellisestä tutkimuksesta, erinomaisesti varustetuista sairaaloista ja ahkerista lääkäreistä ihmiset eivät ole sairastuneet vähemmän. Keho syntyy ja kuolee väistämättä. Ja aivan yhtä väistämättä se joutuu kärsimään yhdestä tai useammasta lukemattomasta sairaudesta...

        Vaikka sairautta pidetään poikkeamana normaalista, on itse asiassa aivan luonnollista, että ehdollistuneiden sielujen kehot sairastuvat, koska niiden on pakko totella luonnonlakeja.

        Aika voittaa kaiken aineellisessa maailmassa. Jokaisen auringonnousun ja -laskun, jokaisen kuluvan sekunnin myötä meille varattu elinikä lyhenee. Jokainen syntymäpäivä tuo meidät yhden vuoden lähemmäksi kuolemaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika voittaa kaiken aineellisessa maailmassa. Jokaisen auringonnousun ja -laskun, jokaisen kuluvan sekunnin myötä meille varattu elinikä lyhenee. Jokainen syntymäpäivä tuo meidät yhden vuoden lähemmäksi kuolemaa.

        Kuoleva ihminen on avuton kuin vauva, koska häneltä puuttuu mahdollisuus toteuttaa suunnitelmansa, hän on tyytymätön siihen, mitä hän jättää perheelleen, eikä hänellä ole aavistustakaan siitä, mikä häntä odottaa seuraavaksi.

        Lyhyttä elämäämme on verrattu kuplaan meressä. Valtameren aallot synnyttävät monia pieniä kuplia, jotka kerääntyvät hetkeksi yhteen paikkaan ja hajoavat sitten eri suuntiin, eivätkä enää koskaan yhdisty. Perheemme, ystävämme, maanmiehemme - kaikki ne, kuten nämä kuplat, kokoontuvat yhteen vain erottuakseen toisistaan kuoleman hetkellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuoleva ihminen on avuton kuin vauva, koska häneltä puuttuu mahdollisuus toteuttaa suunnitelmansa, hän on tyytymätön siihen, mitä hän jättää perheelleen, eikä hänellä ole aavistustakaan siitä, mikä häntä odottaa seuraavaksi.

        Lyhyttä elämäämme on verrattu kuplaan meressä. Valtameren aallot synnyttävät monia pieniä kuplia, jotka kerääntyvät hetkeksi yhteen paikkaan ja hajoavat sitten eri suuntiin, eivätkä enää koskaan yhdisty. Perheemme, ystävämme, maanmiehemme - kaikki ne, kuten nämä kuplat, kokoontuvat yhteen vain erottuakseen toisistaan kuoleman hetkellä.

        Vaikka ehdollistuneet sielut ovat luonteeltaan ikuisia eivätkä siksi ole kuoleman alaisia, heidän on kuoltava, koska heidän olemassaolonsa on läheisesti sidoksissa aineelliseen luontoon. On kuitenkin olemassa mahdollisuus vapautua tästä sidonnaisuudesta, mikä ratkaisee kuoleman ongelman.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikka ehdollistuneet sielut ovat luonteeltaan ikuisia eivätkä siksi ole kuoleman alaisia, heidän on kuoltava, koska heidän olemassaolonsa on läheisesti sidoksissa aineelliseen luontoon. On kuitenkin olemassa mahdollisuus vapautua tästä sidonnaisuudesta, mikä ratkaisee kuoleman ongelman.

        Aineellisesta vankeudesta vapautumisen tie

        "Suuret pyhimykset ja tietäjät, jotka ovat hillinneet aistejaan ja mieltään", sanoi Devahuti, "mietiskelevät Korkeinta Herraa, sillä vain Hänen armostaan elävä olento voi päästä pois aineellisen luonnon vaikutuksesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aineellisesta vankeudesta vapautumisen tie

        "Suuret pyhimykset ja tietäjät, jotka ovat hillinneet aistejaan ja mieltään", sanoi Devahuti, "mietiskelevät Korkeinta Herraa, sillä vain Hänen armostaan elävä olento voi päästä pois aineellisen luonnon vaikutuksesta.

        Edes kuolema, aineellisen olemassaolon kriittinen tila, ei vaikuta vapautuneeseen sieluun. Kun kissa puristaa rotan hampaisiinsa, rotta pelästyy, sillä se tuntee kuoleman lähestyvän. Mutta kun sama kissa kantaa kissanpentua hampaissaan, se tuntee olonsa hyvin turvalliseksi. Samoin kun kuolema tulee ehdollistuneelle sielulle, se tuntee pelkoa, kun taas vapautuneelle sielulle "kuolema" tarkoittaa vain sitä, että Herra on tullut ottamaan sen takaisin luokseen, takaisin kotiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Edes kuolema, aineellisen olemassaolon kriittinen tila, ei vaikuta vapautuneeseen sieluun. Kun kissa puristaa rotan hampaisiinsa, rotta pelästyy, sillä se tuntee kuoleman lähestyvän. Mutta kun sama kissa kantaa kissanpentua hampaissaan, se tuntee olonsa hyvin turvalliseksi. Samoin kun kuolema tulee ehdollistuneelle sielulle, se tuntee pelkoa, kun taas vapautuneelle sielulle "kuolema" tarkoittaa vain sitä, että Herra on tullut ottamaan sen takaisin luokseen, takaisin kotiin.

        Absoluutin kolme energiaa

        Vedoissa sanotaan, että Jumaluuden Korkeimmalla Persoonallisuudella, Sri Krishnalla, joka on Absoluutti, on rajattomat energiat. Yksi Korkeimman Persoonallisuuden ominaisuuksista on nimeltään Satyasankalpa, joka tarkoittaa seuraavaa: Hänen jokainen toiveensa tai aikomuksensa täyttyy aina täydellisesti Hänen moninaisten energioidensa avulla. Hänen halunsa on toteutunut tosiasia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Absoluutin kolme energiaa

        Vedoissa sanotaan, että Jumaluuden Korkeimmalla Persoonallisuudella, Sri Krishnalla, joka on Absoluutti, on rajattomat energiat. Yksi Korkeimman Persoonallisuuden ominaisuuksista on nimeltään Satyasankalpa, joka tarkoittaa seuraavaa: Hänen jokainen toiveensa tai aikomuksensa täyttyy aina täydellisesti Hänen moninaisten energioidensa avulla. Hänen halunsa on toteutunut tosiasia.

        Korkeimman Herran ei tarvitse tehdä kovasti töitä, jotta mitään tapahtuisi henkisessä ja aineellisessa maailmankaikkeudessa. Kaiken saavat liikkeelle Krishnan rajattomat energiat, jotka toimivat Hänen halunsa ja tahtonsa mukaisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Korkeimman Herran ei tarvitse tehdä kovasti töitä, jotta mitään tapahtuisi henkisessä ja aineellisessa maailmankaikkeudessa. Kaiken saavat liikkeelle Krishnan rajattomat energiat, jotka toimivat Hänen halunsa ja tahtonsa mukaisesti.

        Kaikki olemassa oleva palvelee Krishnaa olemalla Hänen energiansa. Kaikki, mitä havaitsemme ympäröivässä maailmassa, kaikki, mikä tuntuu meille tutulta ja ymmärrettävältä tai yllättävältä ja tuntemattomalta, on kaikki Jumalan erilaisten energioiden toimintaa, jotka ovat Hänen korkeimman tahtonsa alaisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki olemassa oleva palvelee Krishnaa olemalla Hänen energiansa. Kaikki, mitä havaitsemme ympäröivässä maailmassa, kaikki, mikä tuntuu meille tutulta ja ymmärrettävältä tai yllättävältä ja tuntemattomalta, on kaikki Jumalan erilaisten energioiden toimintaa, jotka ovat Hänen korkeimman tahtonsa alaisia.

        Hänen energiansa ovat lukemattomia, jumalallisia, ikuisia ja muodostavat kaiken. Krishnan energiat ovat aina hänen mukanaan, eikä Krishnan tarvitse tehdä mitään hankkiakseen niitä. Hänen energiansa ovat sekä määrällisesti että laadullisesti äärettömiä, ja ne laajenevat jatkuvasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hänen energiansa ovat lukemattomia, jumalallisia, ikuisia ja muodostavat kaiken. Krishnan energiat ovat aina hänen mukanaan, eikä Krishnan tarvitse tehdä mitään hankkiakseen niitä. Hänen energiansa ovat sekä määrällisesti että laadullisesti äärettömiä, ja ne laajenevat jatkuvasti.

        Siksi niitä ei voi täysin kuvata; ne ovat aineelliselle mielelle käsittämättömiä. Joskus nämä energiat ovat ilmentyneitä ja joskus ne ovat ilmentymättömässä tilassa. Jumaluuden Korkeimmassa Persoonallisuudessa on monia ristiriitaisia mahdollisuuksia ja energioita rinnakkain, mutta koska Hän on Absoluutti, kaikki nämä ristiriidat sovitetaan yhteen Hänessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siksi niitä ei voi täysin kuvata; ne ovat aineelliselle mielelle käsittämättömiä. Joskus nämä energiat ovat ilmentyneitä ja joskus ne ovat ilmentymättömässä tilassa. Jumaluuden Korkeimmassa Persoonallisuudessa on monia ristiriitaisia mahdollisuuksia ja energioita rinnakkain, mutta koska Hän on Absoluutti, kaikki nämä ristiriidat sovitetaan yhteen Hänessä.

        Niin kauan kuin elävä olento on aineellisessa maailmassa illuusion tilassa eli havaitsee maailman epätäydellisten aistien ja mielen prisman kautta, hän ei kykene ymmärtämään monia asioita. Aineellinen mieli, jota rajoittaa pieni määrä harmaata massaa, ei kykene käsittämään ääretöntä. Se, joka elää mielen tasolla, ei yksinkertaisesti pysty käsittämään, miten kaikki nämä käsittämättömät energiat kumpuavat Jumalan Korkeimmasta Persoonallisuudesta ja miten Hän on olemassa lukemattomissa muodoissa sekä henkisten että aineellisten energioiden Herrana sekä ilmenneissä että potentiaalisissa tiloissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin kauan kuin elävä olento on aineellisessa maailmassa illuusion tilassa eli havaitsee maailman epätäydellisten aistien ja mielen prisman kautta, hän ei kykene ymmärtämään monia asioita. Aineellinen mieli, jota rajoittaa pieni määrä harmaata massaa, ei kykene käsittämään ääretöntä. Se, joka elää mielen tasolla, ei yksinkertaisesti pysty käsittämään, miten kaikki nämä käsittämättömät energiat kumpuavat Jumalan Korkeimmasta Persoonallisuudesta ja miten Hän on olemassa lukemattomissa muodoissa sekä henkisten että aineellisten energioiden Herrana sekä ilmenneissä että potentiaalisissa tiloissa.

        Energioiden välillä ei ole mitään eroa, koska henkisestä näkökulmasta katsottuna ne ovat kaikki Krishnan omaisuutta. Vedoista löytyy toteamus, että kaikki on Brahmania (henkeä). Tämä ilmaus osoittaa Jumalan ja Hänen energioidensa ykseyttä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Energioiden välillä ei ole mitään eroa, koska henkisestä näkökulmasta katsottuna ne ovat kaikki Krishnan omaisuutta. Vedoista löytyy toteamus, että kaikki on Brahmania (henkeä). Tämä ilmaus osoittaa Jumalan ja Hänen energioidensa ykseyttä.

        Tämän lisäksi Vedoissa kuvataan, että Jumalalla on aina oma olemassaolonsa näiden energioiden korkeimpana lähteenä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämän lisäksi Vedoissa kuvataan, että Jumalalla on aina oma olemassaolonsa näiden energioiden korkeimpana lähteenä.

        Krishna on siis aina yhtä energioidensa kanssa ja samalla aina erillinen niistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Krishna on siis aina yhtä energioidensa kanssa ja samalla aina erillinen niistä.

        Esimerkkinä voidaan ottaa aurinko. Auringolla on kaksi energiaa: valo ja lämpö. Lämmön ja valon energiat ovat erottamattomia auringosta, mutta ne eivät ole aurinko. Sanomme: "Aurinko astui huoneeseen", mutta se ei astunut huoneeseen henkilökohtaisesti, vaan energioidensa - valon ja lämmön - kautta. Niinpä koko maailmankaikkeus on Jumalan energioita, ne ovat jumalallisia, niitä ei voi erottaa Hänestä, mutta ne eivät ole Jumala, vaan ne palvelevat Häntä. Se, joka syvästi ymmärtää tämän totuuden ja katsoo maailmaa sen kautta, saavuttaa itsetoteutuksen korkeudet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Esimerkkinä voidaan ottaa aurinko. Auringolla on kaksi energiaa: valo ja lämpö. Lämmön ja valon energiat ovat erottamattomia auringosta, mutta ne eivät ole aurinko. Sanomme: "Aurinko astui huoneeseen", mutta se ei astunut huoneeseen henkilökohtaisesti, vaan energioidensa - valon ja lämmön - kautta. Niinpä koko maailmankaikkeus on Jumalan energioita, ne ovat jumalallisia, niitä ei voi erottaa Hänestä, mutta ne eivät ole Jumala, vaan ne palvelevat Häntä. Se, joka syvästi ymmärtää tämän totuuden ja katsoo maailmaa sen kautta, saavuttaa itsetoteutuksen korkeudet.

        Vaikka Jumaluuden Korkeimman Persoonallisuuden näkökulmasta kaikki energiat ovat yhtä, elävien olentojen näkökulmasta on välttämätöntä tehdä ero Absoluutin energioiden välillä, sillä kun elävä olento joutuu kosketuksiin eri energioiden kanssa, se voi joutua yhteen tai toiseen tilaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikka Jumaluuden Korkeimman Persoonallisuuden näkökulmasta kaikki energiat ovat yhtä, elävien olentojen näkökulmasta on välttämätöntä tehdä ero Absoluutin energioiden välillä, sillä kun elävä olento joutuu kosketuksiin eri energioiden kanssa, se voi joutua yhteen tai toiseen tilaan.

        Koska elävä olento on aineellisessa maailmassa, on tärkeää, että se pääsee pois harhakuvitelman tilasta ja ymmärtää asioiden todellisen tilan. Ymmärrettävyyden helpottamiseksi Vedat luokittelevat Krishnan energiat kolmeen luokkaan:

        antaranga-shakti - sisäinen, ylin, hengellinen;
        bahiranga-shakti - ulkoinen, alempi, aineellinen;
        tatastha-shakti - rajaseutu, korkeamman energian hiukkaset, joilla on taipumus joutua alemman energian vaikutuksen alle;


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koska elävä olento on aineellisessa maailmassa, on tärkeää, että se pääsee pois harhakuvitelman tilasta ja ymmärtää asioiden todellisen tilan. Ymmärrettävyyden helpottamiseksi Vedat luokittelevat Krishnan energiat kolmeen luokkaan:

        antaranga-shakti - sisäinen, ylin, hengellinen;
        bahiranga-shakti - ulkoinen, alempi, aineellinen;
        tatastha-shakti - rajaseutu, korkeamman energian hiukkaset, joilla on taipumus joutua alemman energian vaikutuksen alle;

        "Herra Krishnan energia ilmenee luonnollisesti kolmessa muodossa: henkisenä energiana, elävistä olennoista koostuvana energiana ja illusorisena energiana."


        Sri Chaitanya-charitamrita


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Herra Krishnan energia ilmenee luonnollisesti kolmessa muodossa: henkisenä energiana, elävistä olennoista koostuvana energiana ja illusorisena energiana."


        Sri Chaitanya-charitamrita

        Henkimaailma on sisäisen energian ilmentymä; aineellinen maailma on ulkoisen energian ilmentymä; elävät olennot (sielut), jotka ovat sisäisen energian hiukkasia, kuuluvat rajaenergiaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Henkimaailma on sisäisen energian ilmentymä; aineellinen maailma on ulkoisen energian ilmentymä; elävät olennot (sielut), jotka ovat sisäisen energian hiukkasia, kuuluvat rajaenergiaan.

        Sri Chaitanya-charitamrita, Madhya-lӣlā, jakeissa 8.151-157 kuvataan Herran energioita seuraavasti:

        "Krishnalla on lukemattomia energioita, jotka voidaan jakaa kolmeen pääluokkaan: henkinen energia, aineellinen energia ja rajaenergia eli elävät olennot. Toisin sanoen Jumalalla on kolmenlaisia energioita: sisäisiä, ulkoisia ja rajaenergioita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sri Chaitanya-charitamrita, Madhya-lӣlā, jakeissa 8.151-157 kuvataan Herran energioita seuraavasti:

        "Krishnalla on lukemattomia energioita, jotka voidaan jakaa kolmeen pääluokkaan: henkinen energia, aineellinen energia ja rajaenergia eli elävät olennot. Toisin sanoen Jumalalla on kolmenlaisia energioita: sisäisiä, ulkoisia ja rajaenergioita.

        jatkuu:

        Mutta vaikka ne kaikki kuuluvat Jumalalle, sisäinen energia edustaa hänen henkilökohtaista energiaansa ja on siksi kahta muuta energiaa korkeampi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        jatkuu:

        Mutta vaikka ne kaikki kuuluvat Jumalalle, sisäinen energia edustaa hänen henkilökohtaista energiaansa ja on siksi kahta muuta energiaa korkeampi.

        Herra Vishnun alkuperäinen energia on korkein eli henkinen energia, ja elävä olento kuuluu olennaisesti siihen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Herra Vishnun alkuperäinen energia on korkein eli henkinen energia, ja elävä olento kuuluu olennaisesti siihen.

        Mutta on olemassa toinenkin energia, jota kutsutaan aineelliseksi energiaksi, ja tämä kolmas energia on täynnä tietämättömyyttä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta on olemassa toinenkin energia, jota kutsutaan aineelliseksi energiaksi, ja tämä kolmas energia on täynnä tietämättömyyttä.

        Mutta on olemassa toinenkin energia, jota kutsutaan aineelliseksi energiaksi, ja tämä kolmas energia on täynnä tietämättömyyttä. Krishna on alun perin sach-chid-ananda-vigraha ikuisuuden, tiedon ja autuuden transsendentaalinen ruumiillistuma.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta on olemassa toinenkin energia, jota kutsutaan aineelliseksi energiaksi, ja tämä kolmas energia on täynnä tietämättömyyttä. Krishna on alun perin sach-chid-ananda-vigraha ikuisuuden, tiedon ja autuuden transsendentaalinen ruumiillistuma.

        Siksi Hänen henkilökohtainen, sisäinen energiansa ilmenee myös kolmella tavalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siksi Hänen henkilökohtainen, sisäinen energiansa ilmenee myös kolmella tavalla.

        Hladini on Hänen autuuden aspektinsa, sandhini on ikuisen olemassaolon aspekti ja samvit on tietoisuuden eli havaintokyvyn aspekti, jota kutsutaan myös tiedoksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hladini on Hänen autuuden aspektinsa, sandhini on ikuisen olemassaolon aspekti ja samvit on tietoisuuden eli havaintokyvyn aspekti, jota kutsutaan myös tiedoksi.

        Rakas Herrani, Sinä olet kaikkien transsendentaalisten ominaisuuksien keskittymä. Sinun nautinnon, olemisen ja tiedon energiasi ovat itse asiassa yhtä ainoaa henkistä sisäistä energiaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rakas Herrani, Sinä olet kaikkien transsendentaalisten ominaisuuksien keskittymä. Sinun nautinnon, olemisen ja tiedon energiasi ovat itse asiassa yhtä ainoaa henkistä sisäistä energiaa.

        Vaikka ehdollistunut sielu on luonteeltaan henkinen, se kokee toisinaan nautintoa, toisinaan kärsimystä ja toisinaan nautintoon sekoittuu kärsimystä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikka ehdollistunut sielu on luonteeltaan henkinen, se kokee toisinaan nautintoa, toisinaan kärsimystä ja toisinaan nautintoon sekoittuu kärsimystä

        Tämä on seurausta sen yhteydestä materiaan. Mutta Sinä olet kaikkien aineellisten ominaisuuksien yläpuolella ja siksi vapaa niistä. Sinun korkein, henkinen energiasi on täysin transsendentaalinen, eikä Sinulle ole olemassa sellaisia suhteellisia käsitteitä kuin mielihyvä, mielihyvä, johon liittyy kärsimystä, ja itse kärsimys. Energia, jota kutsutaan hladiniksi, antaa Krishnalle henkisen autuuden.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä on seurausta sen yhteydestä materiaan. Mutta Sinä olet kaikkien aineellisten ominaisuuksien yläpuolella ja siksi vapaa niistä. Sinun korkein, henkinen energiasi on täysin transsendentaalinen, eikä Sinulle ole olemassa sellaisia suhteellisia käsitteitä kuin mielihyvä, mielihyvä, johon liittyy kärsimystä, ja itse kärsimys. Energia, jota kutsutaan hladiniksi, antaa Krishnalle henkisen autuuden.

        Tämän nautinnon energian kautta Krishna itse kokee kaikki hengelliset nautinnot. Vaikka Herra Krishna on onnellisuuden ruumiillistuma, Hän nauttii kaikenlaisesta henkisestä autuudesta. Krishnan hartaiden kokema autuus ilmenee myös Hänen nautintoenergiansa kautta. Nautinnon energian ydin on rakkaus Jumalaan (prema). Siksi selittämällä rakkauden olemusta Jumalaa kohtaan voi myös kokea henkisen autuuden täyteyden. Jumalaan kohdistuvan rakkauden olemusta kutsutaan mahabhavaksi, henkiseksi ekstaasiksi, ja tämän ekstaasin ruumiillistuma on Srimati Radharani."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämän nautinnon energian kautta Krishna itse kokee kaikki hengelliset nautinnot. Vaikka Herra Krishna on onnellisuuden ruumiillistuma, Hän nauttii kaikenlaisesta henkisestä autuudesta. Krishnan hartaiden kokema autuus ilmenee myös Hänen nautintoenergiansa kautta. Nautinnon energian ydin on rakkaus Jumalaan (prema). Siksi selittämällä rakkauden olemusta Jumalaa kohtaan voi myös kokea henkisen autuuden täyteyden. Jumalaan kohdistuvan rakkauden olemusta kutsutaan mahabhavaksi, henkiseksi ekstaasiksi, ja tämän ekstaasin ruumiillistuma on Srimati Radharani."

        Sisäinen energia

        Krishnan sisäiseen energiaan kuuluvat kaikki henkimaailman (vaikuntha) planeetat, Hänen lukemattomat nimensä, muotonsa, attribuuttinsa, ominaisuutensa, leikkinsä (lila), Hänen ikuiset kumppaninsa jne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sisäinen energia

        Krishnan sisäiseen energiaan kuuluvat kaikki henkimaailman (vaikuntha) planeetat, Hänen lukemattomat nimensä, muotonsa, attribuuttinsa, ominaisuutensa, leikkinsä (lila), Hänen ikuiset kumppaninsa jne.

        Sisäisellä energialla on henkilökohtainen luonne, sillä on tietoisuus (chit-shakti).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sisäisellä energialla on henkilökohtainen luonne, sillä on tietoisuus (chit-shakti).

        Kaikki nämä transsendentaaliset persoonallisuudet palvelevat Krishnaa ikuisesti ja Krishna vastaa heille ikuisesti vastavuoroisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki nämä transsendentaaliset persoonallisuudet palvelevat Krishnaa ikuisesti ja Krishna vastaa heille ikuisesti vastavuoroisesti.

        Siksi tätä persoonallisuuksien kategoriaa kutsutaan sisäiseksi energiaksi, mikä osoittaa heidän ja Krishnan välisen suhteen erityistä läheisyyttä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siksi tätä persoonallisuuksien kategoriaa kutsutaan sisäiseksi energiaksi, mikä osoittaa heidän ja Krishnan välisen suhteen erityistä läheisyyttä.

        Sisäinen energia ilmenee kolmessa eri muodossa:

        Sandhini-shakti on ikuisen olemassaolon energia, aine, josta henkimaailma koostuu. Transsendenttinen maa, talot, vaatteet, välineet ja muut henkimaailman "esineet" kuuluvat tähän kategoriaan. Sandhini-shaktin energiaa hallitsee Herra Balarama.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sisäinen energia ilmenee kolmessa eri muodossa:

        Sandhini-shakti on ikuisen olemassaolon energia, aine, josta henkimaailma koostuu. Transsendenttinen maa, talot, vaatteet, välineet ja muut henkimaailman "esineet" kuuluvat tähän kategoriaan. Sandhini-shaktin energiaa hallitsee Herra Balarama.

        Samvit-shakti on tiedon energia. Tämän energian kautta Krishnan ja hänen lukemattomien palvojiensa välillä on vuorovaikutusprosessi, jossa palvojat palvelevat häntä ja Krishna hyväksyy heidän palvelunsa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samvit-shakti on tiedon energia. Tämän energian kautta Krishnan ja hänen lukemattomien palvojiensa välillä on vuorovaikutusprosessi, jossa palvojat palvelevat häntä ja Krishna hyväksyy heidän palvelunsa.

        Hladini-shakti on mielihyvän energiaa, ja se ilmenee rajattomana autuutena, jota Krishna ja Hänen hartautensa kokevat vastavuoroisesti puhtaan omistautuneen palvelun prosessissa. Srimati Radharani ilmentää kaiken hladini-shaktin olemusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hladini-shakti on mielihyvän energiaa, ja se ilmenee rajattomana autuutena, jota Krishna ja Hänen hartautensa kokevat vastavuoroisesti puhtaan omistautuneen palvelun prosessissa. Srimati Radharani ilmentää kaiken hladini-shaktin olemusta.

        Ulkoinen energia

        Herran ulkoista energiaa kutsutaan niin, koska se on kuin erillään Hänestä. Ulkoinen energia muodostaa tämän aineellisen maailman, joka koostuu aineellisen luonnon kolmesta gunasta (hyvyys, intohimo ja tietämättömyys) ja niiden vuorovaikutuksen ja muuntumisen tuloksista - aineellisista elementeistä, planeetoista, elämänmuodoista, aistielimistä jne. Kaikki, mitä havaitsemme aineellisessa maailmassa, koostuu Krishnan ulkoisesta energiasta. Ulkoista energiaa kutsutaan myös maya-shaktiksi tai maha-mayaksi. Maya tarkoittaa kirjaimellisesti "sitä, mitä ei ole olemassa", se on uppoutunut harhakuvitelmiin ja saa aikaan sen, että yhtä asiaa luullaan toiseksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ulkoinen energia

        Herran ulkoista energiaa kutsutaan niin, koska se on kuin erillään Hänestä. Ulkoinen energia muodostaa tämän aineellisen maailman, joka koostuu aineellisen luonnon kolmesta gunasta (hyvyys, intohimo ja tietämättömyys) ja niiden vuorovaikutuksen ja muuntumisen tuloksista - aineellisista elementeistä, planeetoista, elämänmuodoista, aistielimistä jne. Kaikki, mitä havaitsemme aineellisessa maailmassa, koostuu Krishnan ulkoisesta energiasta. Ulkoista energiaa kutsutaan myös maya-shaktiksi tai maha-mayaksi. Maya tarkoittaa kirjaimellisesti "sitä, mitä ei ole olemassa", se on uppoutunut harhakuvitelmiin ja saa aikaan sen, että yhtä asiaa luullaan toiseksi.

        Niitä jivoja kohtaan, jotka ovat luopuneet Krishnasta, koska haluavat nauttia Hänestä riippumatta, ulkoinen energia eli maya ilmenee kahdella tavalla...sanskrit...Ensimmäisen energian avulla se vetää ehdollistunutta elävää olentoa puoleensa ja sitoo hänet, ja sitten toisen energian avulla se vetää hänet alas ja syöksyy illuusioon.

        Koska sielu on ulkoisen energian vaikutuksen alaisena, sen on muuttuvien halujen ja tekojensa kertyneiden reaktioiden (karman) vuoksi vaihdettava mayan tarjoamia aineellisia kehoja ja käytävä jatkuvasti läpi syntymän, vanhenemisen, sairauden ja kuoleman tuskallisia prosesseja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niitä jivoja kohtaan, jotka ovat luopuneet Krishnasta, koska haluavat nauttia Hänestä riippumatta, ulkoinen energia eli maya ilmenee kahdella tavalla...sanskrit...Ensimmäisen energian avulla se vetää ehdollistunutta elävää olentoa puoleensa ja sitoo hänet, ja sitten toisen energian avulla se vetää hänet alas ja syöksyy illuusioon.

        Koska sielu on ulkoisen energian vaikutuksen alaisena, sen on muuttuvien halujen ja tekojensa kertyneiden reaktioiden (karman) vuoksi vaihdettava mayan tarjoamia aineellisia kehoja ja käytävä jatkuvasti läpi syntymän, vanhenemisen, sairauden ja kuoleman tuskallisia prosesseja.

        Maya-shaktin tehtävänä on parantaa harhaanjohdettuja sieluja. Se antaa heille mahdollisuuden tyydyttää kaikki halunsa, jopa kaikkein alhaisimmat, vastaanottaa tekojensa seuraukset ja kärsiä niistä, mikä johtaa lopulta siihen, että he pettyvät itse ajatukseen "Jumalasta riippumattomasta nauttimisesta", ja kannustaa heitä pyrkimään takaisin Hänen luokseen henkimaailmassa sisäisen energian suojeluksessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maya-shaktin tehtävänä on parantaa harhaanjohdettuja sieluja. Se antaa heille mahdollisuuden tyydyttää kaikki halunsa, jopa kaikkein alhaisimmat, vastaanottaa tekojensa seuraukset ja kärsiä niistä, mikä johtaa lopulta siihen, että he pettyvät itse ajatukseen "Jumalasta riippumattomasta nauttimisesta", ja kannustaa heitä pyrkimään takaisin Hänen luokseen henkimaailmassa sisäisen energian suojeluksessa.

        Karuna Shakti: myötätunnon energiaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maya-shaktin tehtävänä on parantaa harhaanjohdettuja sieluja. Se antaa heille mahdollisuuden tyydyttää kaikki halunsa, jopa kaikkein alhaisimmat, vastaanottaa tekojensa seuraukset ja kärsiä niistä, mikä johtaa lopulta siihen, että he pettyvät itse ajatukseen "Jumalasta riippumattomasta nauttimisesta", ja kannustaa heitä pyrkimään takaisin Hänen luokseen henkimaailmassa sisäisen energian suojeluksessa.

        Elävät olennot - jivat, aineellisessa maailmassa, ovat Jumalan rajaenergia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Elävät olennot - jivat, aineellisessa maailmassa, ovat Jumalan rajaenergia.

        MIKSI ME OLEMME AINEELLISESSÄ MAAILMASSA JA SELLAISESSA TILANTEESÄ:

        Paikkaa, jossa joen vesi ja maa kohtaavat, kutsutaan tataksi. Tata on paikka, jossa vesi kohtaa maan. Se on kuin ohuin lanka, joka kulkee maan ja veden rajalla. Tata on kuin ohuin viiva, niin ohut, että silmä ei pysty edes erottamaan sitä, vaikka haluaisi. Tässä esimerkissä henkimaailmaa verrataan veteen ja aineellista maailmaa maahan. Niitä erottava ohut viiva on nimeltään tata. Ohuin raja näiden kahden maailman välillä on yksittäisten sielujen asuinpaikka. Yksittäiset sielut ovat kuin pieniä atomikokoisia auringonvalohiukkasia. Pikkuruisina hiukkasina sielut näkevät sekä henkisen että aineellisen maailman. Jumalan henkinen energia, Chit-Shakti, on todella rajaton, ja Hänen aineellisella energialla, Maya-Shaktilla, on myös huomattava ulottuvuus. Yksilölliset sielut kumpuavat tatastha-shaktista, Jumalan rajaenergiasta. Siksi sielut ovat aineen ja hengen välisessä rajapaikassa (tatastha).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        MIKSI ME OLEMME AINEELLISESSÄ MAAILMASSA JA SELLAISESSA TILANTEESÄ:

        Paikkaa, jossa joen vesi ja maa kohtaavat, kutsutaan tataksi. Tata on paikka, jossa vesi kohtaa maan. Se on kuin ohuin lanka, joka kulkee maan ja veden rajalla. Tata on kuin ohuin viiva, niin ohut, että silmä ei pysty edes erottamaan sitä, vaikka haluaisi. Tässä esimerkissä henkimaailmaa verrataan veteen ja aineellista maailmaa maahan. Niitä erottava ohut viiva on nimeltään tata. Ohuin raja näiden kahden maailman välillä on yksittäisten sielujen asuinpaikka. Yksittäiset sielut ovat kuin pieniä atomikokoisia auringonvalohiukkasia. Pikkuruisina hiukkasina sielut näkevät sekä henkisen että aineellisen maailman. Jumalan henkinen energia, Chit-Shakti, on todella rajaton, ja Hänen aineellisella energialla, Maya-Shaktilla, on myös huomattava ulottuvuus. Yksilölliset sielut kumpuavat tatastha-shaktista, Jumalan rajaenergiasta. Siksi sielut ovat aineen ja hengen välisessä rajapaikassa (tatastha).

        Koska sielu on näiden kahden maailman välissä, se tarkastelee niitä. Luonteensa mukaisesti sielut ovat jommankumman edellä mainitun energian vallassa, aivan kuten rannan (tata) sijainti voi muuttua. Se, mikä kerran oli kuivaa maata, voi myöhemmin joutua veden alle, ja se, mikä kerran oli veden alla, voi taas muuttua kuivaksi maaksi. Kääntämällä katseensa Jumalaan, sielu asettaa itsensä Jumalan henkisen energian suojelukseen. Mutta JOS SE j kääntää katseensa pois Jumalasta ja katsoo innokkaasti AINEELLISEEN ENERGIAAN (MAYA ), se joutuu välittömästi ovelan mayan ansaan.

        Sielu eroaa olennaisesti hienojakoisesta kehosta siinä, että sielu on itse elävä persoonallisuus, elämän ja yksilöllisyyden lähde tai toimija, kun taas hienojakoinen keho on toimiva kuori tai ohjelma, jolla ei ole itsenäistä elämää ja joka vaikuttaa elävältä vain siksi, että sielu on sen takana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koska sielu on näiden kahden maailman välissä, se tarkastelee niitä. Luonteensa mukaisesti sielut ovat jommankumman edellä mainitun energian vallassa, aivan kuten rannan (tata) sijainti voi muuttua. Se, mikä kerran oli kuivaa maata, voi myöhemmin joutua veden alle, ja se, mikä kerran oli veden alla, voi taas muuttua kuivaksi maaksi. Kääntämällä katseensa Jumalaan, sielu asettaa itsensä Jumalan henkisen energian suojelukseen. Mutta JOS SE j kääntää katseensa pois Jumalasta ja katsoo innokkaasti AINEELLISEEN ENERGIAAN (MAYA ), se joutuu välittömästi ovelan mayan ansaan.

        Sielu eroaa olennaisesti hienojakoisesta kehosta siinä, että sielu on itse elävä persoonallisuus, elämän ja yksilöllisyyden lähde tai toimija, kun taas hienojakoinen keho on toimiva kuori tai ohjelma, jolla ei ole itsenäistä elämää ja joka vaikuttaa elävältä vain siksi, että sielu on sen takana.

        Energioiden ykseys

        Huolimatta siitä, että kaikki energiat tulevat yhdestä Lähteestä, ne kuitenkin toimivat eri tavalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Energioiden ykseys

        Huolimatta siitä, että kaikki energiat tulevat yhdestä Lähteestä, ne kuitenkin toimivat eri tavalla.

        Esimerkkinä voidaan mainita sähköenergia, joka eri olosuhteissa voi toimia täysin päinvastaisesti: yhdessä tapauksessa sitä käytetään lämmittimessä, mutta toisessa tapauksessa jääkaapissa. Energia on sama, mutta eri tilanteissa se täyttää erilaisia tehtäviä ja johtaa erilaisiin tuloksiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Esimerkkinä voidaan mainita sähköenergia, joka eri olosuhteissa voi toimia täysin päinvastaisesti: yhdessä tapauksessa sitä käytetään lämmittimessä, mutta toisessa tapauksessa jääkaapissa. Energia on sama, mutta eri tilanteissa se täyttää erilaisia tehtäviä ja johtaa erilaisiin tuloksiin.

        Jumala alkuperäisessä muodossaan ilmentää sisäisen energian avulla Vaikunthalokan henkiset universumit, jotka ovat ikuisesti olemassa ja pysyvät koskemattomina myös aineellisen maailman tuhon jälkeen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumala alkuperäisessä muodossaan ilmentää sisäisen energian avulla Vaikunthalokan henkiset universumit, jotka ovat ikuisesti olemassa ja pysyvät koskemattomina myös aineellisen maailman tuhon jälkeen.

        Marginaalienergian (Rajaenergian) avulla Herra, laajentaa Itsensä lukemattomiksi eläviksi olennoiksi, jotka ovat Hänen hiukkasiaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Marginaalienergian (Rajaenergian) avulla Herra, laajentaa Itsensä lukemattomiksi eläviksi olennoiksi, jotka ovat Hänen hiukkasiaan.

        Ja ulkoisen energian avulla Herra ilmentää aineellista maailmankaikkeutta, aivan kuten aurinko luo sumua säteillään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja ulkoisen energian avulla Herra ilmentää aineellista maailmankaikkeutta, aivan kuten aurinko luo sumua säteillään.

        Aineellinen maailma on vain vääristynyt heijastus Vaikunthan ikuisesta luonnosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aineellinen maailma on vain vääristynyt heijastus Vaikunthan ikuisesta luonnosta.

        Absoluuttisen Totuuden kolmea energiaa käsitellään myös Vishnu Puranassa, jossa sanotaan, että marginaalienergia (elävä olento) on laadullisesti sama kuin Herran sisäinen energia ja ulkoinen energia on epäsuorasti alisteinen alkuperäiselle syylle. .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Absoluuttisen Totuuden kolmea energiaa käsitellään myös Vishnu Puranassa, jossa sanotaan, että marginaalienergia (elävä olento) on laadullisesti sama kuin Herran sisäinen energia ja ulkoinen energia on epäsuorasti alisteinen alkuperäiselle syylle. .

        Maya, illuusion energia, johtaa eläviä olentoja harhaan, kuten sumu, joka peittää auringonvalon ja johtaa matkustajan harhaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maya, illuusion energia, johtaa eläviä olentoja harhaan, kuten sumu, joka peittää auringonvalon ja johtaa matkustajan harhaan.

        Maya on laadullisesti alempi kuin elävien olentojen muodostama marginaalinen energia, jotka ovat Herran olennaisia osasia, ja silti mayalla on valta heihin, kuten sumu, joka imee osan auringon säteistä, mutta ei pysty piilottamaan itse aurinkoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maya on laadullisesti alempi kuin elävien olentojen muodostama marginaalinen energia, jotka ovat Herran olennaisia osasia, ja silti mayalla on valta heihin, kuten sumu, joka imee osan auringon säteistä, mutta ei pysty piilottamaan itse aurinkoa.

        Illuusion vallassa elävät olennot vaihtavat kehoja yksi toisensa jälkeen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Illuusion vallassa elävät olennot vaihtavat kehoja yksi toisensa jälkeen.

        Pradhana eli perimmäinen syy persoonattomassa ilmenemisessään on vain korkein Herra, jonka persoonallinen kuva voidaan nähdä vain sisäisen energian rajoissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pradhana eli perimmäinen syy persoonattomassa ilmenemisessään on vain korkein Herra, jonka persoonallinen kuva voidaan nähdä vain sisäisen energian rajoissa.

        Herra ilmaisee Itsensä aineellisessa Universaalisessa muodossaan käsittämättömällä energiallaan.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        https://krishnastore.com/images/cache/595.jpg

        Universal form.

        Pohjimmiltaan kaikki kolme Jumalan energiaa - sisäinen, ulkoinen ja marginaalinen - ovat yhtä, mutta ne toimivat eri tavoin, kuten sähkö, joka eri olosuhteissa tuottaa joko kylmää tai lämpöä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pohjimmiltaan kaikki kolme Jumalan energiaa - sisäinen, ulkoinen ja marginaalinen - ovat yhtä, mutta ne toimivat eri tavoin, kuten sähkö, joka eri olosuhteissa tuottaa joko kylmää tai lämpöä.

        Ulkoisia ja rajaenergiaa kutsutaan olemassaolon olosuhteiden eroista johtuen, mutta nämä ehdot eivät koske sisäistä energiaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ulkoisia ja rajaenergiaa kutsutaan olemassaolon olosuhteiden eroista johtuen, mutta nämä ehdot eivät koske sisäistä energiaa.

        On myös huomattava, että olosuhteet, joissa ulkoinen energia toimii, eroavat niistä, jotka vaikuttavat rajaenergiaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On myös huomattava, että olosuhteet, joissa ulkoinen energia toimii, eroavat niistä, jotka vaikuttavat rajaenergiaan.

        Henkilö, joka ymmärtää kaikki Korkeimman Herran energioiden toimintaan liittyvät hienovaraisuudet, hankkii tarvittavan tiedon, eikä hän voi enää pysyä tietämättömän impersonalistisen empiristin asemassa.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      662
      4906
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      468
      3529
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      155
      3268
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      169
      2518
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      10
      2339
    6. 257
      1923
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1477
    8. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      99
      1373
    9. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      100
      1359
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1140
    Aihe