Tie taivaaseen?

Orpo

Olen hukassa ja etsin sielulleni rauhaa. Sain vinkin, että lestadiolaisuudesta voisi löytyä apua tähän hätääni. Olen nyt jonkin aikaa seurannut tätä palstaa sivustakatsojana, mutta en ole paljonkaan siitä saanut. En ole itse kirjoitellut, lueskellut vaan muiden juttuja. Täällä näköjään kirjoitellaan huiveista ja kravateista ja homoista ja jostain ihmeen äitiseurakunnasta! En oikein ymmärrä tätä enkä edes jaksa lukea kaikkia ylipitkiä juttuja. Minua kiinnostaa vain miten saisin iankaikkisen elämän. Olen rampannut monissa kirkoissa ja saalemeissa, mutta tunnen olevani kaikkialla ulkopuolinen. Käytän juhlapuvussani kravattia, en ole homo, äitiseurakunnasta en tajua mitään. Mitkä ovat ne lestadiolaisuuden kynnykset, jotka minun tulisi ylittää? Haluaisin pelastua.

20

1576

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nainen

      Voi että, hyvä kun uskallat kysyä!

      (En kylläkään itse ole lestadiolainen, mutta Jeesukseen uskova kyllä.)


      Raamatussa sanotaan, että: "Jos sinä suullasi tunnustat, että Jeesus on Herra ja sydämessäsi uskot, että Jumala on herättänyt Hänet kuolleista, olet pelastuva."


      a) Tunnustat tarvitsevasi Jeesusta

      b) Tunnustat rikkomuksesi Jumalalle

      c) Jokainen, joka uskoo Jeesukseen, saa synnit anteeksi!

      d) Tutustu Raamattuun ja toisiin uskoviin!



      Siunausta sinun elämääsi!

      =)

    • munkki

      Vanginvartija meinasi surmata itensä. Paavali kielsi häntä. Mies kysy, mitä hänen pitäisi tehdä. Paavali vastasi: "Usko Herraan Jeesukseen". Tässä on ydin.

      Synnit voi saarnata anteeksi ihminen jolla, on Pyhä Henki. "Ja niin hän puhalsi heidän ylleen ja sanoi: Ottakaa Pyhä Henki. Joille te synnit annatte anteeksi, niille ne ovat anteeksi annetut (Joh 20)".

      Rukoile Jumalaa, jotta hän johdattaisi sinut sellaisen ihmisen luokse, jolla on Pyhä Henki. Näinhän tapahtui mm. Saulus tarsolaiselle (Ananias) ja Corneliukselle (Pietari).

    • Uskof

      Minun rauhani minä annan teille sanoo Jeesus.

      Se ei ole kuitenklaan se rauha jonka maailma antaa, vaan se rauha on kaikkea ymmärrystä ylempi.

      Nyt näyttäisi siltä että olet hyvin pettynyt?

      Tarkoittaako tämä sitä, että sinulla on valmis mielikuva tiestä taivaaseen, mutta Jumalan sanasta ei löydy sellaista tietä joka täyttäisi juuri sinun odotuksesi?

      Miellyttävää tietä ei taida löytyä, sillä olemuksemme etsii tietä rauhaan viihtyäkseen
      ja menestyäkseen sillä tiellä hyvin.

      No Jeesuksen seuraajat naulitaan kaikki käsistään ja jaloistaan ristille pitkillä rautanauloilla, tämä on totuus jonka voit itse varmistaa vielä raamatusta.

      Ei kuulosta hyvältä, eihän?

      Toinen kurja juttu on, että joutuu jumaan verta ja syömään itse tappamansa Jumalan lihaa.
      Tämä kuulostaa selkeästi kannibalismilta, mutta muuta tietä ei valitettavasti ole.

      Kolmas kurja juttu on että saa kantaa häpeää.
      Sinä itse juuri tuossa häpäisit meitä uskovia koska emme täytä sinun asettamaasi mielikuvaa hyvästä ja virheettömästä ihmisestä. Näit aivan oikein emme ole virheettömiä. Me raukat pelastumme ainoastaan armosta.

      No vieläkö sinua kiinnostaa kuulla lisää tiestä taivaaseen.

      Matt. 16:23   Mutta hän kääntyi ja sanoi Pietarille:

      "Mene pois minun edestäni, saatana; sinä olet minulle pahennukseksi, sillä sinä et ajattele sitä, mikä on Jumalan, vaan sitä, mikä on ihmisten."

      Matt. 16:24   Silloin Jeesus sanoi opetuslapsillensa:

      "Jos joku tahtoo minun perässäni kulkea, hän kieltäköön itsensä ja ottakoon ristinsä ja seuratkoon minua.

      Matt. 16:25   Sillä joka tahtoo pelastaa elämänsä, hän kadottaa sen, mutta joka kadottaa elämänsä minun tähteni, hän löytää sen.

      • Uskof

        Yleensä ihmiset eivät ole enää kiinnostuneita kun kuulevat tästä ristin ja itsensä kieltämisen tiestä. Yleensä eivät!!!

        Mutta jos sinulla on pelko, että helvettiin on matka ellei tule parannusta, niin ehkä tämä tie on sinun tiesi.

        Yli viisikymmentä vuotta uskossa kilvoitelleena annan mielelläni yhden neuvon!

        Kun näet vikaa muissa yllinkyllin, niin älä erehdy tekemään niistä parannusta.

        Sellaisesta parannuksesta ei ole nimittäin kenellekään mitään hyötyä. Niin kummallista kun se onkin, niin siitä huolimatta kaikki ihmiset ovat ahkeria siinä parannuksessa, jossa toista ihmistä parannetaan.

        On olemassa vain YKSI parantaja, se on Jeesus Kristus jUMALAN pOIKA vAPAHTAJA, sinun edestäsi annettu ja sinun edestäsi verensä vuodattanut:

        SINUN SYNTIESI ANTEEKSIANTAMISEKSI.

        Ap. t. 2:38   Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.

        Ap. t. 2:39   Sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu ja kaikille, jotka kaukana ovat, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu."

        Ap. t. 2:40   Ja monilla muillakin sanoilla hän vakaasti todisti; ja hän kehoitti heitä sanoen:

        *) "Antakaa pelastaa itsenne tästä nurjasta sukupolvesta."


      • Efraim
        Uskof kirjoitti:

        Yleensä ihmiset eivät ole enää kiinnostuneita kun kuulevat tästä ristin ja itsensä kieltämisen tiestä. Yleensä eivät!!!

        Mutta jos sinulla on pelko, että helvettiin on matka ellei tule parannusta, niin ehkä tämä tie on sinun tiesi.

        Yli viisikymmentä vuotta uskossa kilvoitelleena annan mielelläni yhden neuvon!

        Kun näet vikaa muissa yllinkyllin, niin älä erehdy tekemään niistä parannusta.

        Sellaisesta parannuksesta ei ole nimittäin kenellekään mitään hyötyä. Niin kummallista kun se onkin, niin siitä huolimatta kaikki ihmiset ovat ahkeria siinä parannuksessa, jossa toista ihmistä parannetaan.

        On olemassa vain YKSI parantaja, se on Jeesus Kristus jUMALAN pOIKA vAPAHTAJA, sinun edestäsi annettu ja sinun edestäsi verensä vuodattanut:

        SINUN SYNTIESI ANTEEKSIANTAMISEKSI.

        Ap. t. 2:38   Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.

        Ap. t. 2:39   Sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu ja kaikille, jotka kaukana ovat, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu."

        Ap. t. 2:40   Ja monilla muillakin sanoilla hän vakaasti todisti; ja hän kehoitti heitä sanoen:

        *) "Antakaa pelastaa itsenne tästä nurjasta sukupolvesta."

        Herra Jeesus ilmestyi Paavalille (ent.Saulus) löi hänet maahan ja sokaistui Herran kirkkaudesta. Ääni sanoi Saul Saul miksi minua vainoat. Saul sai tässä ohjeet mennä suorallekadulle, siellä on Ananias niminen mies joka neuvoo mitä tulee tehdä.
        Näin pitää jokaisen tulla näkemään hengellinen sokeutensa myös edellisten kirjoittajien. Ananiaan kautta Saul sai näkönsä tahaisin ja syntinsä anteeksi, täällä hän alkoi näkemään oman hengellisen sokeutensa. Jokaisen on käytävä sama tie hengellisen sokeuden kautta Pyhän Hengen saaneen ihmisen luo, joka päästää synti kuormasta Jeesuksen vapauteen ja saada se rauha sydämelle jonka Jeesus antaa ei niin kuin maailma antaa.


      • Uskof
        Efraim kirjoitti:

        Herra Jeesus ilmestyi Paavalille (ent.Saulus) löi hänet maahan ja sokaistui Herran kirkkaudesta. Ääni sanoi Saul Saul miksi minua vainoat. Saul sai tässä ohjeet mennä suorallekadulle, siellä on Ananias niminen mies joka neuvoo mitä tulee tehdä.
        Näin pitää jokaisen tulla näkemään hengellinen sokeutensa myös edellisten kirjoittajien. Ananiaan kautta Saul sai näkönsä tahaisin ja syntinsä anteeksi, täällä hän alkoi näkemään oman hengellisen sokeutensa. Jokaisen on käytävä sama tie hengellisen sokeuden kautta Pyhän Hengen saaneen ihmisen luo, joka päästää synti kuormasta Jeesuksen vapauteen ja saada se rauha sydämelle jonka Jeesus antaa ei niin kuin maailma antaa.

        Aivan samoin kun Sauluksenkin, sillä suomukset ovat sinun silmilläsi.

        Olet kuin Tobia joka makasi pääskysen pesän alla. Pääskyset paskansivat hänen silmänsä umpeen, ja niin meni näkö. Ja niin on sinunkin hengellinen näkösi täysi nolla. Omalla vanhurskaudella et sinäkään tule pelastumaan.

        Täysin tyhjäksi omasta hyvästäsi on sinunkin tultava, ja otettava armo armosta vastaan.


      • näin on totuus
        Uskof kirjoitti:

        Aivan samoin kun Sauluksenkin, sillä suomukset ovat sinun silmilläsi.

        Olet kuin Tobia joka makasi pääskysen pesän alla. Pääskyset paskansivat hänen silmänsä umpeen, ja niin meni näkö. Ja niin on sinunkin hengellinen näkösi täysi nolla. Omalla vanhurskaudella et sinäkään tule pelastumaan.

        Täysin tyhjäksi omasta hyvästäsi on sinunkin tultava, ja otettava armo armosta vastaan.

        Tämä juttu ei sopinut tähän paikkaan ollenkaan. "Orpo" on etsivä ja herännyt ihminen. Kuvaamallasi tavalla ei voi käydä muille, kuin pääskysen pesän alla nukkuville.


    • Jos ainoa kysymyksesi on: MIten saadaan synnit anteeksi ja rauha Jumalan kanssa?

      Vastaus: Usko evankeliumi omalle kohdallesi, että Jeesus Kristus on tehnyt kaiken valmiiksi puolestasi. Usko syntisi anteeksi annetuiksi Jeesuksen nimessä ja veren voimasta.
      Tämän synninpäästön voimme vahvistaa Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen.

      Tämän jälkeen hakeudu uskovien yhteyteen, että saat opetusta ja saat juurtua Jumalan sanaan. Raamatun lukemiseen liittyy suuri siunaus ja rukouksessa voit puhua suoraan Isälle Jeesuksen nimessä.

      Yhden vihjeen annan. Jos alat etsiä virheetöntä seurakuntaa, sellaista et maanpäältä löydä. Jumalan lapset löytyvät kuitenkin sieltä, missä syntiset rakastavat toisia syntisiä ja antavat anteeksi, vaikka rikkomuksiakin tulee ja kinastelua tyhjänpäiväisistä asioista. Missä on Pyhä Henki, siellä myös vihollinen aiheuttaa kaikenlaista häiriötä.

      • näin on totuus

        Näin ainakin luemme uskontunnustuksessa. Niin myös syntinen on pyhä, väärä on vanhurskas ja saastainen on puhdas.

        "Tämän jälkeen hakeudu uskovien yhteyteen, että saat opetusta ja saat juurtua Jumalan sanaan." Hyvä neuvo, mutta miksi itse et ota siitä vaaria, vaan taistelet seurakunnan opetusta vastaan?

        Luther antaa neuvon sellaiselle, joka tahtoo tulla autuaaksi, että etsi ensin seurakunta, pitäydy siinä ja tarkkaa mitä he opettavat ja miten he elävät. Hän sanoo myös, että kenellä ei ole seurakunta äitinä maanpäällä, niin sillä ei ole Jumala Isänä taivaassa. Onhan se niin, että äiti synnyttää lapsen, eikä niin, että ensin syntyy lapsi ja sitten etsitään äiti.


      • näin on totuus kirjoitti:

        Näin ainakin luemme uskontunnustuksessa. Niin myös syntinen on pyhä, väärä on vanhurskas ja saastainen on puhdas.

        "Tämän jälkeen hakeudu uskovien yhteyteen, että saat opetusta ja saat juurtua Jumalan sanaan." Hyvä neuvo, mutta miksi itse et ota siitä vaaria, vaan taistelet seurakunnan opetusta vastaan?

        Luther antaa neuvon sellaiselle, joka tahtoo tulla autuaaksi, että etsi ensin seurakunta, pitäydy siinä ja tarkkaa mitä he opettavat ja miten he elävät. Hän sanoo myös, että kenellä ei ole seurakunta äitinä maanpäällä, niin sillä ei ole Jumala Isänä taivaassa. Onhan se niin, että äiti synnyttää lapsen, eikä niin, että ensin syntyy lapsi ja sitten etsitään äiti.

        Missä hädänalaisen ääni kuuluu siihen on vastattava vapauttavalla evankeliumilla. Sitten on aika etsiä paikka jossa saa kasvaa.

        Vai olisiko pitänyt ahdistettua lohduttaa, että kun etsit seurakunnan ensin, niin sitten siellä sinua ehkä autetaan.

        Toinen mmentti: Minun suhteeni mihinkään organisaatioon ei pitäisi vaikuttaa yhtään mitään tähän asiaan. Tuollaiset vihjailut vaikuttavat myrkyn kylvöltä, eikä ole vähääkään kiinnostusta hädänalaista kohtaan.

        Jos nyt sattumalta olet lukenut raamattua, Jeesus paransi spitaaliset ja käski sitten mennä näyttäytymään papeille. Laupias samarialainen auttoi heti ja sitten vei majaan, jotta siinä on raamatullinen järjestys.


      • anse
        näin on totuus kirjoitti:

        Näin ainakin luemme uskontunnustuksessa. Niin myös syntinen on pyhä, väärä on vanhurskas ja saastainen on puhdas.

        "Tämän jälkeen hakeudu uskovien yhteyteen, että saat opetusta ja saat juurtua Jumalan sanaan." Hyvä neuvo, mutta miksi itse et ota siitä vaaria, vaan taistelet seurakunnan opetusta vastaan?

        Luther antaa neuvon sellaiselle, joka tahtoo tulla autuaaksi, että etsi ensin seurakunta, pitäydy siinä ja tarkkaa mitä he opettavat ja miten he elävät. Hän sanoo myös, että kenellä ei ole seurakunta äitinä maanpäällä, niin sillä ei ole Jumala Isänä taivaassa. Onhan se niin, että äiti synnyttää lapsen, eikä niin, että ensin syntyy lapsi ja sitten etsitään äiti.

        Missä se seurakunta on? Vastaus: riippuu siitä keneltä kysytään.


      • näin on totuus
        vihne kirjoitti:

        Missä hädänalaisen ääni kuuluu siihen on vastattava vapauttavalla evankeliumilla. Sitten on aika etsiä paikka jossa saa kasvaa.

        Vai olisiko pitänyt ahdistettua lohduttaa, että kun etsit seurakunnan ensin, niin sitten siellä sinua ehkä autetaan.

        Toinen mmentti: Minun suhteeni mihinkään organisaatioon ei pitäisi vaikuttaa yhtään mitään tähän asiaan. Tuollaiset vihjailut vaikuttavat myrkyn kylvöltä, eikä ole vähääkään kiinnostusta hädänalaista kohtaan.

        Jos nyt sattumalta olet lukenut raamattua, Jeesus paransi spitaaliset ja käski sitten mennä näyttäytymään papeille. Laupias samarialainen auttoi heti ja sitten vei majaan, jotta siinä on raamatullinen järjestys.

        spitaaliset näyttämään itsentä papeille, ennenkuin saivat mennä ihmisten ilmoille. Sinä olet kuitenkin sitä mieltä, ettei laki kuulu kristitylle, vaan pelkkä armo. Miten kävi spitaalisille, vain yksi kymmenestä tuli kiittämään Jeesusta, muut menivät maailmaan. Kristillisyydessä on pyhä pappeus ja sinne pitää synninspitaaliset johdattaa. Kumma kun tässä ei kelpaa Lutherin neuvot?

        Jos yhtään osaat ajatella Laupiaan Samarialaisen vertausta, niin tämä oli Jeesus itse, joka ei näkyväisenä enään kulje täällä, vaan oppinsa kanssa hänen uskovaisissaan. Kyllä tapahtuu paljon, että joku kristitty saa olla auttamassa syntinsä tuntevaista ihmistä. On kuitenkin neuvottu aina ennen armonevankeliumin saarnaamista ensin kysymään, että uskotko että voin sinulle Jumalan puolesta saarnata synnit anteeksi. Eikä tällaista jätetä tienpäälle, vaan tuodaan seurakuntaan. Kaikkiahan ei voi fyysisesti tuoda kun ovat esim. sairaalassa, mutta hänestä kerrotaan seurakunnassa ja pyydetään rukoilemaan hänen edestään.

        "Missä hädänalaisen ääni kuuluu siihen on vastattava vapauttavalla evankeliumilla. Sitten on aika etsiä paikka jossa saa kasvaa."

        Missä Näin on opetettu? Kristillisyydessä on raamatun mukaan opetettu, ettei saa olla liian hätäinen, ettei tule keskosta.


      • näin on totuus kirjoitti:

        spitaaliset näyttämään itsentä papeille, ennenkuin saivat mennä ihmisten ilmoille. Sinä olet kuitenkin sitä mieltä, ettei laki kuulu kristitylle, vaan pelkkä armo. Miten kävi spitaalisille, vain yksi kymmenestä tuli kiittämään Jeesusta, muut menivät maailmaan. Kristillisyydessä on pyhä pappeus ja sinne pitää synninspitaaliset johdattaa. Kumma kun tässä ei kelpaa Lutherin neuvot?

        Jos yhtään osaat ajatella Laupiaan Samarialaisen vertausta, niin tämä oli Jeesus itse, joka ei näkyväisenä enään kulje täällä, vaan oppinsa kanssa hänen uskovaisissaan. Kyllä tapahtuu paljon, että joku kristitty saa olla auttamassa syntinsä tuntevaista ihmistä. On kuitenkin neuvottu aina ennen armonevankeliumin saarnaamista ensin kysymään, että uskotko että voin sinulle Jumalan puolesta saarnata synnit anteeksi. Eikä tällaista jätetä tienpäälle, vaan tuodaan seurakuntaan. Kaikkiahan ei voi fyysisesti tuoda kun ovat esim. sairaalassa, mutta hänestä kerrotaan seurakunnassa ja pyydetään rukoilemaan hänen edestään.

        "Missä hädänalaisen ääni kuuluu siihen on vastattava vapauttavalla evankeliumilla. Sitten on aika etsiä paikka jossa saa kasvaa."

        Missä Näin on opetettu? Kristillisyydessä on raamatun mukaan opetettu, ettei saa olla liian hätäinen, ettei tule keskosta.

        Irvokasta ruveta kisailemaan tällä tavalla, oikeassa tilanteessa. Kun hätähuuto kuuluu, silloin autetaan eikä mietitä nyansseja, jos on Kristuksen rakkaus paikallaan.

        Emme jatka enempää, koska asia tulee pilkatuksi tällä tavalla.


    • lssia

      Olen 15-vuotias (uskovainen)lestadiolainen tyttö. Sattumalta eksyin tällä sivulle ja ku näin sinun kirjoituksesi mulle tuli jotenki halu kertoa sulle tästä meidän uskosta. En tosiaankaan osaa kirjoittaa ja muutenki tämä tuntuu vaikeelta, mutta minä yritän. Kyselit lestadiolaisuuden kynnyksiä, mitä sinun pitäisi ylittää. Ei, meillä ei ole mitään ehtoja, ei mitään syytä, miksi joltakin kiellettäisiin taivaaseen pääsy. Meillä ei ole mitään syytä olla saarnaamatta sinulekkin syntejä anteeksi. Ei tämä uskominen ole kravatin käytöstä kiinni, eiköhän se ole sama käyttääkö kravattia vai rusettia vaiko ei mitään. Uskomisen pääasia on se että on synnit anteeksi. JOkainen uskovainen ihminen voi saarnata ne sinulle anteeksi. AIvan niin kuin Jeesus sanoi: (en tarkalleen muista)"Kelle te synnit anteeksi annatte maan päällä, niille ne on anteeksi annettu taivaassa." Monesti monet epäuskoiset ihmettevät meidän lelvollisuutta ja rauhaa, maailmanloppu ei pelota niinkuin joitakin ihmisiä. VAstaus on siinä, että meillä on sydämmessä rauha kun synnit on anteeksi. Ja tieto siitä, että kun kerran tämän maan päältä Jeesus tulee noutamaan omiaan me saamme olla näkemässä sitä mihin me olemme uskoneet täällä maan päällä. Kun synnit saa anteeksi, niin samalla saa sen Isän siunauksen. Ja aivan kun Raamattu sanoo niin viimeisemä päivänä Jeesus kutsuu Isän siumaamat luokseen Taivaan kotiin. Vaikea minun on paljon tässä kirjoitta, ku en hallihe kovin. Mutta jos haluaisit uskoa, niin tule suviseuroihin tai seuroihin rauhanyhdistykselle ja koe se valtava tunne, kun tajuat sitä valtavaa väen joukkoa katsellessasi että me olemme yhtä. Suviseurat on PErhossa tänä vuonna. Ärsyttää, ku en ossaa mitää sanoa. Mutta tässä vielä muutamia laulun sanoja:

      "Tulkaa kaikki, kotiin tulkaa
      kaikki nuoret lapsetkin.
      Kotiin tulkaa, sijaa saatte
      vanhat harmaa hapsetkin

      Nyt on sulle armon ovi
      tänään vielä avoinna.
      Huomenna jo saatat olla
      kuolon kylmän laudalla"
      eti jostain siionin laulu kirja ja siitä sl.93

      "Ei nuoren murhe miellä
      tervitse taivaltaa.
      Kun aina taivaan tiellä
      anteeksi synnit saa

      Silmänne nostakaatte
      vain uskon alkajaan
      kun ivaa, pilkkaa saatte
      orjilta tämän maan"
      sl.250

      "ROhkenethan maailmassa
      uskoasi tunnustaa
      Onhan Jeesus auttamassa
      maailmalta pilkan saat.

      VAikka pilkka, vaino lankee
      uskon tähden päällesi
      KErran loppuu aika ankee
      murhe muuttu iloksi"
      sl. oisko 241

      "Ei tunne rauhaasi maailma
      ei huomaa tielläsi kukkia
      se aallon leikkeihin kiintyen
      ei tiedä helmistä syvyyden

      ekkai mää ny muista mittää hyviä...mutta katteleppa siionin lauluja, jos kiinnostaa tämän jälkeen enää...

    • .......

      tule kuuntelemaan elävää Jumalan Sanaa. Jos olet pääkaupunkiseudulta, niin lähin rukoushuone on Helsingissä, osoitteessa Puistolantie 1. Kokoonnumme joka pyhä kello 15:00.
      Olet tervetullut sinne, ja voit tulla juuri sellaisena kun olet.
      Kun tulet sinne paikan päälle saat varmasti paremman ja oikeamman kuvan siitä millaisia olemme. Täällä netissä voi kuka tahansa kirjoittaa mitä haluu, ja täällä tulee ihan väärä käsitys meistä.

    • Kravattifani

      Minä luulen, että Orpo on kuvitteellisessa hädässä.
      Se ei kuitenkaan haittaa, hän koskettaa tärkeitä asioita: Sivuasiasta on eräissä hengellisissä yhteisössä tullutkin pääasia. Hyttysten siilaamisessa, minttujen ja tillien laskemisessa on vääristynyt koko evankeliumin asia.

      Kuinka joku osaa lähteä hakemaan Kristusta
      minttu- ja tilli-niuhottajien joukosta?

      Se on raskas synti, Kristuksen sanan ja käskyn vesittäminen.

    • Elämän tielle talutettu

      Rukoile niin Jumala johdattaa sinut varmasti sellaiseen seurakuntaan, jossa saat aloittaa uuden elämän Jeesusta seuraten.

      Minut Taivaan Isä johdatti esikoislestadiolaisten seuroihin, joissa sain kuulla Jumalan sanaa ja jossa sain syntini anteeksi ja aloitin uuden elämän kristittynä ja se on ollut elämäni paras asia.
      Kaiken tuon järjesti Taivaan Isä, kun rukoilin Häneltä apua, etten joutuisi helvettiin.
      Myös mieheni ja sukulaiseni ovat löytäneet elävän uskon.

      On monenlaisia vihollisen apureita, jotka yrittävät estää, ettei kukaan pelastuisi ja he puhuvat valheita meidän kristillisyydestämme.

      Ei mitkään ulkonaiset jutut tietenkään estä uskomista, sillä usko on sydämen asia.
      Ei kravatit eikä vastaavat ole mikään juttu, ei me kristityt missään pussissa eletä, tottakai me käytämme kravattejakin ja elämme tavallista elämää.

      Et sinä ole hukassa. Jos olet kiinnostunut autuudestasi, olet jo Jumalan johdatuksessa, sillä ei ihminen luonnostaan välitä Jumalasta vaan Jumalan täytyy puhua meille, herättää omantuntomme ja Hän johdattaa vain oikeaan paikkaan.
      Eihän monet sitä asiaa kysykään Häneltä vaan menevät vääriin paikkoihin, tyytyvät puolinaiseen rauhaan, todellinen ilo ja rauha ei ole otettavissa vaan se annetaan armosta.
      Jumalan runsasta siunausta sinulle, onnea matkaan!

    • Nipa

      ...seuroihin niin saat varmasti vastauksia kysymyksiin..

    • Taivastiellä

      Jeesus sanoi: Menkää siis ja kastakaa heidät Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettakaa pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Jeesus sanoi myös: Usko tulee kuulosta ja kuulo Jumalan sanasta. Samoin:Joiden synnit te anteeksi annatte maan päällä, niiden synnit on anteeksi annettu Taivaassa.

    • rauhassa

      Niin löytyy kutsujia ja sananselittäjiä. Mutta se perimmäinen kysymys: kuka on oikeassa? Vastausta et saa. Itse löysin rauhan sisältäpäin. Olin ennen vl. Mutta liika opillinen omavanhurskaus sai minut synnintuntoihin. Erosin ja etsin myös pitkään. Sitten pysähdyin kuuntelemaan, mitä Jumalalla oli minulle sanottavaa. Ja Jumala puhui, ei kenenkään ihmisen suulla, eikä minkään yhteisön tilaisuuksissa, vaan ihan yksin ja hiljaisuudessa. En tarkoita, ettenkö tarvitsisi ihmisiä ympärilleni. Mutta Raamatun tulkintojen tuputtamiseen en tarvitse. Eri asia on rakentava keskustelu Raamatun teksteistä. Mutta silloin keskustelukumppanin on syytä olla irti ismeistä ja suuksista.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naisiin ei ole luottamista

      Ainakaan useimpiin suurin osa hakee vain hyötyä miehistä tavalla tai toisella.
      Ikävä
      97
      2157
    2. Minun täytyisi lopettaa

      Kaipaaminen. Siksi kun en pysty mihinkään. Tulee vain harmia kun kaipaan. Olen niin väsynyt, ei kiinnosta mikään, enkä e
      Ikävä
      31
      1905
    3. Olet niin lähellä

      .... mutta en tiedä haluatko nähdä tai kuulla minusta. Minulla on ikävä sua, minua nuorempi nainen.
      Ikävä
      42
      1869
    4. Mies miten reagoisit jos

      satuttais näkemään sattumalta?
      Ikävä
      32
      1745
    5. Tänään onkin hyvä päivä

      Selata koko päivän Tinderin hunajaisia naisia. Jospa löytyy se rakkaus. Vähän kuin pelaisi hedelmäpelejä. 💘🍑🍍
      Sinkut
      61
      1349
    6. Miksi rikkaiden pitäisi

      maksaa köyhien ja laiskojen verot, en ymmärrä tätä laskuoppia?
      Maailman menoa
      177
      1342
    7. Kuvaile kaivattusi luonnetta

      Millaista ihmistä kaipaat?
      Ikävä
      50
      1158
    8. Sun kannattais nainen yrittää edes ehostaa

      ittees ja olla tyylikkäämpi. Oot kuin navettapiika. Ei millään pahalla. 😃 Mieheltä
      Ikävä
      90
      979
    9. Hyvää rakkaushuomenta

      Tässä tulee rakkautta päivääsi. ❤️🤍💙💚💛💜💝💞💕💓💖💗💘💟🩷🩵🫶🏼❤️‍🔥😘😍😻💌🏩
      Ikävä
      179
      918
    10. Muistatko? Juha Mieto täräytti Farmilla suorat sanat - Nyt hiihtäjälegenda uudelleen tosi-tv:ssä!

      Näinköhän Mietaalle käy Miina Äkkijyrkän kohtalo… Edellisellä Farmi-kaudella Mietaa teki ns. miesten töitä ahkerasti, pä
      Tv-sarjat
      7
      904
    Aihe