Hänestä on teidän oleminen Kristuksessa Jeesuksessa...

Anonyymi-ap

Hänet on Jumala antanut meille viisaudeksi, vanhurskaudeksi, pyhitykseksi ja lunastukseksi, jotta tapahtuisi, niin kuin on kirjoitettu: `Joka kerskaa, kerskatkoon Herrasta´” (1. Kor. 1:30,31).

Kristinuskossa Jumala on aina antaja ja ihminen vastaanottaja. Kristinuskossa ei ihminen löydä Jumalaa vaan Jumala löytää ihmisen.

Jumala lahjoittaa ihmiselle uskon ja silloin ihminen saa nähdä Kristuksen ihanuuden. Jumala antaa ihmiselle synnit anteeksi ja ottaa hänet lapsekseen yksin armosta, Jeesuksen ristin tähden.

Monet kristityt ajattelevat, että elämä kristittynä on kiinni omista voimista tai kyvyistä. Mutta ei, elämä Kristuksen yhteydessä ja sitä seuraava pyhityskin on kaikki Jumalan omaa työtä, eli armoa.

Myös tahto rukoilla ja tutkia Raamattua annetaan kristitylle lahjana. Jumala vaikuttaa sen Henkensä kautta kristityn sydämessä. Jumalan valtakuntaa edistävä työkin on Jumalan armon vaikutusta, siinä kristityt saavat olla puhtaasti Jumalan armon välikappaleina.

Mikä on siis ihmisen osuus? Vastaanottaminen eli eläminen Jumalan armon varassa. Ja siitä syntyvä kiitollisuus.

( Jaakko Pirttiaho/Yksin armosta sivusto)

s-seutulainen

6

133

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Aivan, ihmisen osuus on ottaa vastaan Jumalan armo.

      1 Hänen työtovereinaan me myös kehoitamme teitä vastaanottamaan Jumalan armon niin, ettei se jää turhaksi.
      2 Sillä hän sanoo: "Otollisella ajalla minä olen sinua kuullut ja pelastuksen päivänä sinua auttanut". Katso, nyt on otollinen aika, katso, nyt on pelastuksen päivä.
      ( 2Kor 6)

      Tuosta käy ilmi myös se, että Jumalan puoleen kääntyvä saa armon.

      11 Sanoohan Raamattu: "Ei yksikään, joka häneen uskoo, joudu häpeään".
      12 Tässä ei ole erotusta juutalaisen eikä kreikkalaisen välillä; sillä yksi ja sama on kaikkien Herra, rikas antaja kaikille, jotka häntä avuksi huutavat.
      13 Sillä "jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu".
      ( Room 10)

      Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

      Usko Toivonen

      • Anonyymi
        UUSI

        🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒

        🍒 ­­N­­­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­­­a­­n­i -> https://ye.pe/finngirl21

        🔞💋❤️💋❤️💋🔞💋❤️💋❤️💋🔞


    • Anonyymi

      Sillä niin kuin on kirjoitettu, "taitaa tulla tuulinen päivä". ( Nalle Puh)

    • Anonyymi

      1 Kor 1:30 "Hänestä on teidän olemisenne Jeesuksessa.
      Hänet Jumala on antanut meille viisaudeksi, vanhurskaudeksi,
      pyhitykseksi ja lunastukseksi, jotta tapahtuisi, niin kuin on kirjoitettu:
      ”Joka kerskaa, kerskatkoon Herrasta.”

      "HÄNESTÄ on teidän olemisenne Kristuksessa Jeesuksessa"

      " Siinä Jumalan rakkaus ilmestyi meille, että Jumala lähetti
      ainutsyntyisen Poikansa maailmaan, että me
      ELÄISIMME HÄNEN KAUTTAAN."

      "Mutta Jeesus vastasi: ”On kirjoitettu: ’Ei ihminen elä ainoastaan
      leivästä, vaan jokaisesta SANASTA, joka lähtee Jumalan suusta.’”

      Jumala asettaa ihmisen hänen uskoontulossaan sisälle Jeesukseen Kristukseen.
      Silloin elämämme on HÄNESTÄ. Sitten Jumalan suunnitelma ja tahto meitä kohtaan on se, että me ELÄISIMME HÄNEN KAUTTTAAN. Se tarkoittaa Jumalan Sanasta elämistä.

      Eikö näin ole? Miten tätä aihetta voisi kehittää ja viedä eteenpäin?

      Mvh J - K

      • Anonyymi

        Ei-helluntailainen kommentti:

        Perinteisesti helluntailaisuus luistelee tuosta uskossa kuulemisen periaatteesta tekoihin: et pelastu, jos et tee tätä ja tuota, vielä tuotakin.

        Minun uskonnossani pelkkä Jumalan sana, ilman niitä ihmistekoja, uudestisynnyttää /vanhurskauttaa, pyhittää ja herättää kuolleita. Siinä ei tarvita mitään lörpöttelyä tekojen pakollisuudesta, ei viisastelua vapaasta tahdosta, jne. Eri asia, mitä sitten pelastuksen saamisen jälkeen tehdään.


    • Anonyymi

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍

      🍒 K­­u­­u­m­­a­­t­ ­t­­y­t­ö­t­ ­­­o­­d­­­o­­­t­­t­­­a­­v­­­­­­a­­­t­­ ­­­s­i­­n­­u­a­ -> https://us4.fun/kissgirl?18324775

      🔞❤️💋❤️💋❤️🔞💋❤️💋❤️💋🔞

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 120
      2483
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      65
      2287
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2021
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1717
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1638
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1452
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      15
      1393
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1383
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1367
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1292
    Aihe