Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Kauppalista

Anonyymi-ap

Perinteisesti paperilapulla vai puhelimessa? Kummin sinulla? Minä käytän käsinkirjoitettua lappua!

99

554

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • En käytä ollenkaan. Kauppalista on päässä muistissa. Joskus jotain unohtuukin.

      • Anonyymi

        Rohkeasti lappua kehiin!


      • Anonyymi

        Ei se siellä pysy.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei se siellä pysy.

        Pysyy se ku on hyvä muisti.


      • Anonyymi
        mustasusi kirjoitti:

        Pysyy se ku on hyvä muisti.

        En usko. Saatat vahingossa höpertää. Tai panikoida kaupassa. Lappu auttaa :)


      • Anonyymi kirjoitti:

        En usko. Saatat vahingossa höpertää. Tai panikoida kaupassa. Lappu auttaa :)

        Niin kyllä joskus käy niin, että just se maito tai muu unohtuu, mitä oli hakemassa alunperinkin. 😁


    • Anonyymi

      Olet aatamin ajalta!

      • Anonyymi

        Eevan!


    • Anonyymi

      Faxilla laitan tulemaan.

      • Anonyymi

        Pyytämättä ja yllätyksenä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pyytämättä ja yllätyksenä?

        Tonttu! Pysy asiassa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tonttu! Pysy asiassa!

        🤣🤣


      • Anonyymi

        Niin työpaikalta kotiin. Tykkään lähettämisestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin työpaikalta kotiin. Tykkään lähettämisestä.

        Teillä on työpaikka ihan ajassa 😂


    • Mää en käy niiku kaupassa. 🌹👀

    • Anonyymi

      Kaiku luotausta. Suunnistaisin vaikka pimessä tietyt tutut reitit. Mutta ei. On se ärsyttävää kun ne hyllyt muuttuu ja joku Himalajan suola onkin toisella puolen kauppaa. Eikä mitään logiikkaa, miksi se sinne piti viedä.

      • Anonyymi

        Kaikuluotaus on yhdyssana.


    • Lappusia, hyllyjen välissä pyöriminen on niin tylsää touhua että pakkohan sitä on välillä pysähtyä tarkistamaan mitä on paperille houraillut...tänään taas 🙄

      • Anonyymi

        Elähän mitään, ihminen näyttää viisaalta kun hyllyjen välissä tutkii lappusiaan. Lappuseen ei voi tulla digitaalista virhekoodia.


      • Ehkä neitosten olisi syytä jättää kauppareissun lisäksi, rakkauskirje samalla.


      • Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

        Ehkä neitosten olisi syytä jättää kauppareissun lisäksi, rakkauskirje samalla.

        Ei missään nimessä!


      • valtakunta kirjoitti:

        Ehkä neitosten olisi syytä jättää kauppareissun lisäksi, rakkauskirje samalla.

        Toivottavasti minulle? Houkuttelisiko tuollainen hymyileväinen olemus kuin profiilikuvassa 😁


      • Anonyymi kirjoitti:

        Elähän mitään, ihminen näyttää viisaalta kun hyllyjen välissä tutkii lappusiaan. Lappuseen ei voi tulla digitaalista virhekoodia.

        No siinä vaiheessa en näytä enää viisaalta kun kierrän samaa hyllyä viidettä kertaa, lappusta tai ei 🙂


      • Uusi ja hurja kuva sinun profiilissa. Vaikuttava! 😃


      • E-Lukka kirjoitti:

        Toivottavasti minulle? Houkuttelisiko tuollainen hymyileväinen olemus kuin profiilikuvassa 😁

        Minä tykkään. Villiyttä mukana, pientä hulluutta toivottavasti eivät ota tosissaan.
        Mmmm.. minullakin on vastakappale😅


      • tosi.typy kirjoitti:

        Uusi ja hurja kuva sinun profiilissa. Vaikuttava! 😃

        Kiitoksia, sopinee imagoon 🙂.


      • valtakunta kirjoitti:

        Minä tykkään. Villiyttä mukana, pientä hulluutta toivottavasti eivät ota tosissaan.
        Mmmm.. minullakin on vastakappale😅

        😂 Pohjautuu valitettavan pitkälle omakuvaan. Blondilinja näköjään menossa, barbie?


      • E-Lukka kirjoitti:

        Kiitoksia, sopinee imagoon 🙂.

        Ja minä kun luulin, että olet lempeä ja rapsutettava nallekarhu, jota voi vähän kutittaa korvan takaa. 😂

        Näin sitä ihminen on erehtyväinen. 😊


      • tosi.typy kirjoitti:

        Ja minä kun luulin, että olet lempeä ja rapsutettava nallekarhu, jota voi vähän kutittaa korvan takaa. 😂

        Näin sitä ihminen on erehtyväinen. 😊

        Niinhän minä olenkin, mutta vain 90% ajasta 😁


      • E-Lukka kirjoitti:

        Niinhän minä olenkin, mutta vain 90% ajasta 😁

        Niinhän tuo kunnioitusta herättävä profiilikuva viestittää, mutta sitä on hieman vaikea tulkita. Me tavikset emme aina ymmärrä näitä hienosäätöisiä sivuvivahteita. 😂


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei missään nimessä!

        Miksei?


      • tosi.typy kirjoitti:

        Niinhän tuo kunnioitusta herättävä profiilikuva viestittää, mutta sitä on hieman vaikea tulkita. Me tavikset emme aina ymmärrä näitä hienosäätöisiä sivuvivahteita. 😂

        Tarkoitat kai kuninkaalliset 🙂 ja vaatimaton vilpitön olemus tässä vain on näkösällä hymyineen 😁


      • E-Lukka kirjoitti:

        😂 Pohjautuu valitettavan pitkälle omakuvaan. Blondilinja näköjään menossa, barbie?

        Jokerin tyttis😅


        https://mielenihmeet.fi/jokeri-ja-harlekiini-myrkyllinen-suhde/

        ”Harlekiini alkaa rakastua. Rakkauden sokeuttamana hän ei pysty näkemään psykopaattia, joka Jokeri on. Hän näkee Jokerissa vain jonkun, joka on kärsinyt”

        Noh joo mieltä, onko mieheni oikeassa ettei minulle vaalea sovi😅


      • valtakunta kirjoitti:

        Jokerin tyttis😅


        https://mielenihmeet.fi/jokeri-ja-harlekiini-myrkyllinen-suhde/

        ”Harlekiini alkaa rakastua. Rakkauden sokeuttamana hän ei pysty näkemään psykopaattia, joka Jokeri on. Hän näkee Jokerissa vain jonkun, joka on kärsinyt”

        Noh joo mieltä, onko mieheni oikeassa ettei minulle vaalea sovi😅

        Ahaa, Harley Quinn, tässä tapauksessa vaalea sopii


    • En tee kauppalistoja. Suunnittelen vain ennen kauppaan lähtöä, että mitä tarvitsen ja haluan. Muistan kyllä nämä asiat sitten siellä kaupassa. Joskus unohdan jotain.

      • Anonyymi

        Niin sinkkuna teet noin mutta entäs kun olet parisuhteessa ja päällikkösi sanoo tuo sitä ja tätä eli parempi kirjoittaa ylös ettei sinun uusiksi tarvi lähteä kauppaan


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin sinkkuna teet noin mutta entäs kun olet parisuhteessa ja päällikkösi sanoo tuo sitä ja tätä eli parempi kirjoittaa ylös ettei sinun uusiksi tarvi lähteä kauppaan

        Sitten herra voi itse käydä kaupassa, jos luulee olevansa joku päällikkö.


      • Anonyymi
        Prinsessasi kirjoitti:

        Sitten herra voi itse käydä kaupassa, jos luulee olevansa joku päällikkö.

        Kyllä miehesi on sinun päällikkösi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä miehesi on sinun päällikkösi

        Näistä taas huomaa, että sä et tajua toimivaa parisuhteen dynamiikkaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä miehesi on sinun päällikkösi

        En huoli mitään ”päällikköä”. En pidä siitä, että minua määräillään.


      • Anonyymi
        Prinsessasi kirjoitti:

        En huoli mitään ”päällikköä”. En pidä siitä, että minua määräillään.

        Kyllä mies on sinun päällikkösi ja sanot yes sir ja ehkä sinä olet miehen päällikkö


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä mies on sinun päällikkösi ja sanot yes sir ja ehkä sinä olet miehen päällikkö

        Kumpikaan ei ole päällikkö. Saatan sanoakin ”yes sir”, mutta se on sellainen heitto.


      • Anonyymi
        Prinsessasi kirjoitti:

        Kumpikaan ei ole päällikkö. Saatan sanoakin ”yes sir”, mutta se on sellainen heitto.

        Kumpikin on toisilleen päällikkö


      • Anonyymi

        Älä kiroo ja äläkä uhoo kyllä kumpikin on päällikkö toisilleen


      • Anonyymi kirjoitti:

        Älä kiroo ja äläkä uhoo kyllä kumpikin on päällikkö toisilleen

        No, toivottavasti sinä löydät sellaisen haluamasi parisuhteen .


      • Anonyymi
        Prinsessasi kirjoitti:

        No, toivottavasti sinä löydät sellaisen haluamasi parisuhteen .

        Kyllä tuleva miehesi laittaa sinulle rajat etkä tee mitä tykkäät vaan yhdessä päätätte


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä tuleva miehesi laittaa sinulle rajat etkä tee mitä tykkäät vaan yhdessä päätätte

        Ei minulle tarvitse kenenkään laittaa mitään rajoja, kyllä minä olen ihan järkevä, itsenäisesti ajatteleva ja järkevä ihminen. Minä asetan rajani itse.


      • Anonyymi
        Prinsessasi kirjoitti:

        Ei minulle tarvitse kenenkään laittaa mitään rajoja, kyllä minä olen ihan järkevä, itsenäisesti ajatteleva ja järkevä ihminen. Minä asetan rajani itse.

        Päällikkö asettaa sinulle rajat!!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Päällikkö asettaa sinulle rajat!!

        Ei aseta!!


      • Anonyymi
        Prinsessasi kirjoitti:

        Ei minulle tarvitse kenenkään laittaa mitään rajoja, kyllä minä olen ihan järkevä, itsenäisesti ajatteleva ja järkevä ihminen. Minä asetan rajani itse.

        Joka parisuhteessa kumppani laittaa rajat


      • Anonyymi kirjoitti:

        Joka parisuhteessa kumppani laittaa rajat

        No hommaa sinä sellainen, joka asettaa sinulle rajat.


      • Anonyymi
        Prinsessasi kirjoitti:

        No hommaa sinä sellainen, joka asettaa sinulle rajat.

        Kai se tuleva emäntäni laittaa rajat eli en minä yksin määrää


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joka parisuhteessa kumppani laittaa rajat

        Ei mene noin, kun aikuisista ihmisistä on kyse. Keskenkasvuiset kakarat voivat tommosia sekoillakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kai se tuleva emäntäni laittaa rajat eli en minä yksin määrää

        Se on ollut vanhempiesi homma, opettaa sut ihan itse asettamaan rahat. Jos et sitä oppinut, niin parisuhteesta on turha haaveilla. Kukaan normaali ihminen ei ala toista aikuista kasvattamaan.


    • Anonyymi

      Anders

      Ei tää nukuttu yökään vitutusta ole poistanut. Sen verran tässä jääkiekkoa nähnyt, että pidän ihmeenä jos tästä vielä noustaan. Jos noustaan niin saatetaan päästä siihen tilaan, että lopullisen palkinnon voittaminen on mahdollista.

      Pelissä itse eka erä teki IFK:.le lumouksen ettei tarvitse töitä tehdä. Jäi ekassa erässä mieleen kun kaksinkamppailut hävittiin järjestäen ja oikeastaan pelirohkeutta ei näkynyt kun ensimmäisellä viidellä minuutilla jossa saatiin järkevillä, laadukkailla syötöillä purettua Pelicansin paine. Silloin myös oli Pelikaanien trap reikiä täynnä. Tokassa erässä tuli se suvantovaihe joka on tällä kaudella ollut joka kerta musta hetki IFK:lle ja niin se oli tälläkin kertaa. Sundille kun tuli kiekko suuhun niin se katkaisi selkärangan. Erittäin heikko peli kokonaisuutena. Positiiviisena asiana voi sanoa, että nyt ei tarvitse enää jännittää.

      Vesalaisen lisäksi pidin Bourquen pelirohkeudesta. Toivon todella, että tämän kaverin kanssa harkitaan jatkoa. Muuten oli sitten sitä harmaata massaa.

      Ainoa asia mikä tässä nyt itselle luo toivoa on juuri tuo pelin taso. IFK:lla jäi paljon parannettavaa ja jää nähtävksi miten Pelicans pystyy kehittymään. Sarja jos pitenee niin sitten etu saattaa kääntyä IFK:lle.

    • Anonyymi

      Päätä ja paperilappua. Joskus puhelinta.

    • Anonyymi

      Its all in my head vähän niin kun mister navigator, johtaa aina harhaan.

      • Anonyymi

        Minun piti ostaa kaalia mutta tulikin siipaloituja perunoita pussissa.


      • Anonyymi

        Eivaiskaan, se oli nälkä joka johti harhaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minun piti ostaa kaalia mutta tulikin siipaloituja perunoita pussissa.

        Viipaloituja oikeinkirjoitus.


    • Oikeastaan molemmat. Paperinen lista ja kynä ovat magneetilla jääkaapin ovessa. Siihen saa kaikki halukkaat laittaa puuttuvia/ loppuneita tuotteita. Itsellä on kauppalista puhelimessa.
      Kaupassa seison tukkona käytävillä ja sählään molempien listojen kanssa. Hauskaa ajanvietettä perjantain ruuhkassa. 😃🛒

      • Anonyymi

        Eli lappuun saa kirjoittaa puuttuu karamelliä donitseja kahvia harley davidson banaani terhi vene ja 150hv perämoottori wc paperia uusi auto kalastusvälineitä rahaa kondomeja uunimakkaraa sinappia ym


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eli lappuun saa kirjoittaa puuttuu karamelliä donitseja kahvia harley davidson banaani terhi vene ja 150hv perämoottori wc paperia uusi auto kalastusvälineitä rahaa kondomeja uunimakkaraa sinappia ym

        Lappuun saa kirjoittaa mitä vaan haluaa, mutta viimeisen ostopäätöksen teen minä. Käyn yleensä yksin kaupassa. Pystyn keskittymään parhaiten. 😆


      • Anonyymi
        tosi.typy kirjoitti:

        Lappuun saa kirjoittaa mitä vaan haluaa, mutta viimeisen ostopäätöksen teen minä. Käyn yleensä yksin kaupassa. Pystyn keskittymään parhaiten. 😆

        Veikkaan että jos lapussa lukee samsung puhelin niin tosi typy ostaa uuden samsung puhelimen ja tuo sen miehelleen tai jos lukee hamburilainen niin tuot grillistä hamburilaisen kaikilla mausteilla


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Veikkaan että jos lapussa lukee samsung puhelin niin tosi typy ostaa uuden samsung puhelimen ja tuo sen miehelleen tai jos lukee hamburilainen niin tuot grillistä hamburilaisen kaikilla mausteilla

        Mä taas veikkaan, että typy ei huolisi noin huonokäytöksistä miestä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Veikkaan että jos lapussa lukee samsung puhelin niin tosi typy ostaa uuden samsung puhelimen ja tuo sen miehelleen tai jos lukee hamburilainen niin tuot grillistä hamburilaisen kaikilla mausteilla

        Ei ole tapana ostaa uusia puhelimia hetken mielijohteesta. Niistä keskustellaan ja sovitaan yhdessä, ostetaanko vai ei.
        Kuppalappu ei ole joulupukin toivelista! 😁

        Tämä keskustelu vie kauppaan, ei grillille. En tee turhia pysähdyksiä. 😄


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mä taas veikkaan, että typy ei huolisi noin huonokäytöksistä miestä.

        Juuri näin! 👍


      • Anonyymi
        tosi.typy kirjoitti:

        Ei ole tapana ostaa uusia puhelimia hetken mielijohteesta. Niistä keskustellaan ja sovitaan yhdessä, ostetaanko vai ei.
        Kuppalappu ei ole joulupukin toivelista! 😁

        Tämä keskustelu vie kauppaan, ei grillille. En tee turhia pysähdyksiä. 😄

        Itseksesi autossa meno matkalla voit miettiä tommottiisii mut kotiin palaat uuden kännykän kanssa ja hamburilaisen ja oluen kanssa ja kondomipaketin kera


      • Anonyymi kirjoitti:

        Itseksesi autossa meno matkalla voit miettiä tommottiisii mut kotiin palaat uuden kännykän kanssa ja hamburilaisen ja oluen kanssa ja kondomipaketin kera

        Ei käy. Jätän ylimääräiset ostamatta. Sorry! 😃


      • Anonyymi
        tosi.typy kirjoitti:

        Ei käy. Jätän ylimääräiset ostamatta. Sorry! 😃

        Saat sinä itsellesikin ostaa hamburilaisen niin se ei ole ylimääräistä vaan kummallekkin hamppikset


      • Anonyymi kirjoitti:

        Saat sinä itsellesikin ostaa hamburilaisen niin se ei ole ylimääräistä vaan kummallekkin hamppikset

        Kiitos vaan, mutta emme yleensä osta valmiita, vaan tehdään itse. Ne ovat parempia.
        Emme harrasta pikaruokaloita, emmekä grillikioskeja.

        Kaupasta voin ostaa ainekset hampurilaisiin, jos ne sattuvat olemaan listalla. 👍


      • Anonyymi
        tosi.typy kirjoitti:

        Kiitos vaan, mutta emme yleensä osta valmiita, vaan tehdään itse. Ne ovat parempia.
        Emme harrasta pikaruokaloita, emmekä grillikioskeja.

        Kaupasta voin ostaa ainekset hampurilaisiin, jos ne sattuvat olemaan listalla. 👍

        Riippuu mitä lapussa lukee jos siinä lukee grilliltä hamburilaiset niin tiedät toiseen kaikki mausteet ja omaasi saat itse päättää mitä mausteita haluat ja jos päivällä hait niin se teidän päivällinen ja jos vasta menossa hakemaan niin se teidän iltapalanne


      • Anonyymi kirjoitti:

        Riippuu mitä lapussa lukee jos siinä lukee grilliltä hamburilaiset niin tiedät toiseen kaikki mausteet ja omaasi saat itse päättää mitä mausteita haluat ja jos päivällä hait niin se teidän päivällinen ja jos vasta menossa hakemaan niin se teidän iltapalanne

        Hauska päiväuni. Tuskin tulee tapahtumaan. 😂


      • Anonyymi
        tosi.typy kirjoitti:

        Hauska päiväuni. Tuskin tulee tapahtumaan. 😂

        Mut älä kuhni ettei hamburilaiset kylmety eli toimi ripeästi


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mut älä kuhni ettei hamburilaiset kylmety eli toimi ripeästi

        Jätän ne turvaan grillille. Enkä edes katso sinne päin. 👀😄


    • Anonyymi

      Lapulle kirjoitan, jos kirjoitan. Yleensä kirjoitan ylös vain, jos on sellaista tavallisuudesta poikkeavaa tai harvoin ostettavaa tavaraa tai jokin tietty resepti, johon tarvii juuri tietyt aineet.

    • Anonyymi

      Pään sisällä, kaivelen sitä esille kaupassa kärräillessä ja ihmiset katsovat ihmeissään mitä helkkaria tuo kaveri oikein tekee..ajelee edestakas.

      AV

      • Somaa. Tuutko rakas ollenkaan kaupasta pihalle😅


      • Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

        Somaa. Tuutko rakas ollenkaan kaupasta pihalle😅

        Paha se on ulos mennä,jos jotain olisi unohtanut:)

        AV


      • Anonyymi kirjoitti:

        Paha se on ulos mennä,jos jotain olisi unohtanut:)

        AV

        Elä minua unohda 😅


    • Anonyymi

      Kirjoitan tarvittaessa paperilistan, joka on keittiön pöydän kulmalla.. otan listan harvoin mukaan kauppareissuun; näen kaupassa mitä listalla lukee silmissäni ilman listaa.

      Puhelin on kerrassaan ärsyttävä muistilappu.

      - Sheena

    • Aikas molempia käytän mutta kumpaakaan, en yleensä kirjoita. 🤔

    • Anonyymi

      Kyllä se lista on tuolla korvien välissä, siellä se on helposti muokattavissakin tarpeen tullen.

      -Pietari

    • Anonyymi

      Puhelimessa, ni voi ruksia ne mitä on jo ostoskorissa :)

      • Anonyymi

        Mitä ruksia? Näkeehän sen korista mitä siellä on :)


    • Anonyymi

      Ihan tilaamalla.

      >simiti<

    • Ennen jompi kumpi mutta nyt ei kumpikaan.

      Ennen oli tavoitteena tehokkuus mutta nyt olen pyrkinyt enemmän nauttimaan kaupassa käynnistä. Kyllä täällä hiljaisessa talossa voi kököttää ihan riittävästi joten ihan hyvä keino torjua yksinäisyyttä.
      Toinen syy on se että ostoslistaa tehdessä kangistui samoihin ruokalajeihin mutta nyt kun hieman kiertelee niin voi mukaan tarttua uusia makuja ja elämyksiä.

      Toki joskus olen myös tehnyt niin että jos joltakin on kauppalista unohtunut koriin tai kärryyn olen käyttänyt sitä soveltuvin osin.

      • Anonyymi

        Toisen listaa? No johan :D


    • Tänään kirjoitin pahvilapulle

    • Anonyymi

      Paperi on paras.

    • Sekä että. - Ehkä useammin paperilla.

    • En käytä kauppalistaa kuin ainoastaan siinä tapauksessa, jos on jotain erityisempää ostettavaa ja lista on pitkä. Esim jouluna meillä oli siskon kanssa lista mukana kaupassa, kun ostoslista oli todella pitkä.

    • Anonyymi

      Puhelimessa koska se on aina mukana.
      Perinteisen paperisen kun vaivalla väsää, niin se unohtuu varmasti keittiön pöydän kulmalle.

      -keinovaginamies-

      • Anonyymi

        Mutta se tunne käsissä.

        Ei puhelimella siihen pääse.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta se tunne käsissä.

        Ei puhelimella siihen pääse.

        Miten sen voi tuntea käsissään, kun se on siellä keittiön pöydällä?

        Tunne käsissä on kylmä hiki, kun hermostuksissaan ei muista että oliko niitä pakastemustikoita vielä vai pitikö niitä ostaa.

        -keinovaginamies-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten sen voi tuntea käsissään, kun se on siellä keittiön pöydällä?

        Tunne käsissä on kylmä hiki, kun hermostuksissaan ei muista että oliko niitä pakastemustikoita vielä vai pitikö niitä ostaa.

        -keinovaginamies-

        Höh ihme hommaa. Joskus mä kyllä mietin miten me ihmiset selvitään elämästä kun me ei oikein selvitä kaupastakaan.


    • Anonyymi

      Voi ottaa kuvan jääkaapin sisällöstä niin huomaa mitä puuttuu. Joku suola laitettava lapulle. Kaupassa ostan tarjouksista joten en voi suunnitella etukäteen. Sekä täydennän kuivakaappiin 🍅 murskan kaltaisia.

    • Anonyymi

      Ei kai ne perusjutut mitä tulee koko ajan syoneeksi voi unohtua, maito, leipä, sipuli, porkkana, voi...se jos kokkailis jotain erikoisempaa mikä vaatisi pitkän ainesosaluettelon niin sitten voisi olla paikallaan laittaa ylös.

    • Anonyymi

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍

      💋 K­u­­­u­­­m­a­­­t­­­ ­t­­y­­­t­­­ö­­t­­ ­­o­­­d­­­o­­­t­­­t­a­­­v­­­­a­t­­­ ­s­­i­­n­­u­­­a­­­ -> https://us4.fun/kissgirl?18324988

      🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      93
      2474
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2173
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      82
      1818
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1611
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1586
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1555
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      34
      1508
    8. Persuilla ja Saksi-Riikalla meni sitten pornon levittämiseksi koko touhu.

      Onko kenellekään yllätys?
      Perussuomalaiset
      54
      1370
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      89
      1319
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1244
    Aihe