Amerikassa köyhillä on todella kiire

Anonyymi-ap

Heillä on monesti kaksi tai jopa kolme työtä, kun yrittävät luoda parempaa tulevaisuutta jälkipolville.

Suomessakin oli pitkään köyhillä samalla tavalla todella kiire eikä aikaa netflixiin, kattoon syljeskelyyn tai lakkoiluun. Tämä on minu n tarinanikin… voin sanoa, että kiireessä , yrittämisessä ja työnteossa olin kyitenkin onnellinen ja ehkä jopa ylpeä.

Ihmettelen miten nykyisin on niin paljon köyhiä valittajia, jotka jopa lakkoilemalla vaativat muita huolehtimaan heistä.

Eipä 1930-luvulla ollut kettää muuta ku perhe ja oma tahto, jotka pitivät henkissä.

9

260

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

siksipä fiksut köyhät liittyivät liittoihin. Toki völillä saivat turpaan oikeistolaisilta mutta sekin kestettiin.

• Anonyymi

ihmisten hyväksikäyttö ja alipalkkaus. Pitäisikö se hyväksyä ja alistua hyväksikäyttöön. Kaikkea sinäkin toivot.

• Anonyymi

Vai pisko niin, ettei laiskaa voi eikä halua kukaan elättää

Mikään liitto ei luo yhtä ainutta työpaikkaa eikä tuota yhtä ainutta euroa.

Eikö nyt koulun yläasteella voisi tällaisen perusasian ihmiselle opettaa, jottei ammattiliiton pomot nykyisiä työläisi voisi vedättää.

Ps. Lakoista ovat hyötyneet 1. putin 2. Stone bensaketjj, joka nosti hintaa 30 senttiä litra - ja me työläiset maksetaan.

Erotkaa nyt hyvät veljet liitosta - ne elävät menneisyydessä

• Anonyymi

liitot ovat työläisten perustamia. Niiden tarkoitus on puolustaa työntekjíjöiden
        asemaa suhteessa työantajiin. Solidaarisuutta. Veljeä ei jätetä armottomille susille. Ilman liittoja työntekijät olisivat varsin turvattomia suhteessa työnantajiin. Liittykää palkkatyöläiset sankoin joukoin ammattiliitoihin. Elämme juuri sellaisia oikeistovaaran aikoja että liittoihin liittyminen on tullut erittäin tärkeäksi. Vain sitten tavallinen pieipalkkainen duunari saa oikeutta työantajain lisääntyvälle mielivallalle. Liitot eivät elä menneisyyttä vaan nykyaikaa tässä ja nyt puolustaaksensa työläisten oikeuksia työantajain ja omistavan luokan sortovallalle..

• Anonyymi

Juuri niin.

• Anonyymi

Liitot eivät tänä päivänä ole enää jäsenien asialla vaan omalla asialla.

Voiko joku kertoa esimerkin tapauksesta jossa liitosta on ollut apua?

Itselle ei ollut. Prota ei kiinnostanut vaikka TESsissä ihan suoraan voi lukea sovitun asian.

• Anonyymi

kaverilla oli saatavia teknologia firmasta liittyen palkkaepäselvyyksiin.
        Pro otti asian ajaaksensa. Koskapa mitään ei kuulunut pariin
        vuoteen niin kaveri luopui Pron jäsenyydestä.
        Pro oli kuitenkin laittanut lliiton lakimiehensä asialle jo heti alkuvaiheessa.
        Kesti yli 5 vuotta ja yhtäkkiä kaverin tilille napsahti valtaisa summa
        rahaa. Asiat voivat viedä vuosia vaikka saatava olisi riidaton,
        Syynä se että vastapuoli haraa tiukasti vastaan, Pro hoiti asian kuntoon.
        Ilman pron aktiivista taustalla toimimista kaveri ei olisi saanut latin latia
        kyseiseltä teknologiayritykseltä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

kaverilla oli saatavia teknologia firmasta liittyen palkkaepäselvyyksiin.
        Pro otti asian ajaaksensa. Koskapa mitään ei kuulunut pariin
        vuoteen niin kaveri luopui Pron jäsenyydestä.
        Pro oli kuitenkin laittanut lliiton lakimiehensä asialle jo heti alkuvaiheessa.
        Kesti yli 5 vuotta ja yhtäkkiä kaverin tilille napsahti valtaisa summa
        rahaa. Asiat voivat viedä vuosia vaikka saatava olisi riidaton,
        Syynä se että vastapuoli haraa tiukasti vastaan, Pro hoiti asian kuntoon.
        Ilman pron aktiivista taustalla toimimista kaveri ei olisi saanut latin latia
        kyseiseltä teknologiayritykseltä.

Ihan kiva satu.
        Jos jonkun nimissä käydään neuvotteluita tai oikeudenkäyntejä niin kyllä silloin ollaan päämieheen yhteydessä.
        Tuollainen pimennossa toimiminen voi olla vahingollista sillä vastapuoli voi ottaa yhteyttä ja sopia jutun edullisemmin.
        Eli kaikki ammattilaiset pitävät päämiehen hyvin tilanteen tasalla.

Fiktioissa voi tehdä mitä vain, riittää kun katsoo salkkareita niin siellä kaikki onnistuu ja kaikki mahdollista mutta todellisessa elämässä pelataan tietyillä säännöillä.

• Anonyymi

ei hassumpi vaihtoehto todellakaan.

Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies kateissa Lapualla

Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla
      Lapua
      111
      5785
    2. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      32
      3877
    3. Olenko joka hetki

Ajatuksissasi?
      Ikävä
      82
      3322
    4. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      18
      2936
    5. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      248
      1980
    6. Joo nyt mä sen tajuan

Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?
      Ikävä
      87
      1953
    7. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      141
      1758
    8. Olipa ihana rakas

❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau
      Ikävä
      8
      1676
    9. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      38
      1665
    10. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      86
      1513
    Aihe