Miksi persut vihaavat sähköautoja ja niiden käyttäjiä? Veroja haluttaisiin vain lykätä. Eivätkö tajua, että jokaisella työssäkäyvällä taloudella on sähköauto ainakin toisena peltilehmänä jo 5-7 v kuluttua? Eli rahat pois työssäkäyviltä ja halpaa kaljaa kuppiloiden peräkammarinpojille ja eläkeläisille?
Persu ei ymmärrä että 7 v päästä kaikki ajavat sähköautolla
57
446
Vastaukset
- Anonyymi
Sinä et ymmärrä , että sähköauto hype meni jo . Sähköautojen myynti on romahtanut !
- Anonyymi
7 vuoden päästä, jos sama hallituspohja pysyy ajetaan polkupyörillä ja rollaattoreilla. Eläkeläiset rollaattorilla ja muutama köyhä pyörällä. Toiset muualla töissä ja ne toiset purjehtimassa Välimerellä.
- Anonyymi
Sapettaahan se kun ulkomaalaistaustainen akateemisesti koulutettu asiantuntija tulee työpaikalle 100 000 € sähköautolla.
- Anonyymi
Miksi sapettaisi ? Oletko kateellinen muistakin asioista ?
- Anonyymi
Ulkomaalaistaustaiset akateemisesti koulutetut valikoivat Lidlissä paperikoita lähmien jokaista framilla olevaa vihannesta. Mieleisen paprikan löydettyään ulkomaalaistaustaisen akateeminen asiantuntija seisoo keskellä käytävää ja haittaa muiden liikkumista, sekä haisee voimakkaalle hyönteismyrkylle. New Delhissä voimakas hyönteismyrkyn hajua muistuttava deodorantti on tapa eroottautua kastittomista. Lidlistä poislähtiessään ulkomaalaistaustaiset akateemiset kävelevät keskellä autotietä ja lähtevät askeltamaan takaisin kohti vastaanottokeskusta pohdiskellen tulisiko vastaanottorahaa lisää jo ensi viikolla, vai vasta seuraavalla. Sollin haastattelukutsu viipyy.
- Anonyymi
No, ajellaan sitten. Ei niitä vielä kannata ostaa eikä ne lopu jos niin hyviä ovat.
- Anonyymi
Helsingin kaupunki on kieltämässä polttomoottorit kantakaupungin alueella.
- Anonyymi
Ja kaikilla taloyhtiöillä on s-auton latauspisteet parkkipaikoillaan..
- Anonyymi
Ei yksi vihreä ämmä tuota aikaiseksi saa.
- Anonyymi
Ei taatusti ole 7 vuoden päästä Suomessa edes niitä700000 sähköautoa, kun maassa on 500000 työtöntä, kiitos tyhmät punikit
- Anonyymi
Meillä on oikeistohallitus senkin typerä persu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Meillä on oikeistohallitus senkin typerä persu.
Vai on SAK oikeistohallitus. Tavoitteena lähinnä vesittää DEMOKRAATTISESTI valittu eduskunta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Meillä on oikeistohallitus senkin typerä persu.
Joka peri mariinin vasemmistohallitukselta yli 500 000 köyhyysrajan alle joutuneesta ja elävästä suomalaisesta.
Opiskele vasu ja opi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vai on SAK oikeistohallitus. Tavoitteena lähinnä vesittää DEMOKRAATTISESTI valittu eduskunta.
Idioottihan sinä olet. Ei ole demokratiaa jos pelkästään valehtelee ja harhauttaa äänestäjiä lupauksillaan. Kansalla on oikeus lakkoilla ja protestoida jos apinahallitus kusettaa ja haluaa tappaa Suomen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joka peri mariinin vasemmistohallitukselta yli 500 000 köyhyysrajan alle joutuneesta ja elävästä suomalaisesta.
Opiskele vasu ja opi.Kuinka tyhmä Persu voi ja saa olla?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Idioottihan sinä olet. Ei ole demokratiaa jos pelkästään valehtelee ja harhauttaa äänestäjiä lupauksillaan. Kansalla on oikeus lakkoilla ja protestoida jos apinahallitus kusettaa ja haluaa tappaa Suomen.
Kansa valitsi hallituksen. Valitun hallituksen toiminnan TULEE kelvata, vai eikö demokratialla ole enää mitään arvoa?
Äänestäköön kansa seuraavissa vaaleissa eri tavalla.
Minkään ulkopuolisen toimijan, kuten SAK:n ei tähän pidä sekaantua. SAK yrittää nakertaa demokraattisesti valitun hallituksen toimivaltaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuinka tyhmä Persu voi ja saa olla?
Hyvä persu on tyhmä .
- Anonyymi
Viher-hintin povaukset on toiveajattelua. Sähköauto on utopiaa joka jää joidenkin innokkaiden harrastukseksi. Ja hyvä näin. Uusia ydinvoimalaitoksia ei ole mitään järkeä rakentaa muutaman Espanjasta uitetun Teslan takia.
Mene viherhintti Pentti Linkolan kanssa metsään asumaan ja istumaan kusiaispesään.
Ota Maria Ohisalo mukaan Setabileisiin.- Anonyymi
Eikös tällä vähemmistöllä ole niitä kunnolla täriseviä autoja, joissa on keskellä iso keppi...
- Anonyymi
Aloittaja voisi tarkistaa tietämystään:
https://www.is.fi/autot/art-2000010325205.html
"Taas täyskäännös – nämäkin merkit muuttavat nyt sähkömallejaan takaisin bensiini- ja dieselautoiksi
Menekki ei lopulta ollut odotetunlaista, joten polttomoottorit näyttäisivät nyt palaavan ainakin pakettiautopohjaisiin pikkutila-autoihin." - Anonyymi
Demari syntyi vessassa suoraan pyttyyn.
- Anonyymi
Lapsi, ethän sinä mitään politiikasta ymmärrä ja taitaa tuo sivistyskin olla heikkoa, saati historian tuntemus.
- Anonyymi
Viiden vuoden kuluttua jokainen myös goisaa vesisängyssä ja paistaa pullaa leipäkoneella.
- Anonyymi
Persu ymmärtää hyvinkin.
Sähköautoileva persu täällä. Kuten kaikki muutkin persut, jotka eivät ole Venäjän asialla.
Halla-aho ajaa polkupyörällä, mutta jos tarvitsisi autoa, ostaisi myös täyssähköauton. Hän kun ei hännystele Venäjälle.
P.S. Purra hiiteen. - Anonyymi
Vaikka sähköautojen määrä kasvaa niin silti suurin osa ajaa polttomoottoriautoilla vielä kymmeniä vuosia. Lisäksi sähköautojen myyntien kasvu on pysähtynyt ja jopa kääntynyt pienoiseen laskuun.
- Anonyymi
Näinhän se... En osaa kuvitella s-henkilöautoa, jolla vedetään 1500 kg vaunua, enkä alle 3500 kg s-matkailuautoa. En myöskään s-autoa, joka oikeasti toimisi -25-35 pakkasilla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näinhän se... En osaa kuvitella s-henkilöautoa, jolla vedetään 1500 kg vaunua, enkä alle 3500 kg s-matkailuautoa. En myöskään s-autoa, joka oikeasti toimisi -25-35 pakkasilla.
Tesla toimii oikein hyvin, ainakin 31-asteen pakkasella, sen kylmempää ei Tampereella ollu viime talvena.
Tesla 3:n vetomassa on ikäväkseni rajoitettu 1000kg:n, mutta varmasti 1500kg:n vaunu liikkuisi oikein mukavasti.
Liikkuuhan se esim. W213 Mersullakin, joka painaa saman verran, mutta tehoa on alle puolet Teslan tehosta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tesla toimii oikein hyvin, ainakin 31-asteen pakkasella, sen kylmempää ei Tampereella ollu viime talvena.
Tesla 3:n vetomassa on ikäväkseni rajoitettu 1000kg:n, mutta varmasti 1500kg:n vaunu liikkuisi oikein mukavasti.
Liikkuuhan se esim. W213 Mersullakin, joka painaa saman verran, mutta tehoa on alle puolet Teslan tehosta.Ehkä toimii, mutta toimintamatka putoaa alle puoleen. Edes Teslalla ei välttämättä pääsisi edes Helsingistä Tampereella ilman lataustaukoa vaunun kanssa. Toki polttomoottoriautoissakin toimintamatka lyhenee, mutta se on ainakin paljon parempi.
Ja tehoista höpöttäminen on tässä kohtaa aivottoman typerää. Peräkärryn kanssa ei kiihdytellä. Jos on kiinnostunut autosta jolla vedetään kuormia niin silloin esimerkiksi kiihtyvyys on arvoton paskatieto. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ehkä toimii, mutta toimintamatka putoaa alle puoleen. Edes Teslalla ei välttämättä pääsisi edes Helsingistä Tampereella ilman lataustaukoa vaunun kanssa. Toki polttomoottoriautoissakin toimintamatka lyhenee, mutta se on ainakin paljon parempi.
Ja tehoista höpöttäminen on tässä kohtaa aivottoman typerää. Peräkärryn kanssa ei kiihdytellä. Jos on kiinnostunut autosta jolla vedetään kuormia niin silloin esimerkiksi kiihtyvyys on arvoton paskatieto.Teslan toimintamatka ei pudonnut lähellekään puoleen kovillakaan pakkasilla.
Mökkini Turun suunnalla meren rannalla. Sinne on matkaa 189km, kovimmilla pakkasilla perillä oli vielä 27% akun varauksesta jäljellä, eli n. 250 km olisin päässyt kovimmilla pakkasilla.
En maininnut kiihtyvyyttä, vaan tehon, jolla on merkitystä raskaan kuorman vetämisessä.
Ja kyllä peräkärryn kanssakin pitää kiihdyttää, jos haluaa päästä liikkeelle.
Niillä kovimmillakin pakkasilla Tesla oli lämmin ja piti hyvin kaikki lasit kirkkaina, toisin kuin useat poltomoottoriautot, joissa kuljettaja raapi sisältä tuulilasiin aukkoa.
Ja esim. naapurini uudehko Golf ei lähtenyt käyntiin ollenkaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Teslan toimintamatka ei pudonnut lähellekään puoleen kovillakaan pakkasilla.
Mökkini Turun suunnalla meren rannalla. Sinne on matkaa 189km, kovimmilla pakkasilla perillä oli vielä 27% akun varauksesta jäljellä, eli n. 250 km olisin päässyt kovimmilla pakkasilla.
En maininnut kiihtyvyyttä, vaan tehon, jolla on merkitystä raskaan kuorman vetämisessä.
Ja kyllä peräkärryn kanssakin pitää kiihdyttää, jos haluaa päästä liikkeelle.
Niillä kovimmillakin pakkasilla Tesla oli lämmin ja piti hyvin kaikki lasit kirkkaina, toisin kuin useat poltomoottoriautot, joissa kuljettaja raapi sisältä tuulilasiin aukkoa.
Ja esim. naapurini uudehko Golf ei lähtenyt käyntiin ollenkaan.Jaa minun naapurin tesla kyllä pudotti alle puoleen matkan. Keskisuomi. Akku tyhjeni uihan ruudussa jo.Millähän laitteella ei pidä kiihdyttää että ei alkaisi liikkumaan öh ompa outo ajatus siellä. Mutta kirjoituksestasi paistaa läpi ettet omaa edes ajokorttia heeee.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jaa minun naapurin tesla kyllä pudotti alle puoleen matkan. Keskisuomi. Akku tyhjeni uihan ruudussa jo.Millähän laitteella ei pidä kiihdyttää että ei alkaisi liikkumaan öh ompa outo ajatus siellä. Mutta kirjoituksestasi paistaa läpi ettet omaa edes ajokorttia heeee.
Teslan toimintamatka putoaa *kovilla* pakkasilla 30%. Ei puolitu, eikä varsinkaan ole alle puolet.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Teslan toimintamatka putoaa *kovilla* pakkasilla 30%. Ei puolitu, eikä varsinkaan ole alle puolet.
Eli jos vetää kuormaa kovilla pakkasilla niin toimintamatka laskee alle puoleen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Teslan toimintamatka ei pudonnut lähellekään puoleen kovillakaan pakkasilla.
Mökkini Turun suunnalla meren rannalla. Sinne on matkaa 189km, kovimmilla pakkasilla perillä oli vielä 27% akun varauksesta jäljellä, eli n. 250 km olisin päässyt kovimmilla pakkasilla.
En maininnut kiihtyvyyttä, vaan tehon, jolla on merkitystä raskaan kuorman vetämisessä.
Ja kyllä peräkärryn kanssakin pitää kiihdyttää, jos haluaa päästä liikkeelle.
Niillä kovimmillakin pakkasilla Tesla oli lämmin ja piti hyvin kaikki lasit kirkkaina, toisin kuin useat poltomoottoriautot, joissa kuljettaja raapi sisältä tuulilasiin aukkoa.
Ja esim. naapurini uudehko Golf ei lähtenyt käyntiin ollenkaan.Ja tehosta huolimatta sinun Model 3 on surkea vetokyvyltään. Tonnin vetokyky ei ole häävi eikä se kovin paljoon riitä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jaa minun naapurin tesla kyllä pudotti alle puoleen matkan. Keskisuomi. Akku tyhjeni uihan ruudussa jo.Millähän laitteella ei pidä kiihdyttää että ei alkaisi liikkumaan öh ompa outo ajatus siellä. Mutta kirjoituksestasi paistaa läpi ettet omaa edes ajokorttia heeee.
Ai että ihan ”naapurin Teslasta” on kokemusta:)))
Miten kirjoituksestani päättelet, etten omaa edes ajokorttia?
(ajokorttiluokkani on ABECE ja kilometrejä on takana yli 2 miljoonaa)
Kiihdyttämisen tarpeettomuus oli kommentoijalta, jolle vastasin.
Lukutaitoinen olisi sen ymmärtänyt.
- Anonyymi
Miksi sähköautoilijat vihaavat polttomoottoriautoja ja niiden käyttäjiä? Veroja haluttaisiin vain lykätä. Eivätkö tajua, että jokaisella työssäkäyvällä taloudella on polttomoottoriauto ainakin toisena peltilehmänä jo 5-7 v kuluttua? Eli rahat pois työssäkäyviltä ?
- Anonyymi
Eivät sähköautoilijat vihaa polttomoottoriautoja.
Käytännössä kaikilla työssäkäyvillä on alle 10 vuodessa täyssähköautot. Täyssähköauto LFP-akulla on järkiostos. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eivät sähköautoilijat vihaa polttomoottoriautoja.
Käytännössä kaikilla työssäkäyvillä on alle 10 vuodessa täyssähköautot. Täyssähköauto LFP-akulla on järkiostos.Hah hah haa... Todellisuudessa kaikilla työssäkäyvillä ei ole edes 20 vuoden täyssähköautoja. Täyssähköautojen kysyntäkin on romahtanut ja markkinaosuuskin laskussa. Millään matematiikalla ei ole mahdollista, että kaikilla työssäkäyvillä olisi alle 10 vuodessa täyssähköautot, tuo täysin harhaista utopiaa. Itse asiassa monet menevät töihin polttomoottoriautoilla jopa 30 vuoden päästä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eivät sähköautoilijat vihaa polttomoottoriautoja.
Käytännössä kaikilla työssäkäyvillä on alle 10 vuodessa täyssähköautot. Täyssähköauto LFP-akulla on järkiostos.Suomessa on 2,6 miljoonaa työssäkäyvää. Kymmenessä vuodessa ei tuollaista määrää sähköautoja Suomeen saada. Suurin osa työssäkäyvistä on köyhiä duunareita, jotka ajavat parin tonnin tojotalla. Parin tonnin toimivia sähköautoja ei tule koskaan olemaan, koska silloin kun sähköauto on riittävän vanha ollakseen noin halpa, se ei enää toimi. Toisin kuin polttomoottoriautot. Minullakin on vm. 1999 Golf jolla ajettu 430 000 ja hyvin kuljettaa työmatkat edelleen. Voisin vaihtaa autoni 12 vuotta uudempaan Leafiin, se on ainoa sähköauto mihin minulla olisi varaa, mutta sillä ei sujuvan arjen pyörittäminen enää onnistuisi. Eli minulle kuten monelle muullekaan pienituloiselle työssäkäyvälle sähköauto ei ole vaihtoehto.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomessa on 2,6 miljoonaa työssäkäyvää. Kymmenessä vuodessa ei tuollaista määrää sähköautoja Suomeen saada. Suurin osa työssäkäyvistä on köyhiä duunareita, jotka ajavat parin tonnin tojotalla. Parin tonnin toimivia sähköautoja ei tule koskaan olemaan, koska silloin kun sähköauto on riittävän vanha ollakseen noin halpa, se ei enää toimi. Toisin kuin polttomoottoriautot. Minullakin on vm. 1999 Golf jolla ajettu 430 000 ja hyvin kuljettaa työmatkat edelleen. Voisin vaihtaa autoni 12 vuotta uudempaan Leafiin, se on ainoa sähköauto mihin minulla olisi varaa, mutta sillä ei sujuvan arjen pyörittäminen enää onnistuisi. Eli minulle kuten monelle muullekaan pienituloiselle työssäkäyvälle sähköauto ei ole vaihtoehto.
"koska silloin kun sähköauto on riittävän vanha ollakseen noin halpa, se ei enää toimi."
Älä viitsi puhua **skaa. LFP-akullinen täyssähköauto toimii 50 vuotta, ellei pitempäänkin.
En usko, että yksikään mekaaninen ihme pääsee lähellekään LFP-akun ja sähkömoottorin yhdistelmää luotettavuudessa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"koska silloin kun sähköauto on riittävän vanha ollakseen noin halpa, se ei enää toimi."
Älä viitsi puhua **skaa. LFP-akullinen täyssähköauto toimii 50 vuotta, ellei pitempäänkin.
En usko, että yksikään mekaaninen ihme pääsee lähellekään LFP-akun ja sähkömoottorin yhdistelmää luotettavuudessa.Tässä on muuten yksi juttu, josta yritetään olla hissukseen. LFP-akullisten täyssähköautojen pitkästä iästä ei juuri koskaan puhuta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"koska silloin kun sähköauto on riittävän vanha ollakseen noin halpa, se ei enää toimi."
Älä viitsi puhua **skaa. LFP-akullinen täyssähköauto toimii 50 vuotta, ellei pitempäänkin.
En usko, että yksikään mekaaninen ihme pääsee lähellekään LFP-akun ja sähkömoottorin yhdistelmää luotettavuudessa.Ja tuollaisesta ei ole mitään todistetta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tässä on muuten yksi juttu, josta yritetään olla hissukseen. LFP-akullisten täyssähköautojen pitkästä iästä ei juuri koskaan puhuta.
Luultavasti sen takia, että väite LFP-akkujen pitkäikäisyydestä oli valetta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"koska silloin kun sähköauto on riittävän vanha ollakseen noin halpa, se ei enää toimi."
Älä viitsi puhua **skaa. LFP-akullinen täyssähköauto toimii 50 vuotta, ellei pitempäänkin.
En usko, että yksikään mekaaninen ihme pääsee lähellekään LFP-akun ja sähkömoottorin yhdistelmää luotettavuudessa."En usko, että yksikään mekaaninen ihme pääsee lähellekään LFP-akun ja sähkömoottorin yhdistelmää luotettavuudessa."
*hieroo käsiään* :8>)
Arvoisa valamiehistö, pyydämme saada kutsua todistajaksi herra Clarksonin Englannista.
https://www.youtube.com/watch?v=i6p7xmC88Do - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luultavasti sen takia, että väite LFP-akkujen pitkäikäisyydestä oli valetta.
Kilometrejä LFP-akulla saa tyypillisesti vähintään miljoona, kolmen miljoonan kohdalla alkaa olla ongelmia.
Eli suomalaisten keskimääräisiksi ajokilometreiksi muutettuina 60-200 vuotta.
Luultavasti jokin muu autossa hajoaa ensin. Tänä päivänä tehtyjä LFP-akullisia autoja on vielä käytössä 50-100 vuoden kuluttua. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kilometrejä LFP-akulla saa tyypillisesti vähintään miljoona, kolmen miljoonan kohdalla alkaa olla ongelmia.
Eli suomalaisten keskimääräisiksi ajokilometreiksi muutettuina 60-200 vuotta.
Luultavasti jokin muu autossa hajoaa ensin. Tänä päivänä tehtyjä LFP-akullisia autoja on vielä käytössä 50-100 vuoden kuluttua.Älä nyt keksi päästäsi höpöhöpö-tietoja. Kukaan ei ole kertonut tuollaisia lukemia vaan nuo olivat päästäsi keksimiäsi valheita.
Lisäksi LFP-akut ovat samanlaisia kuin muutkin akut, ne kuluvat vaikka autolla ei ajaisi metriäkään. Jos laittaa LFP-akullisen auton varastoon 20 vuodessa eikä aja autolla metriäkään niin akku on silti tuhoutunut.
"Eli suomalaisten keskimääräisiksi ajokilometreiksi muutettuina 60-200 vuotta."
Hah hah haa.. Tässä taas osoitetaan, että ihmiset uskovat kaikkiin autovalmistajien valheisiin. Autovalmistajathan ovat ammattimaisia valehtelijoita. Yksikään LFP-akku ei toimi edes 30 vuoden päästä, itse asiassa lähes kaikki ovat tuhoutuneet alle 20 vuodessa.
"Luultavasti jokin muu autossa hajoaa ensin. Tänä päivänä tehtyjä LFP-akullisia autoja on vielä käytössä 50-100 vuoden kuluttua."
Suuri osa LFP-akuista tullaan vaihtamaan jo alle 10 vuoden käytön jälkeen. Itse asiassa tosielämän sähköautoissa on jo huomattu kuinka kapasiteetti on tippunut reilusti jo parissa vuodessa eikä ole tarvittu edes paljoa kilometrejä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä nyt keksi päästäsi höpöhöpö-tietoja. Kukaan ei ole kertonut tuollaisia lukemia vaan nuo olivat päästäsi keksimiäsi valheita.
Lisäksi LFP-akut ovat samanlaisia kuin muutkin akut, ne kuluvat vaikka autolla ei ajaisi metriäkään. Jos laittaa LFP-akullisen auton varastoon 20 vuodessa eikä aja autolla metriäkään niin akku on silti tuhoutunut.
"Eli suomalaisten keskimääräisiksi ajokilometreiksi muutettuina 60-200 vuotta."
Hah hah haa.. Tässä taas osoitetaan, että ihmiset uskovat kaikkiin autovalmistajien valheisiin. Autovalmistajathan ovat ammattimaisia valehtelijoita. Yksikään LFP-akku ei toimi edes 30 vuoden päästä, itse asiassa lähes kaikki ovat tuhoutuneet alle 20 vuodessa.
"Luultavasti jokin muu autossa hajoaa ensin. Tänä päivänä tehtyjä LFP-akullisia autoja on vielä käytössä 50-100 vuoden kuluttua."
Suuri osa LFP-akuista tullaan vaihtamaan jo alle 10 vuoden käytön jälkeen. Itse asiassa tosielämän sähköautoissa on jo huomattu kuinka kapasiteetti on tippunut reilusti jo parissa vuodessa eikä ole tarvittu edes paljoa kilometrejä.Kyllä sulla on kuvitelmat ja keksit omasta päästäsi tarinoita. No, katsotaan 10 vuoden päästä.
LFP-akut kestävät tolkuttoman määrän syklejä ja aikaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä sulla on kuvitelmat ja keksit omasta päästäsi tarinoita. No, katsotaan 10 vuoden päästä.
LFP-akut kestävät tolkuttoman määrän syklejä ja aikaa."LFP-akut kestävät tolkuttoman määrän syklejä ja aikaa."
Vain teoriassa ja labraolosuhteissa. Todellisessa elämässä kestävyys on ollut paljon heikompaa. Jopa se väite, että LFP ei herkästi pala on osoittautunut valheeksi, koska sähköbusseja joissa on ollut LFP-akut on jo tuikahtanut tuleen maailmalla.
LFP on taas kerran ylimainostettu tekniikka joka on osoittautumassa kuplaksi. Lisäksi LFP latautuu talvella erittäin hitaasti ja LFP on todella painava. LFP lisää sähköautojen painoa muutama sata kiloa. Senhän takia sähköautoissa, joissa on isot akut, ei ikinä ole LFP-akkua. LFP on ainoastaan pieniakkuisissa malleissa.
Ja muuten, yksikään valmistaja ei ole väittänyt LFP:n kestävän miljoonaa kilometriä edes ihanteellisissa olosuhteissa laboratiossa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"LFP-akut kestävät tolkuttoman määrän syklejä ja aikaa."
Vain teoriassa ja labraolosuhteissa. Todellisessa elämässä kestävyys on ollut paljon heikompaa. Jopa se väite, että LFP ei herkästi pala on osoittautunut valheeksi, koska sähköbusseja joissa on ollut LFP-akut on jo tuikahtanut tuleen maailmalla.
LFP on taas kerran ylimainostettu tekniikka joka on osoittautumassa kuplaksi. Lisäksi LFP latautuu talvella erittäin hitaasti ja LFP on todella painava. LFP lisää sähköautojen painoa muutama sata kiloa. Senhän takia sähköautoissa, joissa on isot akut, ei ikinä ole LFP-akkua. LFP on ainoastaan pieniakkuisissa malleissa.
Ja muuten, yksikään valmistaja ei ole väittänyt LFP:n kestävän miljoonaa kilometriä edes ihanteellisissa olosuhteissa laboratiossa.Lisään... Esimerkiksi Teslan isoakkuisissa sähköautoissa ei yhdessäkään ole LFP-akkua eikä niihin ole suunnitteillakaan LFP-akkua. Samoin kilpailijoiden kalliimmissa malleissa ei ole LFP:tä. Halvimmissa pieniakkuisissa voi olla LFP, mutta heti kun akkukokoa nostetaan niin LFP muuttuu käyttökelvottomaksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eivät sähköautoilijat vihaa polttomoottoriautoja.
Käytännössä kaikilla työssäkäyvillä on alle 10 vuodessa täyssähköautot. Täyssähköauto LFP-akulla on järkiostos.Ai, nuo miniakuilla varustetut. LFP:tä ei ole suurissa akuissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"LFP-akut kestävät tolkuttoman määrän syklejä ja aikaa."
Vain teoriassa ja labraolosuhteissa. Todellisessa elämässä kestävyys on ollut paljon heikompaa. Jopa se väite, että LFP ei herkästi pala on osoittautunut valheeksi, koska sähköbusseja joissa on ollut LFP-akut on jo tuikahtanut tuleen maailmalla.
LFP on taas kerran ylimainostettu tekniikka joka on osoittautumassa kuplaksi. Lisäksi LFP latautuu talvella erittäin hitaasti ja LFP on todella painava. LFP lisää sähköautojen painoa muutama sata kiloa. Senhän takia sähköautoissa, joissa on isot akut, ei ikinä ole LFP-akkua. LFP on ainoastaan pieniakkuisissa malleissa.
Ja muuten, yksikään valmistaja ei ole väittänyt LFP:n kestävän miljoonaa kilometriä edes ihanteellisissa olosuhteissa laboratiossa.Juu, LFP ei ole paras, jos halutaan suurin mahdollinen akku. LFP toki painaa enemmän.
Mutta se pirulainen myös kestää erittäin kauan. Ylimainostettu? Anna mun nauraa, harva LFP:n kestävyydestä tietää.
Suurin osa pärjää mainiosti 300 km toimintamatkalla. Varsinkin, kun voi luottaa siihen, että auto pelaa vuosikymmenestä toiseen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juu, LFP ei ole paras, jos halutaan suurin mahdollinen akku. LFP toki painaa enemmän.
Mutta se pirulainen myös kestää erittäin kauan. Ylimainostettu? Anna mun nauraa, harva LFP:n kestävyydestä tietää.
Suurin osa pärjää mainiosti 300 km toimintamatkalla. Varsinkin, kun voi luottaa siihen, että auto pelaa vuosikymmenestä toiseen."Mutta se pirulainen myös kestää erittäin kauan. Ylimainostettu? Anna mun nauraa, harva LFP:n kestävyydestä tietää."
Ei LFP:n kestävyydestä ole yhtäkään todistetta oikeasta elämästä. Ei ole yhtä ainutta todistetta, että LFP yhtään kauemmin kuin muutkaan akut.
"Suurin osa pärjää mainiosti 300 km toimintamatkalla. Varsinkin, kun voi luottaa siihen, että auto pelaa vuosikymmenestä toiseen."
Todellisuudessa nuo isommalla akulla varustetut kestävät kauemmin kuin nuo pieniakkuiset LFP-akut. Autovalmistajat eivät lupaa LFP-akuille yhtään pidempää kestoaikaa kuin muille akuille. Ja pienet akut kestävät lyhyemmän aikaa, koska syklejä tulee enemmän. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Mutta se pirulainen myös kestää erittäin kauan. Ylimainostettu? Anna mun nauraa, harva LFP:n kestävyydestä tietää."
Ei LFP:n kestävyydestä ole yhtäkään todistetta oikeasta elämästä. Ei ole yhtä ainutta todistetta, että LFP yhtään kauemmin kuin muutkaan akut.
"Suurin osa pärjää mainiosti 300 km toimintamatkalla. Varsinkin, kun voi luottaa siihen, että auto pelaa vuosikymmenestä toiseen."
Todellisuudessa nuo isommalla akulla varustetut kestävät kauemmin kuin nuo pieniakkuiset LFP-akut. Autovalmistajat eivät lupaa LFP-akuille yhtään pidempää kestoaikaa kuin muille akuille. Ja pienet akut kestävät lyhyemmän aikaa, koska syklejä tulee enemmän.Lisäksi LFP kestää kylmää todella huonosti. Siis paljon huonommin kuin muut akut. Yli 30 asteen pakkasella LFP-akkuista autoa ei välttämättä pysty ollenkaan pikalataamaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lisäksi LFP kestää kylmää todella huonosti. Siis paljon huonommin kuin muut akut. Yli 30 asteen pakkasella LFP-akkuista autoa ei välttämättä pysty ollenkaan pikalataamaan.
"Ei LFP:n kestävyydestä ole yhtäkään todistetta oikeasta elämästä."
Akkuja testataan keinotekoisella ikäännyttämisellä ja suurella määrällä syklejä. LFP-akut kestävät 3000-10000 *täyttä* sykliä, eikä niissä ole juuri mitään, mikä erityisesti ikääntyisi.
"Lisäksi LFP kestää kylmää todella huonosti."
Tuo myönnettäköön. On LFP:llä huonotkin puolensa — kylmänsieto ja energiatiheys. Onneksi autoissa on akun lämmitys, joten käytännössä ongelma ei ole kovin suuri. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Ei LFP:n kestävyydestä ole yhtäkään todistetta oikeasta elämästä."
Akkuja testataan keinotekoisella ikäännyttämisellä ja suurella määrällä syklejä. LFP-akut kestävät 3000-10000 *täyttä* sykliä, eikä niissä ole juuri mitään, mikä erityisesti ikääntyisi.
"Lisäksi LFP kestää kylmää todella huonosti."
Tuo myönnettäköön. On LFP:llä huonotkin puolensa — kylmänsieto ja energiatiheys. Onneksi autoissa on akun lämmitys, joten käytännössä ongelma ei ole kovin suuri.Tuo keinotekoinen ikäännyttäminen ei todellakaan vastaa todellista elämää, missä olosuhteet vaihtelevat jatkuvasti eikä lataaminenkaan ole koko ajan samanlaista. Tuskin tuossa keinotekoisessa ikäännyttämisessä vaihdellaan latausolosuhteita -30 asteen ja +30 asteen välissä ja vaihtelevilla latausmäärillä.
Eikä tuossa keinotekoisessa ikäännyttämisessä huomioida, että akku kuluu vaikka sitä ei käytettäisi ollenkaan. Kaikki akut mukaan lukien LFP-akut ovat sellaisia, että niiden kapasiteetti katoaa vaikka ne olisivat vain varastossa koko ajan käyttämättöminä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo keinotekoinen ikäännyttäminen ei todellakaan vastaa todellista elämää, missä olosuhteet vaihtelevat jatkuvasti eikä lataaminenkaan ole koko ajan samanlaista. Tuskin tuossa keinotekoisessa ikäännyttämisessä vaihdellaan latausolosuhteita -30 asteen ja 30 asteen välissä ja vaihtelevilla latausmäärillä.
Eikä tuossa keinotekoisessa ikäännyttämisessä huomioida, että akku kuluu vaikka sitä ei käytettäisi ollenkaan. Kaikki akut mukaan lukien LFP-akut ovat sellaisia, että niiden kapasiteetti katoaa vaikka ne olisivat vain varastossa koko ajan käyttämättöminä.Ja lisäksi tuossa keinotekoisessa ikäännyttämisessä tuskin otetaan huomioon, että pikalataus kuluttaa akkua paljon nopeammin kuin hidaslataus.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"koska silloin kun sähköauto on riittävän vanha ollakseen noin halpa, se ei enää toimi."
Älä viitsi puhua **skaa. LFP-akullinen täyssähköauto toimii 50 vuotta, ellei pitempäänkin.
En usko, että yksikään mekaaninen ihme pääsee lähellekään LFP-akun ja sähkömoottorin yhdistelmää luotettavuudessa.Tottakai toimii 50 vuotta, kun SINÄ olet tuota mieltä . Mitään todisteita ei tarvita . Onko pakko olla noin tyhmä ?
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."
Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi1737135- 424172
Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa
Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak262095Haluan jutella kanssasi Nainen
Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O182019Onko mies niin,
että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.271859Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?
Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta771676Armi Aavikko Malmin hautausmaa
Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?321642Tietysti jokainen ansaitsee
Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt171593Haluisin suudella ja huokailla
ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni211588Miksi näin?
Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi391418