Missä vaiheessa painon laskun huomaa?

Oon rääkänny itteeni salilla reilun vuoden ja 10 kiloo jo lähteny mut ei MITÄÄN eroa kropassa. Olis kiva nähä niitä tuloksiaki jossain vaiheessa. Kukaan muukaan ei oo näyttänyt huomaavan yhtikäs mitään vaikka aina sitä kuulee, että viidenki kilon painon pudotuksen jälkeen tutut on kehunu tuloksista yms yms. Alotuspaino oli 72 kg ja nyt oon tasan 62 kg, tavoitteena ois vielä vähintään 12 kiloo pois. Vanhoja kuvia on tuijoteltu tuntikausia, mutta aina tulee vaan paha mieli, kun mitään eroa ei näy. 10 kiloa ei tosin oo mikään jäätävä määrä, mut sitä lihastakin on hankittu niin luulis kropan muokkautuvan jotenki. Tai niin sitä sanotaan… Oon jotain myös mittaillut ja on ehkä muutama hassu milli lähteny jostain, mut ihan naurettavia määriä ja maha tuntuu pysyvän samana. Mitä tää nyt on🫥

19

290

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Etkö ole lukenut,täällä on niitä juttuja vaikka kuinka paljon miten se läski lähtee.

      Sanon sen nyt vielä uudestaan.
      1 Pitää tehdä pitkäkestoisia pyörälenkjejä .Noin 2,5-3 tuntia joka päivä ja
      2 syödä lihottavaa ruokaa jossa paljon sokeria ja rasvaa
      vain vähän
      3 Pitää syödä kasviksia ja juureksia ja proteenin lähteeksi lihaa,raejuustoa,kananmunia yms

      Olen aina laihtunut tuolla tavalla ja laihtunut.
      1Jos syö alle kulutuksen paino laskee ja vyötärön ympärysmitta pienentyy.
      2 Jos syö yhtä paljon kuin kuluttaa VAIN vyötärön ympärysmitta pienentyy,mutta paino pysyy samassa.

      Jos et tosiaan näytä laihemmalta se johtuu yksinkertaisesti siitä että et ole liikkunut tarpeeksi.
      Pidän kuntosalireenejä pelkkänä ajantuhlauksena.
      JOS haluaa laihtua pitää tehdä PITKIÄ pyörälenkkejä.
      Myös hiihto on hyvä niille joilla kädet sitä kestää.
      Itse en pysty ollenkaan hiihtämään koska oikeassa kädessä on tenniskyynerpää ja olkapäässä kiertäjänkalvon oireyhtymä.Ne tuli muutama vuosi sitten raskaasta työstä.

      • Oon syönyt alle kulutuksen ja salin lisäksi juossut vähän. Pitäis kai sit juosta enemmän ja alkaa pyöräilemään. Oon huomannut, että alan muistuttamaan hulkkia, joten ehkä tosiaan mun liikuntatottumukset ei ihan vastaa tavoitteita.


      • Anonyymi
        annikkki kirjoitti:

        Oon syönyt alle kulutuksen ja salin lisäksi juossut vähän. Pitäis kai sit juosta enemmän ja alkaa pyöräilemään. Oon huomannut, että alan muistuttamaan hulkkia, joten ehkä tosiaan mun liikuntatottumukset ei ihan vastaa tavoitteita.

        Olet kuitenkin oikeilla jäljillä.Jos et olisi käynyt kuntosalissa paino olisi varmasti noussut ja voi olla että sinulle riittäisi vain muutaman kilon laihtuminen kiinteytymisen muodossa.
        Sitä voi siis niinkin laihtua että paino laskee vain vähän ja läski sulaa vatsassa.


      • Anonyymi
        annikkki kirjoitti:

        Oon syönyt alle kulutuksen ja salin lisäksi juossut vähän. Pitäis kai sit juosta enemmän ja alkaa pyöräilemään. Oon huomannut, että alan muistuttamaan hulkkia, joten ehkä tosiaan mun liikuntatottumukset ei ihan vastaa tavoitteita.

        Toisen kappaleesi 2 kohta toteutu minulla tavoittelemattakin.
        Hiukan alle 60v olin ronskisti verenpaine ja kolestrolilääkityksestä huolimatta paineistunut ja kolestroitunut raunio.
        Aloitin salilla 5krt/vko. Yhteensä noin 10 tuntia syke koko ajan +110.
        Lihasvoimapainotteista treeniä.
        Koska tavoitteeni ei ollut laihtuminen niin en muuttanut ruokailuani lainkaan.
        Tosin ylipainoa oli mutta se ei itsessään huolettanut.
        6kk aikana sain asteettain vähentää lääkityksen päätyen lääkkeettömänä paljon parempiin labralukemiin kuin oli ollut lääkittynä.
        2 kohta. Painoni ei pudonnut yhtään mutta vyötäröni oheni 6 - 7 cm. Vaikka en mittaillut mitään niin luulen ikäntyneen ukon kehon koostumuksen muuttuneen.
        Seuraavina vuosina tuo muutos hiljalleen jatkui kunnes 5v tietämissä alkoi katastrofi.
        Rasvat pysyivät kurissa, ml vatsaontelon viskerali mutta kehon muutos tapahtui siten, että reisistä, pakaroista ja selästä alkoi häipymään lihasta ja paino on tippunut samaa rataa. Pudotus ei taatusti tapahdu proteiinin, vitamiinien tai minkään suojaravinteen puutteesta. Elän stressitöntä eläkeläisen elämää 5 vuotta nuoremman vaimoni kanssa.
        Edes öiset hiekkalaatikkokäynnit eivät häiritse 7,5h - 8,5h yöuntani paitsi kerran tai kaksi viikossa ja silloinkin hälytys tapahtuu inhottavasti noin 6 - 7 tunnin unen jälkeen. Nukahdan uudelleen.


    • Anonyymi

      Minä olen laihtunut 10 kg puolessa vuodessa. Se myös näkyy joka kohdassa. Vaatteetkin on liian isoja.
      Mutta en ole rehkinyt kuntosalilla.

      • Anonyymi

        Silloin kun minä laihdun niin se näkyy heti parin viikon jälkeen . Olen ollut aina sellainen jojo painon kanssa. En ole koskaan muuttanut syömistäni miksikään välillä nousee paino ja välillä laskee ilman että siihen on mitään näkyvää syytä .
        Mutta luulen että siihen vaikuttaa sairauteni joka on endokrinolooginen . En ole punninnut itseäni vuoteen siksi en tiedä mitä painan edes , enkä halua tietääkään , koska tiedän kokemuksesta että lihavan kauden jälkeen tulee se laiha kausi. Voin hyvin jos olen hieman pulskempi ja laihana kautena en voi hyvin ollenkaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Silloin kun minä laihdun niin se näkyy heti parin viikon jälkeen . Olen ollut aina sellainen jojo painon kanssa. En ole koskaan muuttanut syömistäni miksikään välillä nousee paino ja välillä laskee ilman että siihen on mitään näkyvää syytä .
        Mutta luulen että siihen vaikuttaa sairauteni joka on endokrinolooginen . En ole punninnut itseäni vuoteen siksi en tiedä mitä painan edes , enkä halua tietääkään , koska tiedän kokemuksesta että lihavan kauden jälkeen tulee se laiha kausi. Voin hyvin jos olen hieman pulskempi ja laihana kautena en voi hyvin ollenkaan

        Jos voit huonosti laihana kautena se johtuu vain ravinnosta.Jos syö vähän ruoka pitää olla melkein pelkkää proteenipitoista ruokaa eli esim raejuustoa ja kananmunia (proteenin Ei saa olla koskaan liian alhaalla)
        Liikunnalla saa myös hyvää oloa .


      • Aika nopsasti! Itellä tohon meni vuosi, koska aloitin painonhallinnan tosissaan vasta neljä kuukautta sitten. Sitä ennen paino tippu kolme kiloa ”vahingossa”. Mullakin jotkut vanhat vaatteet on kyl vähän löysähköjä, mutta käytän muutenkin niin löysiä vaatteita, ettei niistä voi mitään sanoa. Ne on kyl varmaan myös venynyt ajan saatossa.


    • Anonyymi

      Siis tavoittelet 50 kilon painoa? Kuinkahan pitkä olet? Ja minkä ikäinen?

      • 160 cm ”pitkä” 17v, eli ei tarvitse huolestua terveydestäni.😄


      • Anonyymi
        annikkki kirjoitti:

        160 cm ”pitkä” 17v, eli ei tarvitse huolestua terveydestäni.😄

        Sulla ei ole ollut sairaaloisen paljon ylipainoa ja jos olet pitänyt löysiä vaatteita tämän koko ajan niin ei sitä laihtumista näekkää.Kukaan ei ole nähnyt sun ylipainoa koska olet pitänyt löysiä vaatteita ja jos sulla ei ole edes kaksoisleukaa ollut niin miten joku olis voinut edes tietää että sulla on ylipainoa


      • Anonyymi
        annikkki kirjoitti:

        160 cm ”pitkä” 17v, eli ei tarvitse huolestua terveydestäni.😄

        Varo ettet syö LIIKAA karkkia,pullaa,jäätelöä yms
        Ne lihottaa erittäin nopeasti.😦ja niitä ON erittäin vaikea saada pois jos on vain lievästi ylipainoinen.

        Herkutella SAA mutta ei saa herkutella liikaa.
        Lihominen JOHTUU vain liiasta herkuttelusta.


    • Anonyymi

      Hauraan vanhuksen kokemus nopeasta laihtumisesta. Kahdessa viikossa painoa pois 5 kiloa.
      Miten. Kahden viikon juopottelu ja ukko keveni vaivatta. Vyötärö oheni enemmän kuin painon muutoksen oma standardini 1cm = 1kg.

    • Anonyymi

      Ala tekemään pitkiä pyörä lenkkejä ja syö VÄHEMMÄN herkkuja niin laihdut.

    • Anonyymi

      Minä käyn salilla hidastaakseni painoni putoamista. Vastentahtoisen "laihtumisen" huomaa lähinnä vaatteiden löystymisenä.
      Oon rääkännyt itteeni salilla 20 vuotta. Alkuun 5krt/vko ja viimeiset noin 15 vuotta 6krt/vko. Varsinkin viimeiset 3 - 4 vuotta ovat olleet lohduttomia. Painon tippuminen on vaan nopeutunut.

      • Sun pitäis sit syyä enemmän, et lihas kasvaa


      • Anonyymi
        annikkki kirjoitti:

        Sun pitäis sit syyä enemmän, et lihas kasvaa

        Pelkään pahasti syyn näivettymiseen löytyvän +80v ikäisen ukon kilkuttimien laimentuneesta toiminnasta.
        Nyt on menossa 172cm / 78kg ja kuihtuminen vaudittuu.


      • Anonyymi
        annikkki kirjoitti:

        Sun pitäis sit syyä enemmän, et lihas kasvaa

        Yli 8-kymppisellä lihas ei kasva syö mitä tahansa.
        Rasva saattaisi lisääntyä.
        Suojaravinteita saa tarpeeksi. Proteiinin tarpeeni lasken rasvattoman painoni mukaan n.2g/kilo. Nykyään n. 140g.
        Jos satun syömään "varmennusprotskua" klo18 jälkeen niin sen typpi saattaa juoksuttaa aamuyöstä hiekkalaatikolle.


    • Anonyymi

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍

      😍 K­­u­­­u­­m­a­­t­ ­t­y­t­ö­t­­­ ­o­­d­o­­t­­­t­a­v­­­­a­t­­ ­­s­­­i­­n­u­­­a­­ -> https://us4.fun/kissgirl?18337471

      🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      452
      3304
    2. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      417
      2975
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      127
      2819
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      164
      2182
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      8
      2010
    6. 176
      1390
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1347
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1216
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      79
      1190
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1040
    Aihe