https://yle.fi/a/74-20081374?origin=rss
pakkaseen jäävät ja moottorit ei kestä?
esim. TM nissan kestotesti
Ja kohta on kuluttaja-asiamiehellä töitä? E autot
12
306
Vastaukset
- Anonyymi
Valmistusvirhe siinä Nissanin sähkömoottorissa oli. Virheiden varalle uusissa autoissa on takuu. Takuuna vaihtoivat moottorin. Ei mitään dramatiikkaa, eikä voi yleistää koskemaan kaikkia sähköautoja. Pakkasenkaan kanssa tuolla ei ole mitään tekemistä.
- Anonyymi
Paljon harmillisempaa on kun tuhansissa polttomoottoriautoissa lpakosarjassa oleva lämmönvaihdin alkaa valmistusvirheen takia kusemaan jäähdytysnestettä pakoputkeen, eikä valmista korvaa kallista korjausta. Todellisuutta ihan koti-Suomesta.
- Anonyymi
Niin, mutta kumpikaan asia ei liity Kuluttaja-asiamiehen toimialaan!
Asiasta on niin paljon jankutettu täällä, joten on pakko ihmetellä, että
milloin opitte käyttämään oikeita nimikkeitä asioista?
Asia kun ei ole sama!- Anonyymi
Kyllä tuo Toyotan lämmönvaihtimen nopea puhkeaminen ja valmistajan vastuunvälttely on kuluttaja-asiamiehen tutkinnassa ja siitä on tehty useita kanteluja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä tuo Toyotan lämmönvaihtimen nopea puhkeaminen ja valmistajan vastuunvälttely on kuluttaja-asiamiehen tutkinnassa ja siitä on tehty useita kanteluja.
hieno homma
kertokaa kun ratkaisuja tulee
- Anonyymi
renkaat kuluu juu....
- Anonyymi
mukava vaihtaa joka vuosi 1500e renkaat juu?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
mukava vaihtaa joka vuosi 1500e renkaat juu?
Miksi ihmeessä pitäisi vaihtaa joka vuosi? Ellei nyt aja tyyliin 60 tkm tai enemmän. Sen verran Teslan renkaat kestävät.
Ei ne renkaat kulu, ellei harrasta liikennevalokiihdytyksiä, liian nopeita kaarteita, yms. Mikä on paitsi typerää, rasittaa myös alustaa turhaan.
Teslat eivät sudi, joten normaali liikkeellelähtö ei kuluta renkaita samalla tavalla kuin polttomoottoriautoilla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi ihmeessä pitäisi vaihtaa joka vuosi? Ellei nyt aja tyyliin 60 tkm tai enemmän. Sen verran Teslan renkaat kestävät.
Ei ne renkaat kulu, ellei harrasta liikennevalokiihdytyksiä, liian nopeita kaarteita, yms. Mikä on paitsi typerää, rasittaa myös alustaa turhaan.
Teslat eivät sudi, joten normaali liikkeellelähtö ei kuluta renkaita samalla tavalla kuin polttomoottoriautoilla.kaipa ne valeuutiset sitten on poistettu jos renkaat ei kulu ja tiet kestää?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi ihmeessä pitäisi vaihtaa joka vuosi? Ellei nyt aja tyyliin 60 tkm tai enemmän. Sen verran Teslan renkaat kestävät.
Ei ne renkaat kulu, ellei harrasta liikennevalokiihdytyksiä, liian nopeita kaarteita, yms. Mikä on paitsi typerää, rasittaa myös alustaa turhaan.
Teslat eivät sudi, joten normaali liikkeellelähtö ei kuluta renkaita samalla tavalla kuin polttomoottoriautoilla.En ymmärrä yhtään tätä vouhottamista renkaiden nopeasta kulumisesta sähköautoihin liittyen kun omat kokemukset kertovat päinvastaista. Nykyisellä autollani, ID.4 Pro Performance, olen ajanut nyt kaksi talvea Continental Viking Contact 7 kitkarenkailla 30000km. Toissapäivänä mittasin niitten urasyvyyden, joka oli tasaiset 7mm. Uuden urasyvyyttä en tiedä, mutta alle 10mm joka tapauksessa. Nykyisestä kulumisasteesta voi varmuudella sanoa, että kolmas talvi menee heittämällä, mahdollisesti neljäskin.
Edellisessä autossani, farkku-Passatissa, saman malliset kitkarenkaan kuluivat nopeammin.
Varmaan ID:lläkin saisi varsinkin takarenkaat kulumaan nopeammin jos kytkisi joka kerran lähtiessä sutimiseneston pois (oletuksena aina päällä) ja käyttäisi auton voimamaroja reilummin. Mutta ei tällä iällä enää viitsi, eikä aikaa säästyisi kuitenkaan yhtään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En ymmärrä yhtään tätä vouhottamista renkaiden nopeasta kulumisesta sähköautoihin liittyen kun omat kokemukset kertovat päinvastaista. Nykyisellä autollani, ID.4 Pro Performance, olen ajanut nyt kaksi talvea Continental Viking Contact 7 kitkarenkailla 30000km. Toissapäivänä mittasin niitten urasyvyyden, joka oli tasaiset 7mm. Uuden urasyvyyttä en tiedä, mutta alle 10mm joka tapauksessa. Nykyisestä kulumisasteesta voi varmuudella sanoa, että kolmas talvi menee heittämällä, mahdollisesti neljäskin.
Edellisessä autossani, farkku-Passatissa, saman malliset kitkarenkaan kuluivat nopeammin.
Varmaan ID:lläkin saisi varsinkin takarenkaat kulumaan nopeammin jos kytkisi joka kerran lähtiessä sutimiseneston pois (oletuksena aina päällä) ja käyttäisi auton voimamaroja reilummin. Mutta ei tällä iällä enää viitsi, eikä aikaa säästyisi kuitenkaan yhtään.VW konsernin autot on rengastuholaisia juu-varsinkin eturenkaat kuluu TDI autossa jopa 10000km aikana tosi paljon
miksi näin on?
- Anonyymi
Hallitus voisi lisätä virastoon tekijöitä ja rahaa....
asiat voisi ratkaista vaikka yhdessä kk
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa762534Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei2852237Putin ei suostu tulitaukoon nyt kun Kurskin taistelut ovat kesken
ja venäjä on viimein päässyt niskan päälle, suuren ylivoiman turvin. Ukraina ilmeisesti suorittaakin taktista vetäytymi1441194Voi kulta rakas
Kyllä minäkin olen sinuun rakastunut. Oisit avautunut tunteistasi aiemmin niin ei tarvitsisi kiertoteitä kuulla tästä. �58993- 70898
- 72854
- 76830
- 71815
- 106808
- 65807