Pitkän perjantain pitkääkin pidempi tosi.typyn sata harjanvetoa...

Tai no... Ainakin pirukseen pitkä visailu pääsiäisen hartauksien väliin, ehtii mämmit ja pashat sulaa tätä tehdessä kahdestikin eli pääsee santsaamaan ansaitusti. Joten sata kysymystä jostain ja vähän kaikesta.

https://yle.fi/aihe/a/20-10006539

En taida kyllä itse jaksaa, mutta koska Hänen Ylhäisyytensä T.T vaatii alamaisiltaan paljon, on pakko painaa pitkää päivää ja laitella visoja. Toisinaan. 😂
35413
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 35

Vanhimmat

Heti alkoi mennä päin prinkkalaa, niin on nyt helppo todeta, että eipä ole pääsiäistietämystä meikäläisellä.

Äänestä
  • Aloittaja

Sitten vaan lisää pääsiäispunkkua hetulaan, niin kyllä se siitä 😂

Äänestä

Ei sitten minkäänlaista 😂

Äänestä

Nopeasti mennyt pitkäperjantai kun olin metsässä koivuja kaatamassa polttopuiksi

Äänestä
  • Aloittaja

Siinä sielu lepää paremmin kuin kirkon messussa.

Äänestä

Olen hyvin imarreltu tämän ketjun otsikosta. Vihdoinkin minulle jaetaan ansiotonta arvonnousua. Kiitosta vaan! 😂

Pääsiäinen 9/10
Historia 9/10
Maantieto 8/10
Viihde 9/10
Tiede 9/10
Teknologia 7/10
Luonto 9/10
Urheilu 6/10 (arvaamalla meni suurin osa, ei oo tietoo)
Kulttuuri 7/10
Hyvinvointi 8/10

Olipa pitkä visa. Huh huh! Ei ainakaan käsityöt loppuneet heti kesken. 😃
Hulluutta on monenlaista.

Missä sinun vastaukset viipyvät?

Äänestä
  • Nyt mummi narraat.

Äänestä

• Anonyymi00005 kirjoitti:

Nyt mummi narraat.

En kai haaskaisi aikaani vastaamalla 100:n kysymykseen ja tulisin palstalle narraamaan. Typerä väite.
    Mitä järkeä olisi edes vastata mihinkään?

Näissä sinun viesteissäsi ei ole mitään järkeä.

Missä sinun vastauksesi viipyvät?

Äänestä

• Aloittaja

Ole hyvä, olethan kuitenkin kilpailuhenkisyydessäsi palstan Quiz Queen 🤗😂

On kyllä kovat pisteet! Itse vain vilkaisin vähän kysymyksiä ja totesin, että ei ole mun pelini kyllä tuo (ei mahkuja voittaa siis...) 😂

Mun vastaukset... Kts. edellä 😉

Äänestä

• randombypasser kirjoitti:

Ole hyvä, olethan kuitenkin kilpailuhenkisyydessäsi palstan Quiz Queen 🤗😂

On kyllä kovat pisteet! Itse vain vilkaisin vähän kysymyksiä ja totesin, että ei ole mun pelini kyllä tuo (ei mahkuja voittaa siis...) 😂

Mun vastaukset... Kts. edellä 😉

Olet hyvin tietoinen minun visa-addiktiostani. En voi kääntää selkääni haastavalle visalle. Kilpailuhenkisyys vie mennessään. Minun pitää heittäytyä ja kyntää se visa läpi (vaikka hampaat irvessä). 😁

Muuten maailma ei ole tasapainossa, eikä mistään tule mitään. Onnellisuus on pieniä ja arkisia asioita. 😂

Äänestä

• Aloittaja

tosi.typy kirjoitti:

Olet hyvin tietoinen minun visa-addiktiostani. En voi kääntää selkääni haastavalle visalle. Kilpailuhenkisyys vie mennessään. Minun pitää heittäytyä ja kyntää se visa läpi (vaikka hampaat irvessä). 😁

Muuten maailma ei ole tasapainossa, eikä mistään tule mitään. Onnellisuus on pieniä ja arkisia asioita. 😂

Olisi kyllä pahuksen mielenkiintoista joskus pelata vaikka Monopolia kanssasi, siitä tuli varmasti pelillinen verilöyly 😂

Äänestä

Olisi kyllä pahuksen mielenkiintoista joskus pelata vaikka Monopolia kanssasi, siitä tuli varmasti pelillinen verilöyly 😂

Pelit pelataan vaikka verenmaku suussa. Periksi ei anneta. 😂😂😂
    Hauskuuksia ja viihdettä koteihin!

Jälkipelit ovat myös erittäin tärkeitä. Niissä neuvotteluissa saattaa mennä jopa seuraava vuorokausi. On pelejä, joita muistellaan vielä vuosienkin takaa. 😆

Äänestä

• Aloittaja

tosi.typy kirjoitti:

Pelit pelataan vaikka verenmaku suussa. Periksi ei anneta. 😂😂😂
    Hauskuuksia ja viihdettä koteihin!

Jälkipelit ovat myös erittäin tärkeitä. Niissä neuvotteluissa saattaa mennä jopa seuraava vuorokausi. On pelejä, joita muistellaan vielä vuosienkin takaa. 😆

Sun kohdalla mä uskon, että on pelejä jotka muistetaan vuosienkin takaa 😂

En kyllä itse muista kovin pitkiä jälkipyykkejä, joitain tunteja ja ehkä joitain sivalluksia kuukausienkin päästä, mutta muuten ne jäi aika lyhyiksi. Ja sitten aloitettiin uusi peli 😁

Meillä oli kyllä jotain älyttömän pitkiä Monopoli-sessioita, kesti viikkoja kun kukaan ei kyennyt häviämään tai voittamaan toista. Ne oli kyllä kivoja taisteluita 😂

Äänestä

Sun kohdalla mä uskon, että on pelejä jotka muistetaan vuosienkin takaa 😂

En kyllä itse muista kovin pitkiä jälkipyykkejä, joitain tunteja ja ehkä joitain sivalluksia kuukausienkin päästä, mutta muuten ne jäi aika lyhyiksi. Ja sitten aloitettiin uusi peli 😁

Meillä oli kyllä jotain älyttömän pitkiä Monopoli-sessioita, kesti viikkoja kun kukaan ei kyennyt häviämään tai voittamaan toista. Ne oli kyllä kivoja taisteluita 😂

Meidän suvussa on tyyppejä, jotka haluavat muistaa ja muistella. Kaivetaan vanhoja asioita esiin ja "pelataan" ne pelit uudestaan. Itse en niin välittäisi, mutta kuuntelen sujuvasti. Joillakin se muisti vaan on kovin valikoiva. 😆
    Alkoholilla on ollut osuutta asiaan.

Äänestä

• Aloittaja

tosi.typy kirjoitti:

Meidän suvussa on tyyppejä, jotka haluavat muistaa ja muistella. Kaivetaan vanhoja asioita esiin ja "pelataan" ne pelit uudestaan. Itse en niin välittäisi, mutta kuuntelen sujuvasti. Joillakin se muisti vaan on kovin valikoiva. 😆
    Alkoholilla on ollut osuutta asiaan.

No onhan se kiva, että on niin legendaarisia pelejä ollut, että niitä muistellaan vielä vanhainkodissakin 😁
    Ja varmasti selkäänsä saaneet muistavat nöyryytyksensä, alkoll tai alkotta, viimeiseen voiteluun saakka, se on ihan luonnollista 😂

Äänestä

No onhan se kiva, että on niin legendaarisia pelejä ollut, että niitä muistellaan vielä vanhainkodissakin 😁
    Ja varmasti selkäänsä saaneet muistavat nöyryytyksensä, alkoll tai alkotta, viimeiseen voiteluun saakka, se on ihan luonnollista 😂

Aina ollaan hyvää pataa, ei mitään suurempia kahnauksia. Tullaan hyvin toimeen, mutta joskus on pientä piikittelyä ja "tasoitusta" aina sopivan paikan tullen. Ne ovat jääräpäitä kaikki!

Hulluja nuo sukulaiset! (varsinkin silloin, kun juovat taikajuomaa) 😁

(Outoa, että minusta on tullut näin rauhallinen ja tasapainoinen tapaus) Tätä täytyy ihmetellä. 🤔

Äänestä

• Aloittaja

tosi.typy kirjoitti:

Aina ollaan hyvää pataa, ei mitään suurempia kahnauksia. Tullaan hyvin toimeen, mutta joskus on pientä piikittelyä ja "tasoitusta" aina sopivan paikan tullen. Ne ovat jääräpäitä kaikki!

Hulluja nuo sukulaiset! (varsinkin silloin, kun juovat taikajuomaa) 😁

(Outoa, että minusta on tullut näin rauhallinen ja tasapainoinen tapaus) Tätä täytyy ihmetellä. 🤔

Tottakai pitää muistuttaa voitoista tai piikitellä vääristä tappioista, se kuuluu asiaan! 😂

Rauhallinen? Tasapainoinen? Olet tainnut voittaa enimmät tai kaikki peleistä 😁

Äänestä

Tottakai pitää muistuttaa voitoista tai piikitellä vääristä tappioista, se kuuluu asiaan! 😂

Rauhallinen? Tasapainoinen? Olet tainnut voittaa enimmät tai kaikki peleistä 😁

En ole voittanut aina. Pelionni on ollut vaihtelevaa aaltoliikettä. Olen kuitenkin tiukka siinä, että pelataan rehellisesti ja sääntöjen mukaan.

Rauhallisesti ja tasapainoisesti olen ilmoittanut, etten hyväksy mitään sähläämistä, eikä ole olemassa ns. "harmaata aluetta". Sen pitää mennä kerralla jakeluun. Tai joudutaan ottamaan peleissä aikalisä ja kaikki lähtevät jäähylle. 😆☝️😆

Äänestä

• Aloittaja

tosi.typy kirjoitti:

En ole voittanut aina. Pelionni on ollut vaihtelevaa aaltoliikettä. Olen kuitenkin tiukka siinä, että pelataan rehellisesti ja sääntöjen mukaan.

Rauhallisesti ja tasapainoisesti olen ilmoittanut, etten hyväksy mitään sähläämistä, eikä ole olemassa ns. "harmaata aluetta". Sen pitää mennä kerralla jakeluun. Tai joudutaan ottamaan peleissä aikalisä ja kaikki lähtevät jäähylle. 😆☝️😆

Ääääh, kauhean tylsää, rehellistä peliä. Meillä oli aikanaan peleissä, mm. Monopolit ja muut porukkapelit tapana tehdä toisten selkien takana kauppoja, jotta saatiin ajettu joku pelaajista pihalle. Se oli mielestäni oikein suoraseläntakaista toimintaa kaikkien sääntöjen mukaisesti 😂

Äänestä

Ääääh, kauhean tylsää, rehellistä peliä. Meillä oli aikanaan peleissä, mm. Monopolit ja muut porukkapelit tapana tehdä toisten selkien takana kauppoja, jotta saatiin ajettu joku pelaajista pihalle. Se oli mielestäni oikein suoraseläntakaista toimintaa kaikkien sääntöjen mukaisesti 😂

Täällä ovat eräät yrittäneet juuri tuota, mutta olen valppaana ja annan äänekästä palautetta. En ole (enää) helposti huijattavissa. 👀😆

Äänestä

• Aloittaja

tosi.typy kirjoitti:

Täällä ovat eräät yrittäneet juuri tuota, mutta olen valppaana ja annan äänekästä palautetta. En ole (enää) helposti huijattavissa. 👀😆

Äänekästä... Vai ennemminkin kirjaimellista? 🤔😂

Äänestä

Äänekästä... Vai ennemminkin kirjaimellista? 🤔😂

Tarkoitin täällä meidän pelipiireissä on ollut amatöörihuijareita. Heitä minä olen hieman "neuvonut".

Äänestä

• Aloittaja

tosi.typy kirjoitti:

Tarkoitin täällä meidän pelipiireissä on ollut amatöörihuijareita. Heitä minä olen hieman "neuvonut".

Olen todella pahoillani, että olet joutunut amatöörihuijareiden yritysten kohteeksi. Se jos mikä on loukkaavaa, kyllä kunkin tahon tulisi aina saada ammattimaista palvelua, myös huijattaessa. Ammattihuijarit kuitenkin yleensä osaavat työnsä hyvin, eivätkä sorru lapsellisiin virheisiin saatikka huonoon käytökseen ja etenkin osaavat ottaa huijattavan huomioon, osaavat kohdella häntä kuin kukkaa kämmenellä, vaikka huijaavatkin.

Voi kun joskus pääsisimmekin pelaamaan yhdessä 😂

Äänestä

moom kps telee poleom åeöpttavam åeöom ,oss' pm jorvoäot' åeottpkem. s'mgynm aööalom ka laaåeossaa moom var,aam kpli Acceöerated Tea, ,itta eo toed' påystyyklä julkaisemaan liian pelottavana...

Äänestä

Randomi on toinen jalka haudassa. Miltä se tuntuu PEDARI.

Äänestä
  • Aloittaja

Mikäs sua närästää? Syö pari Panadolia, niin helpottaa.

Äänestä

En taida jaksaa nyt minäkään noin pitkää visaa. 😀 Tässä olisi sellainen ihmisen kokoinen visa. 😉

Ollaanko Tampereella vai naapurikunnassa? Vain tarkkasilmäisimmät saavat täydet pisteet Aamulehden uudessa kuvavisassa: https://www.aamulehti.fi/testit/art-2000010324459.html

Äänestä
  • Meinasi mennä hyvä visa kokonaan ohi. Minulla on minimaalinen Tampere-tietous. Hyvällä tuurilla ja arvaamalla onnistuin saamaan siedettävät pisteet. 😃🌸

"Tulokset
    Pisteesi 11/19
    Onnittelut hyvästä tuloksesta!"

Kiitos! 😁

Äänestä

• Aloittaja

Olin niin laiska, että päätin vastata jokaiseen kysymykseen "Tampere", kun mielestäni Tampere on yhtä kuin Pirkanmaa. Sillä metodilla ylitin todennäköisyyden keskiarvon.

Tulokset
    Pisteesi 10/19

Paremminkin olisi voinut mennä, mutta oli siellä onnistumisiakin joukossa.

Äänestä

• tosi.typy kirjoitti:

Meinasi mennä hyvä visa kokonaan ohi. Minulla on minimaalinen Tampere-tietous. Hyvällä tuurilla ja arvaamalla onnistuin saamaan siedettävät pisteet. 😃🌸

"Tulokset
    Pisteesi 11/19
    Onnittelut hyvästä tuloksesta!"

Kiitos! 😁

Hyvä tulos!! En itsekään täysiä pisteitä saanut 😀

Äänestä

Olin niin laiska, että päätin vastata jokaiseen kysymykseen "Tampere", kun mielestäni Tampere on yhtä kuin Pirkanmaa. Sillä metodilla ylitin todennäköisyyden keskiarvon.

Tulokset
    Pisteesi 10/19

Paremminkin olisi voinut mennä, mutta oli siellä onnistumisiakin joukossa.

Ei huono!
    Hävisitpä tuolla tuloksella kuitenkin tosi.typylle, joten tasapaino säilyy 😉

P.S. Et sitten lähtenyt edes lentoaseman (Pirkkala) tai raviradan (Teivo, Ylöjärvi) kohdalla poikkeamaan linjasta? 😀

Äänestä

• Aloittaja

Xena-183 kirjoitti:

Ei huono!
    Hävisitpä tuolla tuloksella kuitenkin tosi.typylle, joten tasapaino säilyy 😉

P.S. Et sitten lähtenyt edes lentoaseman (Pirkkala) tai raviradan (Teivo, Ylöjärvi) kohdalla poikkeamaan linjasta? 😀

No ainahan mä TT:lle häviän, pois lukien tiukasti urheiluaiheiset visailut, joitan taasen TT et al on pyytänyt välttämään. Miksiköhän 🤔😂

En lähtenyt, vaikka olihan siellä tuttujakin paikkoja. Oli enemmän empiirinen koe, kuinka manselainen visa oli kyseessä. No oli se, niukasti manselaisen puolelle kallistuva 😂

Äänestä

Se on nyt sitten jo pitkänperjantain jälkeinen päivä eli lyhyt lauantai.

Äänestä
  • Lankalauantai.

"Lankalauantai oli vanhan kansan uskomusten mukaan vuoden huonomaineisin ilta, jolloin Jumalan suojeleva vaikutus oli pienimmillään. Silloin pahat voimat eli noidat ja trullit olivat liikkeellä: niiden tarkoitus oli pilata karjaonni. "Trulli" tulee ruotsin "troll" eli peikko-sanasta.

Trullien uskottiin lypsävän maitoa ja leikkelevän karvoja lehmistä, lampaista ja joskus hevosistakin. Trulleiksi saattoivat pukeutua yhteisöstä syrjäytyneet naiset, jotka sitten tekivät tihutöitään kateudesta naapureille.

Lankalauantaina poltettiin kokkoja, sillä elävän tulen ja kitkeräntuoksuisen savun uskottiin pitävän pahat henget loitolla. Kokonpoltolla haluttiin turvata myös seuraavan satovuoden kasvu ja karjan anti."

Äänestä

• Anonyymi00006 kirjoitti:

Lankalauantai.

"Lankalauantai oli vanhan kansan uskomusten mukaan vuoden huonomaineisin ilta, jolloin Jumalan suojeleva vaikutus oli pienimmillään. Silloin pahat voimat eli noidat ja trullit olivat liikkeellä: niiden tarkoitus oli pilata karjaonni. "Trulli" tulee ruotsin "troll" eli peikko-sanasta.

Trullien uskottiin lypsävän maitoa ja leikkelevän karvoja lehmistä, lampaista ja joskus hevosistakin. Trulleiksi saattoivat pukeutua yhteisöstä syrjäytyneet naiset, jotka sitten tekivät tihutöitään kateudesta naapureille.

Lankalauantaina poltettiin kokkoja, sillä elävän tulen ja kitkeräntuoksuisen savun uskottiin pitävän pahat henget loitolla. Kokonpoltolla haluttiin turvata myös seuraavan satovuoden kasvu ja karjan anti."

Joo, kyl mää tiiän, et vanhakansa nimitti sitä lankalauantaiksi. Mää vaan oon aatellu, et jos on olemassa pitkäperjantai, tarvii sitä sit seurata lyhyt lauantai.

Äänestä

Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

Kommentoi aloitusta

randombypasser kirjoitti:

Tai no... Ainakin pirukseen pitkä visailu pääsiäisen hartauksien väliin, ehtii mämmit ja pashat sulaa tätä tehdessä kahdestikin eli pääsee santsaamaan ansaitusti. Joten sata kysymystä jostain ja vähän kaikesta.

https://yle.fi/aihe/a/20-10006539

En taida kyllä itse jaksaa, mutta koska Hänen Ylhäisyytensä T.T vaatii alamaisiltaan paljon, on pakko painaa pitkää päivää ja laitella visoja. Toisinaan. 😂

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

• Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

• Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

• Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

• Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

• Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

• Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu